Skoči na vsebino

Gume - Pnevmatike splošno, dimenzije, legalnost itd..


FalcoR

Priporočene objave

Hvala za odgovore.

RVT, hvala za preglednico, sem si jo spravil, če se slučajno kdaj spravim na Grobnik. Zakaj pa je to tako, da je v vročem treba mehkejšo zmes? Na drugih dirkališčih je ravno obratno kolikor vem, neka čudna specifika na Grobniku torej.

Kmečka pamet bi rekla, da se mehkejša zmes pregreje na grobem vročem asfaltu, kot je na Grobniku.

Grobnik kot veš ima zelo grob asvalt napram drugim dirkališčem in je pravi uničevalec gum in velika obremenitev za vse gume in voznike. Včasih ko je na grobniku asvalt biu še nov se je vozilo tam po "kmečki logiki" za vroče trdo gumo za hladnej mehko. No po več letih pa se je to predvsem zaradi obrabe asfalta to spremenil ( ena od teorij, ki jo zagovarja kar nekaj poznavalcev grobnika ter gum)in sedaj bolj ko je vroče bolj mehko gumo in obratno. To je predvsem posledica tega ( po domače bom povedu da bo vsem jasn :naughty: ) da včasih se je guma vozila po vrhovih teh kamenčkov v asvaltu in po tokih letih se se te špičke tok znucale da se guma po teh špičkah ni mogla več "prijet" in so mogl začet uporabljat gume k je tok mehka, da se sedaj lahko ugrezne v te razpoke in ne držijo več vršički ampak stene teh razpok med kamnčki. Se še enkrat opravičujem za kmečko razlago :blush:

Drugač pa Grobnik je res ena "motokros steza" med dirkališči sam je pa tut nekaj: Fantje k se naučijo zares hitr pelat po Grobniku jih Grobnik že zarad svojeglavega "značaja" prisil, da če hočejo bit hitri morajo obvezno do potankosti spoznat delovanje vzmetenja, gum, agregata, prenosov, tlakov in trdot gum za vse temperature .... uglavnem tok parametrov je na grobniku za upoštevat, da ko se tega navadš ti je vsepovsod milina in je velikovečja težava Grobnik tujcem kot pa fantom z Grobnika druga dirkališča. No uglavnem kokr je Grobnik že dotrajan in svojeglav je pa tut za nekaj dobr :yes:

Povezava do komentarja
Delite na drugih straneh

Grobnik kot veš ima zelo grob asvalt napram drugim dirkališčem in je pravi uničevalec gum in velika obremenitev za vse gume in voznike. Včasih ko je na grobniku asvalt biu še nov se je vozilo tam po "kmečki logiki" za vroče trdo gumo za hladnej mehko. No po več letih pa se je to predvsem zaradi obrabe asfalta to spremenil ( ena od teorij, ki jo zagovarja kar nekaj poznavalcev grobnika ter gum)in sedaj bolj ko je vroče bolj mehko gumo in obratno. To je predvsem posledica tega ( po domače bom povedu da bo vsem jasn :naughty: ) da včasih se je guma vozila po vrhovih teh kamenčkov v asvaltu in po tokih letih se se te špičke tok znucale da se guma po teh špičkah ni mogla več "prijet" in so mogl začet uporabljat gume k je tok mehka, da se sedaj lahko ugrezne v te razpoke in ne držijo več vršički ampak stene teh razpok med kamnčki. Se še enkrat opravičujem za kmečko razlago :blush:

Razlaga je že fajn :OK::OK:

Ampak kako pa da potemtakem folk ne vozi čez celo leto mehkih gum.. Ko je hladneje vozijo trše gume, ampak trša guma je že sama posebi bolj kompaktna in se ne "ugreza tako dobro med te razpoke", zdej če je pa še hladneje zunaj, se po moji logiki pa še manj :hmm: Zakaj torej ob hladnejšem asfaltu trše gume, ker že mehke se ob hladnejših dneh manj "prijemajo v asfalt", kaj šele trde :hmm:

Popravljeno . Popravil Jure
  • Ni mi všeč 2
Povezava do komentarja
Delite na drugih straneh

trance_19_hmm.gif bitumensko vezivo v asfaltni masi drži gumo, zato pa več je bitumna bolj trdo gumo lahko uporabljaš, manj bitumna - bolj mehka
Povezava do komentarja
Delite na drugih straneh

Razlaga je že fajn :OK::OK:

Ampak kako pa da potemtakem folk ne vozi čez celo leto mehkih gum.. Ko je hladneje vozijo trše gume, ampak trša guma je že sama posebi bolj kompaktna in se ne "ugreza tako dobro med te razpoke", zdej če je pa še hladneje zunaj, se po moji logiki pa še manj :hmm: Zakaj torej ob hladnejšem asfaltu trše gume, ker že mehke se ob hladnejših dneh manj "prijemajo v asfalt", kaj šele trde :hmm:

Ja vem jest da je to cela zmešnjava za našo "kmečko logiko".V hladnjših dneh pa naj bi bila temeperatura hladnega asvalta ter temperatura bolj trde in malo hladnejše gume "bolj kopatibilni" in tu bi naj bolj "igrala vlogo" sedaj tako "prazna" pnevmatika in velika naležna površina gume na tla, ker se guma v hladnem tut ne "dopumpa" tok v vožnji in ostane malo bolj prazna kot v vročem. Večja teperaturna razlika vroče soft gume in hladnega asvalta velikokrat pripelje do trganja gume in pri gumi je pa približno tako kot pri papriju. Malo težje ga natrgaš sam pol gre pa veliko hitreje naprej z dosti manjšo silo. Ja vem, da je dosti stvari nelogičnih in o teh gumah posebaj na grobniku in vzmetenju je lahko napisanih kar nekaj strani. Uglavnem tko je na Grobniku in še bl čudn bo če se nau nč prenovil :krneki:

