Skoči na vsebino

Čelade od A do Ž


Jason

Priporočene objave

Mene zanima če ma kdo izkušnje s to FOX-ovo čelado in špeglami? :) Kako bi se obnesla za SuperMoto,... ???!

IPB Slika

Čelada, KLIK

Špegle, KLIK

LP, Hozi .)

Popravljeno . Popravil AbNormaln
Povezava do komentarja
Delite na drugih straneh

Včeraj kupil Nolan N 102 - za popizdit glasna. RAZOČARAN :headbang: :headbang: :headbang:

ja, res je mal glasnejša ja... :yes:

Povezava do komentarja
Delite na drugih straneh

Nisi prej nič te teme prebiral...? Normalno, da je klap helma glasnejša od zaprte. Jaz imam N100, pa sem z njo zadovoljen. :OK:

Povezava do komentarja
Delite na drugih straneh

js sm se jo navadu že v recimo da dveh dneh...prej sm meu čelado za 15k bsit, tako, da si lahko misliš...na dobro se človek hitro navadi, če pa si meu prej udobnejšo čelado, pa na tej prej opaziš pomanjklivosti .)

Povezava do komentarja
Delite na drugih straneh

Zato, tudi kupiš PRVO čelado za cca 500 + Eur in potem si šolanje glede čelad končal,

kajti vsak naslednji pisker, ki ga probaš, ki je seveda nižji rang ni dosleden temu

tvojemu občutku! Pa seveda, moraš pa vedeti, da ima tudi visoko kvalitetna čelada,

svojo življensko dobo in menjalno obdobje!!! Pač malo nakladam :fredy:

:evilgrin:

Povezava do komentarja
Delite na drugih straneh

Prej sem imel čelado Vemar (nekaj srednjega po ceni in kvaliteti), pol sem pa nasedu komentarjem, kako je N 102 dobra za očalarje, pa komotna za natikanje in snemanje, pa super zračenje, pa MALO GLASNEJŠA :topic:

Tisto MALO bi lahko spustili, ker je razlika v glasnosti res velika. Sopotnice pa itak ne slišim, ker interkom ne dela :xx: :hmm: :BUA:

Jebi ga, bom pa drugo kupil, samo nikoli več brez probe. A imajo kje pri nas možnost sprobat čelado tudi na motorju (v trgovini so vse dobre) :?

Povezava do komentarja
Delite na drugih straneh

@ jfk

Škoda, da nisi izkoristil brezplačnih testnih voženj, ki jih ponujamo ravno zato, da se lahko kupec sam, še pred nakupom in na svojem motorju, prepriča v primernost izbranega modela.

Ni vsaka čelada za na vsako glavo in vsak motor. Čelado je dobro izbrati tudi glede na namen uporabe in vrsto motorja, ki ga voziš. Vsaka čelada ima svoje specifične lastnosti, zato jih, tako kot motorje, razvrščamo v različne kategorije: čelade primerne za turistično, športno, mestno, enduro - motokros, dinamično … vožnjo.

»Flip up« (modularne, klap …) čelade z dvižnim predbradnim delom, ponujajo možnost večnamenske uporabe. Motoristu omogočajo, da pokaže svoj obraz, ne da bi snemal čelado z glave in so še posebej prijazne do uporabnikov očal. Priporočamo jo predvsem za popotovanja, krujzanja, uživaške turne vožnje, chooperje, skuterje …, za doseganje zmernih hitrosti, za vožnjo v pokončno sedeči drži na motorju … Zaradi specifične konstrukcije, ki je kompromis med integralno-zaprtim in jet-odprtim konceptom, pa te čelade niso primerne za dinamično, športno vožnjo.

Hrup v čeladi je zelo subjektivna in zelo težko merljiva kategorija. Nanj vpliva več dejavnikov: oblika čelade, izbira prave velikosti in modela, opremljenost čelade s prezračevalnimi sistemi in proti vetrnimi zaščitami …., pa tudi krogotok zraka na motorju med vožnjo, uporaba različnih vetrobranov, drža posameznika na motorju, postava motorista, način vožnje in nenazadnje tudi od občutljivosti na hrup.

Informacije o obnašanju, prednostih in slabostih določenega modela čelade so pogosto objavljeni v različnih (največkrat tujih) revijah. Le-te redno izvajajo neodvisne vzporedne teste, v katerih novinarji primerjajo med sabo konkurenčne modele čelad. Zadnji tak vzporedni test je objavil Motorrad v letošnji marčevski številki.

