Skoči na vsebino

Čelade od A do Ž


Jason

Priporočene objave

Kompi kot vidim imate sedaj neke mesece akcij. Ker se odločam za nakup N101 s kompletno opremo (pin lock, VPS) me zanima ali nameravate kak mesec akcij posvetiti stoenki :blush:

Povezava do komentarja
Delite na drugih straneh

Aha, kaj pa če bi hotu zamenjat vizir za recimo malenkost bolj zatemnjenga, kolk bi to stalo? Problem je ker si ne morm nabavt sončnih očal, ker mam dioptrijo in ne morm met dveh očal na buči, je bolš če nosim vizir sabo pa zamnjam kadar rabi, asej ni problem...

Povezava do komentarja
Delite na drugih straneh

Aha, kaj pa če bi hotu zamenjat vizir za recimo malenkost bolj zatemnjenga, kolk bi to stalo? Problem je ker si ne morm nabavt sončnih očal, ker mam dioptrijo in ne morm met dveh očal na buči, je bolš če nosim vizir sabo pa zamnjam kadar rabi, asej ni problem...

Možnost 1: Nabavi si očala, ki se sama zatemnijo. Če ti to ni dovolj, beri dalje.

Možnost 2: Nabavi si sončna očala z dioptrijo. Meni je sicer tečno nosit dodatna očala s seboj, a še vedno boljše kot nosit s seboj dodaten vizir.

Možnost 3: Nabavi si 'sončni filter', ki se natakne preko navadnih očal - to je še najlažja in najenostavnejša varianta za nosit s seboj.

D.

Povezava do komentarja
Delite na drugih straneh

Možnost 3: Nabavi si 'sončni filter', ki se natakne preko navadnih očal - to je še najlažja in najenostavnejša varianta za nosit s seboj.

p419543reg.jpg

Čeprov.. men je to vedno smešno zgledal .)

Povezava do komentarja
Delite na drugih straneh

Hja jebeš če smešno zgleda, bolš kot da se kam zakantam da me bo treba s špohtlam iz ceste strgat ane?!? Itak me boli kurac za izgled, oblečem in obujem kar mi paše :yea2: :fredy:

Povezava do komentarja
Delite na drugih straneh

...zamenjat vizir za recimo malenkost bolj zatemnjenga...nosim vizir sabo pa zamnjam kadar rabi...

potem pa je boje nabavit zatemnjen pinlock

n61_01.jpg

Povezava do komentarja
Delite na drugih straneh

@ Leteči

@ urqlle

Čudovite mesece akcij smo letos raztegnili kar čez celo leto, razpored pa si lahko ogledate v objavljenem napovedniku akcij.

Urqlle, znižanje cen nadomestnih delov si žal zamudil, saj je akcija trajala od 03.-17.5.2005.

Leteči, čelade N101 nameravamo znižati 19.09.2005 v sklopu »velike posezonske razprodaje ZALOGE čelad Nolan in X-lite.«

Lep pozdrav!

Boris Kompare B)

Povezava do komentarja
Delite na drugih straneh

potem pa je boje nabavit zatemnjen pinlock

se strinjam, ga mam in nikoli nisem več pomislil na sončna očala pa še lažje je za menjavat kot celi vizir :OK:

Povezava do komentarja
Delite na drugih straneh

Vse več vprašanj na temo materialov, ki so vgrajeni v čelado ter atestov in kakovosti čelad, me je vzpodbudilo, da sem se obrnil na uredništvo revije MotoSi. V drugi številki lanske izdaje revije MotoSi sem namreč zasledil odlična članka, v katerih je uredništvo precej odkrito napadlo omenjene teme. Z njihovim dovoljenjem danes objavljam članka še v tej rubriki na MSu, saj sem prepričan, da bosta odpihnila marsikatero nejasnost in dilemo. Privoščim vam prijetno branje, uredništvu MotoSi-ja pa se še enkrat zahvaljujem za prijaznost!

Lep pozdrav!

