Skoči na vsebino

Gume - Pnevmatike splošno, dimenzije, legalnost itd..


Priporočene objave

Objavljeno

hja no ... nočem posploševat ... ampak sem nekoč nekje na Kalabriji po pomoti montiral 1 cm širšo gumo na Monstra (170/60 namesto 160/60) in mi je bilo bolj všeč ... motor je bil zadaj rahlo višji in imel sem boljši občutek pri nagibanju v ovinkih ... s to kombinacijo sem potem prvič podrajsal s tačko po tleh, če je to pač nek kriterij :-o ...

od takrat sicer iščem gume v originalnih dimenzijah dokler ne najdem optimuma za določen motor, ker verjetno nikoli ne veš kako bo kakšna sprememba vplivala na kakšen motor.

h.

Objavljeno

Hola!

@ hočmajstr: vem, sem bil zravn :) in ne, tega se ne da posploševat

ker zadnje čase spet dobivam kopico PMjev z vprašanji o gumah, evo vam en lep člančič v katerem si lahko preberete najvažnejše zadeve v zvezi z gumam in njihovim delovanjem, malce (fizikalnega) ozadja, pojmov, oznak itd... odlično za boljše razumevanje cele zadeve - upam da bo zato manj PMjev z vprašanji zame :whistle: sorči, sezona se je začela, nimam časa viset za računalnikom :naughty:

članek je sicer od Bridgestona, zato vas bo na začetku opozoril da nimate japonskega nabora znakov, kar seveda ni ovira, na nekaj grafih pač ne bo vseh napisov, ma ni blema :)

Bistveno_o_gumah.pdf

Objavljeno

Nekje na foromu sem že zasledil enako vprašanje kot ga imam sam vendar ne najdem odgovora. Na zadnji gumi se vidi da je do roba gume slab centimeter pri polaganju med tem ko je pri sprednji še dva centimetra ali več do roba. V čem bi naj bil problem, mogoče nepravilno polaganje?

Objavljeno
Nekje na foromu sem že zasledil enako vprašanje kot ga imam sam vendar ne najdem odgovora. Na zadnji gumi se vidi da je do roba gume slab centimeter pri polaganju med tem ko je pri sprednji še dva centimetra ali več do roba. V čem bi naj bil problem, mogoče nepravilno polaganje?

sploh ne..

se zgodi večkrat..

odvisno od tega kako guma leži na feltni in kako je guma oblikovana..

Objavljeno

Prva guma ima velikokrat več "rezerve" na loku kot zadnja, ni to nič takega :)

Objavljeno

Na motorju imam namesceni gumi Metzeler sportec m3 z oznako 4705, torej sta gumi stari skor 2 leti in pol. Profil je sicer se dober, vendar se mi zdi, da guma "ni prava". Lani sem se vozil z isto starimi Bridgestonkami (battlax al neki tazga xx) in sem imel veliko boljsi obcutek.

Kolk od vas bi te moje Metzelerke takoj zamenjalo z novimi gumami?

Objavljeno
Na motorju imam namesceni gumi Metzeler sportec m3 z oznako 4705, torej sta gumi stari skor 2 leti in pol. Profil je sicer se dober, vendar se mi zdi, da guma "ni prava". Lani sem se vozil z isto starimi Bridgestonkami (battlax al neki tazga xx) in sem imel veliko boljsi obcutek.

Kolk od vas bi te moje Metzelerke takoj zamenjalo z novimi gumami?

ti kr koj zamenjej .)

Objavljeno
Na motorju imam namesceni gumi Metzeler sportec m3 z oznako 4705, torej sta gumi stari skor 2 leti in pol. Profil je sicer se dober, vendar se mi zdi, da guma "ni prava". Lani sem se vozil z isto starimi Bridgestonkami (battlax al neki tazga xx) in sem imel veliko boljsi obcutek.

Kolk od vas bi te moje Metzelerke takoj zamenjalo z novimi gumami?

