Skoči na vsebino

Gume - Pnevmatike splošno, dimenzije, legalnost itd..


Priporočene objave

Objavljeno

ST guma je lahko tudi nevarna...,ker ko je napol znucana je kaj hitro lahko ograja,ker se prekleto spremeni oprijem...SS guma drži do konca in se čisto strinjam kar je Jure zgoraj napisal.....,vsak pa zase ve kako vozi...in še nekaj,po dežju gre Qrr kot sneta skera,če je pilot taprav:grim

Objavljeno

kaj če bi vidva en svoj "peskovnik" odprla in se tam zmenila?

Lejček..govoriš kot da si že najmanj 40.000 km nardila, stestirala 30 različnih gum ipd.

Dex, ponavljaš se že eno leto..raj kak kilometer nared..

Objavljeno (popravljeno)

Ne gre se za 1000kmjev več ali manj, ampak govorimo o 5.000kmjev več ali manj. Zakaj škrtarjenje, če pa so dobre ST gume dražje od opevanih Dunlopk?

Ne gre se ne za eno ne za drugo, ampak izključno za to, da je treba narest kompromis, in ti delaš kompromis sam na podlagi svojih izkušenj in vsem priporočaš gume, ki so tebi dober kompromis. Pozabljaš pa na to, da eni radi kdaj kolenčkajo na ovinkih, delajo pa tudi kilometrino po AC, kdaj jih ujame dež itd. Kje je tukaj kompromis? Ti rečeš Q RR, za vsakega, ki rad kdaj kolenčka. Ja, ja v tistih 10ih ovinkih mu bo res držalo par procentov bolje, ampak če ga ujame dež, najbolje, da sabo nosi šotor za prespat. Pa da potem gledaš na avtocesti števec non stop, da se ne bo guma preveč topila.

Rada bi samo povedala, da ni za vsakega, ki si zaželi kolenčkanja, QRR. In velikokrat povdariš, da bo ta gume držala 2% več v nagibu od ST gume, premalokrat pa poveš da ta dva procenta, ki jih ma v nagibu v plus, ima v dežju pa na avtocesti - .

Pri vsaki, ampak res vsaki gumi, so + in -, zaenkrat popolne gume še niso naredili.

[/quot

človek pač hvali gume s katerimi ima dobre izkušnje. in po napisanem pač ima dobre izkušnje in posledično mnenje. sam se pridružujem juretovemu mnenju s pripombo, da mi pri dunlopu ni všeč to, da se preveč obrabljajo. če primerjam qualifier navadno s pilot power, je po mojem slednja boljša predvsem v daljši življenski dobi, omogoča večje nagibe(ali boljši občutek v nagibu če hočete). nisem pa vozil qrr, zato ne morem primerjati. če pa obe omenjeni primerjam z m3, pa je slednja še boljša (tudi od pp) in sicer po boljših povratnih informacijah in mirnosti, predvsem v nagibu.

tudi sam sem se na začetku moje moto poti spraševal isto kot don kihot in ti, in sem bil mnenja, da se tudi z st gumami da brusit(kar sem tudi počel). potem pa sem s prehodom na športnejše gume ugotovil, da pa le imajo tisto "dodano vrednost", seveda nekaj na račun manjše kilometrine, a je odtehtalo. ker ni ga čez občutek mirnosti in stabilnosti v ovinku. res je tudi, da s preobremenjevanjem st gume ima le ta lahko še krajšo življensko dobo kot ss guma, ki pa je nekako namenjena priganjanju. to sem doživljal tudi v praksi.

torej naj človek pove kaj misli. itak se potem vsak zase odloči.

Popravljeno . Popravil siks
Objavljeno (popravljeno)

@lejcek

1. Pusti že tista 2%, ker razlika me ST in SS gumo pri tiščanju (kar kolenčkanje pri večini folka pomeni) je občutna.

2. Sploh se ne gre za Dunlop. Gre se za primernost gume uporabi, oziroma za izbiro pravega segmenta. Jaz sem zadovoljen z Dunlopkami, zato jih ponavadi predlagam, ampak če se pogovarjamo o brušenju kolen je najbolje gledat gume iz pravega razreda negelde na proizvajalca. Zaradi mene komot Pilot power, M3, ali katerakoli druga iz tega ranga.