Lp, Boris Kompare B)

Povezava do komentarja
Delite na drugih straneh

... Sopotnice pa itak ne slišim, ker interkom ne dela :xx: :hmm: :BUA:

Stavari bolje delujejo, če so priklopljene. Basic kit, ki smo ti ga podarili ob nakupu čelade, je minimalna oprema, ki podpira komunikacijski sistem N-Com. Sestavljen je iz para zvočnikov, mikrofona in nastavka za vgradnjo. Če želiš vzpostaviti povezavo s sopotnico je potrebno Basic kit nadgraditi z Intercom kitom ali Bluetooth kitom in povezava BO delovala.

Več info najdeš tukaj.

Lp, Boris Kompare B)

Povezava do komentarja
Delite na drugih straneh

Obstaja kak poseben prijem za montažo protivetrne zaslonke pri X-Lite 601?

Sam sem odstranil blazinico pri licu in hotel s strani "zapeljat" zaslonko pod rob čelade...

Toda ob res majhni sili se mi je vtrgal šiv ki drži skupaj mrežico in plastičen rob... :headbang:

Ne vem al sem bil res premalo nežen, al kak kitajček slabo opravil svoje delo... :hmm:

Pošlji mi zaslonko in pogledali bomo v čem je problem. Ali še bolje: oglasi se pri nas, mi pa ti bomo zamenjali in vgradili novo zaslonko.

Lp, Boris Kompare B)

Povezava do komentarja
Delite na drugih straneh

@kr ena bajkerca & ostali

Malo nazaj je potekala živahna razprava o varnosti, čeladah, cenah … Nisem se utegnil prej vključiti v debato, pa tudi sicer smo o tem v tej temi že razpredali. Vse pa kaže, da ne bo odveč ponoviti nekatere bistvene poudarke o čeladah.

Mi čelada res lahko reši življenje?

Ni dvoma.

Uporaba čelade pomembno zmanjša tveganje za poškodbe glave, močno zmanjša tveganje invalidnosti ter seveda smrti po prometnih nesrečah. Vsekakor pa čelada ni vsemogoča in ne more zaščititi motorista pred vsemi možnimi poškodbami. Zavedati se je treba, da možgani in vrat brez večje škode prenesejo le določeno silo udarca.

Kaj je dokaz, da lahko čeladi zaupam?

Po vsem svetu velja obveza, da morajo biti čelade homologirane. To pomeni, da so preizkušene v skladu z veljavno zakonodajo. V Sloveniji velja evropska zakonodaja, Angleži imajo še vedno veljaven interni predpis, Američani imajo svojega. Kupite samo čelado, ki ustrezajo z zakonom določenim varnostnim standardom. Te čelade so opremljene z ECE/ONU etiketo, ki mora biti obvezno prišita (ne priložena) na podbradni pas ali v notranjosti čelade.

Kako spoznam, da je ena čelada boljša od druge?

Težko. Predpisani standard ECE 22/05 je le tista najplitvejša meja, ki jo dosežejo tudi najcenejši izdelki. Črno belega odgovora, katera znamka čelad je najbolj vredna zaupanja, brez trdnih dokazov in neodvisnih merjenj, ni mogoče ponuditi. V EU recimo velja načelo, da so vse članice enake, da vsi vsem zaupajo, zato je na primer, španska homologacija čelad enakovredna nemški in torej dodatno preverjanje ni potrebno. Javna skrivnost pa je, da so španski in luksemburški laboratoriji zelooo popustljivi pri izdaji homologacijskih dokumentov.

Komu torej zaupati?

Logika pove, da je zaupanja vreden tisti proizvajalec, ki sam obvladuje razvoj, proizvodne postopke, ima nadzorovano proizvodnjo in od vsega skupaj živi na dolgo progo. Jasno je, da je skrbneje izdelana čelada tudi zmogljivejša; da je znano ime s proizvodnjo v urejeni državi bolj zaupanja vredno, kot izdelek neznanega izvora iz okolja, ki ima nizke kriterije. Da je vajenec tisti, ki je začel šele včeraj delati čelade, saj nima izkušenj s konstrukcijo. Da tisti, ki čelade le sestavlja, nima razvoja in je že po definiciji v zaostanku.

Katera čelada je potemtakem varna?

Tista čelada, ki ublaži udarec do te mere, da na možgane (ki lebdijo v možganski tekočini) deluje pospešek največ 275g. Pomemben je tudi čas trajanja udarca. Zmnožek pospeška in časa trajanja udarca daje vrednost HIC (Head injury criteria), ki ne sme preseči vrednosti 2400. Manj ko doseže, manjše bodo poškodbe glave.

