Skoči na vsebino

Zaviralna pot & zaviranje ......


Ice

Priporočene objave

quote:

Ampak Ice! Potem to ne bo vec "reakcijska sekunda" Ampak kakor koli obracas, sekunda se mi zdi ogromno, ne samo kot cas v katerem prepeljes toliko in toliko metrov, ampak ... mogoce pri pijancih, pri zdravem/treznem vozniku pa upam da ne?

to se steje od momenta,ko zagledas oviro na cesti do 3/4 polnega (efektivnega) pritiska na zavorne ploscice.to vse traja svoj cas.

-----

The consecutive stages of Situations: SNAFU,TARFU and FUBAR.

Povezava do komentarja
Delite na drugih straneh

quote:Jasno! Ampak zanima me, če se držiš omenjenega zaporedja: začneš narahlo zavirati s sprednjo, potem zares zaviraš z zadnjo in za piko na i zaključiš spet s sprednjo zavoro. To je kao prav (če se prav spomnim - in se poskušam tega držat), pa me zanima, ali se vsi tega držite, al bremzate neki po svoje, kot se reče "po filingu".

Po moje ne bo to cisto tocno. Ce ti racunas na glavno zaviranje z zadnjo zavoro ni cudno ta ti zadnje kolo plese!

Kolikor vem se da mocno zavirat samo na prednjo zavoro, zadnja je uporabna za manjse hitrosti in se to takrat ko noces da se ti vilice pogreznejo.

Verjetno je pri choperjih kaj drugace, na cestaku si jaz pri 150 km/h na zadnjo zavoro niti pomisliti ne upam.

Kaj pravit drugi?

Povezava do komentarja
Delite na drugih straneh

quote:

Kolikor vem se da mocno zavirat samo na prednjo zavoro, zadnja je uporabna za manjse hitrosti in se to takrat ko noces da se ti vilice pogreznejo.

Verjetno je pri choperjih kaj drugace, na cestaku si jaz pri 150 km/h na zadnjo zavoro niti pomisliti ne upam.

Kaj pravit drugi?

Legan pravi vedno obe! Tud dokazal nam je, koliko se zavorna pot zmanjša ob pravilni uporabi obeh zavor!

Lojzi ma vas rad

Povezava do komentarja
Delite na drugih straneh

Definitivno se prej ustavis ce zaviras na obe. Samo moras znat moras

Ce zacnes pri veliki hitrosti mocno zavirati je zadnja guma minimalno v stiku z asvaltom.

Uporaba zadnje je v taksen primeru zelo tvegano pocetje. Ce jo kot zacetnik prevec pohodis,

ti bo zadek zacel poplesovati kot riba v vodi.

Nasprotno pa pri manjsi hitrosti (predvsem v zavijanjuv kriziscu naprimer) spet ni cool ce

prevec "stisnes" prvo in ti motor spredaj pocepne kot "stara baba".

Vsaj moj zzr 250 je imel zelo mehko vzmetenje.

Rad bi pa videl tistega ki na grobniku zavira "v glavnem na zadnjo". Verjetno to dela le oni

z avtomobilom ki sesute motorje v bokse vozi

Moje skromno mnenje bi bilo da se na cestakih uporablja vsaj 70% prvo in 30% zadnjo zavoro.

Pri vecjih hitrostih prva vec, pri manjsih pa obratno. Zato so tudi prve zavore na motorjih

precej boljse od zadnjih!!!!

Ne bi se pa ravno mogo strinjat s policisti varne voznje (v MariboRu) ki so demonstrirali varno

zaviranje (zadnja kola blokirana do konca) Mogoce se tako zavira na 400 kilskih BMWjih pri

40km/h, definitivno pa ne na sportnih motorjih in vecjih hitrostih.

To sta tudi dve najvecji napaki pri zacetnikih:

- predvsem v sili nagonsko zavoranje z zadnjim kolesom, posledica: padec ze pred oviro

- zaviranje v ovinku (prevelika hitrost v ovinku po moznosti pa se zaviranje na prvo kolo)

posledica: zdrs prvega kolesa in preklinjanje "kao" slabe gume.

Prosim ce kdo se kaj doda ali pa komentira, glede na to da so na forumu stari motoristi in

tudi taksni ki redno kurijo gume na Grobniku

lp Loyo

Povezava do komentarja
Delite na drugih straneh

Zaviranje na motorjih je v vecini na prvo zavoro (vecina sile ustavljanja je na prvo), ce pa zaviras se z zadnjo (kot ze receno: KONTROLIRANO, nikakor pa ne blokirano), se zavorna pot se dodatno skrajsa, pa se zmanjsa se moznost opletanja motorja. Zadnjo zavoro je vsekakor koristno uporabljati, nikakor pa ne samo zadnja zavora - ker se bos ustavil s kaksnih 200 km/h na 0 po kaksnih dveh kilometrih... ce malo pretiravam. Se enkrat pa: velike hitrosti + velik pritisk na zadnjo zavoro =

----------------------------------

Kuhanje je kot zenske: malo odvrnes pozornost stran, pa imas ogenj v strehi.