3. Normalna vožnja po avtocesti tudi športni gumi ne bo pretirano škodila. Tudi če se ne pelješ 130.. Ni pa za žgat na polno, to je pa res, ker jo bo pobralo. Glede dežja je pa čisto odvisno od posamezne gume kako se obnese. Recimo konkretno Qualifier II je posebej reklamirana zaradi odličnih voznih lastnosti na dežju, Dunlop je šel celo tako daleč, da jo je priporočil kot track day intermediet gumo, tako dobro naj bi držala po mokrem, tako da ni nujno, da je pa športna guma avtomatsko zanič po dežju.

4. Vedno poudarim, da je minus obraba, kar je normalno, sem pa ob tem prepričanja, da ob vseh stroških, ki jih motor predstavlja, bencin, servisi, amortizacija, registracija, itd, je tista razlika, ki jo ujameš ker ti gume nekaj dlje zdržijo zanemarljiva.

Skratka popolnoma se strinjam s tabo, da je potrebno vedno najt en kompromis. Popolne gume žal ni. In če se nekdo veliko vozi po AC, dela dolge umirjene ture itd, in samo občasno malo bolj nagne motor, potem je vsekakor neumno, da bi šel zato ker bo mogoče 3x potegnil koleno, kupovat SS gume, ki jih bo uničeval kot po tekočem traku in nikoli izkoristil.

Ampak ko pa nekdo pride z željo, da bi kolenčkal, oziroma da bi se rad naučil kolenčkat, je pa normalno sklepat, da bo verjetno kar nekaj takšne vožnje. In v tem primeru, so razni kompromisi v smeri manjšega oprijema v zameno za nekaj kilometrov več zame škrtarjene :)

Je pa to zgolj moje mnenje. Kot sem že prej napisal, vsak se v končni fazi odloči sam kaj mu najbolj ustreza. Tebi ustreza tvoj način, super. Ampak ker smo na forumu in če nekdo vpraša za mnenje, mu ga pač povem :)

BTW. Si se kdaj vprašala, zakaj tovarne že same po sebi na nove motocikle montirajo gume, ki vsaj načeloma ustrezajo segmentu motocikla? Za brezveze verjetno ne. Si videla že ninjo v salonu s prvo vgradnjo Z6? I think not. Ker je to skregano z namenom za katerega je bil motocikel narejen.

Popravljeno . Popravil Jure
Objavljeno

kaj če bi vidva en svoj "peskovnik" odprla in se tam zmenila?

Lejček..govoriš kot da si že najmanj 40.000 km nardila, stestirala 30 različnih gum ipd.

Dex, ponavljaš se že eno leto..raj kak kilometer nared..

Ni potrebe po peskovniku, sva čisto on topic..

In ja, pač se ponavljam, če bi vsak, ki ga kaj zanima prej prebral celo temo, potem se ne bi bilo treba. Tako pa pač odgovorim, če kdo vpraša za nasvet.

Kilometrov letos res ni veliko, so pa tisti bolj sladki :) Tako da sploh nobenega problema :)

Objavljeno

Jure, jaz te štekam in se tudi v veliki večini strinjam, sam res me moti to, da enih stvari pač ne argumentiraš, ampak je športna guma all the way. Eni se pač še lovimo in iščemo taprav kompromis in bi si res želeli kakšne konkretne informacije v smislu plusov ali minusov, s tem da razna Bikerjeva mnenja, ko naredi z gumo 500km in poda mnenje, da je "kurac", ne štejejo. Je pa tako kot je siks napisal, na koncu je treba itak sprobat na lastni koži, pa ne dobesedno:)

Objavljeno

Jure, jaz te štekam in se tudi v veliki večini strinjam, sam res me moti to, da enih stvari pač ne argumentiraš, ampak je športna guma all the way. Eni se pač še lovimo in iščemo taprav kompromis in bi si res želeli kakšne konkretne informacije v smislu plusov ali minusov, s tem da razna Bikerjeva mnenja, ko naredi z gumo 500km in poda mnenje, da je "kurac", ne štejejo. Je pa tako kot je siks napisal, na koncu je treba itak sprobat na lastni koži, pa ne dobesedno:)

razloži to, in prosim povej kdaj sem kaj takega rekel, sicer se lepo opraviči ali pa ti bom tista ušesa na čeladi navil:evilgrin:

Jure, jaz te štekam in se tudi v veliki večini strinjam, sam res me moti to, da enih stvari pač ne argumentiraš, ampak je športna guma all the way. Eni se pač še lovimo in iščemo taprav kompromis in bi si res želeli kakšne konkretne informacije v smislu plusov ali minusov, s tem da razna Bikerjeva mnenja, ko naredi z gumo 500km in poda mnenje, da je "kurac", ne štejejo. Je pa tako kot je siks napisal, na koncu je treba itak sprobat na lastni koži, pa ne dobesedno:)

razloži to, in prosim povej kdaj sem kaj takega rekel, sicer se lepo opraviči ali pa ti bom tista ušesa na čeladi navil

Objavljeno

No tu se ne strinjam, vedno ko napišem nekaj, dopišem zraven tudi zakaj tako mislim. Nikoli nisem napisal, to pa to gumo, brez obrazložitve zakaj. Bi celo rekel, da se trudim preveč argumentirat in potem vse skupaj izpade kot dolgovezenje :)

Drugače pa ja, vsak mora zase najt optimalno varianto, kakršna koli že je. Vendar kar se tiče športne vožnje je pa moje mnenje kot si napisala, športna guma all the way. Zato jih delajo :yes:

Objavljeno

Biker, se mi ne da iskat zdele tvojih objav, se grem raj prpravt za jutr:kva1:

Jure, sej argumentiraš ful, ampak sam za QRR, dej še kakšno drugo gumo tko obširno opiši! :)

Objavljeno

Biker, se mi ne da iskat zdele tvojih objav, se grem raj prpravt za jutr:kva1:

Jure, sej argumentiraš ful, ampak sam za QRR, dej še kakšno drugo gumo tko obširno opiši! :)

da se ne boš slučajn usrala..

če sm za M3 napisal da je čudna in da je ne bi dal gor !zase! še ne pomen da sem rekel da je "kurac"

napisal sem zakaj gp racer ni dobra za marof

ti pa le poišči tiste objave ker te držim za besedo..

  • Všeč mi je 2
  • Ni mi všeč 1
Objavljeno

No no lejcek, malo grdo si napadla Jureta...dal mi je samo svoj nasvet oz mnenje, s katerim mi je želel pomagat, in mi tudi je. Argumentiral je dovolj. Se mi zdi da si težka zagovornica ST gum :D verjetno bom enkrat tud ST probal, no, odvisno kak se bo Q2 obnesla :D me pa res zanima, kakšna je razlika v prevoženih km, med gumami, no, bomo vidli :)

Objavljeno (popravljeno)

da se malo vmešam...

prvo razjasnite zakaj imate motor..

če ga uporabljaš za transportno sredstvo od točke a do točke b bo vsaka st guma dobra ker je tak z lahkoto tud ne pregreješ če se pelješ npr od Mb do Lj.

če pa imaš motor za užitek v vožnji, ga rad nažgeš čez ovinke pa četudi samo občasno pa si enostavno moraš privoščit

ss gumo..

primer - zvozim golico gor in dol in je guma tak vroča da jo komaj držiš - kak bi zgledala st guma pri taki obremenitvi ali še boljše vprašanje - kak bi zgledal jaz in moj motor v jarku?

pa četudi nažigaš samo 5% kilometrine je to tistih 5% možnosti da se nekaj zgodi.. da pa jaz nebom užival v vožnji zato ker hočem z gumo naredit 2,3,5 k km več in imel skozi v ovinku cmok v grlu če bom zvozil... ne hvala.

Popravljeno . Popravil m@dness
Objavljeno

Biker, se mi ne da iskat zdele tvojih objav, se grem raj prpravt za jutr:kva1:

Jure, sej argumentiraš ful, ampak sam za QRR, dej še kakšno drugo gumo tko obširno opiši! :)

Sam sem na FZ6-S zvozil skoraj vse gume takrat na trgu.

Pa se moram načeloma z Juretom kar strinjati.

