Gost Objavljeno November 26, 2016 Deli Objavljeno November 26, 2016 (popravljeno) Težišče motorja z voznikom mora biti glede na hitrost in radij ovinka v ravnovesju. Zato se je v ovinku potrebno nagniti, lahko tudi s presedanjem preneseš težo. Sam oprijem gume s podlage pa ni odvisen od tega kje se težišče nahaja. Sila proti tlem je vedno enaka, ne glede na hitrost, radij ovinka, in ne glede na to kje je težišče. Od hitrosti in radija je odvisna samo centrifugalna sila. Sila proti tlem, skupaj s koeficentom med gumo in podlago, definira mejo zdrsa, oziroma centrifugalno silo ki jo še prenese brez zdrsa. Zato menim, da morajo dirkači na dirkališču, kjer je oprijem zelo zelo dober (mehke gume in groba podlaga), dejansko s prenosom teže (kolenčkanjem) znižati težišče, da se lahko skozi ovinke vozijo s takimi hitrostmi. Se pravi da so v ravnovesju glede na krivino in hitrost ki jo imajo. Sama podlaga z gumo pa omogoča take hitrosti. Med vožnjo se razmere dinamočno spreminjajo. Na primer, pri močnem zaviranju se zaradi nagiba prenese več teže naprej, poveča se sila na sprednjem kolesu, sprednja guma se deformira, poveča se naležna površina, in zato lahko motor zavira veliko bolj močno kot če bi računal samo statično obremenitev. Se pa sprašujem če se v ovinku z deformacijami gume razmere zaradi sil spremenijo na boljše ali na slabše, vsekakor mora biti težišče primerno ravnovesju dovolj nizko. Morda je zaradi kolenčkanja os motorja višja, in zato dinamični oprijem gume boljši. Vsekakor se sila proti tlem zaradi prenosa težišča ne poveča. Poveča jo samo kakšen podtlak, kot pri F1 ali pa letalom (v drugo smer). Po navadnih cestah pa domnevam, da oprijemi med gumo in gladkim asfaltom običajno niso tako veliki, da se nebi dalo obvinkov zvoziti tudi brez kolenčakanja. Menim da s presedanjem sicer pride do prenosa teže, je pa zato motor v osnovi bolj pokonci. Lp, Peter p.s. dež je kle u žabariji, pa nameto da bi se vozil filozofiram..., ma saj baba mer pred mano..., in ja, komaj čakam pomlad... Popravljeno November 26, 2016. Popravil twom Povezava do komentarja Delite na drugih straneh More sharing options...
Ciko86 Objavljeno November 26, 2016 Deli Objavljeno November 26, 2016 in se ce kolenckas imas dodaten strosek (drsniki al pa kavbojke ) Povezava do komentarja Delite na drugih straneh More sharing options...
DAMI34 Objavljeno November 26, 2016 Deli Objavljeno November 26, 2016 (popravljeno) pred 20 minutami, twom pravi: Po navadnih cestah pa domnevam, da oprijemi med gumo in gladkim asfaltom običajno niso tako veliki, da se nebi dalo obvinkov zvoziti tudi brez kolenčakanja. Menim da s presedanjem sicer pride do prenosa teže, je pa zato motor v osnovi bolj pokonci. V bistvu si sam odgovoril na vse. Tema kolenčkanje obstaja, prenos teže omogoča hitrejšo vožnjo skozi ovinek, plus zlato rezervo, da še bolj založiš v smislu pretiravanja. Torej odgovor je NE, če pravilno preneseš težo ni boljši oprijem, je pa motor bolj pokonci, zato imaš boljše težišče (posledično ga lahko bolj nagneš) in lahko ovinek spelješ hitreje pri določenem nagibu. Da pojasnim, v določenem kotu nagiba s presedanjem ali brez je vedno enak oprijem, s to razliko, da brez presedanja prej prideš do točke zdrsa. Prav tako si si odgovoril, da se da brez kolenčkanja, v kolikor se ne išče limitov/mej zdrsa. Popravljeno November 26, 2016. Popravil DAMI34 Gonca in Quest 2 Povezava do komentarja Delite na drugih straneh More sharing options...
