Jure Objavljeno Januar 16, 2008 Deli Objavljeno Januar 16, 2008 (popravljeno) Članek je napisan klasično po slovensko. Z rdečo sem označil par črk katere ste očitno vsi spregledali, namerno ali nenamerno. Očitno se sploh ne ve, kaj je takrat papež v resnici govoril, drugi problem pa je, da ta peščica ljudi sama sebe negira, ko po eni strani trdi, da mora biti znanost odprta za vse poglede, po drugi pa človeku ne pusti, da bi povedal svoje mnenje... Svoje poglede?? :headbang: :headbang: :headbang: Kašni pogledi so to, če zagovarja krivično sojenju enemu največjih ljudi znanosti v zadnjih 1000 letih?? Ratzinger ni zagovarjal svojega pogleda na znanost (če verjame v to, da zemlja ne kroži okrog sonca naj, njegov problem in tudi pravico ima to povedat), ampak je zagovarjal krivično sankcijo, ki je bila sprožena proti nekomu, ki je zagovarjal svoje poglede na znanost!! To je pa bistvena razlika! Popravljeno Januar 16, 2008. Popravil DeX Povezava do komentarja Delite na drugih straneh More sharing options...
Fritz Objavljeno Januar 16, 2008 Deli Objavljeno Januar 16, 2008 Konec koncev nesmiselna debata. Hotel sem samo pokazat, da požrete brez kakršne koli kritične distance čisto vse, kar vam servirajo mediji... O tem, kaj je papež rekel takrat pač ne moremo razglabljat, ker članek tega sploh ne omenja... :naughty: No, ta članek to omenja: Vir - Corriere della sera (www.corriere.it) La frase contestata 1990: Ratzinger e il brano del filosofo contro lo scienziato Quella citazione di Feyerabend l'epistemologo che smitizzò Galileo Paul K. Feyerabend, lo studioso citato dal Papa, prendeva di mira il metodo galileiano perché non riconosceva alla rivoluzione scientifica un valore oggettivo. Era convinto che si fosse imposta non per la sua razionalità, ma per via delle «macchinazioni propagandistiche di Galileo». A suo dire, Galileo non si basa su evidenze empiriche, ma «inventa un'esperienza che contiene ingredienti metafisici». Si spiega così, con lo spirito dissacratore del filosofo della scienza nato in Austria e affermatosi nel mondo anglosassone, la citazione che l'allora cardinale Joseph Ratzinger fece in una conferenza del febbraio 1990 proprio alla Sapienza di Roma. «La Chiesa all'epoca di Galileo si attenne alla ragione più che lo stesso Galileo, e prese in considerazione anche le conseguenze etiche e sociali della dottrina galileiana. La sua sentenza contro Galileo fu razionale e giusta, e solo per motivi di opportunità politica se ne può legittimare la revisione »: queste parole di Feyerabend, tratte dall'edizione tedesca del suo saggio Contro il metodo, sono la pietra dello scandalo. L'epistemologo, allievo ribelle di Karl Popper, non stava però tessendo l'elogio dell'Inquisizione. Si proponeva semmai di dimostrare che non esistono regole invariabili nello sviluppo della conoscenza scientifica e che in particolare Galileo vinse la sua battaglia per l'affermazione della cosmologia copernicana soprattutto «grazie al suo stile e alle sue capacità di persuasione», ricorrendo ai «mezzi della propaganda» e utilizzando anche «trucchi psicologici», perché in realtà non disponeva di prove sufficienti ad affermare la propria tesi. Il punto di partenza delle rivoluzione scientifica galileiana, secondo Feyrabend, «è costituito da una forte convinzione, che contrasta con la ragione e l'esperienza contemporanee ». Perciò il filosofo mostra comprensione per il cardinale Roberto Bellarmino, accusatore di Galileo, che suggeriva di considerare l'eliocentrismo solo una congettura, anche per non compromettere «la pace sociale» con teorie capaci di turbare la fede dei semplici. C'è anche un elemento provocatorio nelle affermazioni di Feyerabend, che nega l'esistenza di un confine netto tra ciò che è scientifico e ciò che non lo è, giungendo a rivalutare stregoneria e astrologia, fino a reclamare una «separazione fra Stato e scienza» simile a quella fra Stato e Chiesa. La sua polemica contro l'oggettività della conoscenza scientifica è peraltro condivisa da un pensatore assai lontano da Ratzinger, Gianni Vattimo, secondo il quale il valore delle teorie dipende soprattutto dal fatto che riescano a convincere, a trovare consenso nella comunità degli studiosi. Viceversa Marcello Pera, oggi grandissimo ammiratore del Papa, da filosofo della scienza avanzava precise riserve in materia, nell'introduzione scritta nel 1984 per il libro di Feyerabend Scienza come arte, difendendo l'idea di un «progresso cumulativo» nella conoscenza scientifica, pur consapevole che le sue tesi potevano «apparire conservatrici». Quanto a Ratzinger, è evidente dal contesto della citazione che il Papa non sposa la visione di Feyerabend, né intende usarla retrospettivamente per giustificare la condanna di Galileo. Ma vuole affermare che la razionalità scientifica ha dei limiti, posti in rilievo dalla critica più spregiudicata, e quindi va ricompresa «in una ragionevolezza più grande» di carattere filosofico e aperta alla