Skoči na vsebino

PROPAD TOMOSA


Blade-Z

Priporočene objave

Vir:

Delo; četrtek, 30. avgust 2007.

Nekdanji gospodarski velikan odhaja v zgodovino

Pokop Tomosove družbe Toms

KOPER - Delavci koperske družbe Toms, d. o. o., so pred nekaj dnevi od svojih delodajalcev izvedeli, da bodo lastniki prisiljeni v kratkem likvidirati družbo. Na ta način bo ostalo brez dela približno sto delavcev ( v Tomosu je trenutno 112 zaposlenih). Zaradi tega so delavci in dva sindikata na nogah. Zahtevajo pogovor z upravo in grozijo s stavko, čeprav vedo, da bodo stavkali brez nadomestila. O vsem tem, pa nameravajo obvestiti tudi inšpektorat za delo.

Vse kaže, da bo nekdanji jugoslovanski gospodarski velikan s 4500 zaposlenimi in ugledom v svetu kaj kmalu povsem izginil s slovenskega gospodarskega zemljevida. Še v času osamosvajanja Slovenije je bilo v Tomosu zaposlenih skoraj dva tisoč delavcev, zdaj pa jih je ostalo še vsega skupaj kakih 200. Večinski lastnik nekoč ugledne koprske družbe je Hidria GmbH, le majhen odstotek (eden) lastništva ima tudi Mestna občina Koper.

Prvega januarja letos so v Tomosovi družbi izpeljali korenito reorganizacijo. Tomos je postal Tomos Invest, nekakšno krovno podjetje, v katerem je le nekaj zaposlenih. V tej družbi delujejo Tomos komponente (kjer približno 40 zaposlenih izdeluje dele za avtomobilsko industrijo), Tomos proizvodnja s 56 zaposlenimi in Toms storitve, v kateri je 112 zaposlenih. V slednji so zaposlene vse varovane kategorije nekdanjega Tomosa, vsi vodilni sindikalisti, invalidi in večina drugih kovinarskih delavcev ter tehnikov. Po besedah Iztoka Sabadina, predsednika sindikalnega odbora KNSS Neodvisnost iz obalno-kraške regije, jim je delodajalec po osmih mesecih poslovanja v novem podjetju pojasnil, da naj bi njihov kupec odpovedal pogodbo o poslovanju. Vendar se zaposlenim takšna razlaga ne zdi verjetna. Le kako je bilo mogoče ustanoviti družbo (in to le na papirju, saj so delavci ostali na istih delovnih mestih in z istim delom), ne da bi imeli trdnejših poslovnih povezav.

Skušali smo dobiti pojasnilo pri direktorju Tomsa (Draganu Grgiću) in Stanetu Uršiču (direktorju Tomos Investa), vendar sta oba direktorja do petka na službenem potovanju v tujini. Včeraj sta se zato sestala oba izvršna odbora sindikatov (KNSS Neodvisnost in Skei) in obravnavali neprijetno informacijo o zapiranju dejavnosti družbe. Na skupnem sestanku so zato sklenili, da bodo zahtevali sestanek z vodstvom družbe (do tega naj bi prišlo 7. septembra), kjer pričakujejo podrobno pojasnilo razlogov za tak drastični ukrep. Še pred tem zahtevajo sestanek z direktorjem Tomsa Draganom Grgićem. Predstavniki sindikata menijo, da ni razlogov za tak ukrep, saj podjetje posluje normalno, izpolnjuje obveznosti do dobaviteljev in zaposluje študente ter druge začasno zaposlene.

Sindikata sta napovedala, da bosta preučila možnosti za izpeljavo stavke, čeprav vedo, da ta ne zbuja veliko upanja. »Sklenili smo tudi, da o tem dogodku obvestimo Inšpektorat za delo, ker postopek prenosa delavcev ni bil speljan v skladu z zakonom o delovnih razmerjih. Preučujemo tudi možnost za vložitev kazenske ovadbe zoper odgovorne v družbi,« so zapisali v včerajšnji izjavi za javnost.

