Skoči na vsebino

Gume - Pnevmatike splošno, dimenzije, legalnost itd..


FalcoR

Priporočene objave

pa si ziher da si prav gledu.. enduro majo ponavad na tulk barov.. js mam na mojem 1,8 bara spredaj pa 2,0 bara zadaj ;)

gume.jpg

Evo ... pise pritisk hladnih pnevmatik .............................. kg/cm2 1.5 psi 21.3

LOL!?!?!

pritisk hladnih pnevmatik s sopotnikom ................. kg/cm2 1.8 psi 25.5

Povezava do komentarja
Delite na drugih straneh

Za ker tip motorja je predpisan tak tlak?

Močno dvomim, da je to prav.

Najnižji tlak, ki sem zasledil da se uporablja je 1,3bar za D211 pri "odličnih" krogih na grobniku.

Glede na dimenzijo, ki jo imaš, se mi to zdi premalo...

Povezava do komentarja
Delite na drugih straneh

Tovarniški pritiski za Z750 '04 2.9 2.5 bar,te mi takole i najbol paše na cestnih gumah. Kolk na GP racer preporočujete (cestna poraba)?

Povezava do komentarja
Delite na drugih straneh

-Ne bo držalo. Pumpaj nominal+0.3 pa bo vse drugač. Pa ob prilki boš dal za sodček pira. Pa še to-ne pisat takih o zaviranju v ovinek - pravi motoristi in s tem mislim tiste, ki obvladajo, zavirajo do PREVOJA-zamislite se kje ste vi ?! Pika.

-Ker si na ženinem mopedu skrajševal trail, pa si ji naredil moped za zaprte ovinke. Po ravnem pa bo postal malo nemiren pri višjih hitrostih. Na obrabo gum s tem ne vplivaš. Najbrž bi bilo boljše, da bi ji npr. kupil cokle/bafike, če bi hotu, da se bo varneje hitro peljala.... in tudi lahko varno ustavila (beri stopila na tla). :rolleyes:

Kaj točno prinese teh 0,3 plusa v gumah? Boljši oprijem? Manjšo obrabo? Za oprijem bi si mislil da je kvečjem slabši, če je guma bolj napumpana? :? :book: :wacko: Saj vem da neč ne vem :headbang: , zato pa je forum, A ne?

:naughty:

Povezava do komentarja
Delite na drugih straneh

Po filingu, jst 2.3, 2.6 :)

Popravljeno . Popravil Jure
Povezava do komentarja
Delite na drugih straneh

dosti jih dirkalne gume za na cesto pumpa 2.2 , 2.3 spredaj in 2.5 , 2.6 zadaj

Povezava do komentarja
Delite na drugih straneh

Saj ni nihče govoril o oprijemu. Če gumo pobira, potem je oprijem dober. A sem tako kompleksno napisal ?

Kaj se z gumo dogaja, ko je premalo/preveč napumpana pa nebi tukaj. Poglej topic o gumah, pa kako je guma narejena (platno,ojačitve,stene,..) in iz tega razberi zakaj taka obraba. Saj ni neka umetnost, samo noben si ne vzame 15minut časa, da bi razmislil. In boš vedel za zmeraj. In seveda najlažje je kriviti proizvajalca oz. še bolje -prodajalca. Če guma drži v danih razmerah,ta služi svojemu namenu. Prav zato mi je tudi topic na MS, kjer pišejo koliko je kdo prevozil z kakšno gumo, čista neumnost. Kot bi jaz povedal, da sem pojedel tono krompirja v svojem življenju. Eni bi nato šli podirat moj "rekord", drugi bi jedli posledično le zrezke, tretji pa bi ostali v precepu, ker nebi vedeli kaj moja izjava pomeni. Skratka odgovor(i) brez vsebine.

Meni sam pogled na tako gumo (v klin) pove predvsem koliko občutka ima voznik za surovo tehniko/fiziko in nikakor kam/kako/... vozi. Itak je za pričakovat, če ne delaš polnega nagiba, da bo ostal rob, saj so motorji večinoma voženi po Slovenskih cestah in pa z mero rezerve (beri ne do stopalk). Center/špica pa je drugo. Pač pove kako se v danih razmerah prenašajo sile, kar posledično pridonese specifični obrabi.

