Skoči na vsebino

Silikonska cev - primerna za gorivo?


Priporočene objave

Objavljeno

Ker odgovora na svoje vprašanje ne najdem v iskalniku in ker se mi tema o smolnatih stvareh ne zdi čisto ta prava, sem odprl novo temo:

Na XJR 1300 montiram filtre za gorivo (originalno ma sam eno mrežco in sumim, da se frgazarji občasno malo mašijo, zaradi česar mi občasno crkava, ko hočem speljat na križišču) in še najlepše bi se dalo stvar izpeljat s silikonsko cevjo (Merkur).

Se pa pojavi vprašanje: ali silikonska cev prenese bencin ali pa postane sčasoma krhka, zaradi česar lahko celo poči in povzroči kakšen požar.

Sicer vem, da imajo nitro avtočki (modelarstvo) za gorivo silikonske cevke, vendar je tam gorivo alkohol in nitro (karkoli že to je), ne pa bencin. Bencin pa je ravno zadnje čase (odkar nima več svinca) postal še posebej agresiven, tako da sem v resnih dvomih.

Hvala za mnenja oziroma konkreten odgovor.

Objavljeno

Vrzi eno krako cevko v bencin za čez zimo in spomladi poglej, če je z njo vse vredu. Nesi ''nenamočeno'' cevko na trgalni stroj, da ti izmerijo trgalno silo. Spomladi daj pomeriti še ''namočeno'' in, če bo sila približno enaka ni panike-sploh! Če v treh mesecih ne bo vidnih nikakršnih sprememb ni panike! Trajnostni testi v avtomobilski industriji trajajo dva do tri mesece in to za zahtevnejše izdelke od ene cevke.

P.S.:Če ne poznaš nikogar ki dela kje v kakšni fabrki lahko cevko pošlješ tudi meni, spomladi pa še enkra.

Objavljeno

Jaz sem vedno, ko sem menjaval te cevke, kupoval v Kmetijski tehniki. Ne vem zakaj imajo tiste cevke (od fi8-fi20 mm), ampak agresiven bencin jim ne pride do živega. Take prozorne, verjetno enake kot jih imaš v mislih. Sem pa enkrat kupil Hrošča, ki je vsakih 100 kilometrov nepojasnjeno ugasnil... Hitro sem ugotovil, da je verjetno kaj v cevki za bencin (sem imel kar zračno tlačilko za izpihivanje (v smeri uplinjač-rezervoar)). Čez čas pa razderem vse skupaj..-v rezervoarju je bil kos gume. Od zračnice za avto. Kaj je delala tam, ne vem.

Objavljeno
Vrzi eno krako cevko v bencin za čez zimo in spomladi poglej, če je z njo vse vredu. Nesi ''nenamočeno'' cevko na trgalni stroj, da ti izmerijo trgalno silo. Spomladi daj pomeriti še ''namočeno'' in, če bo sila približno enaka ni panike-sploh! Če v treh mesecih ne bo vidnih nikakršnih sprememb ni panike! Trajnostni testi v avtomobilski industriji trajajo dva do tri mesece in to za zahtevnejše izdelke od ene cevke.

P.S.:Če ne poznaš nikogar ki dela kje v kakšni fabrki lahko cevko pošlješ tudi meni, spomladi pa še enkra.

A to ti resno a kaj?

http://gumitehna.si/?izdelki/pvc-in-gumi-cevi.html

Povej kakšno dolžino, kakšen premer pa je! Pošlejo po pošti.

Objavljeno

kot bivši modelar ti lahko povem da imajo 1/8 in 1/10 nitro avti (metanol, nitrometan, olje) res silikonske cevi.

toda...

za bencin silikonska cev ni primerna.

avti 1/6 in 1/5, ki kot gorivo uporabljajo bencin, so vsi na plastičnih ali gumijastih ceveh.

v trgovini v logatcu imajo recimo tole:

http://mibomodeli.si/trgovina/index.php?ma...roducts_id=4572

http://mibomodeli.si/trgovina/index.php?ma...products_id=864

http://mibomodeli.si/trgovina/index.php?ma...roducts_id=4573

l.p.

