Skoči na vsebino

Vožnja po stropu


BenX

Priporočene objave

Tisto je pomoje sicer bila neka druga oddaja, ker so prav zračunali zadevo, ampak tudi tu je malce prikazan princip delovanja. Je pa verjetno pri Saleenu potrebna večja hitrost za zadosten downforce, kot pri F1. Ampak to verjetno ni problem, glede na to, da naj bi Twin Turbo (750hp) verzija dosegla top speed 399km/h. :)

Povezava do komentarja
Delite na drugih straneh

Težka bo. :D

Težava namreč ni v aerodinamični sili, ki je več kot dovolj velika, tudi do "4 teže" avtomobila in bi z lahkoto "držala" avto na stropu... ...težave bi imel motor, z mazanjem in dovodom goriva namreč. ;) Motorji, tudi F1 motorji, niso ravno primerni za delovanje v "inverted" legi. ;)

Povezava do komentarja
Delite na drugih straneh

S tem se pa strinjam :) Verjetno ne bi bilo ravno optimalno za motor in menjalnik dlje časa v takšni poziciji. No ampak mislim, da s tem ne bo problema, ker močno dvomim, da bo dejansko šel kdaj kdo probat :)

Povezava do komentarja
Delite na drugih straneh

enkat je mclaren, kot prvoaprilsko šalo, to že objavil, da predeluje mercedesove črpalke za olje, da bi motor lahko peljal dalj časa po stropu. Če sm pošten, jaz dvomim, da je F1 sposobna vozit po stropu. teoretično se da. celo brez problema. v praksi pa. . bi potrebovali fantastično razmerje med prednjim in zadnjim krilcem, vzgon zadnjega bi moral bit naravnost zverinski.avto ima 600 kil, in okrog 90procentov teže je za voznikom. torej bi moralo zadnje krilce dvignit slabo tono, da bi šibalo po stropu. in predvsem, to bi bil nepopisno dober promocijski maaterial. Ekipa bi bla "tista k je vozila po stropu" in sm skoraj prepričan, da bi kdo že vozil po tunelih, če bi blo tako simpl.

Povezava do komentarja
Delite na drugih straneh

Mene pa malo moti tisto razmerje o masi dirkalnika in downforce-u... Ko dirkalnik šiba po pisti, pritiskata obe sili v isto smer, torej v tla, če bi ga pa moral šibati po stropu, pa bi šli ti dve sili malo v nasprotno smer-teža dirkalnika še vedno v tla, downforce pa bi moral delovati v nasprotno smer, torej proti stropu... ne vem, če lahko ravno seštevete in odštevate te cifre, kot jabolka in hruške...whistle.gif

Povezava do komentarja
Delite na drugih straneh

Lahko seštevaš. Le da razmerje 1:1 ni dovolj, če upoštevaš, da dirkalnik ni gnan z raketnim motorjem. Mora bit več, pri 2:1 bi zagotovo šlo. Kot je bilo rečeno, pri 130km/h je razmerje masa dirkalnika/downforce 1:1. Pri 190km/h je pa razmerje že 2:1. Pri 1:1 na stropu dirkalnik praktično lebdi v zraku (ob predpostavki, da mu nekaj vzdržuje hitrost), je dovolj, da ne pade dol.. 600kg mase deluje navzdol, downforce pa enako navzgor. Če hočemo, da se še poganja sam rabimo več. Npr pri 2:1 to pomeni, da 600kg deluje navzdol in 1200 navzgor, kar je isto, kot vožnja nekega normalnega vozila brez vsakršnega downforca pri 190km/h. Npr avtomobila. Če bi pa hotel, da na stropu dosegaš tak efekt, kot ga formula na tleh pri 130km/h in razmerju 1:1 (torej omogočena večja hitrost čez zavoje, boljši pojemki, itd), bi pa teoretično rabil 3:1. Ampak ni potrebe.

Popravljeno . Popravil Jure
  • Všeč mi je 2
  • Ni mi všeč 1
Povezava do komentarja
Delite na drugih straneh

finte da motor nebi delal obrnjen na glavo in podobno zdaj zanemarimo.

verjetno res nebi delal ker za to ni naret.

se bi ga pa sigurno dalo prilagodit tudi tako če bi že kdo hotel.

motorna žaga na primer.

z njo lahko skuriš celi tank bencina pa nima veze kak je obrnjena. ni to neka jaka znanost.

saj ni treba da se karkoli pelje po tunelu.

