Skoči na vsebino

Stabilnost na majhnih kolesih


Priporočene objave

Objavljeno

Mene pa zanima, kako je s stabilnostjo in posledično skuterjev v primerjavi z motorji, saj imajo skuterji precej manjša kolesa. Če sem bolj natančen, me zanima primerjava 125 ccm naked motorja, ki ima kolesa velikosti 17 col v primerjavi s 125 ccm skuterjem, ki ima kolesa velikost 12 col oziroma pa 13 col.

Prednosti skuterja, kot sta veterna zaščita in nič menjavanja prestav, me vseeno toliko mikajo, da sem začel razmišljati o skuterju namesto motorja.

Hvala za odgovore!

LP,

Matic

Objavljeno

lejga ko ti gume zagreješ z vijuganjem poš polagal s scooterjem do štenderja ni pene. Ker tut če je majhna guma lima asfalt ko hudič. In vsi ti bodo tko povedal! ker je res razen pesek je hudič.

Objavljeno

1. gume z vijuganjem NE zagreješ, kvečemu očistiš pa še to nima ravno smisla razen da izpadeč ful racer :devil:

2. ni govora o polaganju ampak stabilnosti in skuterji z malimi kolami SO nervozni, sploh pri malo večjih hitrostih (recimo 100 km+), bočnemu vetru in predvsem luknjam in neravninam na cesti

3. motorji so dosti bolj stabilni

4. najboljša alternativa so skuterji z večjimi kolesi kot npr aprilia scarabeo, ki ima mislim da 16 colska kolesa. konkretno za ta skuter lahko rečem da se pelje super.

vozil sem scarabeo 125, 250 in 500 in če ga primerjaš z aprilio 125 (nevem modela, tisti športni skuter) ali atlanticom 500 je DOOOSSSTIII bolj stabilen.

Objavljeno

Ma skuterji se bolj slabo držijo ceste v primerjavi z ostalimi. :cry:

samo ce se pa ti pelas s skuterjem 60 km/h po asfaltu u ovik pa ni sans

da te vn vrze (to bi se s krjolo spelov :P ) več se pa skor ze ne da. :nono:

Objavljeno

se pravi, da ne more it nič narobe, če ne pretiravaš, če prav razumem. kljub majhnim kolesom so dovolj stabilni, da ostaneš na njih in oni "pokonci" na cesti.

verjamem pa, da znajo bit pri višjih hitrostih zaradi manjših koles nervozni. to sem pa preizkusil že na 50 ccm skuterju - upam samo, da na večjih ta feeling ni tako drastičen, kot na tamalih, ker brez potovalne hitrosti tam okoli 80-85 km/h pa res nikamor ne prideš.

Objavljeno

Sam sem imel Vivacity 50, zdaj pa imam X9 250. Kar se tiče stabilnosti je razlika ogromna, v glavnem se vsaka cola pri premeru kolesa pozna. Več je bolje. Razlika je recimo takšna kot če bi se najprej vozil v fičotu potem pa bi se peljal z avtom srednjega razreda.

Se mi pa zdi 12 col kar majhno kolo za 125ccm.

Objavljeno

Govora je o tej zadevici, da bo malo bolj jasno. In ja, tudi mene skrbijo ta mala kolesa. V bistvu je to edina stvar, ki me skrbi pri vsem skupaj, ampak ker so to ravno kolesa, se mi zdi zelo pomembna...

Objavljeno

sem moral kar 2x pogledat da sem verjel - 12 col za 125?????

to bo pomoje stabilno kot vozit 10 let star yugo z 10 piri v riti :slap: kot sem ti napisal zgoraj sem vozil aprilio SR 125, ki je imela 13 colske gume in je bila čisto OK za vozit ampak nad 100 km/h (skuter je PO števcu šel 135, do 120 pa brez problema) je bil nestabilen če je bila cesta slaba (luknje, grbine) in pri močnem zaviranju. skratka npr čez tuhinjsko dolino si bil hitrješi od vseh avtov, ampak v določenih ovinkih si moral voziti kot po jajcah ker te male gume hitreje zdrsnejo, če pa so grbine pleše ko ženska v doggiju, ko ji poveš da je njena sestra boljša :devil:

glede na to da je to aprilia, ki je dobra firma in dobri skuterji je lahko ta noname samo še slabši :whistle:

podobno tudi atlantic 500 ki leti 170 ampak vse nad 150 je že res adrenalinsko, sploh če ga zagrabi bočni veter :xx:

kot sem rekel, za mene bi prišlo v poštev edino nekaj z 16 colami kot scarabeo (sorry pač nisem vozil druga kot aprilie) ali jasno motor!