Borutt Objavljeno November 26, 2016 Deli Objavljeno November 26, 2016 Zato vozniki velikih endur prehitevajo kolenčkarje med ovinki . stenc55 in dore 2 Povezava do komentarja Delite na drugih straneh More sharing options...
DAMI34 Objavljeno November 26, 2016 Deli Objavljeno November 26, 2016 pred 47 minutami, Borutt pravi: Zato vozniki velikih endur prehitevajo kolenčkarje med ovinki . točno tako, k ste objestni, pa nam ne prvošte nobenga veselja Bmflar 1 Povezava do komentarja Delite na drugih straneh More sharing options...
stuhec Objavljeno November 26, 2016 Deli Objavljeno November 26, 2016 Kolesčke namontirajte in ne boste imel problemov s nagibanjem Povezava do komentarja Delite na drugih straneh More sharing options...
Jure Objavljeno November 26, 2016 Deli Objavljeno November 26, 2016 pred 2 urami, Borutt pravi: Zato vozniki velikih endur prehitevajo kolenčkarje med ovinki . Tiste, ki res znajo, 100% ne. Če le ne gre za kakšno res zaprto in počasno cesto. Tiste, ki jim je edini cilj kolenčkajna drajsat koleno po tleh, pa čisto verjamem Je pa tadrugih sigurno več kot prvih. Povezava do komentarja Delite na drugih straneh More sharing options...
Popularna objava Borutt Objavljeno November 26, 2016 Popularna objava Deli Objavljeno November 26, 2016 pred 48 minutami, Jure pravi: Tiste, ki res znajo, 100% ne. Če le ne gre za kakšno res zaprto in počasno cesto. Tiste, ki jim je edini cilj kolenčkajna drajsat koleno po tleh, pa čisto verjamem Je pa tadrugih sigurno več kot prvih. Cesta ni dirkališče in vozniki vozil na cesti niso dirkači. Pa eni vseeno to dvoje vztrajno zamenjujejo in uresničujejo. Pa vzamem fotoaparat, da jih ovekovečim, kredo, da jih označim in meter, da jih postavim v prostor. Zato vsaka čast tistim, ki dirkajo na dirkališčih in ne na cestah. ALEŠ M, Pepos, bajkr88 in 7 others 10 Povezava do komentarja Delite na drugih straneh More sharing options...
Jure Objavljeno November 26, 2016 Deli Objavljeno November 26, 2016 pred 31 minutami, Borutt pravi: Cesta ni dirkališče in vozniki vozil na cesti niso dirkači. Pa eni vseeno to dvoje vztrajno zamenjujejo in uresničujejo. Pa vzamem fotoaparat, da jih ovekovečim, kredo, da jih označim in meter, da jih postavim v prostor. Zato vsaka čast tistim, ki dirkajo na dirkališčih in ne na cestah. Se popolnoma strinjam, ampak tudi tisti na velikih endurah, ki prehitevajo kolenčkarje med ovinki niso s tega vidika nič boljši. Takšna vožnja na cesto praviloma ne sodi. Moj komentar se nikakor ni nanašal na zagovarjanje takšnega početja po cesti, saj je, in tu se pomoje oba v celoti strinjava, takšna vožnja na limitu izzivanje usode, katero boš na cesti slej ko prej srečal. Komentiral sem izključno v luči naslova teme, torej kolenčkanja in tega kaj se pri tem dogaja z oprijemom, težiščem itd. In če odmislimo varnost/nevarnost takšnega početja po cesti, bo nekdo na SS mašini v srednjih in hitrih ovinkih s pravilno tehniko presedanja in spreminjanja/zniževanja težišča čez ovinek ob pnevmatikah s primerljivim oprijemom vedno hitrejši od nekoga na kakršnikoli veliki enduri. Pa najsibo to ovinek na Ridah, na Rakitni, na Grobniku, ali pa v Brnu GoBobi, sesir in DAMI34 3 Povezava do komentarja Delite na drugih straneh More sharing options...
Borutt Objavljeno November 26, 2016 Deli Objavljeno November 26, 2016 Bo treba debato o prehitevanju kolenčkarjev preseliti v nabijanje. Povezava do komentarja Delite na drugih straneh More sharing options...
