Skoči na vsebino

Vožnja v ovinek s pomočjo zadnje zavore ?


Priporočene objave

Objavljeno
Tuki kar neki nakladat o nekih silah pa raznih forah ki ste jih nekje prebrali.V praksi oz vožnji pa je čist drgač.

So, the laws of physics do not apply to you?

Andrej

Objavljeno

Svrabl, res je, CBS zadevo bistveno spremeni. Enako integralni ABS tretje generacije, ki je v novejših BMWjevih motorjih. Govoril sem s policistom-motoristom, ki tekmuje tudi na spretnostnih vožnjah in pravi, da raje vozijo s starimi modeli R100 in K75, ki imajo še ločene zavorne poti. Omogoča ravno to - vožnjo v ovinek z zavoro.

Andrej

Objavljeno
vrtenje motorne gredi stabilizira motor, hitreje, kot se gred vrti, bolj stabilen je motor. Giroskopski učinek pač.

Vrtenje motorne gredi prevzame stabilizacijsko funkcijo obeh koles, ki se ob počasni vožnji pač ne vrtita dovolj hitro, da bi prišel do izraza njun giroskopski učinek.

Motorna gred ne stabilizira motorja zaradi giroskopskega učinka. Le poskusi stabilizirati motor z gasom ob vključeni sklopki (ne gre, ne?).

Z višjimi vrtljaji in drsečo sklopko se pelje, ker ima motor tam več navora ter ni tako nemiren kot v nizkih vrtljajih.

Andrej

Objavljeno

Vi se kr zajebavejte z bremzanjem v ovinku

V ovinku se ne bremza! <_<

V ovinku se lahko samo pospešuje! :P

zakaj :K zato da se razbremeni sprednje kolo. :ph34r:

Se mi zdi da ma sanda prov, mal preveč teorije je prisotne:P

p.s.:kura že ve :lol1:

Objavljeno
Vi se kr zajebavejte z bremzanjem v ovinku

V ovinku se ne bremza! <_<

V 180 stopinjskem ovinku se pa lahko kdaj...

Objavljeno

ja jst mam tud v 180 stopinjskem ovinku motor položen čist do konca <_<

zdej razn če mislte predn prideš v ovink :huh: takrat se pa itak bremza :lol1:

Objavljeno
Vi se kr zajebavejte z bremzanjem v ovinku

V ovinku se ne bremza! <_<

V ovinku se lahko samo pospešuje! :P

zakaj :K zato da se razbremeni sprednje kolo. :ph34r:

Se mi zdi da ma sanda prov, mal preveč teorije je prisotne:P

p.s.:kura že ve :lol1:

aha in potem sred ovinka full gas, da sprednje kolo gre v luft, zadnje pa zdrsne. popoln padec, o you master :OK:

Objavljeno

Tuki govorite ravno tako kot da noben ne bremza nikoli v ovinku.Pa kaj jaz bremzam.In da pripelješ v ovinek ki ga ne poznaš s preveliko hitrostjo je nepregleden, motor lepo položiš pred tabo pa se znajde avto in zaradi teorije nič ne bremzaš ampak motor še bolj nagneš in odletiš ven.Postavte se samo enkrt na obvinek in opazujte kolk jih tudi zmanjšuje v ovinku. Itak da bremzaš pred ovinkom in probaš elegantno odpelat ovinek a če ne gre in če je ovira v ovinku valda da stisneš najprej na prvo in malce na zadno.Pa kaj za vraga pol sploh rabte bremze

Objavljeno
Pa kaj za vraga pol sploh rabte bremze

Zato d žlajfamo pred semaforjem in radarjem :yea2:

Sam nimam nevem kolk izkušenj na cesti ( 13000 km na 125cc) vem pa d nikoli ne žlajfam v ovinku!!! Raj pred njim mal več, če pa slučajno prehitro peljem skoz pa motor zvrnem dokler gre (iskrice za mano) NIKOLI ne žlajfam, to pa zato k sm enkrat to naredu v nepreglednem ovinku in mi je motor posledično dvignilo in sm zapeljal na nasprotni pas!!! Hvala nevemkomu ni bilo nobenga naproti!!!

