Jump to content
  • Sign Up
Sign in to follow this  
girox

Popravila platišč pri (športnih) motociklih

Recommended Posts

girox

Popravila platišč pri športnih motociklih.

Bom kratek, ker to ni delavnica.

V celi Nemčiji je samo par delavnic, kjer popravljajo lita avtomobilska platišča; za motociklistična jih je še manj.

Že stroji s katerimi se platišče ukrivi nazaj v prvotno obliko in na mestu poškodbe površinsko obdela, so poslovna skrivnost zaradi konkurence; to vam lahko pove, da taka popravila niso kar tako enostavna in so visoko specialistična zadeva; že cena potrebne opreme je astronomska. Ne samo, da je videz popravljenega platišča enak novemu; po popravilu z lasersko merilno napravo izmerijo na posebnem vrtečem vpetju celo tolerančne vrednosti, ki so znotraj odstopanj novega. Platišče tudi površinsko ponovno zaščitijo.

Bolj poškodovanim platiščem slikajo notranjost materiala dvakrat, pred in po obdelavi.

S slikanjem pred obdelavo vidijo, če se popravilo sploh lahko izvede. Da ne grem v detajle, če je material utrpel notranje strukturne spremembe določenega tipa, je platišče nemogoče popraviti.

Bolj kot od ekstenzivnosti poškodbe tukaj vpliva način poškodbe in kvaliteta materiala platišča; povedano drugače, precej zvito platišče z velikim poškodbenim področjem je mogoče popraviti, kakšno drugo, katerega poškodba je vsaj po obsegu videnega znatno manjša, pa ne.

Platišča se ne popravlja po kleparskih sistemih, kot to počnejo več ali manj brkati strici v tem podalpskem paradižu, s katerimi ustvarijo znotraj materiala napetostne točke, microfratture s strappi interni. Stroji za popravljanje platišč te podvržejo »a rimodelamento plastico«.

Tako popravilo je z varnostnega vidika edino sprejemljivo. Motocikel ima namreč samo dve kolesi, dovolj je pojav manjše težave na enem, da se poruši dinamično ravnotežje, ki mu zagotavlja lego in upravljivost med vožnjo, da postane popolnoma neobvladljiv. K temu je potrebno dodati, da je motociklovo podvozje nežna in občutljiva mehanska umetnost, kjer morajo vsi deli usklajeno in brezhibno delovati.

V tem je tudi vzrok, da se za razliko od avtomobilskih litih platišč, ki so v primerjavi z motornimi tankovsko kolo, platišča motorja popravljajo v zelo omejenih tipih in obsegih poškodb. Da ne gremo na področje metalurških razprav o spremembah v materialu pri taki poškodbi in po popravil (ne glede na njegovo specialističnost in dobro izvedbo), bom samo omenil, da prav vsaka poškodba in popravilo nepreklicno spremeni plastične, natezne in vzvojne, karakteristike platišča.

Nepravilno (drugače kot tukaj opisujem) popravljeno platišče avtomobila, se pri večji obremenitvi deformira, dovolj je manjša luknja v asfaltu. Komur se je na platišču avtomobila odlepila ena par gramska »nepomembna« utež vulkanizerja ve, kakšno »rukanje« volana lahko doživi nad recimo 120km/h. Predstavljajte si, ko pri 160km/h ali v ovinku izven naselja spremeni svoje značilnosti platišče; če z avtomobilom ne usekate malo drv za zimo ste zadeli na loteriji.

To vse pri avtomobilu, ki ima 4 kolesa in je ploskev, ki leži na cesti.

Kaj se po vaše pripeti pri motociklu, katerega platišča so v primerjavi z avtomobilskimi pajkova mreža, ki ima samo dva kolesa in ni ploskev, ki leži na cesti, ampak mu to, da se ne zvrne zagotavlja prav hitrost s katero se premika?

Pa še znanto večji obseg kolesa ne pozabite prišteti zraven.

Pojem popravilo platišča in originalu podobna zunanja oblika sta dva povsem ločena in medsebojno nepovezana pojma!

