Skoči na vsebino

VARNA VOŽNJA


Legan

Priporočene objave

Malo sem pregledoval rubriko, nakar sem si dovolil odpreti novo temo. Upam, da ni zamere. Razlog pa je bil predvsem po pregledu teme N.Hit., kjer sem kot že tolikokrat opazil, da nas je večina okužena s hitrostjo na vse mogoče načine. Ta razlog pa ima spet svoj razlog, saj sem pred kratkim vrnil iz Nemčije in Avstrije, kjer sem bil na tečajih pri BMW M. Že pred tem sem bil inštruktor BMW Fahrer Traininga za osnovni in nadaljevalni trening za avtomobile, sedaj pa sem pridobil še tri stopnje: inštruktor za intensiv trening, perfection trening, inštruktor za M vozila, s potrditvijo za vseh pet kategorij kot senior inštruktor, prav tako pa so mi potrdili tudi mednarodno licenco inštruktorja BMW M FT. :oops: Človk se mora včasih malo sam pohvalit, o tej moji smeri do sedaj nisem dost govoril, saj je motorizem še zmeraj v ospredju. Vendar, zakaj Vam ne bi tudi s tega področja nudil pomoč. Če sprejemate novo temo, sem Vam na voljo za kakršnakoli vprašanja o vožnji in varnosti v avtomobilizmu. S spoštovanjem, Brane Legan. :)

Povezava do komentarja
Delite na drugih straneh

No pa sem pozabil Vas vprašat, kaj menite o rubriki na temo Varna vožnja z motorjem. Prav bi bilo, da sta avtomobilistična in motoristična ločeni. Se strinjate? LP. Brane. :wink:

Povezava do komentarja
Delite na drugih straneh

  • 3 mesecev pozneje...

Opažam da ob vstopu v krožišče veliko voznikov uporablja žmigavec, ob izstopu pa ne vsi.

Mislim, da je žmigavec pri vstopu v krožišče nepotreben, saj desno edina možna smer. Lahko je celo zavajajoč - če so izhodi iz krožišča blizu, lahko kdo sklepa, da nameravamo ven.

Včeraj pa sem videl avtošolo z žmigavcem pri vstopu v krožišče :?:

Povezava do komentarja
Delite na drugih straneh

Eno kratko vprašanje ko smo že pri avtomobilih na zadnji pogon.

Zakaj se dotični avtomobili bolje držijo ceste ( večji bočni g ) na dobri podlagi ( suh asfalt ) od avtomobilov na prednji pogon in obratno na slabši podlagi ?

Je navedeno sploh res ?

LP,

Klemen

Povezava do komentarja
Delite na drugih straneh

Opažam da ob vstopu v krožišče veliko voznikov uporablja žmigavec, ob izstopu pa ne vsi.

Mislim, da je žmigavec pri vstopu v krožišče nepotreben, saj desno edina možna smer. Lahko je celo zavajajoč - če so izhodi iz krožišča blizu, lahko kdo sklepa, da nameravamo ven.

Včeraj pa sem videl avtošolo z žmigavcem pri vstopu v krožišče :?:

Lahko ti povem, kakšen je predpis glede tega v franciji. Vozilo, ki se vključuje v krožišče, še pred vstopom s smernikom nakaže smer, kje bo iz krožišča odpeljalo. To pomeni, da če namerava iti ven na levi, da pred vstopom levi smerokaz. Za izhod nasproti ne da smerokaza. To je nekako sprejemljivo za krožišča s štirimi izhodi, uporablja pa to pravilo itak peščica voznikov začetnikov (eno leto omejitev do 90 km/h). Pomembno je potem tudi, kam se postaviš med vožnjo po krožišču. Pri večjih rondojih to ni več mogoče oziroma niti nima smisla. Predstavljaj si, da pri slavoloku zmage v Parizu (dvanajst bulevarjev in ulic na rondo) vsi dajejo žmigovc. Že itak je tam pravi kaos, ki pa gre presenetljivo tekoče. Moraš probat, pa vidiš, da ni nič takega.

