Skoči na vsebino

starejši motorji in osvinčen/neosvinčen bencin


erazemk

Priporočene objave

Zdravo.

V "starih časih" je bil bencin osvinčen, agregati so v originalu tekli na njem, itd. Sedaj bencin ni osvinčen, v njem je polno aditivov in raznih kemikalij, moj motor (Honda VF 750 F, 1982) pa je še zmeraj isti, le starejši. Kaj je optimalno, uporaba 95 oktanca z/brez nadomestka za neosvinčen bencin (kupi se ga npr v flaški na petrolu...), 100 oktanc z/brez aditivov?

hvala za nasvete :) 

Povezava do komentarja
Delite na drugih straneh

pomoje je navaden 95 čist ured. Poglej mal po forumih za tvoj dotični motor, ampak tele zadeve majo ponavad že vse kaljena sedišča ventilov, tko da komot lavfajo na neosvinčen bencin.

Povezava do komentarja
Delite na drugih straneh

Za hec pa lahko tankaš 100, pa dodaš aditiv. Ne bo nič narobe, če boš to počel.

Povezava do komentarja
Delite na drugih straneh

Vedno je bolje tankat več oktanski benzin.Poraba 100 Okt.benzina vsled boljšega izkoristka hitrejšega izgorevanja naj bi bila teoretično poraba manjša za 10% razlika v ceni je samo par % jaz tankam v vse motorje in avto 100 Okt. benzin !

V benzin neglede ali tankaš 95 ali 100 Okt. dodajaj dodatek za ventile dobiš ga na Petrolovih črpalkah.Pri starih avtih smo ta aditiv dodajali v poln tank na ca 40-50l benzina eno zgornjo merico tega aditiva za mazanje ventilov.

post-27744-0-21085700-1393871293_thumb.jpg

post-27744-0-90922900-1393871311_thumb.jpg

Povezava do komentarja
Delite na drugih straneh

Malo sem se zatipkal !

Popravljeno . Popravil Bremzer
Povezava do komentarja
Delite na drugih straneh

Nekaj me zajebava !

Ps; prosim moderatorja izbriši te dve zadnji objavi Lp Bremzer

Popravljeno . Popravil Bremzer
Povezava do komentarja
Delite na drugih straneh

Oktani nimajo s hitrejšim izgorevanjem čisto nič veze. Oktani so samo odpornost proti samovžigu in nič drugega... In če ti z 95 lepo lavfa brez klenkanja, potem tankanje 100 ni nič drugega kot stran metanje denarja...
Tetraetilsvinec so dodajali bencinu predvsem zaradi višanja prav te odpornosti - sedaj je tehnologija pač bolj razvita in oktansko vrednost povečujejo na drugačne načine.... zaščita ("mazanje") ventilov je bila le pozitivna lastnost...

  • Všeč mi je 3
Povezava do komentarja
Delite na drugih straneh

Oktani nimajo s hitrejšim izgorevanjem čisto nič veze. Oktani so samo odpornost proti samovžigu in nič drugega... In če ti z 95 lepo lavfa brez klenkanja, potem tankanje 100 ni nič drugega kot stran metanje denarja...

Tetraetilsvinec so dodajali bencinu predvsem zaradi višanja prav te odpornosti - sedaj je tehnologija pač bolj razvita in oktansko vrednost povečujejo na drugačne načine.... zaščita ("mazanje") ventilov je bila le pozitivna lastnost...

Sploh se negre za mazanje z svinčevim tetraetilom, problem so bili nekaljeni sedeži ventilov,kar sem napisal glede porabe boljšega izgorevanja in kalorične vrednosti ni zraslo na mojem zelniku ampak je bil test v Motoradu je bilo vse to detaljno opisano in bila dokazana poraba z 100 Okt. benzinon manjša za 10% v primerjavi z 95-okt.Naslov teme je bil kako voziti ceneje do 7%  z dražjim benzinom ! Poraba je bila dokazano manjša za 10% razlika v ceni benzina med 95 in 100 Okt.benzinom je bila takrat v Nemčiji samo 3%-tna jaz pri nas cene nisem nikoli računal in kot sem že napisal vozim 100 Okt.benzin in me nebo noben prepričal,da to ni bolje tako za okolje, mašino in denarnico ti pa trdi svoje, če si pametnejši od strokovnjakov !

Povezava do komentarja
Delite na drugih straneh

Lahko pa narediš generalko na motorju ter zamenjaš par stvari in lahko voziš na neosvinčen bencin :D

Treba je zamenjat ventile in sedeže, kar je nemogoče,razen nova glava z tršimi sedeži in ventili,ki je za ta model sigurno nimajo.