Jaz ponavadi v izogib abnormalni obrabi uporabim "tehniko ugotavljanja temperature plašča z roko", da ugotovim/predvidim obrabo npr. nove gume in temu primerno do/od-pumpam in sicer kako se guma segreje po KRATKI vožnji pri predvsem jutranjih temperaturah. Posledično iz temperature predpostaviš kaj se z gumo dogaja in kako jo bo pobralo. Priznam, da sem uspešen le pri okoli 70% gum a se obnese. Iz prakse vidim tudi to - ko gumo npr. v 500-800km tako malo "ošiliš" rabiš nato cca. 2000-3000 km z pravimi parametri, da jo nekako spraviš na "prave tire" obrabe.

Še nekaj - moj namen je samo nakazat smer razmišljanja - zato tudi tak odgovor in pa nikakor nobene vrstice ne jemati osebno. Vsi imamo znanja kakor tudi neznanja.

Povezava do komentarja
Delite na drugih straneh

-Ne bo držalo. Pumpaj nominal+0.3 pa bo vse drugač. Pa ob prilki boš dal za sodček pira. Pa še to-ne pisat takih o zaviranju v ovinek - pravi motoristi in s tem mislim tiste, ki obvladajo, zavirajo do PREVOJA-zamislite se kje ste vi ?! Pika.

ahem. "nominal" (na cesti) je vecinoma 2.3-2.5 spredaj in 2.5-2.9 vzadaj (odvisno tudi od nosilnega indeksa gume; gume na er-5 ne bos enako pumpal kot na FJR, se strinjas?) . sedaj, ce pumpas 0.3 vec v gumo delas "nekaj narobe". ne vem kdo bi priporocal pumpanje gum na vec kot + 0.2 od "nominale". vecinoma se pumpa + 0.1.

ampak dobro. ce tebi tako pase ok.

glede zavirnja v ovinek: poznam oba nacina zaviranja in uporabljam tistega, ki v dani situaciji pase. probaj. porocaj.

najbrz nisem pravi motorist, samo kaferejser (s tem da so "kafici" po 500 km oddaljeni eden od drugega).

pa vse skupaj pase bolj v gume - splosno.

Povezava do komentarja
Delite na drugih straneh

ahem. "nominal" (na cesti) je vecinoma 2.3-2.5 spredaj in 2.5-2.9 vzadaj (odvisno tudi od nosilnega indeksa gume; gume na er-5 ne bos enako pumpal kot na FJR, se strinjas?) . sedaj, ce pumpas 0.3 vec v gumo delas "nekaj narobe". ne vem kdo bi priporocal pumpanje gum na vec kot + 0.2 od "nominale". vecinoma se pumpa + 0.1.

ampak dobro. ce tebi tako pase ok.

glede zavirnja v ovinek: poznam oba nacina zaviranja in uporabljam tistega, ki v dani situaciji pase. probaj. porocaj.

najbrz nisem pravi motorist, samo kaferejser (s tem da so "kafici" po 500 km oddaljeni eden od drugega).

pa vse skupaj pase bolj v gume - splosno.

iCE, najprej:- ne jemlji zadeve osebno in se ne spuščaj na osebni nivo, če se moje mnenje/nasvet/... ne poklapa s tvojim razmišljanjem ali karkoli že počneš, pa tvoje moderatorstvo "gor ali dol". In ne dam se izzvati na tvoje "probaj. porocaj." Sem le podal mnenje/priporočilo kolegu na cesti, ki ima vprašanje oz. težavo. Ali pa je to morda tvoja indirektna želja, da te naslednjič pred komitanjem posta osebno vprašam za "žegen" ?

Drugo:-preberi kaj človek sprašuje, za kateri moped gre in kaj sem napisal. Predvsem pa jemlji vsebino(e) kot CELOTO.

Tretje:-sploh ne vem kaj si s svojim zadnjim postom želel povedati (in me po pravici povedano niti ne zanima).

