Skoči na vsebino

HNMP


CPU

Priporočene objave

S 1. 12. 2006 je začela z delom slovenska helikopterska nujna medicinska pomoč, ki bo skrbela za hitro in učinkovito reševanje v primeru nujnih prevozov bolnikov in ponesrečencev. Službo je zasnovalo Ministrstvo za zdravje, ki je koncesijo za izvajanje dodelilo Avto-moto zvezi Slovenije. Helikopterske storitve opravlja družba Flycom d.o.o. s posebej za ta namen pripravljenim helikopterjem, zdravniki in zdravstveni tehniki pa prihajajo iz enote Osnovnega zdravstva Gorenjska.

Slovenija je v bivši Jugoslaviji že imela helikoptersko pomoč, ki je bila ustanovljena leta 1985, a je kaj hitro prenehala z delovanjem. Tako je ponovno od leta 2003 potekalo poskusno delovanja helikopterske nujne medicinske pomoči - HNMP. V tem času je bilo izvedenih 559 reševanj, od tega polovica zaradi bolezenskih stanj, polovica pa zaradi različnih poškodb, od katerih jih je polovica nastala v prometnih nesrečah.

Helikopterska pomoč deluje na letališču Brnik in bo sprva pokrivala območje celotne Slovenije. V prihodnje je predvideno odprtje še ene baze na letališču v Mariboru. Glavno poslanstvo HNMP je oskrba bolnikov in poškodovancev ter njihov prevoz v bolnišnico ob pomoči helikopterja, ni pa namenjena prevozom oseb med bolnišnicami in za reševanje v gorah, saj to zahteva posebej usposobljeno osebje, zato bo tovrstno reševanje še vedno v domeni policije in vojske. Delovanje HNMP bo na leto stalo približno 1.000.000 €, zagonski stroški so bili 400.000 €, Avto-moto zveza Slovenije pa je prispevala 136.200 €.

V posadki helikopterja so 4 osebe: pilot, letalec reševalec, zdravnik in zdravstveni tehnik. Posadka je v pripravljenosti na letališču Brnik vsak dan od 7. do 19. ure in pozimi do 17. ure, saj se ponoči helikopterske pomoči ne izvajajo. Z vzpostavitvijo rednega delovanja HNMP so se zmanjšali odzivni časi, ki so potrebni, da helikopter poleti z Brnika. Pomoč lahko zahteva vsak zdravnik na terenu, ki glede na okoliščine presodi nujnost helikopterske pomoči. Od klica do poleta helikopterja naj bi v idealnih razmerah poteklo manj kot 5 minut. Helikopter je opremljen z vsemi instrumenti, ki so potrebni za oživljanje in ostalo nujno pomoč, posebnost pa so vrata v zadnjem delu helikopterja, skozi katera enostavno potisnejo nosila s ponesrečencem. Helikopter ima tudi vitel s katerim lahko spusti reševalca k ponesrečencu.

Upamo, da bo reševanje ljudi v nujnih primerih s pomočjo HNMP učinkovito in da bo Slovenija kmalu dobila še drugo bazo HNMP v Mariboru.

Zanima me kaj imate nekateri toliko proti temu??? Res da zadeva stane, ampak mogoče bo kdo izmed nas naslednjič ležal na cesti in te bodo prišli iskat s helikopterjem.... Bi rad videl kdo bo takrat pameten.

Vaša mnenja.....

Popravljeno . Popravil CPU
Povezava do komentarja
Delite na drugih straneh

Vse lepo in prav......

Gre pa v tem primeru za eno zelo zamršeno situacijo.