DAMI34 Objavljeno November 27, 2016 Deli Objavljeno November 27, 2016 pred 17 urami, Borutt pravi: Cesta ni dirkališče in vozniki vozil na cesti niso dirkači. Pa eni vseeno to dvoje vztrajno zamenjujejo in uresničujejo. Pa vzamem fotoaparat, da jih ovekovečim, kredo, da jih označim in meter, da jih postavim v prostor. Zato vsaka čast tistim, ki dirkajo na dirkališčih in ne na cestah. a to si zdej svoj gnev razlil na OBJESTNE ENDURAŠE KI KOLENČKARJE SKOZ OVINKE PREHITEVAJO????? Kmet2, Jure in ligenjček 2 1 Povezava do komentarja Delite na drugih straneh More sharing options...
Gost Objavljeno November 27, 2016 Deli Objavljeno November 27, 2016 (popravljeno) men je prišlo na misel da bo kdo omenil kakšno tehnično podrobnost, iz lastnih izkušenj, po možnosti podprtih s teorijo..., no lahko tudi obratno, teorija podprta s prakso tako pa še ena tema kot ostale (ne ne, saj nisem nč slabga mislil) Popravljeno November 27, 2016. Popravil twom Povezava do komentarja Delite na drugih straneh More sharing options...
Ciko86 Objavljeno November 27, 2016 Deli Objavljeno November 27, 2016 kolenckas lahko pri 30,na uro al pa pri 280, eni se pac pocutijo bolj varne drugi iscejo koleno tako da skoraj celi visijo dol z motorja ..js osebno s kolenckanjem nisem nic hitrejsi v kasnih primerih celo pocasnjesi,mores pa tudi malo vec opore dat na stopalke cene gre rad zadnji del malo po svoje...in pol nisi tako fensi ker ne zgulis gume do konca ker nerabis toliko nagnit motorja da speljes ovinek... DAMI34 in Kmet2 2 Povezava do komentarja Delite na drugih straneh More sharing options...
Borutt Objavljeno November 27, 2016 Deli Objavljeno November 27, 2016 pred 2 urami, DAMI34 pravi: a to si zdej svoj gnev razlil na OBJESTNE ENDURAŠE KI KOLENČKARJE SKOZ OVINKE PREHITEVAJO????? Sem vedel, da bo kakšna nejasnost. Ampak to je ena druga tema z besedo nabijanje. Pravzaprav ti pa lahko napišem; letelo je na kolenčkarje, ki kažejo svoje znanje na cesti. A si se mogoče našel v mojem besedilu ? Povezava do komentarja Delite na drugih straneh More sharing options...
Jure Objavljeno November 27, 2016 Deli Objavljeno November 27, 2016 (popravljeno) pred eno uro, Borutt pravi: Sem vedel, da bo kakšna nejasnost. Ampak to je ena druga tema z besedo nabijanje. Pravzaprav ti pa lahko napišem; letelo je na kolenčkarje, ki kažejo svoje znanje na cesti. A si se mogoče našel v mojem besedilu ? Ja no, ne vem kdo bi lahko razbral to iz tvojega prvega odziva.. Repliciral si namreč na post v katerem je Dami obrazlagal vpliv prenosa teže na zdrs, da brez presedanja prideš prej do točke zdrsa, itd.. Torej točno to o čemer teče ta tema in točno to, kar fizikalno gledano povsem drži. Ne glede na to za kakšen motor gre in za vožnjo po kakšni površini gre. Replika se je namreč glasila: Ob 26. 11. 2016 at 14:23, Borutt pravi: Zato vozniki velikih endur prehitevajo kolenčkarje med ovinki . Ne vem za ostale, ampak jaz, upoštevajoč kontekst v katerem se gibljemo, sem tak odgovor razumel predvsem v smislu, da se ne strinjaš s tem, da prenos teže vpliva na točko zdrsa in posledično hitrost, ki jo lahko dosežeš predno prideš do limita. Ne vem s kakšnim drugim namenim bi na tak način repliciral na poste, ki se ukvarjajo s fizikalnimi značilnostmi presedanja/kolenčkanja. Razen če je bil namen repliciranja off topic podjebavanje kolenčkarjev in posredno poveličevanje voznikov velikih endur ki so pravi deci in se "znajo pelat" tudi brez kolenčkanja/presedanja. Ker s fizikalnim delom Damijevega posta ni nič narobe. Popravljeno November 27, 2016. Popravil Jure DAMI34, Kmet2, sesir in 2 others 5 Povezava do komentarja Delite na drugih straneh More sharing options...