Kovinarska industrija je res v škripcih in se sooča s konkurenco v svetu, menijo posamezni zaposleni. Prepričani pa so, da k pospešenemu zapiranju Tomsa (in Tomosa) odločilno prispevajo cene nepremičnin v Slovenski Istri. Tomos zaseda več hektarjev veliko površino na zanimivem koprskem območju (med obalno hitro cesto in hipermarketom). Odpravnine, ki jih bodo morali izplačati lastniki družbe odpuščenim delavcem, bodo v tem primeru drobiž v primerjavi z zaslužkom, ki jih obeta dobra prodaja zazidljivega zemljišča.

Boris Šuligoj

Povezava do komentarja
Delite na drugih straneh

Še ena legenda ki je propadla.

Res škoda.

Še ponmite tovariši, colibrijev, APN-ov, avtomatikov, elektronikov, "specialk"...

na katerih smo preživeli čudovito mladost, prevozili prve kilometre, prve padce, prve metre po zadnji...

Povezava do komentarja
Delite na drugih straneh

To je pa še en dokaz, da nam "vlačuge" krojijo gospodarstvo :angry:

Popravljeno . Popravil nofrus
Povezava do komentarja
Delite na drugih straneh

škoda.. :glare:

tomos je biu tut en izmed razlogov da sm se začel zanimat za motorje :)

vem da sem se pri 7ih letih že vozil naokol z avtomatikom.. ahja :) to so bli cajti :P

Povezava do komentarja
Delite na drugih straneh

To je pa še en dokaz, da nam "vlačuge" krojijo gospodarstvo :angry:

Kakšen del lastništav pa majo "vlačuge" da so lahko zjebale Tmos ?

Povezava do komentarja
Delite na drugih straneh

OPPPPAAAAA

Pa se je le zgodilo! Tole sem namreč preroško napovedal že pred leti... So pa tomos dolgo mrcvarili, da bi imeli razlog za zaprtje... Morda Svetliku pogori tudi Hidra...

Tole pa je par cvetk z njihove strani. VREDNOTE???? http://www.hidria.si/vrednote.asp

Povezava do komentarja
Delite na drugih straneh

žalostno je to ja :( sploh pa mi vsi tuki gor smo prve km nabirali prav na tomosih avtomatiki apn4 apn6s pa elektronikove zlate mašine pa pa .... fain je blo škoda da so zajebal tako ogledno podjetje tak ponos slovenije, je pa res da je blo to samo pitanje časa kdaj se bo zgodil :(

s TAM-om so isto nardil tk da naša država je prvak o iztrebljanju tovarn .

sj se nas bojo prodal kar še niso mogl bojo pa zej :(

Povezava do komentarja
Delite na drugih straneh

Tomos so zjebali, oziroma začeli s tem, ko niso več razvijali naprej 175 ccm motorja... Banda. Vse nekdaj uspešne firme zapirajo vrata. Prekleti kapitalisti, samo svoj žep vidijo.

Povezava do komentarja
Delite na drugih straneh

Dajte no dajte... Nemore TOMOS propast kar tako no... Samo delavci so predragi... Isto kot v čevljarski in tekstilni industriji(PEKO, Alpina, Planika,...) Proizvodnja se seli v Azijo. To delajo že vse večje firme v SLO...

Amerikia... Kapitalizem... :xx:

Povezava do komentarja
Delite na drugih straneh

žalostno je to ja :( sploh pa mi vsi tuki gor smo prve km nabirali prav na tomosih avtomatiki apn4 apn6s pa elektronikove zlate mašine pa pa .... fain je blo škoda da so zajebal tako ogledno podjetje tak ponos slovenije, je pa res da je blo to samo pitanje časa kdaj se bo zgodil :(

s TAM-om so isto nardil tk da naša država je prvak o iztrebljanju tovarn .

sj se nas bojo prodal kar še niso mogl bojo pa zej :(

pa z Rogom se je tud pdobno zgodil.... Že vidm kako bojo naši otroc pa vnukje vozl sam še kitajske skuterje, pa nebodo ločl batzajle od kile kompresije :rolleyes:

Povezava do komentarja
Delite na drugih straneh

Potem naj na kitajskem tisto sranje tud prodajo če morejo.

