Noise Objavljeno November 1, 2002 Opozori Objavljeno November 1, 2002 Za vse, ki se spoznate na avto-elektriko... 1. Akumulator V "avtu" (v narekovajih, ker gre za Lado Nivo) imam trenutno 50Ah akumulator, čeprav naj bi bil po specifikacijah proizvajalca 55Ah. Ker ga bom zamenjal, me zanima, če naj kupim "priporočeno" kapaciteto (55Ah) ali večjega. V čem so prednosti/slabosti večjih oz. prednosti/slabosti manjših akumulatorjev (relativno večjih manjših, glede na specifikacije proizvajalca avtomobila) ?? 2. Dodatni adapter (porabniki) Dodati moram dva ali tri cigaretne adapterje. Malo sem gledal po avto-štacunah, pa imajo en trojni cigaretni adapter (ki ga priključiš kar na obstoječega), ki pa nima nobene dodatne varovalke, kar pa se mi ne zdi OK. Moram dati zadevo poštimat avto električarju (a je kakšen na forumu? transalp že vem da je hud maher za elektriko 8) ehehe), če nočem imeti problemov? Thanx in advance...
SPIDI Objavljeno November 2, 2002 Opozori Objavljeno November 2, 2002 Za vse, ki se spoznate na avto-elektriko... Moram dati zadevo poštimat avto električarju (a je kakšen na forumu? transalp že vem da je hud maher za elektriko 8) ehehe), če nočem imeti problemov? Thanx in advance... Je. Drugače ti pa lohka tudi jaz kaj poštimam.
Noise Objavljeno November 2, 2002 Avtor Opozori Objavljeno November 2, 2002 Ker ga bom zamenjal, me zanima, če naj kupim "priporočeno" kapaciteto (55Ah) ali večjega. V čem so prednosti/slabosti večjih oz. prednosti/slabosti manjših akumulatorjev (relativno večjih manjših, glede na specifikacije proizvajalca avtomobila) ?? Mi je pa nekako jasno, da če je prevelik, se mogoče ne bo filal dosti... manjšega pa sploh ne vem zakaj bi dal noter?
SPIDI Objavljeno November 2, 2002 Opozori Objavljeno November 2, 2002 Jaz bi na tvojem mestu vzel malo večjega. Manjši pa je noti zato ker je prejšni lastnik varčeval, oz. ga je vzel z enega drugega avta.
yankee Objavljeno November 2, 2002 Opozori Objavljeno November 2, 2002 Jaz bi na tvojem mestu dal noter tudi malo vecjega....samo prej kot bi ga sel kupovat bi izmeril stranice lezisca akumulatorja....da ne bi slucajno prinesel domov akumulator in sele potem ugotovil,da mi ne gre not....pa tudi zapomni si na kateri strani ma - oz. + :wink: Kar se tice vtikaca pa ce ne mislis gor priklapljat nevemkako pozresnih porabnikov ti ni treba dajat dodatne varovalke ker je itak ze varovalka kjer so druge... po potrebi edino lahko das gor malo mocnejso...brez pretiravanja seveda... 8)
transalp Objavljeno November 2, 2002 Opozori Objavljeno November 2, 2002 Evo še mene... Spidi in Yankee sta ti pravino svetovala. Bolje je vzeti večjo kapaciteto akumulatorja, če le ustreza po dimenzijah/razporedu priključkov. S polnjenjem ne bo nobenih težav. Primer: v svojem golfu II diesel imam že drugo baterijo zapored kapacitete 75Ah namesto originalnih 66Ah. Prednost je v večji zalogi energije (vklopljeni porabniki, ko motor miruje in ni polnjenja), pa tudi boljših