Povezava do komentarja
Delite na drugih straneh

Debata okoli zavor prednja,zadnja.Moj motor ima CBS(combined braking system),opazna je razlika glede na prejšnje motorje,pri ločenem sistemu zavor,skoraj za vsako malo pofušaš ali preveč prednja ali zadnja,tako da nisi siguren,da je to bilo korektno izvedeno.Po občutku.Pri CBS v vsakem primeru zavirata obe,najboljši učinek je pa še vedno pohodit prednjo in zadnjo,takrat stiskajo vsi bati v vseh čeljustih.Moram povedat,zadeva je super,ustavlja ko vrag.Tudi obraba zavornih ploščic je bolj enakomerna.Če ima kdo možnost,nabavit stroj z CBS,priporočam!!!

LP DAN

Povezava do komentarja
Delite na drugih straneh

ahem.....iz DU nazaj se mi je parkrat zgodilo,da sem prebremzal sprednje zavore oz. gumo.KRIIIIIIIIIIIIIIIII.......preden sem pokapiral,da meni cvili _sprednja_ guma.....!!! AAAAAIIIYYYYAAAA....what a feeling!!

sem kar malo sokiran...guma je nova MEZ4 (ko se je to dogajalo,je imela ze dobrih 800 km prevozenih).je vzrok asfalt ali gume? dol grede tega namrec ni bilo.tendiram,da je kriv asfalt.je pa res,da so bile malo bolj "cudne" situacije (polno bremzanje zaradi kamikaz na cesti).

ike komentar mogoce?!

-----

The consecutive stages of Situations: SNAFU,TARFU and FUBAR.

Povezava do komentarja
Delite na drugih straneh

  • 3 let pozneje...

Po ne preveč prijetnem branju v temi Mobikrog me zanima kako oz. zaradi česa lahko ostaneš brez bremz (očitno se je to že kar parim zgodilo) - je to zaradi pregretega bremz olja, zanič lajtung, preveč obrabljenih/segretih ploščic,... ?

Še nekako razumem da se to zgodi nekomu na nekem turističnem motorju nekje na poti, ker pač ni dovolj skrbel za motor (že XX km ni zamenjal bremz olja, dotrajane lajtunge,..., skratka malomarnost), ampak da se to zgodi na dirkališču dirkaču, ki je imel motor namenjen dirkanju in postavljanju čim hitrejših krogov, tu skoraj ne verjamem da bi bila kriva voznikova malomarnost oz neskrb za motor - ali pač :?

Skratka zanima me vzrok za tragično nesrečo na mobikrogu.

Povezava do komentarja
Delite na drugih straneh

Skratka zanima me vzrok za tragično nesrečo na mobikrogu.

najbrz nisi edini, katerega tocno to zanima. dokler ne bo opravljena sodna in tehnicna preizkava motorcikla lahko vsi le ugibamo in nabijamo v tri krasne kaj je bil povod nesrece.

zato mislim, da je v tem primeru brez veze v tej smeri razglabljati.

Povezava do komentarja
Delite na drugih straneh

Kaj pa če tisti ki vejo poskušajo odgovorit samo na prvi del vprašanja? :hmm:

... me zanima kako oz. zaradi česa lahko ostaneš brez bremz (očitno se je to že kar parim zgodilo) - je to zaradi pregretega bremz olja, zanič lajtung, preveč obrabljenih/segretih ploščic,...

Povezava do komentarja
Delite na drugih straneh

splosno je tako, da vse kar clovek naredi se lahko pokvari. ergo ker je motorcikel tehnicna zadeva narejena s clovekovo roko imas kar nekaj variant kaj vse lahko odpove; z ustreznim vzdrzevanjem lahko napake vecinoma preprecis.

pri zavorah (splosno) je vecinoma tako, da je najveckrat vzrok poslabsanja ali odpovedi funkcije (pre)stara zavorna tekocina ali (pre)obrabljene zavorne ploscice. starost zavornih cevi igra samo pri starejsih motorjih resno vlogo. a kot, receno pri ustreznem vzdrzevanju se to ne bi smelo pojavljati.

dodatna cloveska napaka je se neprimerno in/ali narobe zaviranje, konkretno pri voznji navzdol (alpe, dolomiti itd.), kar povzroca pregrevanje tekocine in/ali ploscic in diskov.

Povezava do komentarja
Delite na drugih straneh

Kolikor sem zasledil, je Mervar ta dan že enkrat padel in podrsal motor. Ob tem naj bi poškodoval sornik v ročici zavore, česar pa ni opazil (ročica naj bi bila na mestu). Ob zaviranju pa je poškodovani sornik počil do konca zaradi česar je ostal brez zavor.