Boris Kompare B)

Le tanka je meja med skledo in čelado

Človek bi mislil, da so teme o čeladah že hudo zguljene in da že vsi pod soncem vse vedo. Potem pa navalijo v Evropo ceneni azijci z izdelki brez imen, ki so pogosto popolne kopije originalov znanih znamk. Cene takšnih čelad so nadvse ugodne, čelade so videti normalne, nič posebnega sicer, a spet nič vrhunsko zgrešenega. Kaj zdaj? Kaže zaupati svojo glavo neznani znamki brez tradicije?

Največ jajc so imeli italijanski novinarji revije TuttoMoto, ki so samoiniciativno šli v supermarket, kupili nekaj deset enakih čelad in jih izročili v kontrolno testiranje pooblaščenemu inštitutu. Izkazala se je velikanska polomija! Omenjene kitajske čelade niso prestale evropske homologacije ECE22/05, saj so med testiranjem absorbcije udarca dobesedno razpadle. Toda nosile so znamkico, da so opravile evropsko homologacijo!? Ta test je v hipu napolnil italijanske časopisne strani in hkrati zanetil ogenj. Kajti oglasil se je nekdanji

delavec znane hiše Bieffe, torej proizvajalca čelad z dolgoletno tradicijo, in priznal, da so na veliko goljufali. Da so za homologacijske teste in za pridobitev znamkic o ustreznosti (te so praviloma zašite na podbradnem pasu) sicer naredili zadostno količino kakovostnih čelad, teh je bilo dovolj tudi za zakonsko predpisana občasno ponovljena testiranja (tako predpisuje pravilnik ECE 22/05). Za prodajo pa so izdelovali manj kakovostne čelade, da so lažje obvladovali stroške. Ali pa klepali večje dobičke, berite, kakor želite razumeti. No, pa saj takšen kriminal tudi v naših logih ni neznan, morda smo celo sami kdaj udeleženi v njem. Lastniki kapitala zahtevajo čim večji dobiček, pri tem nimajo nobenih moralnih zadržkov, in zato se dogaja, da prestopajo meje poslovne etike in dobrega okusa. In na koncu si sami tlačimo gensko spremenjene kurje odpadke v hrenovke. Dober tek!

KDO ODGOVARJA?

Skratka, pripetljaj s kitajskimi čeladami je razgalil dvoličnost birokratsko sicer zelo polikane Evropske unije, ki predpisuje celo to, kako naravnost naj rastejo naše kumare. A se je pokazalo, da evropska združba nima delujočih nadzornih instrumentov. V EU velja načelo, da so vse članice enake, da vsi vsem zaupajo, zato je, na primer, španska homologacija čelad enakovredna nemški in torej dodatno preverjanje ni potrebno; toda pri Italijanih se je pokazalo, da notranje kontrole nad dogajanjem na trgu tudi nimajo, da bi tu in tam kdaj preverila in našla koga s hlačami pri kolenih. Denar pač ne smrdi. Pogosto se pri odgovorih na zoprna vprašanja izmikajo, češ da je v prvi vrsti odgovoren trgovec, ki je prodajal nevarno "robo", in ta naj tudi prvi materialno odgovarja.

KOMU ZAUPATI?

