Skoči na vsebino

Nasveti za pot po Italiji


Saint

Priporočene objave

Naslednjo sredo misliva z mojo boljšo polovico na 5-6 dnevni izlet po severni in srednji Italiji. Tam sem sicer prepotoval že praktično vse kraje, samo to je bilo z avtomobilom. Zanima me pa, če ma kdo kake izkušnje, kako to izgleda z motorjem, torej, hudo dobrodošli nasveti, kje dobiti kake spodobne (poceni) kampe, kje je kaka dobra cesta (za 500ccm Cagivo, ne za Hayabuso) in predvsem, a je kje na netu kaka dobra stran, ki je poleg autorouta tud možno kaj rezervirat.

100x hvala za pomoč, če sem slučajno podvojil temo pa prosim brez zamere.

lp

Rudi Bernik

Povezava do komentarja
Delite na drugih straneh

Po italjanskih dolomitih so same dobre ceste :P Ti samo pelji, ko vidiš prelaz na zemljevidu zapelji čez, popoldne pogledaš kje je kakšen kamp...

Če ne kompliciraš je najbolje!!

Povezava do komentarja
Delite na drugih straneh

Ekola, malce na brzino, kampi so tlelele: http://www.camping-italy.net/en/, pa tudi tlelele: http://www.camping.it/.

Ko prideš čez mejo, dobiš zemljevidov regionalnih cest, kolikor hočeš. Tu ni problem, v Italiji so problem povsem nemogoče oznake v križiščih (še dons ne štekam kaj dosti).

Severna in srednja Italija v 5 do 6 dneh. No Go, raje si vzemi košček poti, pa tam uživaj. Če ne boš samo dirkal.

Povezava do komentarja
Delite na drugih straneh

Ekola, malce na brzino, kampi so tlelele: http://www.camping-italy.net/en/, pa tudi tlelele: http://www.camping.it/.

Ko prideš čez mejo, dobiš zemljevidov regionalnih cest, kolikor hočeš. Tu ni problem, v Italiji so problem povsem nemogoče oznake v križiščih (še dons ne štekam kaj dosti).

Severna in srednja Italija v 5 do 6 dneh. No Go, raje si vzemi košček poti, pa tam uživaj. Če ne boš samo dirkal.

Hvala za naslove. Sem tudi sam mislil sam se tistih par mest obdelat, kjer se nisem bil (Modena pa podobno), tko da se bom bolj v toscani pa stran od Dolomitov vozil, sem bil tam ravno pozimi :)

Povezava do komentarja
Delite na drugih straneh

Boš se naužival. En mali namig. Zvizni do San Gimignana pa še par okoliških mestec na hribih (tiste, ki imajo stolpe). Ceste so tudi OK. Nazaj grede pa v Modeno, pa Ferrarijev muzej, pa par litrčkov Acceta balsamico s sabo vzemita.

Lelpo se imejta, midva z Mačko šibava čez 12 ur proti Siciliji, tako da bova prej.

Ceco

Povezava do komentarja
Delite na drugih straneh

hmm... cist ste me nakurl ... grem tud jest v toscano....

ajd se tipkamo ko se vrnem :ph34r:

Povezava do komentarja
Delite na drugih straneh

...ravnokar sem se vrnil iz Toscane...

Rudi, nikakor ne sfalit ceste čez prelaz Passo dela Futa, od Bologne do Firenc... cesta iz prospekta za Ducati Multistrado... pa tudi od Firenc do Siene po stari cesti so nobl ovinki...

lp, Ata Slon

Povezava do komentarja
Delite na drugih straneh

  • 3 tedne pozneje...

POLETNO BRANJE!

Ker me je kar nekaj Forumašev PM-jalo v zvezi s potovanjem po Italiji menim, da je prav, da tole postane dostopno javnosti.

