Skoči na vsebino

Priporočene objave

Objavljeno

Pred par dnevi mi je crknu moped in sumem, da je za to kriva elektronika. Zadevo sm prvič videl, ampak mi je s pomočjo forumov ratal stvar nekako dešifrirat. Platine so vidt normalno, odpirajo, čeprav ne na celotno površino (stikata se le robova). Kondenzator zgleda uredu(nič kej napihjen, ali pa "žlindrast").

No potem sm se nekej igral s platinami, snel tuljavco, in tisto zgornjo zadevco(predvidevam da je tut tuljava, iz katere gre visokonapetostni kabl na svečko (tud svečko sem seveda zamenal)) pa jih premaknu bližje magnetom in sm uspel dobit neki malga iskre recimo 2mm. Je pa tolk, da tut čz svečko da iskro.

Sem videl pri kolegu k ma par let novejši moped, da pri njemu iskra preskoči vsaj na centimeter in me zanima če se da ocenit na oko ali je iskra dost močna?

Moj moped je apn6 letnik 84, štrom je baje 6V na platine, mislm da so 4je magneti,...

Opazil sem tudi, da se je štrom skozi leta spreminjal in me zanima če je kaka ovira pri vgradnji če najdem štrom kakšnega novejšega letnika (12V) ter koliko je recimo primerna cena za komplet štrom? Mogoče kdo ve kje bi se dal zadevo še nabavt? Bi bla elektronika od avtomatika kompatibilna? Ali so dimenzije drugačne?

Sama elektrika mi ni tako zelo tuja, in sem začel razmišljati, da bi si iskro generiral s pomočjo akumulatorja in mogoče zadevo vezal preko tuljave (ali preko transformatorja v obratno smer : nizka napetost v visoko, to ne vem če je najboljša rešitv ker nevem če bi ovoji zdržali) in platin. Se je kdo kaj podobnega loteval? To bi uporabil v skrajnem primeru ker "alternator" bi pa le mel:)

Sem kaj spregledal? Se komu zdi da brskam po napačnem grmovju?

lp, boštjan

Objavljeno

Glede na opis so se ti verjetno premaknile platine, s tem se zamakne tudi vžig. Nastavi platine in predvžig, pa bi zadeva morala delati.

lp

Franc

Objavljeno

hmm, a niso platine mišljene samo kot stikalo? lahko mogoče tole bolj obsežno razložiš še posebaj tisti del s predvžigom, ker stem praktično nimam izkušenj? na kako razdalijo naj bi preskočila iskra?

lpB

Objavljeno

Na magnetu je ekscenter, ki odpira platine. Platine so pritrjene na ploščo, s premikanjem plošče večaš-manjšaš predvžig.

Naj ti za prvič, nekdo pokaže kako to gre, ker bo drugače bolj malo uspeha. Če se ti platine "stikajo" samo z robom verjetno rabiš nove (da se jih sicer poravnati ampak to običajno ne zaleže prav dolgo). Ko se platine "zmaknejo" se spremeni kot in čas odpiranja zato jih je potrebno ponovno nastaviti.

lp

Franc

Objavljeno
hmm, a niso platine mišljene samo kot stikalo? lahko mogoče tole bolj obsežno razložiš še posebaj tisti del s predvžigom, ker stem praktično nimam izkušenj? na kako razdalijo naj bi preskočila iskra?

lpB

Nahitro ti bom dal par nasvetov.Najprej poglej barvo platin, če so bele jih samo nastavi in to tako, ko so najbolj odprte nastavi na 0,40 do max.0,45mm.Ploščo kompletno na kateri so pritrjene platine in obe tuljavi nastavi na serdino.Če so platine malo plavkaste-obvezno zamenjaj kondenzator ali ko kurblaš in se pri platinah zelo izkri tudi zamenjaj kondenzator.Ko to vse preveriš preveri predvžog in to tako da demontiraš svečko in zavrtiš magnet v nasprotni smeri urinega kazalca in ca 3- 4 mm pred zgornjo mrtvo točko morajo platine začeti odpirat to najlažje preveriš z piskačen.Vžig nastaviš z premikanjem kompletne plošče v smeri urinega kazalca je več predvžiga in v nasprotni smeri je manj predvžiga.Pa še tole najmočnejša iskra je takrat,ko se platine začno odpirat magnet na vztrajniku, pa je odmaknjen od vžigalne tuljave(špule)10-12 mm.Vzrok za slabo iskro je največkrat samo šteker na svečki v katerem je vgrajen upor(zaradi motenj-televizij itd.)

