Jump to content
  • Sign Up
Sign in to follow this  
jemcek

Slabost na motorju

Recommended Posts

jemcek

Pozdravljeni!

V zadnji letih se mi večkrat dogaja da mi za krmilom motorja postane slabo. Začelo se je včasih pri silovitem zaviranju, redkeje pri pospeševanju, zadnje čase pa največkrat v ovinkih. Višek je bil pretekli teden, ko sem zjutraj peljal na Vršič, nato pa popoldan po plezanju spet zajahal motor in se hotel odpeljati preko Bovca v Lj. Že na polovici spusta z Vršiča mi je postalo tako slabo, da je bila vožnja prava muka. V nekem trenutku se mi je zazdelo, da bi lahko skoraj bruhal v čelado. Šele 20 minutno ležanje na Predelu me je nekoliko izboljšalo, da sem vsaj lahko nekako pripeljal domov. Pri tem je bila vožnja z Vršiča čisto penzionerska...

Sama slabost je taka kot jo poznamo v avtu, ko nam (je) kot sovozniku postalo slabo na ovinkih. Prav tako se ne pojavi vedno, ampak samo sem pa tja. In najbolj bizarno, lani se mi je to zgodilo na Marofu!!!, torej pri vožnji na dirkališču... Verjetno je povezano z ravnotežnim centrom, ker se mi zdi, da je bolje če se trudim glavo ves čas držati v vodoravnem položaju, nisem pa zihr.

Bil sem pri zdravniku (poliklinika, specialist za ušesa) da bi mi pogledal srednje uho, pa me je ob mojih težavah odslovil z besedami "da ni vsak za na motor" in sploh ni hotel kaj več pogledati. Ja drži, ni vsak za na motor, ampak da ti kot vozniku! rata tako slabo, pa tudi ni normalno.

Če ima kdo podobne izkušnje in težave, če mi lahko kaj napiše, lahko tudi na PM.

hvala, miha

Share this post


Link to post
Share on other sites
Samorai

Si morda pomislil na utrujenost? Glede na tvojo pripoved bi jaz krivca za slabost sigurno iskal v utrujenosti plus vročina in imaš popolno razlago za slabost.

Share this post


Link to post
Share on other sites
bobk56

Ne ne, ni vročina. To je klasičen motion sickness. Tudi sam doživljam identične probleme kot jemcek. Cesta na jezersko iz avstrijske strani. Najprej se zaženem v hrib, po polovici mi je že tako slabo, da se peljem penzionistično :) Prav tako mi je slabo na gokardih, kjer sem enkrat grozno bruhal zaradi tega, potem v rally avtih, kjer sem tudi bruhal, potem na letalu, kjer sem tudi bruhal :D

Je pa res, da se to najmanj dogaja na motorju. Problematični so torej hairpini, pa tisti bumpi na cesti, kjer občutiš negative G.

Pomagajo pa tablete Dramina. Te sem kupil v Makedoniji, ko sem se vračal z letalom in so mi res pomagale. Dejansko mi ni bilo niti malo slabo. To tableto sem potem vzel še enkrat pred vožnjo z gokardi (prijateljska tekma, se pravi dosti hitra vožnja), pa sem zdržal nekaj krogov, vendar me je potem zajela slabost in sem se spravil iz proge.

Če najdeš zdravilo za to, ti zgradim oltar :)

lp

Share this post


Link to post
Share on other sites
bobk56

V mislih sem imel tako zdravilo, da enkrat poješ in si rešen :) Drugače pa ja, ingver, ali pa že samo žvečenje žvečilnega (malo) pomaga.

Share this post


Link to post
Share on other sites
maus

Dostikrat rečejo, da je nekdo nenadoma nekam zavil ... posledica tega je pogosto slabost .. zgodi se lahko vsakmu od nas ... če se to prepogosto dogaja, obvezen pregled pri zdravniku ... lahko pomaga pa tudi ingver, kot je napisala gospa Alla.

Share this post


Link to post
Share on other sites
Ruf

Kolega, ki se ukvarja tudi z bioenergijo, je enkrat, ko je bilo moji dragi na barki slabo, vzel majhen trikotni kamenček z ne preveč ostrimi robovi , ji ga dal v popek ( ena špička v popek )in zalepil s flajštrom, težave so minile.

Potem sem o tem slučajno govoril s kolegico, ki je učiteljica in mi je rekla, da ona vedno ko gredo z otroci na izlet z avtobusom, otrokom, ki imajo probleme in težko prenašajo vožnjo, enostavno stisne popek skupaj in zalepi s flajštrom (brez kamenčka). probat ni greh, moji je pomagalo in še parim drugim, ko sem se sam lahko prepričal

Mogoče bo pa komu pomagalo, lp

Share this post


Link to post
Share on other sites
Dr_Jakob

Čist možno je okvara centra za ravnotežje. Pejt se mal prečekirat.

p.s. Še vedno me stisne slabost, k vidm kakega maksiskuterista k se vali po cesti.