Povezava do komentarja
Delite na drugih straneh

Zakaj pa nova glava? Zamenjaš ventile in sedeže in to je. Seveda je pogoj da dobiš ventile sedeže lahko narediš sam ventile se pa da tudi kupiti univerzalne če se dobijo istih dimenzij samo steblo ventila je potem potrebno skrajšat na pravo dolžino

Povezava do komentarja
Delite na drugih straneh

Sploh se negre za mazanje z svinčevim tetraetilom, problem so bili nekaljeni sedeži ventilov,kar sem napisal glede porabe boljšega izgorevanja in kalorične vrednosti ni zraslo na mojem zelniku ampak je bil test v Motoradu je bilo vse to detaljno opisano in bila dokazana poraba z 100 Okt. benzinon manjša za 10% v primerjavi z 95-okt.Naslov teme je bil kako voziti ceneje do 7%  z dražjim benzinom ! Poraba je bila dokazano manjša za 10% razlika v ceni benzina med 95 in 100 Okt.benzinom je bila takrat v Nemčiji samo 3%-tna jaz pri nas cene nisem nikoli računal in kot sem že napisal vozim 100 Okt.benzin in me nebo noben prepričal,da to ni bolje tako za okolje, mašino in denarnico ti pa trdi svoje, če si pametnejši od strokovnjakov !

tule pa ti moram tudi jaz ugovarjat oz. te opozorit, da ne verjemi vsemu kar prebereš... poglobi se v zadeve in razmišljaj z lastno glavo... 15kkm sem vozil z 100 oktanskem, nato z 95... povprečno porabo sem imel enako na 2 decimalki :)

Dejstvo je da motor ve kakšno zmes bencin/zrak mora potegniti vase, in seveda tudi koliko, ne ve pa kakšen bencin je notri... sprememba viskoznosti, ki bi lahko na to vplivala pa je zanemarljiva.

Enako debato smo imeli tudi pri termodinamiki- toplotni stroji z notranjim izgorevanjem...

Raziskava je bila industrijsko financirana :)

Popravljeno . Popravil tintin
  • Všeč mi je 3
Povezava do komentarja
Delite na drugih straneh

vf je honda, stroj ni narjen iz zelja, repe in korenja kot silni bavarski ventilatorji.

moj oldie letnik 84, je dolgo (ene50kkm) laufal na 95 benz. vsake tolko sem za mirno vest dolil malo aditiva. dvomim, da je tisto kaj spremenilo zadeve. The machine ima se vedno dobro kompresijo.

kar pa se debate o oktanih tice....mislim da so imena carerra 100, qmax supersto in podobno bol blagovne znamke kot popolnoma tocna oktanska vrednost. Zanimivo se mi je zdelo, da sem najvecjo razliko med bencini opazil na mojem 2cv citroencku. avtek je opazno lazje premagoval klance. ker je kompresijsko razmerje ostalo isto, je bil ocitno bencin nekako boljsi. vem da oktansko stevilo samo po sebi k temu ne pripomore nic.

drugo dejstvo je, ce v motor tocimo dirkalno gorivo, je priporocljivo povecat vprizg za 10 ali tudi vec odstotkov. kljub oktanskemu stevilu 102 recimo, ima dirkalni bencin bistveno vecjo vsebnost kisika, sproza mocnejse detonacije in s povecanjem vbrizga te hujse eksplozije nekoliko gasimo/hladimo. ce v civil motor zlivamo civilno gorivo najsi bo 95,98 al 100 ni treba spreminjat nic.

kaksen blues sm spesnil....

erazemk, jaz bi tocil 95, in vsake kvatre enkat dodal naprstnik aditiva. lep stroj mas, pazi nanj.

Povezava do komentarja
Delite na drugih straneh

tule pa ti moram tudi jaz ugovarjat oz. te opozorit, da ne verjemi vsemu kar prebereš... poglobi se v zadeve in razmišljaj z lastno glavo... 15kkm sem vozil z 100 oktanskem, nato z 95... povprečno porabo sem imel enako na 2 decimalki :)

Dejstvo je da motor ve kakšno zmes bencin/zrak mora potegniti vase, in seveda tudi koliko, ne ve pa kakšen bencin je notri... sprememba viskoznosti, ki bi lahko na to vplivala pa je zanemarljiva.

Enako debato smo imeli tudi pri termodinamiki- toplotni stroji z notranjim izgorevanjem...

Raziskava je bila industrijsko financirana :)

Težko se bova tu sporazumela namreč testirali so na dveh enakih vozilih  vozili po letališču z meritveno napravo in neverjamem da bi jim lagala zakaj le saj niso prodajalci goriv !Sam te porabe nikakor nemoreš in ni merodajno primerjat. Jaz ti bom odgovoril po mojem razmišljanju moji argumenti zakak tankam 100 Okt.benzin;

1.) gorivo 100 okt. je čistejše(kvalitetnejši aditivi)

2.) manj gareža v kompresijskem prostoru na lambdi in celotnem izpušnem sistemu

3.) verjamem v manjšo porabo, ker manj dela (klopf senzor) in motor laufa vedno z malo več predvžiga in ta pripomore k manjši porabi in boljšemu-čistejšemu izgorevanju.