Za popolnoma uničiti avtomobilsko platišče, ki je tovarniško novo in torej nima neželjenih deformacij materiala, je dovolj dobra udarna luknja v asfaltu, ki jih še posebej pri nas, resnično ne primanjkuje. Cene popravila po zgoraj orisanih metodah so od 200, 300 do 400 eurov na komad. Se pravi, da se cenejših platišč ne splača popravljati; ali pa se to počne na kakšnih vrednejših, ki se jih ne dobi več v prodaji (ostala 3 platišča v smeti).

Pri motociklu se splača popravilo kakšnih ekskluzivnih Marchesini platišč, tukaj pa razprave odpadejo, ker vam bo na voljo sama tovarna. Kdor ve ceno takih platišč, bo tudi vedel o čem govorim.

Da ne pozabimo konkretnega primera s tem Hondinim serijskim platiščem. Upam, da vam je iz napisanega postalo jasno, da je to platišče popolnoma in nepreklicno uničeno. Razen če boste na njem naredili recristallizazzione termoformica; kar je po temu, da so nekateri celo napisali točno kateri brkati stric (iz sosednje garaže) bi se preizkusil na popravilu, čisto verjetna opcija. Vsekakor me ne pozabite obvestiti, da s seboj pripeljem par metalurgov in Inštitut za raziskovanje materialov, da bodo lahko ti ljudje naredili še kakšen dodaten doktorat znanosti.

Girox

Share this post


Link to post
Share on other sites
MarduK
Že stroji s katerimi se platišče ukrivi nazaj v prvotno obliko in na mestu poškodbe površinsko obdela, so poslovna skrivnost zaradi konkurence; to vam lahko pove, da taka popravila niso kar tako enostavna in so visoko specialistična zadeva; že cena potrebne opreme je astronomska. Ne samo, da je videz popravljenega platišča enak novemu; po popravilu z lasersko merilno napravo izmerijo na posebnem vrtečem vpetju celo tolerančne vrednosti, ki so znotraj odstopanj novega. Platišče tudi površinsko ponovno zaščitijo.

Hja, kolikor mi je znano in kolikor vem, obstaja več vrst strojev (ki se jih seveda, da kupit) za ravnanje platišč (večinoma hidravličnih). Ne vem, zakaj bi bila poslovna skrivnost, kako se ukrivi platišče nazaj (pa tudi vseh se ne da popravit samo z ukrivljanjem) in kako se ga obdela

Hmm... posebno vrteče vpetje? O tem bi rad vedel malo več. Prosim bodi tako dober in napiši še kaj...:)

Z lasersko merilno napravo? Hja, lahko, vendar je tudi povsem navaden "komperator" in navadna stružnica lahko skoraj tako točna (Več kot 0.01mm)

Kot zanimivost ti lahko povem, da sem bil zraven pri poliranju povsem novega Hondinega platišča, ki smo ga "iz firbca" še premerili... Odstopanja so bila skoraj 0.1mm...(natančneje 0.07mm) kar se pa pri vožnji ne pozna.

Tudi površinsko ponovno zaščitijo? Ma ne?!

Bolj poškodovanim platiščem slikajo notranjost materiala dvakrat, pred in po obdelavi.

S slikanjem pred obdelavo vidijo, če se popravilo sploh lahko izvede. Da ne grem v detajle, če je material utrpel notranje strukturne spremembe določenega tipa, je platišče nemogoče popraviti.

Bolj kot od ekstenzivnosti poškodbe tukaj vpliva način poškodbe in kvaliteta materiala platišča; povedano drugače, precej zvito platišče z velikim poškodbenim področjem je mogoče popraviti, kakšno drugo, katerega poškodba je vsaj po obsegu videnega znatno manjša, pa ne.

Firme, ki jih ti opisuješ in ki imajo certifikat, da se lahko ukvarjajo s popravilom platišč tako ali tako rentgensko slikajo platišče pred in po obdelavi, to je tudi zahtevano...slike pa naj bi priložili računu...

