Skoči na vsebino

Kaj storiti glede glasbe v avtu?


dunker

Priporočene objave

Lep pozdrav!

Čeprav bom imel izpit šele čez leto in pol (I hope so), me že sedaj nekaj zanima.

Imel bom Ford Ka. Avtoček je fletkan in je tud ene posebne oblike - tud znotraj. In tako tisti njegov radio-kasetar paše noter kot ulit - medtem ko CD ali MP3 predvajalnika take oblike ne izdelujejo niti v sanjah.

Kaj se da ukrenit, da ne bom obsojen na poslušanje kaset?

A se da kej kombinirat z Discmanom ali MP3 playerjem ali čem podobnim? Kako se to poveže z radiem in od kje dobiva elektriko...

Hvala za odgovore,

Anže

Povezava do komentarja
Delite na drugih straneh

Nisem povsem prepričan, da vem, v čem je težava... Za nekatere avtomobile (npr. Fiat Bravo) se dobijo posebne plastične maske, ki omogočajo vgraditev avtoradiev standardnih dimenzij, hkrati pa so skladne z designom armaturne plošče. Mogoče se kaj takega dobi tudi za Ka? V Conrad-u imajo teh mask kar precej, vendar je žal za Ka nisem našel.

Oglej si npr. tole sliko: http://www.fenker.de/bilder/ka01.jpg

Uporaba prenosnega CD/MP3 predvajalnika v avtu je seveda možna. Napajanje je ponavadi izvedeno s posebnim adapterjem npr. kar iz 12V vtičnice cigaretnega vžigalnika. Zelo fino je, če ima avtoradio "line-in" vtičnico (dostikrat kar na sprednji strani), kamor pripelješ signal iz CD/MP3 predvajalnika. Tudi, če je nima, se da kaj narediti... Najhitrejša, a žal po kvaliteti zvoka slaba rešitev, je uporaba adapter-kasete.

Povezava do komentarja
Delite na drugih straneh

čakaj...a ti že maš avto in je v njega vgrajen original radio-kasetar?

...če je tako, potem poglej v navodila in se prepričaj, če le-ta omogoča priklop zunanjega CD-izmenjevalca oz. če ima linijski vhod (AUDIO-IN), ki je lahko na sprednji plošči oz. nekje zadaj...če nima nič od tega ti preostane samo adapter kaseta...

...sicer pa v KAje vgrajujejo tudi radio s CD-jem...v modelu Cool Collection je že serijsko vgrajen...

Povezava do komentarja
Delite na drugih straneh

Če obvladaš nekaj elektronike, je možno tudi malce predelati avtoradio. Na zadnjo stran avtoradia dogradiš še 2,5mm ali 3,5mm stereo "jack" vtičnico za signalni vhod iz CD/MP3 predvajalnika. Nato poiščeš (npr. s signalnim sledilnikom) NF signal pred končno ojačevalno stopnjo. Povezavo prekineš in signal (levi, desni) pelješ preko oklopljenih (koaksialnih) NF signalnih kablov na en konec majhnega dvojnega preklopnega stikala, drugi konec pa je povezan z dodatno vgrajeno signalno vtičnico. Preklopna kontakta stikala sta povezana z vhodom NF ojačevalnika v avtoradiu. Stikalo vgradiš nekam v bližino avtoradia (ali celo na čelno ploščo avtoradia...).

Obstaja še boljša varianta: namesto stikala v avtoradio dogradiš (prilepiš) miniaturni 12V rele (npr. v čip ohišju) z dvojnim preklopnim kontaktom. Tako so signalne povezave kratke in ostanejo znotraj ohišja avtoradia, kar je vsekakor ugodneje. En konec tuljavice releja vežeš na maso v avtoradiu, drug konec pa na dodatno žico, ki jo pelješ ven iz radia (na stikalo oz. na vklop/izklop zunanjega predvajalnik) in služi za izbiro "source-a". Če ni priključena, radio deluje normalno, če pa je povezana na +12V, rele preklopi in deluje "line-in" vhod.

Povezava do komentarja
Delite na drugih straneh

Se ti ne zdi da se malo kmalu ubadaš s problemi ki niso tako pomembni in bodo šele čez leto in pol. Koliko siguren si da bo KA?

Sicer pa nasvetom Transalpa lahko zaupaš :D samo preden boš upošteval njegove nasvete boš moral imet seveda KAkca pa izpit. :cry: :wink:

Pa prijetno vožnjo z glasbo ki ti paše! :D

Povezava do komentarja
Delite na drugih straneh

Se ti ne zdi da se malo kmalu ubadaš s problemi ki niso tako pomembni in bodo šele čez leto in pol. Koliko siguren si da bo KA?

