Skoči na vsebino

Prvi začetki


.T.

Priporočene objave

No, ker je še zima in se še ne vozimo z motorji, sem se spomnil in naredil to temo. Da ne bomo samo govorili kako smo začeli z motorji, pa povejmo kako smo začeli z avtomobili.

V II. letniku srednje šole sem zbral denar in si kupil prvi malo močnejši "motor" Vespo P 200 E. Leto kasneje, se pravi proti koncu tretjega letnika, leta 91, sem našparal takratnih 500 DEM in si kupil Poljski FIAT P 650, po domače povedano bolho (kalimero, pegla, pičipoki,...). Bolha letni 78, lešnikove barve, od prve lastnice, redno garažirana, registrirana. Mašina se je zakurblala z majhno ročko pod ročno zavoro. Ko se je strgala zajla na tisti ročki, si iz havbe vzel 1 m dolg štil, s katerim si šel k mašini in si pritisnil na štarter, da je zavrtel. Po možnosti si prej avto pustil v prvi ali vzvratni prestavi..... :OK: ZAKON za tiste čase!!! Kar naenkrat se je odprl nov svet. Diskoteka Jugoslavija (kasneje Slovenija), veselice pri sošolcih na Dolenjskem, Piran,... vse je postalo dosegljivo. Aja pa še izpit je bilo treba prej narest. 3. julija 91 na prve dni "vojne" za samostojno SLO - izpitna vožnja med barikadami :OK: :OK: :OK:

Kmalu sem se naveličal navadne bolhce in smo šli s kolegi v Trst na avtoodpade in trgovine z rezervnimi deli za FIAT. Deli so bili kar poceni. In tako je sledila prva faza "tuninga":

- navadne žarnice v prvih žarometih so zamenjale halogenske. Prvi žarometi so dobili plastične obrobe,, brisalci male spojlerje. Na avtoodpadu sem dobil športne prve zice - take z vzglavniki.

Originalne gume so bile neko poljsko sranje, kasneje Sava BEST. Oboje niso držale nič, v mokrem drvakrat nič. Na srečo je imela mama na Subarujo REX-u gume enakih dimenzij kot bolhca 135-12. Ko sem mamo končno prepričal, da so njene gume Bridgestone stare že več kot 5 let in da so zato nevarne, jih je obula moja bolhica in postala vsaj normalno vozna.

Kmalu za tem nekje na začetku četrega letnika so tudi ostali sošolci naredili izpite za avto in tako se je vozni park sošolcev povečeval. 4 bolhe in dva fičaka in en Yugo 45. Posledično so se začele dirke. Vsak dan po šoli. Zmagal je vedno Yugo, takoj za njim pa moja bolha, zahvala gra pa predvsem gumam. Sem imel srečo, da sem "dobil" rabljene Bridgestonke. Nove so bile pa skoraj dražje od vrednosti omenjenih fičakov in bolhic, tko da so sošolci kar lepo furali Savo Best - plastih fantastik.

Enkrat semo šli v pivnico Jama, kjer smo se čist slučajno zadebatirali z nekimi avtomehaniki in ličarji, k so šli po delovnem dnevu na zaslužen vrček piva. 14 dni kasneje je sledila druga faza "tuninga":

- listnata prednja vzmet (ena za obe prvi kolesi :kva2: :kva2: :kva2: , postavljena prečno) je dobila dva dodatna lista, zadnji fedri so bili zamenjani s tršimi od nekega starega BMW-ja. Zadnjih amortizerjev pa bolhe itak sploh niso imele. V glavnem po tem posegu je bolha skakala po cesti kot kak viličar, kot da ne bi imela vzmetenja. Ampak meni se je zdelo novo "športno" podvozje majka.

Kmalu se je pokazala potreba po močnejši mašini. Sem našparal še 250.000 lir in smo šli v Trst v trgovino za avtodele, kjer sem kupil:

- športni zračni filter

- obnovljeno športno odmično gred

- trše vzmeti ventilov

- obnovljeni športni vplinjač

- zmoglivejšo vetrnico za hlajenje (mašina je bila zračno hlajena, del zraka, ki ga je poganjala vetrnica je šel direktno v zračni filter in tako je posledično mašina dobila več zraka)

Ko je bilo vse to vgrajeno v mašino je bolhca letelela več kot 140 po števcu, poraba je bila 10, 5l l/100km, v pospeških je nascala fičaka 850. Po nekaj minutnem teranju po avtocesti in postavljanja rekorda končne brzine se je mašina tako pregrela, da je začela svetit lučka za pritisk olja.

Pa so spet imeli dirke. Na Kurešček - v drugi, celih 45 km/h :lol1: :lol1: :lol1: . "Dirke na Krim po makadamski cesti so bile bolj zanimive. Nekaj več kot 15 km makadama. Tam je pa Yugo 45 tudi popušil :OK: :OK: :OK: Ko sem pripeljal na vrh Krima je itak gorela rdeča lučka, iz mašine je pa smrdelo po zažganem.

