Skoči na vsebino

Vozniki morda čez dve leti že pod satelitskim nadzorom


HHV

Priporočene objave

Vir: http://www.dnevnik.si/novice/crna_kronika/273183/

Vozniki morda čez dve leti že pod satelitskim nadzorom

sobota, 06.10.2007

Tekst: Sven Berdon

LJUBLJANA - Na prometnem ministrstvu se že nekaj časa ukvarjajo s projektom uvajanja elektronskega cestninjenja v prometu, tudi s pomočjo satelitske tehnologije, po katerem se bo cestnina plačevala brez ustavljanja vozila, uporabnik pa bo cestnino plačal glede na dejansko prevoženo pot.

(Foto: Dnevnik)

Cestninske postaje bodo z delovanjem novega sistema postale preteklost, saj več ne bodo potrebne.

»Podlaga za uvajanje sistema so evropske direktive in nov akcijski načrt uvedbe elektronskega cestninskega sistema v prostem prometnem toku, ki ga je julija sprejela vlada in za njegovo izvedbo zadolžila prometno ministrstvo. Cilj ostaja enak kot v prvotnem načrtu: čim prej uvesti elektronski cestninski sistem, najprej na avtocestah, nato pa za tovorna vozila tudi na nekaterih drugih cestah, čeprav za zdaj še ni dokončno določeno, na katerih,« pravi vodja projekta uvajanja novega sistema na prometnem ministrstvu Dean Herenda. Projekt bo potekal v dveh fazah. V prvi, ki naj bi jo končali do konca leta 2009, bodo uvedli elektronski cestninski sistem za tovorna vozila, postavili pa bodo tudi nadzorno infrastrukturo. Nato bodo na podlagi ocene delovanja zadeve v praksi uvedli še elektronsko cestninjenje za osebna vozila, ki naj bi po oceni Deana Herende začelo delovati nekje do avgusta 2010.

Za uvajanje novega sistema so v nacionalnem programu gradnje avtocest predvideli 150 milijonov evrov. Pravno podlago za pobiranje cestnine, ne zgolj na avtocestah, pač pa na vsem državnem cestnem omrežju, predstavlja zakon o cestnini, ki je trenutno v medresorskem usklajevanju. Zakon bo tudi podlaga za uvedbo nekaterih povsem novih metod, potrebnih za izvajanje elektronskega sistema pobiranja cestnine, pri čemer eno ključnih vprašanj predstavlja nadzor kršiteljev in s tem zagotavljanje učinkovitosti cestninjenja, izpostavlja Dean Herenda, podsekretar v direktoratu za ceste. »Nadzor bo možen na različne načine, tudi s kamerami na cestah in s postavitvijo opreme, ki komunicira z napravami v avtu. Izvajal se bo tudi mobilni nadzor, kar pomeni, da vas bodo lahko zaradi kršitve na cesti ustavili, opravljal ga bo izbrani koncesionar.«

Ali bodo cestnine po novem sistemu višje, Herenda za zdaj ne more napovedati, prepričan je, da opaznega dviga cen ne bo. Po drugi strani ocenjuje, da bo »cestnina za osebna vozila postopoma vsekakor naraščala, vendar ne zaradi novega sistema, ampak stroškov, ki nastajajo v omrežju«. Pri določanju višine cestnine v prihodnje bo ključen predvsem strošek operaterja, ki bo za uporabnika cest vodil evidenco o prevoženih kilometrih in si ga bo voznik izbral sam (podobno kot pri mobilni telefoniji). Cena bo vključevala tudi veliko zunanjih stroškov, od ekološke čistosti vozila do stroškov, ki nastajajo zaradi zastojev na cestah (tako bo, denimo, ob najbolj prometnih urah cestnina višja, nižja pa takrat, ko zastojev ne bo).

Na prometnem ministrstvu pričakujejo, da bo prehod na elektronsko cestninjenje najverjetneje racionaliziral uporabo osebnih vozil v prometu in zaustavil hitro rast osebnega prometa, s čimer naj bi se zmanjšale tudi ekološke obremenitve. A za zdaj je o tem morda še prezgodaj govoriti.

Povezava do komentarja
Delite na drugih straneh

Jaz sem to že pred dvajsetimi leti napovedal... da te bodo čekirali "doma" na monitorju, ko se boš po svetu gonil! :o :yes:

Popravljeno . Popravil moto rider
Povezava do komentarja
Delite na drugih straneh

...in nadaljevanje tega nadziranja so pom tudi kazni. GPS je natančna zadeva, ki obenem meri tudi hitrost,- bo žandar samo sedel, pa kazni pošiljal. :hmm:

Povezava do komentarja
Delite na drugih straneh

Zadnji čas, da se bomo vozilo po avtocestah brez ustavljanja :worship: . Mislim, da se temu reče s tujko "user pay", plačaš toliko kolikor prevoziš; spomin s faxa, načini nadzora so zapisani v članku.