Četrto:-se pa strinjam z zadnjo vrstico tvojega posta, ki mi je tudi edina logična in razumljiva glede na vsebino mojih postov in postov v povezavi.

Se pa opravičujem za off topic a mislim, da je bilo to potrebno povedati. Ice-pa brez zamere.

Povezava do komentarja
Delite na drugih straneh

Verjetno bo kar prav, 125ke imajo vse predpisan precej manjši tlak, ker so tudi precej lažje.

Povezava do komentarja
Delite na drugih straneh

Mah kurac. Jutri grem preverit na crpalko, ker res izgubim zaupanje v motor pred ovinkom. Bom jst to ju3 preveril, pa sporocim, kako se je obneslo. Upam, da bo boljse :S

Povezava do komentarja
Delite na drugih straneh

Včeraj bil na marofu in mi je začelo precej cufat gume (GP Racer Medium).

Vem, da so ble že debate o tej temi o različnih načinov trganja gume in vzrokih za to. Rebound?

Ve kdo kaj je razlog za tole? Predvsem prva je precej načeta. Jo je šlo precej včeraj, pa je bila čisto nova :wacko: Zadnja je pa malo načelo samo čisto na koncu, pa še to le na levi strani..

post-1190-1240819750_thumb.jpg

post-1190-1240819801_thumb.jpg

post-1190-1240819807_thumb.jpg

post-1190-1240819815_thumb.jpg

Povezava do komentarja
Delite na drugih straneh

kurc..zgleda da marof in dunlop gp racer nista glih prjatla..

tut men jo je že drugič, sam zdej na drugem motorju pobral..

tokrat mislim da ni problem v vzmetenju ampak kr v kombinaciji marof-gp racer

Povezava do komentarja
Delite na drugih straneh

pozdravljeni. mam yamaho r125. zadaj je guma 130/70 17M/C 62S(H).... 130 vem da pomeni širino gume..kaj pa ostalo?.... sedaj pa mene zanima če bi lahko dal gor gumo 150 širine, ( samo nevem kaj potem mora biti drugače...tista 70 17m/c...blablabla).... če je možno da bi dal gor 150?...kaj se bi s tem spremenilo, bi bilo bolje ali slabše za vožnjo?.... in kako širino bi moral dat spredaj?...sedaj je 100/80 17m/c52s(h)..... bi moral dat gor 120?..hvala za odgovore

Povezava do komentarja
Delite na drugih straneh

iCE, najprej:- ne jemlji zadeve osebno in se ne spuščaj na osebni nivo, če se moje mnenje/nasvet/... ne poklapa s tvojim razmišljanjem ali karkoli že počneš, pa tvoje moderatorstvo "gor ali dol". In ne dam se izzvati na tvoje "probaj. porocaj." Sem le podal mnenje/priporočilo kolegu na cesti, ki ima vprašanje oz. težavo. Ali pa je to morda tvoja indirektna želja, da te naslednjič pred komitanjem posta osebno vprašam za "žegen" ?

???

ne sklepaj po sebi za druge (ali "mijaouuuu").

s "probaj porocaj" sem mislil tocno to, kar sem napisal. probaj razlicne nacine zaviranja in porocaj kaj in kako. ce noces, no skin off my back.

Drugo:-preberi kaj človek sprašuje, za kateri moped gre in kaj sem napisal. Predvsem pa jemlji vsebino(e) kot CELOTO.

no, in kaj sprasuje ? koliko naj pumpa gume ali zakaj mu pozira gume po straneh bolj kot na sredini ?

najbrz ima tudi varadero nek predpisan razpon napihovanja gum (2.5 in 2.5/2.9) in ce potem dodas dodatnih 0.3 bara........ ja no, ce ti pase.

ne se cuditi ce transa skace kot kobilica po cesti. zadeva je lahko se nevarna, ce s tako napihnjeno gumo priletis na rob kaksne udarne jame na cesti (katerih baje v slovenji ni malo).

drugace povedano, tudi pnevmatika sama opravlja dolocen delez blazenja udarcev, ki delujejo preko podvozja na celoten sistem.