Javna skrivnost je, da so španski in luksemburški laboratoriji zelooo popustljivi pri izdaji dokumentov o ustreznosti proizvoda, homologacije (za primer: iz prve roke vemo, da otroške varnostne sedeže najresneje testirajo v Italiji, Franciji, Nemčiji in predvsem na Nizozemskem). Črno-belega odgovora, katera znamka čelad je najbolj vredna zaupanja, si brez trdnih dokazov ne upamo ponuditi. Toda logika pove, da je najbolj zaupanja vreden tisti proizvajalec, ki sam obvladuje razvoj, proizvodne postopke, ima nadzorovano proizvodnjo in od vsega skupaj tudi živi na dolgo progo. Torej se sem uvrščajo predvsem dolga leta znane znamke, ki so brez grobih pretresov preživele razna nihanja, tudi bankrote. Pač ne pozabite, da vešči trgovci obnavljajo potopljena imena, kupijo pravico do uporabe imena in začnejo z začetka, iz nič. To ni nujno vedno slabo, zagotovo pa imajo znanja manj. (Katere so preprodane znamke: Nava, Premier …) Hvala bogu, da smo slovenski kupci razmeroma dobro razgledani in tudi zahtevni. Tudi večina domačih motorističnih trgovcev ima dovolj motorističnih izkušenj, da prodaja znane znamke oblačil in opreme. Toda nobene ovire ni, da ne bi na slovenski trg prišle tudi tiste sumljivo cenejše, ki trgovini kratkoročno obetajo več zaslužka z manj dela: našli smo nedavno uvožene čelade, ki so bile testirane še po standardu ECE 22-04,za katerega se že skoraj dve leti ne izdaja več homologacijskih znamkic! Izdelovalci čelad so se v to spiralo padanja zaupanja potopili sami. Vprašali smo jih, zakaj čelade niso označene z nekakšno stopnjo "zmogljivosti", tako nekako, kot merimo zmogljivost motociklov, hotelov ali gostiln, da bi kupec že na daleč videl in vedel, kaj lahko pričakuje za odšteti denar. Obiskali smo proizvajalca Nolan in Xlite, ki že od leta 1975 razvijata in izdelujeta čelade. In zgolj čelade. Le od čelad živijo in zato ne hodijo po robu. To je eden od možnih argumentov. Tudi oni se soočajo z bolečim vdorom Azijcev. ■

Ni prostora za šarlatane

Čelade so postale opazno dražje - Ceno dvigajo kakovostni materiali in veliko ročnega dela - Dobra znamka se sama hvali.

Bili smo predrzni in smo se naročili na inšpekcijsko-novinarski obisk v podjetju Nolan Group, kjer izdelujejo čelade Nolan, X-Lite in Grex. Tja smo šli predvsem hoteno dražit z vprašanjem: "Zakaj naj bi tovarnarjem na lepe oči verjeli, da izdelujejo kakovostne čelade?" Iz škatle, v kateri je zapakirana čelada, se res ne vidi njena kakovost. Iz homologacije, ki je nujen (beri nizek) prag kakovosti, tudi ne veje dokaz zaupanja, saj jo nosijo tako tiste za nekaj deset evrov kot najdražje, ki stanejo premoženje. Tisti, ki se v Evropi hvalijo z ameriškim atestom Snell, zavajajo, saj ta vrsta testiranja ne gre skupaj z evropskim atestom ECE 22-05, ker se zahteve izključujejo in zato čelada z atestom Snell ne more nositi tudi atesta ECE. Kaj pa, če je čelada, da bi prinašala večje dobičke, izdelana nekje v tretjem svetu, kjer so jim higiena, redoljubnost in poslovna morala tuje lastnosti? Kaj zdaj? Ja, vprašanje je kočljivo. Kajti pohlep po dobičku mimogrede zapelje človeka, da proda družino. Kaj jih takšne briga neki levi motorist, ki je tako ali tako delinkvent in zgaga na cesti. Tak trgovec z mirno vestjo uvozi zalogo starih čelad in jih prodaja brez kakšnega opozorila, da je blago že sumljive kakovosti. Torej? Odsvetujemo nakup čelade, ki daje občutek površne izdelave. Zahtevajte od trgovca deklaracijo, kjer mora biti razvidno, od kod blago prihaja, preverite leto proizvodnje. Tisti, ki delajo najdražje čelade, priporočajo, da jih po petih letih ne uporabljate več. V Nolanu smo iskali odgovor, kako bi bilo mogoče izdelati slabo čelado. Pri tistih iz brizgane plastike (termoplasti) je kakovost plastike ključnega pomena, zato resni proizvajalci čelad uporabljajo plastiko, ki je sposobna prenesti udarce, je odporna proti UV žarkom in se stara počasi. Resni proizvajalci sproti preverjajo, kako se plastika vede pod obremenitvijo. Da izgubi lastnosti, je dovolj že, da stroji za brizganje niso prav nastavljeni (temperatura, tlak). To preverjajo v internih laboratorijih. Pri kompozitu (fiberglas, karbon, kevlar, organska vlakna, vezani s smolami) je pomembno poznati, kako postaviti tkanine, pletene iz teh vlaken, da bodo prenesle na večjo površino ravno pravšnjo količino sile. Pomembno je tudi, kako so te tkanine prepojene z vezivno smolo. Premalo prepojene tkanine se pri udarcu lahko razslojijo, preveč prepojene plasti pokajo kot steklo. Poznavanje dela s kompoziti in natančni ljudje so ključnega pomena za kakovost čelade. Šlamparijo prepoznate tako, da čelado stehtate. Če se od navedene teže razlikuje za več kot 50 gramov, nekaj ni v redu s školjko (ta sama tehta od kakšnih 450 do 600 gramov), saj so vsi drugi elementi čelade (stiropor, oblazinjenje, vizir, spenjalni elementi) enakomernih oblik in debelin, zatonjihova teža ne varira. Boljši proizvajalci imajo več velikosti zunanje školjke, da lažje zavarujejo tako zelo majhne kot zelo velike glave. Kajti čelada ne sme biti prezajetna, da zaradi vpliva vetra in gibov ne obremenjuje vratu. Zato ne silite otroka na motocikel, dokler telesno ni dovolj razvit, da lahko nosi čelado. Eden od pomembnih elementov za varnost je notranji stiroporni vložek, ki se ob udarcu stisne in tako zmanjša silo udarca. Trša zunanja školjka zahteva mehkejši notranji vložek in nasprotno. Kaj je najboljše? Čelada, ki do možganov prenese silo manj kot 275 G v takšnem časovnem intervalu, da ublaži udarec do te mere, da faktor HIC ne doseže vrednosti 2400. Čim manjša je ta vrednost, tem manjšo poškodbo utrpijo možgani. ■

