Skoči na vsebino

Prezimovanje motorja + akumulatorja


kekec III

MOTO AKUMULATOR  

256 članov je glasovalo

  1. 1. MOTO AKUMULATOR ČEZ ZIMO ..... ?

    • Pustim v motorju
    • Pustim v motorju in odklopim
    • Vzamem z motorja in ga shranim


Priporočene objave

Jao da ne boste diplomirali prejšni teden je mami crknu akumulator na avtu in ne boste verjeli da je zdržal 12 let brez vzdrževanja. Enako velja za motorje nikoli ni bil noben akumulator na vzdrževalcu pa so vsi stari 5+ let in delajo brez problema 

Povezava do komentarja
Delite na drugih straneh

Nikola Tesla

nisem strokovnjak ampak me vseeno zanima v čem je razlika med "Lidl" polnilcem in Ctek polnilcem. 

Nekako sem ugotovil, da Ctek očitno resna zadeva. 

Kaj pa recimo tale polnilec (ne vem če sem ga ravno v Hofru/Lidlu kupil) ampak a obstaja laična razlaga v čem je tako slabši, da ne govorim nevaren?

http://www.telwin-slovenia.si/en/products/chargers_starters/chargers/telwin_t_charge_12

 

 

Kot sem rekel, sem laik a vem le to, da ravno nekih nevarnih stvari naj ne bi prodajali, sploh pa ne v večjih trgovskih verigah. 

 

Povezava do komentarja
Delite na drugih straneh

Ajmemeni...seveda dela na starih mopedov, ki nimajo bog ve kaj elektronike...pri novejših je en kup elektronike, ki poooočasi papca kapaciteto...odvisno pa tudi kako smatrate zimo, jaz jo tako, da ko vržejo prvo sol, je motor že dvignjen od tal, in ga ne dam na cesto, dokler ne pometejo peska in dokler dež ne spere vse soli s ceste (govorim za Z750), za Versysa ni problem, ne čakam da deš spere soli...uglavnem kaj hočem povedat, ponavadi zimsko spanje traja tudi do 4 mesecov..

 

prvi akku je v Z.ju zdržal 2sezone, ta drugi 2 sezone, s tem da je sedaj že tretji noter, sedaj ni vrag da ga puščam notri...ga dam ven, pa nafilam vsake toliko

  • Všeč mi je 2
Povezava do komentarja
Delite na drugih straneh

Ne mor'š verjet'!  Kako so eni pametni! :hmm:

To je ravno tako, kot bi pek učil kleparja, kako je treba ravnati pločevino...  :O  :slap:

 

 

 

.

Popravljeno . Popravil moto rider
Povezava do komentarja
Delite na drugih straneh

Ne mor'š verjet'!  Kako so eni pametni! :hmm:

To je ravno tako, kot bi pek učil kleparja, kako je treba ravnati pločevino...  :O  :slap:

.

 

Hm. Ne vem sicer katero stopnjo izobrazbe rabiš, ko v trgovini kupiš akk. polnilec na katerem je narisan in tudi piše, da je za motor? 

Oz. o čem si govoril? 

  • Všeč mi je 2
Povezava do komentarja
Delite na drugih straneh

Jao da ne boste diplomirali prejšni teden je mami crknu akumulator na avtu in ne boste verjeli da je zdržal 12 let brez vzdrževanja. Enako velja za motorje nikoli ni bil noben akumulator na vzdrževalcu pa so vsi stari 5+ let in delajo brez problema 

Dej ne bluzi Luka,če maš ti ogrevano garažo ali pa vsaj garažo ki je izolirana in so temperature vedno nad ničlo jo nimamo vsi! Ko boš imel čez zimo parkiran motor na temperaturi ki je ista zunanji ti tud kihnu ne bo po 4-5 mesecih,pa ne mi zdej karkoli nabijat k se že 20 let vozim z motorji....

Kar se pa tiče avtomobila ga vsak dan prižgeš in nekam greš in to je kot bi primerjal hruške in jabolke,motor operem servisiram in oktobra parkiram v garažo in če ne bi imel vzdrževalca mi aprila ne bi vžgal garant,pa teb tud ne pod istimi pogoji. Kot sem rekel garaže ki so ogrevane ali pa vsaj dobro izolirane pa so druga zgodba! 

