BenX Objavljeno Marec 15, 2010 Avtor Opozori Objavljeno Marec 15, 2010 hvala Jure!!! to sem htel! 3:02 @kajpace & hilton: bajkr88 in wolkec 1 1
Jure Objavljeno Marec 15, 2010 Opozori Objavljeno Marec 15, 2010 Tisto je pomoje sicer bila neka druga oddaja, ker so prav zračunali zadevo, ampak tudi tu je malce prikazan princip delovanja. Je pa verjetno pri Saleenu potrebna večja hitrost za zadosten downforce, kot pri F1. Ampak to verjetno ni problem, glede na to, da naj bi Twin Turbo (750hp) verzija dosegla top speed 399km/h.
Geiger Sturzflug Objavljeno Marec 16, 2010 Opozori Objavljeno Marec 16, 2010 Težka bo. Težava namreč ni v aerodinamični sili, ki je več kot dovolj velika, tudi do "4 teže" avtomobila in bi z lahkoto "držala" avto na stropu... ...težave bi imel motor, z mazanjem in dovodom goriva namreč. Motorji, tudi F1 motorji, niso ravno primerni za delovanje v "inverted" legi. gandi, bajkr88, iom in 2 others 4 1
Jure Objavljeno Marec 16, 2010 Opozori Objavljeno Marec 16, 2010 S tem se pa strinjam Verjetno ne bi bilo ravno optimalno za motor in menjalnik dlje časa v takšni poziciji. No ampak mislim, da s tem ne bo problema, ker močno dvomim, da bo dejansko šel kdaj kdo probat wolkec 1
Cartman Objavljeno Marec 16, 2010 Opozori Objavljeno Marec 16, 2010 enkat je mclaren, kot prvoaprilsko šalo, to že objavil, da predeluje mercedesove črpalke za olje, da bi motor lahko peljal dalj časa po stropu. Če sm pošten, jaz dvomim, da je F1 sposobna vozit po stropu. teoretično se da. celo brez problema. v praksi pa. . bi potrebovali fantastično razmerje med prednjim in zadnjim krilcem, vzgon zadnjega bi moral bit naravnost zverinski.avto ima 600 kil, in okrog 90procentov teže je za voznikom. torej bi moralo zadnje krilce dvignit slabo tono, da bi šibalo po stropu. in predvsem, to bi bil nepopisno dober promocijski maaterial. Ekipa bi bla "tista k je vozila po stropu" in sm skoraj prepričan, da bi kdo že vozil po tunelih, če bi blo tako simpl.
Peci Objavljeno Marec 16, 2010 Opozori Objavljeno Marec 16, 2010 Mene pa malo moti tisto razmerje o masi dirkalnika in downforce-u... Ko dirkalnik šiba po pisti, pritiskata obe sili v isto smer, torej v tla, če bi ga pa moral šibati po stropu, pa bi šli ti dve sili malo v nasprotno smer-teža dirkalnika še vedno v tla, downforce pa bi moral delovati v nasprotno smer, torej proti stropu... ne vem, če lahko ravno seštevete in odštevate te cifre, kot jabolka in hruške... suhi in xyznanixyz 1 1
Jure Objavljeno Marec 16, 2010 Opozori Objavljeno Marec 16, 2010 (popravljeno) Lahko seštevaš. Le da razmerje 1:1 ni dovolj, če upoštevaš, da dirkalnik ni gnan z raketnim motorjem. Mora bit več, pri 2:1 bi zagotovo šlo. Kot je bilo rečeno, pri 130km/h je razmerje masa dirkalnika/downforce 1:1. Pri 190km/h je pa razmerje že 2:1. Pri 1:1 na stropu dirkalnik praktično lebdi v zraku (ob predpostavki, da mu nekaj vzdržuje hitrost), je dovolj, da ne pade dol.. 600kg mase deluje navzdol, downforce pa enako navzgor. Če hočemo, da se še poganja sam rabimo več. Npr pri 2:1 to pomeni, da 600kg deluje navzdol in 1200 navzgor, kar je isto, kot vožnja nekega normalnega vozila brez vsakršnega downforca pri 190km/h. Npr avtomobila. Če bi pa hotel, da na stropu dosegaš tak efekt, kot ga formula na tleh pri 130km/h in razmerju 1:1 (torej omogočena večja hitrost čez zavoje, boljši pojemki, itd), bi pa teoretično rabil 3:1. Ampak ni potrebe. Popravljeno Marec 16, 2010. Popravil Jure xyznanixyz, BenX in dotem 2 1
BenX Objavljeno Marec 16, 2010 Avtor Opozori Objavljeno Marec 16, 2010 finte da motor nebi delal obrnjen na glavo in podobno zdaj zanemarimo. verjetno res nebi delal ker za to ni naret. se bi ga pa sigurno dalo prilagodit tudi tako če bi že kdo hotel. motorna žaga na primer. z njo lahko skuriš celi tank bencina pa nima veze kak je obrnjena. ni to neka jaka znanost. saj ni treba da se karkoli pelje po tunelu. čisto dovolj fajn bi blo za videt pomanjšan model v vetrovniku, kako je po zaslugi aerodinamike prilepljen na strop neke plošče. to pa res ni neki finančni zalogaj.