Saj so ST gume OK (Z6 in RoadSmart tudi zdaj na kravi vozim) ampak za tako bolj dinamično vožnjo, kot jo vidva zganjata so boljše sport gume (posebej na tvojem motorju, ki ni tako zelo težek).

Na Fazerci sem sam delal več kilometrov s sport gumami, ker sem bil ravno na tisti meji, da sem ST stalno pregreval. (OK razlika je bila ene 1-2k km na gumo pri vsega skupaj 5-6k).

Dokler spraviš 7k km/gumo pa še izgleda kot nova, je pa verjetno res vseeno za katero se odločiš.

BTW: Privat sem tak glasoval za RoadSmartke na tvoji mašinci :)

  • Všeč mi je 4
Objavljeno

Sam sem na FZ6-S zvozil skoraj vse gume takrat na trgu.

Pa se moram načeloma z Juretom kar strinjati.

Saj so ST gume OK (Z6 in RoadSmart tudi zdaj na kravi vozim) ampak za tako bolj dinamično vožnjo, kot jo vidva zganjata so boljše sport gume (posebej na tvojem motorju, ki ni tako zelo težek).

Na Fazerci sem sam delal več kilometrov s sport gumami, ker sem bil ravno na tisti meji, da sem ST stalno pregreval. (OK razlika je bila ene 1-2k km na gumo pri vsega skupaj 5-6k).

Dokler spraviš 7k km/gumo pa še izgleda kot nova, je pa verjetno res vseeno za katero se odločiš.

BTW: Privat sem tak glasoval za RoadSmartke na tvoji mašinci :)

Podobna zadeva kot gody-ju na Fazerci se je meni dogajala na Zju...z M3 sem naredil vec kilometrov kot z Z6 pri skoraj istih pogojih voznje. S tem,da sem Z6 zvozil 4 pare, M3 pa dva para gum.

Objavljeno

Ker sem vozil ST in SS gume lahko rečem, da ST gume nikol več, v kolikor se kdo hoče preko ovinkov malo bolj peljat. Saj ne, da ne gre z ST, ampak v glavi ti pa dela, bo al ne bo, bo al ne bo.

Objavljeno

pa četudi nažigaš samo 5% kilometrine je to tistih 5% možnosti da se nekaj zgodi.. da pa jaz nebom užival v vožnji zato ker hočem z gumo naredit 2,3,5 k km več in imel skozi v ovinku cmok v grlu če bom zvozil... ne hvala.

evo točno to, boljše se ne da povedat :worship: . veliko raje imam mirno glavo, ker vem da gume marsikaj zmorejo, kot pa da mi non-stop kljuva not po glavi a bo al ne bo. po domače povedano, veliko raje lažje diham kot pa da imam malce težji takvin zaradi tiste par 10€ prišparanih. vozim pa qualifier II in sem zaenkrat super zadovoljen.

  • Ni mi všeč 1
Objavljeno

Tudi jaz vedno zagovarjam to :)

  • Všeč mi je 1
  • Ni mi všeč 1
Objavljeno

Enkrat te gume zajebejo in krepko preplačaš vso preteklo kilometrino(predvidevajoč, da ostaneš cel) ;)

...kolenčkat se da z Z6, Roadsmart, BT021..ampak so SS za to boljše.....stvar osebne preference in velikokrat psihe

men SS guma way bolj sede(vožnja, padanje v ovinek, feeling pri res globokih nagibih)....če hočeš zadostiti življenski minimum je torej ST čist ok...s tem, da rabiš veliko samokontrole, ker si s kolenom(pa da ne visiš ko čigumi z motorja) na asfaltu veliko bližje kritični točki kot na SS...torej margin za napako je dost manjši(brez, da ti kak stric uleti iz stranske ulice)....

Tudi ni odvisno kateri motor voziš, ampak kako ga voziš...če nekdo špara SS 1000-ko mu je ST lahko preko glave, spet nekdo drug pa s kakim 600 ccm nakedom na meji fizike

Še osebne izkušnje za primerjavo segmentov(Hornetka zadnji 600 ccm ko ga mel, Falcota mam pa zdaj)

-BT021+hornet=ok, Z6+hornet=ok, Qualifier+Hornet=boljš->z Qualifierjem naredu cca 1500 km manj, Pilot power+Hornet=poezija->kilometrina ko ST....