Tretje:-sploh ne vem kaj si s svojim zadnjim postom želel povedati (in me po pravici povedano niti ne zanima).

ok.

Četrto:-se pa strinjam z zadnjo vrstico tvojega posta, ki mi je tudi edina logična in razumljiva glede na vsebino mojih postov in postov v povezavi.

Se pa opravičujem za off topic a mislim, da je bilo to potrebno povedati. Ice-pa brez zamere.

yep. logika. mhm.

Povezava do komentarja
Delite na drugih straneh

130 je širina, 70 pomeni procent od širine in predstavlja višino gume, zadnje pa kolko palično je platišče. No, sicer pa, debata o tem koliko je smotrno dajati širšo gumo na določeno platišče je že dostkrat predebatirana. Sam sem vedno za original varianto, več pa naj ti povejo kateri iz izkušenj na podobnem motorju.

Četudi boš zadaj menjal gumo z drugačno, jaz spredaj kaj dosti ne bi spreminjal

LP

Popravljeno . Popravil axilon
Povezava do komentarja
Delite na drugih straneh

... kratko poročilo o D Roadsmart ...

... prednja 10 kkm - po zunanjih robovih ni več legalna, sredina 3 mm profila ...

... zadnja 6 kkm - povsem legalna, po celotni porvšini še 3 mm profila ...

... način vožnje: lagano sportski (nikoli sopotnika) ...

... ceste: največ regionalnke, nekaj malega tudi AC in dirkališče ...

... v dežju OK (testirano, prverjeno), po suhem OK ...

... motor se obnaša zelo nevtralno, je vodljiv, kljub izrabi profila na prednji pnevmatiki v ovinkih ne trese ...

... večjo izrabo zunanjih robom prednje pnevmatike pripisujem: vožnji ne dirkališču cca. 60 km, veliki teži motorja (260 kg) ...

... do sedaj najboljša guma, ki sem jo vozil v svoji ne tako kratki karieri. Odlična izbira za touring motocikle, tudi za tiste, ki včasih želijo na pisto ali si privoščijo športno vožnjo ...

... na pisti sta se obe pnevmatiki kar precej svaljkali, kar je zaradi obremenitve povsem normalno ...

... priporočam ...

Povezava do komentarja
Delite na drugih straneh

...

no, in kaj sprasuje ? koliko naj pumpa gume ali zakaj mu pozira gume po straneh bolj kot na sredini ?

najbrz ima tudi varadero nek predpisan razpon napihovanja gum (2.5 in 2.5/2.9) in ce potem dodas dodatnih 0.3 bara........ ja no, ce ti pase.

ne se cuditi ce transa skace kot kobilica po cesti. zadeva je lahko se nevarna, ce s tako napihnjeno gumo priletis na rob kaksne udarne jame na cesti (katerih baje v slovenji ni malo).

drugace povedano, tudi pnevmatika sama opravlja dolocen delez blazenja udarcev, ki delujejo preko podvozja na celoten sistem.

...

Ma kar nekaj. Poslušaj - glede na tip okvirja, maso, vzmetenje takega motocikla nikol z manj (sploh pa 0,1) povprečen voznik ne bo opazil spemembe. N I K O L I. Mislim, da sploh še nisi doumel kljub, da baje dosti bereš, kaj se dogaja z okvirjem, kaj šele z gumo pri takih motociklih - naprej sploh ne mislim razlagat. Pa v priročniku piše še kaj- če bi bral dovolj natančno/bil dosleden/pedanten in jemal zadevo kot celoto bi razbral, da naj bi bil povprečen voznik težek cca. 75kg in nanj nastavljeno default stanje/vzmetenje/tlaki/..., kar ti tako z veseljem slepo citiraš.

