Skoči na vsebino

Večja kolesa,bolša stabilnost motorja...zakaj


Agnelli

Priporočene objave

No kot voznik 2oo ccm skuterja vsak drugi dan slišim besede "saj je vredu, sam ko bi imel malce večja kolesa" (beri 14 col).

Zanima me razlaga zakaj naj bi večja kolesa zagotavljala boljšo vodljivost/stabilnost motorja v razredu do nekje recimo 150 km/h ?

(Primer v moto gp so velikost zmanjšali na 16.5 cole, zakaj ne dajo raje 19 col-če je že stabilnost toliko boljša s večjim kolesom.)

Dorodošla vsaka kmečka ali fizikalno utemeljena razlaga.

LP

Povezava do komentarja
Delite na drugih straneh

Zaradi giroskopskega efekta; preberi v wikipedii kako deluje.

Da pa imajo manjša kolesa je pa namensko, saj motocikel ne sme biti stabilen, drugače rata neokreten, kar pa fantje pri GP ne rabijo :)

Stabilnost in vodljivost sta dva različna pojma...

Povezava do komentarja
Delite na drugih straneh

Giroskop je dokaz za boljšo stabilnost (vztrajnost je odvisna od hitrosti+mase+radija), samo še vseno v primeru da v ovinku naletiš na pesek ti večje kolo pomoje ne pomaga čisto nič (proti manjšemo kolesu, kot nekateri to radi povedo

Povezava do komentarja
Delite na drugih straneh

Giroskop je dokaz za boljšo stabilnost (vztrajnost je odvisna od hitrosti+mase+radija), samo še vseno v primeru da v ovinku naletiš na pesek ti večje kolo pomoje ne pomaga čisto nič (proti manjšemo kolesu, kot nekateri to radi povedo

kaj pa stična površina z asfaltom...ta je pri večjem radiju kolesa večja...

Povezava do komentarja
Delite na drugih straneh

Večje kot je kolo stabilnejše je, ampak ni pa tako vodljivo prav zaradi giroskopske sile ki drži kolo v smeri.

Kadar popravljaš bicikel in snameš prednjo feltno dol. Če jo zavrtiš in držiš v roki na osovini, potem jo je nekoliko težje premikati kot če se ne vrti.

Povezava do komentarja
Delite na drugih straneh

... v primeru da v ovinku naletiš na pesek ti večje kolo pomoje ne pomaga čisto nič (proti manjšemo kolesu, kot nekateri to radi povedo

Ta pravljica izvira še iz staaaaariiih časov in se leta in leta papagajsko prenaša naprej med "strokovnjaki", ki se radi ferbcajo okoli vsake prdule, ki jo kmečki fantiči pripeljejo zvečer po kidanju štale pokazat pod vaško lipo.

Izvira pa to prepričanje od razbitih gobcev, ki so si jih prislužili vaši dedje, povojni mladeniči pri poletih čez balance starih vesp na debelo nasutem gramozu takrat večinoma makedamskih cest. Nekaj redkih Harlejev in ostalih dvokoles, večinoma vojaškega izvora je bilo pa itak bolj traktorjev namenjenih brezpotju in so take ceste lažje prebavili. In tako so vespe in posledično skuterji še vedno "označeni s premajhnimi kolesi".

Kmečka logika pač, ki pa ni nujno pravilna. Je dostikrat res čisto "kmečka".

Popravljeno . Popravil HHV
Povezava do komentarja
Delite na drugih straneh

Ustvarite račun ali se prijavite za komentiranje

Za objavljanje se morate najprej registrirati

Ustvarite račun

Registrirajte se! To je zelo enostavno!

Registriraj nov račun

Prijava

Že imate račun? Prijavite se tukaj.

Vpišite se
  • Zadnji brskalci   0 članov

    • Noben registriran uporabnik, si ne ogleduje to stran.


×
×
  • Ustvari novo...

Pomembne informacije

Z uporabo te strani se strinjate z uporabo piškotkov in se strinjate s pravili o varovanju zasebnosti!