Skoči na vsebino

Potrebujemo nov zakon! (skuter/moped)


PeterFortuna

Priporočene objave

Vedno več nas razmišlja v tej smeri, ki je vodilo v tem e-mailu. kakšna mnenja?

Lepo pozdravljeni!

Spet se bliža motoristična sezona, ki kot takšna vsebuje tudi vozila H-kategorije (skuterji, mopedi). Na vas se pa obračam v želji, da bi se izpostavilo določene probleme te mopedistično-skuteristično usmerjene skupine, saj je posameznikov, ki si lastijo moped ali skuter, vedno več.

Torej, da kar začnem, prvi problem se pojavi že pri omejeni hitrosti te skupine, in sicer ta znaša 45 km/h, kar pa pomeni, da so takšna vozila naravnost zamašek za promet (in nalete), saj so veliko širša ter manj agilna za razliko od koles, katerim ni problem zaviti na bankino ter se peljati. V zakonu se omenjena hitrost sklicuje na "konstrukcijsko" določeno hitrost, ker pa je bil zakon sprejet leta 1998, je bil sinonim za konstrukcijsko hitrost npr. Tomos APN6 ter razni njemu podobni mopedi z boben zavorami ter premehkimi blažilci. V zadnjih desetih letih se je pa na področju varnosti skuterjem in mopedov marsikaj spremenilo (zato tudi menim, da bi bilo prav, da bi se kaj takšnega tudi upoštevalo pri prenovi zakona), saj so modernejši skuterji ter mopedi opremljeni s celo štiribatnimi zavornimi čeljustmi ter tako imenovanimi "large diameter" zavornimi koluti, katere vgrajujejo (identične komponente!) na skuterje s kubikažo 125 ccm. Takšen primer je Gilera Runner. Prav tako je na istem (kar se tiče komponent zavor in vzmetenja) skuter Yamaha Aerox 50 ccm, ki je vgrajeval iste komponente na 100 kubični model Aeroxa. Ko pogledamo na mopede (Yamaha TZR, Aprilia RS, Yamaha DT ipd), opazimo, da so komponente na teh mopedih celo boljše (spet govorim o zavorah ter vzmetenju) kot na nekaterih drugih motorjih (večinoma nepriznanih znamk v svetu motociklizma) kubikaže 125 kubičnih centimetrov, katerih hitrost seveda močno presega 45 km/h. Tako da mislim, da bi morali zakon z ozirom na omenjene modele (ter še seveda kakšnega zraven) spremeniti ter spremeniti omejeno hitrost, saj je ta v praksi dokazano celo nevarnejša kot za 20 km/h večja hitrost. Prilagam tudi članek, ki je bil objavljen v Novem tedniku. Seveda bi bilo temu treba prilagoditi tudi sistem avtošol, da bi imel zakon efektivnost.

V upanju, da bomo skuteristi ter mopedisti z vašo pomočjo obvestili slovensko javnost ter politko ter s tem pripomogli ne le varnosti nas ter tudi varnosti drugih udeležencev v prometu,

vam želimo uspešen večer še naprej.

clanek.jpg

Povezava do komentarja
Delite na drugih straneh

lol. keri majster je te to pisal :slap:

sj skuterji po takšni primerjavi tud negrejo 45 ampak 70.

125 kubični brez problema dosegajo 200kmh, to je tud nekaj novega

Popravljeno . Popravil impulz
Povezava do komentarja
Delite na drugih straneh

ja takle mamo na žalost . Mislim da za tiste ki te zakone prirejajo sploh ni varnost na prvem mestu ampak zaslužek. Če boš ti odblokerov motor boš tvegou da te policaj ustavi in tko bojo zaslužil oz zaslužjo. Nimaš kej tko je in tko bo zmeri:S

Povezava do komentarja
Delite na drugih straneh

lol. keri majster je te to pisal :slap:

sj skuterji po takšni primerjavi tud negrejo 45 ampak 70.