Povezava do komentarja
Delite na drugih straneh

Zadnji čas, da se bomo vozilo po avtocestah brez ustavljanja :worship: . Mislim, da se temu reče s tujko "user pay", plačaš toliko kolikor prevoziš; spomin s faxa, načini nadzora so zapisani v članku.

Ne, temu se reče s tujko pay-per-use. :)

Povezava do komentarja
Delite na drugih straneh

(tako bo, denimo, ob najbolj prometnih urah cestnina višja, nižja pa takrat, ko zastojev ne bo)

Ja super...pomeni: Večja bo gužva, več bo treba plačat....Fučkaš tak "komfort" avtoceste.

Zadnji čas, da se bomo vozilo po avtocestah brez ustavljanja .

Še zmeraj so mi vinjete najbolj simpatične.

Povezava do komentarja
Delite na drugih straneh

Zadnji čas, da se bomo vozilo po avtocestah brez ustavljanja :worship: . Mislim, da se temu reče s tujko "user pay", plačaš toliko kolikor prevoziš; spomin s faxa, načini nadzora so zapisani v članku.

Placeval bos tudi za voznjo po navadnih cestah, ne samo avtocestah.

Tedaj ga bodo najebali vsi, ki imajo dalec do sluzbe.

Povezava do komentarja
Delite na drugih straneh

Placeval bos tudi za voznjo po navadnih cestah, ne samo avtocestah.

Tedaj ga bodo najebali vsi, ki imajo dalec do sluzbe.

Saj to plačujemo že sedaj ob registraciji, a le pavšalno...

Upam, da se bo kmalu zagnal ustrezen vik in krik, saj tak splošen nadzor hudo posega v zasebnost - človek sploh ne bo mogel več nikamor, ne da bi 'big brother' to vedel. :SS

D.

Povezava do komentarja
Delite na drugih straneh

Zadnji čas, da se bomo vozilo po avtocestah brez ustavljanja :worship: . Mislim, da se temu reče s tujko "user pay", plačaš toliko kolikor prevoziš; spomin s faxa, načini nadzora so zapisani v članku.

Glede na to, da se temu tako klanjaš, na tem faksu čitat ni bilo treba znat?

Ni bistvo v plačevanju avtocest. Te sedaj z ABC ali podobnim sistemom, ki se ga da tehnološko izdelati tudi za višje hitrosti, tvoj očitek popolnoma rešuje.

Bistvo je v želji po neomejenem nadzoru na vseh državnih cestah, kar se bo kasneje nedvomno razširilo na vse ceste in vse področje. Po domače se to opiše, da boš imel čip v riti, veliki brat pa te bo preko satelita gledal tudi ko boš šel srati! Dovolj nazorno?

Sistem opravičujejo z zmanjšanjem prometa in onesnaževanja! Pa kaj smo budale ali kaj?

Najpravičnejši in prevar varen način je pobiranje te takse pri plačilu goriva. Potratnejša vozila bodo plačala več, ker tudi bolj onesnažijo.

A to ne bi bilo dovolj komplicirano in ne omogoča dovolj odpadlih modrih kuvert ob vseh mogočih in nemogočih projektih ki bodo tekli pri uvajanju te Orwellovske budalaštine.

Če se ljudje takim rečem ne bodo uprli, si bodo čisto sami krivi! Tu se pa namen tako jasno vidi, da ni kasnejšega izgovora, da so bili zapeljani!

Povezava do komentarja
Delite na drugih straneh

Sistem opravičujejo z zmanjšanjem prometa in onesnaževanja! Pa kaj smo budale ali kaj?

Najpravičnejši in prevar varen način je pobiranje te takse pri plačilu goriva. Potratnejša vozila bodo plačala več, ker tudi bolj onesnažijo.

Mimo grede - to se že plačuje - velik del cene becnina je trošarina, ki vključuje ekološke takse ipd. - potratnejše vozilo porabi več goriva in plača več trošarine - ob registraciji pa ima višjo cestninami.

D.

Povezava do komentarja
Delite na drugih straneh

Btw to plačujemo cestnine za odseke, ki po dveh letih postanejo tako drseče, da je potrebno hitrost omejiti na 60km/h. Kljub temu, da je odsek še v garanciji bo polovico denarja zagotovil DARS (seveda kasiral bo nam). :worship:

Povezava do komentarja
Delite na drugih straneh

In pa plačujemo za avtoceste, po kateri se verjetno niti enkrat v letu ne moreš peljat od MB do KP, ne da bi vmes pristal v zastojih zaradi del na cesti.

Povezava do komentarja
Delite na drugih straneh

Mimo grede - to se že plačuje - velik del cene becnina je trošarina, ki vključuje ekološke takse ipd. - potratnejše vozilo porabi več goriva in plača več trošarine - ob registraciji pa ima višjo cestninami.

D.

Seveda! Le da ta denar gre v skupni žakelj in si ga potem talajo odvisno ali kdo takrat gleda in kdo.

Vendar to ne izključuje tega, da bi v ceni bencina tako kot sedanji davek, bil prištet še tisti denar, na katerega cikajo ob uvajanju teh Orwell kozlarij.