Podrobno preberi pa boš lahko tudi ti diplomiral  :kva1:

  • Všeč mi je 2
Povezava do komentarja
Delite na drugih straneh

kaj pa če nimaš spljoh garaže :whistle: (jest mam dve, sam podjebavam)

Najverjetneje potem nimaš tudi motorja :kva1:

Povezava do komentarja
Delite na drugih straneh

... kaj če maš pa samo garaže... pol pa za motor nimaš...   :huh:

Povezava do komentarja
Delite na drugih straneh

Hm. Ne vem sicer katero stopnjo izobrazbe rabiš, ko v trgovini kupiš akk. polnilec na katerem je narisan in tudi piše, da je za motor? 

Oz. o čem si govoril? 

 

O podrobnostih!

Pa brez zamere, prosim. Nič osebnega!

Povezava do komentarja
Delite na drugih straneh

Jao da ne boste diplomirali prejšni teden je mami crknu akumulator na avtu in ne boste verjeli da je zdržal 12 let brez vzdrževanja. Enako velja za motorje nikoli ni bil noben akumulator na vzdrževalcu pa so vsi stari 5+ let in delajo brez problema 

Kakšno vzdrževanje pa si imel v mislih, za avto akumulator? Kaj pa imaš to za vzdrževati, če se vsakdan voziš z avtom... No, tudi jaz imam...da pomislim..jebelacesta, enako dvanajst let sterga v avtu, pa vžiga kot prvi dan.... Varta. Originalni mi je pa po dveh letih vrezal....

Povezava do komentarja
Delite na drugih straneh

O podrobnostih!

Pa brez zamere, prosim. Nič osebnega!

 

O katerih podrobnostih? Jaz zelo malo vem o akumulatorjih, zato pa sprašujem (glej prejšnjo stran). 

Kje si razbral, da sem karkoli zameril? Zakaj ti bi kaj zameril? Kaj šele, da bi tukaj kaj jemal osebno. Lepo prosim. 

Povezava do komentarja
Delite na drugih straneh

Povzetek:

 

1. Stari motorji: Vzameš ven akumulator, ker motor ne rabi vzdrževati kake elektronike ...in ga daš nekam na toplo (kurilnica...itd)... ne rabiš polnit čez zimo. To je najbolj enostavno 1 (ne rabiš polnilnika).

2. Novejši motorji: Ne vzameš ven akumulatorja in priklopiš na vzdrževalec.To je najbolj enostavno 2. (razlika od najbolj enostavno 1 je, da rabiš polnilnik  :P  )

 

Pa še moje pojmovanje razlike od C-tec ali pa Hofer/Lidl polnilnika je... da imajo načeloma vsi enako (podobno)  logiko "razmišljanja" glede polnjenja/praznjenja/ciklanja/pulziranja/itd. ....edino kar je največja razlika je v natančnosti merjenja (recimo da napetosti) za največ kako 0,1-0,2V.... na kar so alergični razni Ajnštajni/Edisoni in Nikole Tesle.... ker so slišali/prebrali/se učili/ali razvili teorijo.... da mora biti vse točno na 0,01V.

Tudi alternator ti polni od - do (različno od motorja do motorja)....pa se ti ne užge akumulator med šest urno vožnjo....  

...da grem malo off topic:

Primerjava tudi med fotografi: .... kupujejo fotografsko robo v desettisoče €... da pol fotografije gledajo pod nevem kako povečavo...in se prepucavajo, kako ti dela mavričen/popačen/zabrisan/ rob slike low cost leča za 1000€... una za 3000€, ki jo pa ima on... pa tega ne dela... a pol na koncu pa sliko cropa in sprinta na papir.

...isto s polnilci. Važno da je akumulator poln, ti pa zadovoljen  ...   :D

 

.. pa sej ni treba imet Lidlov polnilnik priklopljen čez celo zimo. Priklopiš ga enkrat na 14 dni za čez noč....al pa če imaš več dni pod minusom v neogrevani garaži... pa mirna bosna...