Kaj je HIC?

Head Injury Criteria: je faktor brez enote mere, ki v diagramu predstavlja zmnožek med silo udarca, ki doseže možgane, in trajanjem te sile. Določen je na osnovi raziskav na človeških truplih.

V Evropi veljavni predpis ECE 22-05 zahteva testiranje čelade kot prvi preizkus novega izdelka in narekuje tudi tekoče (sprotno) testiranje glede na količino proizvedenih čelad. V Nolanu (tudi znamke X-Lite in Grex) zato dnevno izločijo iz proizvodnje čelade za kontrolne teste, saj le tako ohranijo atest in dobijo nove znamkice za naslednjo serijo. Kako testirajo? V čelado vstavijo model glave s senzorji, nato pa čelado z višine 287 cm v prostem padu spuščajo na tnalo z ravno in z ostrorobo površino. To počno tudi pri različnih temperaturah. Eden od testov je namenjen zapenjalnemu jermenu, pa tudi potegu čelade z glave. Kaj je dovoljeno? Čelada mora tako ublažiti udarec, da na možgane deluje pospešek največ 275 g; pomemben je tudi čas trajanja udarca, zato zmnožek daje vrednost HIC (Head Injury Criteria), ki ne sme preseči 2400. Manj ko doseže, manjše bodo poškodbe glave.■

Povezava do komentarja
Delite na drugih straneh

Kolk stane pol ta pin-lock? a to je tudi proti zarošenju?

Povezava do komentarja
Delite na drugih straneh

Kompi, najlepša hvala za tvoj odgovor in za objavljen članek moto.sija! Stvari so vsaj meni kar se tiče čelad veliko bolj jasne! Še enkrat hvala! :D

Kompi rulz!!! :OK: :OK: :OK:

Povezava do komentarja
Delite na drugih straneh

Če ne že zarad druzga bo zarad odnosa zastopnika Nolan moja naslednja čelada. Kompi lahko si vzgled drugim zastopnikom moto opreme. :worship: :worship: :worship:

Crownless

Povezava do komentarja
Delite na drugih straneh

Kolk stane pol ta pin-lock?

Glede cene je najbolje da pokličeš zastopnika za NOLAN (COMPACO, 03 891 91 03)

a to je tudi proti zarošenju?