125 kubični brez problema dosegajo 200kmh, to je tud nekaj novega

ta majstr sm js :) drugo kot drugo, po kakšni primerjavi? in tretje, v ozir sem vzel mitoja, ki gre kolko vem tud do 160 bp, verjetno ga z malo tuninga ni težko spravit na vsaj 180 :) tud rs-ke niso ravno počasni motorji :) sicr pa nwm, zka se vsak v malenkosti vpikne, če je ideja važna... sei če te mot, pač ni trea pisat :) samo men se pč zdi (hah, ka men, k še mam ducat folka za sabo) d bi blo končn trea tud nas v ozir vzet.

te še kej moti?

Povezava do komentarja
Delite na drugih straneh

ja takle mamo na žalost . Mislim da za tiste ki te zakone prirejajo sploh ni varnost na prvem mestu ampak zaslužek. Če boš ti odblokerov motor boš tvegou da te policaj ustavi in tko bojo zaslužil oz zaslužjo. Nimaš kej tko je in tko bo zmeri:S

Jah, treba je optimistično gledat :P . Sam men se zdi pa najbl smotrno to k piše v unm članku. Da maš pri 15 letih 50cc pa se vozš 45km/h (sicer mislm da je takih res mal), potem pa greš pr 16 delat za 125cc. In potem kupiš RS al pa Mito oz. karkoli, sploh 2t in ti gre motor skor 170km/h !!! Mislm halo, iz hitrost k te kolesarji prehitevajo, da te je sram da se pelš sploh, nasljdno leto pa na 130-170 km/h...  

Res pa je da te noben ne sil na 125cc.... 

Povezava do komentarja
Delite na drugih straneh

no ja, js osebno poznam dost ludi, k jih je enostavno strah polcajev, d bi jim skutere uzel... don't blame them. sicr pa spet po drugi strani je pa spet res, da ta zakon v velki meri sploh praktične podlage nia, če se na res tok vozi nad 45. še en razlog več, da bi se ga moralo vzeti v ozir :)

Povezava do komentarja
Delite na drugih straneh

Js bi se kr strinjau s tem kar je napisal PeterFortuna, ker vozniki osebnih vozil ko se pelješ 45 bi te najraje preskočli al karkoli...!

Prau nič nas neupoštevajo v preometu kot enakopravne :wallbash:

Povezava do komentarja
Delite na drugih straneh

Js bi se kr strinjau s tem kar je napisal PeterFortuna, ker vozniki osebnih vozil ko se pelješ 45 bi te najraje preskočli al karkoli...!

Prau nič nas neupoštevajo v preometu kot enakopravne :wallbash:

A je že koga murjak dobu na radar al pa kej ?

Povezava do komentarja
Delite na drugih straneh

ne sam to, dost jih je že brez motorja ostal, kr so names 45 prpelal 55 na radar :)

Povezava do komentarja
Delite na drugih straneh

ka pri 16 lahko gres za 125??? niso neke govorili da se tota meja prestavi na 18???

Povezava do komentarja
Delite na drugih straneh

nč se ni prestavlo, pri 16 je za 125, pri 18 pa za 35 kw, pri 24 pa za neomejeno oziroma lahko greš delat za neomejeno že po dveh letih imetja izpita za 35 kw

Povezava do komentarja
Delite na drugih straneh

pa kaj ni to tak da ko naredis izpit za 125 se ti pri 24 letih avtomatsko da za neomejeno???

Povezava do komentarja
Delite na drugih straneh

ne. ko pri 16 nardiš izpit, moraš pri 18 na novo narediti za 35 kw oziroma pri 24 za neomejeno. nič ni več avtomatskega preskakovanja kategorij!

Povezava do komentarja
Delite na drugih straneh

Bučke......

skuter je mestno prevozno sredstvo in po naseljih je omejitev na 50km/h, tako da hitrost 45km/h niti ni tako majhna. Pa bodimo realni, vsak skuter dandanes v tovarniški konfiguraciji leti preko 50km/h ko je utečen. Ne vidim razloga, zakaj bi potrebovali nov zakon.

Članek je pa itak taka bučka, da je kaj.....omejitev na 75km/h? In kje naj bi se to vozilo? Po mestih?

Tudi mene je že neštetokrat tako zaprl kamion, avtobus, avto, pa ne jokcam....enostavno sem bolj pozoren na okolico....

