Skoči na vsebino

Gume - Pnevmatike splošno, dimenzije, legalnost itd..


FalcoR

Priporočene objave

Tako bi se že splačal met doma ja, od polota je pa res precenjena, bi se jo pa dal na izi nardit. Je pa dobr če greš večkrat na dirkališče da maš kako prenosno sabo da lhk zamenjaš gume če si več dni tm. pa prostora tut ne rab ne vem kolk.

Povezava do komentarja
Delite na drugih straneh

Ja, prenosna je super za dirkališče, pa tudi drugače je fajn imet to doma, tudi če ne hodiš na dirkališče za več dni.. Se kar nabere nekaj EUR letno za menjave gum :)

No jaz k sreči nimam tega stroška ker ima "tast" doma profi montirko, tako da zamenjam tam kadar je potrebno..

Bolj me pa zanima kako zgleda centriranje doma.. Ni mi čisto jasno kako na tisto ročno centrirko, kjer kolo samo vpneš in počakaš, da se zavrti na najtežji del scentriraš gumo, ker pač nimaš ekrančka da bi ti pokazal na katero stran dat utež, ter koliko g.. :?

Ima kdo kakšen dober link kjer je postopek opisan, oziroma se da kje najt kakšno uredu literaturo na internetu na to temo? Če se še to naučim sam delat, sem zmagal, nobenega stroška več z menjavami :)

Povezava do komentarja
Delite na drugih straneh

če se guma gunca, daš utež na zgornjo stran, ko se guma ustavi. Koliko g pa probavaš. Simpl.

Pa seveda piko na ventilček.

Popravljeno . Popravil simonsi
Povezava do komentarja
Delite na drugih straneh

Ja sem pogledal zdajle par filmčkov na youtube. Nič ne komplicirajo fantje, kot si napisal, ponajdeš težko točko in na nasprotno stran daš pravilno količino uteži, da je stvar zbalansirana :)

Bom pomoje kar jutri nabavil tole ročno centrirko v Louisu.

Sem že mislil, ampak sem vedno imel v mislih kako to zgleda pri vulkanizerju, kjer ti centirka točno pokaže na točno kateri rob je treba dat in koliko, pa se mi je zdelo zakomplicirano..

Ampak pri ročnem centiraranju so fantje dajali uteži enostavno na sredino, oziroma enakomerno porazdeljeno na levi in desni rob in verjetno je tudi tako čisto ok :)

Povezava do komentarja
Delite na drugih straneh

Men je povedu en k se kr dost z dirkanjem ukvirja da si zmer sam na tako centrirko centrira in da je dost bolj natančn kokr tiste računalniške. Če je res pa ne vem!

Povezava do komentarja
Delite na drugih straneh

No potem pa super, jutri grem po tisto stojalo za centriranje, ima mogoče kdo kakšen predlog, kje pa uteži kupit? V Louisu je 80g tistih ploščic, vse skup nič, ene 4eur, se mi zdi čisto precenjeno.. Verjetno se da dobit kje tudi ceneje, bi kupil malo več tega, da bi bilo malo zaloge..

Popravljeno . Popravil Jure
Povezava do komentarja
Delite na drugih straneh

Skoraj na vseh motorjih (99,99%) se uravnotežijo kolesa statično, zato se uteži porazdelijo na dva enaka dela na platišču - na vsako stran polovico zahtevane mase. Pri vožnji z motorjem (tudi avtomobilom) se po statičnem uravnoteženju med vožnjo ne zaznavajo nobeni tresljaji. Običajno pri prvem kolesu motorja, kjer je ozko platišče ni problema, na zadnjem kolesu, kjer so dimenzije platišč že zelo velike (beri široke) bi zaradi velikih sil potrebovali dinamično uravnoteženje. Dinamično uravnoteženje bi bilo zelo priporočljivo zaradi sil, ki posledično nastanejo in se prenašajo na ležaje kolesa, ....itd. Problem, ki nastane pri din. urav. je veliko večja masa uteži, ki bi izgledale na vsakem motorju (predvsem šminkerskem) grdo oz. neatraktivno.

Profesionalni stroj za uravnoteženje motornih koles, kjer je možna nastavitev natančnosti na 0,5gr je praviloma najbolj natančen.

lp

Ankh

p.s. Tudi sam imam samo statično uravnotežena kolesa

Povezava do komentarja
Delite na drugih straneh

Izvedel sem za ene gume ko so ble na pisti, ampak kolega pravi da so take kot so (obrabljen rob gume) dobre za na cesto ... sedaj me pa zanima ce se splaca kupit taksne gume ki so ble nekaj krat na pisti, sicer ne ve katera znamka. Torej ce mi lahko kdo pomaga okol tega ... da ne bi kupil totalno zanic gume ....

