k0ci Objavljeno Januar 22, 2008 Opozori Objavljeno Januar 22, 2008 Najvažnejša pri čeladi je varnost oziroma, da te čelada obvaruje pri padcu ali udarcu. Bolj varna je čelada dražja je. Tudi denar nekaj pomeni. čisto vse čelade z homoloacijo te obvarujejo pri padcu, seveda pa so tiste iz brizgane plastike malo slabše kar se tiče varnosti, če pa imaš ti čelado iz kompozitov za 300€ in tako za 500€, te ne bo tista za 300€ čisto nič manj obvarovala, tukaj plačaš samo za udobje
Stric Burek Objavljeno Januar 23, 2008 Opozori Objavljeno Januar 23, 2008 Poglej za Nolan še... Pa čist možno je da ti bo pri 200€ čeladi žal. Sploh pri kakem SS motorju oz. takem motorju kjer se boš hitreje vozil... Jaz sem kupil čelado za 150€ in ti povem da poceni čelade ne kupim več. Pol sm lahko dal (spet) 300€. In mi ni žal.. :D
marko55 Objavljeno Januar 23, 2008 Opozori Objavljeno Januar 23, 2008 čisto vse čelade z homoloacijo te obvarujejo pri padcu, seveda pa so tiste iz brizgane plastike malo slabše kar se tiče varnosti, če pa imaš ti čelado iz kompozitov za 300€ in tako za 500€, te ne bo tista za 300€ čisto nič manj obvarovala, tukaj plačaš samo za udobje Okoli tega je veliko debate. Bral sem en test, kjer so se čelade iz brizgane plastike obnesle bolje (manj sile udarca je prešlo naprej). Prednost kompozitnih čelad je predvsem v tem, da so tanjše zaradi bolj trdnega materiala in s tem nižje teže. Nižja teža pa seveda manj obremenjuje vratne mišice.
jasmina Objavljeno Januar 23, 2008 Opozori Objavljeno Januar 23, 2008 lep pozdrav imam eno vprašanje glede čelade.pri vožnji (sem zaenkrat samo "prikolica" na motoru) mi full piha v čelado, najbolj pri viziru.a se da to kako popravit?nebi si rada nove kupila, ker sem si to ravno lani nabavila.
Frips Objavljeno Januar 23, 2008 Opozori Objavljeno Januar 23, 2008 Naj ti nekdo naštela vizir. Vizir mora na vseh mestih dihtat. Aja, pa imaš zaprt dotok zraka na bradi? :)
jasmina Objavljeno Januar 23, 2008 Opozori Objavljeno Januar 23, 2008 Mislim, da nimam zaprtega dotoka na bradi.Mi pa pri hitrejši vožnji malo odpira vizir. lp
Frips Objavljeno Januar 23, 2008 Opozori Objavljeno Januar 23, 2008 (popravljeno) Torej zapri ventilacijo spredaj in naštelaj vizir, saj se ti ne zapre dobro. Kaj pa imaš to za eno čelado? Popravljeno Januar 23, 2008. Popravil Frips
jasmina Objavljeno Januar 23, 2008 Opozori Objavljeno Januar 23, 2008 caberg.takšna kot to, samo spredaj je malo drugačna.možno da je moja lanski model al pa kaj takšnega
kompi Objavljeno Januar 23, 2008 Opozori Objavljeno Januar 23, 2008 @ Jasmina Motorizem je užitek in ne trpljenje. Če ti čelada ne odgovarja, jo raje zamenjaj … in pazi, da boš naslednjič bolje izbrala . Lp, Boris Kompare B)
kompi Objavljeno Januar 23, 2008 Opozori Objavljeno Januar 23, 2008 Zdravo!Kopujem čelado, pa sem naletel na eno zelo ugodno ponudbo. Airoh Mathisse Air dobim za 80€, novo. Zanima me, če se splača kupit čelado. Airoh® Mathisse Air Klapphelm Material: Thermoplast Gewicht: ca. 1480 g Visier: kratzfest, klar Belüftung: permanente Oberkopf- und Kinnbelüftung, sowie seitliche Lüftungselemente Futter: Sanitized®, komplett herausnehmbar Verschluss: Ratschenschnellverschluss Prüfungen: ECE 22.05 predvsem zračenje me skrbi, ker je permanentno na zgornji strani..Kako je s tem?