1. Helikopter je "baje" uvožen, odpisan, star nemški....celo pobarvan je že bil tako, kot je sedaj...

2. Imajo samo eno ekipo.....pojavlja se vprašanje dežuranja 24/7

3. Cena

Moje osebno mnenje

1. Policija in vojska, ki sta prej opravljala take akcije.....imata novejše helikopterje

2. Posadk je bilo vedno dovolj na razpolago

3. Zaračunavalo se je uro poleta....ne pa pripravljenosti....itd.......

4. Pilotom je bilo tako letanje dobrodošlo, saj so s tem naleteli potrebno število ur za podaljšanje licenc

5. Ker so bili to poleti, ki so bili tudi v interesu MNZ in SV......je bil dogovor z ministrstvom za zdravje, da se pripravljenost, stroški vzdrževanja....in še kup spremljajočih malenkosti ne krije iz zdravstvenega ministrstva. Že omenjeni piloti bodo še vedno naletavali ure.....a tokrat le v svoje potrebe, seveda še vedno z davkoplačevalskim denarje.......državljani pa od njih.......ne bomo imeli neke posebne koristi.

Ne vem.....vse skupaj mi smrdi, pravzaprav mi je nelogično.....sicer pa......le kaj je pri nas logičnega :grim

Povezava do komentarja
Delite na drugih straneh

sploh mi ni jasno, kako je mogoče, da leta 2006 nima vsaka bolnišnica v večjih mestih svoj helikopter...pa saj ne stane ne vem kaj :doze:

vojaški helikopter je pač vojaški, ni opremljen z rečmi ki jih ima lahko medicinski in morajo vse vlačit za sabo. 2-3 medicinski popolnoma opremljeni bi lahko bili 24 ur v pripravljenosti. da tega še ni, kot sem že dejal mi enostavno ni jasno. :blink:

no klimbra, vsaj neka pridobitev je vsekakor bolje kot nič!

Povezava do komentarja
Delite na drugih straneh

Vse lepo in prav......

Gre pa v tem primeru za eno zelo zamršeno situacijo.

1. Helikopter je "baje" uvožen, odpisan, star nemški....celo pobarvan je že bil tako, kot je sedaj...

2. Imajo samo eno ekipo.....pojavlja se vprašanje dežuranja 24/7

3. Cena

Moje osebno mnenje

1. Policija in vojska, ki sta prej opravljala take akcije.....imata novejše helikopterje

2. Posadk je bilo vedno dovolj na razpolago

3. Zaračunavalo se je uro poleta....ne pa pripravljenosti....itd.......

4. Pilotom je bilo tako letanje dobrodošlo, saj so s tem naleteli potrebno število ur za podaljšanje licenc

5. Ker so bili to poleti, ki so bili tudi v interesu MNZ in SV......je bil dogovor z ministrstvom za zdravje, da se pripravljenost, stroški vzdrževanja....in še kup spremljajočih malenkosti ne krije iz zdravstvenega ministrstva. Že omenjeni piloti bodo še vedno naletavali ure.....a tokrat le v svoje potrebe, seveda še vedno z davkoplačevalskim denarje.......državljani pa od njih.......ne bomo imeli neke posebne koristi.

Ne vem.....vse skupaj mi smrdi, pravzaprav mi je nelogično.....sicer pa......le kaj je pri nas logičnega :grim

Kot prvo helikopter ni nič odpisan, ampak je najet res da v Nemčiji, je pa veliko tišji kot Bell-i od policije in vojske.

Ekipa dežura od sončnega vzhoda do pol ure pred sončnim zahodom, zaradi VFR pogojev letenja, in ni samo ena ekipa. Pravtako dežura tudi zdravnik in je odzvini čas krajši, kot pa pri policiji in vojski, ko so morali vmes nekje pobrati še dohtarja. Res da je jeba zdaj, ko je megla in je skozi v hangarju. Ampak poleti, bo stvar odperativna od 7h zjutraj do 8h zvečer!!!

Dejstvo je, da je ta helikopter veliko bolje opremljen za tak namen kot policijski ali vojaški, zadaj ima vrata in se nosila lažje natovarjajo ima pa tudi vitel za dvig v kabino.

Ne vem sicer kakšno imajo pogodbo (po mojih informacijah še sploh ni podpisana) glede plačila pripravljenosti, ampak helikopter se uporablja kot vsak rešilec in ne samo za nujne primere. V ponedeljek ko je bila predstavitev so do 11h zjutraj poleteli trikrat!!

