Skoči na vsebino

Countersteering


Priporočene objave

Objavljeno (popravljeno)

Zadeve ste se lotili čist polcajsko! Gre le za prevračanje težišča, kako pa temu rečete je vaš problem! Ves hec je v prenašanju teže glede na oprijemališče gume. :smoke:

S tem ko pred ovinkom zavijemo rahlo kontra prenesemo težišče v željeno smer(kar povzroči nagib) potem pa ga lovimo skozi ovinek!!! Kera znanost modeli!???

 

A mi prosim kdo od prisotnih znanstvenikov razloži kako to dela tekač skoz ovinek .. revež nima balance, pa nobena žiroskopska sila ga ne jebe!!! De kakih obližov ne omenjam.  :kva2:

 

U glavnem govorimo o rečeh ki jih par let star otrok osvoji v parih minutah!!!!

Popravljeno . Popravil Robertjur
Objavljeno

Prav celo znanost ste naredili iz tega, isto kot enkrat moj kolega. Me prepričuje kako je countersteering super in fajn in kako gre motor v ovinke in oh in sploh ... potem se spravim na motor, da to preizkusim in ugotovim, da se tako ali tako že tako vozim ... :P

  • Všeč mi je 2
Objavljeno

Kako pa to funkcionira enkrat ko si znotraj ovinka? je še vedno "varno" potiskati v kontra smer ko si že na recimo polovici zavoja?

V ovinku lahko popravljaš smer in hitrost ampak nežno in z občutkom. Če moraš linijo še bolj zapreti, lahko to seveda s potiskom storiš tudi sredi ovinka. 

 

Tisti ki pa tako o kompliciranju. Ko je štoparica na delu, se pokaže, da se  večina tehnik vožnje, ki jih uporabljaš zavestno (se pravi bolj agresivno kot bi "naravno pritisnil, malo prej, itd) zelo obrestuje. Če lahko motor podreš v krajšem času, si lahko dlje časa na polnem plinu pred začetkom ovinka in lahko pospešuješ močneje, ker imaš na voljo več asvalta do roba. 

Objavljeno

Bomo na Ridah sprobal kolk casa lahk na gasu ostanemo :-D

Objavljeno

U glavnem govorimo o rečeh ki jih par let star otrok osvoji v parih minutah!!!!

Čuj sorry, ampak to moram komentirat.

 

Če vožnjo skozi ovinek, par let star otrok osvoji v parih minutah, se sprašujem zakaj je na cesti toliko pacientov, ki ne znajo zvozit ovinka?!

Objavljeno

motom, on 28 Jul 2014 - 20:15, said:snapback.png

Ob 28. 7. 2014 ob 20:15, motom pravi:

Countersteeringu se znamo podzavestno tudi zelo dobro izogniti v primeru, če se preveč približamo robu ceste. Takrat odreagiramo tako, da zavijemo od roba s težo telesa, saj bi s countersteeringom morali najprej zaviti s ceste.

Ob 30. 7. 2014 ob 7:42, I30 pravi:

KWA?? :kva1:

 

Vem, da vsi poznate situacijo, ko se nehote preveč približaš robu ceste, tam pa graben. In ker bi uporaba Countersteeringa pomenila najprej zaviti še bolj s ceste v graben, se temu izognemo tako, da (povečamo vpliv svoje teže) iztegnemo roke in poravnamo telo kar se da navpično, nato pa telo nagnemo v želeno smer, motor pa ostane pokonci.

Jest ponavadi tudi zadržim sapo  :blush: 

Objavljeno

 

motom, on 28 Jul 2014 - 20:15, said:snapback.png

 

Nima nič zveze z zadnjo sliko.

 

Vem, da vsi poznate situacijo, ko se nehote preveč približaš robu ceste, tam pa graben. In ker bi uporaba Countersteeringa pomenila najprej zaviti še bolj s ceste v graben, se temu izognemo tako, da (povečamo vpliv svoje teže) iztegnemo roke in poravnamo telo kar se da navpično, nato pa telo nagnemo v želeno smer, motor pa ostane pokonci.