Pojdi jih na Raceland dokončat, tam bodo držale, je grobo :D

Objavljeno
Pojdi jih na Raceland dokončat, tam bodo držale, je grobo :D

ideja :naughty:

Objavljeno

Jaz sem motor kupil s zadnjo gumo 180, čeprav je v prometni navedeno 160. Torej, niti ne vem, kako se "normalno" pelje. Naslednji problem pa je, da sem želel kupiti BT010 oziroma BT020 pa nikjer ne najdem ustrezne dimenzije za zadnjo gumo (po internetnih prodajalnah). Baje naj bi se dobro obnesle tudi Pirelli Diablo na tem motociklu, ampak tudi teh nisem našel v ustrezni (torej 160) dimenziji. Ve kdo za kakšno dobro prodajalno, kjer imajo nekaj več izbire?

Objavljeno (popravljeno)

Dunlop nebi? V rangu BT020 je Roadsmart. V rangu Diabla pa Qualifier. Ne ene ne drugi ne problem dobiti v dimenziji 160, Šega v Cerknici ima na zalogi :)

Popravljeno . Popravil DeX
Objavljeno
Živjo! :unsure:

Vozim suzuki bandit 1200, na njem imam trenutno gume dunlop d220, sedaj pa mislim kupit bridgestone bt 21. Ima kdo kaj izkušenj s temi gumami, oziroma katere bi mi proročili?

Lp

Kolkr sm jst vozu to gumo morm rečt da ma guma zelo dober oprijem in dovoljuje dovolj globoke nagibe za sport-tourig gumo :OK: tako da če jo boš dal gor nimaš kej zgrešit...in pa še možnost maš zbirat trdote, da je pri strani mehka, po sredini pa bolj trda :)

Objavljeno (popravljeno)
Jaz sem motor kupil s zadnjo gumo 180, čeprav je v prometni navedeno 160. Torej, niti ne vem, kako se "normalno" pelje. Naslednji problem pa je, da sem želel kupiti BT010 oziroma BT020 pa nikjer ne najdem ustrezne dimenzije za zadnjo gumo (po internetnih prodajalnah). Baje naj bi se dobro obnesle tudi Pirelli Diablo na tem motociklu, ampak tudi teh nisem našel v ustrezni (torej 160) dimenziji. Ve kdo za kakšno dobro prodajalno, kjer imajo nekaj več izbire?

čakaj a ti za ZR7 ne najdeš gume al samo ne najdeš nobene v superakciji (20€ v hoferju) v tej dimenziji??? ma ne ga srat z diablo in podobnimi, gume je supersport tebi pa gre gor sport-touring in je vrh kape dosti. vse kar je v rangu dunlop 208 je več kot dovolj, oprijema preko glave in še obraba normalna.

sicer pa ti lahko povem da je za ta motor najboljši bridgestone ali dunlop, metzeler pa se sicer lepše vleže v ovinke ampak je problem nad 150 km/h z smerno stabilnostjo.

jaz grem nazaj na dunlop in sicer 208 zadaj in 208 R spredaj oz. nekaj v tem rangu če ne bom dobil 208.

Popravljeno . Popravil PERVY
Objavljeno

D208 in D208RR ne delajo več kakor sem zasledil. Namesto D208, oziroma med D208 in D208RR je Qualifier navadna. Super guma.

Drugače pa je na več mestih možno še vedno dobiti tako D208 kot D208RR iz zaloge.

Objavljeno
Drugače pa je na več mestih možno še vedno dobiti tako D208 kot D208RR iz zaloge.

saj ravno to pravim, dobra guma in še bolj ugodna sedaj ko je iz programa. jih bom v kratkem gor dal, samo še najdem jih ugodno (ponudbe 120-160 če kdo ve - na PM).

Objavljeno
D208 in D208RR ne delajo več kakor sem zasledil. Namesto D208, oziroma med D208 in D208RR je Qualifier navadna. Super guma.