P.S. Kaj pa zgubiš če pred ovinkom mal bl zažlajfaš in greš bol počasi skoz nato pa izven pospešiš?

Objavljeno

ne da se mi brati...... ce je ze napisano ok,ce ne:

z zadnjo zavoro si je lepo pomagati pri ostrih ovinkih in/ali serpentinah.kot receno,je doziranje plina oz. obnasanje motocikla na plin bolj tekoce ali ne tako sunkovito.ta sunkovitost na odziv dodajanja plina lahko neizkusene in/ali drugace nepozorne motoriste "polozi" na tla.

Objavljeno
ne da se mi brati...... ce je ze napisano ok,ce ne:

z zadnjo zavoro si je lepo pomagati pri ostrih ovinkih in/ali serpentinah.kot receno,je doziranje plina oz. obnasanje motocikla na plin bolj tekoce ali ne tako sunkovito.ta sunkovitost na odziv dodajanja plina lahko neizkusene in/ali drugace nepozorne motoriste "polozi" na tla.

točno to

Ice-mann

sem danes sprobal

:lol1:

presunkovito dodajanje plina v ovinku

:naughty:

madona, nobenega podivjanega mustanga ni tako težko uloviti

kot to mrcino

ko me je cuknilo prvič in začelo spodnašati zadnje kolo, je jasno desnica avtomatično spet trznila na ročki za plin

polpa

juhuhuuu

rodeo

pojma nimam kaj sem delal, da sem se ujel in se ustavil pred robnikom pločnika tiščeč zadnjo zavoro

pa še crknil ni

:rolleyes:

majkobožjo sem si oddahnil

in odpeljal naprej proti Kočevju..

Objavljeno
vrtenje motorne gredi stabilizira motor, hitreje, kot se gred vrti, bolj stabilen je motor. Giroskopski učinek pač.

Vrtenje motorne gredi prevzame stabilizacijsko funkcijo obeh koles, ki se ob počasni vožnji pač ne vrtita dovolj hitro, da bi prišel do izraza njun giroskopski učinek.

Motorna gred ne stabilizira motorja zaradi giroskopskega učinka. Le poskusi stabilizirati motor z gasom ob vključeni sklopki (ne gre, ne?).

Z višjimi vrtljaji in drsečo sklopko se pelje, ker ima motor tam več navora ter ni tako nemiren kot v nizkih vrtljajih.

Andrej

Vrtenje gredi stabilizira motor - zaradi giroskopskega učinka.

Kakršen koli odklon iz ravnine zahteva silo zaradi vrtečih se mas.

Preizkusite lahko s kolesom v roki, ki se fajn vrti in ga začnite nagibati.

(eno kolo od bicikla npr.)

Objavljeno
Vrtenje gredi stabilizira motor - zaradi giroskopskega učinka.

Kakršen koli odklon iz ravnine zahteva silo zaradi vrtečih se mas.

Zelo pomembno je, v kaksni smeri je postavljena motorna gred. Ce os vrtenja gredi poteka v smeri obeh koles, na stabilizacijo to vrtenje ne vpliva. Ce os vrtenja poteka pravokotno na smer obeh koles, teoreticno tako vrtenje res stabilizira motor, vendar sta premer/masa motorne gredi veliko premajhna, da bi se na obnasanju motorja to resneje poznalo.

LP,

Andrej.

Objavljeno
Vrtenje gredi stabilizira motor - zaradi giroskopskega učinka.

Kakršen koli odklon iz ravnine zahteva silo zaradi vrtečih se mas.

Zelo pomembno je, v kaksni smeri je postavljena motorna gred. Ce os vrtenja gredi poteka v smeri obeh koles, na stabilizacijo to vrtenje ne vpliva. Ce os vrtenja poteka pravokotno na smer obeh koles, teoreticno tako vrtenje res stabilizira motor, vendar sta premer/masa motorne gredi veliko premajhna, da bi se na obnasanju motorja to resneje poznalo.

LP,

Andrej.

Bi se s povedanim strinjal.

Edino o deležu vpliva ali je popolnoma neznaten ali znaten, bi se dalo še kakšno rečt.