ŠE slika: http://img148.imageshack.us/img148/7665/ma11gz3.jpg Najvažnejša pri čeladi je varnost oziroma, da te čelada obvaruje pri padcu ali udarcu. Bolj varna je čelada dražja je. Tudi denar nekaj pomeni. Okoli tega je veliko debate. Bral sem en test, kjer so se čelade iz brizgane plastike obnesle bolje (manj sile udarca je prešlo naprej).Prednost kompozitnih čelad je predvsem v tem, da so tanjše zaradi bolj trdnega materiala in s tem nižje teže. Nižja teža pa seveda manj obremenjuje vratne mišice. .... Se opravičujem vsem, ki ste to debato, na tem mestu, že večkrat prebirali. Za vse ostale ponavljamo vajo: Mi čelada res lahko reši življenje?Ni dvoma. Uporaba čelade pomembno zmanjša tveganje za poškodbe glave, močno zmanjša tveganje invalidnosti ter seveda smrti po prometnih nesrečah. Vsekakor pa čelada ni vsemogoča in ne more zaščititi motorista pred vsemi možnimi poškodbami. Zavedati se je treba, da možgani in vrat brez večje škode prenesejo le določeno silo udarca. Kaj je dokaz, da lahko čeladi zaupam? Po vsem svetu velja obveza, da morajo biti čelade homologirane. To pomeni, da so preizkušene v skladu z veljavno zakonodajo. V Sloveniji velja evropska zakonodaja, Angleži imajo še vedno veljaven interni predpis, Američani imajo svojega. Kupite samo čelado, ki ustrezajo z zakonom določenim varnostnim standardom. Te čelade so opremljene z ECE/ONU etiketo, ki mora biti obvezno prišita (ne priložena) na podbradni pas ali v notranjosti čelade. Kako spoznam, da je ena čelada boljša od druge? Težko. Predpisani standard ECE 22/05 je le tista najplitvejša meja, ki jo dosežejo tudi najcenejši izdelki. Črno belega odgovora, katera znamka čelad je najbolj vredna zaupanja, brez trdnih dokazov in neodvisnih merjenj, ni mogoče ponuditi. V EU recimo velja načelo, da so vse članice enake, da vsi vsem zaupajo, zato je na primer, španska homologacija čelad enakovredna nemški in torej dodatno preverjanje ni potrebno. Javna skrivnost pa je, da so španski in luksemburški laboratoriji zelooo popustljivi pri izdaji homologacijskih dokumentov. Komu torej zaupati? Logika pove, da je zaupanja vreden tisti proizvajalec, ki sam obvladuje razvoj, proizvodne postopke, ima nadzorovano proizvodnjo in od vsega skupaj živi na dolgo progo. Jasno je, da je skrbneje izdelana čelada tudi zmogljivejša; da je znano ime s proizvodnjo v urejeni državi bolj zaupanja vredno, kot izdelek neznanega izvora iz okolja, ki ima nizke kriterije. Da je vajenec tisti, ki je začel šele včeraj delati čelade, saj nima izkušenj s konstrukcijo. Da tisti, ki čelade le sestavlja, nima razvoja in je že po definiciji v zaostanku. Katera čelada je potemtakem varna? Tista čelada, ki ublaži udarec do te mere, da na možgane (ki lebdijo v možganski tekočini) deluje pospešek največ 275g. Pomemben je tudi čas trajanja udarca. Zmnožek pospeška in časa trajanja udarca daje vrednost HIC (Head injury criteria), ki ne sme preseči vrednosti 2400. Manj ko doseže, manjše bodo poškodbe glave. Ali je brizgana plastika zanesljiva? Industrija ponuja številne plastične mase različnih mehanskih in kemičnih lastnostih in v širokem cenovnem razponu. Polikarbonat, namensko razvit za čelade, je zelo uporaben material, saj brizgan po navodilih stroke zagotavlja stalno kakovost in omogoča dostopno ceno. Za primer: skupina Nolan uporablja izključno zelo kakovosten polikarbonat Lexan®, ki ga izdeluje General Electric. Ta material je za 45 % odpornejši na udarce, kot mnogo cenejši ABS. Zakaj bi izbral kompozitno čelado? Kompoziti (steklena vlakna z vezivno smolo; steklena vlakna z ogljikom, s kevlarjem itd.) omogočajo, da konstruktorji natančneje razporedijo po lupini material, ki je potreben za prevzem sile udarca. Praviloma je takšna čelada lažja, samo težišče čelade pa je ugodnejše kot pri čeladah iz polikarbonata. Ali je pri dodanem karbonu čelada bolj odporna na udarce ? Ni. Ogljikova tkanina je lahka, toda toga. Trša zunanja školjka zahteva mehkejši