Objavljeno

Imam tudi skuterja z 10 col gumami, res da je pri velikih hitrostih 75+ malo nemiren če je cesta slaba in luknjasta se pa da z njim pelat normalno tudi po ovinkih. Še največji problem ki sem ga do sedaj imel je pesek na cesti ker guma zdrsne že pri zelo nizki hitrosti če greš še v ovinek pa :slap:

Objavljeno

Saj moraš upoštevati tudi dejstvo da skuter ni namenjen polaganju ovikov in drsanju s kolenom po tleh, ampak lepi umirjeni vožnji. Jaz se s svojim vozim med 90-110km/h ter uživam v vožnji ter okolici.

S stabilnostjo zaenkrat nisem imel problemov (si ne upam preveliko :blush: ), vendar se nekateri s skuterjem peljejo tudi tako da ga položijo do stojala ali izpuha.

Novi scarabeo ima samo spredaJ 16" kolo, zadaj je 14".

Če se držiš načela da skuter ni za dirke, kot to počno nekateri "motoristi" potem ni straha.

LP

Objavljeno

....ce mas ti en normalen skuter kot je ksna runerca potem valda da lahk polagas ovinke bol kot pa z potovalnimi sej je razlika že v teži pa v velikosti..... je tut res ,da majo potovalni večjo razdaljo med gumami kar sigurno ni dobr za ovinke polagat.... :cry:

Sej bo :) , pa tut če počas. :D

Objavljeno

V bistvu ni namen divjanje, polaganje ovinkov. Namen je udobna in ne prenaporna vožnja od točke A do točke B, čim manj vzdrževanja in tolikšna potovalna hitrost, da ne zaspim, preden prevozim 100 km (recimo okoli 80-85 km/h, realnih seveda), obenem pa ne navijanje motorja do onemoglosti.

In kolikor zdaj berem, bi znalo bit to to.

Objavljeno

Ja sej no.....to bi blo to......čez en cajt bo pa unih 100km/h retal zelo malo.....pol se pa pr maxijih ne bo dalo dosti narest......edin ce nabavis maxija 500ccm :eek: .....to bi blo sele to.....

Objavljeno

saj veš, kako pravijo: nekje je treba začet :blush:

Objavljeno

:yes: .......to je pa tut res...

Objavljeno

ok samo za info, ne govorim o polaganju, kar govorim o mojih izkušnjah z 125 in več skuterji govorim o vožnji naravnost in v dolgih ovinkih in tu jih začne pri mali kolesih zvijat in cotat pri hitrostih nad 100, pri hitrostih nad 130 pa je že bočni veter dovolj da moraš med vožnjo naravnost kar delat da držiš smer. tega je pri večjih kolesih dosti manj ali nič (motor :P ).

pri vožnji z dvema in še kakim kufrom vzadaj pa je pri maksi skuterjih včasih problem da je preveč teže zadaj in zna sprednje kolo zgubljat oprijem če so neravnine v cesti in vzmetenje dela - preverjeno!

Objavljeno

@Matic7... če imaš nerodno bučo, jo boš razbil tako na 17" kot na 12" ali 14".

Ti povem, da se da tudi z maxijem precej hitro peljat po ovinkih. Največ je odvisno najprej od voznika, potem od motorja.

Objavljeno

zdaj sem se lotil malo kataloga skuterjev na motosvetu in pogruntal, da ma večina 125 ccm skuterjev 12 palčna kolesa, enih par pa 13 palčna, pa par izjem, ki so povsem drugačnega videza, večja. tak da... te že morajo bit dovolj stabilni za cruzanje... za dirke pa skuterji itak niso namenjeni v osnovi...

  • 2 tedne pozneje...
Objavljeno

jetman daj razloži mladini,da lahko gremo z maxiji na lepo panoramsko vožnjo ali pa po auspuhu čez ovinek

Objavljeno

Bravo zvone500 :OK:

Maxiji imajo sloves počasnih in mehkih foteljev za na cesto le zaradi voznikov, ki jih vozijo. Večina lastnikov kupi maxija zaradi enostavne uporabe in niti nimajo namena drsat po recimo ridah. Na vsake toliko pa naletiš na koga, recimo zvoneta .) , ki dejasnko zna izkoristit potencial "fotelja na dveh kolesih". Vam povem, da sem bil že mnogokrat hitrejši v kakšnem ovinku od "tazaresnega motorja", seveda je bilo na ravnini nekaj povsem drugega (250 ima le 22KM). Na vsakem motorju ali skuterju je največ odvisno od voznika, zato je podcenjevanje maxijev popolnoma brez veze. Še posebej to velja za motoriste začetnike ali motoriste, ki to še sploh niso.