SF Objavljeno November 27, 2016 Deli Objavljeno November 27, 2016 Zakaj bi bilo s kolenčkanjem karkoli narobe, dokler je v okviru omejitev hitrosti? Je to spet ena od miličarskih nejasnosti v smislu tistega opozorila: "Pazite na nagibanje v ovinkih"? DAMI34 in Dr_Jakob 2 Povezava do komentarja Delite na drugih straneh More sharing options...
sesir Objavljeno November 27, 2016 Deli Objavljeno November 27, 2016 pred 39 minutami, SF pravi: Zakaj bi bilo s kolenčkanjem karkoli narobe, dokler je v okviru omejitev hitrosti? Je to spet ena od miličarskih nejasnosti v smislu tistega opozorila: "Pazite na nagibanje v ovinkih"? Sam sem prvič v življenju kolenčkal pri 54kmh na števcu v ovinek na Golico...omejitev pa koliko 90kmh... dejstvo...še enkrat bi šel na Raceland in prvič kolenčkal ne pa da sem mogu doktorirat iz enega varnega ovinka...fajn je ko prvič doživiš DAMI34 in SF 2 Povezava do komentarja Delite na drugih straneh More sharing options...
Borutt Objavljeno November 27, 2016 Deli Objavljeno November 27, 2016 pred 43 minutami, Jure pravi: Ja no, ne vem kdo bi lahko razbral to iz tvojega prvega odziva.. Repliciral si namreč na post v katerem je Dami obrazlagal vpliv prenosa teže na zdrs, da brez presedanja prideš prej do točke zdrsa, itd.. Torej točno to o čemer teče ta tema in točno to, kar fizikalno gledano povsem drži. Ne glede na to za kakšen motor gre in za vožnjo po kakšni površini gre. Replika se je namreč glasila: Ne vem za ostale, ampak jaz, upoštevajoč kontekst v katerem se gibljemo, sem tak odgovor razumel predvsem v smislu, da se ne strinjaš s tem, da prenos teže vpliva na točko zdrsa in posledično hitrost, ki jo lahko dosežeš predno prideš do limita. Ne vem s kakšnim drugim namenim bi na tak način repliciral na poste, ki se ukvarjajo s fizikalnimi značilnostmi presedanja/kolenčkanja. Razen če je bil namen repliciranja off topic podjebavanje kolenčkarjev in posredno poveličevanje voznikov velikih endur ki so pravi deci in se "znajo pelat" tudi brez kolenčkanja/presedanja. Ker s fizikalnim delom Damijevega posta ni nič narobe. To je za v eno drugo temo in sicer v temo o vožnji po dirkališču. Imaš prav; podjebavam cestne kolenčkarje, ker visijo z motorja, kot opice in poskušajo vse mogoče, da bi se otresli enega strica na geeesu, kateri se po predpisih pelje za njimi. Seveda se temu stricu jebe za predpise, ampak je na ravninah vedno zadaj, ker mu viseča opica pobegne s preveliko konjenico, da mu lahko potem pokaže vse znanje s sekanjem ovinkov in ostalimi akrobacijami, zaradi katerih mora stric v ovinkih zavirati za to visečo opico. Res je, dirkališča so daleč in draga. Pa še nihče ne vidi teh kolenčkarjev, kot se jih da videti v javnem cestnem prometu. pred 51 minutami, SF pravi: Zakaj bi bilo s kolenčkanjem karkoli narobe, dokler je v okviru omejitev hitrosti? Je to spet ena od miličarskih nejasnosti v smislu tistega opozorila: "Pazite na nagibanje v ovinkih"? Lahko ti odgovorim z vprašanjem. Zakaj bi sploh kolenčkal na cesti, če se da brez te opičje drže prekoračiti omejitev hitrosti ? Tisti motorji, kateri so namenjeni takšnemu stilu vožnje, pa tako ali tako ne sodijo na cesto. Kmet2, GoBobi, franc in 1 other 4 Povezava do komentarja Delite na drugih straneh More sharing options...