4.) zato ker je za moj motor predpisan vsaj 98 Okt.benzin

 

 Ps.to so moji argumenti in tvoj je lahko edino cena, kar na en tank 15 l pomeni  razliko v ceni 0,30 centov

Povezava do komentarja
Delite na drugih straneh

Zakaj pa nova glava? Zamenjaš ventile in sedeže in to je. Seveda je pogoj da dobiš ventile sedeže lahko narediš sam ventile se pa da tudi kupiti univerzalne če se dobijo istih dimenzij samo steblo ventila je potem potrebno skrajšat na pravo dolžino

Govoriš res kot hobi mehanik kje boš dobil trd kaljen sedež in kako bi ga ti zamenjal saj to ni vodilo ventila sedež je vlit ali privit v glavo in se ga neda kar tako kot ti misliš zamenjat to niso spodnje gate ! !

Povezava do komentarja
Delite na drugih straneh

Glih kot zanimivost naj povem da poznam enega ki je pilot na adriji inse stalno vozi na relaciji nova gorica brnik. In tip si spravlja vse račune od goriva . Enkrat je za foro tankal 3 mesece na omv-ju 3 mesece na petrolu in 3 mesece na molu. In ugotovitve so bile da ima omv konstantno najslabši bencin (imel je največjo porabo petrolu kvaliteta zelo varira od dobrega do slabega. Najbolj se je pa izkazal mol.

Tako da tukaj bi se težko govorilo kateri bencin je boljši ali 95 98 100 saj se bencin razlikuje že pr dobaviteljih ;)

Povezava do komentarja
Delite na drugih straneh

Težko se bova tu sporazumela namreč testirali so na dveh enakih vozilih  vozili po letališču z meritveno napravo in neverjamem da bi jim lagala zakaj le saj niso prodajalci goriv !Sam te porabe nikakor nemoreš in ni merodajno primerjat. Jaz ti bom odgovoril po mojem razmišljanju moji argumenti zakak tankam 100 Okt.benzin;

1.) gorivo 100 okt. je čistejše(kvalitetnejši aditivi)

2.) manj gareža v kompresijskem prostoru na lambdi in celotnem izpušnem sistemu

3.) verjamem v manjšo porabo, ker manj dela (klopf senzor) in motor laufa vedno z malo več predvžiga in ta pripomore k manjši porabi in boljšemu-čistejšemu izgorevanju.

4.) zato ker je za moj motor predpisan vsaj 98 Okt.benzin

 

 Ps.to so moji argumenti in tvoj je lahko edino cena, kar na en tank 15 l pomeni  razliko v ceni 0,30 centov

Z vsem kar si napisal se strinjam, razen tole v vezi s porabo :)

Gdo je meril natančneje lahko izvemo šele, ko vemo koliko litrov goriva so porabili... s števili ponovitev napaka limitira k nuli, in zlahka doma izvedeš natančnejši preizkus, tudi s slabšo opremo, le ponoviti ga moraš večkrat.

Moj argument je le poraba mojega mopeda in snov, ki so me jo učili na faksu, ne cena, saj drugače motorja sploh ne bi imel.

Se mi zdi pa nesmiselno debatirati o tem, saj sem podoben test videl tudi jaz na enem od predavanj... Teorija govori eno, praksa seveda lahko kaže drugo

Povezava do komentarja
Delite na drugih straneh

Z vsem kar si napisal se strinjam, razen tole v vezi s porabo :)

Gdo je meril natančneje lahko izvemo šele, ko vemo koliko litrov goriva so porabili... s števili ponovitev napaka limitira k nuli, in zlahka doma izvedeš natančnejši preizkus, tudi s slabšo opremo, le ponoviti ga moraš večkrat.

Moj argument je le poraba mojega mopeda in snov, ki so me jo učili na faksu, ne cena, saj drugače motorja sploh ne bi imel.

Se mi zdi pa nesmiselno debatirati o tem, saj sem podoben test videl tudi jaz na enem od predavanj... Teorija govori eno, praksa seveda lahko kaže drugo

Kar koli napišeš mene ne prepričaš,da bi za 30 centov po tanku tankal slabši benzin !

Povezava do komentarja
Delite na drugih straneh

Če pa ni slabši, razlika je samo v oktanih, ne pa v kaloričnosti itd.

Drugo pa je, če ne gre samo za oktane.

Pol pa ne gre za enak bencin.

Tvoj mora imeti več oktanov, ker ima tako kompresijo.

Jaz brezveze sipam enako 100ko not, itak elektronika uravnava.

