Skoči na vsebino

Countersteering


Vikking

Priporočene objave

  • 2 tedne pozneje...

Zdej razumem o cem vi to.... :lol1: Mau je trajal......

Popravljeno . Popravil DIN
Povezava do komentarja
Delite na drugih straneh

Hehe...enga smo na ridah opazoval, k je tko bejbo zadi vozu k na tvoji slikci, pa ns je prepricval, da je tko vrhunsko al neki tazga.... :D .Ja ne vem, resno mors razmislt kaj delas na motorju, pa pol dojames...ok, ce dojames....al pa eni prej, eni kasnej.... :lol: 

Povezava do komentarja
Delite na drugih straneh

  • 5 let pozneje...

Moj inštruktor me je začel na countersteering ali v jeziku CPP-ja na "princip nasprotnega krmiljenja" (nadrkala sem se izraz, ker v 2eh mesecih nisem prišla do teoretične razlage v, ki bi jo popolni devičnik v moto svetu lahko razumel) navajat takoj, ko sem uspela z motorjem preseči brzino 70 km/h :D. Uglavnem, prva relacijska vožnja je bila v veliki meri namenjena temu - me je pa učil na način, da v levem ovinku probaš iztegniti levo roko v komolcu in seveda vice versa. 

Seveda, dokler to delaš ekstra zavestno in razmišljaš o tem je to kar težko, potem ko ti pride v kri je pa super zadevščina. Vsaj meni, ker sem pač bolj peresne kategorije, mi pomaga to pri obladovanju motorja in sicer v več situacijah - tako v ovinek in potem s kontra dejanjem in dogajanje gasa v "prekucevanju" v naslednjega - sploh kadar so ovinki tesno skupaj :D.

Povezava do komentarja
Delite na drugih straneh

Najenostavneje in najvarneje je to vaditi na kolesu (biciklu), kjer so hitrosti manjše in je kolo mnogo lažje od motorja. Tam lahko vadiš tudi upravljanje brez rok, le z nagibanjem.

Če si pa želiš razbiti zobe, pa poskusi prijeti bilanco navzkrižno (nikakor na motorju)

Povezava do komentarja
Delite na drugih straneh

Vedno sem se spraševal, čemu toliko teoretiziranja glede countersterringa. Vsak, ki je vozi bicikel, se je tega naučil že pri treh ali petih letih in gre to podzavestno, ker pod ritjo čutiš, kam moraš porinit ali pač potegnit balanco, da gre vozilo pod ritjo tja, kamor hočeš. V teoriji pri countersteeru vozilu pod sabo podreš ravnotežje in ker se zadeva želi postavit nazaj pokonci, gre v ovinek. Bolj ko mu zmakneš prednje kolo, bolj hoče v ovinek. Seveda, dokler ne zmakneš preveč, pa si na tleh. 

Kakorkolu, ista fizika, kot na biciklu. Če pa tega človek ne osvoji na biciklu, potem se nima kaj na motor vsedat.

  • Všeč mi je 2
Povezava do komentarja
Delite na drugih straneh

evo .. tko Rossi dela .. se dobro vidi ... torej, naslednji korak je kolenčkanje :huh: 

valentino rossi | Dnevnik

Povezava do komentarja
Delite na drugih straneh

pred 5 urami, sklopka pravi:

Moj inštruktor me je začel na countersteering ali v jeziku CPP-ja na "princip nasprotnega krmiljenja" (nadrkala sem se izraz, ker v 2eh mesecih nisem prišla do teoretične razlage v, ki bi jo popolni devičnik v moto svetu lahko razumel) navajat takoj, ko sem uspela z motorjem preseči brzino 70 km/h :D. Uglavnem, prva relacijska vožnja je bila v veliki meri namenjena temu - me je pa učil na način, da v levem ovinku probaš iztegniti levo roko v komolcu in seveda vice versa. 

Seveda, dokler to delaš ekstra zavestno in razmišljaš o tem je to kar težko, potem ko ti pride v kri je pa super zadevščina. Vsaj meni, ker sem pač bolj peresne kategorije, mi pomaga to pri obladovanju motorja in sicer v več situacijah - tako v ovinek in potem s kontra dejanjem in dogajanje gasa v "prekucevanju" v naslednjega - sploh kadar so ovinki tesno skupaj :D.

countersteering je čisto normalna podzavestna reakcija/drža/gib ki ga počneš, ko si mal bolj domač na mopetku in začneš bolj živahno cijazit čez ovinke. Ne vem kaj te inštruktor tok meša z zavestnim CS, ker je to naraven proces v vožnji.