k0ci Objavljeno Marec 16, 2010 Opozori Objavljeno Marec 16, 2010 si pa pozabil, da je motorna žaga 2 taktna in se maže z oljem pomešanim v gorivu katero izgoreva v cilindru...formula pa je 4 taktna, maže se z oljem iz karterja, če motor formule postaviš na glavo bo olje odteklo ali mimo ˝šibke˝ ali pa čez oddušek na glavi motorja
BenX Objavljeno Marec 16, 2010 Avtor Opozori Objavljeno Marec 16, 2010 si pa pozabil, da je motorna žaga 2 taktna in se maže z oljem pomešanim v gorivu katero izgoreva v cilindru...formula pa je 4 taktna, maže se z oljem iz karterja, če motor formule postaviš na glavo bo olje odteklo ali mimo ˝šibke˝ ali pa čez oddušek na glavi motorja saj sem reko da se da prirediti stvari (mašino) če smo že tak pikolovski. pač narediš dvotaktno formulo 1! bajkr88 1
thumper Objavljeno Marec 17, 2010 Opozori Objavljeno Marec 17, 2010 si pa pozabil, da je motorna žaga 2 taktna in se maže z oljem pomešanim v gorivu katero izgoreva v cilindru...formula pa je 4 taktna, maže se z oljem iz karterja, če motor formule postaviš na glavo bo olje odteklo ali mimo ˝šibke˝ ali pa čez oddušek na glavi motorja mogoče suhi karter ? ta pač deluje tudi takrat , ko co cilindri spodaj , katrer pa zgoraj - nekateri avionski motorji... ki delujejo brezhibno tudi , ko je avion v hrbtnem letu... brembo 1
hilton Objavljeno Marec 17, 2010 Opozori Objavljeno Marec 17, 2010 opažam da imaste eni res preveč časa, da razpravljate ali bi formula šla po stropu itn..... ja bi če bi jo ata šumaher vozo pred 4 leti ko je bil ful v formi toliko je stvari ki jih se da na papirju naredit žal pa ....... aja mogoče bi si nekateri morlai najprej prebrat kakšno knjigo delovanje motorjev z notranjim zgorevanjem itn..... osnovno znanje............ da bi jim bile nekatere stvari lažje razumljive ImenitnaPriložnost, Racemaniak, xyznanixyz in 3 others 1 5
xyznanixyz Objavljeno Marec 17, 2010 Opozori Objavljeno Marec 17, 2010 Se strinjam z hilton-om, mislim pa, da tudi kakšen srednješolski učbenik o Fiziki nebi smel biti izvzet iz tega repertuarja. domina, Jozeee in hilton 2 1
BenX Objavljeno Marec 17, 2010 Avtor Opozori Objavljeno Marec 17, 2010 malo ste odjadrali od prvotne ideje (nekateri), kar sicer ni nič hudega. vprašanje je bilo ali aerodinamika formule ali avta omogoča vožnjo postropu. spojleri, difuzorji, podtlak in podobno. tak mimogrede... da vožnja po stropu ni mogoča ker motor nebi delal... ok. se morot prilagodi, kaj pa pol? še zmeraj ni možno?
thumper Objavljeno Marec 17, 2010 Opozori Objavljeno Marec 17, 2010 še zmeraj ni možno? itak da je možno.. samo noben nam noče formule posodit pa tunela - seveda ravnega 100% - zapreti...
thumper Objavljeno Marec 17, 2010 Opozori Objavljeno Marec 17, 2010 pattex. und hält. ha,ha,ha...dobra. :lol: .samo sprašujemo se o vožnji po stropu...
