Stric Burek Objavljeno Julij 27, 2006 Opozori Objavljeno Julij 27, 2006 Vem da ta tema nekako ne spada pod to ker so drugi podforumi namenjeni, ampak opažam da 125karji drugih forumov ne berejo, vsaj ne vsi, plus to nimate tolk izkušenj kot nekateri drugi motoristi(Ne pravim da imam ful izkušenj, da ne bo kakih izpadov, in se ne štejem za ful izkušenega motorista)... Predlagam da berete tudi druge podforume saj se boste dosti navadli, kar se tiče varnosti berte mal "fičo"-tove poste. Škodit ne more.... Torej po nekaj par kilometrih izkušenj na motorju, po branju vaših postov kako so nekatere sneli prav v mestu kjer je tudi naš Sršen umrl sem se odločil napisat ta post... Torej, enostavno in varno: -Nikakor ne prehitevat po mestu, razen če res ni nikjer nobene cestice v levo kamor bi lahko oni zavil, če pa že prehitevate dejte to narest pazljivo, ne škodi če na kratko poblendate ali potrobite(pa ne ob 00.00) -Ne se fijakat in vozit prehitro, ker vas lahko stane glave, frajerji boste pa kvečjem večji ker vas bo vsaj kdo opazu, kot oni debili, ki se naganjajo in vozjo po zadnji in samo mečejo slabo luč na druge, nekoliko bolj fer in umirjene voznike -Dajajte te preklete smernike, še bolj ko ste v avtu -Ne zaupajte nobenemu, ki ima smernik, ker lahko ima muziko preveč naglas in ne sliši klikanja(torej ga je pozabu izklopit) in vas lahko prav lepo nabaše -Bodte zbrani in imejte roke vsaj na gasu oz. na ročki za gas in prste na ročki za bremzo, pač pol sekunde je lahko usodne.... Mislim da ko prideš v mesto pol si mal "odpočiješ" v počasnejši vožnji, med tem pa nisi tolk zbran in gledaš okrog in tko naprej, sej vemo kako je... Tisti ki imate kake pripombe v stilu: -To ne sodi sem -Ti pa vedno voziš po pravilih?! -.... Nej se prosim mal zadržijo, alpa na PM napišejo meni, če kej ne štima, TCja pa prosim, da vzdrži nekaj reda v tej temi, če se ga že v drugih ne da... umetnica51, znj, Snatcher in 5 others 7 1
Lowrenc Objavljeno Julij 28, 2006 Opozori Objavljeno Julij 28, 2006 (popravljeno) In še nekaj kar bi bilo dobro, da bi si vsak začetnik zapovnu: Dober motorist je počasen(previden) v naselju in hiter izven naselja!: :closedeyes: Pozerji v naselju divjajo, se vozijo v 1. prestavi,... na ovinkih pa so ''plašne mucke''. Popravljeno Julij 28, 2006. Popravil Lowrenc Smoochie, Izprijenec in blondinka94 3
Thundercat Objavljeno Julij 28, 2006 Opozori Objavljeno Julij 28, 2006 P R E D V I D E V A N J A Naj se tu stekajo IZKUŠNJE in POMEMBNE informacije, ki nam bodo v pomoč! P R E D V I D E V A M - Torej, bom ŽIVEL! O tem smo že pisali, a nič zato. Pred vrati je nova motoristična sezona in modro se je spomniti zahrbtnih pasti, ki jih uprizarja cesta. Predvsem motoristom! Kajti za preživetje v prometu, je potrebno razpolagati z izkušnjami, znanjem, pametjo in nekaj sreče! Izpostavimo nekaj najpomembnejših napotkov: 1) Spoštuj moč motorja, zavedaj se svojih sposobnosti, pogojev na cesti in PREDVIDEVAJ "oslarije" drugih udeležencev v prometu. 2) Čelada & obvezna motoristična zaščitna oprema! 3) Zavedaj se kakšno kvaliteto in profil pnevmatik imaš na motorju. Pnevmatike ob strani ne maži z "glicerini", kajti centrifugalna sila, maščobo izrine na "delovno" površino in pogoji za padec so neizbežni"! 4) Ne vozi z neizpravnim motorjem; (Zavore, pnevmatike, krmiljenje, pogonski elementi itd.) 5) NIKOMUR se ne pusti izzvati!!! 6) Prilagajaj se razmeram na cestišču! 7) V naselju se drži omejitev hitrosti! (Otroci v prometu, ostareli, kolesarji, počasna vozila, nepredvidljive domače živali, dovozi iz dvorišč itd. & policaji!) 8) Mokro cestišče (aquaplan). Po dolgem sušnem obdobju je cestišče silno spolzko! 9) Gladka asfaltna površina! 10) Pnevmatike v hladnih dneh, nimajo dobrega oprijema s podlago! 11) Pnevmatike, ki še niso zagrete na "delovno" temperaturo nimajo dobrega oprijema! 12) NOVE pnevmatike, imajo spolzek sloj!!! Dokler niso obrabljene do grobe površine MOČNO DRSIJO!!! 13) Pobarvane površine na cestišču! Zebre, prehodi za pešce, črte po sredini cestišča ipd. 14) Oljni madeži! Posebno v dežju, ko se mastni madeži razlijejo po asfaltni površini - V momentih zaviranja, posebno pred ovinki! 15) Pesek na cestišču 16) Udarne jame 17) Hladnost asfaltne površine spomladi in jeseni zagotavlja slab oprijem pnevmatik! Senčne strani ceste, kondenz, listje jeseni in zaradi deževja večja možnost, nanosa peska na cesti, ipd. 18) Strjeni oljni madeži, predvsem pred ovinki, ki zapolnijo asfaltne pore, (momenti zaviranja) so zelo nevarni za zdrs in blokiranje kolesa. Izogibajte se jim - a ne nenadno! 19) PREDVIDEVAJ in v ovinek zapelji s hitrostjo, da pred "presenečenjem" na cesti lahko še kaj ukreneš! 20) Izogibajte se lužam na cestišču! Pnevmatika zgubi stik z asfaltom. To pa je razlog, da z "nosom" riješ po asfaltu. 21) Sopotnik, ki se še ni vozil na motorju, ti lahko nehote, povzroči veliko "škodo"! 22) Varnostna razdalja! Vozi v razdalji, da se pri "delovni" hitrosti, lahko izogneš oviri na cestišču! 23) Nepravilen naklon cestišča v ovinku, na zunanji strani pa "zaščitna" ograja, oz. robnik. 24) "Zalomljeni ovinki! PREDVIDEVAJ jih vnaprej! Če so ob cesti "ovire", naj bo hitrost še bolj preračunljiva! 25) Nepoznani odseki! Imej nekaj rezerve v hitrosti! 26) Ne prehitevaj, dokler nisi popolnoma prepričan o dogajanju na cesti pred teboj!!! 27) Ne tišči v ovinke, kjer so na zunanji strani; Zaščitna ograja, kandelabri, drevesa, robniki, objekti ipd... 28) Nepregledni ovinki!!! PREDVIDEVAJ, da ti lahko nasproti vozeče vozilo seka ovinek, ali ga neprilagojena hitrost izrine na tvojo polovico!!! 29) Stranske poti in kolovozi. Nikomur NE VERJEMI, da bo pred glavno cesto res ustavil!!! 30) Vozniki, ki se iz stranske ceste vključujejo v promet, ne morejo preceniti tvoje prevelike hitrosti. PREDVIDEVAJ to zahrbtno past! Nesreča je v tem primeru neizbežna!!! 31) Ne vozi tik za vozilom, ki ti zastira vidno polje. Vozilo lahko oviro s skolesi "obvozi", ti pa jo "nabašeš"! Povožena divjačina, kamenje, izgubljeni tovori in ostale ovire na cestišču! 32) Ne prehitevaj vozilo "na knap" kajti, to se lahko izogne oviri na cestišču in te izrine na nasprotni pas itd. 33) Večje in nepregledno vozilo prehitevaj tako, da bo zagotovljeno tvoje vidno polje na cesto pred teboj in na dovoze. 34) Ne pospešuj "iz nule" tik izza tovornjaka. Vzemi "varnostni zalet" in prehiti vozilo. Toda! Imej še vedno toliko rezerve, da ob "presenečenju", lahko še vedno zaustaviš, ali s pospeškom uideš "napadalcu"!!! 