B)

Objavljeno

Naj spomnim, da je začetek te debate vezan na članek o testu honde VFR.

Honda VFR ima "dual braking system". Po domače to pomeni, da pri stisku ročice za zaviranje s prednjo zavoro, delno zavira tudi zadnje kolo. Prednja čeljust ima dodaten cilinder, iz katerega je hidravlika povezana s čeljustjo na zadnjem zavornem disku.

Drugače pa si tudi jaz, sicer precej redko, malo pomagam z zadnjo zavoro. To se zgodi na cesti, ki je niti malo ne poznam in pred ovinkom, za katerega nisem prepričan kako dolg je, kako se zapira...

Če sta na motorju dva in da je zadaj na motorju še za dva tedna prtljage, se zavorni učinek zadnjega kolesa kar precej poveča.

Objavljeno

o giroskopskih,stroboskopskih in drugacnih -skopskih ucinkih & efektih obstaja posebna tema; tukaj je to :topic:

Objavljeno
Vrtenje gredi stabilizira motor - zaradi giroskopskega učinka.

Kakršen koli odklon iz ravnine zahteva silo zaradi vrtečih se mas.

Edino o deležu vpliva ali je popolnoma neznaten ali znaten, bi se dalo še kakšno rečt.

Je neznaten. Vozil BMW-ja ;)

Andrej

Objavljeno

No moje izkušnje z zadnjo zavoro so pa naslednje.Bom pustil enduro vožnjo pri miru, omenil bom samo en "skorajšnji incident" k sm ga imel, takrat pa me je zadnja zavora rešila. Med čakanjem, da se nabere denar za konkretn motor in ker sem prejšnjega prodal, sem se pač moral zadovoljiti z vožnjo oldtimerja. NSU 250 Max, l. 53, ¸okrog 150 kg. Skratka vožnja tega ni prevelik užitek. Tako sem šel v neke hribe po zelo serpentinasti cesti. Ker hitrost ni bila velika, sem ga v serpentinah nagibal do stopalk (kar je za takšne motor in zelo stare gume kar ekstremno), vedel sem, da če padem ne bo hudega. No ko sem se vozil pa po serpentinah navzdol se je pa zgodilo tole. Motor sem nagnil v serpentini tako ostro, da je začel s stopalko brusiti po cesti. To je bil maksimalen nagib glede na obstoječo konstrukcijo. Ker pa sem se zajebal pri kalkulaciji in se je ovinek še bolj ostro ukrivil, je bil hudič. Bil sem maksimalno nagnjen, če bi karkoli ustvarjal s sprednjo zavoro je vsem jasno kaj bi bilo. Potem sem pa z uporbo zadnje na nek način zdrsel čez ovinek. Kr zoprna izkušnja, sploh ker je bilo to zelo huje kot npr. drsenje s terenskim motorjem skozi ovinke. No včasih pa le prav pride kaj takšnega.

Objavljeno
No moje izkušnje z zadnjo zavoro so pa naslednje.Bom pustil enduro vožnjo pri miru, omenil bom samo en "skorajšnji incident" k sm ga imel, takrat pa me je zadnja zavora rešila. Med čakanjem, da se nabere denar za konkretn motor in ker sem prejšnjega prodal, sem se pač moral zadovoljiti z vožnjo oldtimerja. NSU 250 Max, l. 53, ¸okrog 150 kg. Skratka vožnja tega ni prevelik užitek. Tako sem šel v neke hribe po zelo serpentinasti cesti. Ker hitrost ni bila velika, sem ga v serpentinah nagibal do stopalk (kar je za takšne motor in zelo stare gume kar ekstremno), vedel sem, da če padem ne bo hudega. No ko sem se vozil pa po serpentinah navzdol se je pa zgodilo tole. Motor sem nagnil v serpentini tako ostro, da je začel s stopalko brusiti po cesti. To je bil maksimalen nagib glede na obstoječo konstrukcijo. Ker pa sem se zajebal pri kalkulaciji in se je ovinek še bolj ostro ukrivil, je bil hudič. Bil sem maksimalno nagnjen, če bi karkoli ustvarjal s sprednjo zavoro je vsem jasno kaj bi bilo. Potem sem pa z uporbo zadnje na nek način zdrsel čez ovinek. Kr zoprna izkušnja, sploh ker je bilo to zelo huje kot npr. drsenje s terenskim motorjem skozi ovinke. No včasih pa le prav pride kaj takšnega.