notranji polistirenski vložek in obratno. Kaj je najboljše? Spet, tista člada, ki v dovolj dolgem časovnem intervalu prenese do možganov silo, manjšo kot 275 G. Le tako lahko ublaži udarec in s tem zmanjša pospešek na možgane do te mere, da faktor HIC ne doseže vrednosti 2400. Čim manjša je ta vrednost, tem manjšo poškodbo utrpijo možgani. Naj si kupim poceni ali drago čelado? Težko je dati splošno veljaven odgovor. Priporočamo, da si kupite najboljše, kar dovoli vaš bančni račun. Raje dražjo kot cenejšo. Ne toliko v smislu večje varnosti, kot v smislu kakovosti in udobja. Zunanja školjka čelad višjega cenovnega razreda (praviloma so izdelane iz kompozitnih vlaken) je lažja, bolj uravnotežena, manj občutljiva na razne zunanje dejavnike (bencinski hlapi, topila, čistila, razni kemični izdelki.) in športnemu značaju tudi primerno aerodinamično oblikovana, ergonomija notranje školjke je bolj dodelana, prezračevanje pa praviloma učinkovitejše. Za oblazinjenje so največkrat uporabljeni najboljši antialergijski materiali, ki recimo vpijajo znoj in se ne posedajo, na voljo so različno trde in debele lične blazinice, s katerimi poljubno uravnavamo, kako tesno naj sede čelada na obraz, specialne protihrupne zaščite blažijo hrup, gibka tesnila so prilagojena doseganju največjih hitrosti in preprečujejo, da bi v čelado zoprno pihalo, itd. Lp, Boris Kompare B)
bartoljdamjan Objavljeno Januar 23, 2008 Opozori Objavljeno Januar 23, 2008 imam nolan x -lite 1001ali 1002 to z privzdigom bradnega dela in dodanim bluetottom napaka je ko kupiš probaš in ne moreš oceniti kako se obnaša pri hitrosti moja je glasna ,piha in močno šumi sedaj mi pa povejte ali se jo da kako naštelati ,odpraviti piš in zmanjšati glasnost tako da razgovor skoraj ni mogoč
jasmina Objavljeno Januar 24, 2008 Opozori Objavljeno Januar 24, 2008 Dragi Boris Kdo pa je rekel, da je motorizem trpljenje?!Mislim, da ni nič narobe če vprašam za nasvet.Pa vsako sezono tud ne mislim menjavat čelade, če se da mogoče okvara popravit.
jasmina Objavljeno Januar 24, 2008 Opozori Objavljeno Januar 24, 2008 Boris, kakšno čelado pa mi ti priporočaš?sem malo pobrskala po forumu in izgleda, da se zelo dobro spoznaš na čelade lp
TinaRR Objavljeno Januar 24, 2008 Opozori Objavljeno Januar 24, 2008 @Jasmina, Boris ti je hotel povedati da lahko zaradi nepravilno izbrane čelade med vožnjo trpiš (trese, tišči....). Dal ti je lep nasvet, da kupi čelado, ki ti bo udobna........ Jaz sem že kar nekaj časa lastnica čelad Nolan sedaj čelade XLITE :worship: . Moja prva čelada je bila N81 rapid, ki mi je pri hudi nesreči rešila življenje, sedaj imam 801RR zelo zadovoljna. Razmišljam pa o nakupu nove xlitke 801 rr saj imam sedanjo že skoraj 5 let. Poleg tega imaš 5 let garancije in brezplačen servis na koncu sezone! (kaj hočeš še boljšega)
TinaRR Objavljeno Januar 24, 2008 Opozori Objavljeno Januar 24, 2008 Jasmina, poglej si to stran pa ti bo vse jasno www.compaco.si :rolleyes:
rosse20 Objavljeno Januar 24, 2008 Opozori Objavljeno Januar 24, 2008 @Jasmina, Boris ti je hotel povedati da lahko zaradi nepravilno izbrane čelade med vožnjo trpiš (trese, tišči....). Dal ti je lep nasvet, da kupi čelado, ki ti bo udobna........ Poleg tega imaš 5 let garancije in brezplačen servis na koncu sezone! (kaj hočeš še boljšega) točno tako. jaz imam x-lite 701 in sem zelo zadovoljna (vsaj kolikor sem jo uspela probat). drugače pa kompi ti samo svetuje, kaj je možno, da še poskusiš... pri njim imajo brezplačno testiranje, da lahko probaš kaj ti odgovarja. čeprav v tistem času ne vidiš vseh prednosti in slabosti. tiste se res izkažejo potem.