Pa še nekaj mi razloži. Kako firme v Nemčiji, ki imajo ateste in certifikate za širjenje platišč to sploh lahko delajo po tvojem opisu (varjenje)??

Share this post


Link to post
Share on other sites
girox

Jaz sem opisal osnovne stvari. Z opisovanjem detajlov lahko napolnimo knjogo, kar ni namen tega foruma, niti si jaz ne nameravam vzeti toliko časa.

Opisoval sem vrh današnje tehnologije, oziroma, kaj se da narediti, da je zadeva strukurno metalurško taka, kot mora biti.

Narediti se da vse, kakšen je rezultat je drugo.

To, da ima firma certifikat pomeni, da ima pridobljeno znanje, proces,... Kaj dela v resnici in kako je drugo.

So pa firme zaradi nesreč že šle na sodišče in mastno plačale; odgovorni pristali v zaporu,.. to v nemčiji.

In momogrede, nemške organizacije za preverbo kvalitete, so že ničkolikokrat opozarjale pred tem, kar ti opisuješ. (ko so naredile slepe probe).

Laserska naprava obsije z žarkom površino platišča in odčita vse parametre, medtem ko se to vrti; naprava je dokaj razširjena.

Najboljše naprave za preoblikovanje platišč pa so poslovna skrivnost.

Tako, več ne namrevam pisati, vsak naj počne kar želi.

Girox

Share this post


Link to post
Share on other sites
girox
Tudi površinsko ponovno zaščitijo? Ma ne?!

Svoje pritlehne cinizme izživljaj kje drugje. Opisujem glede na to, kar se na našem trgu najde.

Girox

Share this post


Link to post
Share on other sites
MarduK
Jaz sem opisal osnovne stvari. Z opisovanjem detajlov lahko napolnimo knjogo, kar ni namen tega foruma, niti si jaz ne nameravam vzeti toliko časa.

Opisoval sem vrh današnje tehnologije, oziroma, kaj se da narediti, da je zadeva strukurno metalurško taka, kot mora biti.

Narediti se da vse, kakšen je rezultat je drugo.

To, da ima firma certifikat pomeni, da ima pridobljeno znanje, proces,... Kaj dela v resnici in kako je drugo.

In firma ima certifikat za širjenje moto-platišč...z varjenjem...kar se dela že lep čas, tudi notranje spremembe v materialu niso take, da bi bilo platišče zaradi tega slabše...kvečjemu boljše, saj var zdrži mnogo več kot ulitek. Tako trdota, kot žilavost in trdnost (vsaj tu, kjer je v igri ulitek)

So pa firme zaradi nesreč že šle na sodišče in mastno plačale; odgovorni pristali v zaporu,.. to v nemčiji.

Pa ne samo v Nemčiji, zato ti pa tudi pravim, da računu priložijo rentgenske slike kot dokaz, da je izdelek brezhiben

In momogrede, nemške organizacije za preverbo kvalitete, so že ničkolikokrat opozarjale pred tem, kar ti opisuješ. (ko so naredile slepe probe).
Kakšna pa misliš, da mora biti toleranca okroglosti platišč? Če bi zahtevali povsod tolerance v 0.001, motocikel ali bilokateri izdelek strojne industrije ne bi stal toliko kot stane ampak vsaj 15x več...

Laserska naprava obsije z žarkom površino platišča in odčita vse parametre, medtem ko se to vrti; naprava je dokaj razširjena.

Najboljše naprave za preoblikovanje platišč pa so poslovna skrivnost.

hehe, kakšen je laserski merilec vem, sem ga že videl in tudi za okus meril na njem, zanimalo me je vpetje...

Eh, grem jaz en giro...:)

Edited by MarduK

Share this post


Link to post
Share on other sites
girox
hehe, kakšen je laserski merilec vem, sem ga že videl in tudi za okus meril na njem, zanimalo me je vpetje...

Nič posebno dramatičnega, samo vrti platišče z višjo hitrostjo kot vulkanizerjeva naprava, laser pa od zunaj neodvisno odčita rezultate.

Mimogrede, Marchesini platišča niso tako draga samo zaradi imena.

