Skoči na vsebino

Prezimovanje motorja + akumulatorja


kekec III

MOTO AKUMULATOR  

256 članov je glasovalo

  1. 1. MOTO AKUMULATOR ČEZ ZIMO ..... ?

    • Pustim v motorju
    • Pustim v motorju in odklopim
    • Vzamem z motorja in ga shranim


Priporočene objave

Ob PREPOLNENJU svinčenih akumulatorjev se le ti v določeni točki pričnejo segrevati in tvori se vodik. Pri klasičnem s tekočim elektrolitom se to lepo vidi na mehurčkih na površini elektrolita, ko le ta doseže nasičenost po daljšem ali prehitrem polnenju. Ti mehurčki so vodik in kisik. AGM je samo izvedba svinčenega akumulatorja, zato vse zakonitosti kemičnega procesa veljajo tudi zanj.

 

Ker vidim, neakteri še vedno ne verjamete navajam citat z Wikipedie o AGM akumulatorjih:

...breaks down the diluted acid into its component parts: sulphur, hydrogen, and oxygen. In flooded lead-acid batteries, the sulphur sinks to the bottom of the cell while the oxygen and hydrogen gases are allowed to escape, ....

...if the pressure exceeds safety limits, safety valves open to allow the excess gases to escape...

 

Akumulator je čista kemija in fizika, zato so zadeve znane in egzaktne.

 

@Živnorc
1. dober polnilnik za vzdrževanje akumulatorjev na motorju katerega brez skrbi lahko pustiš priključenega pol leta stane med 50-100€.
2. AGM akumulator brez znaka BMW stane 99€ v Evrotonu, Z znakom BMW je nekaj dražji.
3. Poanta mojeg prispevka je v kvaliteti in varnosti vzdrževanja akumulatorja na daljše obdobje.

Popravljeno . Popravil NikolaTesla
Povezava do komentarja
Delite na drugih straneh

Še to.  AGM akumulatorji so vgrajeni predvsem v motorje z vgrajenim ABS in pri tistih, kjer so montirani na način, kje je (de)montaža prezahtevna za povprečnega uporabnika.

Zavore ob nedelujočem motorju z ABS delujejo z zmanjšano močjo, zato so izbrali proizvajalci AGM akumulatorje, ki imajo precej prednostu pred klasičnimi.

Povezava do komentarja
Delite na drugih straneh

Imam motor z ABS, pa nimam AGM akumulatorja pa tudi original ga ni bilo, ga vzdržujem z Lidlovim polnilcem pa ni nobenega problema, "BREMZA PA VŽIGA".

 

Je pa luštno brat take debate.

 

"VEČ GLAV VEČ ZELA"

Popravljeno . Popravil radko5
Povezava do komentarja
Delite na drugih straneh

...itak, da je poanta delovanja akumulatorja fizika in kemija.....

... vse jasno o vodiku in kisiku.... (tudi jaz vem nekaj o teh stvareh)

...ampak ne vidim poante, zakaj moramo tolko komplicirat.... če je prazen.....napolniš, pa je ...oziroma, preprečuješ, da se med nedelovnjem motorja akumulator ne sprazni....

 

itak 99,9% polnjenj akumulatorja zagotavlja "butasti" alternator s tistimi nekaj diodami...in to mu je vsa pamet, ki jo uporablja....in sproti oskrbuje električno energijo za delovanje motorja in polnjenje akumulatorja..... tisti 0,1%, ko ga "dofilavamo" čez zimo... pa delamo vesoljsko znanost...

 

...samo to sem hotel povedat.  :D

Povezava do komentarja
Delite na drugih straneh

Tole o diodah si mi pa skoraj vzel iz tipkovnice. Čudno ja, da po 300-400 kilometrih in 4-5 urah polnjenja na 14,4V kolikor polni alternator (in zdrži tank bencina) AGM še preživi.

Pa še to mi je bilo zanimivo po ogledu karakteristike polnjenja (pocenška) iz Lidla in malo dražjega C-Teka, so pa praktično enake. S tem, da ima eden narisano na škatli drug pa na ohišju, da ni tukaj "catch".

Sicer pa jaz se bom držal preverjenega sistema kot vsa leta do sedaj in prišparal 50€, ker ne bom kupil tadragega polnilca (drugače bi prišparal samo 18€ :whistle: ).

  • Všeč mi je 3
Povezava do komentarja
Delite na drugih straneh

Ne vidiš poante ?:

1. daljša življenska doba akumulatorjev - ekologija
2. enostavnost - nič ner rabiš pazit niti razmišljat kdaj boš odklopil pa priklopil, da bo to najbolje za akumulator, pa temperature...

3. požarna varnost

4. Alternator zagotavlja 100% potrebo po energiji za čas vožnje. Vzdrževanje na leto obsega ves preostali čas. Če letno prevoziš 10.000km to narediš skupaj v cca 150urah vožnje > motor na leto torej miruje približno 358dni !

5. Predvidevam, da ti je znano, da je samopraznenje akumulatorjev večje ob višji temperaturi, tako da je vzdrževanja v poletnih mesecih še pomembnejše kot pozimi.