Jest ponavadi tudi zadržim sapo  :blush: 

 

Hola mojster,

 

with all due respect, zdej si pa že 2x napisal nekaj kar ni res  :wacko: med tem časom ko ti "iztegneš roke in poravnaš telo kar se da navpično, nato pa telo nagneš v želeno smer tako da motor ostane ponkonci", bi v tem času/prevoženih metrih s countersteeringom vsaj 3x poravnal motor v želeno linijo...

Objavljeno

Dragi moj, a nisi zaštekal, da te v tem primeru counterstering zapelje čez rob v graben in če nadaljujem, potem lepo zaplužiš na bok...

Res pa zavijanje s prenosom teže ni prav hitro, ampak ne zaradi tega kar si ti napisal.

Objavljeno
Ob 30. 7. 2014 ob 22:46, motom pravi:

Dragi moj, a nisi zaštekal, da te v tem primeru counterstering zapelje čez rob v graben in če nadaljujem, potem lepo zaplužiš na bok...

Res pa zavijanje s prenosom teže ni prav hitro, ampak ne zaradi tega kar si ti napisal.

...dragi moj....

prevožena pot pomeni hitrost x čas. To se pravi... bolj ko okorno začneš popravljat ovinek, bolj si proti robu. Zdaj, če se probaš nahitro nagnit, ne narediš podzavestno čisto nič drugega kot kaunterstering.... samo med tem, ko zadržuješ sapo in mižiš ... tega ne veš.

 

... če bi se poskušal samo nagnit, bi to trajalo toliko časa, da bi ti verjetno med tem časom tudi sape zmanjkalo...

...itak pa, ko si čisto pri robu, podzavestno že delaš še kake dodatne neumnosti, namesto da bi enostavno "položil"...in se centimetri do roba nevarno hitro bližajo....

 

.... ko ti gre za centimetre delaš podzavestno vse kar znaš, da rešiš situacijo. V tvojem primeru (ko gre rob cestišča proti tebi) lahko še najhitreje reagiraš, da "podreš " motor (motor bolj nagneš kot sebe). Vse je pa seveda odvisno od hitrosti in drugih okoliščin. Tako, da znanje nabiraš z izkušnjami, izkušnje pa s prevoženimi kilometri...

  • Všeč mi je 2
Objavljeno (popravljeno)

@motom: pritisni v desnem nagibu (ovinku) z levo roko na krmilo, pa bos videl kako hitro se bos zravnal;)

PS..pa ne prevec na silo, da ne bos letel...

Popravljeno . Popravil Frips
Objavljeno

...aja... še to sem hotel napisat....

 

.... ko ti gre za centimetre delaš podzavestno vse kar znaš, da rešiš situacijo. V tvojem primeru (ko gre rob cestišča proti tebi) lahko še najhitreje reagiraš, da "podreš " motor (motor bolj nagneš kot sebe). Vse je pa seveda odvisno od hitrosti in drugih okoliščin. Tako, da znanje nabiraš z izkušnjami, izkušnje pa s prevoženimi kilometri...

... eni otrpnejo ... :ninja:

Objavljeno

... eni otrpnejo ... :ninja:

..to pa počasi izgine z kilometrino in izkušnjami......

  • Všeč mi je 2
Objavljeno

Ponekod ga v avtošoli že učijo

post-38230-0-30873000-1406800516_thumb.jpg

  • Všeč mi je 3
Objavljeno
Ob 30. 7. 2014 ob 22:46, motom pravi:

Dragi moj, a nisi zaštekal, da te v tem primeru counterstering zapelje čez rob v graben in če nadaljujem, potem lepo zaplužiš na bok...

 

Res pa zavijanje s prenosom teže ni prav hitro, ampak ne zaradi tega kar si ti napisal.

Hola mojster,

U bistvu niti nisem drag ;)

absolutno se ne strinjam - countersteering je edini "hitr" način spremembe smeri motorja - deluje takoj in na minimalni razdalji!! tvoj predlog pa pomeni absoluten, 110% zihr izlet v jarek, skozi jarek in še mal po travniku/gozdu, če ni slučajno drevesa, zida ali šleperja ki bi te prej ustavil... namreč s "čakanjem" da bo prenos teže tvojega telesa povzročil potrebno spremembo smeri boš potreboval bistveno daljšo (nekajkrat daljšo) prevoženo pot, ki je v taki situaciji seveda nimaš na voljo...

