Skoči na vsebino

Moped vs. Skutr-kaj je boljše?



Priporočene objave

Objavljeno
(razn če je mokro, pa polagaš na zebrah).

Tm pa use gume nese. Če bi kera zebro zdržala bi bla špica

No sej to sm hotu povedat. V Sloveniji smo pač še zmeraj tako zadaj za Evropo, da cestna podjetja še zmeraj niso odkrila čudežnega peska, ki preprečuje zdrs gum enoslednim vozilom na pobarvanih cestnih označitvah.

Objavljeno

Pa to obstaja, al kaj. Sploh nisem vedu. Ke se pa to da dobit. Pol bi šli pa s kolegi mal polagat po zebrah pa bi vsi odletel jst pa ne 8) :twisted:

Objavljeno

čudežni pesek????????? možno da obstaja, ampak tudi v drugih državah EU so črte isto gladke kot pri nas tako, da ga tudi oni očitno ne uporabljajo. gume, ki bi na črti držala pa ni, ne za skuter in ne za motor, je pač treba malo po pameti (saj vem da je težko :twisted: :wink: ).

Objavljeno

Škoda. Pamet, ke sem že to pustu, nek na cest se mi zdi :wink:

Objavljeno

Ja, sej ni čudežn pesek. Mislim, da je kremenčev. Zaliman je skupaj z barvo. Kako to zgleda vbistvu neboste vidl na cesti, lahko pa si podobno fitno pogledate v kakšni trgovini ala Merkur, Baumax, Obi itd. Dobi se za stopnice, da ti ne spodrsne na njih. Mislim, da to "tehnologijo" uporabljajo severno evropske države (oz vsaj tako sem slišal). Nemčija naj bi bla med njimi.

Objavljeno

Aha.vem kaj je to. Navadno je tak rdec. Pa se copati se zlo primejo gor. V Leverkusnu, ko sem bil, je blo dosti tega. Kolesarska steza cela iz tega nareta navadno...

Objavljeno

tisto je kolesarska steza... rdeča pa je zato da se boljše vidi. saj to je tudi v mariboru.

Objavljeno
tisto je kolesarska steza... rdeča pa je zato da se boljše vidi. saj to je tudi v mariboru.

Ja mislim, da majo tut to tam gor. Samo kurc, kolesarjev je velik manj pa manjše hitrosti doegajo kot pa mi. Ampak mi smo tako zvana otmena kola, za katere ni treba skrbet. Mormo pač sami. :cry:

Objavljeno

Če mi ne bomo, kdo pa bo

Objavljeno

Zelo me je stiskalo, ko sem prebiral to temo, ker me je začela spominjat na tiste iz (Zbrisano! Za pošiljanje tovrstnih povezav uporabite Privatna sporočila.)-ovega foruma :agrue: . Pa vendar se je izkazalo, da smo motoristi bolj(ši) ljudje... Človek iztrese svoj žolč, nato pa poteka debata dalje po ustaljenih normativih medsebojnega komuniciranja brez pošiljanja v raznorazne dele telesa in namigovanja na spolne stike s sogovornikovimi starši (predvsem z mamo).

Killroy: Hvala za temo, sem se nasmejal, kot že dolgo ne...

Tomosaki: Tak si se razburjal nekaj strani nazaj, da je še meni od razburjenja začela pumpa bolj hitro delat (komentar ni bil zlonameren - vseh nadaljnjih komentarjev se vzdržim)...

Vsem ostalim: TO MI DELI!!! Že dolgo se nobena tema ni tako uspešno držala naslova, kot se je ta... 7 strani!

Pa da se ne bo kdo slučajno razburjal... Sam vozim skuterja, starega 20 let, na ročne prestave in s tehnologijo izpred kakih 50 let... Formalno po vaših definicijah nisem ne skuteraš (čeprav imam mala kolesa in tehnično gledano (pra)babico vseh vaših skuterjev) in ne mopedaš (čeprav menjavam ročno in je tehnologija moje Vespe zelo zanesljiva, čeprav je 20 let za leseno žlico).

Pa saj je vseeno... važno je, da si motorist po duši. Če si, potem ti je vseeno, ali tisti, ki si ga srečal na cesti, vozi moped ali skuter, vespo ali čoperja, samo da uživa v vožnji, tako kot ti.

Lep pozdrav vsem, imejte se radi in varno nabirajte tisoče in tisoče malih mušjih trupelc na maski, luči, čeladi in še kje.