čisto dovolj fajn bi blo za videt pomanjšan model v vetrovniku, kako je po zaslugi aerodinamike prilepljen na strop neke plošče.

to pa res ni neki finančni zalogaj.

Povezava do komentarja
Delite na drugih straneh

si pa pozabil, da je motorna žaga 2 taktna in se maže z oljem pomešanim v gorivu katero izgoreva v cilindru...formula pa je 4 taktna, maže se z oljem iz karterja, če motor formule postaviš na glavo bo olje odteklo ali mimo ˝šibke˝ ali pa čez oddušek na glavi motorja

Povezava do komentarja
Delite na drugih straneh

si pa pozabil, da je motorna žaga 2 taktna in se maže z oljem pomešanim v gorivu katero izgoreva v cilindru...formula pa je 4 taktna, maže se z oljem iz karterja, če motor formule postaviš na glavo bo olje odteklo ali mimo ˝šibke˝ ali pa čez oddušek na glavi motorja

saj sem reko da se da prirediti stvari (mašino) če smo že tak pikolovski.

pač narediš dvotaktno formulo 1! slap.gif

Povezava do komentarja
Delite na drugih straneh

si pa pozabil, da je motorna žaga 2 taktna in se maže z oljem pomešanim v gorivu katero izgoreva v cilindru...formula pa je 4 taktna, maže se z oljem iz karterja, če motor formule postaviš na glavo bo olje odteklo ali mimo ˝šibke˝ ali pa čez oddušek na glavi motorja

mogoče suhi karter ? ta pač deluje tudi takrat , ko co cilindri spodaj , katrer pa zgoraj - nekateri avionski motorji... ki delujejo brezhibno tudi , ko je avion v hrbtnem letu...

Povezava do komentarja
Delite na drugih straneh

opažam da imaste eni res preveč časa, da razpravljate ali bi formula šla po stropu itn.....

ja bi če bi jo ata šumaher vozo pred 4 leti ko je bil ful v formitrance_25_naughty.gif

toliko je stvari ki jih se da na papirju naredit žal pa .......

aja mogoče bi si nekateri morlai najprej prebrat kakšno knjigo delovanje motorjev z notranjim zgorevanjem itn..... osnovno znanje............

da bi jim bile nekatere stvari lažje razumljive

Povezava do komentarja
Delite na drugih straneh

Se strinjam z hilton-om,

mislim pa, da tudi kakšen srednješolski učbenik o Fiziki nebi smel biti izvzet iz tega repertuarja.

  • Všeč mi je 2
  • Ni mi všeč 1
Povezava do komentarja
Delite na drugih straneh

malo ste odjadrali od prvotne ideje (nekateri), kar sicer ni nič hudega.

vprašanje je bilo ali aerodinamika formule ali avta omogoča vožnjo postropu.

spojleri, difuzorji, podtlak in podobno.

tak mimogrede...

da vožnja po stropu ni mogoča ker motor nebi delal... ok.

se morot prilagodi, kaj pa pol?

še zmeraj ni možno?

Povezava do komentarja
Delite na drugih straneh

še zmeraj ni možno?

itak da je možno.. samo noben nam noče formule posodit pa tunela - seveda ravnega 100% - zapreti... :D

Povezava do komentarja
Delite na drugih straneh

pattex. und hält.

:)

ha,ha,ha...dobra. :lol: .samo sprašujemo se o vožnji po stropu... :)

Povezava do komentarja
Delite na drugih straneh

ja no, pattex na gume pa bo. vozil se bos tudi lahko.

dokler pattexa ne znucas. pol pa....... :whistle:

Povezava do komentarja
Delite na drugih straneh

Pa še na eno silo ste pozabili, in sicer na rotacijo okrog zadnje osi, ki prednji del avta dviga navzgor. Namreč moment je enak produktu ročice (polmeru zadnje gume) ter potisne sile zadnjega kolesa...ce ta moment delimo z razdaljo med osovinama, dobimo silo dviga prednjega dela. :P Te sile se kr množijo...če bi upošteval vse kontra sila in tiste ki "pomagajo"...je po mojem obcutku nekje na meji :rolleyes: Najbrž obstaja razlog, da si še nihče ni tega upal :?