thumper Objavljeno November 27, 2016 Deli Objavljeno November 27, 2016 pred 24 minutami, Borutt pravi: Imaš prav; podjebavam cestne kolenčkarje, ker visijo z motorja, kot opice in poskušajo vse mogoče, da bi se otresli enega strica na geeesu, kateri se po predpisih pelje za njimi. Seveda se temu stricu jebe za predpise, ampak je na ravninah vedno zadaj, ker mu viseča opica pobegne s preveliko konjenico, da mu lahko potem pokaže vse znanje s sekanjem ovinkov in ostalimi akrobacijami, zaradi katerih mora stric v ovinkih zavirati za to visečo opico. Res je, dirkališča so daleč in draga. Pa še nihče ne vidi teh kolenčkarjev, kot se jih da videti v javnem cestnem prometu. Lahko ti odgovorim z vprašanjem. Zakaj bi sploh kolenčkal na cesti, če se da brez te opičje drže prekoračiti omejitev hitrosti ? Tisti motorji, kateri so namenjeni takšnemu stilu vožnje, pa tako ali tako ne sodijo na cesto. ti si se z mausom na smrt skregal?? če ima motor homologacijo in le tej tudi ustreza ter je registriran na osnovi te homologacije , ki zadostuje prepisom o udeležbi tega homologiranega motorja v javnem prometu - meniš , da ti to lahko negiraš? DAMI34, Dr_Jakob in stuhec 3 Povezava do komentarja Delite na drugih straneh More sharing options...
RobiRoberto Objavljeno November 27, 2016 Deli Objavljeno November 27, 2016 ... GoBobi, Slow in Kaldu 3 Povezava do komentarja Delite na drugih straneh More sharing options...
sesir Objavljeno November 27, 2016 Deli Objavljeno November 27, 2016 pred 14 minutami, thumper pravi: ti si se z mausom na smrt skregal?? če ima motor homologacijo in le tej tudi ustreza ter je registriran na osnovi te homologacije , ki zadostuje prepisom o udeležbi tega homologiranega motorja v javnem prometu - meniš , da ti to lahko negiraš? Malo obstaja ljudi,ki imajo tako bremzo v glavi...Ok ljubim SS motorje a dejstvo je da so "premočni" za cesto!So pa vseeno poezija Povezava do komentarja Delite na drugih straneh More sharing options...
thumper Objavljeno November 27, 2016 Deli Objavljeno November 27, 2016 pred 9 minutami, sesir pravi: Malo obstaja ljudi,ki imajo tako bremzo v glavi...Ok ljubim SS motorje a dejstvo je da so "premočni" za cesto!So pa vseeno poezija motor je močen ravno toliko , kot mu moči določi voznikova roka .. gumb , ki lahko uniči cel svet 15x lahko po moči stisne dvoletni otrok .. kdo je izumil tako močne bremze za človeške možgane mi ne bo nikoli jasno .. bi bilo smotrno zaukazati lobotomijo vsem , ki kupijo motor , ki ima več moči kot jo potrebuje za doseganje maksimalne najvišje dovoljene hitrosti? cikadina, Joker in SF 3 Povezava do komentarja Delite na drugih straneh More sharing options...
ELO Objavljeno November 27, 2016 Deli Objavljeno November 27, 2016 ne kolenčkam pa vseeno... pri moto gp dirkačih naj bi kolenčkanje bila med drugim neka vrsta senzorike nagiba samega motocikla. ob visenju voznika z motorja je motor lahko bolj pokonci, zato lahko guma oprijema na tekalnem delu. ko greš zaradi nagiba preko meje, ki jo predstavlja rob med tekalno plastjo in bočno steno greš v maline... seveda, če ti torni koeficient omogoča da prideš do te meje, lahko se z malinami konča že pri dosti manjšem nagibu... Povezava do komentarja Delite na drugih straneh More sharing options...