VespaMan

Objavljeno

Pa da se ne bo kdo slučajno razburjal... Sam vozim skuterja, starega 20 let, na ročne prestave in s tehnologijo izpred kakih 50 let...

vsaka ti čast, očitno znaš vozit, da si še cel. jaz sem vespo (mislim da PX) 200 prodal po 2 dneh ko sem v vsakem ovinku nasedel pa parkrat "slide" reševal. pač ni bila za mene, ampak ni pa slaba stvar, razen če ni problemov z vžigom ker ko 5 min skačeš po tistem kurblu te prime da bi jo vrgel v najbližji jarek. no če si star 16 in še nisi najbolj vešč prestavljanja in speljevanja na roki gre pa dobro tudi po zadnji :shock: :? .

vespaman daj ti malo "mladincem" :twisted: predstavi od kod izvirajo njihovi skuterji in da v teh 50 letih niti ni bilo toliko novega narejeno :twisted: :wink:

Objavljeno

V principu nimam nič proti mopedom, pa tudi proti skuterjem ne. Imajo vsaki svoje prednosti in svoje slabosti. Skuterji so napram mopedom estetsko bolj dovršeni, pač v smislu, da grejo oblikovno bolj v korak s časom (kar zadnja leta nenazadnje velja tudi za mopede). So vsekakor večja šminka, kot moped, bolj statusni simbol, bolj "in".

Kar se šminke tiče... Tudi pri moji Vespici igra šminka veliko vlogo, na srečo pa ne odločilne... Mislim, da Vespo od ostalih skuterjev loči predvsem to, da ima dušo... in verjemite mi na besedo, moja je ima za moje pojme že skoraj preveč... :twisted:

Kar se končnih hitrosti in pospeškov tiče, mislim da nima smisla razpravljati... skuter s 70ccm in dobrim tuningom bi mi moral komot pokazat izpuh... Isto velja za kakega dobro porihtanega elektronika ali pa BT-ja.

Pa saj me to ne gane; sem se peljal z Vespo na morje, kljub razboleli riti neizmerno užival, pozdravljal in odzdravljal vsakemu motoristu, ki sem ga srečal in ni me motilo, da je pot od Maribora do Pule trajala skoraj osem ur. Pot mi je bila cilj, sebi sem dokazal, da sem sposoben (seveda s pomočjo prijateljev) 20 let staro škatlo usposobiti za vožnjo kamorkoli.

Načrtujem še kakšno pdobno pot, recimo dvodnevno krožno pot po Sloveniji ali pa izlet okoli Balatona... Vesel bom, če se mi bo kdo pridružil... S skuterjem, mopedom ali pa "pravim" motorjem... v kolikor mu potovalna hitrost med 70 in 90 km/h ne bo pod častjo.

Motoristični pozdrav vsem!

VespaMan

Objavljeno

Vidis, to bi jaz z veseljem sel. In 70-90, oz 80km/h se meni zdi najlepsa hitrost za voznjo. V bistvu mi je mojega skuterja skoda tirat 100+ , ker samo ruzi prevec pa se pazit mores bolj. pa itak bi nehal po 30km polnega gasa po moje dobro delat:)

Objavljeno
vespaman daj ti malo "mladincem" predstavi od kod izvirajo njihovi skuterji in da v teh 50 letih niti ni bilo toliko novega narejeno

Tu bi se lahko začela kresati mnenja...

Vespa, kot legitimni predhodnik današnjih skuterjev, je (bila) v osnovi najcenejša možna povojna alternativa k avtomobilu. Koncept Vespe (in njej podobnih) izvira iz letalstva. Je eden prvih motociklov s samonosno karoserijo (in tudi eden zadnjih); vzmetenje, posamezni sklopi in način izdelave temeljijo na letalski industriji, princip delovanja in vzdrževanja naj bi bil čim lažji in čim cenejši. Mehanizmi so na račun teže predimenzionirani, to predvsem velja za menjalnik, pa tudi eksplozivni del motorja, kar bi naj motorjem omogočalo čim več servisne neodvisnosti in dolgo življenjsko dobo. Za moje pojme neodpustljivo napako so naredili z majhnimi kolesi. Sprva 8 in kasneja 10 colska kolesa se sicer dobro obnesejo v mestnem prometu in pripomorejo k boljši okretnosti, a glede na to, da so bile Vespa konstruirane (ali pa bolje rečeno iz praktičnih razlogov prefunkcionirane) tudi kot motor za srednje dolge relacije (pred 35 leti tudi izleta na morje nihče ni smatral za poseben podvig), je dimenzija koles kriminalna. Kakorkoli že, pa so majhna kolesa postala eden od njenih najočitnejših razpoznavnih znakov.