Objavljeno

js sm jo kupu nekaj let nazaj v BTC v ljubljani pod emporiumu tam kjer prodajajo tiste avtočke na bencin.

Objavljeno

Se strinjam, da za modelarstvo obstoja ogromno cevk za različne namene in vem da modeli 1:5 in 1:6 z Zenoah motorji uporabljajo bencin. Je pa en problem: modelarske cevke so tenke, ker so modelčki pač nekaj do nekaj 10 kubični. Moj motor je 1300 kubičen in pije kot žolna. Zato so cevi debele kot odtoki od sekreta in takih za modele (najbrž) nimajo.

Sicer pa sem imel tudi sam FG-ja Bajo 1:6, ki je pila mešanico, cev za bencin pa je bila prozorna in je precej spominjala na silikon - vendar ne čisto. Sčasoma je postala namreč nekoliko trša, kot je silikon. Tako ne vem ali je silikon postal trd ali pa to sploh ni bil silikon.

Sicer pa je smer prava - se bom pozanimal pri MIBOTU in pri NEBCU, pa še pri kakšnem modelarju.

Sicer pa silikon sploh ni edina rešitev. Verjetno bi šlo tudi z plastično cevjo (Merkur jama za Bežigradom), ki pa bi jo namestil s pomočjo fena, da bi se voljno podala po tistih šikanah, ki so pod tankom od xjr. Tam je namreč taka gužva, da je težko najti mesto za filtre in cevke (kakor koli se to čudno sliši).

Sicer pa sem eksperimentalno zadevo povezal z silikonom in sedaj pozimi, ko zadeva stoji, bom malo preverjal stanje cevk.

Je pa problem, ker se mi zdi, da bencin počasneje (težje) pride do frgazarjev. Razmišljam celo o kakšni dodatni črpalki za bencin (kot jo ima SV 650 gor že originalno).

Precej komplicirano, pravzaprav. Še dobro, da so mi take stvari, odkar se grem modelarja, postale izziv, ne več problem.

Objavljeno (popravljeno)
kot bivši modelar ti lahko povem da imajo 1/8 in 1/10 nitro avti (metanol, nitrometan, olje) res silikonske cevi.

l.p.

BTW ELO, kaj je pravzaprav NITROMETAN. Jaz sem namreč mislil, da je to plin (MadMax odpre nek ventil na bombi in avto poleti... ). Če je plin, kako ga zmešaš z metanolom? In če ni plin, kaj je, kje se ga kupi?

Lp

Popravljeno . Popravil Osama
Objavljeno

Nitrometan je tekoč. Tisto kar ma pa Madmax v flaši je pa oksidul (N2O, NOS,...)

Objavljeno (popravljeno)

NOx in nitrometan imata podobno poslanstvo...

sicer pa:

nitrometan se najpogosteje uporablja kot topilo v različnih industrijskih postopkih. uporablja se tudi v farmaciji ter proizviodnji razstreliv, vlaken, premazov...

nitrometan se v modelarstvu uporablja kot dodatek k gorivu. sam po sebi sicer bolj slabo gori, je pa odličen eksploziv, ko se kompresija poveča.

osnovna in bistvena funkcija nitrometana je ta, da v valje "prinaša" dodatno količino kisika (prost kisik, viden v strukturni formuli oz. modelu molekule (rdeče) ), zato lahko tudi dovedemo več goriva, kar pripomore k močnejšim eksplozijam, posledično večjemu tlaku, posledično večji moči.

nitrometan pri modelarskih motorjih torej ne deluje kot osnova izgorevanja, ni tisto, kar daje energijo.

dodatna funkcija nitrometana je tudi ta, da služi za hlajenje mešanice v cilindru in to pripomore k večjemu (toplotnemu) izkoristku!

strukturna formula in model molekule:

100px-Nitromethane2.png120px-Nitromethane-3D-vdW.png

vir: wikipedia

sicer pa si več o uporabi nitrometana kot goriva lahko preberete v naslednjem copy/paste-u z wikipedie:

Using nitromethane as an engine fuel

In a minor application, nitromethane is used as a fuel in racing, particularly drag racing, as well as for rockets and model airplanes and commonly referred to in this context as "nitro". The oxygen content of nitromethane enables it to burn with much less atmospheric oxygen in comparison to hydrocarbons such as gasoline:

4CH3NO2 + 3O2 → 4CO2 + 6H2O + 2N2 14.6 kg of air is required to burn one kilogram of gasoline, but only 1.7 kg of air for one kilogram of nitromethane. Since an engine’s cylinder can only contain a limited amount of air on each stroke, 8.7 times more nitromethane than gasoline can be burned in one stroke. Nitromethane, however, has a lower energy density: Gasoline provides about 42–44 MJ/kg whereas nitromethane provides only 11.3 MJ/kg. This analysis indicates that nitromethane generates about 2.3 times the power of gasoline when combined with a given amount of oxygen.

Nitromethane can also be used as a monopropellant, i.e., a fuel that burns without added oxygen. The following equation describes this process:

4 CH3NO2 → 4 CO + 4 H2O + 2 H2 + 2 N2 Nitromethane has a laminar combustion velocity of approx. 0.5 m/s, somewhat higher than gasoline, thus making it suitable for high speed engines. It also has a somewhat higher flame temperature of about 2400 °C. The high heat of vaporisation of 0.56 MJ/kg together with the high fuel flow provides significant cooling of the incoming charge (about twice that of methanol), resulting in reasonably low temperatures.

Nitromethane is usually used with rich air/fuel mixtures because it provides power even in the absence of atmospheric oxygen. When rich air/fuel mixtures are used, hydrogen and carbon monoxide are two of the combustion products. These gases often ignite, sometimes spectacularly, as the normally very rich mixtures of the still burning fuel exits the exhaust ports. Very rich mixtures are necessary to reduce the temperature of combustion chamber hot parts in order to control pre-ignition and subsequent detonation. Operational details depend on the particular mixture and engine characteristics.

A small amount of hydrazine blended in nitromethane can increase the power output even further. With nitromethane, hydrazine forms an explosive salt that is again a monopropellant. This unstable mixture poses a severe safety hazard.

In model aircraft and car glow fuel, the primary ingredient is generally methanol with some nitromethane (0% to 65%, but rarely over 30% since nitromethane is expensive compared to methanol) and 10–20% lubricants (usually castor oil and/or synthetic oil). Even moderate amounts of nitromethane tend to increase the power created by the engine (as the limiting factor is often the air intake), making the engine easier to tune (adjust for the proper air/fuel ratio).

Popravljeno . Popravil ELO
Objavljeno
Ker odgovora na svoje vprašanje ne najdem v iskalniku in ker se mi tema o smolnatih stvareh ne zdi čisto ta prava, sem odprl novo temo:

Na XJR 1300 montiram filtre za gorivo (originalno ma sam eno mrežco in sumim, da se frgazarji občasno malo mašijo, zaradi česar mi občasno crkava, ko hočem speljat na križišču) in še najlepše bi se dalo stvar izpeljat s silikonsko cevjo (Merkur).

Se pa pojavi vprašanje: ali silikonska cev prenese bencin ali pa postane sčasoma krhka, zaradi česar lahko celo poči in povzroči kakšen požar.

Sicer vem, da imajo nitro avtočki (modelarstvo) za gorivo silikonske cevke, vendar je tam gorivo alkohol in nitro (karkoli že to je), ne pa bencin. Bencin pa je ravno zadnje čase (odkar nima več svinca) postal še posebej agresiven, tako da sem v resnih dvomih.

Hvala za mnenja oziroma konkreten odgovor.