35) Vozilo, ki ti zastira pogled prehitevaj tako, da bo tvoje vidno polje zagotovljeno. Kajti, ko se ponovno vključuješ v kolono, ti pred (tovornjakom) lahko zmanjka prostora za ponovno vključitev v promet. 36) Bočni veter - sunki! Posebno ko prehitevaš tovornjak. Zavetrje (vakum) tovornjaka, te lahko potegne pod vozilo!!! 37) Vožnja proti soncu (spraskan vizir), bleščanje, lomljenje svetlobe. Ponoči ne uporabljaj temnega vizirja !!! Uporabljaj le vizir, homologiran za nočno vožnjo! 38) Pri vožnji z močnim soncem v hrbet vozi s prižgano dolgo lučjo kajti, le tako te bodo opazili!!! 39) Prometni znak, ki opozarja pred divjačino jemlji sila resno! Predvsem ponoči! 40) Ne tišči ponoči češ, saj je cesta prazna. (Neosvetljene ovire na cesti, pešci, kolesarji ipd.) 41) Pri ustavljanju, v vzvratnem ogledalu preveri vozila za seboj. NALET! Posebno na mokrem cestišču!!! 42) Prehitevanje nepreglednega vozila; Dohitevaš tovornjak, ki ga želiš prehiteti. Pred njim se želi zaradi njegove počasne vožnje, vozilo s stranske ceste vklopiti levo v promet. V momentu ko zavije, pa se vštric tovornjaka srečaš s tem vozilom, ki je zapeljalo iz tvojega nevidnega polja... PREDVIDEVANJE je v tem primeru življenjskega pomena. 43) Ko se ti ponoči približuje vozilo z eno lučjo, še ne pomeni, da je res "motor"! Lahko je tovornjak s pregorenim žarometom. Tudi V tem primeru je PREDVIDEVANJE, ključnega pomena. 44) Motorji, ki se jim rezerva vključi z ročno "pipico", so nevarni, posebno ko prehitevaš dolgo vozilo in ti v momentu, ko si ob njegovem boku zmanjka goriva, nasproti pa prihaja drugo vozilo. 45) Ne verjemi nikomur, ki ima vklopljen desni smernik in vozi ob sredinski črti, da bo res zavil na "desno". 46) Pomembno!!! Npr; Voziš po pregledni ravni cesti, kjer so navidezni pogoji idealni. S tvoje leve je stranska cesta (lahko je tudi kolovozna pot), s katere se želi vozilo vključiti v promet na svojo desno. Ti pravilno prehitevaš vozilo, voznik s stranske ceste pa zaradi "navidezno" idealnih pogojev, pogleda samo na svojo levo in "pravilno" zavije desno, na prednostno cestišče. Takrat pa poči... V teh primerih, ni zavornih sledi! PREDVIDEVANJE je tukaj, več kot dobrodošlo. 47) Blisk z lučjo še ne pomeni, da je v zasedi policaj. Lahko je za ovinkom pokvarjen tovornjak. 48) Skupinska vožnja; Kdor se ne podreja zakonitostim, ki veljajo zanjo, nima v skupini kaj iskati. (Vožnja v zamiku cik-cak, varnostna razdalja (tudi ne prevelika), omejitev hitrosti itd... Končno tudi, solidarnostna pomoč)! To so pogoji, za motoristično idilo! 49) Skupina (ali "v paru")... Ko prehitevaš, vedno v ogledalu spremljaj motorista za seboj in glej, da ga pri v vklapljanju nazaj na svojo "špuro" zaradi mazaštva, "ne pustiš" na levi strani ceste. Daj mu prostor, da se varno vklopi v kolono. To je življenjskega pomena! 50) Vožnja po avtocesti; Varnostni faktor o prehitevanju, vklapljanju smernika itd. pomnoži "x 3" in predvidevaj nenadne spremembe okornih in "nadzvočnih" udeležencev v prometu! 51) ALKOHOL. Ta nima kaj početi v prometu!!! V teh primerih "pomagaj" prijatelju in mu vzemi ključ!!! (Morda celo ne bo hvaležen? Zagotovo pa prihraniš nekaj žalosti domačim, prijateljem in znancem!) 52) Na potovanju. Zavedaj se teže motocikla s prtljago vred. Vozi previdnejše, saj so zavorna pot, pospeški, pogoji zdrsa ipd, popolnoma drugačni, kot pri "praznem" motociklu. 53) Na potovanju bodi do ljudi prijazen, kajti ta vrlina, se krepko obrestuje. Ljudem posreduj le tisto, kar želiš, da TI prejemaš od ljudi! (To pa ni PREDVIDEVANJE. To je tisto, kar nam je bilo ob rojstvu podarjeno, pa smo "izgubili"!) 54) Predvsem na potovanju, posvečaj pozornost zarmeram v TUNELIH... "Tujki" na cestišču!!! Mater jim... 55) Vedno te lahko kdo od voznikov spregleda. Zato, popravljajte napake drugih, kajti le tako, bo tvoja pot zanesljiva in varna. 56) Na cesti bodite solidarni! Izven nje prijazni, do ostalih motoristov. Le to je zagotovilo, za popolno motoristično sožitje!!! Motocikel ni orožje. Motocikel je izdelek namenjen človeku, polepšati življenje. Dopisujte pomembne informacije in svoje izkušnje, da se iz njih nekaj naučimo!!! NEVARNO * Gladka asfaltna površina!!! * Hladen asfalt (pomladi, jeseni) * Hitrostne ovire - "ležeči policaji" (z visokim in ostrim robom). * "Sfrezana" asfaltna površina (prevsem, če je vijugasta; ovinek!) * Topljiv asfalt - poleti v vročih predelih (predvsem, če je gladek). * Pomlad! Neščiščene ceste od zimske svinjarije. Nezagret asfalt! * Nevarnost "svinjarije" iz dovozov poljskih poti in stranskih, podeželjskih cest. * Okrušeni asfaltni rob ob bankini (posledica zimske zmrzali in neutrjena bankina). * Z bitumnom zalite pore v asfaltu. Izrine ga in se strdi! Najnevarnejše so tiste v smeri vožnje. * Z bitumnom zalite pore betonskih cest (plošč) (vročina jih porine čez čestno površino). Učinek - kot udarna jama!) * Stari oljni madeži zapolnijo (zgladijo) asfaltne pore. Predvsem pred ovinki, kjer zaradi zaviranja vozil, olje kaplja na asfalt. Izogibaj se sredine svojega voznega pasu (Zaviranje - zdrs!!) * Jaški na cestišču. (Lahko so tudi brez pokrova). * Železniški prehodi (isto, kot udarne jame!) * Tramvajski -vzdolžni- tiri BOLJ NEVARNO * Stik dveh asfaltnih površin (groba - gladka) sredi ovinka / Zdrs!!! (Hitrost!) * Neosvetljen predor! Prilagodi vožnjo pogojem, da ne "nabašeš gajbo" sredi ceste!!! * Neosvetljen predor! Ko vstopiš; Zastri oči! V temi jih močno odpri! - OBRATNO pri izstopu!!! * Valovit asfalt (pri visoki hitrosti in pospeševanju, prisili krmilo v nenadzorovano resonanco!) * V hladnih dneh: Nevarnost spolzke cestne na mostičkih, mostovh in nadvozih. Zadostuje že 5 metrov (in noben plesni tečaj ti ne pomaga več). * Asfalt! Tudi, če ni gladek, je lahko nevaren. Zavisi od struktere asfaltne zmesi (Grob "dobljen" pesek, ali gladek, nedrobljen "gramoz"!! To je treba ločevati na pogled! Gladek se sveti. Drobljen ne "odseva" svetlobe. * Jesen! Cestni kondenz, posebno po zakotnih legah, bližina rek itd. * Jesen! Listje, hladen asfalt! * Nanosi po nevihti! NAJNEVARNEJŠE * HITROST - ASFALT. (Pa kakršnakoli kombinacija že je). * Mokro, gladko cestišče (posebno, ko začne deževati). * Zebre & vse pobarvane površine na cestišču (!!!Sveže pleskano!!!) * Obcestne ograje, drevesa, kandelabri, objekti (hitrost!!!) & nasproti vozeča vozila. * Udarne jame - hitrost! (Vedno imej zadostno varnostno razdaljo, da se lahko izogneš!!!) * Zalomljeni ovinki (pri veliki hitrosti!!!) * Pesek na cestišču. (Ovinki - hitrost!!!) * Noben asfalt ni dober, če