 

:D

Povezava do komentarja
Delite na drugih straneh

...al pa motor pred zimo prodaš pa imaš mir do pomladi...

  • Všeč mi je 3
Povezava do komentarja
Delite na drugih straneh

Povzetek:

 

1. Stari motorji: Vzameš ven akumulator, ker motor ne rabi vzdrževati kake elektronike ...in ga daš nekam na toplo (kurilnica...itd)... ne rabiš polnit čez zimo. To je najbolj enostavno 1 (ne rabiš polnilnika).

2. Novejši motorji: Ne vzameš ven akumulatorja in priklopiš na vzdrževalec.To je najbolj enostavno 2. (razlika od najbolj enostavno 1 je, da rabiš polnilnik  :P  )

 

Pa še moje pojmovanje razlike od C-tec ali pa Hofer/Lidl polnilnika je... da imajo načeloma vsi enako (podobno)  logiko "razmišljanja" glede polnjenja/praznjenja/ciklanja/pulziranja/itd. ....edino kar je največja razlika je v natančnosti merjenja (recimo da napetosti) za največ kako 0,1-0,2V.... na kar so alergični razni Ajnštajni/Edisoni in Nikole Tesle.... ker so slišali/prebrali/se učili/ali razvili teorijo.... da mora biti vse točno na 0,01V.

Tudi alternator ti polni od - do (različno od motorja do motorja)....pa se ti ne užge akumulator med šest urno vožnjo....  

...da grem malo off topic:

Primerjava tudi med fotografi: .... kupujejo fotografsko robo v desettisoče €... da pol fotografije gledajo pod nevem kako povečavo...in se prepucavajo, kako ti dela mavričen/popačen/zabrisan/ rob slike low cost leča za 1000€... una za 3000€, ki jo pa ima on... pa tega ne dela... a pol na koncu pa sliko cropa in sprinta na papir.

...isto s polnilci. Važno da je akumulator poln, ti pa zadovoljen  ...   :D

 

.. pa sej ni treba imet Lidlov polnilnik priklopljen čez celo zimo. Priklopiš ga enkrat na 14 dni za čez noč....al pa če imaš več dni pod minusom v neogrevani garaži... pa mirna bosna...

 

:D

Jst predlagam da si spremeniš nick v Živnorc a.k.a. The Profesor :D
  • Všeč mi je 2
Povezava do komentarja
Delite na drugih straneh

Jst predlagam da si spremeniš nick v Živnorc a.k.a. The Profesor :D

...no ja.... nej ti bo... si mi vsaj lajka stisnu.... se vid, da sva iz istga konca....   :D

Povezava do komentarja
Delite na drugih straneh

Dej ne bluzi Luka,če maš ti ogrevano garažo ali pa vsaj garažo ki je izolirana in so temperature vedno nad ničlo jo nimamo vsi! Ko boš imel čez zimo parkiran motor na temperaturi ki je ista zunanji ti tud kihnu ne bo po 4-5 mesecih,pa ne mi zdej karkoli nabijat k se že 20 let vozim z motorji....

Kar se pa tiče avtomobila ga vsak dan prižgeš in nekam greš in to je kot bi primerjal hruške in jabolke,motor operem servisiram in oktobra parkiram v garažo in če ne bi imel vzdrževalca mi aprila ne bi vžgal garant,pa teb tud ne pod istimi pogoji. Kot sem rekel garaže ki so ogrevane ali pa vsaj dobro izolirane pa so druga zgodba! 

Podrobno preberi pa boš lahko tudi ti diplomiral  :kva1:

 

Dej ne bluzi Luka,če maš ti ogrevano garažo ali pa vsaj garažo ki je izolirana in so temperature vedno nad ničlo jo nimamo vsi! Ko boš imel čez zimo parkiran motor na temperaturi ki je ista zunanji ti tud kihnu ne bo po 4-5 mesecih,pa ne mi zdej karkoli nabijat k se že 20 let vozim z motorji....