pa tudi sreča te je spremljala...v takih situacijah je važno samo kako se odzoveš

  • 14 let pozneje...
Objavljeno
pred eno uro, sesir pravi:

Samo mnenje...vsak,ki nujno rabi ABS na motorju,ni za na mopi in naj se drži avta.Za vožnjo z motorjem je potrebno imeto malo filinga...

Z ABS-om boš ko bo šlo na tesno (ali se ti bo zdelo da gre na tesno) zagrabil sprednjo in zadnjo bremzo in jo do konca stisnil. Ročke bo malo streslo, motor bo malo streslo, ustaviš se brez večje drame. Suho, mokro, prašno... nima veze. Zavorna razdalja je seveda odvisna od kvalitete podlage, sam po tleh ne vsekaš.

Brez ABS-a boš v takem primeru šal po tleh. In tam te bo zgazil nasproti vozeči. Al pa boš priletel v oviro, zaradi katere zaviraš. Ali pa (če si res dober voznik, 100% pri vožnji in je podlaga dobra) boš zgubil vsaj nekaj metrov med tipanjem, kje je meja oprijema za maksimalni zavorni učinek.

Padec po tleh zaradi preveč ožetih bremz je ena najbolj tipičnih neumnosti začetnikov in nezačetnikov. Ljudje se ustrašijo, ratajo trdi, stisnejo bremzo na polno. Isto v avtih. Sam v avtu že leta ni več debat o domenevni nepotrebnosti ABS sistema. Le zakaj je temu tako ne glede na to, da je avto bistveno bolj stabilno vozilo že v sami zasnovi in ga je na spolzki podlagi precej lažje ustavit brez ABS-a kot motor :hmm:

 

pred 2 urami, Ciko86 pravi:

Motor za začetnika je 1000 200 km da se takoj naredi selekcija :D abs ni niti meni vseč še posebej na zadnjem kolesu ,ker js sem navajen malo bolj počez priletet in če bi grabi abs in mi ročka vibrira kot vibrator mi ni ušeč

Seveda je (vklopljen) ABS neuporaben za tiščanje motorja v ovinek z zadnjo zavoro. Sam resnici na ljubo. Obstajajo ABS sistemi (že leta), na katerih lahko izklopiš kontrolo zadnjega kolesa in še vedno tiščiš na polno počez v ovinke, vmes pa s sprednjo bremzo delaš karkoli češ. Imaš cornering ABS... kjer je največji problem človeški faktor - sredi ovinka na bremzo tiščat si ne upa vsak. Sam vseskozi tud ne voziš na počez. Kdaj si konkretno utrujen al pa z zaradi večernih nizkih temperatur z otrplimi prsti. In lej hudiča, vsako nenamerno nenatančno zaviranje preko meje oprijema ABS z lahkoto kompenzira.

Pa da ne bom samo hvalinic pisal. Trenutno je en izmed nerešenih problemov za ABS offroad. Tam se tudi s sodobnim ABS-om kot je namontiran na recimo KTM 690 Enduro al pa Husko 701 prej ubiješ kot ne. Pogojno uporaben je ABS samo na sprednjem kolesu, na zadnjem obvezno na off. Razlog je preprost - ko se podlaga res hitro spreminja bo z vklopljenim ABS-om pri hitri vožnji nemogoče ocenit zavorni učinek čez 20 metrov. Če se zakalkuliraš letiš s ceste na mestu, kjer bi sicer z nekaj kompenzacije zavornega učinka komot zvozil (recimo blokirat zadnje kolo za par metrov, govorim iz prakse). ABS tudi prehitro poseže v prepočasno vrtenje (delno blokado) zadnjega kolesa kar pomeni da z zadnjo zavoro sploh ne moreš usmerjati motorja. Če ti kdo prodaja 'offroad ABS'... tisto so pa bučke.

