Jump to content
  • Sign Up
Sign in to follow this  
Noise

Potovanja v "cudne" dežele

Recommended Posts

Noise

Mislim, men ena stvar še zdej ni jasna. Mam Aprilio, ki "tanka" neosvincen 95 oktanski bencin. Ce hocem it recimo v kakšno Turcijo al pa Iran... tam verjetno nimajo 95 oktanskega bencina, al se motim?

A lahko tankam kakšnega 80-oktanskega, ce je npr. neosvincen? Ce je osvincen pa itak unicim katalizator - ga moram in ali se ga sploh da odstranit ven???

Noise Data

Share this post


Link to post
Share on other sites
Codeine

Predlagam, da si za taksna potovanja nabavis motor Enfield 325 Diesel. Dizel bi morali imeti na vseh koncih sveta. Zenimivo bi bilo izvedeti, morda pa tale Enfield dela tudi na parinsko olje!

Share this post


Link to post
Share on other sites
Noise

Kaj pa vem... Enfield je resda zakon, mogoce pa res... Za v Indijo bi blo res to najboljše, pa še Indijci bi me za svojega vzeli.

Sem pa se pogovarjal vceraj z enim tipckom, ki je bil (sicer z avtom) v Iranu (kjer benza 95 skoraj ni - le v Teheranu na eni pumpi je bil bojda; resda da je tega že tri leta, ... samo v kakšnem Pakistanu pa 95-ke res ne pricakujem)...

No, kakorkoli že, tip je rekel kar bo pa bo in tankal osvincenga. Zanimivo je blo slišat, da 98-ko imajo!!! To pomeni, da moram kat odstranit, pa ne bo panike???

Noise Data

Share this post


Link to post
Share on other sites
Dorje

Noise Data!

V Turciji imajo neosvincen 95 oktanski bencin, docim v Iranu imajo pa samo osvincenega. Ce imaš na sviji Aprilii (Pegaso?) vgrajen katalizator ga lahko mirno odstraniš za v take dezele kot je Iran. Seveda, ce ga ne bos odstranil in nalil osvincen bencin, ti bo katalizator prezgalo, in ta vec ne bo opravljal svoje naloge. Ce nameravas z motorjem v Indijo je problematicen samo Iran (je pa res, da za en ameriski dolar dobis okoli 35 litrov bencina) , kajti v Turciji, Pakistanu in Indiji so mednarodne bencinske crpalke, ki imajo neosvincen bencin, tudi super.

Codeine ti je predlagal diesel Enfielda. Res je, da z gorivom ne bi imel problema, vendar bi s takim motociklom zelo dolgo potoval, diesel Enfield doseze hitrost, ki je manjsa od 40 km/h.

Dorje

Share this post


Link to post
Share on other sites
Noise

Koncno en uporaben odgovor, THANX DORJE!!!!

Kot vidiš po smajliju sem navdušen nad vsebino tvojega odgovora...

Torej praviš, da ni problema? Me zanima, ce je katalizator zaj***no odstranit?

Skrbi me tudi ena druga stvar, en kolega iz USA (Jeff) je ob tem omenil še eno drugo stvar: ce tankam kej nižjega od specificiranega, npr. nižje od 91, zna biti problem z mašino, ker gorivo ni zadosti eksplozivno... Je to res?

Noise Data

Share this post


Link to post
Share on other sites
Dorje

Odvisno je kaj smatraš, da je ***eba** . Ce se katalizator nahaja v cevi potem ga ne bi smelo biti ***eba** odstranit.

Kar se tice oktanov pa je treba vedet kako je dolocena oktanska vrednost. V Evropi ocenjujemo bencin po ROZ ali RON (Research Octane Number) metodi. V Ameriki pa ocenjujejo po seštevku RON in MON (Motor Octane Number), ki ga potem delijo z 2. Ta številka je manjša kot pri nas. Npr. 94 oktanski bencin v Ameriki bi po naših ocenah bil 99 oktanski. MON je druga metoda za dolocevanje, koliko je gorivo sposobno preprecevati "klenkanje" (bencin v cilindru eksplodira se preden je bat prisel v zgornjo mrtvo tocko).

