Jump to content

Začetnik v motošportu (izbira motorja, vožnje, dirkališča)


DviRR

Recommended Posts

Pozdravljeni, že nekaj časa sem zainteresiran za vožnjo na pisti, bolj specifično, dirkališče Grobnik... zanima me, kaj bi bil primeren motor za začetnika? Je 125cc - 250cc dovolj ali bi moral razmišljati o večji stvari? 

Hvala :D

Link to comment
Share on other sites

pred 12 urami, DviRR pravi:

Pozdravljeni, že nekaj časa sem zainteresiran za vožnjo na pisti, bolj specifično, dirkališče Grobnik... zanima me, kaj bi bil primeren motor za začetnika? Je 125cc - 250cc dovolj ali bi moral razmišljati o večji stvari? 

Hvala :D

Z 250 aprilijo si peljal okoli 1.50s...drugace pa je dolgo drzal rekord grobnika en hrvat z 250...no drugi cas prvi bil od moto gp...

125 te nove 4t ni za na grobnik...

Drugace najbolj primeren motor za zacetnika je KAWASAKI ZX 10R NINJA najmanj zaden model,ce ze ne tekoci letnik...vprasi @mausa ti bo on povedu:OK:

Link to comment
Share on other sites

Pred dobrim letom sem bil sam pred isitm vpršanjem. Želja je bila začeti pa nisem najbolj vedel kje in kako. Po malo prebiranja sem nabral nekaj osnovnih informacij in se odločil za nakup Honde CBR600RR.  Tudi za vsakega začetnika, ki mu je cilj začeti mislim, da je izbira 600 SS japonskega motorja najbolj racionalna opcija. Vse kar je majn je že bolj eksotika na pistah, sploh pri nas in zato je potem tudi bistveno težje dobivat kakšne dele, gume itd.

Link to comment
Share on other sites

pred 7 urami, Domen L pravi:

Pred dobrim letom sem bil sam pred isitm vpršanjem. Želja je bila začeti pa nisem najbolj vedel kje in kako. Po malo prebiranja sem nabral nekaj osnovnih informacij in se odločil za nakup Honde CBR600RR.  Tudi za vsakega začetnika, ki mu je cilj začeti mislim, da je izbira 600 SS japonskega motorja najbolj racionalna opcija. Vse kar je majn je že bolj eksotika na pistah, sploh pri nas in zato je potem tudi bistveno težje dobivat kakšne dele, gume itd.

Si šel direkt na pisto ali si imel prej že vozniško dovoljenje za na cesto? Ali so cestne izkušnje pomembne?

Link to comment
Share on other sites

pred eno uro, DviRR pravi:

Si šel direkt na pisto ali si imel prej že vozniško dovoljenje za na cesto? Ali so cestne izkušnje pomembne?

Kaj bos delal na Grobniku kot zacetnik sploh na motorju nea vem...

Link to comment
Share on other sites

:slap:

... čeprav sem si zabičal v glavo, da ne nasedam več potegavščinam na forumu...... se ponovno oglašam... sicer ne vem zakaj....ampak samo en nasvet:

... če si popoln začetnik, ne rabiš motorja za na Grobnik.... dovolj bo bicikl.... in ko bodo mimo tebe pokali projektili, bodo ustvarili dovolj vetra, da te bo povlekel vakuum za njimi...in boš dosegel zate nepredstavljivo brzino, da boš moral pred ovinki celo bremzati...

....edino iz luknje ven boš moral malo popedalirati, ker je malce klančka, da se ne ustaviš čisto....

 

... ekola... ker vem, da se hecaš ti.... sem se pohecal tudi jaz...    ;)

 

 

Link to comment
Share on other sites

pred 56 minutami, sesir pravi:

Kaj bos delal na Grobniku kot zacetnik sploh na motorju nea vem...

ne, začetnik na motorju sploh ne, zanimalo me je le koliko izkušenj je dobro nabrati pred vožnjo na pisti... to je to...

Link to comment
Share on other sites

pred 15 minutami, DviRR pravi:

ne, začetnik na motorju sploh ne, zanimalo me je le koliko izkušenj je dobro nabrati pred vožnjo na pisti... to je to...

...začetne izkušnje nabiraš na Racelandu... Marofu...

Grobnik je zelo hitra pista.

To je to.

Link to comment
Share on other sites

pred 12 urami, Zivnorc pravi:

...začetne izkušnje nabiraš na Racelandu... Marofu...