so pnevmatike zanič !!! P.S. * Poledica za gladke pnevmatike ni nevarna, če je motor parkiran v garaži! & Verjetno je še kaj.. Dopolnite! Potem se pa na pamet naučimo! In upoštevajmo! :yes: :? Previdnost je mati modrosti. - Neprevidnost, mati nezakonskih otrok! :hmm: ..Ops! So me! Tisti, ki jih ni več. Ker pa se njim ne da več pomagati, se obračam na VAS, da pomagate preprečiti KLAVNICO NA CESTI. V tej rubriki (On the Road & Of Road - z naslovom "Padci"), datirano: 27. marec 2005, 12:56, naslov "SAMO V RAZMISLEK" piše veliko, a še zdaleč ne vse! Če bi se držali vsaj pomembnejših, bi bil motorističen utrip, mnogo bolj živahen. Od takrat do danes, pa je na cesti umrlo že preveč ljudi (beri motoristov). Situacija me je privedla do tega, da se ne upam več pogledati v dnevni časopis. Zakaj? Zaradi motoristov in nesreč in tragičnim zaključkom! To smo MI! Zato vas prosim (pa ne zato, ker je avtor tega umotvora isti). Poglejte, preberite in naučite se teh nekaj "zapovedi" na pamet. Kar manjka, dodajte sami in vpišite v to rubriko, da se še jaz od Vas kaj naučim. Nihče ni popoln! Razjezilo pa me je naslednje; Nesreče s tragičnim zaključkom, so kot po pravilu identične, zato bi naredili le najpomembnejši povzetek. In sicer: 1) Predvidevaj! Predvidevaj! Predvidevaj! Predvidevaj! 2) NIKOMUR, ki nima prednosti ne verjemi, da bo pred Stop znakom, ali glavno cesto po kateri pelješ, res ustavil !!!!!!! NIKOMUR! 3) Zelena luč na semaforju še ne pomeni, da je križišče (za motorista) prosto! (Majhni smo in neopazni)! 4) Počasna vozila! Traktorji itd!!! Zmanjšaj hitrost - OBVEZNO! in "ČEKIRAJ"!!! 5) Nasproti vozeči koloni vozil vozi s prižgano dolgo lučjo, da si bolj opazen. 6) Vožnja ponoči je povezana z znakom o "Divjadi" in neosvetljenimi "objekti". 7) Gladek asfalt & mokro cestišče & zebre & črte!!! (Strah in groza)! 8) Prehitevanje vozila (tovornjaka), ki ti zastira vidno polje!!! Oči na peclje! 9) Skupinska vožnja; Prehitevanja NI! "Najpametnejši" spredaj - "šibki člen" za njim. "Ta'živčni" zadaj. Vodja ne sme nikoli "pobegniti"! 10) Ne pusti se izzvati! NIKOLI!!! Vozi svoj tempo. Lahko je tudi hiter, a je TVOJ! 11) Hitrost ubija! Niso vedno krivi kandelabri in ograje! 12) Alkohol mori! (Predvsem na cesti)! ....)..nadaljevanje: On the Road & Off Road; "Padci", 27. marec '05, 12:56 Kako smo že nekoč dejali? "Bolje je noč, slabo preležati v seniku, kot večnost pod rušo"! P.S.: NE RAZOČARAJTE! Pa kdaj se oglasite v Maxi delavnici v Šiški! Najpametneje se je učiti na napakah drugih. Najcenejše so, neboleče in poučne! P R E D V I D E V A M - Torej, bom ŽIVEL! O tem smo že pisali, a nič zato. Pred vrati je nova motoristična sezona in modro se je spomniti zahrbtnih pasti, ki jih uprizarja cesta. Predvsem motoristom! Kajti za preživetje v prometu, je potrebno razpolagati z izkušnjami, znanjem, pametjo in nekaj sreče! Izpostavimo nekaj najpomembnejših napotkov: 1) Spoštuj moč motorja, zavedaj se svojih sposobnosti, pogojev na cesti in PREDVIDEVAJ "oslarije" drugih udeležencev v prometu. 2) Čelada & obvezna motoristična zaščitna oprema! 3) Zavedaj se kakšno kvaliteto in profil pnevmatik imaš na motorju. Pnevmatike ob strani ne maži z "glicerini", kajti centrifugalna sila, maščobo izrine na "delovno" površino in pogoji za padec so neizbežni"! 4) Ne vozi z neizpravnim motorjem; (Zavore, pnevmatike, krmiljenje, pogonski elementi itd.) 5) NIKOMUR se ne pusti izzvati!!! 6) Prilagajaj se razmeram na cestišču! 7) V naselju se drži omejitev hitrosti! (Otroci v prometu, ostareli, kolesarji, počasna vozila, nepredvidljive domače živali, dovozi iz dvorišč itd. & policaji!) 8) Mokro cestišče (aquaplan). Po dolgem sušnem obdobju je cestišče silno spolzko! 9) Gladka asfaltna površina! 10) Pnevmatike v hladnih dneh, nimajo dobrega oprijema s podlago! 11) Pnevmatike, ki še niso zagrete na "delovno" temperaturo nimajo dobrega oprijema! 12) NOVE pnevmatike, imajo spolzek sloj!!! Dokler niso obrabljene do grobe površine MOČNO DRSIJO!!! 13) Pobarvane površine na cestišču! Zebre, prehodi za pešce, črte po sredini cestišča ipd. 14) Oljni madeži! Posebno v dežju, ko se mastni madeži razlijejo po asfaltni površini - V momentih zaviranja, posebno pred ovinki! 15) Pesek na cestišču 16) Udarne jame 17) Hladnost asfaltne površine spomladi in jeseni zagotavlja slab oprijem pnevmatik! Senčne strani ceste, kondenz, listje jeseni in zaradi deževja večja možnost, nanosa peska na cesti, ipd. 18) Strjeni oljni madeži, predvsem pred ovinki, ki zapolnijo asfaltne pore, (momenti zaviranja) so zelo nevarni za zdrs in blokiranje kolesa. Izogibajte se jim - a ne nenadno! 19) PREDVIDEVAJ in v ovinek zapelji s hitrostjo, da pred "presenečenjem" na cesti lahko še kaj ukreneš! 20) Izogibajte se lužam na cestišču! Pnevmatika zgubi stik z asfaltom. To pa je razlog, da z "nosom" riješ po asfaltu. 21) Sopotnik, ki se še ni vozil na motorju, ti lahko nehote, povzroči veliko "škodo"! 22) Varnostna razdalja! Vozi v razdalji, da se pri "delovni" hitrosti, lahko izogneš oviri na cestišču! 23) Nepravilen naklon cestišča v ovinku, na zunanji strani pa "zaščitna" ograja, oz. robnik. 24) "Zalomljeni ovinki! PREDVIDEVAJ jih vnaprej! Če so ob cesti "ovire", naj bo hitrost še bolj preračunljiva! 25) Nepoznani odseki! Imej nekaj rezerve v hitrosti! 26) Ne prehitevaj, dokler nisi popolnoma prepričan o dogajanju na cesti pred teboj!!! 27) Ne tišči v ovinke, kjer so na zunanji strani; Zaščitna ograja, kandelabri, drevesa, robniki, objekti ipd... 28) Nepregledni ovinki!!! PREDVIDEVAJ, da ti lahko nasproti vozeče vozilo seka ovinek, ali ga neprilagojena hitrost izrine na tvojo polovico!!! 29) Stranske poti in kolovozi. Nikomur NE VERJEMI, da bo pred glavno cesto res ustavil!!! 30) Vozniki, ki se iz stranske ceste vključujejo v promet, ne morejo preceniti tvoje prevelike hitrosti. PREDVIDEVAJ to zahrbtno past! Nesreča je v tem primeru neizbežna!!! 31) Ne vozi tik za vozilom, ki ti zastira vidno polje. Vozilo lahko oviro s skolesi "obvozi", ti pa jo "nabašeš"! Povožena divjačina, kamenje, izgubljeni tovori in ostale ovire na cestišču! 32) Ne prehitevaj vozilo "na knap" kajti, to se lahko izogne oviri na cestišču in te izrine na nasprotni pas itd. 33) Večje in nepregledno vozilo prehitevaj tako, da bo zagotovljeno tvoje vidno polje na cesto pred teboj in na dovoze. 34) Ne pospešuj "iz nule" tik izza tovornjaka. Vzemi "varnostni zalet" in prehiti vozilo. Toda! Imej še vedno toliko rezerve, da ob "presenečenju", lahko še vedno zaustaviš, ali s pospeškom uideš "napadalcu"!!! 