Seveda v Azijski dezelah od Turcije naprej pred casom sploh niso imeli podatkov o oktanski vrednosti. V Iranu je bencin kar dober saj mi takrat moj motor ni klenkal. Tezave sem imel v Pakistanu in Indiji, kjer so bencin zaradi visoke cene mesali s kerozinom ali plinskim oljem(s tem so znizali oktansko vrednost). V motorju je prišlo do detonacije in klenkal je pri nizkih obratih ali sunkovitem dodajanju plina. Teh tezav sedaj ni vec, ker so tudi te dezele naselili mednarodni proizvajalci goriva kot so Shell, BP, itd. Tako, da se ti zaradi masine ni treba bati, vseeno pa bi lahko s sabo vzel kaksen liter zviševalca oktanov (Octane Booster).

Dorje

Share this post


Link to post
Share on other sites
Noise

Wau, Dorje, ma ti si popotniška zakladnica.

Hvala za razlago o klenkanju! Mimogrede, a je to kaj FIZICNO ŠKODLJIVO za mašino?

Tudi tvoja razlaga o RON+MON/2 makes sense. Ko sem se lansko poletje potikal po Južni Ameriki, so imeli npr. v Boliviji bencin "82 in 86".... Ce to prevedemo na naše je to okrog 90 ?

Ce zadevo strnem, 1. katalizator ODSTRANIT in 2. s sabo vzet letno zalogo OCTAN BOOSTERja .

Noise Data

Share this post


Link to post
Share on other sites
Dorje

Ne bi se prevec na Oct.Booster zanašal, ker ta ti zviša bencinsko oktansko vrednost komaj za en oktan. Boljša stvar je tolulene. Drugace pa ne vem zakaj nisi odstranil katalizator takoj, ko si dobil motor. Tako bi takoj pridobil nekaj KM.

Share this post


Link to post
Share on other sites
Noise

To dejansko nameravam naredit - en hud avspuh brez katalizatorja nabavit. Sam se moram pustit najprej svetovat, pa garancija mi mora pretect, pol pa sam gasa!

Noise Data

PS: Sam v Turcijo sem mislil it že poleti...

Share this post


Link to post
Share on other sites
Guest

Mene pa nekaj zanima.

Kupiš nov motor s katalizatorjem, in kake 3 leta tankaš neosvincen 95 bencin, nato se spomniš in zamenjaš auspuh ali odstraniš katalizator in potem se mi zdi da moraš tankat osvincenega 98. (lahko se pa kasneje še spomniš, da je svinec predrag in greš nazaj vgradit katalizator)

1. Ali je to res uredu za motor ?

- Ali lahko slab bencin (klenkanje) pusti trajne posledice na agregatu ?

- Bi mašina motocikla, ki se suce do 12.000 (npr. Yamaha Fazer) preživela tak slab bencin brez posledic.

Share this post


Link to post
Share on other sites
Ice

1. enfield diesel ima v-max ca.80 km/h.

2. od leta 1985 naprej se lahko tanka neosvincen bencin pri motorjih,ce pa hoces imeti 100% info,poklici proizvajalca oz.uvoznika.po mojih informacijah od tega leta naprej ne uporabljajo manjvrednejsih litin pri pogonu ventilov,tako da svinec ni vec potreben kot mazilo lezajev v glavah motorjev.

3. ce se odstrani katalizator to samo pomeni,da ti ni treba vec paziti na njega in je vseeno katero gorivo tankas (neosvinceno ali s svincem).lahko pa se ti pojavijo motnje pri obratovanju,ker izpuh dopusca vecji pretok plinov. -> nasteli vergazerje pa bo.

best

Ice

Share this post


Link to post
Share on other sites
Cufa

Benka Pulko in še mariskatera moto popotnica je vzela BMWjevega F650 GS (tastarega) ..ker je hvaležen, nekomplicirian, pride marsikam in ni pretežak ali previsok. Cena: đeparac.

Share this post


Link to post
Share on other sites
Leteči

Živjo! Ne vem, če sem ravno v pravo temo začela tipakarit...

Mene muči ideja: z motorjem bi se rada odpravila do Kuvajta in seveda nazaj.