Ne kompliciraj v vsaki trgovini z avtomobilskimi rezervnimi deli dobiš prave cevi na meter,ki so za benzin,nafto,petrolej itd.Vedeti moraš samo točen fi priključka,ker so te cevi ovite - prepletene in se zelo malo raztegnejo,dobiš pa od fi 4-10mm!Tudi sam imam take cevi v de. na meter in sicet fi 4,6 in 8 mm. :whistle:

Objavljeno

Stvar še zdaleč ni tako enostavna, ker je fi na eni strani drugačen, kot na drugi, na filtrih je pa spet drugačen - torej rabiš elastično zadevo. Tudi naj bi šla cev okoli mogočih in nemogočih vogalov in rabiš upogljivo stvar (kar silikon je).

Ampak neglede na vse: v xjr se dodatnih fitrov ne da vgraditi:

1) pod nivojem tanka ni placa

2) pri speljevanju cevi čez šikane, se na vogalih rada stisne

3) čez aftermarkt papirnate filtre bencin brez pumpe (oz. brez višinske razlike) ne teče, ampak bolj kaplja. Motor na rezervi ne dela.

4) tudi pri polnem tanku je vprašanje, kaj bi bilo pri polnem plinu na AC

5) tudi za dodatno pumpo verjetno ni placa

6) skratka - za nič ni placa, ker je polno nekakšnih oddušnikov in kablov - ne moreš verjeti

Sem skratka probaval celo popoldne in obupal. Še najbolje bi bilo dodati pred vsak par frgazarjev še po en originalen (mikroskopski, visoko pretočen) filter, je pa vprašanje, če bi s tem sploh kaj pridobil.

Objavljeno

kupi raje R1 !!!! baltazar

:alien1:

Objavljeno
Stvar še zdaleč ni tako enostavna,

če je filter v rezervoarju dober, ne rabiš dodatnega. Preveriš pa tako, da na šalcah fergazerjev odviješ "prezračevalni" vijak in vidiš če kaj svinjarije ven priteče.

Objavljeno
kupi raje R1 !!!! baltazar

:alien1:

Na R1 me od položaja na motorju peče zgaga, od krame v nahrbtniku me boli hrbet, ko pa hočem namazati nekje na morju ketno in ni centralnega stojala, lahko padem v depresijo. Tudi ženo rajši peljem s sabo na motorju, kot pa da pride za mano z avtobusom.

Sicer je R1 res odličen motor, samo uporaben je približno toliko kot daljinsko voden modelček.

Baltazar

Objavljeno
uporaben je približno toliko kot daljinsko voden modelček.

Za info so to zelo uporabne zadeve .)

Objavljeno
če je filter v rezervoarju dober, ne rabiš dodatnega. Preveriš pa tako, da na šalcah fergazerjev odviješ "prezračevalni" vijak in vidiš če kaj svinjarije ven priteče.

S to zadevo je takole: motor mi na križišču, ko hočem speljat zaduši, včasih tudi crkne. Skušali smo s Tomažem (Elisa) odpravit napako in smo štelali in doktorirali, posebno uspešni pa nismo bili. Sem pa opazil da, ko mi je enkrat Max Makoter spucal frgazarje, je motor nekaj časa delal idealno, potem je pa spet začel jebat. Tudi sicer včasih jebe bolj, včasih manj in po dolgih hitrih vožnjah ponavadi sploh ne. Tako sem prišel na misel, da se skozi originalen filter (ki je zelo nenavaden, velik le 2 cm, čezenj pa teče, kot da notri ni nič), občasno prebije kakšna manjša smet, ki zamaši kakšne manjše kanalčke/dize, ki so odgovorne za delovanje okoli štandgasa. Tako sem sklenil poeksperimentirat z dodatnim filtrom ampak, kot vidiš, sem bil nekako neuspešen.

Objavljeno

ELO - hvala za izčrpno pojasnilo okrog nitrometana. LP

  • Zadnji brskalci   0 članov

    • Noben registriran uporabnik, si ne ogleduje to stran.


×
×
  • Ustvari novo...

Pomembne informacije

Z uporabo te strani se strinjate z uporabo piškotkov in se strinjate s pravili o varovanju zasebnosti!