Italija geografsko/potovalno/cestno

Za Italijo na splošno velja tista o severu in jugu ter zahodu in vzhodu. Od Neaplja navzdol se začne revščina in zaostalost (pokrajini Silicata in Calabria, npr., kjer so črne koze dokončno ukrotili šele v 70 -ih letih 20. stoletja). Nečlenovita (vzhodna) obala Jadranskega morja pa pomeni dolgčas. Temu primerno so urejene tudi ceste. (Plačljiva) avtocesta je do Salerna, doli naprej je zastonj in ne brez razloga. Avtocesta lahko postane kar naenkrat ozka dvopasovnica ali pa je celoten nasprotni pas avtoceste zaprt že kakšnih deset let, tako da na njem raste pravo malo drevesje. Do Bologne (ne upoštevam Dolomitov in nasploh skrajno severnega dela Italije) je Italija ravna. Potem pa čisto zares nič več. Na cesti to pomeni gori in doli, če je pa tega preveč, priskočijo na pomoč tuneli. Od Ljubljane do Messine na Siciliji je približno 90 tunelov!

Zgoraj navedenemu je potrebno prilagoditi tudi zmožnost dnevnega požiranja kilometrov, če se npr. namenite na Sicilijo. Prvi dan (ko smo tudi sicer spočiti in nabiti z energijo) se da priti nekje med Firencami in Rimom (tudi do Rima, če vam je to cilj potovanja). Baza vam je lahko mesto Orvieto. Lahko zavijemo tudi levo po zemljevidu do Pise ali malce desno do Perugie (ki je sicer izven rute Autostrada di Sole). 650 kilometrčkov. Ljubitelji Toskane bodo zavili na Sieno ali morda San Gimignano. Vozili se boste po travnikih sončnic v tem trenutku. Tisti, ki ste zavili proti Pisi, jo lahko mahnete proti severu na Cinque terre, pet (ribiških) vasic na nemogočih policah ob morju (fascinantno). Ali pa do Livorna pa na trajekt za Sardinijo, kjer imajo najbolj polikane ceste v Italiji in čudovit nakit, le s hrano so bolj na slabem. Pa na Costo Smeraldo si spočiti oči ob smaragdnih barvah, lahko pa tudi na neštetih tonah plastike, aluminija in železa raznoraznih jaht in jahtic. Ljubitelji krvoločnosti pa desno v Perugio, eno najbolj krvavih mest v italijanski zgodovini. Krvoločnost lahko omilite z vsakoletnim poletnim Jazz festivalom, ki se je ravnokar začel (zato so hoteli tam že polni). V Orvieto pa jazzoljubci 27. decembra pa čez novo leto, kjer je zimski Umbria Jazz festival.

Če jo pa mahnemo naprej proti jugu in preskočimo Rim ter ga z veseljem prepustimo McDonaldsom (amijem) pa po slabih 500 km ježe ne smemo mimo Costiere Amalfi, južno od Neaplja. Capri in Iscio zaenkrat prepustimo snobom in se prepustimo mestecem Amalfi, Positano in Ravello, ki kraljuje nad prvo omenjenima. Z Lady meniva, da bi to znalo biti eden najlepših koncev Italije. Resnična estetika pokrajine brez arhitekturne ponečedenosti s strani človeka in .... LIMONE! Limonovi nasadi, limonade, granite, limonine slaščice, milo, parfumi … . Estetiki primerne so tudi cene, ampak je vreden svojega denarju tudi kapučin za 5 €. Ceste pa tako zavite, da moraš motocikel naravnati na nasproten pas, da zaviješ ali pa popravljaš kot avtobus. V Ravellu lahko pridejo na glasbeni račun ljubitelji klasike, ozadje odra so pa morje in pečine, tako da tudi oči uživajo. Humprey Bogart se je rad zadrževal tukaj.

Še naprej na jug? Sicilija v enem naskoku? Izvedljivo, ampak ne bi več. 500 peklenskih kilometrov razdrapane in pomanjkljive avtoceste v ritmu gradbišče, most, tunel, flike, zožanje. Ampak se splača.