V naprej pa ti še napišem, če se slučajno zmotiš in misliš napisati, da ti pa vendarle npr. na svojem Banditu pa to razliko po 0,1 čutiš, bodi raje kar tiho, ker ima zadeva (ciljna in tvoja) cevni okvir, koncepta kjer je glavno vlogo igrala zanesljivost in budžet in tisto kar ti čutiš oz. točneje rečeno"misliš, da čutiš",si žal to napačno razlagaš. Če boš kdaj želel doseči tako znaje, katerega priznam, da ga tudi jaz žal nimam, se boš moral najmanj presesti na kak drug moped, zvoziti (nekaj)10 kompletov gum in skrbno opazovati... pa ne samo njihove efekte. Pa še takrat dostikrat ne boš vedel kaj v različnih situacijah storiti. Toliko-da malo premisliš o širini problema.

Glej, sej lahko pumpa(š) tud po 0,1 ampak tako gume, do konca njene življenske dobe (če je sedaj recimo pred ali do 1/2) ne spraviš nazaj, kaj šele opaziš spremembe v voznih lastnostih ciljnega motocikla. Nikakor tudi,da na gumi pobereš nastalo špico kot ima težavo kolega.

Pa prosim, da objav oz. njihove vsebine ne jemlješ parcialno/jih seciraš, ker samo vnašaš zmedo. S temi vrsticami sem zadevo zaključil. Vsaj z moje strani.

Povezava do komentarja
Delite na drugih straneh

Mene zanima kulk je kej smiselno kupovat rabljene dirkalne gume za na pisto, ker vidim da je kar nekaj ponudbe in dokaj ugodne cene.

Povezava do komentarja
Delite na drugih straneh

Če so gume ohranjene in ne predrage, potem je vsekakor smiselno. Moraš pa pogledat tudi dot, kakšnih starih dirkalnih gum jaz nebi kupoval. Dirkalne gume naj bi se načeloma hitreje starale, ker menda nimajo toliko aditivov proti staranju kot cestne, ker jih pač ne potrebujejo. Ko so bile pa enkrat uporabljene, potem se pa sploh proces staranja pospeši.

Poglej kakšne so in najdi kakšno uredu varianto. Bodi pa pozoren tudi na to, da eni prodajajo gume, ki so po robovih že skoraj fertik in bi za na cesto recimo še bile, za preganjanje na dirkališču pa skorajda ne.

__________________

Včeraj bil na marofu in mi je začelo precej cufat gume (GP Racer Medium).

Vem, da so ble že debate o tej temi o različnih načinov trganja gume in vzrokih za to. Rebound?

Ve kdo kaj je razlog za tole? Predvsem prva je precej načeta. Jo je šlo precej včeraj, pa je bila čisto nova :wacko: Zadnja je pa malo načelo samo čisto na koncu, pa še to le na levi strani..

post-1190-1240819750_thumb.jpg

post-1190-1240819801_thumb.jpg

post-1190-1240819807_thumb.jpg

post-1190-1240819815_thumb.jpg

Anyone? :?

Popravljeno . Popravil Jure
Povezava do komentarja
Delite na drugih straneh

Če so gume ohranjene in ne predrage, potem je vsekakor smiselno. Moraš pa pogledat tudi dot, kakšnih starih dirkalnih gum jaz nebi kupoval. Dirkalne gume naj bi se načeloma hitreje starale, ker menda nimajo toliko aditivov proti staranju kot cestne, ker jih pač ne potrebujejo. Ko so bile pa enkrat uporabljene, potem se pa sploh proces staranja pospeši.

Če je to mišljeno tudi za nove dirkalne gume, ti lahko povem, da to ne drži, kajti Dunlop GP štiri leta stare so delale na Panoniji BP, kak je pa s tem, ko so že enkrat vožene pa ne bi vedu.

Povezava do komentarja
Delite na drugih straneh

Ustvarite račun ali se prijavite za komentiranje

Za objavljanje se morate najprej registrirati

Ustvarite račun

Registrirajte se! To je zelo enostavno!

Registriraj nov račun

Prijava

Že imate račun? Prijavite se tukaj.

Vpišite se
  • Zadnji brskalci   0 članov

    • Noben registriran uporabnik, si ne ogleduje to stran.
×
×
  • Ustvari novo...

Pomembne informacije

Z uporabo te strani se strinjate z uporabo piškotkov in se strinjate s pravili o varovanju zasebnosti!