35) Vozilo, ki ti zastira pogled prehitevaj tako, da bo tvoje vidno polje zagotovljeno. Kajti, ko se ponovno vključuješ v kolono, ti pred (tovornjakom) lahko zmanjka prostora za ponovno vključitev v promet. 36) Bočni veter - sunki! Posebno ko prehitevaš tovornjak. Zavetrje (vakum) tovornjaka, te lahko potegne pod vozilo!!! 37) Vožnja proti soncu (spraskan vizir), bleščanje, lomljenje svetlobe. Ponoči ne uporabljaj temnega vizirja !!! Uporabljaj le vizir, homologiran za nočno vožnjo! 38) Pri vožnji z močnim soncem v hrbet vozi s prižgano dolgo lučjo kajti, le tako te bodo opazili!!! 39) Prometni znak, ki opozarja pred divjačino jemlji sila resno! Predvsem ponoči! 40) Ne tišči ponoči češ, saj je cesta prazna. (Neosvetljene ovire na cesti, pešci, kolesarji ipd.) 41) Pri ustavljanju, v vzvratnem ogledalu preveri vozila za seboj. NALET! Posebno na mokrem cestišču!!! 42) Prehitevanje nepreglednega vozila; Dohitevaš tovornjak, ki ga želiš prehiteti. Pred njim se želi zaradi njegove počasne vožnje, vozilo s stranske ceste vklopiti levo v promet. V momentu ko zavije, pa se vštric tovornjaka srečaš s tem vozilom, ki je zapeljalo iz tvojega nevidnega polja... PREDVIDEVANJE je v tem primeru življenjskega pomena. 43) Ko se ti ponoči približuje vozilo z eno lučjo, še ne pomeni, da je res "motor"! Lahko je tovornjak s pregorenim žarometom. Tudi V tem primeru je PREDVIDEVANJE, ključnega pomena. 44) Motorji, ki se jim rezerva vključi z ročno "pipico", so nevarni, posebno ko prehitevaš dolgo vozilo in ti v momentu, ko si ob njegovem boku zmanjka goriva, nasproti pa prihaja drugo vozilo. 45) Ne verjemi nikomur, ki ima vklopljen desni smernik in vozi ob sredinski črti, da bo res zavil na "desno". 46) Pomembno!!! Npr; Voziš po pregledni ravni cesti, kjer so navidezni pogoji idealni. S tvoje leve je stranska cesta (lahko je tudi kolovozna pot), s katere se želi vozilo vključiti v promet na svojo desno. Ti pravilno prehitevaš vozilo, voznik s stranske ceste pa zaradi "navidezno" idealnih pogojev, pogleda samo na svojo levo in "pravilno" zavije desno, na prednostno cestišče. Takrat pa poči... V teh primerih, ni zavornih sledi! PREDVIDEVANJE je tukaj, več kot dobrodošlo. 47) Blisk z lučjo še ne pomeni, da je v zasedi policaj. Lahko je za ovinkom pokvarjen tovornjak. 48) Skupinska vožnja; Kdor se ne podreja zakonitostim, ki veljajo zanjo, nima v skupini kaj iskati. (Vožnja v zamiku cik-cak, varnostna razdalja (tudi ne prevelika), omejitev hitrosti itd... Končno tudi, solidarnostna pomoč)! To so pogoji, za motoristično idilo! 49) Skupina (ali "v paru")... Ko prehitevaš, vedno v ogledalu spremljaj motorista za seboj in glej, da ga pri v vklapljanju nazaj na svojo "špuro" zaradi mazaštva, "ne pustiš" na levi strani ceste. Daj mu prostor, da se varno vklopi v kolono. To je življenjskega pomena! 50) Vožnja po avtocesti; Varnostni faktor o prehitevanju, vklapljanju smernika itd. pomnoži "x 3" in predvidevaj nenadne spremembe okornih in "nadzvočnih" udeležencev v prometu! 51) ALKOHOL. Ta nima kaj početi v prometu!!! V teh primerih "pomagaj" prijatelju in mu vzemi ključ!!! (Morda celo ne bo hvaležen? Zagotovo pa prihraniš nekaj žalosti domačim, prijateljem in znancem!) 52) Na potovanju. Zavedaj se teže motocikla s prtljago vred. Vozi previdnejše, saj so zavorna pot, pospeški, pogoji zdrsa ipd, popolnoma drugačni, kot pri "praznem" motociklu. 53) Na potovanju bodi do ljudi prijazen, kajti ta vrlina, se krepko obrestuje. Ljudem posreduj le tisto, kar želiš, da TI prejemaš od ljudi! (To pa ni PREDVIDEVANJE. To je tisto, kar nam je bilo ob rojstvu podarjeno, pa smo "izgubili"!) 54) Predvsem na potovanju, posvečaj pozornost zarmeram v TUNELIH... "Tujki" na cestišču!!! Mater jim... 55) Vedno te lahko kdo od voznikov spregleda. Zato, popravljajte napake drugih, kajti le tako, bo tvoja pot zanesljiva in varna. 56) Na cesti bodite solidarni! Izven nje prijazni, do ostalih motoristov. Le to je zagotovilo, za popolno motoristično sožitje!!! Motocikel ni orožje. Motocikel je izdelek namenjen človeku, polepšati življenje. Dopisujte pomembne informacije in svoje izkušnje, da se iz njih nekaj naučimo!!! NEVARNO * Gladka asfaltna površina!!! * Hladen asfalt (pomladi, jeseni) * Hitrostne ovire - "ležeči policaji" (z visokim in ostrim robom). * "Sfrezana" asfaltna površina (prevsem, če je vijugasta; ovinek!) * Topljiv asfalt - poleti v vročih predelih (predvsem, če je gladek). * Pomlad! Neščiščene ceste od zimske svinjarije. Nezagret asfalt! * Nevarnost "svinjarije" iz dovozov poljskih poti in stranskih, podeželjskih cest. * Okrušeni asfaltni rob ob bankini (posledica zimske zmrzali in neutrjena bankina). * Z bitumnom zalite pore v asfaltu. Izrine ga in se strdi! Najnevarnejše so tiste v smeri vožnje. * Z bitumnom zalite pore betonskih cest (plošč) (vročina jih porine čez čestno površino). Učinek - kot udarna jama!) * Stari oljni madeži zapolnijo (zgladijo) asfaltne pore. Predvsem pred ovinki, kjer zaradi zaviranja vozil, olje kaplja na asfalt. Izogibaj se sredine svojega voznega pasu (Zaviranje - zdrs!!) * Jaški na cestišču. (Lahko so tudi brez pokrova). * Železniški prehodi (isto, kot udarne jame!) * Tramvajski -vzdolžni- tiri BOLJ NEVARNO * Stik dveh asfaltnih površin (groba - gladka) sredi ovinka / Zdrs!!! (Hitrost!) * Neosvetljen predor! Prilagodi vožnjo pogojem, da ne "nabašeš gajbo" sredi ceste!!! * Neosvetljen predor! Ko vstopiš; Zastri oči! V temi jih močno odpri! - OBRATNO pri izstopu!!! * Valovit asfalt (pri visoki hitrosti in pospeševanju, prisili krmilo v nenadzorovano resonanco!) * V hladnih dneh: Nevarnost spolzke cestne na mostičkih, mostovh in nadvozih. Zadostuje že 5 metrov (in noben plesni tečaj ti ne pomaga več). * Asfalt! Tudi, če ni gladek, je lahko nevaren. Zavisi od struktere asfaltne zmesi (Grob "dobljen" pesek, ali gladek, nedrobljen "gramoz"!! To je treba ločevati na pogled! Gladek se sveti. Drobljen ne "odseva" svetlobe. * Jesen! Cestni kondenz, posebno po zakotnih legah, bližina rek itd. * Jesen! Listje, hladen asfalt! * Nanosi po nevihti! NAJNEVARNEJŠE * HITROST - ASFALT. (Pa kakršnakoli kombinacija že je). * Mokro, gladko cestišče (posebno, ko začne deževati). * Zebre & vse pobarvane površine na cestišču (!!!Sveže pleskano!!!) * Obcestne ograje, drevesa, kandelabri, objekti (hitrost!!!) & nasproti vozeča vozila. * Udarne jame - hitrost! (Vedno imej zadostno varnostno razdaljo, da se lahko izogneš!!!) * Zalomljeni ovinki (pri veliki hitrosti!!!) * Pesek na cestišču. (Ovinki - hitrost!!!) * Noben asfalt ni dober, če so pnevmatike zanič !!! P.S. * Poledica za gladke pnevmatike ni nevarna, če je motor parkiran v garaži! & Verjetno je še kaj.. Dopolnite! Potem se pa na pamet naučimo! In upoštevajmo! :yes: :? Previdnost je mati modrosti. - Neprevidnost, mati nezakonskih otrok! :hmm: ..Ops! So me! Tisti, ki jih ni več. Ker pa se njim ne da več pomagati, se obračam na VAS, da pomagate preprečiti KLAVNICO NA CESTI. V tej rubriki (On the Road & Of Road - z naslovom "Padci"), datirano: 27. marec 2005, 12:56, naslov "SAMO V RAZMISLEK" piše veliko, a še zdaleč ne vse! Če bi se držali vsaj pomembnejših, bi bil motorističen utrip, mnogo bolj živahen. Od takrat do danes, pa je na cesti umrlo že preveč ljudi (beri motoristov). Situacija me je privedla do tega, da se ne upam več pogledati v dnevni časopis. Zakaj? Zaradi motoristov in nesreč in tragičnim zaključkom! To smo MI! Zato vas prosim (pa ne zato, ker je avtor tega umotvora isti). Poglejte, preberite in naučite se teh nekaj "zapovedi" na pamet. Kar manjka, dodajte sami in vpišite v to rubriko, da se še jaz od Vas kaj naučim. Nihče ni popoln! Razjezilo pa me je naslednje; Nesreče s tragičnim zaključkom, so kot po pravilu identične, zato bi naredili le najpomembnejši povzetek. In sicer: 1) Predvidevaj! Predvidevaj! Predvidevaj! Predvidevaj! 2) NIKOMUR, ki nima prednosti ne verjemi, da bo pred Stop znakom, ali glavno cesto po kateri pelješ, res ustavil !!!!!!! NIKOMUR! 3) Zelena luč na semaforju še ne pomeni, da je križišče (za motorista) prosto! (Majhni smo in neopazni)! 4) Počasna vozila! Traktorji itd!!! Zmanjšaj hitrost - OBVEZNO! in "ČEKIRAJ"!!! 5) Nasproti vozeči koloni vozil vozi s prižgano dolgo lučjo, da si bolj opazen. 6) Vožnja ponoči je povezana z znakom o "Divjadi" in neosvetljenimi "objekti". 7) Gladek asfalt & mokro cestišče & zebre & črte!!! (Strah in groza)! 8) Prehitevanje vozila (tovornjaka), ki ti zastira vidno polje!!! Oči na peclje! 9) Skupinska vožnja; Prehitevanja NI! "Najpametnejši" spredaj - "šibki člen" za njim. "Ta'živčni" zadaj. Vodja ne sme nikoli "pobegniti"! 10) Ne pusti se izzvati! NIKOLI!!! Vozi svoj tempo. Lahko je tudi hiter, a je TVOJ! 11) Hitrost ubija! Niso vedno krivi kandelabri in ograje! 12) Alkohol mori! (Predvsem na cesti)! ....)..nadaljevanje: On the Road & Off Road; "Padci", 27. marec '05, 12:56 Kako smo že nekoč dejali? "Bolje je noč, slabo preležati v seniku, kot večnost pod rušo"! P.S.: NE RAZOČARAJTE! Pa kdaj se oglasite v Maxi delavnici v Šiški! Najpametneje se je učiti na napakah drugih. Najcenejše so, neboleče in poučne! MOTOSI - maj - junij - julij 2005 (številka 6) PREŽIVETI V URBANI DŽUNGLI Dovolite, da najprej razblinimo vaše morebitne strahove pred vožnjo motocikla. Niste prestari, niste premajhni, niste prešibki, niste narobe seksualno usmerjeni, niste na tako zelo pomembnem mestu v družbi, da bi vam bilo lahko neprijetno. Nerodno naj vam bo, recimo, zaradi slabega zadaha iz ust. Naj vas pomirimo - vožnja motocikla ni (zelo) nevarna. Če postavimo tveganje na tehtnico, potem je večja verjetnost za nastanek glavobola seks z neznanko, ulovljeno v petek zvečer. Zavedanje, da je za nerešljivo situacijo na cesti pogosto kriv voznik avtomobila (kombija...) je predvsem na lastno nesrečo slaba gostilniška tolažba. 1 ZAPOVED - SPOSOBNOST UKREPANJA Ena od osnov za preživetje v prometu je vaša čimboljša sposobnost obvladanja sebe, vozila in situacij. Vaši možgani so v boju za preživetje vaš najboljši prijatelj. Če trezne misli zameglite s paniko (vse skupaj dodatno začinite z alkoholom ali z še močnejšimi substancami), se boste v kritičnih trenutkih neumno odzvali in bo hreščalo! Situacija v kateri se borite za preživetje je resničen boj. Šibkejši popuši, kot v divjini. Le da se tam lahko medveda ubranite z nekaj previdnosti. Z ljudmi gre težje. Ko Janez v Golfu istočasno vklopi smerokaz in istočasno zavije pred vaše kolo , takrat vam lahko pomagajo le zunanja opazovanja, previdevanja, izkušnje, sposobnost hitre reakcije in brezhibno delujoča tehnika. 2 ZAPOVED - TAKTIKA Vožnja zahteva zbranost. Ne sanjajte o blondinki, pa tudi ne o tem, kako motor obvlada Rossi! Vse vaše misli in čuti naj bodo usmerjeni v vožnjo in okolje, v katerem se premikate. Vi ste najšibkejši člen. Zato morate biti poudarjeno bolj pozorni. Naučite se opazovati svet okoli sebe. Urite svojo sposobnost opazovanja v službi, na ulici, na parkirišču, na tržnici in seveda v prometu. Zavestno opazite tisto, česar prej nikoli niste! Ko ugotovite, da vas je med vožnjo nekaj presenetilo, dogodek analizirajte in poskušajte ugotoviti, kaj ste spregledali. Učite se na napakah in izkušnjah. Vzorci se ponavljajo in kmalu boste sposobni že vnaprej predvidevati reakcije ljudi okrog sebe. Ne tvegajte vsevprek. Če se vaši družbi priključi motorist, ki očitno izziva nesrečo je velika verjetnost, da vas bo njegovo vedenje potegnilo tudi v posledice. Zato se tako tvegani družbi raje odpovejte. 3 ZAPOVED - IMEJTE REZERVO Težko je odgovoriti, kaj je najbolj primerna hitrost ali ritem vožnje. Policisti bodo vedno zapisali, da voznik ni prilagodil hitrosti ali varnostne razdalje. Pa saj je oni tudi ne znajo. To je pač birokratska floskula za opis dogodka. Prvenstveno zaupajte sebi. Če imate šibko znanje in strahove, si pustite nekaj rezerve, da vas za ovinkom nekaj ne preseneti. Toda to spet ne pomeni, da morate biti tako zelo previdni, da boste s svojo počasnostjo ovirali druge udeležence v prometu. Ker jih ovirate bodo poskušali najti pot naprej in vi boste v še večji nevarnosti. 4 ZAPOVED - IMEJTE POPOLEN MOTOCIKEL Stroški nas vse davijo. Če menite, da živite slabo, naredite nekaj, da to spremenite. Ali zaslužite več ali porabite manj. Čer ste izbrali uživanje v vožnji z motociklom, morda lahko nehate kaditi. Prihranek na letni ravni je merljiv. Ne tvegajte z motociklom, ki ima zaznavno okvaro. Če se vam zdi, da se vam dogaja med nogami kaj nepričakovanega, vprašajte za mnenje mehanika. Če predlaga popravilo ne odlašajte, ker boste v najboljšem primeru v nesreči izgubili motocikel. ZELO VERJETNO TUDI GLAVO.. ZATO SE NE VOZITE S PLEŠASTIMI GUMAMI, TRESOČIMI ZAVORAMI IN ZAVORNO TEKOČINO STAREJŠO OD DRŽAVE SLOVENIJE!!!!! 