Kar se pa tiče avtomobila ga vsak dan prižgeš in nekam greš in to je kot bi primerjal hruške in jabolke,motor operem servisiram in oktobra parkiram v garažo in če ne bi imel vzdrževalca mi aprila ne bi vžgal garant,pa teb tud ne pod istimi pogoji. Kot sem rekel garaže ki so ogrevane ali pa vsaj dobro izolirane pa so druga zgodba! 

Podrobno preberi pa boš lahko tudi ti diplomiral  :kva1:

 

Sem imel dve leti motor v neogrevani garaži (brez vrat tako da je bila temperatura taka kot zunaj) v kateri ni bilo niti pribljižno toplo in nisem rabil nobenega polnilca je pa res da vsak motor vžgem vsaj enkrat na mesec in ga pustim malo laufat. Zdej jih pa imam pa v neogrevani zaprti garaži

 

Kakšno vzdrževanje pa si imel v mislih, za avto akumulator? Kaj pa imaš to za vzdrževati, če se vsakdan voziš z avtom... No, tudi jaz imam...da pomislim..jebelacesta, enako dvanajst let sterga v avtu, pa vžiga kot prvi dan.... Varta. Originalni mi je pa po dveh letih vrezal....

 

sem se malo nerodno izrazil jih naimam na nobenih vzdrževalcih baterije (moto in avto akumulatorje) vsake toliko časa pogledam nivo kisline to je pa tud vse

 

 

No sej konec koncev nima veze sam ni mi jasno da nekateri menjajo akumulator vsako leto ali pa na dve leti meni ni jasno kaj delate z akumulatorji. Lahko jih pa kaki tej vzdrževalci uničujejo ;) low budget variante ;)

Povezava do komentarja
Delite na drugih straneh

Problem akomulatorja je, če je krogotok elektrike sklenjen, se pravi, če je vmes porabnik, kar na novejših motorjih je! Sledeča stvar je, da akomulator, če je izven motorja, se pravi, če je krogotok prekinjen, je bolje, da je na MRZLEM in ne na TOPLEM (sulfatizacija), za razliko od zagona, kjer je bolje, da je na toplem. Zato ludiluka ima akomulator v boljši kondiciji, kot vsi ostali, včasih smo kak aku. dal v skrinjo, da smo ga zbudil, to je blo še preden so se te zadve dobile za vsakim voglom, jest sm mel motorje tudi v bivši Jugi :grim  Tolk od mene, zdaj pa če misliš, da sm kompetenten, me ubogaj, če ne pa povej svoje mišljenje :grim

Povezava do komentarja
Delite na drugih straneh

Ja moj je tud v neogrevani garazi, pa je po 2h mescih pa pol neki kihnil, pol ga je pa zmankal....na kable je pa slo. Tko da....cez 3 mesce na kable spet, pa je. :grim

Povezava do komentarja
Delite na drugih straneh

 

 

(recimo da napetosti) za največ kako 0,1-0,2V.... na kar so alergični razni Ajnštajni/Edisoni in Nikole Tesle.... ker so slišali/prebrali/se učili/ali razvili teorijo.... da mora biti vse točno na 0,01V.

napetost ( V ) je nepomembna...važno je, da polniš z pravim tokom ( A )

 

jaz imam stabiliziran usmernik ( pred desetletji smo jih izelovali v iskri )

napetost lahko reguliram od 0 - 30 voltov

tok pa od 0 - 1.5 ampera :yes:

Povezava do komentarja
Delite na drugih straneh

Ja moj je tud v neogrevani garazi, pa je po 2h mescih pa pol neki kihnil, pol ga je pa zmankal....na kable je pa slo. Tko da....cez 3 mesce na kable spet, pa je. :grim

odklopi ga in nafilaj, drgač obstaja možnost, da bo potreba po novem :grim , če se motor ne vozi, klemo z aku. odklopi, ali ga redno vžigaj in pusti laufat, ali priklopi vzdrževalc in rešiš problem. Vsaka popolna izpraznitev akumulatorja mu skrajšuje življenjsko dobo, lahko je pa tudi usodna, je pa to tak, "kdor maže, ta vozi", velja za vse stvari, katere so potrebne vzdrževanja :grim