Povezava do komentarja
Delite na drugih straneh

Lahko ti povem, kakšen je predpis glede tega v franciji. Vozilo, ki se vključuje v krožišče, še pred vstopom s smernikom nakaže smer, kje bo iz krožišča odpeljalo. To pomeni, da če namerava iti ven na levi, da pred vstopom levi smerokaz. Za izhod nasproti ne da smerokaza. To je nekako sprejemljivo za krožišča s štirimi izhodi, uporablja pa to pravilo itak peščica voznikov začetnikov (eno leto omejitev do 90 km/h). Pomembno je potem tudi, kam se postaviš med vožnjo po krožišču. Pri večjih rondojih to ni več mogoče oziroma niti nima smisla. Predstavljaj si, da pri slavoloku zmage v Parizu (dvanajst bulevarjev in ulic na rondo) vsi dajejo žmigovc. Že itak je tam pravi kaos, ki pa gre presenetljivo tekoče. Moraš probat, pa vidiš, da ni nič takega.

A potem ta francoski model pri nas pride v poštev ali ne? Kakšen je predpis pri nas?

Povezava do komentarja
Delite na drugih straneh

A potem ta francoski model pri nas pride v poštev ali ne? Kakšen je predpis pri nas?

V krožišče brez smernikov ... iz krožišča z desnimi smerniki... (trenutnoavtošolar press)

Povezava do komentarja
Delite na drugih straneh

Opažam da ob vstopu v krožišče veliko voznikov uporablja žmigavec, ob izstopu pa ne vsi.

Mislim, da je žmigavec pri vstopu v krožišče nepotreben, saj desno edina možna smer. Lahko je celo zavajajoč - če so izhodi iz krožišča blizu, lahko kdo sklepa, da nameravamo ven.

Včeraj pa sem videl avtošolo z žmigavcem pri vstopu v krožišče :?:

RONDO - KROŽIŠČE!

v slovarju tujk najdemo razlago: "...je okrogel prostor ali greda.. ter skladba veselega značaja, kjer se glavna tema ponavlja v enakem ritmu". iz tega sledi enostavna in jasna misel, da je enakomeren ritem oz. enakomerna vožnja zelo pomembna. Urejevalci prometne ureditve so dodali samo še ustrezno število prometnih pasov in potrebnih priključkov ter omejitve hitrosti.

V prometnem zakonu v pogl. "Krožni promet" v 1. odst. piše: " V krožnem križišču mora biti promet urejen s prometnimi znaki tako, da ima prednost tisti, ki vozi v krožnem prometu." Se pravi, ko vozimo v krožišču, imamo prednost. Vendar prednost pred vozili, ki prihajajo v krožišče. V njem pa ima prednost tisti, ki je desno od nas. Upoštevati pa moramo še nekaj pravil. Pred vsakim premikom in spremembo smeri vožnje z vozilom se mora voznik prepričati, da to lahko stori brez nevarnosti za druge udeležence, namero pa jasno in nedvouomno nakazati s predpisanim znakom. v 2. odst. je zapisano:" Predno zapusti krožno križišče, se mora voznik razvrstiti na prometni pas, s katerega lahko varno zapusti križišče." To pa nikakor ne more biti s sredinskega pasu, kaj šele s skrajno levega. Samo desni pas je tisti.

Še eno pravilo, ki se navezuje na zakonitost "enakega ritma", je potrebno upoštevati. Hitrost, ki pa je praviloma omejena na 40 km/h. Ta omogoča vsem zelo dobre, predvsem pa izenačene pogoje vožnje v krožišču. Tako tistim, ki so v njem, kot tistim, ki vanj prihajajo. Ko se namreč približujemo krožišču s 40 km/h, v katerem se tudi ves promet odvija s 40 km/h, se samo še vključimo vanj. Za to potrebujemo samo še prostor, katerega pa lahko zelo hitro najdemo med krožečimi vozili, od katerih pričakujemo poleg hitrosti tudi ustrezno varnostno razdaljo ter seveda izrabo tudi ostalih pasov ne samo skrajno desnega, katerega posebno na delu vključevanja drugih ne potrebujemo. Ta pogoj izpolnimo s pravočasnim branjem prometne signalizacije. Ob približevanju krožišču je postavljen prom. znak, ki nas obvešča, kako in kam potekajo smeri priključkov oz. izhodov. Tudi če se nam zgodi, da je izhod prišel prehitro in smo na sredinskem pasu, se ne ustavljajte. Zapeljite naprej še en krog, saj boste v naslednjem že vedeli kje morate zapeljati ven in se pravočasno pripravite na to. Ustavljanje v samem krožišču nujno pomeni zastoj, če ne že tudi karambola. Hitrost, enakomeren ritem, varnostna razdalja, in pa seveda obveščanje vseh ostalih o svojih namerah spreminjanja smeri vožnje, to pa je smernik.