Sicilija, Taormina. Mesto z dušo in eleganco ter gracioznostjo. Za svetovljane. S pogledom na Etno, ki stalno ustvarja oblačnost in temačnost okoli sebe. Teatro Greco, na njem pa pa Peter Gabriel s svojim projektom globalne (etno) muzike, ni slabo. Za spanje pa okolju primerna vila, ki je sicer razmajana, brez klima naprav in s postaranim lastnikom, ki ne pozna kreditnih kartic, soba ima pa s terase fantastičen razgled. Bi kar malo klasične literature vzel v roke in bral, bral.

Veste kje je živel Arhimed? Na Siciliji v mestu Siracusa. Iz Taormine hop mimo Catanie 100 km. Catania je res sinonim za vse The Best Of .. BAD. Siracusa pa, stari del umira, ker so vsi pobegnili v novi del mesta. Zgodovinska patina pa ostaja, kakor tudi ribiči, ki se čez dan prelevijo v natakarje v gostilnah, kjer vam ponujajo orto dobre ribe. Mečarica je prava stvar v obliki čvrstega zrezka ribe roparice. Po notranjosti okoli Etne na sever. Cilj Cefalu. Od daleč izgleda mamljivo, od blizu pa kot Piran, v katerem so dovolili promet. Letno počivališče za Palermčane. Italija je znana po keramiki. Najlepšo pa, vsaj za najine oči najdete v San Stefano di Camastra. Kakor je v Toskani vse bolj rumeno in na Sardiniji kombinirano z modro, je tukaj spet čisto svojih barv. Z nakitom so pa Sicilijanci bolj na tesnem. Nimajo nič kaj svojega. V Palermo pa z vlakom iz Cefaluja. Ali pa, če se nabere skupinica, poiskati starejšega možakarja z mini busom, ki vas bo za sprejemljivo ceno vozil do Palerma in po njem do onemoglosti.

Iz Sicilije je potrebno počasi proti domu. Ne ponoviti napake in se še enkrat vmes ustaviti do Neaplja ali pa do Barija, pa s trajetom čez Mare Adriatico? Ne gremo čez, ustavimo se v rejonu Capo Vaticano, natančneje v Tropei. Obala lepa in zanimiva, vsebina pa kot Poreč z okolico. Raj industrijskega turizma in zaprte nemške samozadovoljne in samozadostne ovčjeturistične skupnosti, ki se manifestira v nemškem pivu, nemških klobasah in nemškem mesu na roštilju. Prespati in oditi, nič fotografirati, škoda filma. Cilj Neapelj. Speči vulkan Vezuv in nepopisna naseljenost človeške rase pod njim. Mravljišče, kaos in prijaznost. Naprej? Modena, Ravenna, Ferrara, delta reke Pad. Delta je sicer zelo zanimiva, ampak pomodorjev s tistega konca ne bom več jedel. Tako onesnaženega konca ne vidiš in ne vohaš zlepa, z lepo dekoracijo modro sivega smoga v ozadju. Ja, sever Italije je industrijski in to je cena. Lahko si pa privoščimo ogled naj naj umetnin v Firencah. Toliko imajo vsega, da vse skupaj postane prav kičasto in težko prebavljivo. Večkrat je treba tja in konzumirati po delčkih. Vmes pa v Ravenno si pogledati, zakaj je tam živel npr. Divji Oskar ali Oscar Wilde v originalu.

Italija gurmansko in spalno

Za dostojno prehranjevanje si je potrebno vzeti čas, ni pa nujno, da tudi veliko denarja. Pri Italjanih je glede prehanjevanja red. Gostilne so odprte za kosilo in za večerjo, vmes pa ne. Vmes le pizzerije in sendvičerije (panini fredi e caldi). Geografsko gledano se še najslabše je na Sardiniji. Vsa hrana pa načeloma temelji na olivnem olju in baziliki. Kozarec vina? Ni problem, večji problem je kaj izbrati, ko je toliko. Pa lepo vas prosim, ne naročiti kozarca vina in le to splakovati z dietno Coca Colo, kot to počno Američani.

Slaščice? Mnjami, mnjami, le na Siciliji je vse orto orto sladko, kar je posledica vpliva arabske kulture. Sladoled so izumili na Siciliji, kakor tudi sadje iz marcipana. Slabe kave v Italiji skoraj ne moreš dobiti. Kapučin, caffe maciato, espresso. Na Siciliji kapučinu pravijo kapučo.