flero Objavljeno Januar 24, 2008 Opozori Objavljeno Januar 24, 2008 Dragi BorisKdo pa je rekel, da je motorizem trpljenje?!Mislim, da ni nič narobe če vprašam za nasvet.Pa vsako sezono tud ne mislim menjavat čelade, če se da mogoče okvara popravit. ...nič ni narobe, če vprašaš za nasvet in motorizem res ni trpljenje :blink: ...se pa vožnja s čelado kot jo opisuješ ti definitivno sprevrže v trpljenje :wacko: ...upam, da se bo dalo anomalije na tvoji čeladi odpraviti vendar mislim, da je to posledica kavalitete 150€ vredne čelade, je pač namenjena za manjše hitrosti oz. manj zmogljive motorinote, zato ti verjetno pri večjih hitrostih odpira vizir :xx: ...za podbradni del pa si dokupi "zaveso", če je to pri tej čeladi sploh mogoče oz. če je res ne boš menjala, kar ti toplo priporočam ali pa se veliko počasneje vozi pa bo :P ... ...@kompi pa ti je svetoval, da drugič izberi čelado višjega cenovnega razreda, pa boš potem imela mir in veselje v vožnji tudi pri večjih hitrostih... :grim :grim :grim ...če se pa motim me bo pa @kompi popravil... ...pa veliko užitkov v vožnji...ko se vidimo si pomahamo, bom vedel kdo si, ker ti bo odpiralo vizir :P ....mal heca... lp
kompi Objavljeno Januar 24, 2008 Opozori Objavljeno Januar 24, 2008 @ jasmina Super, da si vprašala za nasvet. Če le obstaja rešitev za kakšno težavo, ti jo bomo rade volje zaupali. Vendar pa mislim, da čelada, ki jo uporabljaš, ni namenjena za doseganje večjih hitrosti in zdelo semi je da če ti »full piha« v čelado, pač ne moreš uživati. Vsaka čelada ima namreč svoje specifične lastnosti, zato jih, tako kot motocikle, razvrščamo v različne kategorije: čelade, primerne za turistično, športno, mestno, enduro/ motokros, dinamično … vožnjo. Tvoja čelada je namenjena predvsem za uživaške turne vožnje, čoperje, skuterje, za doseganje zmernih hitrosti, za vožnjo v pokončno sedeči drži na motorju. Zaradi specifične konstrukcije, ki je kompromis med integralno-zaprtim in jet-odprtim konceptom, pa te čelade niso primerne za dinamično, športno vožnjo. Ker praviš, da se zapelješ tudi malo hitreje, bi ti vsekakor bolj priporočal izbiro med integralno zaprtimi čeladami, ki tesno objamejo vrat, obrazne blazinice pokrijejo predel vse do ustnic … so tišje, manj prepišne in nudijo udobje tudi pri višjih hitrostih. Nekaj dobrodošlih nasvetov, na kaj je dobro biti pozoren pri nakupu čelade, najdeš še tukaj. Seveda pa je najboljše (če hočeš tudi najbolj pošteno), če se s prodajalcem dogovoriš za testno vožnjo izbranega modela čelade na tvojem motorju. Preizkusi več različnih modelov, da dobiš občutek za razlike. Zna biti, da boš odkrila povsem nove dimenzije motociklizma. Lp, Boris Kompare B)
gebre Objavljeno Januar 24, 2008 Opozori Objavljeno Januar 24, 2008 Ko se že govori o nastavitvah vizirjev...zna mogoče kdo nastavit vizir pri Shark RSF2i, da bi zadevo nekoliko močneje prilegla na dihtungo.