-Z6+Aprilia Falco=jajc(preveč odnašal zadnji konc v ovinku), Qualifier+Falco=boljš, Continetal Sport+Falco= dobr, Q RR+Falco= dobr, PP race medium+Falco= sehr gut, Pirelli Dragon MTR+Falco= sehr gut, Metzeler Racetec K2+Falco=poezija

Dež tud ni bil problem z SS gumam. Letos me je z Conti Sport pri Ptuju ujela nevihta, da je gate trgal(avti so se ob cesti ustavljali). Deževal ko iz škafa+veter pihal, da me je po pol metra prestavljal in še vseen se dalo pelat.

Na norca, ki bo pa po cesti teru po mokrem do kolena pa itaq čaka naravna selekcija(mogoče že v naslednjem ovinku ;)

Oba motorja vožena konkretno(nardim med 3500-4500 km na Falcotu). Če so pri 600 ccm nakedu ST gume še ble za neki, se na 1000 ccm niso obnesle(vsaj za moj način vožnje ne). In to je glavna razlika. Vsak zase najbolj ve kako vozi in temu primerno, naj si kupi gume.

Torej če se voziš po kolenih, začni prej ali slej razmišljat o SS gumah, ker ljudje mamo grdo navado, da vsakič znova iščemo meje(in kot rečeno si jim z ST dosti bližje). In če je denar(kilometrina) takšno merilo pri kupovanju gum, potem sta sam dve možnosti:

1. kupil si si prevelik/premočn motor

2. izbral si napačni ¨hobi˝

Objavljeno

Tudi sam sem sedaj obul motor v qualifier II ampak sem do sedaj naredil z njimi vsega 400 km. Segrejejo se hitro, v hladnem se obnašajo dobro, za dež pa so zame po mojem tako vse gume dobre ker vozim kot po jajcihtrance_21_laughing1.gif . O ST gumu nisem nikoli razmišljal, raje zvozim pol manj km kot pa grem v kak obcestni jarek.grim.gif

Objavljeno

Tudi sam sem sedaj obul motor v qualifier II ampak sem do sedaj naredil z njimi vsega 400 km. Segrejejo se hitro, v hladnem se obnašajo dobro, za dež pa so zame po mojem tako vse gume dobre ker vozim kot po jajcihtrance_21_laughing1.gif . O ST gumu nisem nikoli razmišljal, raje zvozim pol manj km kot pa grem v kak obcestni jarek.grim.gif

Si dal standard dimenzije ali 190/55-17?

Objavljeno

Ker sem vozil ST in SS gume lahko rečem, da ST gume nikol več, v kolikor se kdo hoče preko ovinkov malo bolj peljat. Saj ne, da ne gre z ST, ampak v glavi ti pa dela, bo al ne bo, bo al ne bo.

Se kar strinjam. Ko enkrat probaš sport gumo in tisti občutek sigurnosti, greš malo težko nazaj na st gumo, kjer imaš vedno neke zadržke pa skrbi.

Razen če skoz umirjeno voziš ali pa za potovanja, potem je pa st več kot dovolj dobra.

Objavljeno

M3 in Pilot Power naj bi ble nekako v istem razredu kot Qualifier II ali Q RR, mogoče je slednja malo bolj športna od M3..

Od naštetih so iz dveh zmesi različnih trdot Oualifier II, Qualifier RR in Pilot Power 2CT. Obstaja tudi še navadna Pilot Power (brez 2CT), ki je iz ene zmesi in se jo da še vedno kupit ponekod. M3 je samo iz ene zmesi. Poleg tega imaš v tem razredu še Continental Sport Attack (ena zmes), novo Pirelli Diablo Rosso (ta je menda iz dveh zmesi)in Bridgestone BT016, ki je pa iz treh zmesi različnih trdot.

Od ostalih omenjenih sem poleg Dunlopa vozil samo Michelin Pilot power navadno in Pirelli Diablo tastaro. Nobena ni slaba, ampak mi je npr Q RR boljša od obeh omenjenih.

Glede ostalih bo pa kdo drug kaj povedal. Pomoje falit ne moreš z nobeno gumo iz tega razreda.