6. Tisti, ki kljub delnemu poznavanju vse to zanikate, sigurno ne želite članom, ki tega ne poznajo, pravilno in pošteno svetovati, ampak opravičujete svoje poceni nakupe.

Popravljeno . Popravil NikolaTesla
  • Všeč mi je 2
Povezava do komentarja
Delite na drugih straneh

Polnilec Optimate 5 dobiš v Asu za 60€.  

Na motor sem priklopil adapter in kadar ne vozim je motor priklopljen nanj. 

To je vsa znanost, ki jo potrebujem za vzdrževanje akumulatorja skozi celo leto. 

 

Tako izgleda adapter, ki ga priključiš na akumulator. 

optimate_sae71-p500.jpg

 

 

Povezava do komentarja
Delite na drugih straneh

to je prou ista debata kot o ketnah. kako iz nekega dela za 100€ iztisnt ne vem kaj.

pac ce ga slabsi vzdrzujes (al pa sam nimas srece) bo zdrzal manj, ce ne pa vec. ampak takega cirkusa okol tega res ni treba delat. prej al slej bo itak vsak crknu.

je pa ta "cigaretna" vticnica res najbolj praktica za polnit.

  • Všeč mi je 3
Povezava do komentarja
Delite na drugih straneh

to je prou ista debata kot o ketnah. kako iz nekega dela za 100€ iztisnt ne vem kaj.

pac ce ga slabsi vzdrzujes (al pa sam nimas srece) bo zdrzal manj, ce ne pa vec. ampak takega cirkusa okol tega res ni treba delat. prej al slej bo itak vsak crknu.

je pa ta "cigaretna" vticnica res najbolj praktica za polnit.

Pomoje je sreca kar velik faktor. Glede akumulatorja se jaz ne stejem med tiste, ki dobro vzdrzujejo, pa drzi ze od 2008. Ponavadi odklopim cez zimo, parkrat pa tut to nisem.

Zgleda sem dobil enega boljsih iz serije :D  Bomo cez 2 tedna videli ce bo tudi letos vzgal.

Povezava do komentarja
Delite na drugih straneh

@Nikola Tesla ne jemlji tega kar sem jaz napisal osebno. Kar si ti zapisal je strokovno, korektno, pravilno in upoštevanja vredno še posebej, če se držimo vprašanja iz naslova teme.

 

ps, poanto sem pa razumel...

Popravljeno . Popravil MiNa
Povezava do komentarja
Delite na drugih straneh

Ja sam smo pa ljudje res malo čudni. Vsi ki smo zadovoljni lastniki pocenskih (whatever) polnilcev se skoraj ne damo prepričati, da je zadeva lahko neustrezna. Nikola Tesla nas je opozoril, da je pri teh napravah vprašljiva požarna varnost in to je stvar razmisleka. V žlahti smo imeli že dva požara, ki naj bi jih povzročila elektrika. Zato mi je dalo misliti,da nabavim kvalitetni vzdrževalec in polnilec saj cena ni astronomska in se ga dobi že za dobrih 70 eur. Tukaj kompliciramo, doma pa se nam valja za sigurno 100 evrov neuporabne moto opreme, ki smo jo kao ugodno kupili.

Lp,n

Povezava do komentarja
Delite na drugih straneh

Torej, če je polnilec kupljen v hofru ali lidli tudi vzdrževalec, ne vidim nekih problemov, da ga neb mel. Sicer mi je crknil in sem nabavil cytek ampak osnova je ista, ko priklopiš se začne filanje do 14 v in nato monitoring, ko se zniža na 12v pa pulzno vzdrževanje. Nekaj takega....moped ma 65kkm, baterija (samo 8Ah), pa še prva vgradnja že 4 leta stara  in ko jo preklopim mi po 2 urah preskoči na monitoring, se pravi še vedno v dobrem stanju.

p.s. pa še nekaj, polnilec priklopim kar na vtičnico 12V, katera je vezana minus na okvir, plus pa na plus od baterije (seveda je vmes varovalka).

Popravljeno . Popravil DAMI34
Povezava do komentarja
Delite na drugih straneh

alora

kje oz, katere  pa kupujete akumulatorje,

čist tko vprašam mam filing,

da ga bom letos kupil,

 

Hvala za predloge

Povezava do komentarja
Delite na drugih straneh

Še to.  AGM akumulatorji so vgrajeni predvsem v motorje z vgrajenim ABS in pri tistih, kjer so montirani na način, kje je (de)montaža prezahtevna za povprečnega uporabnika.

Zavore ob nedelujočem motorju z ABS delujejo z zmanjšano močjo, zato so izbrali proizvajalci AGM akumulatorje, ki imajo precej prednostu pred klasičnimi.

Kaj pa ima zveze AGM akumulator z ABS zavorami in povprečnim uporabnikom??? Tu si pa malo v meglo bincnil :kva1:  

Finta AGM je samo v tem, da se lahko akumulator montira tudi v ležečem položaju pri motorjih, ki imajo tako narejeno, in čisto nič drugega! Jaz sem povprečen uporabnik, pa mi je to jasno. Pa tudi vgradim, odstranim, polnim in vzdržujem ga sam... :smoke:

Povezava do komentarja
Delite na drugih straneh

Danes sem pomeril porabo pri ugasnjenem motorju.