Povezava do komentarja
Delite na drugih straneh

Če pa ni slabši, razlika je samo v oktanih, ne pa v kaloričnosti itd.

Drugo pa je, če ne gre samo za oktane.

Pol pa ne gre za enak bencin.

Tvoj mora imeti več oktanov, ker ima tako kompresijo.

Jaz brezveze sipam enako 100ko not, itak elektronika uravnava.

Saj v tem je štos ker z manj oktanskim benzinom elektronika da manj predvžiga zaradi klenkanja in mašina dela z manj predvžiga kar pa poveča porabo ! Še enkrat "nepoznavalci" motoroznanstva zaradi mene lahko, če bo le šlo vozite na slabši benzin, petrolej ali še kaj cenejšega !

Povezava do komentarja
Delite na drugih straneh

Ti maš problem s svojim švabskim izdelkom, jaz mam že 91 dovolj po knjigi.

Se sploh lahko na Balkan zapelješ al imaš izlet od črpalke do črpalke s 100ko.

Zdaj te razumem glede motoroznastva, saj je že bencin huda tezava...

Povezava do komentarja
Delite na drugih straneh

Zdej pa eno resno uprašanje zakaj bi z več predvžiga rabil motor manj??

Foter ima kamione in če kamionu zmanjšaš predvžig s tem pridobiš na moči ter poraba se zmanjša se pa izpusti povečajo.

Prav tako pri motorju bližje kot je vžig zgornji mrtvi točki večja je moč na visokih obratih emisije se povečajo in če sklepam glede na izkušnje pri kamionih bi se mogla poraba zmanjšati??

Povezava do komentarja
Delite na drugih straneh

Brumer, za to kar praviš ti, mora najprej priti do klenkanja. Če ne pride, ni razlike - se pa strinjam, v kolikor pa v mašini prihaja do klenkanja (z 95 oktanskim), je pa seveda 100oktanski bencin bolj učinkovit...


Tole sem iskal - vpliv iskre (predvžiga) na navor... posledično moč.

post-11961-0-00998400-1393882337_thumb.png

Popravljeno . Popravil _Fingi_
Povezava do komentarja
Delite na drugih straneh

V star motor moraš dajat nadomestek. Predelava je sicer možna ampak ne vidim smisla dokler ni res treba prčkat po glavi. Tista flaška, ki jo je prilepil brumer je zanemarljiv strošek. Glede oktanov pač vsak po svoje... Pri zračno hlajenih mašinah je v hladnih dneh smiselno tankat 100ko. Sej se lepo sliši, kdaj klenka. Da bi bili pa izkoristki tako različni pa močno dvomim. Pa tisto okol različne kvalitete bencina po črpalkah tudi dvomim. Sodelavec je delal na aditiviranju na obali. Ves bencin v Slo pride ven iz iste cisterne. Dejansko je težko na cesti v realnih pogojih dvakrat odpeljat popolnoma enako. Cepam po 1000 na teden, pa mi ni ratal potegnt ven nič pametnega okol kvalitete goriva. Se pa poznajo druge malenkosti (tlak v pnevmatikah, teža vozila in način vožnje). Bom pa za hec vprašal znanko, ki je delala na gorivih če slučajno ve kaj več kot mi tule.

Povezava do komentarja
Delite na drugih straneh

Brumer, za to kar praviš ti, mora najprej priti do klenkanja. Če ne pride, ni razlike - se pa strinjam, v kolikor pa v mašini prihaja do klenkanja (z 95 oktanskim), je pa seveda 100oktanski bencin bolj učinkovit...

Tole sem iskal - vpliv iskre (predvžiga) na navor... posledično moč.

ce bi bremzerjeva teorija cisto drzala, se Irci z bmw k1200 sploh ne bi mogli vozit, oziroma, bi potrebovali predelave za nizje kompresijsko razmerje. tam namrec prodajajo super 95 in e5. (e5=95% super 95+5%C2H5OH). ker imam sam tudi zelo podobno bmflo njegovi, lahko trdim da s Slovenskim 95 dela brezhibno. Res pa je, da ima dokaj visoko kompresijsko razmerje, 13,0:1, zato v Avstriji vanj nisem tocil 91, kar sem iz ciste radovednosti zlil v hondo, in je ni popolnoma nic motilo.

Povezava do komentarja
Delite na drugih straneh

Ustvarite račun ali se prijavite za komentiranje

Za objavljanje se morate najprej registrirati

Ustvarite račun

Registrirajte se! To je zelo enostavno!

Registriraj nov račun

Prijava

Že imate račun? Prijavite se tukaj.

Vpišite se
  • Zadnji brskalci   0 članov

    • Noben registriran uporabnik, si ne ogleduje to stran.


×
×
  • Ustvari novo...

Pomembne informacije

Z uporabo te strani se strinjate z uporabo piškotkov in se strinjate s pravili o varovanju zasebnosti!