Pa še tole NIKOILI ne kurblaj nobenega motorja da nedaš gor svečke in to daš na maso, kajti v nasprotnem primeru lahko prebije špulo pri motorjih z elektroniko pa 100% sigurno crkne elektronika. :whistle:

Objavljeno

hvala obema, sm sam mal platine pobrusu pa šu po korakih, ki jih je brummer napisal in zdej dela k more :naughty:

Objavljeno
hvala obema, sm sam mal platine pobrusu pa šu po korakih, ki jih je brummer napisal in zdej dela k more :naughty:

Samo PLATINE se nebrusi ampak se jih popili in to zado,da nebi od brusilnega papirja ostali drobci šmirgla(peska) in motor ti nebi vžgal.Zato VEDNO,če platine brusiš jih spihaj ali kako drugače očisti.Postojijo pa posebne ploščate majhne pilice za čiščenje platin. :whistle:

Objavljeno

hmm probaval sem še stik s piskačem ob vrtenju magneta in mi je čudno, da zadeva ni v mirovnem stanju (prevaja, ne prevaja) ampak nekoliko preskakuje iz obeh stanj. torej piska ne piska piska nepiska ....

bi lahko blo kaj narobe? ker moped mi slabše vžge kod pred tem, sama brzina se mi zdi pa isto bedna kot prej :trance_33_sleep: verjetno nism čas dobro zadel in ni iskra tapravi čas ?

Objavljeno
hmm probaval sem še stik s piskačem ob vrtenju magneta in mi je čudno, da zadeva ni v mirovnem stanju (prevaja, ne prevaja) ampak nekoliko preskakuje iz obeh stanj. torej piska ne piska piska nepiska ....

bi lahko blo kaj narobe? ker moped mi slabše vžge kod pred tem, sama brzina se mi zdi pa isto bedna kot prej :trance_33_sleep: verjetno nism čas dobro zadel in ni iskra tapravi čas ?

Jaz bi kondenzator zamenjal,po vsej verjetnosti malo prebija kajti, ko se platine odpro naj bi nehatlo piskat in takrat naj bi bil bat ca 2-4mm pred ZGMT (zgornjo mrtvo točko) smer vrtenja magneta v nasprotni smeri urinega kazalca.Preveri ali probaj odklopiti kabel za vgasnit(če ga imaš) kajti ta kabel gre iz platin na stikalo,ki da maso in tako kratko spojiš motor ugasne, mogoče kje prebija na maso.Nisem pa povsem siguren mogoče je dovolj, da pipser spremeni zvok kajti to sem nazadnje delal pred ca 20-timi leti.

LP Peter!

Objavljeno (popravljeno)

Še nekaj sem pozabil,če ti motor slabo vleče obvezno še izpušno cev spucaj jaz sem ponavadi kar malo benzina notri nalil zažgal in vpihoval malo zraka tako, da je vse zgorelo.

Popravljeno . Popravil Brumer
  • 3 mesecev pozneje...
Objavljeno

Pozdravleni!

Pred dnevi je prijaletlj pripeljal domov kolibrija letnik 73 in sva ugotovila, da je pokvarjen kondenzator. A služajno ve gdo kakšen kondenzator pride notr? Hvala!

L.P

Objavljeno

Izmeri premer kondenzatorja, da bo šel v ploščo kaj več niti ni pomembno.

lp

Franc

Ustvarite račun ali se prijavite za komentiranje

Za objavljanje se morate najprej registrirati

Ustvarite račun

Registrirajte se! To je zelo enostavno!

Registriraj nov račun

Prijava

Že imate račun? Prijavite se tukaj.

Vpišite se
  • Zadnji brskalci   0 članov

    • Noben registriran uporabnik, si ne ogleduje to stran.


×
×
  • Ustvari novo...

Pomembne informacije

Z uporabo te strani se strinjate z uporabo piškotkov in se strinjate s pravili o varovanju zasebnosti!