Glede na to, da vozim lepega nagca, verjamem, da bi bilo pametneje zajahat kako endura kobilico. Seveda bi pa raje šla s trenutnim izbrancem, Kot drugo me zanima, ali je kdo od tu že vozil po bližnjem vzhodu. Nekje do turške meje mi viamichelin vrže ven večino avtocest, motorwayev itd. Dalje vem le, da me čaka še vsaj cca. nadaljna 2 jurčka po Iraku.

Bi bila zelo zelo vesela vsakega nasveta- na kaj naj se pripravim, kje se lahko naučim zamenjat kak filter, gumo zaflikat itd. Man stuff skratka.

Planiram odrinit septembra 2013. Daleč ali pa tudi ne.

Hvaležna :)

In ne smejte se mi :) Živim zato, da uresničujem sanje :)

Kar se Turčije tiče....brez skrbi.....večina cest je zglednih....lahko naletiš na kakšen odsek v gradnji kjer je malce bolj jeba samo ne bi smelo bit panike. Mi2 sva prevozila precejšen del bližnjega vzhoda in ti lahko potrdim da so ceste v nasprotju z splošnim prepričanjem zelo dobre.

Me pa zanima kje misliš prečit Irak....vsekakor zanimiva destinacija, sploh glede na to da niso vsi deli države v ''vojnem stanju'', kako je z papirologijo za vstop v državo?

Pa srečno.

Share this post


Link to post
Share on other sites
trojan69

Bi bila zelo zelo vesela vsakega nasveta- na kaj naj se pripravim, kje se lahko naučim zamenjat kak filter, gumo zaflikat itd. Man stuff skratka.

Planiram odrinit septembra 2013. Daleč ali pa tudi ne.

Hvaležna :)

In ne smejte se mi :) Živim zato, da uresničujem sanje :)

Kar se tiče vzdrževanja in hitrih popravil na cesti je dobr znat menjat olje (odvisno kako dolga pot) + ne pozabit na dolivanje, zaflikat gumo, popravit pletenice, osnve diagnostike (npr. premerit koliko polne motor,...) itd. Mal poglej po youtubu maš ogromno tutorialov za take zadeve. Če boš pa mela kake probleme z čim se pa lahko ob priliki oglasiš pri men.

Share this post


Link to post
Share on other sites
ferek

...za tja kamor se spravljaš je zr7 prav kul motor... in do odhoda ga lahko še fajn naštudirraš, kar se šraufanja tiče... itak pa boš gulila asfalt, tako da kakšnih preobremenitev vzmetenja okvirja itad itak ne bo...

Share this post


Link to post
Share on other sites
BlondDiversion

...za tja kamor se spravljaš je zr7 prav kul motor... in do odhoda ga lahko še fajn naštudirraš, kar se šraufanja tiče... itak pa boš gulila asfalt, tako da kakšnih preobremenitev vzmetenja okvirja itad itak ne bo...

SOOOOOOOOOOOOOOONCEEEEEEEEEEEEEEEEEE! Sredi noči mi je zasijalo sonce!!!!! Super! Svojega imam ravno na svojo višino, vse endure so skoraj tako, da potrebujem pručko. (163 cm je včasih premalo;) ) Sem kot rojena v nov svet. Vse kar je, imam željo oziroma cilj.

Gledala sem mal za kako KLE500, ker enocelindraš bi mi požru živce!!! Saj ne grem na treslajvico!!! Zna se mi zgodit, da bom kak dan, dva skrenila in se pustila zapeljati na stran :), pa zato malo o endurci sanjam.

Nikjer ne najdem natančnega izračuna km po Iraku. A recimo, da jih je dobra dva jurčka. Pa 150 od meje do mesta Kuvajt.

No, vsekakor bom vesela vsakega tvojega nasveta, ker reciva temu- sem blond in se počas učim :)

Share this post


Link to post
Share on other sites
Whiskey

Sem na hitro potegnil ruti z meje Turčija/Iraq via Baghdad do meje s Kuvajtom pride cca. 1.100 km in pa z iste štartne točke via Mosul v Iran, na jugu spet nazaj nekaj malega v Iraq pa do meje pride okoli 1.500 km. S tem, da je ta daljša neprimerno bolj varna in z malo domišljije boš imela precej več za vedet v Iranu kot pa, da se potiš v Iraqu in čakaš kje bo počilo. Za sever Iraqa, v kurdskem delu ne bo problemov.

iraq.jpg

Share this post


Link to post
Share on other sites
BlondDiversion

Hej, Whiskey!!! Jaz se te bežno spomnim, ko smo pozimi kofetkali z Daretom (basbas) v Cityu. Ma krasne popotniške avanturce delaš, kaj naj rečem.