In tako smo dirkali, dokler se en sošolec ni prevrnil s fičakom in se ves popraskal. Pol smo se mal umirili Spremenili smo običajne dirke v drag race. Nekaj teh dragov in moja mašina je rekla ZBOGOM! Zaribal je ležaj na glavni gredi in na tem mestu je počil blok motorja. Popravilo se ni splačalo. Po Salamoncu sem kupil drugo mašino oz. sem jo zamenjal za mojo oz. za "dirkalne" dele v moji mašini.

Tako sem se z bolhico vozil še nekaj mesecev. Vmes sem menjal še nekaj prirobnic in gumi zglobov. Nato se je začel Paris - Dakar. Včasih so ga na Eurosportu prenašali po več ur na dan. Bolj, ko sem gledal kako 4x4 avtomovili in kamioni rijejo po pesku bolj se mi je porajala ideja o jeepu. Glede na moje takratne študenstke finance se je začela na obzorju pojavljati Lada Njiva. Med poletnimi počitnicami sem šel delat za vse tri mesece in takoj septembra kupil rabljeno lado njivo za 4.000 DEM. Letnik 86, bež barve. Ker sem kupil kar ta prvo sem se fajn nasral. V prvem tednu smo menjali sklopko, zavorne cilinde, gumi zglobe, ležaj v zadnejm diferencialu. Prav ta dolga fura je bila v Čatežke toplice. Poraba pri hitrosti od 100 do 120 km/h je bila 14 litrov na 100 km. Takrat si za 1000 SIT natankal 14, 7 litrov supra.

Sledil je domač servis mašine. Menjava olja, svečk, olja v diferencialih, prepihanje in nastavitev vplinjača...

Čez teden sem furo ponovil in poraba je bla 10,4 l/100 km. Tako sem se z njivo fural malce več kot leto dni - je garala po terenu. Potem se je pa bencin začel dražiti in sem si rekel: po avocesti furam 100 km/h in mi kuri okoli 10 litrov. S kakšnim civilnim avtom bi se lahko fural 160 km/h pa bi mi isto kuril 10 ampak bi v dveh urah prevozil toliko kot z Njivo v treh.

Sledil je absolventki staž. To sem izkoristil za delo študnsko delo. Želja je bil BMW E30 325 i. Šest cilindrov 2,5l in 170 KM ter najvažnejše: ZADNJI POGON :yea1: :yea1: :yea1: . V enem letu nisem našel nobenega dobro ohranjenega 325i ali pa vsaj 320i. Na avtosejmu je bilo v stilu: Pa ovog BMW-ja je uvezo iz Nemačke moj prijatelj pa ga sad prodaja. Pa auto nikada nije bio krabolisan. Majke mi. Kunem se na bakinem grobu. Avto je bil pa tak, kot bi ga na odpadu kupil in na hitro mal poklepal in poštrihal.

In potem sem ga končno zagledal. Ful lepo ohranjen, kupljen v takratnem Tehnounionu, prvi lastnik, garažiran, ful malo kilometrovNa žalost 318i, z le 115 KM. Ko so ga doma prodali sta hčerki jokali, lasnik me je še kake dve leti klicaril kako avto dela. In še danes dela dobro vseh dolgih 13 let. Navezanost nanj je velika. Ko bom nabavil novega BMW-ja, stari sploh ne bo šel v prodajao ampak verjetno v garažo na čakanje.

Tadej

Povezava do komentarja
Delite na drugih straneh

Kul post :OK:

Mojih začetkov z avtom sicer še ni. Čeprav imam napisano name "družinsko" Renault petko l.90, zaradi tega ker ima mati že napisan avto nase. Nekako finance ne dovolijo avta, ker motor vse pobere. Avto ima pa nts, tako da skompenzirava. Zato ni potrebe, zaenkrat.

:)

Povezava do komentarja
Delite na drugih straneh

huh...

Oča reče. če nardiš v prvo (izpit), kupim avto....ma ajde si mislim, pa gremo... :OK:

Naredil. Dobil Nisanna 200sx T. (cca 180KM) Fajn zadevca, dokler ga po prevoženih cca. 10.000km ne "ubijem totalka"Ja itak, če so mi pa v avtošoli podtrurili golfa SDI :OK:

Ker brez avta ne gre, kupim BMW 325, e36, kul stvarca, cca 200KM dokler ga "ne ubijeje" avtobusni šofer :angry: :BUA:

No, ker brez avta ne gre, grem iskat nissana 300ZX twin turbo, a ker so bili takrat vsi ti zhojeni do konca, vržem pogled na oldajmerje, ker so se tedaj začeli bol "družinski" stroški.