Jure Objavljeno November 27, 2016 Deli Objavljeno November 27, 2016 (popravljeno) pred 4 urami, Borutt pravi: To je za v eno drugo temo in sicer v temo o vožnji po dirkališču. Imaš prav; podjebavam cestne kolenčkarje, ker visijo z motorja, kot opice in poskušajo vse mogoče, da bi se otresli enega strica na geeesu, kateri se po predpisih pelje za njimi. Seveda se temu stricu jebe za predpise, ampak je na ravninah vedno zadaj, ker mu viseča opica pobegne s preveliko konjenico, da mu lahko potem pokaže vse znanje s sekanjem ovinkov in ostalimi akrobacijami, zaradi katerih mora stric v ovinkih zavirati za to visečo opico. Res je, dirkališča so daleč in draga. Pa še nihče ne vidi teh kolenčkarjev, kot se jih da videti v javnem cestnem prometu. Lahko ti odgovorim z vprašanjem. Zakaj bi sploh kolenčkal na cesti, če se da brez te opičje drže prekoračiti omejitev hitrosti ? Tisti motorji, kateri so namenjeni takšnemu stilu vožnje, pa tako ali tako ne sodijo na cesto. Tisti del glede visečih opic že drži. Ampak kaj zaboga ima to s to temo? Naslov teme je: Kolenčkanje - ali je zato oprijem boljši? Avtor razpreda o oprijemu in raznih silah, ki delujejo na gumo. Tudi Dami je repliciral v tem kontekstu, dokler nisi ti začel offtopic s podjebavanjem kolenčkarjev. Temu pa je res namenjena druga tema. Tale je bila zastavljena čisto ok Dejstvo je, da gre pravilno "kolenčkanje" (ne viseče opice) z roko v roki s pravilno športno držo na športnem motorju in pravilnim prenosom težišča, ki po zakonih fizike malce premakne limit zdrsa v korist kolenčkarja. Posledično bo vsak kolenčkar na SS pili, ki dejansko zna peljat, na limitu kasneje kakor stric na GSu če smo že pri visečih opicah, stricih na GSih. Ampak pomoje je za razpredanje o tem in za filozofiranje o primernosti kolenčkanja po cesti že dovolj odprtih tem. Naj ta ostane o fiziki tega pojava, oziroma se v imenu preglednosti foruma zapre, če je bilo že vse izčrpano kar se tiče omenjenega. Pa da za konec še jaz pristavim svoj offtopic lonček. Zakaj kolenčkat po cesti? Ker je na trenutke (pri isti hitrosti) bolj zabavno kot ne kolenčkat. In če še malo teoretiziramo.. Če vzamemo A-ja in B-ja, ki se oba vsak na svoji R1 čez the ovinek na ridah peljeta 70km/h, le da eden klasično, "stric z gsom" stil, drugi pa kot "viseča opica" s kolenom na tleh, bo drugi pri identični vožnji zaradi vpliva težišča na limit od meje oddaljen malce več. In to, če že oba divjata, le lahko samo bolje za Bja. Verjetno pa ne eden ne drugi ne moreta biti okategorizirana kot zgledna defenzivna voznika, mar ne? Ampak to ni point tu Suzy seveda, da ne bo kakšnih pokvarjenih misli Popravljeno November 27, 2016. Popravil Jure Ciko86, sesir, thumper in 2 others 5 Povezava do komentarja Delite na drugih straneh More sharing options...
ludiluka Objavljeno November 27, 2016 Deli Objavljeno November 27, 2016 jst grem sm pa tja kolenčkat na črni kal sam pol ka pridem itak opazim kako fajn kelnarco pol itak tortico naročim pol me pa sploh ne briga več kolenčkanje in kelnarca thumper, Bmflar, GoBobi in 3 others 6 Povezava do komentarja Delite na drugih straneh More sharing options...
Priporočene objave
Ustvarite račun ali se prijavite za komentiranje
Za objavljanje se morate najprej registrirati
Ustvarite račun
Registrirajte se! To je zelo enostavno!
Registriraj nov računPrijava
Že imate račun? Prijavite se tukaj.
Vpišite se