Skoči na vsebino

Gume - Pnevmatike splošno, dimenzije, legalnost itd..


Priporočene objave

Objavljeno

pa noben me ni silil :book: sem načitan a!

LP Bajsi

Objavljeno

Mene razjeda še eno drugo vprašanje... Razvoj ST gum je res šel v tapravo smer... Mene bolj firbec matra če obstaja prava touring (ne sport touring) guma za te naše "klasične naked in ST motorje"... Primer: Se odpelješ "na skrajne konce" Evrope, do koder za tranzit po AC prevoziš "razmeroma hitrih 3000 km " v eno in drugo smer... Na takih furah si navadno "polno obložen", ko prideš na cilj si "ogleduješ deželo" ne divjaš, ne polagaš ovinkov, ne kolenčkaš... v sili razmer obdelaš kak makedam... In današnja ponudba gum po mojem takega izdelka v teh dimenzijah ne ponuja. Vse kar obstaja bo po sredini znucano... Enduro gume (nekaj v stilu za GSje) se pa teh dimenzij po mojem ne dobi... Kaj torej nataknit na cestni motor za "avtocestno" in tudi "rahlo avanturistično" kilometrino? A je treba res potovalni enduro za to nabavit? :glare:

Objavljeno

Metzeler Z8 Interact.

Objavljeno

A je treba res potovalni enduro za to nabavit? :glare:

Za stvar ki si jo opisal ja, če pa ni brezpotij pa vsaka moderna ST guma zdrži več kot ST guma izpred 10 let npr. Metzeler ima v naši dimenziji še vedno Maratonko 88, ni bogve kakšna guma, je pa zdržala preko 10kkm, ampak danes Z8 naredi bistveno več kilometrov ob neprimerno boljših performansah, pa sam sem staro Z6 ali pa D220ST vozil tudi po makadamu in snežnih zaplatah ter preživel....

Objavljeno

Mene razjeda še eno drugo vprašanje... Razvoj ST gum je res šel v tapravo smer... Mene bolj firbec matra če obstaja prava touring (ne sport touring) guma za te naše "klasične naked in ST motorje"... Primer: Se odpelješ "na skrajne konce" Evrope, do koder za tranzit po AC prevoziš "razmeroma hitrih 3000 km " v eno in drugo smer... Na takih furah si navadno "polno obložen", ko prideš na cilj si "ogleduješ deželo" ne divjaš, ne polagaš ovinkov, ne kolenčkaš... v sili razmer obdelaš kak makedam... In današnja ponudba gum po mojem takega izdelka v teh dimenzijah ne ponuja. Vse kar obstaja bo po sredini znucano... Enduro gume (nekaj v stilu za GSje) se pa teh dimenzij po mojem ne dobi... Kaj torej nataknit na cestni motor za "avtocestno" in tudi "rahlo avanturistično" kilometrino? A je treba res potovalni enduro za to nabavit? :glare:

:hmm: Problem pri makadamu je širina pnevmatike. Enaka guma širine 140 se na makadamu bistveno lepš pele kot 180.

Kar pa se obrabe po sredi tiče. Jaz gulim drug kompletz Roadsmarta. Letošna sezone je bila malo drugačna od prejšnjih, blo je več vožnje v dvoje, zato sem bil nežnejši z gasom, kar je obvarovalo boke. Vsaj polovica kilometrov je bla narjena polno naložen, to je ziher čez 200 kil, ( 130 jih prispevam sam jez :blush: ) Predno motor tako nakrcam v gumo pihnem 3 bare. Kljub nemalo avtocesti, je guma po 7000Km zdrava še za kaka 2 jurčka v istem tempu . Ni več popolnoma lepo okrogla, to je jasno, ni pa oglata. Sredina je še vedno bolša kot so boki. Mislim da bi z drugačnim režimom vožnje preživela tud čez 10 000Km, kar je po moje zelo dosti. :unsure:

Prepričan sem, da se ostale multicompound gume bistveno ne razlikujejo. je pa IMHO pomembno, da je guma res več komponentna. Metzeler in continental nista več komponentni. Ta efekt poskušajo doseči z različno trdimi deli karkase. (tako so mi razložili na continentalovem in Metzelerjevem štantu na lanskem EICMA salonu v Milanu)

enduro gume. . . morda imajo dalšo življensko dobo, ker imajo ZELO globok profil, česar cestne ne morjo met.

  • Všeč mi je 3
Objavljeno

Metzeler Z8 Interact.