Golo ulivanje je iz kamene dobe, glede na to, kaj zmore pri metalurškem oblikovanju današnja tehnika.

Članek sem napisal kot opozorilo; dovolj je vulkanizer oziroma serviser, ki se meni po mobilcu, medtem ko banalno menjuje gumo, da spravi motorista na drugi svet. Kaj pa šele pri takih popravilih, kjer je kompetenca prej izjema kot pravilo.

Fanj vožnjo.

Girox

Če ne bosta začela slike gor limat, vaju bom 2x okol kepe :lol1:

Slike?????

Česa pa?

Share this post


Link to post
Share on other sites
MarduK
Nič posebno dramatičnega, samo vrti platišče z višjo hitrostjo kot vulkanizerjeva naprava, laser pa od zunaj neodvisno odčita rezultate.

Mimogrede, Marchesini platišča niso tako draga samo zaradi imena.

Golo ulivanje je iz kamene dobe, glede na to, kaj zmore pri metalurškem oblikovanju današnja tehnika.

Članek sem napisal kot opozorilo; dovolj je vulkanizer oziroma serviser, ki se meni po mobilcu, medtem ko banalno menjuje gumo, da spravi motorista na drugi svet. Kaj pa šele pri takih popravilih, kjer je kompetenca prej izjema kot pravilo.

Fanj vožnjo.

No, pa le to vpetje in meritve niso nič posebnega, kajne? Tudi merjenje kot rečeno z navadnim komperatorjem je več kot preveč točno, saj je lahko merjenje in izdelava po tej meritvi celo bolj točna kot novo originalno platišče. Popravljanje moto platišč ni za vsakega in tudi ne vem, kako se jih mojstri pri nas lotevajo, dejstvo pa je, da le ni tak bav-bav in se jih z malo poznavanja materialov in s pravim orodjem da popravit brez problema. Tudi varjenje (TIG) in vstavljanje delov drugih platišč je dopustno, da je le povsem isti material. Seveda je treba platišče pred ravnanjem segret, da litina ob ravnanju ne poči, pa tudi notranjo strukturo je možno s pravilnim segrevanjem povrniti v prvotno stanje. Za ravnanje se lahko (in tudi se) uporabi navadna "kmečka" hidravlična preša s custom narejenim orodjem. Tako, da tudi orodje za nekega podjetnika, ki se s tem ukvarja ni (pre)velik zalogaj. Nabijanje z macolo po feltni pa ni in nikoli ni bilo pametno početje

Glede zadnjega stavka: kaj niso vsi serviserji vedno bolj taki? Kot opažam iz izkušenj je pri slovenskih moto-šušmarjih vedno več takih in ni servisa ali menjave gum pri katerem ne bi bilo treba za njimi popravljat...Verjetno bi že večkrat ostal na cesti, če ne bi imel lastnosti, da motor po servisu in raznih menjavah gum temeljito očistim in pregledam, popravim napake naših maherjev...

No, pa vse je že malo :topic:

Lp in lahko noč

Edited by MarduK

Share this post


Link to post
Share on other sites
Danilo D

Je morda že kdo kje pri nas ravnal alu moto platišče? Zanima me kje in za koliko, ter kako je bil zadovoljen?
 Pri meni sicer ni veliko, tako da če bi šlo brez barvanja nebi blo nič narobe :)

Share this post


Link to post
Share on other sites
Bmflar
pred 12 urami, Danilo D pravi:

Je morda že kdo kje pri nas ravnal alu moto platišče? Zanima me kje in za koliko, ter kako je bil zadovoljen?
 Pri meni sicer ni veliko, tako da če bi šlo brez barvanja nebi blo nič narobe :)

Mislim, da je to odvisno od velikosti poškodbe... Jaz sem imel na avtomobilu odbito cca 2 x 1 cm in sem dal popraviti pri Španu, nič se ne opazi - brez barvanja, po sedmih letih enako - super popravljeno !