Upam, da je dogovor zadovoljiv. LP in srečno. Brane.

Povezava do komentarja
Delite na drugih straneh

Eno kratko vprašanje ko smo že pri avtomobilih na zadnji pogon.

Zakaj se dotični avtomobili bolje držijo ceste ( večji bočni g ) na dobri podlagi ( suh asfalt ) od avtomobilov na prednji pogon in obratno na slabši podlagi ?

Je navedeno sploh res ?

LP,

Klemen

Vsa zadeva je vezana res na pogon. Pri vozilih nastaja med vožnjo razlika v hitrosti vrtenja pogonskih koles, ki znaša cca. 2 %. Se pravi, da se pri vozilu s prednjim pogonom pogonska kolesa vrtijo s hitrostjo 102 km/h, zadnja prosto vrteča pa s hitrostjo 100 km/h. Pri vozilih z zadnjim pogonom pa se prednja kolesa vrtijo s hitr. 100 km/h, zadnja pogonska pa z 102 km/h. To je prva stvar. Druga pa je sedaj vezana na samo vrtenje koles. Ker se v obeh primerih prosto vrteča kolesa, ki niso vezana na pogon, vrtijo s hitrostjo kot jo zahteva podlaga, je to idealno. Gnana, pogonska kolesa pa se v obeh primerih vrtijo hitreje, kot to zahteva podlaga, kar pa ni idealno. Ker hočemo vedno obdržati hitrost, moramo zato preko motorja siliti pogon v to. S tem pa povzročimo, da pogonska kolesa vedno malenkostno spodrsavajo. Na ravnem tega ne opazimo, zato pa to zelo hitro občutimo v zavojih. Pri prednjem pogonu tako zdrsavajo prednja kolesa in vozilo silimo k podkrmarjenju, kar pomeni, da prednji del sili iz ovinka, dočim z zadnjimi prosto vrtečimi kolesi pri tem vozilu nimamo problemov, saj brez težav sledijo prednjemu delu. Pri vozilu z zadnjim pogonom pa se prednja kolesa kolesa brez težav vrtijo kot zahteva podlaga in z lahkoto sledijo smeri, tudi v ovinkih, dočim zadnja, pogonska in čeprav hitreje vrteča kolesa tudi brez težav sledijo prednjim. Na slabi posebno mokri podlagi so pa ravno zadnja kolesa tista, ki odločajo o stabilnosti vozila, ravno zaradi do sedaj naštetih prednosti in posebnosti. Pomembno je namreč ali zadnja kolesa zmorejo slediti sprednja. Pomemben element so zaradi tega tudi pnevmatike. Za stabilnost v ovinkih je zelo pomembno, da so na zadnji osi boljše oz. manj izrabljene pnevmatike. Take bo vedno uspele slediti prednjim slabšim. F 1 je nazoren primer vozila!

Upam, da je odgovor zadovoljiv. Srečno in LP. Brane!

Povezava do komentarja
Delite na drugih straneh

Na slabi posebno mokri podlagi so pa ravno zadnja kolesa tista, ki odločajo o stabilnosti vozila, ravno zaradi do sedaj naštetih prednosti in posebnosti.

Najprej hvala za odgovor. In potem nadaljevanje :)

Podobno razlago sem našel na http://autozine.kyul.net/technical_school/...ractive%20force ampak še vedno ne najdem odgovora zakaj se prednost avtomobilov na zadnji pogon sprevrže v slabost na slabši podlagi ( proti avtomobilom na prednji pogon ). Govorim o vožnji na čas ne o zabavi, ki spremlja drvenje skozi ovinke :). Načeloma naj bi logika delovala enako ne glede na podlago.

LP,

Klemen

Povezava do komentarja
Delite na drugih straneh

obveščanje vseh ostalih o svojih namerah spreminjanja smeri vožnje, to pa je smernik.