Tebi kot uporabniku finančno ne bi zadeve prav nič spremenilo. Kvečjemu pocenilo, saj bi plačal šele ob porabi oz. točenju goriva, ne pa že prej po predplačniškem sistemu. In odpade bistveno. Dihanje države za ovratnik! Odpade kraja osebne svobode.

Avtoceste so tu postranska reč. Ne pozabite, govora je o vseh cestah državnega cestnega omrežja!

Naslednje bodo na vrsti lokalne in vse področje države, EU, sveta!

Povezava do komentarja
Delite na drugih straneh

alla, zato pa tisto o "večja gužva-več plačaš" :naughty:

me pa zanima ker satelit bo to... Jože Sputnik? :whistle:

Povezava do komentarja
Delite na drugih straneh

Ja, sam na vrat mi naj še šopnejo čip, ko psu....pa na satelit.

Pa smo res vse bližje čredi klavnih živali.

Soylent Green is people!!!!! Ne verjamem da bo ta stvar delala tako kot si naši vrli izvoljenci mislijo. ampak najbrž komu "ne da miru" tako kot superduper predor Šentvid. S tujim Q po koprivah pa ni težko mlatit.

najtežje se mi je sprijaznit s tem, da so take zadeve neizogibne in ireverzibuilne....

Povezava do komentarja
Delite na drugih straneh

Ja, sam na vrat mi naj še šopnejo čip, ko psu....pa na satelit.

Slej ko prej bo tudi to. Tolaži me samo misel, da mogoče tega, v svojem življenju ne bom doživel.

Povezava do komentarja
Delite na drugih straneh

Slej ko prej bo tudi to. Tolaži me samo misel, da mogoče tega, v svojem življenju ne bom doživel.

še 60 let nazaj je bila vse to SF. Kaj vse je gospod Orwell že takrat predvidel...

Povezava do komentarja
Delite na drugih straneh

Še zmeraj sem mnenja da bi se morala cestnina plačevati izključno po teži vozila in prevoženih kilometrih, ekološka taksa po tipu goriva in povprečni porabi ki je dana s strani proizvajalca (še najbolje da se plača na pumpi pa je stvar rešena) registracija vozila pa po konjskih močeh v Xevrih/konjsko silo.

Da bi pa preko satelita obračunaval cestnino lahko pa kar pozabijo ker še lep čas ne bom imel gps naprave na vozilu pa naj bo to na dveh al pa na štirih kolesih.

Povezava do komentarja
Delite na drugih straneh

Ne se sekirat, še 50 let tega nebomo meli, zato ker nebo dovolj dnarja.

Dnar porabimo za "še bolj bebave" projekte.

Povezava do komentarja
Delite na drugih straneh

Da bi pa preko satelita obračunaval cestnino lahko pa kar pozabijo ker še lep čas ne bom imel gps naprave na vozilu pa naj bo to na dveh al pa na štirih kolesih.

A misliš, da te bo kdo vprašal, če si zadevo želiš??

Od 1.1. jo moraš imeti, in basta.

In potem si pečen, ker takrat pa res imajo pokrit vsak centimeter gibanja.

Ne boš mogel policajem bežati, čez 10 minut, ko te iščejo doma, pa jim odpreti vrat v gatah in jim reči, da sigurno nisi bil ti, ker si že celo noč doma.

Povezava do komentarja
Delite na drugih straneh

Ampak če gledaš iz druge strani, pa včasih nebi bil slab popoln nadzor.

V primeru nesreče se povzročitelj nebi mogel več zgovarjat, da si pripeljal bistveno hitreje in te ni nikjer bilo, ko je on pogledal in nevemkajše. Seveda ob predpostavki, da si bil v mejah normale.

Povezava do komentarja
Delite na drugih straneh

Me prav zanima, kaj bodo na to porekli prodajalci avtomobilov, ki ne bodo prodali nobenga avta nad 30 konjev več. Čez čas se bodo namreč vozila samo še stara jajca ali pa avti ala Maruti. Pa samo upal boš, da ne fašeš domov kazen. Kolon bo pa seveda več. Stari šoferji, ti ki se hvalijo, da ne naredijo nobene nesreče bodo vozili tako, kot da imajo v avtu jajca, kar bo pomenilo, da bo potrebno avto zamenjati za kolo. Ravno obratno od Kitajcev :)

Povezava do komentarja
Delite na drugih straneh

Ustvarite račun ali se prijavite za komentiranje

Za objavljanje se morate najprej registrirati

Ustvarite račun

Registrirajte se! To je zelo enostavno!

Registriraj nov račun

Prijava

Že imate račun? Prijavite se tukaj.

Vpišite se
  • Zadnji brskalci   0 članov

    • Noben registriran uporabnik, si ne ogleduje to stran.



×
×
  • Ustvari novo...

Pomembne informacije

Z uporabo te strani se strinjate z uporabo piškotkov in se strinjate s pravili o varovanju zasebnosti!