Super če si se to zavestno učila, mogoč majo kake nove prijeme v AŠ.

Na yutubi je ogromno posnetkov o CS in kako nastane. Pravilna drža telesa na motorju (torej gornji del  telesca v ovinek) pa kr samo pride do CSja ko našraufaš gas :D

 

Povezava do komentarja
Delite na drugih straneh

Očitno nisem imela slednjega "v krvi" pa me je bilo treba zavestno naučiti :D (pač nisem bila do 30+ nikoli na motorju). Kar se tega tiče, vse pohvale inštruktorju... Sem pa pol ugotovila da sem tut na biciklu precej bolj spretna, haha :)

 

Povezava do komentarja
Delite na drugih straneh

  • 4 mesecev pozneje...

Je zima, pa mam čas razmišljat...takoj po intenzivnem tečaju na Vranskem smo šli eno turo s sodelavci in sem dejansko ZAVESTNO ''kauntersterar''...se pravi gruntal kaj moram delati...in se skor ubil.

Zadeva dela do 120-130 in pa po serpetinah navzgor...pri večjih brzinah mi je motor preprosto uhajal na rob vozišča, neglede na to, kako sem ga vlekel dol.

Marička tko lagano gor se da zvozit, ko sem lovil mulca s cestakom navzgor,  motor preprosto uhaja ven...zakaj ne vem...tako da sem to tehniko opustil.

Včasih še zavestno poskusim, ko spim zadaj, če se z mojo kam peljema.

Sej verjamem inštruktorjem, da je to najbolj varna oblika vožnje, ampak, če že od desetega leta motor nagibam, mi je težko in kot sem napisal smrtno nevarno it na nekaj novega.

 

A glej ga hudiča...ko pridem pa na makedam in hosto pa avtomatsko in nagonsko ''kauntersteram''...tudi stoje...

Povezava do komentarja
Delite na drugih straneh

8 minutes ago, Buschi said:

Je zima, pa mam čas razmišljat...takoj po intenzivnem tečaju na Vranskem smo šli eno turo s sodelavci in sem dejansko ZAVESTNO ''kauntersterar''...se pravi gruntal kaj moram delati...in se skor ubil.

Zadeva dela do 120-130 in pa po serpetinah navzgor...pri večjih brzinah mi je motor preprosto uhajal na rob vozišča, neglede na to, kako sem ga vlekel dol.

Marička tko lagano gor se da zvozit, ko sem lovil mulca s cestakom navzgor,  motor preprosto uhaja ven...zakaj ne vem...tako da sem to tehniko opustil.

Včasih še zavestno poskusim, ko spim zadaj, če se z mojo kam peljema.

Sej verjamem inštruktorjem, da je to najbolj varna oblika vožnje, ampak, če že od desetega leta motor nagibam, mi je težko in kot sem napisal smrtno nevarno it na nekaj novega.

 

A glej ga hudiča...ko pridem pa na makedam in hosto pa avtomatsko in nagonsko ''kauntersteram''...tudi stoje...

 Sem skoraj preprican, da mislis na pregibno tehniko ali odrivanje motorja... countesteering je nekaj drugega. Sej smo se zgoraj precej razgovorili o tem, ker je bilo nekaj zbrke okoli pojmov...   Kakorkoli: pregibna tehnika ali odrivanje motorja, je tehnika za izogin oviri, in zelo pocasno "vintalanje". Ze pri normalnem tempu, 50-60 kmh je precej bolje voziti navadno tehniko.

 

  • Všeč mi je 2
Povezava do komentarja
Delite na drugih straneh

Inštruktorji na Vranskem so temu rekli countersteering...ko na motorju v ovinek sediš pokonci, z rokami pa vlečeš motor navzdol v ovinek...

Povezava do komentarja
Delite na drugih straneh

8 hours ago, Buschi said:

Inštruktorji na Vranskem so temu rekli countersteering...ko na motorju v ovinek sediš pokonci, z rokami pa vlečeš motor navzdol v ovinek...