V svojih več kot 50 letih se zasnova Vespa ni kaj bistveno spremenila; doživela je številne posodobitve, tako da najnovejša poleg elektroštarterja, elektronskega vžiga, smerokazov in samodejne priprave mešanice premore tudi kolutno zavoro na prednjem kolesu, bolj sofisticirane amortizerje in "lepšo" armaturko, a v bistvu še zmeraj ostaja "Vespa", z istim motorjem, ogrodjem in tehnologijo, kakršne sestaljajo vsaj že 25 let.

Po drugi strani skuter optično sicer res sloni na Vespi, tudi po namembnosti sta si podobna, nikakor pa nimata več iste vloge. Skuterji temeljijo večinoma na cevnih konstrukcijah, na katere je naknadno pritjen motor in krovna plastika. Motorji in menjalniki so prilagojeni čim večji enostavnosti in udobju med vožnjo. Brezstopenjski avtomatski menjalniki pomagajo motorju, da zmeraj deluje v območju največje moči oz. navora, zavore so zmeraj pogosteje na obeh kolesih kolutne. Tudi velikost koles pove nekaj o napredku... 12 colske so praktično spodnja meja, povečana pa je tudi širina gume in tudi (varni) kot nagiba med vožnjo skozi ovinke. Kljub vsemu skuterji ohranjajo praktične lastnosti majhnega dvokolesa v utesnjenem urbanem prometu in nudijo tudi tistim z motomehanično žilico dovolj maneverskega prostora za izživljanje nepotešenih želja po moči in hitrosti na dveh kolesih. Seveda v mejah (na videz) legalnega.

Vse pa temelji na družbenem razvoju... Avtomobil je postal del našega vsakdanjika in ekonomski položaj v razvitem delu sveta se je toliko popravil, da potreba po alternativi k avtomobilu sicer še ostaja, a vedno manj iz ekonomskih, temveč predvsem iz ekoloških, statusnih in legalnih razlogov. Ciljna skupina izdelovalcev novodobnih skuterjev niso več ljudje, ki hodijo v službo in nimajo druge - ekonomsko sprejemljive - možnosti za prevoz (recimo starostna skupina nad 18 let), temveč predvsem mladostniki, ki so premladi, da bi vozili avtomobil ali motorno kolo, finančne zmogljivosti (njihovih staršev) pa jim omogočajo, da se namesto na kolesih okoli podijo s skuterji. Nikogar ne obsojam, nikomur ne očitam, nikomur ne zavidam... vsakemu svoje.

Fenomen skuterjev pa po drugi strani pozitivno vpliva na vso motoristično sceno. Dobri je napisal Brrrm, zato bom delno navedel njegove misli:

Skuterjeva prednost je po mojem predvsem vgrajeni prtljažnik. Ta je bolj kot policijske akcije in akcije Sveta za varstvo v prometu dvignil odstotek uporabnikov čelade med mladimi vozniki koles z motorjem.

Pa število voznic enoslednih vozil so skuterji povečali. Na mopedih jih nikoli ne bi bilo toliko.

Sicer se ravno zaradi tega verjetno ne bo bistveno dvignil delež motoristov; ko bodo dovolj stari, da opravijo izpit za avto, bo za nekaj časa prevladala želja po avtomobilu.

A vseeno, motorist ali avtomobilist, ostale bodo izkušnje iz dvokolesnih let. Gre predsem za to, da dobi posamenik občutek, kako je, če te ne obdaja tona in pol pločevine, pešnajst zračnih blazin in kup tehnike. Gre za predvidevanje, razumevanje in sožitje. Ne samo skuterašov, mopedistov in ostale motociklistične srenje, ampak vseh udeležencev v prometu.

Mater, zdaj pa sem se nabljuval!

Lep pozdrav in prijetnega Martina vsem (seveda s prevozi v Taxi-jih, se razume).

VespaMan

p.s.: kar se pa tiče izletov, mislim da letos več nima smisla naganjati se na dolge ture, predlagam, da se okvirno začnemo dogovarjati, ko topl(ejš)i meseci ne bodo več tako daleč... vsekakor pa v okviru tega foruma!

Objavljeno

Uf si naložu. Kr mal preveč za moje pojme :wink:

Objavljeno

Jap. zelo lepo povedano:)

lepo, da si vzames cas. in da poves nekaj pametnega.

Objavljeno

Pa sem se že bal, da me boste zdaj vsi okurcali, kako nakladam. Sem pač imel nekaj za povedat in sem izkoristil priložnost.

Objavljeno

Killroy: Hvala za temo, sem se nasmejal, kot že dolgo ne...

Prosim,pa še kdaj...... :D

Objavljeno
Pa sem se že bal, da me boste zdaj vsi okurcali, kako nakladam. Sem pač imel nekaj za povedat in sem izkoristil priložnost.