Jo trenutno uporabljam in je daleč od "opisanega"... je odlična guma za "sport touring" - torej tudi "kolenčkanje" itd. super drži, ne drsi, res za vsakodnevno uporabo skoraj nimam pripomb... a daleč od "AC kilometrine" - v stilu nekaterih čoperskih ali enduro gum. Ne gre toliko za "problem makedama ali dežja"... problem je štirioglata guma po 6000 km AC! Jaz bi resno enduro gume gor nataknil, če bi se dobile dimenzije, ker bi verjetno bolj zdržale takšna potovanja. Lep primer je npr Gold Wing ki s svojimi kilami in navorom lepo prebavi zgledno kilometrino s svojimi gumami...

Se mi je zdelo da taka guma ne obstaja...

Sicer pa Z6 in Pilot road sta v Albaniji tudi 20 km tegale obdelali:

DSC00676.JPG

Objavljeno

čoperska guma je že v osnovi bolj štirioglata kot pa ST, vsaj kolikor se jaz spomnim,

druga stvar pa je moč teh "čoperjev", če so v moči primerljivi z ST motorji jim temu primerno tudi gume papca,

pa na GSu tudi ne verjamem da guma zdrži 20kkm oz. tista ki zdrži takšne kilometre za en kurc cesto drži

Meni je lani 5kkm do Estonije in nazaj Roadsmartko skvadratilo vendar sem jo v 400 kilometrih slovenskih rid naredil spet uporabno, Skupaj pa mi je zdržala 14kkm kar tudi ni malO

LP Bajsi

Objavljeno

Lep pozdrav...iščem primerne gume za supermoto moped. Trenutno zadaj BT, spredaj Pirelli. Obe potrebni zamenjave. Katere gume bi bile najbolj primerne za sport/turing vožnjo? Uglavnem ovinki.

Nedolgo nazaj me je kolega skorajda prepričal da nabaviva D211 Gp Racer, ampak po prebrani temi ko je gumo odprlo sem se dokončno premislil :D

V mislih sem imel D SportSmart...prednja S, zadnja M. Kaj svetujete?

Objavljeno

Lep pozdrav...iščem primerne gume za supermoto moped. Trenutno zadaj BT, spredaj Pirelli. Obe potrebni zamenjave. Katere gume bi bile najbolj primerne za sport/turing vožnjo? Uglavnem ovinki.

Nedolgo nazaj me je kolega skorajda prepričal da nabaviva D211 Gp Racer, ampak po prebrani temi ko je gumo odprlo sem se dokončno premislil :D

V mislih sem imel D SportSmart...prednja S, zadnja M. Kaj svetujete?

tisto k jo je "odprlo" je bla d211 gp..za pisto guma..

d211 gp racer pa dobiš v S, M in E trdoti..

SportSmart pa samo v eni..

Objavljeno

Jo trenutno uporabljam in je daleč od "opisanega"... je odlična guma za "sport touring" - torej tudi "kolenčkanje" itd. super drži, ne drsi, res za vsakodnevno uporabo skoraj nimam pripomb... a daleč od "AC kilometrine" - v stilu nekaterih čoperskih ali enduro gum. Ne gre toliko za "problem makedama ali dežja"... problem je štirioglata guma po 6000 km AC! Jaz bi resno enduro gume gor nataknil, če bi se dobile dimenzije, ker bi verjetno bolj zdržale takšna potovanja. Lep primer je npr Gold Wing ki s svojimi kilami in navorom lepo prebavi zgledno kilometrino s svojimi gumami...

Se mi je zdelo da taka guma ne obstaja...

Sicer pa Z6 in Pilot road sta v Albaniji tudi 20 km tegale obdelali:

Kar se mene tiče, so ST gume primerne za kakršnokoli srajne, od slabih cest, makadama, snega, itd. Je pa res, da ne zdrzijo vec kot 10.000km, vsaj pri moji voznji ne. Thja, oglatost na AC, huh? Ne se po AC vozit. Simpl k pasulj. Pejt po vzporedni regionalki in se bos moral fejst nagibat. ALI pa lahko naredis tud tko, da gres na AC pa butnes gas do amena, kolkr gre. Pr teh hitrostih pa tud na ST gumi na AC prides do roba.