Tale Kuvajt... Iran bi šla z veseljem vozit, a sem še v veliki dilemi--- cincam med svojim nagcem kawasakijem, ki bi bil strašno zadovoljen na utrjenih makadamih in asfaltu. Na skalovju, ki ga ti s svojim GSom za šalo premaguješ, bi moj princ verjetno klecnil. Endur nisem vajena. Pa še majhna sem. Mogoče kak Duke 250 :) bi prišel v obzir glede višine, ne pa glede cene. Evo, pa sem tam, kjer ni muh. In kot me je prijazno spomnila jagababa, je pametno razmišljat, kako bom kravetino pobrala, če (ko?) bo padla...

Vsekakor ti bom še skrajno nadležna z morda čisto butastimi vprašanji, a nekje pač človek mora začet :).

Hvala za tale rut :)

Share this post


Link to post
Share on other sites
vrho1679

Tale Kuvajt... Iran bi šla z veseljem vozit, a sem še v veliki dilemi---

Zakaj si v dilemi za Iran? Če greš preko Iraka se pa za Iran ja nimaš česa bati (večinoma odlične ceste, prijazni ljudje, zanimiva pokrajina in zgodovina dežele ...). Ali si se o Iraku že kaj pozanimala (vize, zapore cest, nevarna območja, varnejša območja...)?

lp

Share this post


Link to post
Share on other sites
MARJA

Pozanimaj se za Iran. Po moje kot ženska rabiš pokrite lase z ruto in dolgo krilo.

Share this post


Link to post
Share on other sites
Leteči

Pozanimaj se za Iran. Po moje kot ženska rabiš pokrite lase z ruto in dolgo krilo.

:grim

Share this post


Link to post
Share on other sites
Scarabeo 500

Pozanimaj se za Iran. Po moje kot ženska rabiš pokrite lase z ruto in dolgo krilo.

Saj bo imela čelado in zatemnjen vezir. Morda bi si naredila tisto režico. :lol:

Scarabeo

Share this post


Link to post
Share on other sites
BelaStrela

Kar se tiče bencina... problem z dizlom je v Egiptu kar velik.

Bencina (od 83 do 92 oktanov) je načeloma kolikor hočeš. Sicer smo bili dol z avtom, ampak smo veliko okoli hodili sami. OCTANE BOOSTER je nuja, sicer imaš 6000 obratov in nič moči. +poraba naraste preko vseh meja (Toyota RAV4, 2.0 bencin, 21L/100 km). Upoštevaj tudi, da so pumpe odprte in založene po presoji lokalnega prebivalstva.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Sign in to follow this  

  • Recently Browsing   0 members

    No registered users viewing this page.



  • Zadnje objave na forumu

    • DAMI34
      Torej trdite, da je radar v konkretnem primeru Lukoil- Jadranovo rešil problem? Videoposnetek je dokaz da ga ni. To je moj Point. Krožišče bi tam zelo uspešno rešilo vse zaplete.
    • DAMI34
      Vem, da so pozni. Sem tudi jaz prvič videl. Upam da bo tudi na 2020 letnik prav prišlo.
    • Zivnorc
      ...stiskal, al vtiskal?..     ...vidim, pa da si mi prva vtisnila všečka...    ..kaj ..si se "zbala", če ga stisnem tebi...pa veš, da se nauš mogla ali zmogla branit....             ... sori moderator, k smetimo temo...    ...jest ne bom več...       
    • Zivnorc
      ...moj prjatu dela "mopede" takih zmogljivosti...sam da ima 60 kg. pa še po hosti se lohka ofroudaš...pa te nben ne bo slišal pa jebal...     
    • GO_Tomi
      Je povedal prjatu, da si je sosed omislil labradorca. Star nekaj let, velik, prijazen, nenasilen, ne skače v ljudi, skratka super kuža. Potem je povedal še, da mu je sosed dal ime Lassie. Sem mislu, da me pobere od smeha :)))
×
×
  • Create New...

Important Information

By using this site, you agree to our Privacy terms and use of cookies!