Objavljeno

Do sedaj vsako situacijo sem rešil in upam da nisem izrabil že vseh življenj z izmikanjem oz mimovozom,ker da bi se na zavoro prilepu in čakal da bo nardilo bum al ne ,dosti ljudi tudi zabremza pa vemo kakšni liniji sledi motor čeprav ostane na kolesih..

Dosti ljudi tudi misli da sedaj ko imajo abs protizdrsovanju kombinirane zavore itd itd lahko vozijo sprošceno in itak če se bo kaj zgodilo jih bo rešila.elektronika ,na moji ninji ki nima ne abs ne tsc-ja edino kar malenkost pazim je kako odpiram gas..

Objavljeno
pred 56 minutami, Ciko86 pravi:

Do sedaj vsako situacijo sem rešil in upam da nisem izrabil že vseh življenj z izmikanjem oz mimovozom,ker da bi se na zavoro prilepu in čakal da bo nardilo bum al ne ,dosti ljudi tudi zabremza pa vemo kakšni liniji sledi motor čeprav ostane na kolesih..

Dosti ljudi tudi misli da sedaj ko imajo abs protizdrsovanju kombinirane zavore itd itd lahko vozijo sprošceno in itak če se bo kaj zgodilo jih bo rešila.elektronika ,na moji ninji ki nima ne abs ne tsc-ja edino kar malenkost pazim je kako odpiram gas..

Elektronika ni vsemočna ampak vseeno pride prav .... 30 let sem se vozil brez elektronike pa sem mislil, da je ne rabim, ko sem pa parkrat moral fino bremzat in mi ni spredne odneslo, sem pa kr hvaležen, da imam ABS. Če maš elektroniko jo lahko uporabljaš ali pa ne, če je nimaš, je ne moreš uporabljat.

Začetnikom ABS močno priporočam, saj zaradi neizkušenosti prehitro močno pritisnejo spredno zavoro... zadnja zavora ni tak problem, če kolo blokira

pred eno uro, jskrablin pravi:

Če ti kdo prodaja 'offroad ABS'... tisto so pa bučke.

res je ... offroad ABS ne obstaja 

Objavljeno

Sam v zavojih izključno uporabljam samo zadnjo zavoro . 

 

Objavljeno
pred 1 minuto, sesir pravi:

Ker izkušeni se bi težje obržali na motorju ob blokadi zadnjega kolesa?

In ja na nakedu mislim nikoli uporabil zadnje bremze...razen na bmw f 800r pa še tu na varnem okolju in samo zaradi testiranja ABS

Kmet ne primerjat težkega bmw z lahkim nakedom...

prav vsak, ker jo mirno lahko spustiš, preverjeno večkrat, sicer jo pa tko al tko uporabljaš samo za popravljanje skozi ovinek, ali pa preprečevanje poniranja prednjega konca pred ovinkom, zavorni učinek je bolj tko tko.

Objavljeno (popravljeno)
pred 2 minutami, DAMI34 pravi:

prav vsak, ker jo mirno lahko spustiš, preverjeno večkrat, sicer jo pa tko al tko uporabljaš samo za popravljanje skozi ovinek, ali pa preprečevanje poniranja prednjega konca pred ovinkom, zavorni učinek je bolj tko tko.

No....po cesti se tako ne divja! In potrdil si redkost uporabe!

Nasplošno pa sem vedno nujno hotu zadnjo bremzo zaradi varnosti....brez nje bi me nekajkrat obrnilo okoli....

Popravljeno . Popravil sesir

Ustvarite račun ali se prijavite za komentiranje

Za objavljanje se morate najprej registrirati

Ustvarite račun

Registrirajte se! To je zelo enostavno!

Registriraj nov račun

Prijava

Že imate račun? Prijavite se tukaj.

Vpišite se
  • Zadnji brskalci   0 članov

    • Noben registriran uporabnik, si ne ogleduje to stran.
×
×
  • Ustvari novo...

Pomembne informacije

Z uporabo te strani se strinjate z uporabo piškotkov in se strinjate s pravili o varovanju zasebnosti!