zagonskih zmogljivostih, predvsem v mrazu oziroma pri delno izpraznjeni bateriji. Glede priključka pa - kaj imaš namen priklapljati? Kot sem videl v drugi temi, naj bi bila eden od porabnikov CB postaja. Verjetno ti bo prav prišlo, da vtičnice delujejo tudi brez kontakta? Če boš priklapljal močnejše porabnike oz. več porabnikov hkrati, vzemi avtoinstalacijsko žico preseka najmanj 4, raje kar 6 kvadratnih milimetrov. Žico priključi s kabelskim čeveljčkom neposredno na plus pol akumulatorja. Takoj za čeveljčkom, torej tik ob akumulatorju, v tem primeru OBVEZNO sledi varovalka zaradi varovanja kabla (možna poškodba izolacije) in vtičnic proti kratkemu stiku. Priporočam "taljivi listič" (npr. 30A) v ohišju, ki ga dobiš pri monterjih avtoakustike ali npr. v Conrad-u. Žico potem pelji skozi luknjo v "požarni steni" avtomobila v kabino. Robove luknje obvezno zaščiti z gumijasto uvodnico (prstanom), ki hkrati tudi tesni prehod v kabino (voda, plini). Minus priključek trojne vtičnice poveži preko žice enakega preseka in kabelskega čeveljčka neposredno s karoserijo avtomobila. Pod armaturno ploščo boš gotovo našel primeren vijak ("dobra masa"), na katerega priviješ čeveljček. Na opisani način dobiš na vtičnicah kvalitetno napajanje z zelo majhnim padcem napetosti na kablih/priključkih.
.T. Objavljeno November 4, 2002 Opozori Objavljeno November 4, 2002 V avto daj cim vecji akumulator (kolikor to omogocajo njegove dimenzije). S filanjem ne bo problema. Sam sem imal v bemflu original 40 Ah, sedaj pa imam ze vec kot eno leto notri 66 Ah. Boljse vziga predvsem pozimi. Tudi ce pozabim prizgane luci (za nekaj ur), avto vseeno vzge. Tadej
transalp Objavljeno November 4, 2002 Opozori Objavljeno November 4, 2002 Eh, Noise, sem spregledal, da gre za adapter vžigalnika "iz enega v tri". V mislih sem imel montažo manjšega "panela" s tremi vtičnicami pod armaturno ploščo. Takšen panel sem menda videl v Conrad-u. Kakorkoli že, pri uporabi adapterja ne potrebuješ dodatne varovalke, ker je varovan že sam priključek cigaretnega vžigalnika. Je pa ponavadi ta priključek narejen za max. 10A, pa še to raje za krajši čas. Ker je ponavadi na vžigalnik speljana ne ravno debela žica, je temu ustrezno tudi "sesedanje" zaradi padca napetosti na vodniku ob večji obremenitvi. Skratka, kvalitetne 12V priključke raje naredi po navodilih iz mojega prejšnjega posta. Če rabiš pomoč, se oglasi.
Noise Objavljeno November 4, 2002 Avtor Opozori Objavljeno November 4, 2002 Transalp, mogoče te bom pa res prosil za pomoč. Prideš v sredo na srečanje, da se kej pametnega ob pivu zmeniva?
transalp Objavljeno November 5, 2002 Opozori Objavljeno November 5, 2002 Hmmm, Noise, še ne vem. Če bo zneslo, kam - v OTP ali OLP?
_Misko_ Objavljeno Avgust 12, 2007 Opozori Objavljeno Avgust 12, 2007 Mene pa zanima če ma kdo električno shemo od škode felicie :? :? al pa če ve kako se veže iz relejov na stikala in žarnice :? :? Morm nardit eno maketoza šolo pa ne znam zvezat...