Popravljeno . Popravil bmw
  • Ni mi všeč 2
Povezava do komentarja
Delite na drugih straneh

skuter mestno vozilo... ja, maš prav, res je bilo kakšne 10 let nazaj primarno vozilo v mestu. kar se tiče motorjev. ampk zdj? oprost, ampk js uporablam skuter za ture nad 200 km, tolko pa verjetno ne boš samo po mestu delav? tud ne žvijo vsi v mestu, ki si lastijo skuter. + vsega tega ni govora tukaj samo o skuterjih ampk o ostalih mopedih (yamaha tzr, dt, aprilia rs, mx, sx, rieju spike x, rrx......), malo morje je tega in vedno več je tega. zato je teh 45 takšen problem. ti motorčki pa tud niso primarno mestno vozilo, kolikor jaz poznam svoje prjlatle, ki si jih lastijo! tako da je to tvoje mestno flancanje bučka, pa brez zamere :) seveda se res veliko skuterjev uporablja primarno še res v mestih, vendar se vedno bolj širijo na ceste izven mest (tam pa ni omejitev 50, kajne?). če se ti zdi moje govoričenje mlatenje prazne slame... uredu, vsak ima svoje mnenje :) verjamem pa tud, da nism edini, ki tako misli ...

Povezava do komentarja
Delite na drugih straneh

skuter mestno vozilo... ja, maš prav, res je bilo kakšne 10 let nazaj primarno vozilo v mestu. kar se tiče motorjev. ampk zdj? oprost, ampk js uporablam skuter za ture nad 200 km, tolko pa verjetno ne boš samo po mestu delav? tud ne žvijo vsi v mestu, ki si lastijo skuter. + vsega tega ni govora tukaj samo o skuterjih ampk o ostalih mopedih (yamaha tzr, dt, aprilia rs, mx, sx, rieju spike x, rrx......), malo morje je tega in vedno več je tega. zato je teh 45 takšen problem. ti motorčki pa tud niso primarno mestno vozilo, kolikor jaz poznam svoje prjlatle, ki si jih lastijo! tako da je to tvoje mestno flancanje bučka, pa brez zamere :) seveda se res veliko skuterjev uporablja primarno še res v mestih, vendar se vedno bolj širijo na ceste izven mest (tam pa ni omejitev 50, kajne?). če se ti zdi moje govoričenje mlatenje prazne slame... uredu, vsak ima svoje mnenje :) verjamem pa tud, da nism edini, ki tako misli ...

živa resnica, potem bi blo najbol da skuterje omejijo samo na ceste kjer je omejitev 50 oz 40, nevem zakaj se potem lahko voziš po cesti kjer je omejitev 70??? oviraš sebe pa še druge

Povezava do komentarja
Delite na drugih straneh

točno tako. potem bi lahko še za nas uvedli posebne steze kot so za kolesarje. resnico na plan, a je zablokiran moped kej hitrejši? ne, še počasnejši je lahko. ma pa neprimerno boljše zavore in vodljivost! pol bolš da damo še pecikliste s kolesi na valčke in če zmorejo gonit nad 45, jim zaplenimo kolo ter vzamemo vozniški izpit za kolo! mislim ne vem no, js osebno se ravno tako počutim! še enkrt bom ponoviu, ne podpiram, da dobi 15 letn mulc u roke moped, k gre gladko do 80, podpiram pa to, da bi se po parih letih izkušenj lahko zakonito ter predvsem VARNO peljal!

Povezava do komentarja
Delite na drugih straneh

ta majstr sm js smile.gif drugo kot drugo, po kakšni primerjavi? in tretje, v ozir sem vzel mitoja, ki gre kolko vem tud do 160 bp, verjetno ga z malo tuninga ni težko spravit na vsaj 180 smile.gif tud rs-ke niso ravno počasni motorji smile.gif sicr pa nwm, zka se vsak v malenkosti vpikne, če je ideja važna... sei če te mot, pač ni trea pisat smile.gif samo men se pč zdi (hah, ka men, k še mam ducat folka za sabo) d bi blo končn trea tud nas v ozir vzet.

te še kej moti?

ti primerjaš blokiran skuter s odprto (nelegalno) dvo taktno 125 raketo.