Grobnik je zelo hitra pista.

To je to.

Hvala :D To me je zanimalo! 

  • Like 2
Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...

Neumno vprasanje.. obisk katere piste bi priporocili nekimu ki se ni nikoli bil na pisti? Grobnik, Pannonia? Ali je potrebno na vseh ineti poliestre oziroma polimat luci? 

Noben nebi dirkal.. slo bi za rekreativni obisk..

 

pa kako je z delovnimi casi, je mozno vzeti npr samo pol dneva od 15-18, enkrat med tednom.. 

Edited by ukica
Link to comment
Share on other sites

@ukica dva posta višje... Raceland cca. 25€ pa mal "nadrkaš", kasnej rekreativno probaš grobnik. Če te potegne, kupš moped za pisto.

@XTR rekreativc po pistah :) baje bo kmal orgabiziral MS meet na racelandu :P

Link to comment
Share on other sites

16 minutes ago, mladench said:

@ukica dva posta višje... Raceland cca. 25€ pa mal "nadrkaš", kasnej rekreativno probaš grobnik. Če te potegne, kupš moped za pisto.

@XTR rekreativc po pistah :) baje bo kmal orgabiziral MS meet na racelandu :P

Ma kolega vlece na bolj odprto pisto.. jaz pa med vikendom na grobnik ne grem dokler nebo vec klas.

je bil nedolgo nazaj kolega na pannoniji in pravi da je bilo cca 10-15 motorjev cez cel dan.. :) 

Link to comment
Share on other sites

Za začetek meni marof ni bil slab no, tut zdej mi je še kul ampak to je še vedno mala pista se pa da že normalno pelat. Raceland za moje pojme premali za SS motorje. Za grobnik maš open day kjer plačaš za 4h 75€ med tednu. Za termine poglej njihovo stran ali spremljaj njihov FB. Druga opcija je preko raznih organizatorejv. Za panoniju nisem na tekočem kako je z raznimi open dayi itd. 

Nerabiš poliestrov itd., lahk imaš normalen motor s ceste rabiš pa obvezno primerno zaščitno opremo (usnejn kombinezon).

Link to comment
Share on other sites

pred 41 minutami, Domen L pravi:

Za začetek meni marof ni bil slab no, tut zdej mi je še kul ampak to je še vedno mala pista se pa da že normalno pelat. Raceland za moje pojme premali za SS motorje. Za grobnik maš open day kjer plačaš za 4h 75€ med tednu. Za termine poglej njihovo stran ali spremljaj njihov FB. Druga opcija je preko raznih organizatorejv. Za panoniju nisem na tekočem kako je z raznimi open dayi itd. 

Nerabiš poliestrov itd., lahk imaš normalen motor s ceste rabiš pa obvezno primerno zaščitno opremo (usnejn kombinezon).

...da te še dopolnim...

...recimo na Grobniku obstaja tudi šola. Vodnik in za njim praktikanti v odsevnih jopičih.

...na open day lahko vozijo vsi....od hudih strojev...do "civilov s tablicami" in na oldijih....tko da...  @ukica ...gor malo bolj sportske gume...pa gassa...

..pa še nekaj:

...vsi...ki gredo prvič...oz. zbirajo pogum za prvič, jih je strah...kaj bo...ko bodo projektili padali mimo mene...

..nič. Takih se najmanj boj...oni znajo peljat...poznajo idealno linijo....dol te pokne kjerkoli in kadarkoli. ...samo malo prostora mu pusti....hočem reči...da ne vozi od roba do roba, da te lažje prehiti...da ga ne zrineš kje ven....ker si zanj "nepredvidljiv" ...in ne veš ne idealne linije...nekje prekmalu ali celo brezveze zaviraš...itd.

...skratka...noben bav bav.

..pa še to: ...če greš na Grobnik...delajo tam do 17. ure....bo treba prej iz službe....    :p

Edited by Zivnorc
Link to comment
Share on other sites

Hvala za info! :)

mislim da bo 14ga kar taprav datum za open day :P 

Gp racerke so pa ze ready steady :) 

Na tuni so trenutno gor 180/55.. bi raje dal 190? Ali pa 180/60? :) 

Se kaksen nasvet, ki bi ga bilo pametno upostevat? :D 

Edited by ukica
Link to comment
Share on other sites

Točno to kot je že @Zivnorc omenil. Vozi svoj tempo na ravninah obvezno po gasu in naravnost po ovinkih pa kolikor si zmožen. Ne glej nazaj (ogledala lahko odstraniš ali jih naštimaj tako, da ne vidiš v njih) hitrejši te bo že prehitel nevarno rata, ko mu želiš dati ti plac, on pa tega nemore predvideti. Plus tudi za open day se moraš dol v naprej najavit, drugače doplačaš dodatnih 20€.