Hvala za obširen odgovor. Kljub zgoraj citiranemu menim, da je ob vstopu v krožišče smernik nepotreben, saj je logično, da zavijemo desno (no, nekaterim ni, pa krožijo v naspritni smeri :) )

Povezava do komentarja
Delite na drugih straneh

obveščanje vseh ostalih o svojih namerah spreminjanja smeri vožnje, to pa je smernik.

Hvala za obširen odgovor. Kljub zgoraj citiranemu menim, da je ob vstopu v krožišče smernik nepotreben, saj je logično, da zavijemo desno (no, nekaterim ni, pa krožijo v naspritni smeri :) )

Iz zanesljivih virov ti lahko povem, da smernik za v krožišče ni potreben iz razloga kot si ga opisal. Je pa nujen ob izhodu iz krožišča.

Povezava do komentarja
Delite na drugih straneh

Na slabi posebno mokri podlagi so pa ravno zadnja kolesa tista, ki odločajo o stabilnosti vozila, ravno zaradi do sedaj naštetih prednosti in posebnosti.

Najprej hvala za odgovor. In potem nadaljevanje :)

Podobno razlago sem našel na http://autozine.kyul.net/technical_school/...ractive%20force ampak še vedno ne najdem odgovora zakaj se prednost avtomobilov na zadnji pogon sprevrže v slabost na slabši podlagi ( proti avtomobilom na prednji pogon ). Govorim o vožnji na čas ne o zabavi, ki spremlja drvenje skozi ovinke :). Načeloma naj bi logika delovala enako ne glede na podlago.

LP,

Klemen

Povezava do komentarja
Delite na drugih straneh

ampak še vedno ne najdem odgovora zakaj se prednost avtomobilov na zadnji pogon sprevrže v slabost na slabši podlagi ( proti avtomobilom na prednji pogon ).

Klemens,

logika je enaka v obeh primerih, gre zgolj za preference. Prednji pogon bo nagnjen k podkrmarjenju, zadnji k prekrmarjenju. Če pa gre za vožnjo na čas bo IMHO ob konstantnih ostalih okoliščinah hitrejši avto s pogonom zadaj, saj omogoča vožnjo z zdrsavanjem -- tipičen primer je karting, kjer bolidi v ostrih ovinkih drsijo skozi cel ovinek in pri tem še vedno ohranjajo smer, saj je prednji konec obrnjen proti središču ovinka. Če imaš pogon spredaj pa avto zdrsuje iz ovinka in zgornje ni možno.

LP

Povezava do komentarja
Delite na drugih straneh

spredaj,zadaj - odvisno od voznika.si upam trditi,da vecina ne zna in si ne upa se priblizati ekstremnim fizikalnim mejam voznje s specificnim pogonom.lahko me pa kdo preprica v obratno. :twisted:

Povezava do komentarja
Delite na drugih straneh

Ice - črna kronika priča o tme, da mnogi prekoračijo fizikalne zmogljivosti svojih avtomobilov :D

Magija je ravno tisto držanje na robu - ko poslušam zgodbice, kaj delajo nekateri avtomobilistični novinarji (naši na Delu), mi včasih kar zastaja dih :wink:

Povezava do komentarja
Delite na drugih straneh

Ice - črna kronika priča o tme' date=' da mnogi prekoračijo fizikalne zmogljivosti svojih avtomobilov :D(/quote']

ne zna torej.ni vic prekoraciti in odleteti,temvec se priblizati in ostati cel; ali ce ze prekoracis,da vseeno ostanes cel (in vozilo). :wink:

Povezava do komentarja
Delite na drugih straneh

  • 5 let pozneje...

Ustvarite račun ali se prijavite za komentiranje

Za objavljanje se morate najprej registrirati

Ustvarite račun

Registrirajte se! To je zelo enostavno!

Registriraj nov račun

Prijava

Že imate račun? Prijavite se tukaj.

Vpišite se
  • Zadnji brskalci   0 članov

    • Noben registriran uporabnik, si ne ogleduje to stran.


×
×
  • Ustvari novo...

Pomembne informacije

Z uporabo te strani se strinjate z uporabo piškotkov in se strinjate s pravili o varovanju zasebnosti!