Bi pa moj glas šel Dunlopu, če ne drugega, se hitreje in prej ogrejejo kot npr Michelin Pilot power in nekatere druge.

Kakšna so torej tvoja opažanja v smeri primerjave Pilot power navadna in Q RR. Sam sem vozil prve druge pa ne...

Objavljeno

Q RR so kar se mene tiče boljše od navadnih PP. Oboje so naredile približno isto kilometrino, grip je pri obojih dober, se pa Q RR veliko prej segrejejo, oziroma začnejo dajat ziher filing. Pri pilot power ob hladnejših dneh nisem imel najboljšega občutka, v vsakem primeru so pa rabile več, da so se ogrele.

Objavljeno

Ne gre se za 1000kmjev več ali manj, ampak govorimo o 5.000kmjev več ali manj. Zakaj škrtarjenje, če pa so dobre ST gume dražje od opevanih Dunlopk?

Ne gre se ne za eno ne za drugo, ampak izključno za to, da je treba narest kompromis, in ti delaš kompromis sam na podlagi svojih izkušenj in vsem priporočaš gume, ki so tebi dober kompromis. Pozabljaš pa na to, da eni radi kdaj kolenčkajo na ovinkih, delajo pa tudi kilometrino po AC, kdaj jih ujame dež itd. Kje je tukaj kompromis? Ti rečeš Q RR, za vsakega, ki rad kdaj kolenčka. Ja, ja v tistih 10ih ovinkih mu bo res držalo par procentov bolje, ampak če ga ujame dež, najbolje, da sabo nosi šotor za prespat. Pa da potem gledaš na avtocesti števec non stop, da se ne bo guma preveč topila.

Rada bi samo povedala, da ni za vsakega, ki si zaželi kolenčkanja, QRR. In velikokrat povdariš, da bo ta gume držala 2% več v nagibu od ST gume, premalokrat pa poveš da ta dva procenta, ki jih ma v nagibu v plus, ima v dežju pa na avtocesti - .

Pri vsaki, ampak res vsaki gumi, so + in -, zaenkrat popolne gume še niso naredili.

[/quot

človek pač hvali gume s katerimi ima dobre izkušnje. in po napisanem pač ima dobre izkušnje in posledično mnenje. sam se pridružujem juretovemu mnenju s pripombo, da mi pri dunlopu ni všeč to, da se preveč obrabljajo. če primerjam qualifier navadno s pilot power, je po mojem slednja boljša predvsem v daljši življenski dobi, omogoča večje nagibe(ali boljši občutek v nagibu če hočete). nisem pa vozil qrr, zato ne morem primerjati. če pa obe omenjeni primerjam z m3, pa je slednja še boljša (tudi od pp) in sicer po boljših povratnih informacijah in mirnosti, predvsem v nagibu.

tudi sam sem se na začetku moje moto poti spraševal isto kot don kihot in ti, in sem bil mnenja, da se tudi z st gumami da brusit(kar sem tudi počel). potem pa sem s prehodom na športnejše gume ugotovil, da pa le imajo tisto "dodano vrednost", seveda nekaj na račun manjše kilometrine, a je odtehtalo. ker ni ga čez občutek mirnosti in stabilnosti v ovinku. res je tudi, da s preobremenjevanjem st gume ima le ta lahko še krajšo življensko dobo kot ss guma, ki pa je nekako namenjena priganjanju. to sem doživljal tudi v praksi.

torej naj človek pove kaj misli. itak se potem vsak zase odloči.

se strinjam s teboj...ne vem pa če so prve besede tvoje...dani to opts nekih testov...

  • Všeč mi je 1
  • Ni mi všeč 2

Ustvarite račun ali se prijavite za komentiranje

Za objavljanje se morate najprej registrirati

Ustvarite račun

Registrirajte se! To je zelo enostavno!

Registriraj nov račun

Prijava

Že imate račun? Prijavite se tukaj.

Vpišite se
  • Zadnji brskalci   0 članov

    • Noben registriran uporabnik, si ne ogleduje to stran.
×
×
  • Ustvari novo...

Pomembne informacije

Z uporabo te strani se strinjate z uporabo piškotkov in se strinjate s pravili o varovanju zasebnosti!