  • Like 3
Link to comment
Share on other sites

5 hours ago, mladench said:

 

@XTR rekreativc po pistah :) baje bo kmal orgabiziral MS meet na racelandu :P

Planiral sem, da bi se dobili na Racelandu, če me ne bi posel letos "povozil" (še majske plane mi je podrlo) :mad: Tale kmal bo verjetno kar v naslednji sezoni, ker sem do konca meseca polno zaseden (za kakšen spontani poldnevni trening se bo morda še celo našel čas... planiral pa ne bi, ker še za en dan naprej ne vem kaj me čaka). Nisem pa nek resen rekreativc, bolj radoveden motorist... tisti obisk Racelanda in turistična vožnja na Grobniku pa sta bila bolj tipanje, če je to sploh prava stvar zame. 

 

Edited by XTR
Link to comment
Share on other sites

pred 9 urami, ukica pravi:

Hvala za info! :)

mislim da bo 14ga kar taprav datum za open day :P 

Gp racerke so pa ze ready steady :) 

Na tuni so trenutno gor 180/55.. bi raje dal 190? Ali pa 180/60? :) 

Se kaksen nasvet, ki bi ga bilo pametno upostevat? :D 

... za datum ne vem... poglej, kdaj je fraj (zeleno na koledarju)

GP racer so čisto ql. ...niso pa nujno potrebne za rekreacijsko vožnjo. Novi asfalt je zelo prijazen do gum. V temi Mitas sem kakih 14 dni nazaj objavil dva posnetka, ko sem vozil za kolegom, ki je vozil Mitas.

Če še nimaš GP racerk...oz. ne veš katero dimenzijo.... daj gor tiste, ki so napisane v homologaciji, da bodo dobre še za na cesto. ....in celo mislim, da imajo Tune homologorani obe dimenziji. Potem se sigurno lepše pelje 190/55. Tlak v hladni GP Racer pnevmatiki je načeloma (kolikor se spomnim) S1,8/Z1,3bar za dirkače... ti pa komot pumpaš spredaj tam nekje 2,1-2,2 bar ... zadaj 1,6-1,7bar .... potem pa na vsakem izhodu en krog malo bolj z rezervo, da se guma ogreje...pol pa gassa.

..še kakšen nasvet..  :hmm:  .... ti je @Domen L  povedal... ne glej nazaj v ogledala... če že slišiš koga levo ali desno od tebe, ko te prehiteva, ne stori ničesar...pelji svojo linijo...in mu pusti prostora ali na zunanji ali notranji strani, da gre mimo ...pista je dovolj široka, da odpelješ bolj naokoli, če te prehiteva po notranji strani...če je potrebno...ali na izhodu iz ovinka ni treba iti čisto do roba, če te prehiteva po zunanji strani. Glede zaviranja: Če boš spustil gas in takoj začel zavirati pri tabli 200m na ciljni ravnini in pred zagrebškim ovinkom, bo čisto v redu, da ne boš začel zavirati prekmalu, da koga slučajno ne presenetiš od zadaj ....

...ko greš v bokse, se držiš desnega roba piste z dvignjeno levo roko...in to.je to.

Srečno.... pa gassa...   :P

...aja pa še to:

..pomoje ne bi bilo neumno, da v prvem izhodu, ko boš spoznaval pisto, natakneš odsevni jopič, da se te že od daleč vidi, da nisi dirkač.... narediš oglednih 5-6 krogov .... vsakega malo hitreje. ... potem pa že veš, kako grejo ovinki.... pa gassa.

Veami VELIIIIIIKO  vode...izotonikov...itd, ker boš dehidriral. To je napor. Vzemi za pojest kake energijske tablice. Veliko! Vsakič , ko prideš s piste, boš popil pol litra vode...ali več!

ajde..  :P

 

Link to comment
Share on other sites

4 hours ago, Zivnorc said:

... za datum ne vem... poglej, kdaj je fraj (zeleno na koledarju)

GP racer so čisto ql. ...niso pa nujno potrebne za rekreacijsko vožnjo. Novi asfalt je zelo prijazen do gum. V temi Mitas sem kakih 14 dni nazaj objavil dva posnetka, ko sem vozil za kolegom, ki je vozil Mitas.