PS se sploh nisem imel namena vtikat in razglabljat o tolk elementarni zadevi, ampak tvoj nasvet je zmerno do pretežno nevaren manj izkušenjm mladcem (in seveda tudi mladenkam) na motorju... pa brez zamere ;)

@I30: jp, MiZa 250 TS, moj prvi motorček :)

Objavljeno

Hola mojster,

 

U bistvu niti nisem drag ;)

 

absolutno se ne strinjam - countersteering je edini "hitr" način spremembe smeri motorja - deluje takoj in na minimalni razdalji!! tvoj predlog pa pomeni absoluten, 110% zihr izlet v jarek, skozi jarek in še mal po travniku/gozdu, če ni slučajno drevesa, zida ali šleperja ki bi te prej ustavil... namreč s "čakanjem" da bo prenos teže tvojega telesa povzročil potrebno spremembo smeri boš potreboval bistveno daljšo (nekajkrat daljšo) prevoženo pot, ki je v taki situaciji seveda nimaš na voljo...

 

PS se sploh nisem imel namena vtikat in razglabljat o tolk elementarni zadevi, ampak tvoj nasvet je zmerno do pretežno nevaren manj izkušenjm mladcem (in seveda tudi mladenkam) na motorju... pa brez zamere ;)

 

@I30: jp, MiZa 250 TS, moj prvi motorček :)

 

Oj, tudi jaz sem vozil MuZo ETZ, pred tem pa še Jawo350. Mogoče bova pa zaradi tega lažje našla skupni jezik.  

Mislim, da imava oba prav, ker po moje govoriva le o različnih situacijah.

 

Mislim, da si ti predstavljaš reševanje situacije v ovinku in tu imaš popolnoma prav.

 

Jaz pa govorim o situaciji na RAVNI cesti, ko se iz kdo ve kakšnega razloga približamo robu ceste le na nekaj cm in rob je za povrh še dvignjen nad bankino za 5-10cm. Tu nas counterstering res pokoplje, ane?

Objavljeno

Priporocam ti, da gres na kaksen parking in malo sprobas te zadeve...se bolje...na kaksen poligon ala "sola varne voznje"..

Brez veliko filozofiranja, cisto in jasno ter pod budnim ocesom instruktorja. Se marsikaj naucis.

Objavljeno

motom, on 28 Jul 2014 - 20:15, said:

 

Vem, da vsi poznate situacijo, ko se nehote preveč približaš robu ceste, tam pa graben. In ker bi uporaba Countersteeringa pomenila najprej zaviti še bolj s ceste v graben, se temu izognemo tako, da (povečamo vpliv svoje teže) iztegnemo roke in poravnamo telo kar se da navpično, nato pa telo nagnemo v želeno smer, motor pa ostane pokonci.

Jest ponavadi tudi zadržim sapo  :blush: 

Ene 10x sem to prebral.. Saj govoris o neke vrste countersteeringu, samo se ne zavedas tega) iztegni roke in se nagni v levo...pri tem z levo roko potisnes krmilo naprej... Kaj ze naredis?:) samo pri tej tvoji "akrobaciji" si ze izgubil dragoceni cas...
Objavljeno

 

Jaz pa govorim o situaciji na RAVNI cesti, ko se iz kdo ve kakšnega razloga približamo robu ceste le na nekaj cm in rob je za povrh še dvignjen nad bankino za 5-10cm. Tu nas counterstering res pokoplje, ane?

 

.....Štos.... včeraj...   :slap:  :lol1:

 

...ravno, ko je debata točno o tem (zgornji citat)  ....:slap:

 

...sprobano včeraj popoldne... na ravni cesti... :slap:

..se vračam s pošte ...sicer z biciklom..ampak nima veze - ravno tako je to enosledno vozilo...z ruzakom na hrbtu..

... no in počasi peljem, buljim malo v levo proti piceriji, zasanjano...in kar naenkrat me čudno začne odnašat  :slap: ... s kolesi sem že drgnil po visokem pločniku in doživel counter-countersteering  :slap:

...ni bilo cajta niti za počasno prenašanje teže, niti za kauntersteering, niti za motozajebantov "preskok" pločnika. Kratkomalo sem bremzal, poskakoval z desno nogo po pločniku, levo sem imel v luftu.... postavilo me je na prednje kolo, ruzak vrglo z ramen čez glavo...:slap: .... zic me je nabijal v hrbet...