2mA - to je normalno predvidevam?

 

na pamet

v 5.000 urah bi moral bit prazen ACU z 10 Ah

Povezava do komentarja
Delite na drugih straneh

....niti ne..... ni pametno sprazniti akumulator niti na polovico njegove kapacitete (razen stacionarne akuje -deep discharge - ki jih uporabljajo npr v avtodomih)...

Povezava do komentarja
Delite na drugih straneh

@ Courtney: 
 - AGM akumulator se lahko globje prazni kot  klasičnega, zato je njegova uporabna kapaciteta večja od klasičnega, saj ga z globjim praznenjem ne uničujemo. Pri določenih ABS, ki imajo kompresor za zavorni tlak, brez napajanja zavore praktično ne delujejo, oziroma le za silo in se z ugasnjenim motorjem ni priporočljivo spustiti s klanca, če imaš prazen akumulator 
- Kljub temu, da je AGM akumulator možno montirati ležeče tega v praksi proizvajalci ne delajo - zaradi ventila

- Veliko ljudi ni tehničnih in ne šravfajo svojih motorjev, zato problem slabe dostopnosti do akumulatorja rešujejo tudi na tak način.
      ZAKAJ ? 
         - AGM ne potrebuje vzdrževanja v smislu dotakanja destilirane vode.
         - Samopraznenje je v AGM akumulatorjih dosti manjše kot pri klasičnem akumulatorju. V klasičnem akumulatorju celice "visijo" v elektrolitu in ker svinec ni prav mehansko odporem material so celice utrdili z mrežo iz antimona. Antimon je po periodnem sistemu glede na galvansko napetost najbližji svincu, zato je efekt GALVANSKIH TOKOV v tej kombinaciji najmanjši. Galvanski tokovi znotraj celic praznijo akumulator. Višja kot je temperatura hitreje se to dogaja. V nekaj mesecih je lahko popolnoma nov in napolnjen akumulator prazen samo zaradi samopraznenja.
AGM akumulator ima celice sestavljene bolj kompaktno, saj je v vmesnem prostoru steklena mata prepojena z gelastim elektrolitom in jih zato skupaj drži že sama konstrukcija, saj so celice izdelane v sendvič načinu.

 

@ Courtney, "Tu si pa malo v meglo bincnil":   Od dobrega sogovornika se lahko hitreje kaj novega naučim, ker se držim mota - Pametni se uči na tujih, neumni pa na lastnih napakah. In vprašati česar ne razumem tudi ni sramota.

LP NT

 

Povezava do komentarja
Delite na drugih straneh

Ali se AGM akumulator razlije izven svojega ohišja, če motor pade na bok? Napolnjeni z kisino naj bi bili na dva načina; v trgovini ali v tovarni!

Povezava do komentarja
Delite na drugih straneh

Agm, se ne razlije tudi če ohišje poči. Elektrolit je pregost, da bi tekel obenem je ujet v mati iz steklenih vlaken.  Naknadno polnenje pri AGM izvedbi ni možno. Z gelatinastim elektrolitom jih "napolnijo" že v postopku izdelave celice.

LP NT

  • Všeč mi je 2
Povezava do komentarja
Delite na drugih straneh

na pamet

v 5.000 urah bi moral bit prazen ACU z 10 Ah

 

To mi je jasno, bolj me je zanimalo, kakšna je predvidena poraba toka pri ugasnjenih motorjih.

Povezava do komentarja
Delite na drugih straneh

... ma glej....

... porabo motorja se da izmerit....

.... samopraznjenje akumulatorja je pa malo težje  :D

za vse akumulatorje velja kar enako. Odvisno od notranje upornosti.... starosti... utrujenosti ..itn. akumulatorja in ostalih pogojev, kot je napisal Nikola Tesla.

Zdaj tisti "start" akumulatorji, ki "zmorejo" visoke zagonske tokove, imajo večji učinek samopraznjnena...

... gel akumulatorji (solarni - za avtodome) pa precej manjši. . giblje se od kak procent /mesec (gel accu) ...do 10-15% /mesec za "start" accu ...

Povezava do komentarja
Delite na drugih straneh

Djte se vozit, pa bo akku tipi top :D

Povezava do komentarja
Delite na drugih straneh

Ustvarite račun ali se prijavite za komentiranje

Za objavljanje se morate najprej registrirati

Ustvarite račun

Registrirajte se! To je zelo enostavno!

Registriraj nov račun

Prijava

Že imate račun? Prijavite se tukaj.

Vpišite se
  • Zadnji brskalci   0 članov

    • Noben registriran uporabnik, si ne ogleduje to stran.
×
×
  • Ustvari novo...

Pomembne informacije

Z uporabo te strani se strinjate z uporabo piškotkov in se strinjate s pravili o varovanju zasebnosti!