5 ZAPOVED - DOBRA OPREMA Če uporabljate čelado vredne tri pire potem je vredna toliko, kot vaša glava! Ta trditev prihaja iz Amerike, kjer so se razdelili v dve frakciji - za uporabo in proti uporabi čelade! Razpravljanje je brez smisla - čelada naj bo, kakovostna, dovolj mlada in zapeta. Tudi svoji sopotnici privoščite čelado ustrezne velikosti in ne "svoje tastare"! Ženska vam zaupa in bodite zaupanja vredni! Nekaj let smo na cestah videvali močno osveščene motoriste, ustrezno oblečene, s čelado, s prižgano lučjo in ustreznim vedenjem. Zadnje leto ali dve pa na cestah zopet opažamo mladce brez čelad, brez tablic in v oblačilih, ki niso motoristična. TO NISO MOTORISTI - NJIM TEŽKO KDO POMAGA, morda pametna ženska, duhovnik, pop ali mufti!!!!!! Odločili so se za uporništvo, da bodo s polnim curkom scali proti vetru!!!! 6 ZAPOVED - PREPOZNAJTE NEVARNOST Tako, kot ljudem v gneči ne dovolite preblizu, v vaš osebni prostor, kjer se počutite vznemirjene, tako velja tudi v prometu. Okrog vas si zamislite koncentrične kroge. Tisti najbližji, recimo znotraj varnostne razdalje, skriva največ nevarnosti, območje izven tega kroga prinaša morebitno nevarnost, ki ta hip še ne zahteva ukrepanja, bo pa to potrebno v naslednjem intervalu. IN TAKO POTUJTE SKOZI PROSTOR IN ČAS.... Naučite se gledati v prostor, naučite se videti in prepoznavati, kateri dogodki sodijo v prostor. Vaše oči morajo vidti dogajanje pred in za vami! 7 ZAPOVED - PREDVIDEVAJTE Vaši možgani morajo zaznati v delčku sekunde dogajanje v tistem radiju, kjer ste najbolj ogroženi. Prepoznajte in izločite surovo grožnjo. Glejte v svet, ocenite možnosti nevarnosti in v mislih sestavite najbolj nemogoč zaplet. Razmišljajte o mogočih zoprnih situacijah in poizkusite najti rešitve iz možnega grdega scenarija. Z izkušnjo boste začeli podzavestno ukrepati, se dotakniti zavornih ročic, menjati položaj v prostoru za manj izpostavljenega, prilagoditi hitrost...... 8 ZAPOVED - VSAK VEČER ŽEBRAJTE PRIROČNIK Saj ni, da nebi imel svojega stališča ali mnenja... posredovano v vednost tistim, ki niste imeli možnosti brati to revijo! LP Mare Motorist mora biti "psiholog", :o :o če hoče preživeti! Mislim, da tega še nismo omenili; * Bojte se nasproti vozečih vozil v strnjeni koloni :hmm: , še posebno, če se voznik iznenada (brez smernika), odloči prehiteti vozila pred seboj!!! = Čelni trk, kateremu se ni mogoče izogniti (razen, s skokom preko avta (če te drugi ne povozi)! :hmm: :hmm: :hmm: * Ena najnevarnejših pasti za motorista je prekasno, ali sploh "ne vklapljanje" smernika drugih voznikov pri prehitevanju in nenadnem spreminjanju smeri. Skoraj SVI, prepozno vklopijo smernik :grim pri spreminjanju smeri in ne preverijo v ogledalu, :grrr če jih kdo že prehiteva!!! :eek: To lahko pomeni (USODNI) TRK!!! * VEDNO, ko dohitevaš vozila PREVERJAJ, kaj namerava narediti voznik pred teboj. Če je njegovo početje "sumljivo", raje nekoliko počakaj (in v "tisočinki" sek.) skušaj ugotoviti, kaj se "rola" v njegovi glavi, kot da treščiš na polno v njegov bok in te IZRINE, pod nasproti vozeče vozilo!!! Nauči se misliti hitro, preudarno in odločno! To je še ena od neštetih zapovedi, :o za golo preživetje motorista v cestnem "labirintu"!!! P.S. To ni najbolj črn scenarij, :grrr ampak stalna praksa (skoraj) vseh šoferjev! :grim Kje so moje misli, med vožnjo z motorjem? Če hočemo "norišnico" na cesti preživeti, smo primorani za to nekaj ukreniti. In to je naš odnos, do drugih udeležencev v prometu. Kaj bom storil, da ne postanem žrtev nepremišljenih voznikov? 1) Tvoje misli med vožnjo z motorjem, naj bodo strogo skoncentrirane na promet okoli sebe. 2) Ugotovi, kaj se plete v glavi voznika pred teboj! 3) V vzvratnem ogledalu spremljaj voznika za seboj! Predvsem ko je cesta mokra, imej pri ustavljanju večjo varnostno razdaljo. 4) Preden zapelješ v nepregleden ovinek, naj bodo tvoje misli "za ovinkom"!!! - Kaj, če vozilo iz nasprotne smeri seka ovinek? - Kaj, če je za ovinkom ovira, kateri se je potrebno izogniti? - Kaj, če je ovinek bolj "zalomljen", kot izgleda na pogled? - Imam pravo hitrost, da se izvlečem, če se kaj zalomi? - Kaj, če... In še nešteto če-jev, ki nas lahko izvlečejo iz situacije, če ne gre po našem planu. 5) Na vožnjo pojdimo z mislijo, da nas lahko vsakdo od ostalih udeležencev v prometi spregleda! Svinčnik v iztegnjeni roki na 15 metrov, "pokrije" motorista! Toda... To še ne pomeni, da nas mora misel na prometni labirint utesnjevati. Še zdaleč ne! Avtogeni trening naj bo v "dnevni sobi" v času za sprostitev in misel na prijetne kilometre, tako da preide z vožnjo na rutino, ki nas ne obremenjuje, ampak sprošča in pomirja, kljub temu, da neobremenjeni ostajamo "na preži"! Pomembno! Potrebno je ločevati odseke, kjer si lahko "olajšaš dušo" in kje, tega ne dopuščajo pogoji!!! Naj nam bo vožnja v užitek in veselje, a za vsak slučaj, nikomur v prometu ne verjemi! Zdele, ko sem imel uro in pol glavo v vodi in sem kravla tolkel, sem se spomnil še na eno "hidro" nevarnost, ki preži na motorista in to je: Zaradi različnih odtenkov črnega asfalta, včasih ne moreš ugotoviti, ali je asfalt moker ali suh. To zna biti pasje spolzko!!! V takšnih razmerah vozi, kot da je cesta vlažna (pa če je, ali ne), kajti če ne upoštevaš tega dejstva, boš prej ko slej na riti. Zavisi le, kako trda bo "podlaga", ovire, kandelabri itd... To dejstvo je vredno upoštevati in teh razmer ni malo. Bilo že omenjeno pa bom še enrkat napisal. Ker sem prebral vse te nasvete, pa se vseeno spozabil... PRED KAKRŠNO KOLI BOLJ ŠPORTNO VOŽNJO, DOBRO OGREJTE GUME! Zavedajte se, da temperatura asfalta zdaleč še ni poletna in da gume rabijo dlje da se segrejejo. Danes bi se kmalu fajn razsul zaradi tega! (svoje neumnosti) <_< Vožnja v dežju, (predvsem za večje število kilometrov), je lahko tudi v užitek, :hmm: če upoštevamo sledeče; Ustrezna dežna oprema; :grim a) Kvaliteten dežni kombinezon, škornji & rokavice (tudi termo - hlad!) B) Sredstvo proti rosenju vizirja, ali Pin-Lock vizir! Najpomembnejše je, da; 1) Vožnjo prilagodimo "hidro" razmeram na cestišču. Bodi pozoren na mastne madeže na cesti in gladko površino, ki se sveti! 2) Nenadno ne spreminjamo smeri! 3) Naglo ne zaviramo! 4) Naglo ne pospešujemo! 5) Ne nagibamo preveč (zdrs)! 6) Predvidevanje pomnoži x2 (Zdrsi drugih vozil, katerih napake moraš popravljati sam, če hočeš preživeti! 7) Kvalitetne pnevmatike & zadovoljiv profil !!! 