...in končalo se je sicer vse v redu...  ampak evo, kaj se zgodi, ko nekaj pametuješ tule gor, pol se ti pa vse tisto naenkrat zgodi....  :lol1:

  • Všeč mi je 2
Objavljeno

Jaz pa govorim o situaciji na RAVNI cesti, ko se iz kdo ve kakšnega razloga približamo robu ceste le na nekaj cm in rob je za povrh še dvignjen nad bankino za 5-10cm. Tu nas counterstering res pokoplje, ane?

 

Ne.

 

Objavljeno
Ob 1. 8. 2014 ob 7:28, I30 pravi:

E hvala bogu pa Marički s Povšnka, si le napisal dokončno kozlarijo pa pravo farbo pokazu.

Al nas na suh podjebavaš al pa si v uberbrihtentotalnzelenc!

Ti si qrac vozu MZja, sploh pa Jawo! Vsi, ki so ta dva skreta kdaj vozil in preživel, dons znajo vozit in ne pišejo takih kozlarij kot ti!

Tko de, pejt nekam!

 

Jest sem tista generacija, ki nikogar ne žali...

Vsekakor mi pa spominov na stare drvarnice ne moreš vzet, sploh pa ker jih še preveč obvladam.

Če ti povem pa kakšno foro pa spet ne boš vedel pri čem si.

Jawo si lohk na porivanje al pa če si bil kampelc tud na kurbl v rikver vžgal (kljub natančno nastavljenem predvžigu na obeh platinah).

S Čezeto si pa lohk speljal in vozil brez ročne sklopke, ker je imela skrivno nožno.

Kar se tiče preživetja pa ja, skoraj se ni izšlo... večkrat

Objavljeno

in zakaj se ne vozte kokr znate :?

 

važno je, da preživimo, pa kakorkoli obračate balanco

 

:krneki:

Objavljeno

Tale slikica lep kaže kako in kaj.

Inoutrak.gif

"Krmarjenje s števcem" oz. po slovensko zavijanje s polaganjem očitno potrebuje nekaj "protiprostora" za razliko od zavijanja z nagibanjem. Celo zadnje kolo se najprej odpelje izven ovinka. Torej pri vožnji naravnost zelo blizu roba ceste bi raje zavijal z nagibanjem.

Objavljeno (popravljeno)

V fiziko zgornje slike se ne bom spuščal, sem pa precej prepričan da "countersteering" ni krmiljenje s števcem ampak če že prevajamo, bi bilo verjetno veliko bolj primerno prevesti "nasprotno" krmiljenje oz nekaj v tem smislu. Tudi če odmislimo pravilni prevod besede "counter", ki v tem primeru ni števec, že iz same narave pojava lahko sklepaš da gre za "kontra" krmiljenje, ker najprej zaviješ v eno stran, da lahko potem odpelješ zavoj v drugo.

 

Eden izmed številnih pomenov besede counter v angleščini je res tudi števec, ampak sigurno v tem kontekstu ne pomeni tega :)  "counter" namreč pomeni tudi nasproti, nasprotno, proti, nasproten, etc...
 

Popravljeno . Popravil Jure
  • Všeč mi je 2
Objavljeno

Se popolnoma strinjam z prejšnjim komentarjem, poudaril bi pa le da razmerja velikosti na sliki niso niti približno točna (saj tudi piše "not to scale").

  • Všeč mi je 2

Ustvarite račun ali se prijavite za komentiranje

Za objavljanje se morate najprej registrirati

Ustvarite račun

Registrirajte se! To je zelo enostavno!

Registriraj nov račun

Prijava

Že imate račun? Prijavite se tukaj.

Vpišite se
  • Zadnji brskalci   0 članov

    • Noben registriran uporabnik, si ne ogleduje to stran.
×
×
  • Ustvari novo...

Pomembne informacije

Z uporabo te strani se strinjate z uporabo piškotkov in se strinjate s pravili o varovanju zasebnosti!