Share this post


Link to post
Share on other sites
bobk56

Sej v članku lepo piše: About 33% of people are susceptible to motion sickness even in mild circumstances such as being on a boat in calm water, although nearly 66% of people are susceptible in more severe conditions.

Pa to govorimo o svetovni populaciji ... ni neka redkost to.

Share this post


Link to post
Share on other sites
sergini

Sam kot sovoznik v avtu, ali pa kot potnik na letalu ali trajektih uporabljam zapestnice, ki jih daš na obe roki in pride plastična bunkica na "križišče" žil pod zapestjem. Zaenkrat mi ful pomagajo. Dobijo se v vsaki lekarni. Probaj, mogoče ti bo pomagalo...

Share this post


Link to post
Share on other sites
MARE 65

za pregled ušes, pojdi v tole ordinacijo...

http://www.ordinacij...id=212&lang=slo

Dober nasvet, odličen doktor. Vsekekor se čuvaj, če se že voziš preden ti ugotovijo kaj ti je. Ne daj se odgnati od doktarjev z izjavo pač nisi za na motor, ker s tako izjavo in načinom pregleda tud on ni za dohtarja.

Share this post


Link to post
Share on other sites
jemcek

ful hvala za vse odgovore, kakšno stvar poleg dohtarja bom gotovo tudi probal... ker to da se veseliš kroga čez vršič in bovec in vseh ovinkov, ko pa si tam pa samo gledaš kako čim hitreje na avtocesto da jih ne bo več res ni za drugo kot prodat motor.

Share this post


Link to post
Share on other sites
ciciban

Zadevo lahko omiliš, v celoti ne bo nikoli izginila. En velik faktor je tudi prehrana. Boš moral sam ugotoviti, kaj točno ti paše in kaj ne.

BTW Nekaterih tablet proti slabosti kot voznik sploh ne smeš jemat.

Share this post


Link to post
Share on other sites
Ruf

ful hvala za vse odgovore, kakšno stvar poleg dohtarja bom gotovo tudi probal... ker to da se veseliš kroga čez vršič in bovec in vseh ovinkov, ko pa si tam pa samo gledaš kako čim hitreje na avtocesto da jih ne bo več res ni za drugo kot prodat motor.

Pa sporoči nam, če nam je uspelo, srečno vožnjo

Share this post


Link to post
Share on other sites
ELO

krivcev je lahko več...

tudi meni se občasno zgodi, da mi je malce slabo ali se mi rahlo ali intenzivneje vrti oziroma zavrti...

pri sebi opažam, da se mi to zgodi v naslednjih situacijah:

-ko sem dehidriran, saj žeje kot take praktično ne čutim. recimo v teh dneh lahko cel dan ali dva nič ne pijem in bom dehidracijo občutil le na "bolezenskih znakih" (rešitev: spijem tekočino s kakšno multivitaminsko tableto. hudo dobro pomaga isostar ali kaj podobnega, izotoničnega)

-ko slabo jem in mi pade sladkor (se ustavim na črpalki in pojem kakšno čokoladico. najhitreje deluje kaj z medom. ne takoj pogoltniti, fino prežvečite. sladkor iz medu gre baje že iz ustne žrelnice v kri...)

-po kihanju (3x ali večkrat zapored) me obvezno zagrabi relativno huda a kratkočasna vrtoglavica, bojda kot posledica neke okvare evstahijeve tube, na kateri sem bil operiran. v primeru kihanja se obvezno ustavim, počakam par 10 sekund in nato nadaljujem...

-občasno se mi vrti tudi zaradi pritiska kot posledice stresa oziroma razburjenosti. takrat pomaga globoko dihanje, s katerim se pomirim.

nisem samo še za v vato, to se mi ne dogaja vsak dan, niti vsak mesec ne nujno... nikoli se mi pa ni zavrtelo tako, da bi padel ali celo izgubil zavest... (knockonwood)

Share this post


Link to post
Share on other sites
mkosir

Vidim ,da nisem edini s tem problemom. Oz. je problem samo na določeni cesti, ko se iz Rakitne spustiš proti Cerknici. Tam mi je vedno slabo in to skoraj do bruhanja. Pomaga odprt vizir. Vršič ali kaj sorodno zavitega me ne gane, sem pa ugotovil ,da me tudi dehidracija fajn iz tira vrže kot je napisal Elo.