8) Ne pretiravaj, dokler niso pnevmatike zagrete na delovno temperaturo !!! itd! :OK: :D Uživajte v dežju!!! :D :OK: :worship: :grim :worship: :worship: :grim Žive barve, žive barve, dobro vidne žive barve!!! :grim "Aneks" k PREDVIDEVANJEM "Čekiraj" nasproti vozeča vozila, posebno v koloni, kot nepregledne ovinke! "Tretje oko", naj bo vedno za ovinkom! Včeraj je v naselju Senožeti, v blagem, slabo preglednem desnem ovinku, osebno vozilo prehitevalo tovornjak s priklopnikom. :o :slap: Že prej sem opazil osebno vozilo za tovornjakom in nekaj "mi je reklo"; Kaj pa če?... ...Bila sta vštric, (polna cesta!!!) brez da bi prehitevajoči kaj ukrenil. Močno sem zavrl, (na asfaltu) in zdrsnil s ceste na bankino v travo med količka. (Nisem padel). Bila je tudi sreča... Toda, povedati želim, da je mogoče tudi marsikaj PREDVIDETI vnapej!!! Samo v razmislek, čeprav to dejstvo podpiram tudi sam; "DOLGA LUČ" Enkrat sem že omenil, da se v zgoščenem prometu, in s soncem v hrbet, vedno vozim s prižgano dolgo lučjo!!! Danes sem se pod silo razmer, z avtomobilom peljal na drugi konec Slovenije, tako da sem se vračal že ponoči. Opazil sem, da veliko motoristov V MRAKU, ali ko se že MOČNO STEMNI, vozi s prižgano dolgo lučjo in moram reči, da je to moteče za voznike v avtomobilih! Moje mnenje. Zaradi "tega kiksa", sem že enkrat "fliknil". Pa sem pred dnevi z natovorjenim motorjem, spet naredil enako oslarijo. Na mokrem asfaltu, še posebno pred ovinki in deli površin, kjer je zaviranje potrebno, se izogibaj sredine svojega voznega pasu! Tu od agregatov ob momentih zaviranja, na cesto kapljajo oljne kapljice! Na mokrem cestišču, to postane silno spolzko, še predvsem, če je asfaltna površina gladka!!! Temu res posvečajte pozornost! Če sta vožnja z motorjem in polna mera občutka v telesu kakor ples. Potem je vožnja na mokrih asfaltnih površinah, kot balet! *** Torej sta motociklizem in dinamika, najdovršenejša umetnost! *** Mimogrede, mi je zopet nekaj šinilo v glavo... Ne vem pa, če se bodo z menoj strinjali tudi palicaji?... Meni deluje mnogo varnejše, kot monotona vožnja po sredini desne polovice... To pa je; Med vožnjo, venomer izbiram linijo glede na situacijo v prometu. Npr; - Če je nasproti vozeča kolona, peljem bolj po desni. Tako se lahko ob eventuelnem spregledanju "motorista" lažje izognem direktnemu trčenju. In če do tega pride, motorista v veliki meri reši "skok"!!!... Tu pa se pojavi tisoč ČE-jev!!! - V ogledalu venomer čekiram promet "okoli sebe - zadaj - z dovozov, čeprav so makadamski itd." in se na to tudi prilagajam. Ovinke jemljem (na svoji desni polovici) tako, da imam manevrirni prostor", s katerim lahko še koregiram, če je to potrebno, vse = pogojeno s hitrostjo! - Če se npr. z desne vozilo približije prednostni cesti po kateri peljem, se avtomatsko nekoliko izognem levo, ker mu "čisto ne verjamem" in za vsak slučaj odvzamem kanček plina. (Pa zato nisem med mazači!) - V mokrih spolzkih razmerah, se izogibam "sredine svoje desne polovice" zaradi mastnih madežev, (oljne kapljice, ki kapljajo od motorjev). Predvsem pred ovinki in conah zaviranja. (Smo že omenili, a nič ne škodi)! - Na dolgih nepreglednih cestah (predvsem, če so npr. ob cesti gozd, koruzna polja ipd.) vozim ob sredinski črti. Če koga srečam, se za spoznanje umaknem "v svojo polovico". Nato pa spet nazaj na "varno utečeni tir", predvsem zaradi nepredvidljive divjadi!!! (To so me naučila prostranstva "kengurujeve dežele... Nikjer nikogar, kar naenkrat, pa "pošast" na zadnjih nogah pred motorjem!!!) :yes: :devil: - PONOČI... V teh pogojih, "ne upam" voziti več kot 90 km/h. Strah mi je počasi zlezel v kosti... (že vem zakaj!!!) in se krepko obrestuje! Svaril pred nevarnostjo je še veliko, a naj bo to dovolj, da ne bom ponovno, izpadel zatežen... :P :P :P
<=YaMaHa=> Objavljeno Avgust 9, 2006 Opozori Objavljeno Avgust 9, 2006 Mogoče že omenjeno ampak bolše dvakrat kot nikoli... Ko dirkate čez ovinke(ala kačje ride,marija reka,...)vedno dirkajte z mislijo na to da vas lahko za vsakim ovinkom pričaka en velik kup peska,packa olja,mrtva žival,rat kapa,karkoli...
snoopy Objavljeno Avgust 9, 2006 Opozori Objavljeno Avgust 9, 2006 Dost čtiva...morm sprintat pa prebrat ker drgač bojo moje oči :eek: .Pol pa ne bom mogu zaprt vizirja.Je pa res...čez mesto počasi...zunaj mesta pazite na kolesarje,sprehajalce(in njihovih PSOV!!!), pa nasproti vozeča vozila ki vozijo čez oba pasa! Previdnost je mati modrosti, LP Andrej Smoochie 1
mi Objavljeno Avgust 10, 2006 Opozori Objavljeno Avgust 10, 2006 Mogoče že omenjeno ampak bolše dvakrat kot nikoli... Ko dirkate čez ovinke(ala kačje ride,marija reka,...)vedno dirkajte z mislijo na to da vas lahko za vsakim ovinkom pričaka en velik kup peska,packa olja,mrtva žival,rat kapa,karkoli... ali pa kakšen počasen traktor.....iz kkšne stranske potke...al pa kar tako na cesti......je učas tut na 30 težko zbremzat
BaHa Objavljeno Avgust 13, 2006 Opozori Objavljeno Avgust 13, 2006 pozorni bodite tudi na avte iz stranskih cest ki ne vidijo veliko saj "krizisce" ni dobro urejeno in dostikrat se zgodi da te spregledajo govorim iz lastnih izkusenj ko je avto zapeljal pred mene in se na glavni cesti dobesedno ustavil najbrz se je voznik/voznica precej ustrasu jaz pa sam avto potem prehitel frend k je pa z amano furu z motorjam je reku da se je mogu cist ustavit saj je blo drugo vozilo ze na nasprotnem pasu ... :eek:
Stric Burek Objavljeno Avgust 16, 2006 Avtor Opozori Objavljeno Avgust 16, 2006 pozorni bodite tudi na avte iz stranskih cest ki ne vidijo veliko saj "krizisce" ni dobro urejeno in dostikrat se zgodi da te spregledajo govorim iz lastnih izkusenj ko je avto zapeljal pred mene in se na glavni cesti dobesedno ustavil najbrz se je voznik/voznica precej ustrasu jaz pa sam avto potem prehitel frend k je pa z amano furu z motorjam je reku da se je mogu cist ustavit saj je blo drugo vozilo ze na nasprotnem pasu ... :eek: Vem da je težko z motorjem(vsaj izven naselja) vozt počasi oz. po omejitvi. Ampak če vidte znak za križišče, alpa tablo za manj kot 90km/h mal upočasnite in vozte s povečano previdnostjo. Vseeno tudi znaki niso tm zastonj ampak te opozorijona neki. In če prletiš 200km/h ni čudno da ti je izsilu prednost...
reesko Objavljeno September 30, 2006 Opozori Objavljeno September 30, 2006 ko se vozite bodite 100% z mislimi na cesti...vem da to veste sam velikrat nismo/niste...me je ucer izucil...pazte se :cry:
toro Objavljeno Oktober 4, 2006 Opozori Objavljeno Oktober 4, 2006 ufaaa jezen sam nase,kako sem šele sedaj najdu tooooooooooooooo kako bi mi prišlo prav ko sem delal izpit,no sam nikol prepozen ne kdor koli se je že trud,kapa dol meni bo kar veliko stvari prišlo prav,bay
andy77 Objavljeno Oktober 18, 2006 Opozori Objavljeno Oktober 18, 2006 Točno nekaj takega sem iskal, piscu lahko izrečem le pohvalne besede. Napisano se bom vsekakor trudil upoštevati v praksi!