V zadnjem času nekatere novinarske hiše že testirajo in objavljajo neodvisne rezultate, ki vključujejo tudi izmerjene HIC vrednosti. Motorrad je recimo v lanskem letu objavil vzporedni test dvanajstih integralno zaprtih čelad, v letošnji marčevski izdaji pa tudi čelad s predbradnim dvižnim delom (zaradi zanimivih izsledkov bom v kratkem na naši spletni strani objavil oba članka).

Ali je brizgana plastika zanesljiva?

Industrija ponuja številne plastične mase različnih mehanskih in kemičnih lastnostih in v širokem cenovnem razponu. Polikarbonat, namensko razvit za čelade, je zelo uporaben material, saj brizgan po navodilih stroke zagotavlja stalno kakovost in omogoča dostopno ceno. Za primer: skupina Nolan uporablja izključno zelo kakovosten polikarbonat Lexan®, ki ga izdeluje General Electric. Ta material je za 45 % odpornejši na udarce, kot mnogo cenejši ABS.

Zakaj bi izbral kompozitno čelado?

Kompoziti (steklena vlakna z vezivno smolo; steklena vlakna z ogljikom, s kevlarjem itd.) omogočajo, da konstruktorji natančneje razporedijo po lupini material, ki je potreben za prevzem sile udarca. Praviloma je takšna čelada lažja, samo težišče čelade pa je ugodnejše kot pri čeladah iz polikarbonata.

Ali je pri dodanem karbonu čelada bolj odporna na udarce ?

Ni. Ogljikova tkanina je lahka, toda toga. Trša zunanja školjka zahteva mehkejši notranji polistirenski vložek in obratno. Kaj je najboljše? Spet, tista člada, ki v dovolj dolgem časovnem intervalu prenese do možganov silo, manjšo kot 275 G. Le tako lahko ublaži udarec in s tem zmanjša pospešek na možgane do te mere, da faktor HIC ne doseže vrednosti 2400. Čim manjša je ta vrednost, tem manjšo poškodbo utrpijo možgani.

Lp, Boris Kompare B)

Povezava do komentarja
Delite na drugih straneh

Mene zanima kateri tip čelade bi bil najbol primeren za supermoto(natančneje xt 125 x) ???

Kako se obnesejo motokros čelade na cesti, je kakšno tveganje ali kaj podobnega...?

Odločam se za to FoXovo čelado: IPB Slika

Nasveti, izkušne, glasnost čelade, ....?!

(Odpade pa tak tip čelade: IPB Slika )

LP, Hozi .)

Popravljeno . Popravil AbNormaln
Povezava do komentarja
Delite na drugih straneh

Stavari bolje delujejo, če so priklopljene. Basic kit, ki smo ti ga podarili ob nakupu čelade, je minimalna oprema, ki podpira komunikacijski sistem N-Com. Sestavljen je iz para zvočnikov, mikrofona in nastavka za vgradnjo. Če želiš vzpostaviti povezavo s sopotnico je potrebno Basic kit nadgraditi z Intercom kitom ali Bluetooth kitom in povezava BO delovala.

Več info najdeš tukaj.

Lp, Boris Kompare B)

Boris, ne me narobe razumet - ne trdim, da je čelada slaba, le hrupa je od 130 km/h naprej ZA MOJ OKUS absolutno preveč. Nisem mislil, da je razlika tako velika. :(

Nisem pa padel z Marsa - kupil sem Interkom kit in tudi napisal sem, da interkom ne dela (zmontirali so mi pa v trgovini).

LP

Povezava do komentarja
Delite na drugih straneh

jfk nesi čelado nazaj v trgovino in mislm da ne bo noben problem pogledat kaj je narobe in zadevo popravt oziroma zamenjat, lahko da je samo kakšen kontakt slab...

a baterijo si napolnu?

Povezava do komentarja
Delite na drugih straneh

... a baterijo si napolnu?

Ja, sem se čist držal navodil, pa ne gre. Sem že kontaktiral s prodajalcem in bo pogledal, kej ni v redu.

Hvala. :)

Popravljeno . Popravil jfk
Povezava do komentarja
Delite na drugih straneh

@ jfk

Za prvo pomoč in v izogib najpogostejšim napakam pri montaži N-Coma smo tukaj pripravili nekaj kratkih nasvetov. Morda ti bodo koristili, da usposobiš interkom povezavo. Še najbolje pa bi bilo, če bi se utegnil pripeljati v Velenje, kjer bi lahko pogledali, zakaj so se stvari odvrtele točno v tisto smer, kamor si najmanj želimo.

Lp, Boris Kompare B)

Povezava do komentarja
Delite na drugih straneh

Kolega je kupil N 102 in se mu rosi med zunanjo in notranjo "šipco" tudi v teh dneh, ko temperatura ne bi več smela biti vzrok rošenja. Mogoče gdo ve, kje bi bil lahko problem ???