Kar se pa tiče naleta ur pilotov LPE in SV. Pa a ste resni. Nalet bodo mislim, da ti fantje hitro nabrali. SV leti na Kosovo v Prištino in še pa još, prav tako se s Cougarjam ne more opravljati reševanja??? Pri LPE imajo spremljanje prevoza evrov, nadzor državne meje, poleti imajo GRS in še pa još, tako, da po mojem to ne bo tako velik problem...

Povezava do komentarja
Delite na drugih straneh

pa sploh...kaj bi raje meli v kabini pilote, ki majo samo eno uro letenja al izkušene mačke, ki znajo v še tako slabi razmerah zadevo speljat... :doze:

Povezava do komentarja
Delite na drugih straneh

Popolnoma podpiram zadevo,ki je v tujini že dolgoletna praksa.Glede stroškov,koliko denarja naši vrli politiki pokurijo vsak dan,pa se zato nobeden ne sekira.Sem pa gledal na tv,da naj bi bili trije.Eden v Mariboru,eden v Gorici in na Brniku.Samo predstavljajte si,da je treba po bolnika nujno v dolino Trente sredi zime in ga prepeljati v Šempeter. :OK:

Povezava do komentarja
Delite na drugih straneh

Zadevo malo poznam, zato se glede tega v glavnem strinjam s Klimbro.

Sam helikopterski sistem reševanja, kot tak ,ni sporen.

Sporni so zelo veliki dodatni stroški pa tudi glede usposobljenosti tako pilotov,kot tehnike sta Sv in Policija v prednosti. Sistem je tudi dokaj utečen,glede pokrivanja terena pa je baza LPE na Brniku,SV pa na Brniku in v Cerkljah.

Čudi me, (kot pravi CPU), da je helikopter ob megli v hangarju, saj policijski in vojaški tudi v megli letajo, saj so (vem za Policijo) opremljeni tudi za IFR letenje,prav tako so za to usposobljeni tudi piloti LPE.

Za reševanje pa še zmeraj SV in Policija ??

Tudi to mi ne gre skupaj.A Flycomovi piloti ne znajo leteti v gorah? V IFR razmerah se v gorah ne rešuje, tako, da oprema ne bi smela biti ovira...

Kot sem rekel, v osnovi sem za ta način,celo povečal bi število . Žal pa je v tem primeru ta varianta VELIKO dražja od dosedanje obstoječe.!!

Povezava do komentarja
Delite na drugih straneh

Dodal bi le, da ko gre za reševanje življenj, ne smemo razmišljati o ceni. Ravno zadnjič sem gledal oddajo o ADAC v Nemčiji in njigovi helikopterski floti. Če smo v EU in se enačimo z "velikimi", pa se dajmo tudi tam, kjer bo to zares koristilo ljudem. Naj stane kolikorkoli...jaz sem ZA.

Povezava do komentarja
Delite na drugih straneh

...Čudi me, (kot pravi CPU), da je helikopter ob megli v hangarju, saj policijski in vojaški tudi v megli letajo, saj so (vem za Policijo) opremljeni tudi za IFR letenje,prav tako so za to usposobljeni tudi piloti LPE.

Za reševanje pa še zmeraj SV in Policija ??

Tudi to mi ne gre skupaj.A Flycomovi piloti ne znajo leteti v gorah? V IFR razmerah se v gorah ne rešuje, tako, da oprema ne bi smela biti ovira...

Verjetno, da posadka še nima licence za IFR, drugače ne vem zakaj ne letijo, čeprav pa vem da je pilot z LPE "prebego" k Flycomu pa bi lahko tega ponucali... :hmm: :lol1:

Kolikor sem se pogovarjal z direktorjem Flycoma, zaenkrat za GRS leti še naprej LPE in SV, čeprav kot sem že omenilk ima ta helikopter tudi vitel in verjetno potrebno samo posadko usposobiti...

Sem pa gledal včeraj poročila, da ZZZS nopče dat dinar, da bi ga ustrelil, tako da bo očitno projekt kamlu pri koncu, glede na to, da ni še nobene pogodbe podpisane.. Lahko uvedejo dandanes popularno javno-zasebno partnerstvo...

Denar je sveta vladar!!!