Share this post


Link to post
Share on other sites
MARJA
pred 12 urami, Danilo D pravi:

Je morda že kdo kje pri nas ravnal alu moto platišče? Zanima me kje in za koliko, ter kako je bil zadovoljen?
 Pri meni sicer ni veliko, tako da če bi šlo brez barvanja nebi blo nič narobe :)

Jerman Depala vas.

Share this post


Link to post
Share on other sites
KNNMS

 

VOJKO CENCIČ, ŠEMPAS 171 A, 5261 ŠEMPAS

Sicer daleč od tebe, ampak pohvalno popravi. Alu moto platišče po 3. letih kot novo.

LP

Share this post


Link to post
Share on other sites
Zivnorc

Koritnik Matija Depala vas.

Varjenje alu...prašno barvanje.... itd...

Share this post


Link to post
Share on other sites
Rokic
pred 7 urami, KNNMS pravi:

 

VOJKO CENCIČ, ŠEMPAS 171 A, 5261 ŠEMPAS

Sicer daleč od tebe, ampak pohvalno popravi. Alu moto platišče po 3. letih kot novo.

LP

Če je ta, ki se hvali da popravlja platišča tudi za Ferrarije, me ne vidi več tam.
Po ravnanju so bile vidne sledi kjer je prijel krak platišča, da o barvanju ne govorim. Barva je po parih pranjih in 1x uporabi deironizerja kar odtekla stran. Izredno neprofesionalno narejeno, če mene vprašaš. Treslo pa ni več, to moram priznat.

Veliko pohval sem slišal na račun Kjučavničarstva Kuret iz Kamnika.

Share this post


Link to post
Share on other sites
KNNMS
pred 2 urami, Rokic pravi:

Če je ta, ki se hvali da popravlja platišča tudi za Ferrarije, me ne vidi več tam.
Po ravnanju so bile vidne sledi kjer je prijel krak platišča, da o barvanju ne govorim. Barva je po parih pranjih in 1x uporabi deironizerja kar odtekla stran. Izredno neprofesionalno narejeno, če mene vprašaš. Treslo pa ni več, to moram priznat.

Veliko pohval sem slišal na račun Kjučavničarstva Kuret iz Kamnika.

Nevem če je isti, vendar tale je meni hitro in kvalitetno popravil (trese ne, barva še drži in kolikor sem pregledal ob prevzemu tudi ni bilo sledi orodja). Je pa res, da je bolj "garažni" mojster. Vsaj tako je izgledalo.

Share this post


Link to post
Share on other sites
Danilo D

Grem verjetno drugi teden naokoli, pa malo poročam kako in kaj sem uredil :). Vmes pa še na kakšno mnenje, ali je to od montaže ali kake luknje

Edited by Danilo D

Share this post


Link to post
Share on other sites
Jure

Jaz imam dobre izkušnje s Kuharjem iz Šmarce ( Stegne 18, 1241 Kamnik )

Je bila pa pri meni feltna kar precej zvita, tako da je bilo potrebno varjenje in posledično barvanje.

Share this post


Link to post
Share on other sites
skalar36

Nekako ne morem priklicati Jermana iz Depale vasi. Če kdo slučajno ve kako ga dobiti?

Share this post


Link to post
Share on other sites
Bostjan L
4 minutes ago, skalar36 said:

Nekako ne morem priklicati Jermana iz Depale vasi. Če kdo slučajno ve kako ga dobiti?

Dopoldne je vedno kdo v delavnici. Teško je biti tajnica s telefonom in strugar za mašino :)

Share this post


Link to post
Share on other sites
skalar36
7 minutes ago, Bostjan Lapajne said:

Dopoldne je vedno kdo v delavnici. Teško je biti tajnica s telefonom in strugar za mašino :)

Aha, ok. Sem ga klical pogosto. bom poklical v dopoldanskem času. Se lahko obrnem nate za 2 vprašanja. ZS? Hvala!

Edited by skalar36

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Sign in to follow this  

  • Recently Browsing   0 members

    No registered users viewing this page.