Objavljeno

Kar se mene tiče, so ST gume primerne za kakršnokoli srajne, od slabih cest, makadama, snega, itd. Je pa res, da ne zdrzijo vec kot 10.000km, vsaj pri moji voznji ne. Thja, oglatost na AC, huh? Ne se po AC vozit. Simpl k pasulj. Pejt po vzporedni regionalki in se bos moral fejst nagibat. ALI pa lahko naredis tud tko, da gres na AC pa butnes gas do amena, kolkr gre. Pr teh hitrostih pa tud na ST gumi na AC prides do roba.

ne, niso primerne..prebavijo pa makedam..ne moreš rečt da je Z8 (k jih maš tok rad) isto primerna za makedam kot tourance..ni primerjave..

Objavljeno

Meni je lani 5kkm do Estonije in nazaj Roadsmartko skvadratilo

LP Bajsi

Zdaj si pa zamisli 5kkm samo v eno smer?

Jaz sicer komaj čakam na novo RS II, ki bo verjetno še boljša od Z8, a vseeno za touring AC kilometrino nobena od teh gum nikoli ne bo...

Objavljeno

ne, niso primerne..prebavijo pa makedam..ne moreš rečt da je Z8 (k jih maš tok rad) isto primerna za makedam kot tourance..ni primerjave..

A tourance pride v dimenziji 180? In debata se tle konca.

p.s. Na lepem makadamu, npr vrh Pohorja, od Rogle do Areha sm jst s svojimi takrat Z6 mirno peljal 70-100 po makadamu...

Objavljeno

A tourance pride v dimenziji 180? In debata se tle konca.

p.s. Na lepem makadamu, npr vrh Pohorja, od Rogle do Areha sm jst s svojimi takrat Z6 mirno peljal 70-100 po makadamu...

ja, in pol si zavil in zabremzal v trenutku..

prebavijo sem rekel..ne pa da so za makedam

Objavljeno

ja, in pol si zavil in zabremzal v trenutku..

prebavijo sem rekel..ne pa da so za makedam

Sej sva na isti strani, sam jst se vedno trdim, da makadam gum prakticno nihce ne nuca. Ajde, sem pa tja pasejo na kak maxi enduro motorcek, alla Capo pa GS. Večina teh motorjev sploh ne bo videla grdega makadama, kaj sele tezkega off-roada. Na lepem makadamu se pa da prov lusno peljat tud s kako ST gumo.

Primer: Moj sosed ima Capota in se z njim vozi izkljucno po asfaltu. Zato sem mu predlagal ST gumo. Pa sva vseeno zadnjic skocila na en hrib, na katerega se je vila nekaksna slaba makadamska cestica. Prisla sva gor brez kakrsnih koli problemov. Mogoce bi bilo s kako pravo offroad gumo lazje, ampak vsaka stvar ima dve plati: offroad guma je za en drek na cesti.

Objavljeno

. Pejt po vzporedni regionalki in se bos moral fejst nagibat.

Probaj se enkrat peljat npr do Toskane ali Genove, čez S Italijo po "vzporedni regionalki"...boš moral za kak dan podaljšat dopust, če ne boš prej na taki poti obupal...

Verjamem, da zadeva o kateri pišem, za veliko večino ni problem, sam sem pa v zadnjih 4 sezonah z mopedoma, ki jih obuvam v podobne gume, napravil 66000 km, kar je pa že pri stroških en faktor in je fajn mal preštudirat kaj obut za kam...

  • Všeč mi je 2
Objavljeno

Zdaj si pa zamisli 5kkm samo v eno smer?

Jaz sicer komaj čakam na novo RS II, ki bo verjetno še boljša od Z8, a vseeno za touring AC kilometrino nobena od teh gum nikoli ne bo...

5k km v eno smer? na xjr? 1300ccm japanski gumozder? Skorajda ni sans, nobena guma nima take zivljenjske dobe. Normalna izraba ST gume na xjr je recimo 7-8000km. Torej moras v vsakem primeru nekje enkrat menjat komplet. Torej ga vozis s seboj. Ni druge.

Objavljeno

Za Er6 se po mojem da dobit tud Metzeler Lasertec, k je mogoce celo miiicken bolj vzdrzljiva k kaka sport touring guma, sam je pa proti sport touringicam total sranje za peljat.

Objavljeno

1300ccm japanski gumozder? Normalna izraba ST gume na xjr je recimo 7-8000km.

Normalna izraba ST gume na XJR je brez problema med 10 in 12000 km! Ko bom prišel pod to mejo, bom zaradi "skrbi za zdravje" najbrž opustil motociklizem...

bi blo pa fajn to kilometrino ob kakem ekstremno daljšem potovanju še malo "nategniti"...Poudarjam NI PROBLEM kilometrina ampak OGLATOST, ki jo povzroča tranzit.