Popravljeno . Popravil rdeci_vragec
Povezava do komentarja
Delite na drugih straneh

Pa še na eno silo ste pozabili, in sicer na rotacijo okrog zadnje osi, ki prednji del avta dviga navzgor. Namreč moment je enak produktu ročice (polmeru zadnje gume) ter potisne sile zadnjega kolesa...ce ta moment delimo z razdaljo med osovinama, dobimo silo dviga prednjega dela. :P Te sile se kr množijo...če bi upošteval vse kontra sila in tiste ki "pomagajo"...je po mojem obcutku nekje na meji :rolleyes: Najbrž obstaja razlog, da si še nihče ni tega upal :?

€...pa nobene koristi nebi mel od tega

Povezava do komentarja
Delite na drugih straneh

Pa še na eno silo ste pozabili, in sicer na rotacijo okrog zadnje osi, ki prednji del avta dviga navzgor. Namreč moment je enak produktu ročice (polmeru zadnje gume) ter potisne sile zadnjega kolesa...ce ta moment delimo z razdaljo med osovinama, dobimo silo dviga prednjega dela. :P Te sile se kr množijo...če bi upošteval vse kontra sila in tiste ki "pomagajo"...je po mojem obcutku nekje na meji :rolleyes: Najbrž obstaja razlog, da si še nihče ni tega upal :?

sila kola lomi ... sile se seštevajo ali odštevajo,he,he... samo če ima na sprednjem spojlerju 750 kg pritiska je to cca 150kg več kot tehta cel avto... ja kar zanimivo postaja tole...

€...pa nobene koristi nebi mel od tega

kakšni € -uri...? sponzorji v času recesije kar ponujajo denar.. :whistle: korist ?? mogoče dobra reklama za proizvajalca...pa verjetno nič dražja kot una za novo meco...

Povezava do komentarja
Delite na drugih straneh

fizikalno je možn. sam zdej pa je problem najdt t prav prostor za to pizdarijo in problem je če pride do samo ene spremenljivke in bi se lahko zgodila tregedija

Povezava do komentarja
Delite na drugih straneh

si pa pozabil, da je motorna žaga 2 taktna in se maže z oljem pomešanim v gorivu katero izgoreva v cilindru...formula pa je 4 taktna, maže se z oljem iz karterja, če motor formule postaviš na glavo bo olje odteklo ali mimo ˝šibke˝ ali pa čez oddušek na glavi motorja

Teh težav ne bo, ko se bo dirkalo z električnimi.

  • Ni mi všeč 2
Povezava do komentarja
Delite na drugih straneh

Teh težav ne bo, ko se bo dirkalo z električnimi.

to smo že rešili nekaj postov nazaj s suhim karterjem .... pri električnih bo problem teža ( za naslednjih 5-8 let sigurno)

Povezava do komentarja
Delite na drugih straneh

  • 2 tedne pozneje...

Če bi bil tunel okrogel tako, da bi formula lahko zapeljala na strop, potrebuje med 125-130km/h, da tudi ostane na stropu. To mi je povedal David Richards že ogromno let nazaj, ko smo skupaj pripravljali komunikacijo pri pro-drivu. Kmalu zatem, ko je vstopil v svet f1 smo šli ravno s to izjavo v medije - baje je bilo preizkušeno ne samo izračunano.

  • Všeč mi je 2
  • Ni mi všeč 1
Povezava do komentarja
Delite na drugih straneh

Ustvarite račun ali se prijavite za komentiranje

Za objavljanje se morate najprej registrirati

Ustvarite račun

Registrirajte se! To je zelo enostavno!

Registriraj nov račun

Prijava

Že imate račun? Prijavite se tukaj.

Vpišite se
  • Zadnji brskalci   0 članov

    • Noben registriran uporabnik, si ne ogleduje to stran.


×
×
  • Ustvari novo...

Pomembne informacije

Z uporabo te strani se strinjate z uporabo piškotkov in se strinjate s pravili o varovanju zasebnosti!