Tole je sicer "naj bi", morda bo kdo lahko potrdil.

Povezava do komentarja
Delite na drugih straneh

kako to misliš?

Ko pospešiš iz ovinka se ti pojavi močan shimmy :eek: . Pred tabo je že naslednji oster ovinek :eek: :eek: , pred katerim ne moreš zavirat, saj se še komaj držiš na motorju, odpelješ se direkt naravnost iz ceste.

Govorim iz lastnih izkušenj, seveda se to ni zgodilo pri počasni vožnji, takrat še neizkušen . . . :blush: , končalo pa se je srečno, brez padca, saj je bla dost velika izletna cona, "neskončen" travnik

Povezava do komentarja
Delite na drugih straneh

twingo, to o čemer ti govoriš je zaradi človeškega faktorja ;)

imel sem v mislih mehansko odpoved zavor zaradi močnega tresenja prednjega kolesa (in s tem diskov in čeljusti)

zakaj točno pride do odpovedi zavor pri shimmyju ne vem, predvidevam da zaradi opletanja diska le-ta razširi zavorne ploščice in tako pritisneš v prazno

v parih tekstih o shimmyjih sem prebral da naj bi po vsakem najprej preveril če zavore še delajo, linki so bili tukaj na motosvetu

sam sem doživel že par hudih (ja, razmišljam o nakupu amortizerja krmila - med drugim), pa so dosedaj še vedno prijele (knock knock); nisem pa nikoli preverjal tega do naslednjega ovinka :xx:

Povezava do komentarja
Delite na drugih straneh

  • 1 mesec pozneje...

oživljam temo...

opažam, da veliko motoristov zadnje zavore sploh ne uporablja...

me zanima:

1. Kdo izmed vas zadnje zavore sploh ne uporablja?

2. Zakaj je ne uporablja?

Povezava do komentarja
Delite na drugih straneh

zadnjo zavoro praviloma uporabljam med tekočo in hitro vožnjo za "popravljanje" zadnjega dela motorja, ter za ugotavljanje kolko lahko še pritisnem sprednjo oz. kolk ma zadnjo kolo še stika za asfaltom.

Skoraj nikoli je ne uporabljam v križiščih, saj do križišča pripeljem že z močno zmanjšano hitrostjo (pustim da se motor steče) in potrebujem samo še gran finale s sprednjo zavoro. zadnja zavora - ne rabim - sploh v mestih, kjer ni potrebnih agresivnih zaviranj (če pustimo razne krizne situacije - ampak teh je malo)

Povezava do komentarja
Delite na drugih straneh

Jaz zadnje ne uporabljam, ker mi je prednja čist dovolj, vsaj do zdaj še nisem mel kake krizne situacije da bi moral tudi zadnjo pritisnit :doze:

Povezava do komentarja
Delite na drugih straneh

Heh, zadnjo uporabljam bolj malo, uporabljam jo pri kakih "hudih" zaviranjih, v mestu bolj ne, dost jo uporabljam če se mi ne da stiskat sprednje, ker mi je mal lažje z nogo- v kakih ne preveč počasnih kolonah recimo

Povezava do komentarja
Delite na drugih straneh

zadnja zavora za - makedam, mokro ali spolzko cesto in če morem zavirati pa si medtem recimo rokavice popravljam.

ne uporabljam drugače ker - je dovolj sprednja in ker je pri polnem zaviranju itak zadnje kolo večinoma v zraku in ti upravljanje z zadnjo samo otežuje delo in nič ne pripomore, se je boljše samo na sprednjo koncentrirat in dobro delo naredit (tudi nasvet "kako pravilno zavirati!").

Povezava do komentarja
Delite na drugih straneh

Včasih je blo treba bremzat na obe, ker so ble gume bl za en drek pa tud bremze bl za en k. Z napredkom gum in diskov dandanes taspredna naredi vse.

Tko k je Pervy reku; k ornk bremzaš je tazadnja itak prec u luftu in lohk sam še bl zaserješ s kakšnim tazadnjim zdrsom... :cry:

Jest tud sam na makedamu, dežju in pred mejo k si rokavice rihtam po tazadni šlatam.

Ampak Rossi jo pa skoz uporablja. Sam to je pa čist druga zgodba on je pa le superman! :o

Povezava do komentarja
Delite na drugih straneh

Ustvarite račun ali se prijavite za komentiranje

Za objavljanje se morate najprej registrirati

Ustvarite račun

Registrirajte se! To je zelo enostavno!

Registriraj nov račun

Prijava

Že imate račun? Prijavite se tukaj.

Vpišite se
  • Zadnji brskalci   0 članov

    • Noben registriran uporabnik, si ne ogleduje to stran.



×
×
  • Ustvari novo...

Pomembne informacije

Z uporabo te strani se strinjate z uporabo piškotkov in se strinjate s pravili o varovanju zasebnosti!