Drugače pa je na več mestih možno še vedno dobiti tako D208 kot D208RR iz zaloge.

se še dajo dobit tudi čist nove

Objavljeno (popravljeno)

in to ti je dex tud spodi napisal...iz zaloge, logično da nove...ne verjamem pa da dotxx08

lp

Popravljeno . Popravil axilon
Objavljeno

Qualifier je v vseh pogledih bolš kot 208, tko da ne vem če bi se splačal prejšne gor dajat. Koker sem gledov cene je d208 celo dražja ko qlf...

Objavljeno
Qualifier je v vseh pogledih bolš kot 208, tko da ne vem če bi se splačal prejšne gor dajat. Koker sem gledov cene je d208 celo dražja ko qlf...

Zakaj? Zaupanje v gumo! Če gumo odlično poznaš (in si z njo zelo zadovoljen), potem je brezveze menjat samo za to, ker se ime mogoče lepše sliši. Kljub temu, da je mogoče lahko "tehnološko boljša", ni nujno, da bo ustrezala stilu vožnje.

Objavljeno

Imel sem D208 in RR. Zdaj imam qualifier navadno in je velik boljša in veliko več km na isti stil vožnje zdrži. Pri meni prej 3500 do 4000km, zdaj 6000+ z qual.

Priporočam ti da probaš Qualifier, ker so res vidno izboljšali gumo pri Dunlopu.

Objavljeno

Evo naročil Michelin PR2. Upam da bom zadovoljen. Me pa neki zanima, in sicer, sprednjo gumo imam sedaj gor 120/70 R17 (original še) in takšno sem seveda tudi naročil. Potem pa sem šel malo gledat v homologacijo imam pa notri napisano za spredno 120/60 R17. Sem šel potem še gledati po katalogu in za Bandita 1200 l. 2005 je za naked 120/60 za S (tacga imam jaz) pa je 120/70 ??

V bistvu me zanima, če me na tehničnem lahko kaj zajebava? Drugače je čisto vredu ta dimenzija, ker je itak bila gor že serijsko.

Lp,

Matevž

Objavljeno

Na tehničnem ti ne bodo težili zaradi tega.. Če imaš pa res res smolo, se pa lahko v to zapiči kakšen tečen policaj, ki prejšni dan ni dobil od žene. Ampak res malo verjetno, ker itak ne more vedet ali imaš predpisano dimenzijo 60 ali 70. Drugače je sploh neumno, da je kao dovoljena samo ena. Konec koncev so 120/60 in 120/70 gume delane za enako feltno (širina), razlika je le v tem, ali želiš da je motor boljši za hitro menjevanje smeri in prekladanje ovinkov (60) ali pa želiš nekaj več stabilnosti in mirnosti v hitrejših zavojih (70). To pa naj bo odločitev vsakega posameznika glede na stil vožnje.

Se pa jaz ne bi obremenjeval s tem, ker ti 99% ne bo noben težil :)

Objavljeno

Ma ja sej vem da se mi ni treba sekirat, samo sem raje preveril takole.

Tako da se zdaj sploh ne sekiram več. Samo še čakam da zmontiram gor in da bo mal bolš vreme :kva2:

Upam pa da je guma dobra ...

Lp

Objavljeno
Na tehničnem ti ne bodo težili zaradi tega.. Če imaš pa res res smolo, se pa lahko v to zapiči kakšen tečen policaj, ki prejšni dan ni dobil od žene.

Za tole bi mogu bit že kako leto na suhem :evilgrin:

Objavljeno

Metju:

Kje ti meri hitrost? Na kolesu spredi, zadi? Na menjalniku?

Ker, če ti meri spredej, ti bo z gumo 120/70 drugače kazalo(premalo)

Ustvarite račun ali se prijavite za komentiranje

Za objavljanje se morate najprej registrirati

Ustvarite račun

Registrirajte se! To je zelo enostavno!

Registriraj nov račun

Prijava

Že imate račun? Prijavite se tukaj.

Vpišite se
  • Zadnji brskalci   0 članov

    • Noben registriran uporabnik, si ne ogleduje to stran.
×
×
  • Ustvari novo...

Pomembne informacije

Z uporabo te strani se strinjate z uporabo piškotkov in se strinjate s pravili o varovanju zasebnosti!