Povezava do komentarja
Delite na drugih straneh

Sej veeeem, sej veeeem! :D  Ma ni se mi dal sraufat, motor je pa oddaljen, tko da....bo ze mogu prezvet. :devil:

Povezava do komentarja
Delite na drugih straneh

Ja moj je tud v neogrevani garazi, pa je po 2h mescih pa pol neki kihnil, pol ga je pa zmankal....na kable je pa slo. Tko da....cez 3 mesce na kable spet, pa je. :grim

Čez 3 mesece bo aku. za v smeti...poskusi ga čimprej napolnit oz. obudit, dokler plošče popolnoma/nepopravljivo ne sulfatzirajo

  • Všeč mi je 3
Povezava do komentarja
Delite na drugih straneh

napetost ( V ) je nepomembna...važno je, da polniš z pravim tokom ( A )

 

jaz imam stabiliziran usmernik ( pred desetletji smo jih izelovali v iskri )

napetost lahko reguliram od 0 - 30 voltov

tok pa od 0 - 1.5 ampera :yes:

...vse spoštovanje do tebe in tvojega polnilnika... :notworthy:

 

ampak:

ti stari polnilniki delajo tako (imam še enega tudi sam doma - ni Iskrin.... je pa ziher star preko 40 let  :D   ) ... da ob konstantni napetosti ( kot jo daje tudi alternator ) tam nekje od 13,8 - 14,4V polnijo akumulator z določenim tokom... in ko akumulator doseže to napetost... se tok zmanjšuje... in to je to.

..konkretno tvoj polnlnik polni do 1,5A.... kar je malo... in s tem nisi imel kaj "zaje*ati", če nisi sevede nastavil previsoke napetosti..

 

novejši mikroprocesorski polnilniki, pa najprej ugotovijo "stanje akumulatorja"... in ga "po pameti" najprej polnijo  z majhnim tokom do napetosti akumulatorja cca 11,5V, da se akumulator ne poškoduje (če je bil preveč izpraznjen)... nato refleksno polni (desulfatizacija) ... nato polni s "polnim" tokom .... in jasno proti koncu zmanjšuje tok.

Vse to dela impulzno - refleksno (polni, prazni...) in sproti čekira v kakšnem stanju je akumulator in temu prilagaja tok polnjenja....

 

ok... zdej smo od enostavnega vprašanja "kaj narediti preko zime" zafilozofirali do amena... ampak sej je zima.. pa nam je oproščeno  ;)

 

sam imam doma več polnilnikov ("pametnih", ki polnijo LiPo, LiIo, LiFe, NiMH, NiCd, NiZn, Pb akumulatorje), najmočnejši izmed njih je 2,8kW in so vredni po nekaj sto € .... vendar za navadne Pb akumulatorje še vedno uporabljam tista dva iz Hoferja..  :D ... ker za polnjenje Pb akumulatorjev ne rabiš neke znanosti...in je tak polnilnik popolnoma zadovoljiv za te potrebe (sevede za moje pojme).

Največjo "znanost " za polnjenje pa so razvili za LiPo (Litij-polimer) akumulatorje... teh pa v motorizmu ne uporabljamo. Vsaka celica ima svoj kabel, priklopljen na poseben balanser, ki uravnava napetost vsake celice posebej na 0,001V , da se pravilno polnijo....

 

... imel sem cajt, pa sem tole napisal.  ;)

Če se motim, me prosim popravite  :D

 

LP!

Povezava do komentarja
Delite na drugih straneh

Ustvarite račun ali se prijavite za komentiranje

Za objavljanje se morate najprej registrirati

Ustvarite račun

Registrirajte se! To je zelo enostavno!

Registriraj nov račun

Prijava

Že imate račun? Prijavite se tukaj.

Vpišite se
  • Zadnji brskalci   0 članov

    • Noben registriran uporabnik, si ne ogleduje to stran.
×
×
  • Ustvari novo...

Pomembne informacije

Z uporabo te strani se strinjate z uporabo piškotkov in se strinjate s pravili o varovanju zasebnosti!