k0ci Objavljeno Avgust 13, 2007 Opozori Objavljeno Avgust 13, 2007 nekako tako: ampak ponavadi se preko releja daje samo takrat, kadar izvedba ali sami kontakti stikala ne zdržijo tistega toka, ki ga porabi porabnik
fp4492 Objavljeno Avgust 13, 2007 Opozori Objavljeno Avgust 13, 2007 (popravljeno) nekako tako: ampak ponavadi se preko releja daje samo takrat, kadar izvedba ali sami kontakti stikala ne zdržijo tistega toka, ki ga porabi porabnik In kaj pridobiš s tem, da oba kontakta vzbujalnega navitja releja vežeš na minus pol? :whistle: Nekaj si pomešal :naughty: Aha, se opravičujem, malo nerodno si narisal, pa sem prehitro sklepal. Blo bi fajn, da bi mu še narisal, katera dva priključka sta za vzbujalno navitje in katera dva sta delovni kontakt releja Popravljeno Avgust 13, 2007. Popravil fp4492
k0ci Objavljeno Avgust 13, 2007 Opozori Objavljeno Avgust 13, 2007 sej mislim da se vidi ;) za vzbujanje sta zgornja dva, kjer rele preklopiš s stikalom, kontakt pa rele izvede na spodnjih dveh priključkih, da vključi žarnico ....če ti pa ni odveč pa lahko tudi popraviš in narediš da bo bolj pregledno :D
_Misko_ Objavljeno Avgust 13, 2007 Opozori Objavljeno Avgust 13, 2007 Hvala vama!!! :worship: :worship:
Guest Brumer Objavljeno Avgust 17, 2007 Opozori Objavljeno Avgust 17, 2007 (popravljeno) Mene pa zanima če ma kdo električno shemo od škode felicie :? :? al pa če ve kako se veže iz relejov na stikala in žarnice :? :? Morm nardit eno maketoza šolo pa ne znam zvezat... Napiši točno kaj bi rad zvezal in ti pomagam.Samo relej(delovni) pa vedno montiraš takole: 1.) 30 je stalni tok + preko varovalke min 15 A za dve luči skupaj 120W 2.) 85 je - (masa) 3.) 86 je krmiljenje + iz stikala luči 4.) 87 je izhod + za npr. ablend,dolga,meglenka,sirena Ps. to je vezava za navadni delavni rele brez zaščitne dijode.Na releju je lahko še št.87a(to je takoimenovani mirujoči rele) :worship: Popravljeno Avgust 17, 2007. Popravil Brumer
_Misko_ Objavljeno Avgust 18, 2007 Opozori Objavljeno Avgust 18, 2007 Napiši točno kaj bi rad zvezal in ti pomagam.Samo relej(delovni) pa vedno montiraš takole: 1.) 30 je stalni tok + preko varovalke min 15 A za dve luči skupaj 120W 2.) 85 je - (masa) 3.) 86 je krmiljenje + iz stikala luči 4.) 87 je izhod + za npr. ablend,dolga,meglenka,sirena Ps. to je vezava za navadni delavni rele brez zaščitne dijode.Na releju je lahko še št.87a(to je takoimenovani mirujoči rele) :worship: Vse sem že zvezal samo žmigavce neznam :headbang: .Imam podobno knjigo kot ti Motorno vozilo..sam se ne znajdem ker na releju za žmigavce ni številk in na stikalu za use 4 žmigovce tut ne...če mi loh tuki obkrožiš na slikah pa poveš iz kje kam pride... Hvala
Guest Brumer Objavljeno Avgust 18, 2007 Opozori Objavljeno Avgust 18, 2007 Vse sem že zvezal samo žmigavce neznam :headbang: .Imam podobno knjigo kot ti Motorno vozilo..sam se ne znajdem ker na releju za žmigavce ni številk in na stikalu za use 4 žmigovce tut ne...če mi loh tuki obkrožiš na slikah pa poveš iz kje kam pride... Hvala Na sliki kjer je slikan avtomat se nič nevidi na drugi pa kot sam praviš ni številk ,tu ti jaz pri najboljši volji namorem nič pomagat.Treba bo nekja dobiti šemo ali pri nekomu pogledati kdor ima tak avtomat montirn.Pošiljam ti dve šemi mogoče ti kaj pomaga so v nemščini.OK
Priporočene objave
Ustvarite račun ali se prijavite za komentiranje
Za objavljanje se morate najprej registrirati
Ustvarite račun
Registrirajte se! To je zelo enostavno!
Registriraj nov računPrijava
Že imate račun? Prijavite se tukaj.
Vpišite se