...ja, to je "vložek proti meglenju vizirja"

Povezava do komentarja
Delite na drugih straneh

@fičo

Očitno imava podobne probleme s pinlockom. Meni se začne rositi (o tem sem že pisal v tej temi) že po desetih kilometrih v zelo hladnem in vlažnem jutru. Pinlock je sicer montiran v X-901 in je obrobljen s silikonom, sem pa nazadnje ugotovil, da pri krajih ne nalega povsem na vizir. Zadevo sem pokazal tudi kompiju, pa mi je svetoval, da vsake toliko časa čez noč pinlock obrnem. tako naj bi se poravnal v pravo smer. Zadevo bom vsekakor preskusil in poročal, kako se obnese.

Povezava do komentarja
Delite na drugih straneh

jst mam pa namen kupt novo čelado, k bi bla bol varna kot pa ta grex k je bla 18 jurjov! zdej me pa zanima kero čelado se najbolj splača kupt, pa da je bolj komapaktna, da ni samo ena oblikovana plastika! sory za ta vprasanje, k je sigurn že biu, sam se mi ne da ush 50 ih strani brt. prosm če lahko odgovorite katero čelado si nej ogledam, pa kje bi se splačal kupt!

tnx za odgovore :OK:

Povezava do komentarja
Delite na drugih straneh

kolk dinara bi pa dal pa za kakšen motor bi jo mel, se tud vpraša, šele potem ti lahko svetujemo .)

Povezava do komentarja
Delite na drugih straneh

Rabu bo verjetno za čoperja 125 vsaj to ima zdej, tko da... kolk bi on dal pa nevem, jest bom vzel kr N61

Povezava do komentarja
Delite na drugih straneh

ja rabu bi za na čoprja, sam ne tistih čelad, k so narjene prov za coprje al pa skutrje! rad bi kupu kksno čelado, k je cela al pa kej podobnga schubert concept, da bi jo lahko tut pol nosu k bom meu kksn močnejši motor.

Povezava do komentarja
Delite na drugih straneh

Hja, računi na to da naj bi čelado po 5letih "stran vrgu" oz. jo dal enmu mulcu za na Tomosa za đabe-še zmer bolškuuna za 10k v mercatorju...

Tku da nevem če se ti splača gledat na to da boš jo še pol rabu

Povezava do komentarja
Delite na drugih straneh

ja rabu bi za na čoprja, sam ne tistih čelad, k so narjene prov za coprje al pa skutrje! rad bi kupu kksno čelado, k je cela al pa kej podobnga schubert concept, da bi jo lahko tut pol nosu k bom meu kksn močnejši motor.

Kupi kako Nolan N83 oz kako Nzi Razer (ki me je lani rešila :OK: ) ki sopo moje super če ne celo preveč super za tvoj motor. Če imaš serijsko glavo lahko kje zunaj še zmeraj dobiš kak lanski model čelade po smešno nizki ceni, se splača pogledat.

lp

Rudi

p.s.

Kupi si pošteno čelado, sam se na tleh končal pri manj kot 30km/h pa bi brez integralke po moje še sedaj po slamci jedel, ker sem priletel direkt na lični del in brado, tako da, se ve, kaj bi bilo če bi imel kako jet čelado. :hmm:

Povezava do komentarja
Delite na drugih straneh

Shark RSF2! 62.000sit, kompozitna, sem zelo zadovoljen z njo! Več o inf o njej najdeš v temi o SHARK čeladah. :)

Povezava do komentarja
Delite na drugih straneh

Ustvarite račun ali se prijavite za komentiranje

Za objavljanje se morate najprej registrirati

Ustvarite račun

Registrirajte se! To je zelo enostavno!

Registriraj nov račun

Prijava

Že imate račun? Prijavite se tukaj.

Vpišite se
  • Zadnji brskalci   0 članov

    • Noben registriran uporabnik, si ne ogleduje to stran.
×
×
  • Ustvari novo...

Pomembne informacije

Z uporabo te strani se strinjate z uporabo piškotkov in se strinjate s pravili o varovanju zasebnosti!