Povezava do komentarja
Delite na drugih straneh

Izvedel sem za ene gume ko so ble na pisti, ampak kolega pravi da so take kot so (obrabljen rob gume) dobre za na cesto ... sedaj me pa zanima ce se splaca kupit taksne gume ki so ble nekaj krat na pisti, sicer ne ve katera znamka. Torej ce mi lahko kdo pomaga okol tega ... da ne bi kupil totalno zanic gume ....

kupi nove..230 evrov boš pa že dal..

pa si lahko miren

Povezava do komentarja
Delite na drugih straneh

Izvedel sem za ene gume ko so ble na pisti, ampak kolega pravi da so take kot so (obrabljen rob gume) dobre za na cesto ... sedaj me pa zanima ce se splaca kupit taksne gume ki so ble nekaj krat na pisti, sicer ne ve katera znamka. Torej ce mi lahko kdo pomaga okol tega ... da ne bi kupil totalno zanic gume ....

Samo gume te drzijo na cesti, jst nebi sparal !

Povezava do komentarja
Delite na drugih straneh

Izvedel sem za ene gume ko so ble na pisti, ampak kolega pravi da so take kot so (obrabljen rob gume) dobre za na cesto ... sedaj me pa zanima ce se splaca kupit taksne gume ki so ble nekaj krat na pisti, sicer ne ve katera znamka. Torej ce mi lahko kdo pomaga okol tega ... da ne bi kupil totalno zanic gume ....

Na to vprašanje ti ne moremo odgovorit, dokler ne poveš za katere gume gre.. Če gre za dirkalne gume, pa tudi če za tiste k so street legal (ala 211GP), potem je brezveze da kupuješ za na cesto, zato ker taka guma je pač narejena za pisto, rabi ful visoko delavno temperaturo in za na cesto ni ravno najboljša izbira..

Če pa gre za kakšno vmesno varianto, ki je že v štartu namenjena tudi za cestno vožnjo in se ve da z njo po cesti ni problema, ala GP Racer, Bt002 street, corsa 3, ipd in meniš, da potrebuješ tako športno gumo, potem pa kar..

Ampak jaz nekako tako vidim celotno zadevo.. Pomoje bi se splačalo kupit gumo z obrabljenim robom za na cesto nekomu, ki pač roba ne koristi toliko in se vozi bolj u izi, ter gume ponavadi obrabi po sredini. Ampak je pa fora v tem, da tak človek ne rabi ene superduperšportne gume, ki se je vozila po pisti, ker jo niti pribložno ne bo ogrel in je bolje da si kupi ene ST gume

Če pa kupuje gume en tišač, ki bi pač imel tako gumo zato ker jo bo dejansko izkoristil, je pa spet vprašanje koliko se splača kupit gumo, ki ima obrabljen rob. Ker pri tako vožnji se rabi pa ravno robove. Tudi na cesti ni težko roba fentat pred sredino, če se voziš malo bolj dinamično in po kakšnih bolj ovinkastih lokacijah.

Torej v vsakem primeru nakup takih gum ni optimalna odločitev.

Povezava do komentarja
Delite na drugih straneh

Na to vprašanje ti ne moremo odgovorit, dokler ne poveš za katere gume gre.. Če gre za dirkalne gume, pa tudi če za tiste k so street legal (ala 211GP), potem je brezveze da kupuješ za na cesto, zato ker taka guma je pač narejena za pisto, rabi ful visoko delavno temperaturo in za na cesto ni ravno najboljša izbira..

Če pa gre za kakšno vmesno varianto, ki je že v štartu namenjena tudi za cestno vožnjo in se ve da z njo po cesti ni problema, ala GP Racer, Bt002 street, corsa 3, ipd in meniš, da potrebuješ tako športno gumo, potem pa kar..

Ampak jaz nekako tako vidim celotno zadevo.. Pomoje bi se splačalo kupit gumo z obrabljenim robom za na cesto nekomu, ki pač roba ne koristi toliko in se vozi bolj u izi, ter gume ponavadi obrabi po sredini. Ampak je pa fora v tem, da tak človek ne rabi ene superduperšportne gume, ki se je vozila po pisti, ker jo niti pribložno ne bo ogrel in je bolje da si kupi ene ST gume

Če pa kupuje gume en tišač, ki bi pač imel tako gumo zato ker jo bo dejansko izkoristil, je pa spet vprašanje koliko se splača kupit gumo, ki ima obrabljen rob. Ker pri tako vožnji se rabi pa ravno robove. Tudi na cesti ni težko roba fentat pred sredino, če se voziš malo bolj dinamično in po kakšnih bolj ovinkastih lokacijah.

Torej v vsakem primeru nakup takih gum ni optimalna odločitev.