Sicer pa nasvetom Transalpa lahko zaupaš  :D samo preden boš upošteval njegove nasvete boš moral imet seveda KAkca pa izpit. :cry:  :wink:  

Pa prijetno vožnjo z glasbo ki ti paše! :D

Glaven de maš avto. Pol šele pride izpit :twisted:

Povezava do komentarja
Delite na drugih straneh

E to, pr men je že blo tko. (Dost je blo mokrih hlač in čevljev v šoli :evil: )

Čez en mesec ko je bil pa izpit pa takoj k Majdiču (A) po radio in take malenkosti.. Saj pr motorju pa ni bilo nič drgač. Mislim da sem na vse ure vključno z izpitno prišel z motorjem. :wink:

Povezava do komentarja
Delite na drugih straneh

Nisem povsem prepričan, da vem, v čem je težava... Za nekatere avtomobile (npr. Fiat Bravo) se dobijo posebne plastične maske, ki omogočajo vgraditev avtoradiev standardnih dimenzij, hkrati pa so skladne z designom armaturne plošče. Mogoče se kaj takega dobi tudi za Ka? V Conrad-u imajo teh mask kar precej, vendar je žal za Ka nisem našel.

Oglej si npr. tole sliko: http://www.fenker.de/bilder/ka01.jpg

Transalp, tale zadevica mi je pa všeč! Se ti kaj sanja kje bi to dobil (praviš, da v Conradu tega ni)?

Hvala za namig!

Anže

Povezava do komentarja
Delite na drugih straneh

Okej, možda niso muška kola, sam je pa fleten avtoček, sploh za začetnika (švoh pa varčen - 6l, tolk kot moj skuter).

Imel ga bom pa ziher, ker je že doma.

Mogoče je res prezgodaj, ampak je pa utemeljeno. :wink:

Povezava do komentarja
Delite na drugih straneh

za začetenika je pa ja pametno da ma avto 200+ konjev, da se takoj navadis na nevarnosti na cesti :lol: pa se 8) si.

joke.

Povezava do komentarja
Delite na drugih straneh

Oglej si npr. tole sliko: http://www.fenker.de/bilder/ka01.jpg

Transalp, tale zadevica mi je pa všeč! Se ti kaj sanja kje bi to dobil (praviš, da v Conradu tega ni)?

Kolikor sem pogledal, je v Conrad-u ni. Malce pobrskaj po netu. Svetujem tudi uporabo nemškega jezika v iskalnih nizih (npr. "Autoradio-Einbaublende"). Recimo - za 15€ (za kos) se prodajajo maske za Ka celo na eBay-u, in to srebrne ali modre barve. Piše, da maska ustreza avtoradiem po DIN normi, kar je seveda standardna dimenzija. Slika je povsem na dnu strani:

http://cgi.ebay.de/ws/eBayISAPI.dll?ViewIt...item=1921979045

Povezava do komentarja
Delite na drugih straneh

Hvala za vso pomoč! Res!

Do sedaj nisem vedel, kaj storiti takrat, ko bom Kajčka dobil - ne bi bil rad obsojen na slabe kasete z polurnim rolanjem naprej in nazaj.

Torej, če sem prav razumel, je stvar preprosta kot pasulj.

Kupiš en barvno pripasajoč CD avtoradio standardnih dimenzij, kupiš tole masko za tiste 3 jurčke in pač zamenjaš. Am I right?

Lep pozdrav, Anže

Povezava do komentarja
Delite na drugih straneh

Vrstni red kako si zastavil stvar je sicer malce eksoticen: radio-avto-izpit, ampak vseeno. Take maske za vgradnjo standardnega avtoradija imajo tudi na fordovih servisih - prakticno preverjeno za Focus-a in ne vidim razloga da za Ka-ja tega nebi imeli. Ce se ti ne da samemu sraufat po avtu, ti ga pa tudi vgradijo.

Povezava do komentarja
Delite na drugih straneh

Tudi jaz sem najprej radio kupil, potem pa sele avto - s tem, da nisem imel sploh pojma kater avto bom kupil, pac denar je bil v zepu pa smo malo okoli hodili...

S tem, da sem imel tudi tezave, ker sem kupil Kio Sephio, ki ima tovarniski radio dvovisinski pa se neke svoje konektorje (stvar je bila resena z malce sraufarije in seveda sprednje maske za radio)

Povezava do komentarja
Delite na drugih straneh

  • 4 tedne pozneje...
za začetenika je pa ja pametno da ma avto 200+ konjev, da se takoj navadis na nevarnosti na cesti :lol: pa se 8) si.

joke.

Ta je pa dobra. Se čisto strinjam. :P :wink:

Povezava do komentarja
Delite na drugih straneh

  • 1 mesec pozneje...

no da ne bom odpiral nove teme.dobil sem radio od tovrnjaka ki ima 24V štrom,kaj bi se dalo popedenati da bi stvar lahko normalno igrala v osebnem avtu.kaj se bo zgodilo če to montiram brez predelav?hvala vnaprej:)

Povezava do komentarja
Delite na drugih straneh

Stvar na 12V ne bo delala kar tako.....se da pa dobit recimo v conradu pretvornik iz 12 v 24V....pa ga das vmes in stvar deluje... 8) le o amperih se malo pozanimaj,da ne bo radijo vec zrl,kot pa bo dal od sebe prtvornik...