V živjenju ne kupim ene stvari več od Tomosa...

Povezava do komentarja
Delite na drugih straneh

To so mal preveč zastareli koncepti agregata...

Povezava do komentarja
Delite na drugih straneh

Pa saj selitev proizvodnje na Kitajsko alikamorkoližepač, ni sporna. Sporen je način, na katerega se to pri nas dogaja.

Večje podjetje razdelijo na več manjših, potem pa jih lepo počasi in sistematično spravijo v stečaj. Najlepše pri teh stečajih je to, da podjetje, ki je lastnik teh majhnih podjetij, nima zgube, saj je ponavadi prav to podjetje največji upnik podjetja, ki bo šlo v stečaj.

In potem ga takole počasi po kosih zaprejo.

V "tapravi" Evropi tudi zapirajo proizvodnje.

In kako?? Tako, da odpustijo delavce, jim plačajo odpravnine in v poseben t.i socialni fond (pa ne prostovoljno, ampak zaradi zakonov, ki tam vladajo) vplačajo denar, ki je namenjen prešolanju delavcev, ki so ostali brez službe.

Edino podjetje v Nemčiji, ki je se je poskušalo rešiti delavcev na balkanski način, je bilo podjetje Siemens, ki je podjetje Benq, ki je bilo rahlo v škripcih prodalo nekim tajvanskim poslovnežem, ki so potem v treh mesecih napovedali stečaj in zaprtje podjetja. Pa so se dvignili sindikati, država in še kdo, pa je Siemens lepo kupil Benq nazaj in ga še vedno počasi sanira..........

ja, kako lepo je v Evropi.........

Popravljeno . Popravil Provokator
Povezava do komentarja
Delite na drugih straneh

Ja, provokator, prav to se dela tudi v naši firmi. Pred dvema letoma so jo razdelili na pet delov. En del so že ''kvalitetno'' spravili v stečaj. ...Saj sploh ni za govorit, kakšne pizdarije se počenjajo.

Povezava do komentarja
Delite na drugih straneh

pa ne tomos :cry: :cry: :cry: :cry:

roke so mi postale mrzle ko sm to bral :huh: :huh:

kva za boga to pomen

ne more propast no

še zdej vem kako sm prvič letu z motorja ko sm "osvaju" na okol

se spomnm kako me je stric nauču kako se voz

al pa kasnej ko sm ga zadel na tomboli

:cry: :cry: :cry: :cry: :cry: :cry: :cry: :cry: :cry: :cry: :cry:

Povezava do komentarja
Delite na drugih straneh

Nekaterim je bil Tomos prvi motor.

Meni pa poleg tega še prvih 11 pripravniških plač.

Sem že takrat, leta 1980 vedel, da ne bo dolgega daha in odšel s trebuhom za kruhom in stanovanjem.

:whistle:

Povezava do komentarja
Delite na drugih straneh

TOMOS je legenda. :wub: Propade ali pa ne, lepi spomini mi bodo ostali. A3M (od brata), A3ML (od birme), CTX-80 (od place).

Povezava do komentarja
Delite na drugih straneh

Ustvarite račun ali se prijavite za komentiranje

Za objavljanje se morate najprej registrirati

Ustvarite račun

Registrirajte se! To je zelo enostavno!

Registriraj nov račun

Prijava

Že imate račun? Prijavite se tukaj.

Vpišite se
  • Zadnji brskalci   0 članov

    • Noben registriran uporabnik, si ne ogleduje to stran.


×
×
  • Ustvari novo...

Pomembne informacije

Z uporabo te strani se strinjate z uporabo piškotkov in se strinjate s pravili o varovanju zasebnosti!