poggy Objavljeno November 27, 2006 Opozori Objavljeno November 27, 2006 Zlata vredni so tudi razni treningi varne vožnje. Jaz vam res priporočam, da se jih udeležite, nekatere delavnice so brezplačne, večina pa jih je plačljivih. Ne varčujte pri svoji varnosti. Vozite se v čim bolj popolni motoristični opremi, kupite najboljše, kar si lahko privoščite
Froš Objavljeno December 13, 2006 Opozori Objavljeno December 13, 2006 mogoče se bo komu zdelo da je tole krneki, ampak sem si predkratkim tudi sam stregel po življenju, sicer s skuterjem, samo ok... jemlite tole resno! :doze:
rs fan Objavljeno December 20, 2006 Opozori Objavljeno December 20, 2006 pa pazte se megle!!!!!!!! ko pade megla ne na motor če pa že treba pa počasi ala omejitve oz še manj pa če poznaš cesto še tolk bol previdn nikol neveš kdaj se kir spomne ustavit sred ravnine :BUA:
NejcZ Objavljeno December 20, 2006 Opozori Objavljeno December 20, 2006 pa pazte se megle!!!!!!!! ko pade megla ne na motor če pa že treba pa počasi ala omejitve oz še manj pa če poznaš cesto še tolk bol previdn nikol neveš kdaj se kir spomne ustavit sred ravnine :BUA: In sedaj še LED! Zajeban je, oči na peclje ;)
andi1 Objavljeno Februar 7, 2007 Opozori Objavljeno Februar 7, 2007 (popravljeno) Zlata vredni so tudi razni treningi varne vožnje. Jaz vam res priporočam, da se jih udeležite... ... ne varčujte pri svoji varnosti... kupite najboljše, kar si lahko privoščite... Se strinjam! Jaz npr. sem se šele lani naučil, kako pravilno uporabljati zadnjo zavoro. Po več kot 35 letni motoristični karieri! Naučili pa so me policaji na njihovem treningu varne vožnje. Treningi, ki jih pripravlja društvo MAKSI, so enako kvalitetni. Toplo priporočam vsem, kajti preveč znanja ni še nikomur škodovalo. Kar pa se tiče opreme žal tudi tu velja pravilo 'za malo denarja malo muzike'. A tudi tu velja previdnost, najdražje še ne pomeni najboljše. Lep primer so čelade: med čelado za 300€ ali 400€ je edina razlika 100€ (gledano s stališča varnosti - obe praktično enako dobro varujeta glavo), absolutno pa ne priporočam take za 100€. Rokavice so zakon! Za njih naj vam ne bo škoda denarja, kajti za njih velja: dražje kot so, boljše so. In nenazadnje: zelo veliko nasvetov za varno vožnjo in česa NE početi je tudi v temi Hitrost ubija. Poste, v katerih se člani foruma med seboj kregajo, enostavno preskočite ali pa jih preberite le za zabavo. Še dobra dva meseca, pa bo naša sezona spet v polnem razmahu. Upam, da se bomo vsaj na MS družili tudi po njenem koncu enkrat oktobra ali novembra. Čeprav jih takrat žal kar nekaj ne bo več med nami. En lep pozdrav vsem skupaj in veliiiiiko varnih kilometrov vam želi Andi. Popravljeno Februar 7, 2007. Popravil andi1
ufo plast Objavljeno Februar 10, 2007 Opozori Objavljeno Februar 10, 2007 Omenu si da si se navadu kako se uporablja zadnja zavora a bo to mau opisau? na kakšen način, kdaj, zakaj , kako?
andi1 Objavljeno Februar 11, 2007 Opozori Objavljeno Februar 11, 2007 Prej sem uporabljal le prednjo bremzo, zadnjo le redko redko kdaj. In še če sem jo, sem jo premočno, tako da je skoraj vedno blokirala (verjetno zato, ker imam tudi zadaj disk). Sedaj večinoma uporabljam obe hkrati, samo sprednjo le, če je treba le malce zavreti. Da sem se navadil zadnje, sem šel na velik prazen parkirni prostor in se gonil gor pa dol in vmes bremzal z obema ali samo z zadnjo. Končno sem dobil pravi občutek in mi sedaj zadnja ne blokira več. Sem pa za to porabil skoraj cel tank bencina! Sam sem si označil progo (približno tako, kot je bila policijska), pa bremzal pri različnih hitrostih naravnost, v ovinku, med vijuganjem, itd. Bolj kot sem vadil, krajša je bila zavorna razdalja. Primer: pri hitrosti cca 50 km/h (kar je omejitev v mestu) se sedaj namesto v 10 metrih ustavim v štirih do petih. To pa je ogromen napredek! Samo predstavljaj si, da ti nekdo skoči na prehod za pešce! Kaj več ti ne znam povedati, to je pač stvar, ki jo moraš videti in probati. Zato tebi in vsem ostalim še enkrat TOPLO PRIPOROČAM obisk takega tečaja oz. delavnice varne vožnje. In naj te ne bo sram pred drugimi, kajti nihče ni že z vsem znanjem prišel na svet. Ko sem bil jaz na tej policijski vaji, nas je le malo vozilo, kar precej pa jih je le stalo ob strani, gledalo in se smejalo in zabavalo. A misliš, da so oni vse znali? Pa en lep pozdrav, Andi.
NejcZ Objavljeno Februar 11, 2007 Opozori Objavljeno Februar 11, 2007 Js pa sedaj pozimi kar se le da, bremzam z zadnjo zavoro, sploh tam kjer zgleda sumljivo spolzko. Čez ovinke me prehitevajo tovornjaki, avtobusi.. sam kaj, raje počasi kot na tla. Poleti pa zadnje nisem niti uporabljal, ker sem čisto drugače vozil, poln gas, pa pod polno bremzat, vedno tako, sedaj pa počaaasi :=) LP
andi1 Objavljeno Februar 11, 2007 Opozori Objavljeno Februar 11, 2007 Pozabil sem na en podatek, ki pa na uspešnost zaviranja ZELO vpliva: jaz imam cca 100 kg, moj motor jih ima cca 270, to je skupaj 370 kg. Kar ni tako malo, ko se je treba na hitro ustaviti! Pa en lep pozdrav, Andi. Js pa sedaj pozimi kar se le da, bremzam z zadnjo zavoro, sploh tam kjer zgleda sumljivo spolzko. NAPAKA. Po mokri - spolzki - cesti po mojem mnenju (in po mnenju inštruktorjev) bremzaj le s prednjo bremzo - pa še to zelo nežno. Sicer ti bo zadnji konec odneslo, da še sam ne boš vedel kdaj.
NejcZ Objavljeno Februar 11, 2007 Opozori Objavljeno Februar 11, 2007 Ne bremzam pretirano.. pa še pred ovinkom gas spustim da še sam bremza pa to.. Z prednjo pa je tk.. imam slabe izkušnje :BUA:
Fric Objavljeno Februar 11, 2007 Opozori Objavljeno Februar 11, 2007 ma jst bremzam z obema ce je suha al pa mokra cesta s prvo ene 65% vcasih tut mal vec za zadnjo pa 30-40% nekako tako
Stroj Objavljeno Februar 11, 2007 Opozori Objavljeno Februar 11, 2007 Porazdelitev sile pri bremzanju na motorjih nej bi bila 60% spredaj, 40% zadaj. CPP priročnik ;)
Fabo Objavljeno Februar 11, 2007 Opozori Objavljeno Februar 11, 2007 (popravljeno) Ka pricnes z zaviranjem se teza na motorju porazdeli na kolesa priblizno tako, 60% sprednje, 40% zadnje...in ko nadaljujes z zaviranjem se razmerje lahko spremeni ob sunkovitem pravilnem zaviranju na 80% sprednje ,20% teze na zadnje(kasneje lahko tudi na 100/0 kar pomeni zaustavitev le po prvem kolesu ali po domace stoppie)....kar pomeni- da vec kot prenesemo sile na sprednje kolo vecjo zaviralno silo lahko ustvarmo preden kolo blokira ker imamo tudi vecje trenje med podlago in gumo....Ampak te detalji niti niso tako pomenbni...pomenben je pomen zadnje zavore...Primer: Ce imamo v gibanju nek motor kateri potrebuje za zaustavitev silo Fmax in bi bila sila zaviranja ki bi bila enaka Fmax, dosezena sele s tem da bi v primeru zaviranja s sprednjo zavoro motor postavili na prvo kolo...bi lahko motor z uporabo obeh zavor (sile ki jih povzrocajo) F1+F2=Fmax ...dosegli enak zavorni ucinek prav tako brez zdrsavanja katerega koli kolesa, in predvsem z bistveno manjsim tveganjem. Tako da ce se zelite zaustavit na cimkrajsi razdalji in cimbolj varno, je uporaba obeh zavor obvezna. (seveda so posebne situacije tukaj izkljucene)... :) Popravljeno Februar 11, 2007. Popravil Fabo
Priporočene objave