Povezava do komentarja
Delite na drugih straneh

... spet je nekdo delal malce po domače:

Zavod zavrnil financiranje Bručanovega helikopterja

Dnevnik, petek, 15.12.2006, Tekst: Rok Praprotnik

LJUBLJANA - Minister za zdravje Andrej Bručan napovedal pogajanja med zavodom in drugimi partnerji. Če se tudi njim ne bo uspelo dogovoriti, bo o financiranju helikopterja odločala vlada.

Bručan se vozi, kdo bo pa plačal?

V vladi pa se lahko zaplete, saj je vprašljiva pravna podlaga, na kateri je Bručan sprejel svojo odločitev o najemu zasebnega helikopterja za reševanje na cesti. Uredba, ki ureja organiziranje sil za reševanje, zaščito in pomoč ter jo je 1. decembra 2005 podpisal Janez Janša, bi namreč utegnila biti v nasprotju s slovenskimi pravili o javnem naročanju in tudi s pravili EU na področju koncesij, saj vzpostavlja monopol. V uredbi je izrecno zapisano, da helikopterske prevoze ob prometnih nesrečah zagotavlja Avto-moto zveza Slovenije (AMZS).

Bručan je koncesijo letos res podelil AMZS, ta pa je za podizvajalca najela zasebno podjetje Flycom. Že na prvi pogled je nenavadno, da je v podzakonskem aktu določen monopol neke osebe pri opravljanju določene dejavnosti. Zato smo za mnenje o tem povprašali donedavnega predsednika državne revizijske komisije Aleksija Mužino. Potem ko je prebral uredbo, nam je povedal naslednje: "To je izjemen primer. Obstajajo razlogi za dvom o skladnosti te uredbe s pravili o javnem naročanju in s pravili EU na področju koncesij. Ne poznam predpisa, ki bi tako podeljeval monopolno pravico nekemu subjektu zasebnega prava oziroma društvu ali zvezi društev."

AMZS je zveza društev, ki je ustanovila delniško družbo AMZS z letnimi prihodki okoli štiri milijarde tolarjev. Helikopterski prevozi bodo torej nova pridobitna dejavnost AMZS - za 400 milijonov tolarjev dražja od dosedanje, ko so z omenjenimi nalogami leteli helikopterji policije in vojske.

Še vedno je brez odgovora vprašanje, kako je bil kot izvajalec izbran prav AMZS. Razpisa ni bilo in potem je ta monopol prišel še v uredbo, ki jo je podpisal Janša. Kot sledi iz Bručanovih odgovorov, tudi analiza, ki bi potrdila smotrnost in upravičenost privatizacije helikopterskih prevozov, ni bila narejena. Kot pravi Mužina, lahko zdaj vsak konkurent, ki meni, da je v uredbi zapisan monopol AMZS nezakonit, to spodbija tako v Sloveniji kot na evropskem sodišču.

Popravljeno . Popravil MaraudeR
Povezava do komentarja
Delite na drugih straneh

Sporni so zelo veliki dodatni stroški pa tudi glede usposobljenosti tako pilotov,kot tehnike sta Sv in Policija v prednosti. Sistem je tudi dokaj utečen,glede pokrivanja terena pa je baza LPE na Brniku,SV pa na Brniku in v Cerkljah.

Čudi me, (kot pravi CPU), da je helikopter ob megli v hangarju, saj policijski in vojaški tudi v megli letajo, saj so (vem za Policijo) opremljeni tudi za IFR letenje,prav tako so za to usposobljeni tudi piloti LPE.

Za reševanje pa še zmeraj SV in Policija ??

Tudi to mi ne gre skupaj.A Flycomovi piloti ne znajo leteti v gorah? V IFR razmerah se v gorah ne rešuje, tako, da oprema ne bi smela biti ovira...

Kot sem rekel, v osnovi sem za ta način,celo povečal bi število . Žal pa je v tem primeru ta varianta VELIKO dražja od dosedanje obstoječe.!!

flycomov pilot je letel na triglav takrat, ko policija in vojska zaradi hude megle in vetra ni hotela vzleteti.

še pomniš? s privat helikopterjem za 5M€. tolk o sposobnosti flycoma.