Če še nimaš GP racerk...oz. ne veš katero dimenzijo.... daj gor tiste, ki so napisane v homologaciji, da bodo dobre še za na cesto. ....in celo mislim, da imajo Tune homologorani obe dimenziji. Potem se sigurno lepše pelje 190/55. Tlak v hladni GP Racer pnevmatiki je načeloma (kolikor se spomnim) S1,8/Z1,3bar za dirkače... ti pa komot pumpaš spredaj tam nekje 2,1-2,2 bar ... zadaj 1,6-1,7bar .... potem pa na vsakem izhodu en krog malo bolj z rezervo, da se guma ogreje...pol pa gassa.

..še kakšen nasvet..  :hmm:  .... ti je @Domen L  povedal... ne glej nazaj v ogledala... če že slišiš koga levo ali desno od tebe, ko te prehiteva, ne stori ničesar...pelji svojo linijo...in mu pusti prostora ali na zunanji ali notranji strani, da gre mimo ...pista je dovolj široka, da odpelješ bolj naokoli, če te prehiteva po notranji strani...če je potrebno...ali na izhodu iz ovinka ni treba iti čisto do roba, če te prehiteva po zunanji strani. Glede zaviranja: Če boš spustil gas in takoj začel zavirati pri tabli 200m na ciljni ravnini in pred zagrebškim ovinkom, bo čisto v redu, da ne boš začel zavirati prekmalu, da koga slučajno ne presenetiš od zadaj ....

...ko greš v bokse, se držiš desnega roba piste z dvignjeno levo roko...in to.je to.

Srečno.... pa gassa...   :P

...aja pa še to:

..pomoje ne bi bilo neumno, da v prvem izhodu, ko boš spoznaval pisto, natakneš odsevni jopič, da se te že od daleč vidi, da nisi dirkač.... narediš oglednih 5-6 krogov .... vsakega malo hitreje. ... potem pa že veš, kako grejo ovinki.... pa gassa.

Veami VELIIIIIIKO  vode...izotonikov...itd, ker boš dehidriral. To je napor. Vzemi za pojest kake energijske tablice. Veliko! Vsakič , ko prideš s piste, boš popil pol litra vode...ali več!

ajde..  :P

 

No ja trenutno imam gor gpke 180/55, ker nimam homologirane 190/55, samo 190/50..

je pa porabljena ravno tok da bi jo za na grobnik verjetno moral zamenjati.

hvala za nasvete, tale z lajbicom res ni neumna :)  Upam da nebo prevelika guzva v petek 14.9 ko je frej :P  

 

To glede pumpanja verjetno mislis mrzle? Ce bo vse po sreci bom verjetno imel tudi grelce s seboj.. :) 

214E95AA-6292-48D9-9161-0D9CBDEA3436.jpeg

Edited by ukica
Link to comment
Share on other sites

Ne kompliciri!

Tvoje so obrabljene po sredini.... meso rabiš  na bokih, kjer imaš še skoraj vso zmes!!! ... po sredini ne bo guma trpela veliko, najbolj bo trpela v "powerconi"...to se pravi pod kotom cca 30o ...ko odpiraš iz zavoja......najbolj pomemben pa je oprijem v zavoju...da je na skrajnem robu veliko zmesi... to pa jo je na tvoji pnevmatiki še precej.

Še enkrat: Novi asfalt je zelo prijazen do gum!!!  ... poglej si slike,  v temi Mitas, ko sem slikal gume po dveh celih dnevih na Grobniku, vroče je bilo.... motor 190 KM, pa še  veliko hitreje je vozil, kot boš verjetno ti vozil za prvič.

... a sploh še kdo daje na motor 190/50,...  :eek: ... kolikor jaz poznam folk, vsi dajejo gor 55, kljub 50 v homologaciji?! Motor je bolj "agilen" .... lepše se pelje..pade v zavoj...itd.  Itak je višina 50 zgrešena.... med razvojem pnevmatik so se zgledovali po avtomobilski industriji, da mora biti guma nizkoprofilna.....pri motorizmu ni tako..   :D

Tlak velja za hladne gume.