Se strinjam z vsem, razen z močneje obarvanim prvim delom odstavka ne.

Popravljeno . Popravil EAST
Povezava do komentarja
Delite na drugih straneh

Se strinjam z vsem, razen z močneje obarvanim prvim delom odstavka ne.

me pa prov zanima zakaj ne

aja sej res..za po zadnji se vozit

Popravljeno . Popravil biker77
Povezava do komentarja
Delite na drugih straneh

Nekaj me zanima...

Sprednja guma, ki jo imam sedaj je napačnih dimenzij. Namesto 120/60/17 je nameščena 120/70/17...Kako to vpliva na števec hitrosti (kaže manj ali več in koliko procentov laže števec), na samo dinamiko vožnje?

Lp Boštjan

Povezava do komentarja
Delite na drugih straneh

Guma je malenkost večjega premera (višina gume je 70% širine namesto 60%). Pomeni, da se pri enaki hitrosti kolo vrti malenkost počasneje. Z malo računanja boš prišel do natančnega podatka.

Povezava do komentarja
Delite na drugih straneh

Nekaj me zanima...

Sprednja guma, ki jo imam sedaj je napačnih dimenzij. Namesto 120/60/17 je nameščena 120/70/17...Kako to vpliva na števec hitrosti (kaže manj ali več in koliko procentov laže števec), na samo dinamiko vožnje?

Lp Boštjan

števec ti bo kazal približno 4% premalo, torej ko se boš po števcu peljal 100 bo hitrost 104km/h, ampak to se ravno pokrije z tistim tovarniškim odstopanjem, tako da bi ti znal kazat realno hitrost, sploh pa je predpogoj za to da ima tvoj moped senzor hitrosti na prvem kolesu, ker ponavadi imajo na gredi v menjalniku

Povezava do komentarja
Delite na drugih straneh

Bom pomoje kar jutri nabavil tole ročno centrirko v Louisu.

Sem mislil kupit tole od lojza, pa sem razočaran ugotovil, da si nimam kaj pomagat z njo. Endure imajo sprednje akse tanjše od 17mm.

A je te ročne centrirke že kdo sam delal? Kakšne ležaje uporabit?

Povezava do komentarja
Delite na drugih straneh

aaaaaaaaaaaaaaaaa dans sm gume zamenjal .... in sem dal 46€ za j***** menjavo gum :headbang: :headbang: :headbang:

Fora je pa v tem da mi jih je mehanik demontiral ... ker pac sam ne znam ... in nimam pravega orodja ipd.

Povezava do komentarja
Delite na drugih straneh

Meni tudi, pa mi je računal samo 20€

ce bi meni tolk kasirali bi bil zdaj nasmejan do uses ... sam da pa sm pa tolk dal samo zato ker mi je moral mehanik dol gume dobit ... mislim to se mi pa ze zdi malo brutalno ... se bom moral naucit sam pobrat kolesa dol, da bom potem sam 12€ placal za montazo, samo ko ne vem kaj vse potrebujem pa katere kljuce, kaj je treba odvit ipd. :unsure:

Povezava do komentarja
Delite na drugih straneh

jao :headbang:

mene je tud šokiralo ko sem lani moral odštet 35€ za menjavo..

naslednjič menjam sam...

da sam vzameš dol rabiš... zadnje in sprednje stojalo..

sem že slišal da imajo nekateri samo zadnji in ga na sredini dvignejo z dvigalko...

tako da podprejo mašino.

GSXR 600 k1-k3

z klikom na zgornjo povezavo si downloadaj service manual za tvoj motor.. tam je vse napisano in narisano.

lp

Popravljeno . Popravil m@dness
Povezava do komentarja
Delite na drugih straneh

aaaaaaaaaaaaaaaaa dans sm gume zamenjal .... in sem dal 46€ za j***** menjavo gum :headbang: :headbang: :headbang:

Fora je pa v tem da mi jih je mehanik demontiral ... ker pac sam ne znam ... in nimam pravega orodja ipd.

Fuck, tole je blo pa drago k svina.. :headbang: :headbang: :headbang:

Povezava do komentarja
Delite na drugih straneh

Ustvarite račun ali se prijavite za komentiranje

Za objavljanje se morate najprej registrirati

Ustvarite račun

Registrirajte se! To je zelo enostavno!

Registriraj nov račun

Prijava

Že imate račun? Prijavite se tukaj.

Vpišite se
  • Zadnji brskalci   0 članov

    • Noben registriran uporabnik, si ne ogleduje to stran.
×
×
  • Ustvari novo...

Pomembne informacije

Z uporabo te strani se strinjate z uporabo piškotkov in se strinjate s pravili o varovanju zasebnosti!