Share this post


Link to post
Share on other sites
bobk56

mkosir meni se zgodi enako na točno tej cesti :)

Sicer ko se sam peljem se peljem tako, da se mi to ne zgodi, Zadnjič sva se pa peljala dva in ker sem ga dohiteval mi je postalo slabo.

Share this post


Link to post
Share on other sites
Ruf

Upam, da veste, da je priporočljiva dnevna količina vode ca 3l, ker če tega ni so možne tudi posledice oz težave, ki jih imate in jih navajate. Pit je treba, pa ne sam pir, še mal vode zraven

Share this post


Link to post
Share on other sites
lasagna

Človeško telo je pač prilagojeno gibanju do ene 8 Km/H.

Kot je rekel Elo in tudi ostali : dehidracija je največji problem. Če ne ščiješ oz. ne ščiješ belo, ti manjka elektrolitov. Šumečke pomagajo, ker sama voda jih izpira iz telesa.

Kar se tiče občutljivosti na "motion sickness" ali "morsko bolezen", pomaga tudi kakšna Kosobrinova travca. Ampak ne na motorju-drveti s 40 na uro je precej hecno. Pomaga tudi, če se pelješ tja, kamor si res želiš, namesto da brezciljno tavaš.

Če postaneš utrujen in nezainteresiran za vožnjo, lahko stanje izboljšaš s pritiskom na čeljust ob odpiranju le-te.

Sicer pa vožnja vozila z dinamičnim ravnotežjem v primerih trajne slabosti škoduje vam in ljudem okoli vas (to sem zdajle s čikov prepisal).

Torej - koristno je biti kadilec, da se ustaviš na pijačo/pavzo, tudi kadar ni potrebno tankati.

Share this post


Link to post
Share on other sites
Sitko

Ne se hecat z dehidracijo! V najboljsem primeru bo samo glavobol ali/in slabost. V slabsem primeru pa lahko odpovejo tudi ledvice oz. se kaj drugega... Piti je treba redno - ko si zejen, je prepozno. Seveda, odvisno tudi od okolja, predvsem od zunanje temperature in relativne vlaznosti. Sama voda je sicer bolje kot nic, vendar, ce je veliko spijes, odplaknes tudi elektrolite. Torej, kaksna multivitaminska je dobrodosla.

No, pa da ne bo cisto off topic. Opazil sem, da mi je obcasno slabo, kadar precej pospesujem, potem pa (nepricakovano) precej zaviram. Vnedar se mi ta rahla slabost (zelodec hoce pobegnit) v taksnih primerih zdi normalna. No, ker pa sem nekaj visji od ostalih ljudi, se mi zavrti obvezno, ce sem nekaj casa sklopnjen ali nekaj casa klecim in potem na hitro vstanem...

Edited by scht@bec

Share this post


Link to post
Share on other sites
JONI 46

Tudi jaz sem imel probleme z tem in ugotovil sem... .. veste lakota in dehidracija delata svoje...

Posebej pri utrujenosti sem opazil da vecinoma naredi lakota, tako imam skoraj vedno sabo nekaz za pod zob, pa naj bo cokolada ali sendvic !

Slabost pa sem opazil pri prevec slani hrani, ker sol vpija vodo me je spontano se izsusilo pri tem, oziroma tako receno sem rahlo dehidriral...

Skratka, ce zacutite slabost, se ustavite in si naberite novih moci za pot, najbolje pa je iti po najblizji poti proti domu, ker ce vas je obsla enkrat, ni receno da vas ne bo se v nasljendjem ovinku, ker iz slabosti lahko pride tudi do krajse izgube zavesti, kar pa pripelje lahko do tragedije !

Share this post


Link to post
Share on other sites
jokl66

Upam, da veste, da je priporočljiva dnevna količina vode ca 3l, ker če tega ni so možne tudi posledice oz težave, ki jih imate in jih navajate. Pit je treba, pa ne sam pir, še mal vode zraven

Bullshit (IMHO verjetno lansirana od proizvajalcev usteklenicene vode).

http://www.snopes.co...hs/8glasses.asp

The best general advice (keeping in mind that there are always exceptions) is to rely upon your normal senses. If you feel thirsty, drink; if you don't feel thirsty, don't drink unless you want to. The exhortation that we all need to satisfy an arbitrarily rigid rule about how much water we must drink every day was aptly skewered in a letter by a Los Angeles Times reader:

Although not trained in medicine or nutrition, I intuitively knew that the advice to drink eight glasses of water per day was nonsense. The advice fully meets three important criteria for being an American health urban legend: excess, public virtue, and the search for a cheap "magic bullet."