Kupim 2 kadeta B tip, enega limo drugega coupe. Oba prerihtamo. No, kupeja ni več, ostal mi je limo & golf 2 dizl, brez pete brzine :OK: a ne zato, da za kaj sodobnejšega ne bi blo, a Drejč varčuje. Varčuje za Micibišija al pa Subaruja :devil:

uh kako je lep ta svet :grim

Povezava do komentarja
Delite na drugih straneh

Mene avto sploh ni zanimal, hotel sem motor za vsako ceno. Prvi avto sta mi kupla ata in mama, smo bli pac zmenjeni da jima dom vracal po obrokih. Ampak jaz sem ta avto takoj zastavo in kupo motor, tega mi pac nista hotela na tak nacin sponzorirat :grrr Malo svinska poteza priznam samo za avto mi je takrat cist dol viselo in to je bla sploh edina sansa da uresnicim svoje sanje. S tistim Twingotom sem pol v celem letu nardil 5000km, cez zimo pa se je izkazalo da je bil tud totalka in barva je zacela odstopat. Zato sem ga prodal in v tem casu na njem zgubil skoraj 300k. Pa se bliznje srecanje s srno sem mel z njim in ga nisem nic popravljal, prodal takega kot je pac bil. Pred par mesci pa mi ni preostalo drugega kot da nabavim nekaj s cimer se bom lahko vozo v sluzbo. Morem povedat da mi avto ne pomeni cisto nic drugega kot izkljucno prevozno sredstvo iz kraja A v kraj B. Ko sem doma reko da bom kupo nekaj za 50k se je mami skoraj zmesalo :lol1: No v konci fazi pa vec kot 100k za Nissana Micro res nisem dal. V prvih 3000km ni crknilo cisto nic, kljub temu da je avto star 16 let. Za to kolko ga rabim je dovolj dober. Kak zgleda in kolko leti, za to mi pa dol visi :grim

Povezava do komentarja
Delite na drugih straneh

  • 3 tedne pozneje...

mene boste sigurno meli za cudnega glede avtov, vsaj nekateri, pristal sem na alfi, to pa cist slucajno,

zacel sem z renault 9, ok rabil je sam bencin pa olje, sam ... , potem je bilo enih par avtov, R 5, GSI, ..., niso za omenit

peugeot 405 x4, zelo redek, na pol dzip, sam kaj ko ni nobenih bregov pozim :OK: , zamenjal sem ga slucajno za alfo 164 e potem se je zacelo, konc jamranja kaj kupiti, imel sem se 155, malo 145, the best 75, 33 tudi

Popravljeno . Popravil stuhec
Povezava do komentarja
Delite na drugih straneh

Do sedaj omel samo tri avte:

Za začetek R5 l.88 (valda od ata avto), zamenjal za Cliota l.01... pa se nisem dolg vozil, so mi ga že stoukl (babe zmešane, ko divjajo po cesti, pa ne zvozjo ovinka :nono: ), zdej mam pa Volvota S40... pravšnji avto za tale mraz :OK:

Povezava do komentarja
Delite na drugih straneh

no ker sem dobri dve leti in pol komaj med šoferji avtov, še niti nimam dolge zgodbice za napisat. no pri 16 letih sem dobil za takratnih 1000 mark yamaho sr125...kar pa seveda mami ni bilo najbolj všeč. in ravno na račun motorja sem potem na hitro prišel do avta (grdo ja vem...saj mi je bilo včasih žal). no naredil sem izpit za avto...bil je ravno čas ko sta starša mislila menjat takrat 4 leta starega daewoo lanosa....avtobusne karte so postale svinsko drage.....

no in jaz sem lepo staršem dal ponudbo, da če dobim lanosa gre motor od hiše ( :OK: mama je bila takoj zato)....tako sem jaz dobil lanosa, foter novega getza, motorček pa je moral od hiše :cry: (lanos pa je na njegov račun dobil nova obuvala :D )

no lanos je dobil še tudi malo nižje in trše vzmeti, pa malo močnejšo akustiko (da rjo dol trese) in tako se skupaj prevažama še danes in se boma še vsaj nekaj let.....

p.s.: no lani je spet prišel k hiši še lanosov konkurent - kawasaki er 5

Povezava do komentarja
Delite na drugih straneh

Ustvarite račun ali se prijavite za komentiranje

Za objavljanje se morate najprej registrirati

Ustvarite račun

Registrirajte se! To je zelo enostavno!

Registriraj nov račun

Prijava

Že imate račun? Prijavite se tukaj.

Vpišite se
  • Zadnji brskalci   0 članov

    • Noben registriran uporabnik, si ne ogleduje to stran.


×
×
  • Ustvari novo...

Pomembne informacije

Z uporabo te strani se strinjate z uporabo piškotkov in se strinjate s pravili o varovanju zasebnosti!