 Hm, no po vsem  sodec, instruktorji potem ne uporabljajo izraza pravilno. Ze sam izraz counter (nasprotno) steering (krmiljenje) je drugacen...    Countersteering pomeni (tudi v moto literaturi, teoriji, raznih prirocnikih itd) da pred zavojem v levo, malce (malce!) naprej porines levo stran krmila (ne od sebe naprej). To sicer delamo ze podzavestno, ker se drugace na da voziti enoslednega vozila (tudi kolesa), sam izraz se uporablja kadar je to potrebno bolj izrazito in mocneje uporabljati. Na ta nacin motor hitreje in bolj hitro pade v ovinek, ampak ce to storis pretirano in brez kasnejsega nagiba v zavoj, je lahko tudi zelo zoprno. Najvec se to uporablja na dirkah, pri hitrejsi voznji, kjer je motor treba res hitro preloziti itd... Za samo cesto in normalno voznjo se niti ni treba prevec obremenjavati z njim... Dirkaci, se posebej cestno hitrostni dirkaci, GP, ipd, pa zelo mocno upoabljajo CS, zato lahko tiste sikane ipd tako hitro odvozijo (kljub mocnemu giroskopskem efektu, "manj" okretnemu motorju...), in tudi zato rabijo moc  in kondicijo, ker je rec precej naporna... Jih pa ne vidis odrivati krmila, ampak obratno.

 

   Odrivanje motorja / krmila v zavoj in od sebe, je pa bolj znano kot pregibna (zlomljena, angleska...) tehnika. Zelo uporabna za hiter izogib oviri (ker samo prelozis maso motorja, ne pa se mase voznika) za res kratke in zelo zaprte ovinke pri precej majhni brzini... (ko vijugas po parkiricu,  serpentine ce so res zaprte, ipd) Slabost je pa ta, da  ni prevec primerna za velike motorje, motorje kjer je krmilo bolj naprej (ce imas roke bolj stegnjene, je tezje to izvajat), za motorje z sirokim sedezem in se v tem, da je stik voznika z motorjem bolj ohlapen. To ni problem, ko se ognes in nadaljujes, na daljsih ovinkih je pa motor hitro lahko nestabilen, pa je vse skup mal cudno.  In ja, ce nisi navajen, ce malo drugace ne gledas v zavoj, te vlece ven...  Meni osebno ne pase prevec, in ne uporabljam te tehnike tudi na Duku (ki je lahek in ozek in kratek) na Jezerskem ipd... Jo pa na poligonu med keglji, za slalom ipd... Ker je blokada obcin, se pac nisem imel kje drugje preganjat :)

 

PS: Izrazi gor ali dol, na koncu je vazno, da se razumemo med sabo. Da vemo, kaj je kdo hotel povedati.

Popravljeno . Popravil jvalant
Povezava do komentarja
Delite na drugih straneh

pred 11 urami, Buschi pravi:

Inštruktorji na Vranskem so temu rekli countersteering...ko na motorju v ovinek sediš pokonci, z rokami pa vlečeš motor navzdol v ovinek...

narobe so rekli.

pred 12 urami, Buschi pravi:

 

A glej ga hudiča...ko pridem pa na makedam in hosto pa avtomatsko in nagonsko ''kauntersteram''...tudi stoje...

ne countersteeraš ampak (zgoraj je velik izrazov) recmo pregibaš. Na makedamu in terenu se zlo obnese, seveda, ko se enkrat navadiš. Čisto drugačne tehnike, kot na asfaltni podlagi. (razn če supermoto voziš)

Povezava do komentarja
Delite na drugih straneh

  • 1 leto pozneje...

Ustvarite račun ali se prijavite za komentiranje

Za objavljanje se morate najprej registrirati

Ustvarite račun

Registrirajte se! To je zelo enostavno!

Registriraj nov račun

Prijava

Že imate račun? Prijavite se tukaj.

Vpišite se
  • Zadnji brskalci   0 članov

    • Noben registriran uporabnik, si ne ogleduje to stran.
×
×
  • Ustvari novo...

Pomembne informacije

Z uporabo te strani se strinjate z uporabo piškotkov in se strinjate s pravili o varovanju zasebnosti!