A res mislite, da bi clovek kot vrsta prezivel do modernih casov v tako zahtevnih okoljih, kot je na primer Sahara, ce se z evolucijo ne bi ustvaril nek signal, ki bi mu dovolj zgodaj povedal, da mora piti? Hint: signal se imenuje zeja!

Vsi poskusi (prezahtevni za opisat v Vivi ali Lady) kazejo, da se pri cloveku pojavi zeja pri okoli 2% povisani koncentraciji topljencev v krvi, dalec od meje 5% povisane koncentracije, kar meja dehidiranosti.

Za kontraargumente, ki se bodo ziher pojavili, bi prosil resne reference. Predvsem pa si najprej preberite clanek http://ajpregu.physi...283/5/R993.full

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Sign in to follow this  

  • Recently Browsing   0 members

    No registered users viewing this page.



  • Zadnje objave na forumu

    • KennyJR
      Me je pa Alex zelo razočaral na testu... Nekje v rangu Binderja... Lecuona je z eno dirko več daleč pred obema... Nevem no... Meni de zdi, da si Alex ne zasluži GP sedeža... Letos je bil prvak bolj po zaslugi slabe forme KTM-a v prvi polovici sezone... Ostali pa niso bili ravno neka huda konkurenca... Ni ravno nek talent na nivoju Fabia, Vinalesa ali Rinsa... Niti Morbidelija ali Millerja... Bolj nekje Rabat, Luthi, Bagnaia... 
    • KennyJR
      Ravno to... Ne nasprotujem samemu sebi, ampak to izpostavljam... MM ima tam prednost, po ovinkih pa slabost... In če spodaj odgovorim obema, tudi Damiju... Zakaj noben ne reče, kako je to brezveze, ker Yamaha leti tako dobro po ovinkih... Zakaj vsi vedno v motociklu vidijo samo HP in top speed? To je najmanj pomembno... Govora je o tem, kako se je Rossi Doviju smilil? Pa je res problem v motorju? Dej me spomni katero mašino je vozil zmagovalec tiste dirke? Hm... Zanimivo ane... Ja če bi Rossi izkoristil cel potencial motocikla, bi se Dovi lahko smilil samo sam sebi... Tako pa skozi celo progo ni pridobil kaj dosti in, Dovi pa je skočil mimo na ravnini... Res je, da na ravnini si težko slab ali dober, ker "samo gas odpreš", zato včasih zgleda, kot da ima tisti na ravnini večjo prednost... Ampak če Ducatija skozi hitre ovinke ne morš dobit, pol si pač prepočasen, to je dejstvo... In enako je z MM... On rabi močno mašino, ker v ovinkih že pohendla... Če ne drugače pa po rami in komolcu z drsečo prvo gumo... Na ravnini pa odpre gas in švigne mimo... Verjetno je taka želja zrasla v času, ko je borbal z Ducatijem, ki je bil po ravnini zelo hiter, medtem ko je v ovinkih po zaslugi majhne porabe gum, v zaključku dirke brez težav držal Hondo. Sedaj je zgodba malo drugačna in mogoče sploh ne bi bilo take potrebe, je pa MM tega vajen, na takem motorju uživa, tudi manj dolgočasno mu je in želi iti v tej smeri... Slej ko prej ga bo pa Fabio ali pa kdo drug v ovinkih taktično dobil in mu niti HP ne bo več pomagal... Potem bo pa spet kriza in bentenje... Fabio je že sedaj blizu, samo malo mu še manjka v direktnem boju... Predvsem izkušnje... Premalo možnosti za zmago je imel c preteklih letih in se mu pozna.  Koga si pa s tem učem gledal? MM? Ja on res ne izgublja... Si gledal ostale? Poglej jih... Pa še bova strinjala, da MM ne izgublja zaradi sebe in ne zaradi Honde... Zato ni videti na uč...  Če dobro pogledaš zadnji krog v PI boš videl, da je sprednje kolo cel krog drselo, da je v LH prišel že napol na tleh in MV niti po hitrejši zunanji liniji niti blizu ni bil...  Zato pa majo ostali težave.. V ovinkih izgubijo precej preveč, da bi lahko na ravnini to dobili nazaj... In definitivno tak razvoj motorja ni ok... Ne samo zato, ker MM ni večen... Tudi zato, ker MM ne bo mogel ves čas na zrak način zmagovat... Ampak kaj pa je to problem... Honda bo v primeru slabe prve polovice sezone vzela stvari v svoje roke in konec sezone bo na testiranjih za prihodnjo že čist drug moped... Tako pač je... Bilo... In bo... 
    • VS800
      AUč, dej mal pohit NO
    • VS800
      pol va šla pa loh ribe luvit....
    • ligenjček
×
×
  • Create New...

Important Information

By using this site, you agree to our Privacy terms and use of cookies!