Povezava do komentarja
Delite na drugih straneh

Kolega je kupil N 102 in se mu rosi med zunanjo in notranjo "šipco" tudi v teh dneh, ko temperatura ne bi več smela biti vzrok rošenja. Mogoče gdo ve, kje bi bil lahko problem ???

Slabo nameščen vložek proti meglenju, nič druga

Povezava do komentarja
Delite na drugih straneh

Po moji zdravi kmečki logiki bi se moral vložek prilegati na zunanjo šipco ??? :hmm:

Povezava do komentarja
Delite na drugih straneh

Kolega je kupil N 102 in se mu rosi med zunanjo in notranjo "šipco" tudi v teh dneh, ko temperatura ne bi več smela biti vzrok rošenja. Mogoče gdo ve, kje bi bil lahko problem ???

Pri uporabi vložka proti meglenju je pomembno, da se vložek in vizir dobro stikata po celotni površini, saj le tako preprečimo, da bi se vlaga zavlekla med obe površini. Ker je vložek vpet med dva čepka na vizirju, se po daljšem času prisiljenega položaja ukrivi po podobi osnovnega vizirja. V tem primeru se površini ne stikata več dobro, to pa pomeni: 1) da vložek ne more delovati in 2) da se med površini zavlečejo delci prahu, ki zaradi vibracij med vožnjo povzročajo praske. Vložek in vizir je zato potrebno večkrat ločiti in oprati z vodo ali blago milnico. Tako očiščen vložek (ki je zaradi prisiljenega položaja sedaj ukrivljen) enostavno obrnemo na drugo stran tako, da se bo ponovno tesno prilegal na površino vizirja. Če se vložek še vedno ne prilega tesno k vizirju, z izvijačem zavrtimo ekscentrično oblikovana čepka na obeh straneh vizirja in tako povečamo napetost naleganja vložka na vizir.

Več info najdeš še tukaj.

Lp, Boris Kompare B)

Povezava do komentarja
Delite na drugih straneh

Kompi, pri N102 sta mi pri malo večji hitrosti (sem moral sprobat, kolk je glasna) odletela gumijasta vložka, ki na pokrovu zgornjega zračnika preprečujeta drsenje rokavice. Sončna zaslonka se pri večji hitrosti sama spusti, zato sem jo odstranil.

post-13338-1176300835_thumb.jpg

Povezava do komentarja
Delite na drugih straneh

Še vedno me zanima :angry: :D

kateri tip čelade bi bil najbol primeren za supermoto(natančneje xt 125 x) ???

Kako se obnesejo motokros čelade na cesti, je kakšno ''tveganje'' ali kaj podobnega...?

Odločam se za to FoXovo čelado: IPB Slika

Nasveti, izkušne, glasnost čelade, ....?!

(Odpade pa tak tip čelade: IPB Slika )

LP, Hozi .)

Povezava do komentarja
Delite na drugih straneh

@ AbNormaln

Dinamika terenskega motociklizma zahteva zračne čelade odprtega tipa. Kros čelade zato nimajo niti vizirja, niti vetrnih zaslonk, imajo pa podaljšan predbradni del, ki sicer ščiti brado, a hkrati dopušča pretok velike količine zraka. Takšne čelade so primerne za terenske vožnje, za enduro, motokros, supermoto…, in precej manj za cestno rabo. Ne toliko zaradi varnosti, kot zaradi udobja. Če te že ne bo motil prepih na cesti, pa ti znajo zadetki »neznanih letečih predmetov« (boleče) pokvariti dan.

Lp, Boris Kompare B)

Kompi, pri N102 sta mi pri malo večji hitrosti (sem moral sprobat, kolk je glasna) odletela gumijasta vložka, ki na pokrovu zgornjega zračnika preprečujeta drsenje rokavice. Sončna zaslonka se pri večji hitrosti sama spusti, zato sem jo odstranil.

Še malo pa si bosta postala všeč :blush:

Gumice smo danes že poslali v Trebnje.

Lp, Boris Kompare B)

Povezava do komentarja
Delite na drugih straneh

Ustvarite račun ali se prijavite za komentiranje

Za objavljanje se morate najprej registrirati

Ustvarite račun

Registrirajte se! To je zelo enostavno!

Registriraj nov račun

Prijava

Že imate račun? Prijavite se tukaj.

Vpišite se
  • Zadnji brskalci   0 članov

    • Noben registriran uporabnik, si ne ogleduje to stran.
×
×
  • Ustvari novo...

Pomembne informacije

Z uporabo te strani se strinjate z uporabo piškotkov in se strinjate s pravili o varovanju zasebnosti!