Po dobri hrani in še boljšem ovijanju ovinkov z motorjem se prileže počitek. Kje bomo pa spali? Lahko v campih, le na Siciliji so bolj na redko posejani. Hoteli. Načeloma ni problem, pozabite pa avgusta, če nimate že mesece naprej rezervirano. Nasploh Italijo avgusta raje pozabite. Hotelirji so zelo prijazni in ustrežljivi do motoristov ter njihovih železnih konjičev. Motor se da parkirat v zaprti garaži, če jo le imajo, za ograjo tam, kjer ima avte osebje ali pa celo v atrijih ali pa pred očmi receptorja. Cene za standardno kvaliteto hotela se začno pri 60 €, pa naprej, odvisno od opremljenosti in lokacije ter seveda obdobja, v katerem gostujemo.

Italija parkirana in (z)vožena

Parkiranje motocikla v mestih? Ne bo šlo drugače kot tam, kjer je označeno za motorna kolesa in skuterje. Kazen je drugače 60 €+ 4 € za pisanje listka. Če parkirate na zebri, vam ga še odpeljejo. Je pa sicer malce smešno parkirati v morju skuterjev, sploh če je tvoj motor dolg 266 cm in širok 145 cm. Večina skuterjev je polomljenih in popraskanih iz enega preprostega razloga. Dobesedno spuliti ga moraš ven iz vrste parkiranih, tako na gusto so natlačeni. Zato motor parkirajte rahlo počez oz diagonalno. Pa ne ga pozabiti dodatno zakleniti, predvsem v velikih mestih.

Od Italijanov ne pričakujte kakšne posebne uvidevnosti do dvokolesnikov ali celo umikanja, če bi radi prehitevali. Prej nasprotno. Zadeva je lahko rahlo nevarna na avtocesti, ko vas prehitevajo. Zapeljali vam bodo pred sprednje kolo. Če imate pa zanimiv motor, bodo pa peljali vzporedno ali pa tik za vami kar nekaj km, da si stvar pobliže ogledajo med vožnjo. Ne dirkajte z lokalnimi skuteraši! In ne bodite užaljeni, če vas prehitijo na kakšni zaviti cesti. So prave snete motike, ki stvar obvladajo. Raje si oglejte stil nošenja čelad ali njih dekoriranja. Edino na Siciliji ne nosijo čelad, drugje pa povsod. In na Siciliji so vsi nori na RR, GPZ, GSX, Ninja motorje ter odprte! Akrapovičeve izpuhe. Drugje je pa red.

Vsako mestece v Italiji ima svojega motorista lokalca, ki se cel božji dan po isti poti fura dol in gor. Celo v Amalfiju, kjer še skuterje porivajo pešake, lokalec pa gori in doli, policaji pa nič. Bo treba še raziskati ta fenomen ali pa: ideja za slovenska mesteca in njih lokalce.

Tisto, kar se ne da popredalčkati ali zakaj nama je z Lady Italija všeč /tudi Valkyrie ni nič protestirala till now/

Tale zato ima lahko kup alinej, pa se jim bom poskusil izogniti. Menim, da mora vsak posameznik vsake toliko od doma, da si ogleda navade, običaje, razmišljanja in nasploh način življenja drugih. Lek proti zaplankanosti. In to zaplankanost najlažje premagaš v okolju, ki je ravno prav ležerno, ki zna uživati in ki ima tudi nekaj za pokazati očem, ušesom in želodcu nenavsezadnje. In samo v takem okolju lahko nastanejo npr. Guzziji, Ducatiji in MV Aguste, če se omejim samo na dvokolesnike. Mogoče niso tehnično perfektni, nosijo pa s sabo sporočilo svojega porekla.

Čečo

Povezava do komentarja
Delite na drugih straneh

  • 2 tedne pozneje...