kompi Objavljeno Januar 24, 2008 Opozori Objavljeno Januar 24, 2008 imam nolan x -lite 1001ali 1002 to z privzdigom bradnega dela in dodanim bluetottom napaka je ko kupiš probaš in ne moreš oceniti kako se obnaša pri hitrosti moja je glasna ,piha in močno šumi sedaj mi pa povejte ali se jo da kako naštelati ,odpraviti piš in zmanjšati glasnost tako da razgovor skoraj ni mogoč Ne gre za napko. Pri Nolanu že nekaj let vabimo vse zainteresirane, da še pred nakupom izkoristijo brezplačne testne vožnje in osebno preizkusijo ustreznost izbranega modela čelade, na lastnem motociklu! Saj veš, na dobro počutje v čeladi, poleg prave izbire (kvaliteta, oblika, velikost), pomembno vplivajo še številni drugi dejavniki (nagib vetrobranskega stekla, krogotok zraka na motociklu, način vožnje, drža in velikost motorista … ). Sicer pa je tvoja težava zelo podobna Jasminini, ki smo jo reševali malo prej (glej zgoraj). »Flip up« čelade (modularne, klap, z dvižnim prednjim delom... ) namreč niso primerne za uporabo na športnih motorjih. Za Kawasaki ZZR1400 bi ti bolj priporočal izbiro integralno zaprte čelade. »Flip up« čelade res ponujajo možnost večnamenske uporabe in motoristu omogočajo, da pokaže svoj obraz, ne da bi snemal čelado z glave, … vendar pa so pripravne predvsem za uživaške turne vožnje, cruiserje, chooperje, skuterje ..., za doseganje zmernih hitrosti, za vožnjo v pokončno sedeči drži na motorju. Zaradi specifične konstrukcije, ki je kompromis med integralno-zaprtim in jet-odprtim konceptom, te čelade niso primerne za dinamično, športno vožnjo. Vstopna odprtina čelade je namreč manj zatesnjena, kot pri integralno zaprtih čeladah, obrazne blazinice pa pokrijejo le polovico lic. Zaradi tega je razumljivo, da so te čelade bolj zračne in glasnejše od integralno zaprtih modelov. Če si čelado kupil pri katerem izmed pooblaščenih Nolan prodajalcev v Sloveniji, nam jo lahko kljub vsemu pošlješ na brezplačni servisni pregled, kjer jo bomo pregledali, nastavili zatesnitve, podmazali mehanizme, po potrebi zamenjali tesnila … Lp, Boris Kompare B)
jasmina Objavljeno Januar 24, 2008 Opozori Objavljeno Januar 24, 2008 ok, da malo razložim mojo situacijo sem samo sovoznik na hondi transalp.tako da sedim ravno. nebi rada zamenjala čelade, ker mi je drugače čelada vredu.tudi zelo udobna mi je.kot "ulita" na mojo glavo.zavedam se tudi da mi je boris hotel samo pomagat.hvala za vse nasvete.zaenkrat sem še začetnik v tem športu, zato še tud tak malo vem o tem. :( :( :(
Stric Burek Objavljeno Januar 25, 2008 Opozori Objavljeno Januar 25, 2008 Kompi, pred kratkim sem kupil(mogoče se spomniš) Nolan N52, kros čelado, mat črne barve. Me pa zanima če se lahko prosim pozanimaš kako je lahko lepilo na nalepkah. Bi si jo malenkost olepšal(kaka KTM nalepkica, pa recimo par črt, da ni tako monotona :D )
Salieri Objavljeno Januar 26, 2008 Opozori Objavljeno Januar 26, 2008 (popravljeno) no, sem kupil čelado.....Po kratkem premisleku je padlo to : http://www.idealo.at/preisvergleich/Offers...togp-nolan.html Moto gp verzija, ki predstavlja najboljšo različico serije n62... Popravljeno Januar 26, 2008. Popravil Salieri
kompi Objavljeno Januar 28, 2008 Opozori Objavljeno Januar 28, 2008 Kompi, pred kratkim sem kupil(mogoče se spomniš) Nolan N52, kros čelado, mat črne barve. Me pa zanima če se lahko prosim pozanimaš kako je lahko lepilo na nalepkah. Bi si jo malenkost olepšal(kaka KTM nalepkica, pa recimo par črt, da ni tako monotona :D ) Pozanimam se sicer lahko, vendar jaz rajši ne bi tvegal. Nikoli ne veš, kako agresivno lepilo je res na nalepki in kako bo material ob stku z nalepko reagiral. Lp, Boris Kompare B)
Stric Burek Objavljeno Januar 30, 2008 Opozori Objavljeno Januar 30, 2008 Pozanimam se sicer lahko, vendar jaz rajši ne bi tvegal. Nikoli ne veš, kako agresivno lepilo je res na nalepki in kako bo material ob stku z nalepko reagiral. Lp, Boris Kompare B) Prosim če se pozanimaš vseeno. Mislim da nekevelike panike ne more bit zaradi 2 kvadratnih cm nalepke. Vsaj eno malo KTM bi nalepu al neki... Kaj pa tiste zaščite gumjaste, ki kupiš v Louisu?
Priporočene objave
Ustvarite račun ali se prijavite za komentiranje
Za objavljanje se morate najprej registrirati
Ustvarite račun
Registrirajte se! To je zelo enostavno!
Registriraj nov računPrijava
Že imate račun? Prijavite se tukaj.
Vpišite se