Povezava do komentarja
Delite na drugih straneh

flycomov pilot je letel na triglav takrat, ko policija in vojska zaradi hude megle in vetra ni hotela vzleteti.

še pomniš? s privat helikopterjem za 5M€. tolk o sposobnosti flycoma.

Sicer ne vem, kdaj naj bi to bilo oz. s kakšno nalogo naj bi šel na Triglav.

Nisem dvomil o sposobnosti pilotov Flycoma.Rekel pa sem, da mi nekako ne gre skupaj, da Flycomovi piloti ne bi znali ali hoteli leteti v gorah.(namen -reševanje, ne pa turistični poleti). Če znaš leteti,sploh pa s poklicno licenco, moraš znati leteti povsod. Razmere pa so stvar usposobljenosti pilota in tehnike. Pa tudi lastnika plovila.

LPD

Povezava do komentarja
Delite na drugih straneh

Dobra ideja,žal pa brez javnega razpisa.

Bog ne daj javni razpis.Samo poglej kaj se je dogajalo z operaciskimi posteljami. :BUA:

Povezava do komentarja
Delite na drugih straneh

Dobra ideja,žal pa brez javnega razpisa.

To je zgolj "optika" za tiste, ki jim je to služba. Verjemi, da bo tebi in meni, če bova kdaj ležala polomljena kje na asfaltu, pa prav vseeno, če bo helikopter, ki naju vozi kupljen na javnem razpisu, če bo nov ali rabljen, če te bo vozila policija, vojska ali privatnik.

O administraciji naj razmišljajo tisti, ki so za to plačani.

Povezava do komentarja
Delite na drugih straneh

To je zgolj "optika" za tiste, ki jim je to služba. Verjemi, da bo tebi in meni, če bova kdaj ležala polomljena kje na asfaltu, pa prav vseeno, če bo helikopter, ki naju vozi kupljen na javnem razpisu, če bo nov ali rabljen, če te bo vozila policija, vojska ali privatnik.

O administraciji naj razmišljajo tisti, ki so za to plačani.

Točno tako,upajmo,da te pomoči ne bomo potrebovali. :hmm:

Povezava do komentarja
Delite na drugih straneh

Ni res.Helikopterje rabimo tako kot vse ostalo(mize,onkološkega,pediatrično...) Sedaj sta pa dve možnosti.Ali je diktatura in minister z odloki določa ali je pa demokracija z vsemi svojimi postopki.In ne mešati enega in drugega.Obe zadevi imata svoji prednosti in slabosti.Če se pa mešata dobimo pa zelo eksplozivno mešanico.

Povezava do komentarja
Delite na drugih straneh

Ni res.Helikopterje rabimo tako kot vse ostalo(mize,onkološkega,pediatrično...) Sedaj sta pa dve možnosti.Ali je diktatura in minister z odloki določa ali je pa demokracija z vsemi svojimi postopki.In ne mešati enega in drugega.Obe zadevi imata svoji prednosti in slabosti.Če se pa mešata dobimo pa zelo eksplozivno mešanico.

Ne. Če se mešata, ne dobimo nič. Tako si želimo Evrope in vseh njenih vzvodov prisile, da bi bil čas, da začnemo kopirati tudi kaj pozitivnega. In oprema onkološkega inštituta, operacijske mize, reševalni helikopterji in še marsikaj drugega so le del tega.

Ali pa iz vsega skupaj naredimo znanstveno fantastiko in na koncu ne dobimo nič. Je tudi opcija. In v Sloveniji celo zelo verjetna.

Povezava do komentarja
Delite na drugih straneh

Mislim da v SLO potrebujemo helikoptersko reševanje (pa ne samo z 1,2,3 ampak z 10), pa naj bo to vojska, policija ali kdo tretji.

Npr. odzivni čas motorista reševalca je velik krajši od reševalnega vozila.

Če pa nekdo potrebuje nujni prevoz iz lendave v LJ je pa najhitrej z helikopterjem.

LP

Povezava do komentarja
Delite na drugih straneh

Če pa nekdo potrebuje nujni prevoz iz lendave v LJ je pa najhitrej z helikopterjem.