Objavljeno

Na vsakem motorju ali skuterju je največ odvisno od voznika, zato je podcenjevanje maxijev popolnoma brez veze. Še posebej to velja za motoriste začetnike ali motoriste, ki to še sploh niso.

saj nisem nameraval podcenjevat teh zadevic. zanima me samo koliko so stabilne na cesti, saj postajam novopečeni motorist, ki pa so mu, roko na srce, skuterjev prtljažni prostor, udobje in veterna zaščita precej bolj vabljive, kot hitrost cestaka... pa še nič kaj hitrega ne kupujem, tako da se mi zdi skuter tudi zaradi tega bolj praktičen.

Moje izkušnje na dveh kolesih so pa moped, ki se ga ne bojim kaj preveč in pa speedfight 50 ccm brez blokad, ki mi je na teh malih koleščkih nagnal nemalo strahu v kosti in občutka nestabilnosti pri hitrosti 70 km/h in bočnem vetru. Zato pa raje vprašam kako je na stvari, kot pa da kupim in sam odkrivam že odkrite stvari.

Objavljeno

u bistvo za drugo ne vem, sam vem da je ustavljanje z manjšimi kolesi bolj zakomplicirano!!

Objavljeno

Huh, težka tema. Skuter je dober za začetnike, saj popolnoma nezahteven za vožnjo. Nima prestav, sklopka je avtomatična, prednja zavora nikoli ne prime toliko, da bi te vrgla čez krmilo (se ga pa da postaviti na prednje kolo) pri nizki hitrosti, stablinost v ovinkih do 100km/h je dobra itd. No, mogoče se bom ustavil pri tej stabilnosti v ovinkih. Če je cestišče narejeno kolikor toliko po EU standardih in je novo (tj, brez lukenj in depresij), se skuter ne zvija niti pri 130km/h. Če slučajno naletiš na luknjo ga lahko začne zvijati, vednar to ni kakšna nerešljiva anomalija. Torej, da se ga popraviti kar v smeri vožnje. Zahrbtni so pa klanci z ovinki in takšnimi depresijami v asvaltu, ko skuter zaniha, nasedeš na centralno stojalo zaradi luknje (nizka višina) in te začne potiskati proti ograji (se mi je že zgodilo). Vendar lahko zaviraš. Celo na obe kolesi hkrati in ni bojazni, da bi te probal skuter siliti v kontra strani zavijanju v ovinek. Glede bočnega vetra imam jaz boljše izkušnje s skuterjem kot Pervy. Moji laični občutki so bili na XX-u in ZX-6 slabši glede bočnega vetra, kot na skuterju. Mogoče zato, ker maksi skuterja v bočnem vetru še nisem peljal, mimo mojega pa pihne še prdec (zaradi majhnosti). Majhni skuterji so precej okretni celo v ovinkih in se zelo dobro obnašajo do hitrosti 100km/h (zaradi teže), po tem pa stabilnost začne pešat. Nikakršne težave ni dobiti skuter do centralnega stojala. Če ne znaš, greš na rondo in probavaš.

Kar me moti pri skuterjih so majhna kolesa, pa ne zaradi same stabilnosti, ampak predvsem zaradi obrabe tekalne površine, saj je po 5000km srednje dobra guma fuč (Maxxis, Heidenau) vsaj na zadnjem kolesu. Hočem povedati, da se mora kolo skuterja bistveno večkrat obrniti kot pa 17 palčno kolo motorja pri isti hitrosti. Razlika v ceni je sicer skoraj enkratna, vendar menjavanje pnevmatik tudi pogostejše.

V prid motorjem so tudi prestave. Že kot prvo je to manj zahteven mehanizem, kar pomeni nobene menjave valjčkov, jermena, jermenic itd. Je samo veriga, ki jo je potrebno mazati (oziroma se maže, če imaš montirano napravo na motor). Vzdrževanje je tako tudi cenejše, saj veriga vzdrži precej več kilometrov kot ves variomatski mehanizem. Znajo pa biti prestave pri podhranjenih motorjih tudi problem, saj je potrebno bistveno več pretikanja, kot na kakšnem z več kubiki in več navora. Do kubikaže 250ccm, bi se še odločil za skuter, pri večji kubikaži za motocikel.

Sam nameravam nekje do pomladi moj skuter prodati in kupiti nekaj v stilu all-rounderja (TDM, V-Strom). Me spet vleče k motorjem.

Objavljeno

O, Tomozuki, lepo da si se končno oglasil... dolgo te ni bilo slišati :)

Ustvarite račun ali se prijavite za komentiranje

Za objavljanje se morate najprej registrirati

Ustvarite račun

Registrirajte se! To je zelo enostavno!

Registriraj nov račun

Prijava

Že imate račun? Prijavite se tukaj.

Vpišite se
  • Zadnji brskalci   0 članov

    • Noben registriran uporabnik, si ne ogleduje to stran.


×
×
  • Ustvari novo...

Pomembne informacije

Z uporabo te strani se strinjate z uporabo piškotkov in se strinjate s pravili o varovanju zasebnosti!