Nene, super si se izpovedal. Kar z zanimanjem človek prebira tvoj post. Končno en, ki zna kaj napisat. Moram samo dodat, da sem začel ugotavljat, da vse več starejših osebkov (nad 30 let) posega po skuterjih. Vbistvu mi to sproži skriven nasmeh na obrazu, ker mi gre ta mentaliteta slovenska (da vsak rabi svoj avto in da se mora peljat z njim do najbljižje trgovine) pošteno na živce. Zato tolko bolj občudujem italjanje in korejce, obojnim se vidi, da so po načinu razmišljanja daleč pred nami, ki uživamo, da se prevažamo in gužvamo za 500m v koloni, ki se 45min ne premakne nikamor. In vesel sem, da nekateri pozabljajo avtomobile (ki so danes v mestih postali neuporabne zadeve, čeprav jih večina tega ne vidi - najbolj žalostn in resničn stavek) v namene, da skočijo do trgovine po sveži šnotloh in kolerabo. :wink:

Objavljeno
Moram samo dodat, da sem začel ugotavljat, da vse več starejših osebkov (nad 30 let) posega po skuterjih.

Sam sem 25, moj prijatelj je še kako leto starejši, oba sva na "stara" leta (kar se skuterjev tiče) parkirala avte in, iz v tvojem postu navedenih razlogov, presedlala na skuterje. Pa saj ne gre samo za kolono, tudi parkiranje konec koncev ni mačji kašelj v Mariboru. To, da bom pa avto puščal pri Treh ribnikih (približno tako, kot da bi v LJ parkiral pred ZOO) pa tudi ne pride v poštev.

Konec koncev... čez komot ga ni. Če pa še uživaš zraven, bi bil nor, če bi se temu odrekel. Če pa se še draga rada zraven pelje, pol pa itak nimaš kaj razmišljat...

Tomosaki: Samo kurc, kolesarjev je velik manj ... kot (nas).

Ne bit preveč v to prepričan...

Objavljeno

:roll: TOČNO TAKO KOT JE VESPAMAN NAPISAL :roll:

Začel sem z avtomatikom, pol pa Vespa, nato avto..... zdaj pa hexagon 8)

Z vespo sem naredil ogromno km, letos pa sem nabavil hexagona, kao modernejša vespa...

Saj je super vožnja :D in sem užival, sem pa pogrešal "dušo" ki pa jo vespa ma. :oops:

Začel sem razmišlat, da bi še nabavo kako vespo, samo za dušo :D

Za omenjene ture Balaton, morje... se toplo priporočam

8) NA SKUTER, MOTOR... PA UŽIVAT 8)

Objavljeno

Za dušo ti priporočam, de začneš u cerku hodet :wink:

Objavljeno
Za dušo ti priporočam, de začneš u cerku hodet :wink:

Vsakemu svoje, če si se ti tako odločil, prav, mi se pa raje na mopede vsedemo in zapeljemo naokoli...

Pa saj se tudi do cerkve lahko z moperlom zapeljemo... recimo na Urbanu ali pa na Arehu, pa še bi se katera našla... :wink:

LP

VespaMan

Objavljeno

Manjak: Sem malo po tvojem profilu pobrskal in videl, da voziš Derbija. Nikoli slišal, pa sem še malo po netu pogledal... 8) Prav všečna zadevica. 8) Kdo to pri nas uvaža/prodaja? A je vodno hlajen (LC)? Pa tudi Predator LC ojštro izgleda. Povej kaj o svoji zadevici. (Ali je to že za kak drugi topic?)

VespaMan

Objavljeno

Vbistvu smo že enkrat razgljabljali o Derbijih, ko sem dal en post, da ful pogrešam določene skuterje na cesti. In med njimi je bil Derbi. Vbistvu sem do zdaj vidu samo enega Predatorja v živo na cesti. In enega v trgovini. Kak je kaj z rezervnimi deli nevem, zato prašaj kakega lastnika. Manijaka recimo.

Ustvarite račun ali se prijavite za komentiranje

Za objavljanje se morate najprej registrirati

Ustvarite račun

Registrirajte se! To je zelo enostavno!

Registriraj nov račun

Prijava

Že imate račun? Prijavite se tukaj.

Vpišite se
  • Zadnji brskalci   0 članov

    • Noben registriran uporabnik, si ne ogleduje to stran.



×
×
  • Ustvari novo...

Pomembne informacije

Z uporabo te strani se strinjate z uporabo piškotkov in se strinjate s pravili o varovanju zasebnosti!