..a imaš GP... al GP Racer?

... kr GP ne vem glih, če so za na cesto..      :hmm: ... jih je treba (priporočljivo) dati na grelce.

 

 

 

  • Like 2
Link to comment
Share on other sites

... je pa res, da imaš gumo obrabljeno po sredini skoraj do konca, na Grobniku ti pa ostane sredina...in obrabiš boke, je praktično vseeno, ali vržeš preč tastaro gumo, ko prideš z grobnika, ker nimaš več sredine....al pa daš novo gor pred Grobnikom, pa pobereš boke...pa ti cela sredina ostane potem naprej za po cesti. Praktično je vseeno, samo odločiti se moraš, kdaj boš menjal...  :P

... boš pa vseeno večji frajer s scvrtimi robovi nove gume, s katero se boš še en cajta vozil po cesti.... kakor pa da jih daš dol prec po Grobniku... pa pol tega ne bo nihče videl..    :P  (malo heca..   :P  )

 

 

  • Haha 3
Link to comment
Share on other sites

pred 2 urami, Zivnorc pravi:

.a imaš GP... al GP Racer?

... kr GP ne vem glih, če so za na cesto..      :hmm: ... jih je treba (priporočljivo) dati na grelce.

 

 

 

Vedno prisegal prednja guma SC S ali diablo S.. ko pa sprobal GP S sprednjo....jikoli sel z nje...cesta....grelcev nikoli sprobal...nikoli vozil dirk...vse drugo z grelci se mi zdi kurcenje...

Link to comment
Share on other sites

5 hours ago, Zivnorc said:

Ne kompliciri!

Tvoje so obrabljene po sredini.... meso rabiš  na bokih, kjer imaš še skoraj vso zmes!!! ... po sredini ne bo guma trpela veliko, najbolj bo trpela v "powerconi"...to se pravi pod kotom cca 30o ...ko odpiraš iz zavoja......najbolj pomemben pa je oprijem v zavoju...da je na skrajnem robu veliko zmesi... to pa jo je na tvoji pnevmatiki še precej.

Še enkrat: Novi asfalt je zelo prijazen do gum!!!  ... poglej si slike,  v temi Mitas, ko sem slikal gume po dveh celih dnevih na Grobniku, vroče je bilo.... motor 190 KM, pa še  veliko hitreje je vozil, kot boš verjetno ti vozil za prvič.

... a sploh še kdo daje na motor 190/50,...  :eek: ... kolikor jaz poznam folk, vsi dajejo gor 55, kljub 50 v homologaciji?! Motor je bolj "agilen" .... lepše se pelje..pade v zavoj...itd.  Itak je višina 50 zgrešena.... med razvojem pnevmatik so se zgledovali po avtomobilski industriji, da mora biti guma nizkoprofilna.....pri motorizmu ni tako..   :D

Tlak velja za hladne gume.

..a imaš GP... al GP Racer?

... kr GP ne vem glih, če so za na cesto..      :hmm: ... jih je treba (priporočljivo) dati na grelce.

 

 

 

Ja 50 sem imel prej(sportattack) in je guma res lena.. je gp racer 180/55 veliko lazje za prelagat.. motor dejansko sam pade.

 

ok hvala za tlak.. da ne odkrivam nove znanosti :D guma je pa gp racer d211.. 

sem pa sel iz firbca meriti koliko je se gume po sredini do indikatorja.. 2,5mm!!! slika zavaja. :D 

 

Gas pa v vas.. :) motorje bomo pa dali na prikolo pa je to to. Ce bo kdo 14ga dol naj pocuka za rokav.. bom verjetno edini s tuno dol:lol1:

Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...

...in...kako je šlo?

...sem bil danes dol...."u prolazu" ob ene šritih popoldne.

...je bila kar gužva dol...

..pojedla sva ćizzburger...pa kokakolo...pa  zwizz domu...

Link to comment
Share on other sites

  • 1 year later...

Pozdravljeni.

Ime mi je kristjan, star sem 22 let in sem zelo navdusen nad voznjo s cestakom na pisti.

v tem sem zacetnik zato me zanimajo vasa mnenja o motorjih z katerimi bi bilo najboljse zacet, ter vase izkusnje ob zacetku tega sporta. 😁

 

Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.


×
×
  • Create New...

Important Information

By using this site, you agree to our Privacy terms and use of cookies!