  • Zadnje objave na forumu

    • farang
      Se morda že ve kdaj bodo na voljo v salonih, da se ga vidi v živo, se usede nanj in morda celo zapelje?
    • jvalant
      Da zakljucim debato: TOCNO to je reku Zarco, mogoce ne s tako slikovitimi besedami, bom razlozil: Na pol sezone je Zarco rekel, da odhaja, da ne gre.  To v kar si se ti zgoraj zapicil se je pa zgodilo kaseneje. In KTM ni frcnil Zarcoja ven (ker je ze sam reku da gre) ampak mu je samo skrajsal muke in ga se celo spustil v LCR (yamaha je z Lorenzom pokazala, da bi vrjetno leto in pol  gledal v luft, ce bi se to zgodilo v yamahi).  Torej se kar drzi, kar je rekel Aleix:  Da je Zarco ravnal neprofesionalno, ker je sam rekel motor ne dela, meni ne gre, jaz bom odsel. In da si s tem ne zasluzi najbolsega motorja in najboljse ekipe. In tu mu dam cisto prav.   Mimogrede, ker omenjas netocne izjave: to kar si pa ti rekel je pa tudi netocno, ker mu sefi niso rekli da nej gre ker vozi kakor pusi (ker, tretjic: je zarco ze sam dal odpoved nekaj casa nazaj) ampak da nima nobenega smisla vztrajat do konca sezone, ker je pac popolnoma brezvoljen. Fer, posteno, v LCR so ga pustili, odstopil je pa sam.  In tole je moja zadnja. In ce bo kaj (upam da ne) zakljucilo Zarcojevo GP karirero, bo kriv zato sam. Moderatorji pa tudi ce zbrisete tistoe solato vmes, pa Gigija ipd ker ne paseta zravn...
    • jvalant
      Zakaj bi to ne bilo fer? Primerjava je pac primerjava, in v primerjavi z Pol-om je Zarco pogorel (to je primerjava  2x prvaka in 1x prvaka v istem mostvu).  Koncal bom natancno tam, kjer se je zacelo:  Zarco je bil bled, nezainteresiran in kup nesrece, ker je parkrat padel (Pol je tudi, btw. In zacel je Pol se na veliko slabsem motorju kot Zarco. Razlika je v tem, da se  Pol ocitno zaveda da je treba garati, in svicati, da bo slo na boljse, tako kt pac garajo mehaniki in mostvo, ne pa biti primadona). Mogoce pa KTM, pa Honda letos delata to, kar so vcasih rekli za 500ccm: pokazeta kdo je dec in kdo ni. In edino kar je Aleix rekel je, da meni, da zaradi tega Zarco ne zasluzi sedeza HRC. Se pac strinjam z njim. Zarco pa tudi ni dobil sedeza... Kako je pa Gigi pa Avintia ipd prisel v to debato pa ne vem. 
    • Kugelschreiber
      @jvalantnaslont “debato” na napacne izjave je pac narobe, in pogovor ne more it po pravi poti, ce tega ne razcistimo.  Zarco ni reku de ne bo vec vozu KTM, in ni reku da noce vozit za satelitsko ekipo. Trditvi sta sproducirali precej neupravicenga gneva. O borbenosti nism govoril. Primerjave s Polom ne zdrzi v nobeni tocki. Morda je mal ne-fer primerjat cloveka, k motor vozi in dela 3 leta, In je totaln agresivc s clovekom k je sedu na motor in bil ze prve tri dni vec na tleh kot prej dve leti skup. Sej v Repsolu je blo podobno. Marc dela super agresivn motor, in z njjim zmaguje, Jorge se je samo lomil.  Danes vemo, da nikoli ni bil u igri za Lorenzotovo RCV. Od prve sekunde so ciljali na  Binderja, Alexa in se enga zelo mladega, pa sm pozabu koga.  FQ20 je pac spremenu pravila igre.    ucer je bil Joan pr Gigiju vec k uro, danes je Avintia objavla tole.   
    • ligenjček
      kje si pa ti pri buhtlih našel plastiko? 
×
×
  • Create New...

Important Information

By using this site, you agree to our Privacy terms and use of cookies!