LP

Tudi kot sopotnik na reševalnem motorju bi bilo sila imenitno sploh, ko bi imel še infuzijo pripeto na anteni in seveda bi bilo tudi hitro. ...za težje primere bi bil prikoličar. :lol:

Mislim, da nam nihče ne bi očital, da kaj kopiramo.

Povezava do komentarja
Delite na drugih straneh

ja, zakaj pa še mi v sloveniji ne bi imeli takih pomoči, mislim da to ni nič slabega, gre mi pa na živce, ker bo spet nekdo na tem projektu gradil politično moč, sicer pa ne smemo zaostajati za EU,

janih

Povezava do komentarja
Delite na drugih straneh

Sicer ne vem, kdaj naj bi to bilo oz. s kakšno nalogo naj bi šel na Triglav.

To je bilo,ko so gorski reševalci v nenormalnih razmerah (noč,močno več dnevno sneženje-v letalskem žargonu in pravilniku-vidljivost 0) šli reševati Češke planince,ki so v takih razmerah rinili v hribe.Med reševalno akcijo se je sprožil snežni plaz.Kdor se vsaj malce spozna na letalstvo,nočno letenje + razmere, ve, da je pilot Flycoma naredil nemogoče.Seveda, mu je bila v pomoč tudi tehnika s katero je ta helikopter opremljen ( žal te opreme nimajo ostali helikopterji,ki opravljajo reševalne polete).In žal,tudi to dejanje ni rešilo življenja gorskega reševalca.

Povezava do komentarja
Delite na drugih straneh

To je bilo,ko so gorski reševalci v nenormalnih razmerah (noč,močno več dnevno sneženje-v letalskem žargonu in pravilniku-vidljivost 0) šli reševati Češke planince,ki so v takih razmerah rinili v hribe.Med reševalno akcijo se je sprožil snežni plaz.Kdor se vsaj malce spozna na letalstvo,nočno letenje + razmere, ve, da je pilot Flycoma naredil nemogoče.Seveda, mu je bila v pomoč tudi tehnika s katero je ta helikopter opremljen ( žal te opreme nimajo ostali helikopterji,ki opravljajo reševalne polete).In žal,tudi to dejanje ni rešilo življenja gorskega reševalca.

Sorry,JakATV, vendar ne poznam pilota, ki bi šel ponoči ob sneženju(običajno to v gorah pomeni tudi veter) na Triglav reševat. Ne poznam tudi lastnika ki bi to odobril ter kontrole letenja, ki bi to dovolila. Upam si trditi, da so policijski helikopterji trenutno bolje opremljeni za slepo (IFr) letenje, kot zasebni.Za vojsko nimam podatka. Vendar usposobljenost plovila in pilota za IFR ne pomeni, da lahko brez zunanje vidljivosti leti v gorah,ampak pomeni letenje praviloma po zračnih poteh,od sredstva do sredstva.

Ali si že kdaj spremljal reševanje v gorah? Moj učitelj letenja je pilot v LPE in sva nekajkrat "simulirala" pogoje in razdalje, ko sva skupaj letela. Rotor helikopterja je nekaj metrov od stene, za to pa je PREDPOGOJ normalna vidljivost in ne premočan veter. GPS pa ti med stenami ne pomaga veliko,sploh ponoči. Rešuje se namreč izključno v VFR oz. vsaj približnih CVFR pogojih

Če je možno,pa bi rad izvedel datum (vsaj približno), saj me res zanima.

LP Damjan

Popravljeno . Popravil Damian
Povezava do komentarja
Delite na drugih straneh

Ustvarite račun ali se prijavite za komentiranje

Za objavljanje se morate najprej registrirati

Ustvarite račun

Registrirajte se! To je zelo enostavno!

Registriraj nov račun

Prijava

Že imate račun? Prijavite se tukaj.

Vpišite se
  • Zadnji brskalci   0 članov

    • Noben registriran uporabnik, si ne ogleduje to stran.



×
×
  • Ustvari novo...

Pomembne informacije

Z uporabo te strani se strinjate z uporabo piškotkov in se strinjate s pravili o varovanju zasebnosti!