Objavljeno (popravljeno)

12000 naredis na xjr? ufff, mas pa res nezno rokico. Men na mojem skor ne uspe takih cifer skup spravit, vecina k jih poznam na xjr pa furajo do 8000maximalno.

Proti oglatosti se lahko boris samo z ovinki in/ali z bolj nafilano zadnjo gumo, recimo na 3,2.

Popravljeno . Popravil Dr_Jakob
Objavljeno

5000 kilometrov je bilo tja in nazaj, drugače pa na takih furah na moji XJR zdržijo tja do 14500 kilometrov (Z6 in Roadsmart) brez težav, lupljenja in podobnih zadev, pač do indikatorja jo porabim pol pa zamenjam. D220ST je malo sračkala med 4700 in 7500 kilometri mi je zdržala, več pa ne.

LP Bajsi

Objavljeno

Ja, saj večina, ki jih jaz poznam tud ne uporabljajo XJR za "dolgoprogaške podvige"... Kar se pa "nežne rokice" tiče... Dolomiti, Golica, Jezersko, in podobni "podvigi" tudi pri meni "prižgejo adrenalin" ki se mu nikakor ne uprem! ...in če bi moped večinoma za to uporabljal (kot precej SLO motoristov), bi tudi kilometrina gum bila v "tvojih številkah" čisto taprava...

Je pa problem če se npr odpraviš do Portugalske in nazaj, na mopedu pa imaš gumo s prevoženimi 5000 km... Tam boš menjal, ni druge... ali dal novo pred odhodom in to prišparal... Po EU so menda cene "tu nekje" in problema z menjavo ni, "zunaj" pa...

Objavljeno

Mene razjeda še eno drugo vprašanje... Razvoj ST gum je res šel v tapravo smer... Mene bolj firbec matra če obstaja prava touring (ne sport touring) guma za te naše "klasične naked in ST motorje"... Primer: Se odpelješ "na skrajne konce" Evrope, do koder za tranzit po AC prevoziš "razmeroma hitrih 3000 km " v eno in drugo smer... Na takih furah si navadno "polno obložen", ko prideš na cilj si "ogleduješ deželo" ne divjaš, ne polagaš ovinkov, ne kolenčkaš... v sili razmer obdelaš kak makedam... In današnja ponudba gum po mojem takega izdelka v teh dimenzijah ne ponuja. Vse kar obstaja bo po sredini znucano... Enduro gume (nekaj v stilu za GSje) se pa teh dimenzij po mojem ne dobi... Kaj torej nataknit na cestni motor za "avtocestno" in tudi "rahlo avanturistično" kilometrino? A je treba res potovalni enduro za to nabavit? :glare:

Zakaj pa ne bi dal na "čoperja" gum za "čoperja"?

Lahko pa pogledaš kaj podobnega temu: http://www.metzelerm...e/sport_touring

Objavljeno

Ja, saj večina, ki jih jaz poznam tud ne uporabljajo XJR za "dolgoprogaške podvige"... Kar se pa "nežne rokice" tiče... Dolomiti, Golica, Jezersko, in podobni "podvigi" tudi pri meni "prižgejo adrenalin" ki se mu nikakor ne uprem! ...in če bi moped večinoma za to uporabljal (kot precej SLO motoristov), bi tudi kilometrina gum bila v "tvojih številkah" čisto taprava...

Je pa problem če se npr odpraviš do Portugalske in nazaj, na mopedu pa imaš gumo s prevoženimi 5000 km... Tam boš menjal, ni druge... ali dal novo pred odhodom in to prišparal... Po EU so menda cene "tu nekje" in problema z menjavo ni, "zunaj" pa...

Do Portugalske in nazaj bo ST guma ( recimo ME Z6 intract ali Z8 interact ) zdržala brez problemov. V to sem prepričan. Samo jasno moraš štartat z novim kompletom in ne rabljenim. Jaz sem za Nordkap nataknil takrat prvič ME Z6 in sem bil mal skeptičen, vendar je zdržala brez problemov.

  • Všeč mi je 2

Ustvarite račun ali se prijavite za komentiranje

Za objavljanje se morate najprej registrirati

Ustvarite račun

Registrirajte se! To je zelo enostavno!

Registriraj nov račun

Prijava

Že imate račun? Prijavite se tukaj.

Vpišite se
  • Zadnji brskalci   0 članov

    • Noben registriran uporabnik, si ne ogleduje to stran.
×
×
  • Ustvari novo...

Pomembne informacije

Z uporabo te strani se strinjate z uporabo piškotkov in se strinjate s pravili o varovanju zasebnosti!