trascendenza. Antonio Carioti 16 gennaio 2008 Pravijo, da je papež, v osnovi, hotel povedati nekaj drugega - da ima racionalnost znanosti meje in jo je potrebno gledati z "višje stopnje zavesti" z filozofskega stališča odprtega k transcendenci. Po mojem, kup religioznega mešanja megle in običajnega nakladanja. Obenem tudi izogibanje samega omenjanja procesa proti Gallileu, saj bi se lahko preveč spomnili starih časov, ko je cerkev imela takšno moč kot komunistične partije v nekdanjih soc. državah (v trdih časih) in jo je tako tudi uporabljala. Protirevolucionarne - ups - heretične :devil: misli so lahko pomenile tudi smrt. V boga bom verjel tedaj, ko se prvi umrli vrne iz posmrtnega življenja in potrdi njegov obstoj ali tedaj, ko bodo cerkveni svetniki zdravili tako množično kot medicina in samo ozdravljenje ne bo čudež. Dialog med liberalci in konzervativci/kleriki postaja čedalje ostrejši tudi tostran atlantika. Nekatere religije očitno menijo, da so se civilizacijski dosežki razsvetljenstva, industrijske in informacijske revolucije izpeli in da je spet prišel njihov čas. Tako komunizem kot kristusov nauk imata marsikaj pozitivnega a slepo verovanje v dogme enega in drugega ne prinese nič dobrega. Kadarkoli nekaj streže po svobodnem, kritičnem umu tedaj je treba zastiči z ušesi in odločno nasprotovati. Mogoče bi papež bil dobrodošel za vse na rimski Univerzi, če bi želel predavati in odgovarjati na vprašanja študentov in profesorjev. A kolikor vem, so papeževi govori enosmerni, saj se božji namestnik ne moti. Glede vernikov - lahko spoštujem kakršnokoli vero dokler ti spoštujejo mojo "vero" v dobro, prstan, vilince in ostalo druščino. Vendar je edino prav, da izven svojega doma, drugih ne posiljujemo s svojimi fiks idejami. Drugače povedano - če je nekdo proti splavu, potem naj tega ne počne..če nekdo misli, da je nedelja božji dan, potem naj tedaj ne dela ali ne hodi v šoping a za božjo voljo ;) pustite ostale pri miru. Povezava do komentarja Delite na drugih straneh More sharing options...
dr.looney Objavljeno Januar 16, 2008 Deli Objavljeno Januar 16, 2008 Pliz, ne mešajmo vernikov z inštitucijo. Čeprav, so verniki tisti ki s svojim pobožništvom in ne krščanstvom, tako ravnanje inštituciji RKC dopuščajo in odpuščajo. . . odgovornost nosi vrh piramide. in kadar ti prvi med enakimi izjavi tako zadevo..... bla bla bla.. .. dok če bit ovaca bi če i novaca. ..... pipi :alien1: Povezava do komentarja Delite na drugih straneh More sharing options...
Brdaus Objavljeno Januar 17, 2008 Deli Objavljeno Januar 17, 2008 Čaki, bom popoldan en klip naredu in prilimal tu gor... bo mal za smejat :OK: Povezava do komentarja Delite na drugih straneh More sharing options...
sandokan6 Objavljeno Januar 17, 2008 Deli Objavljeno Januar 17, 2008 Trenutno to drži ja. Ampak predstavljaj si, da ostanejo brez vseh vernikov? Koliko časa jim bo še uspelo obstajat? Še 2000 let? Po moje da ne! dnarja majo tolk da ne rabijo več vere ... se lahk sam z investicijami še ukvarjajo ... Povezava do komentarja Delite na drugih straneh More sharing options...
Fritz Objavljeno Januar 17, 2008 Deli Objavljeno Januar 17, 2008 dnarja majo tolk da ne rabijo več vere ... se lahk sam z investicijami še ukvarjajo ... Folk in politiko je treba še vrtet okrog palca, da jim ne bi slučajno tapravih davkov nabili. Drugače pa prava trditev :OK: Povezava do komentarja Delite na drugih straneh More sharing options...
BremzPenzl Objavljeno Januar 17, 2008 Deli Objavljeno Januar 17, 2008 Zemlja je ploščata pa amen..... in sonce kroži okoli nje!! kak bi se te lahko z motorji vozli po nej, če bi bla okrogla in se premikala :naughty: Povezava do komentarja Delite na drugih straneh More sharing options...
Gallus Objavljeno Januar 21, 2008 Deli Objavljeno Januar 21, 2008 Zemlja je ploščata pa amen.....in sonce kroži okoli nje!! kak bi se te lahko z motorji vozli po nej, če bi bla okrogla in se premikala :naughty: ... amen ... Povezava do komentarja Delite na drugih straneh More sharing options...
Mutika Objavljeno Januar 21, 2008 Deli Objavljeno Januar 21, 2008 dnarja majo tolk da ne rabijo več vere ... se lahk sam z investicijami še ukvarjajo ... Saj se. Povezava do komentarja Delite na drugih straneh More sharing options...
Jure Objavljeno Januar 21, 2008 Deli Objavljeno Januar 21, 2008 :worship: :worship: :worship: :lol1: Povezava do komentarja Delite na drugih straneh More sharing options...
Jure Objavljeno Januar 21, 2008 Deli Objavljeno Januar 21, 2008 (popravljeno) Kakršnakoli podobnost ni naključna :D Popravljeno Januar 21, 2008. Popravil DeX Povezava do komentarja Delite na drugih straneh More sharing options...
JeRn3j Objavljeno Januar 22, 2008 Deli Objavljeno Januar 22, 2008 (popravljeno) te2 sta si za moje pojme podobna " kdor ni naš ni vreden da živi " :evilgrin: Popravljeno Januar 22, 2008. Popravil JeRn3j Povezava do komentarja Delite na drugih straneh More sharing options...
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