mito gre 180 ja, vendar kot veš, tile tuningi spet niso legalni. magičnega 200 zidu pa prebil ne bo še z tako hudimi tuningi.

zoprno je 45kmh ja ni kaj, vendar smo si sami krivi. iz naših "grehov" se financira policija.

v članku pa pišeš kot da skor vsaki 125 gre bp 200kmh. naj te opomnim da se 2t 125 že počasi ukinjajo in samo vprašanje časa je, ko bo euro 4 norma prišla ki bo čisto vse 2t rakete zbrisala iz seznama (pazi zdaj) zaželjenih motociklov na evropskih tleh.

no samo v opombo, 2t mašinc je približno ena desetina vseh 125 motorjev in predstavljajo vrh ponudbe.

moja utopija je, da vsi začnemo vozit po pravilih in bankrotiramo prometno policijo haha

pocenit motocikle in podražit avtomobile. ne pa zdaj ko ima vsaka malo premožnejša družina 4 avte pri hiši. raj 3 motocikle pa en avto :)

to bi bil močan korak proti globalnemu segrevanju in gneči na cestah.

2t motorji so pa tudi največja bedarija človeštva... naj ukinejo te vražje dvotaktaše pa naj bojo bol tolerantni z kubiki in kilovati :/

  • Ni mi všeč 2
Povezava do komentarja
Delite na drugih straneh

Dude ti bi ukinil 2t. Zakaj? Ni lepšega užitka kot pospešit z 2t raketo. In kaj, tisti ko gre 160+ je sam kriv, da tako vozi. Sam imaš Husqvarno in se pritožuješ. Zamenjaj s kakšnim Tomosem ali kakšnim drugim 4 taktnim supermototom (125ccm) pa bomo videlo kako dolgo boš zdržal. Sicer pa, kateri debil dandanes ne odblokira skuterja, mopeda?

Sicer pa...kako je bilo pred 15 leti? A je kdo poznal 4-taktni 125 ccm motor? NE! Kako so pa takrat vozili???

  • Všeč mi je 1
  • Ni mi všeč 1
Povezava do komentarja
Delite na drugih straneh

Sicer pa...kako je bilo pred 15 leti? A je kdo poznal 4-taktni 125 ccm motor? NE! Kako so pa takrat vozili???

ZNJ ima prav,125 ccm 4t so začeli proizvajat zadnja leta,še 10 let nazaj ni blo 4t.....

.....skuteristi,ki bi radi uzakonili večjo dovoljeno hitrost skuterjev,se mi zdi prav,ker kdaj tudi 50km/h "ovira na cesti" zaradi nestrpnih avtomobilistov...

Povezava do komentarja
Delite na drugih straneh

zgleda da nisem bil zadosti jasen...

jaz sem ZA, da zamenjamo 125 2t (25kw) za 250 4t (25kw).

efekt je isti, s tem da ima uporabnik manj stroškov in bolj vzdržljivo mašino. plus onesnaževanje je racionalizirano.

brez veze nekej dodatno obdavčujejo zarad onesnaževanja če pa jaz onesnažujem 4x preko dovoljene meje s svojimi skromnimi 25kw worship.gif

v mojem primeru pa sem se mogu odločit med 125 (11kw) in 125 (25kw) in valda da sem se odločil za drugo. bi pa z veseljem zamenjal za kakšen 250 kubičen motor ali več z isto močjo.

@znj tisti debil ko hoče da je nov, 4 pa pol jurja vredn motor pod garancijo

Popravljeno . Popravil impulz
Povezava do komentarja
Delite na drugih straneh

Ustvarite račun ali se prijavite za komentiranje

Za objavljanje se morate najprej registrirati

Ustvarite račun

Registrirajte se! To je zelo enostavno!

Registriraj nov račun

Prijava

Že imate račun? Prijavite se tukaj.

Vpišite se
  • Zadnji brskalci   0 članov

    • Noben registriran uporabnik, si ne ogleduje to stran.
×
×
  • Ustvari novo...

Pomembne informacije

Z uporabo te strani se strinjate z uporabo piškotkov in se strinjate s pravili o varovanju zasebnosti!