LP

Povezava do komentarja
Delite na drugih straneh

jah bols priklopit 24V --> 12V kot pa 12V -->24, ampak ok ne eno ne drugo ni panike. Vec o tem bi ti pomoje znal povedati Transalp, vsaj mislim on je stručko na tem področju.... :P

Povezava do komentarja
Delite na drugih straneh

no transalp,javi se :!:

pa če lahko kdo mal bol razloži tole z amperi,pa kako tisti pretvornik deluje.a bo to pol ful več štroma porabil?

Povezava do komentarja
Delite na drugih straneh

no transalp,javi se :!:  

pa če lahko kdo mal bol razloži tole z amperi,pa kako tisti pretvornik deluje.a bo to pol ful več štroma porabil?

Poklič ga na PM!

Povezava do komentarja
Delite na drugih straneh

Rešitev :arrow: glej zgoraj - Yankee-jev post (pretvornik 12V->24V).

In kako bo z "žretjem"? Če bi bil pretvornik idealen (brez izgub), kar seveda ni nobeden, bi bil tok z 12V baterije natanko dvakrat večji kot s 24V. Primer:

Denimo, da avtoradio pri 24V "vleče" 1A toka. Moč je zmnožek napetosti in toka, torej je to 24W. Ko daš vmes pretvornik 12V/24V in vse skupaj priključiš na 12V, je tok iz 12V akumulatorja 2A, zmnožek je pa spet 24W.

Ker seveda noben pretvornik ni idealen, je treba pokriti še izgubno moč samega pretvornika. Priključna moč pretvornika na 12V bateriji je torej vsota moči avtoradia in izgubne moči pretvornika. Drugače povedano: tok na 12V ni več dvakratnik izhodnega toka (na 24V), ampak je toliko večji, da tokovna razlika, pomnožena z 12V, krije izgube pretvornika. Kolikšne so te izgube, je seveda odvisno od samega pretvornika ter njegove obremenitve, vendar so pri stikalnih pretvornikih ti izkoristki zelo visoki (90% in več).

Tovrstni napetostni pretvorniki so ponavadi zgrajeni kot razsmernik-pretvornik(transformator)-usmernik-regulator, ponavadi v učinkoviti stikalni ("switching") izvedbi, kjer je regulacija lahko izvedena s povratno zanko nazaj na razsmerniško stran. V tvojem primeru, kjer imaš opravka s podvojevanjem napetosti z 12V na 24V, pa je zadeva lahko (vendar žal ne za ravno velike tokove) preprostejša: podvojevanje je moč narediti s preprostim vezjem, ki je v grobem sestavljeno iz oscilatorja, močnostnega elektronskega preklopnika, dveh diod in dveh elektrolitskih kondenzatorjev (Greinacherjeva vezava z le dvema členoma).

Torej: najprej izmeri, koliko toka avtoradio "vleče" na 24V pri najbolj neugodnih pogojih (deluje CD/kasetofon, priključeni vsi štirje zvočniki, nastavljena višja glasnost itd.). Od tega je odvisna izbira pretvornika. Če gre za kak "high-power" avtoradio, osvetljen kot božično drevesce, pa še s CD predvajalnikom oz. kasetofonom, se hitro zgodi, da je poraba precej visoka, zato je potreben zmogljiv in zato dražji pretvornik. V tem primeru se zna cena pretvornika približati vrednosti rabljenega avtoradia...

Povezava do komentarja
Delite na drugih straneh

no tako se govori!:)

bom pogledal,če bom pa drug avtoradio dobil bo pa tud dobro.ga ima kdo mogoč kje tukej s kranja?samo da je kaseta in radio,tud če je malo starejši...veste,je za v katrco :wink:

Povezava do komentarja
Delite na drugih straneh

Ker smo že glih pr glasbi me pa zanima, če kdo da kej na firme radijev, ojačevalcev, wooferjev itd. Zdej eni pravjo da je Sony zakon, drugi da je JVC,... :? Kaj menite o tem vi? :P

Povezava do komentarja
Delite na drugih straneh

no kam nej priklopm?

pa še to-a mogoč obstaja kšno pravilo kam na radio priključiš štrom,zvočnike...ker ima 18 priključkov pa nič ni označen

evo varovalke:

normal_R4varovalke.JPG

Povezava do komentarja
Delite na drugih straneh

Ustvarite račun ali se prijavite za komentiranje

Za objavljanje se morate najprej registrirati

Ustvarite račun

Registrirajte se! To je zelo enostavno!

Registriraj nov račun

Prijava

Že imate račun? Prijavite se tukaj.

Vpišite se
  • Zadnji brskalci   0 članov

    • Noben registriran uporabnik, si ne ogleduje to stran.


×
×
  • Ustvari novo...

Pomembne informacije

Z uporabo te strani se strinjate z uporabo piškotkov in se strinjate s pravili o varovanju zasebnosti!