Zdaj je kar je mi smo prekampirali celo italijo in sicilijo ma je bilo itak fajn.Tud kampi so kar urejeni edini problem je ker v marketih skoraj nikjer nimajo hladne pijače

Povezava do komentarja
Delite na drugih straneh

Zdaj je kar je mi smo prekampirali celo italijo in sicilijo ma je bilo itak fajn.Tud kampi so kar urejeni edini problem je ker v marketih skoraj nikjer nimajo hladne pijače

a ste kej e-slikic nardil?

Povezava do komentarja
Delite na drugih straneh

Nič e-slikic,k še nisem pripravljena tolk denarja odcolat za aparat,sem nekaj snemala s kamero in slikala ma bolj malo k ni bilo nobene volje v tej vročini

Povezava do komentarja
Delite na drugih straneh

Nič e-slikic,k še nisem pripravljena tolk denarja odcolat za aparat,sem nekaj snemala s kamero in slikala ma bolj malo k ni bilo nobene volje v tej vročini

drugič pejt decembra dol....bomo vsaj kako slikco vidli.... ;) :P

Povezava do komentarja
Delite na drugih straneh

Upam da kmalu,danes grem po tistih nekaj slik,če bojo sploh ratale al se je pa aparatu snelo od vročine

Povezava do komentarja
Delite na drugih straneh

  • 5 let pozneje...

Okoli 20.Avgusta se odpravljava z mojo boljšo polovico do Rima in Neaplja-Pompeji :yea1: , pa me zanima, glede poti.

Enkrat sem že gledal na strani od LORD&LADY , zdaj pa stran ni več dosegljiva :? .

Zanima me kje jo je najbolje ubrati, da se ne bom preveč lovil. Uporabljal bom avtokarte, nimam navigacije B)

LP, hvala vnaprej :)

Popravljeno . Popravil CAPI
Povezava do komentarja
Delite na drugih straneh

Okoli 20.Avgusta se odpravljava z mojo boljšo polovico do Rima in Neaplja-Pompeji :yea1: , pa me zanima, glede poti.

Enkrat sem že gledal na strani od LORD&LADY , zdaj pa stran ni več dosegljiva :? .

Zanima me kje jo je najbolje ubrati, da se ne bom preveč lovil. Uporabljal bom avtokarte, nimam navigacije B)

LP, hvala vnaprej :)

A si prav iskal ?? tole sigurno deluje za L&L

Povezava do komentarja
Delite na drugih straneh

Misliš da se bom precej lovil brez navigacije? :wacko:

Res je lažje z navigacijo, ampak tudi brez nje bo šlo! Konec koncev je to pogruntavščima "naše" dobe, prej smo se pa ravno tako vozili in se vedno vrnili domov :naughty:

Povezava do komentarja
Delite na drugih straneh

Hm, do sedaj še nisem potreboval nikakršne navigacije. Kjer bi bila koristna, (kaka osrednja azija, Brazilija,...) nimajo dovolj natančnih zemljevidov, v Italiji pa je čisto brez koristi, saj so na voljo zelo natančni zemljevidi, ki več kot zadovoljijo potrebe turistov.

lp

bv

Povezava do komentarja
Delite na drugih straneh

Okoli 20.Avgusta se odpravljava z mojo boljšo polovico do Rima in Neaplja-Pompeji :yea1:

Kopija poti od LORD&LADY , samo brez avtocest :BUA: , otok Capri bom verjetno izpustil :rolleyes:

Se kdo pridruži ? B)

Spanje - Avtokamp ali kakšen Youth hostel(odvisno od cene in zasedenosti)

LP

Povezava do komentarja
Delite na drugih straneh

Ustvarite račun ali se prijavite za komentiranje

Za objavljanje se morate najprej registrirati

Ustvarite račun

Registrirajte se! To je zelo enostavno!

Registriraj nov račun

Prijava

Že imate račun? Prijavite se tukaj.

Vpišite se
  • Zadnji brskalci   0 članov

    • Noben registriran uporabnik, si ne ogleduje to stran.


×
×
  • Ustvari novo...

Pomembne informacije

Z uporabo te strani se strinjate z uporabo piškotkov in se strinjate s pravili o varovanju zasebnosti!