Ice Objavljeno Marec 19, 2010 Opozori Objavljeno Marec 19, 2010 ja no, pattex na gume pa bo. vozil se bos tudi lahko. dokler pattexa ne znucas. pol pa.......
rdeci_vragec Objavljeno Marec 19, 2010 Opozori Objavljeno Marec 19, 2010 (popravljeno) Pa še na eno silo ste pozabili, in sicer na rotacijo okrog zadnje osi, ki prednji del avta dviga navzgor. Namreč moment je enak produktu ročice (polmeru zadnje gume) ter potisne sile zadnjega kolesa...ce ta moment delimo z razdaljo med osovinama, dobimo silo dviga prednjega dela. Te sile se kr množijo...če bi upošteval vse kontra sila in tiste ki "pomagajo"...je po mojem obcutku nekje na meji Najbrž obstaja razlog, da si še nihče ni tega upal Popravljeno Marec 19, 2010. Popravil rdeci_vragec
brembo Objavljeno Marec 19, 2010 Opozori Objavljeno Marec 19, 2010 Pa še na eno silo ste pozabili, in sicer na rotacijo okrog zadnje osi, ki prednji del avta dviga navzgor. Namreč moment je enak produktu ročice (polmeru zadnje gume) ter potisne sile zadnjega kolesa...ce ta moment delimo z razdaljo med osovinama, dobimo silo dviga prednjega dela. Te sile se kr množijo...če bi upošteval vse kontra sila in tiste ki "pomagajo"...je po mojem obcutku nekje na meji Najbrž obstaja razlog, da si še nihče ni tega upal €...pa nobene koristi nebi mel od tega bajkr88 1
thumper Objavljeno Marec 20, 2010 Opozori Objavljeno Marec 20, 2010 Pa še na eno silo ste pozabili, in sicer na rotacijo okrog zadnje osi, ki prednji del avta dviga navzgor. Namreč moment je enak produktu ročice (polmeru zadnje gume) ter potisne sile zadnjega kolesa...ce ta moment delimo z razdaljo med osovinama, dobimo silo dviga prednjega dela. Te sile se kr množijo...če bi upošteval vse kontra sila in tiste ki "pomagajo"...je po mojem obcutku nekje na meji Najbrž obstaja razlog, da si še nihče ni tega upal sila kola lomi ... sile se seštevajo ali odštevajo,he,he... samo če ima na sprednjem spojlerju 750 kg pritiska je to cca 150kg več kot tehta cel avto... ja kar zanimivo postaja tole... €...pa nobene koristi nebi mel od tega kakšni € -uri...? sponzorji v času recesije kar ponujajo denar.. korist ?? mogoče dobra reklama za proizvajalca...pa verjetno nič dražja kot una za novo meco...
Žarko G. Objavljeno Marec 21, 2010 Opozori Objavljeno Marec 21, 2010 fizikalno je možn. sam zdej pa je problem najdt t prav prostor za to pizdarijo in problem je če pride do samo ene spremenljivke in bi se lahko zgodila tregedija bajkr88 1
ImenitnaPriložnost Objavljeno Marec 21, 2010 Opozori Objavljeno Marec 21, 2010 si pa pozabil, da je motorna žaga 2 taktna in se maže z oljem pomešanim v gorivu katero izgoreva v cilindru...formula pa je 4 taktna, maže se z oljem iz karterja, če motor formule postaviš na glavo bo olje odteklo ali mimo ˝šibke˝ ali pa čez oddušek na glavi motorja Teh težav ne bo, ko se bo dirkalo z električnimi. bajkr88 in sesir 2
thumper Objavljeno Marec 21, 2010 Opozori Objavljeno Marec 21, 2010 Teh težav ne bo, ko se bo dirkalo z električnimi. to smo že rešili nekaj postov nazaj s suhim karterjem .... pri električnih bo problem teža ( za naslednjih 5-8 let sigurno)
Terminator Objavljeno Marec 30, 2010 Opozori Objavljeno Marec 30, 2010 Če bi bil tunel okrogel tako, da bi formula lahko zapeljala na strop, potrebuje med 125-130km/h, da tudi ostane na stropu. To mi je povedal David Richards že ogromno let nazaj, ko smo skupaj pripravljali komunikacijo pri pro-drivu. Kmalu zatem, ko je vstopil v svet f1 smo šli ravno s to izjavo v medije - baje je bilo preizkušeno ne samo izračunano. thumper, wolkec in bajkr88 2 1
Priporočene objave
Ustvarite račun ali se prijavite za komentiranje
Za objavljanje se morate najprej registrirati
Ustvarite račun
Registrirajte se! To je zelo enostavno!
Registriraj nov računPrijava
Že imate račun? Prijavite se tukaj.
Vpišite se