Sej včas so vsi tut vzmetenje pri dirkalnih motorjih šponal na trdo do nezavest češ da je boljši grip in da čutiš motor, zdej pa vsi čimbolj na mehko, da diha in pobira grbine ter neravnine. Uglavnem oboje nekje prou pa oboje nekje narobe tko je pa tut pr gumah :hmm:

Povezava do komentarja
Delite na drugih straneh

RVT, čeb mogu bi unga vprašal, kot ga imaš v avaterjuworship.gif

Povezava do komentarja
Delite na drugih straneh

Ja vem jest da je to cela zmešnjava za našo "kmečko logiko".V hladnjših dneh pa naj bi bila temeperatura hladnega asvalta ter temperatura bolj trde in malo hladnejše gume "bolj kopatibilni" in tu bi naj bolj "igrala vlogo" sedaj tako "prazna" pnevmatika in velika naležna površina gume na tla, ker se guma v hladnem tut ne "dopumpa" tok v vožnji in ostane malo bolj prazna kot v vročem. Večja teperaturna razlika vroče soft gume in hladnega asvalta velikokrat pripelje do trganja gume in pri gumi je pa približno tako kot pri papriju. Malo težje ga natrgaš sam pol gre pa veliko hitreje naprej z dosti manjšo silo. Ja vem, da je dosti stvari nelogičnih in o teh gumah posebaj na grobniku in vzmetenju je lahko napisanih kar nekaj strani. Uglavnem tko je na Grobniku in še bl čudn bo če se nau nč prenovil :krneki:

Sej včas so vsi tut vzmetenje pri dirkalnih motorjih šponal na trdo do nezavest češ da je boljši grip in da čutiš motor, zdej pa vsi čimbolj na mehko, da diha in pobira grbine ter neravnine. Uglavnem oboje nekje prou pa oboje nekje narobe tko je pa tut pr gumah :hmm:

Tnx za razlago :)

Kolk je pa to dejanske razlike med temi zmesmi, če ne pelješ ravno nekih hudih časov. A lahko en totalen amater npr. nabavi medium sprednjo in medium-soft zadnjo in pač gre s temi gumami na Grobnik kadar pač gre in je to ok? Ker tak ne bo kupoval več gum zato, da bo imel možnost zrbat taprave glede na dnevno temperaturo asfalta ko bo šel dol.. Skratka zanima me, če je ena srednja varianta, ki je dovolj ok, da dovoljuje vožnjo tako pri 15 kakor pri 40 stopinjah, brez da bi imel skrbi da bi kar naenkrat odletel. Al je dejansko ful pomembno kakšno zmes maš in pač nabaviš gume, potem pa probaš it takrat dol, ko so pogoji zate ustrezni?

Povezava do komentarja
Delite na drugih straneh

Tnx za razlago :)

Kolk je pa to dejanske razlike med temi zmesmi, če ne pelješ ravno nekih hudih časov. A lahko en totalen amater npr. nabavi medium sprednjo in medium-soft zadnjo in pač gre s temi gumami na Grobnik kadar pač gre in je to ok? Ker tak ne bo kupoval več gum zato, da bo imel možnost zrbat taprave glede na dnevno temperaturo asfalta ko bo šel dol.. Skratka zanima me, če je ena srednja varianta, ki je dovolj ok, da dovoljuje vožnjo tako pri 15 kakor pri 40 stopinjah, brez da bi imel skrbi da bi kar naenkrat odletel. Al je dejansko ful pomembno kakšno zmes maš in pač nabaviš gume, potem pa probaš it takrat dol, ko so pogoji zate ustrezni?

Jure, tu se govori o časih 1.35 in manj..

za naše 1.40+ je pa ta varianta ki jo omenjaš več kot dovolj dobra za vse "normalne" temperature..

Povezava do komentarja
Delite na drugih straneh

Tnx za razlago :)

Kolk je pa to dejanske razlike med temi zmesmi, če ne pelješ ravno nekih hudih časov. A lahko en totalen amater npr. nabavi medium sprednjo in medium-soft zadnjo in pač gre s temi gumami na Grobnik kadar pač gre in je to ok? Ker tak ne bo kupoval več gum zato, da bo imel možnost zrbat taprave glede na dnevno temperaturo asfalta ko bo šel dol.. Skratka zanima me, če je ena srednja varianta, ki je dovolj ok, da dovoljuje vožnjo tako pri 15 kakor pri 40 stopinjah, brez da bi imel skrbi da bi kar naenkrat odletel. Al je dejansko ful pomembno kakšno zmes maš in pač nabaviš gume, potem pa probaš it takrat dol, ko so pogoji zate ustrezni?

No, to je tudi mene mal mučilo. Hvala, da si vprašal.:OK:

Povezava do komentarja
Delite na drugih straneh

No, to je tudi mene mal mučilo. Hvala, da si vprašal.:OK:

Sicer pa, dokler se tu govori o časih 1.40+ so medium zadnja in soft sprednja GP RACER od Dunlopa dovolj dobre pnevmatike..

Se ne rabiš zafrkavat z nekimi NTEC..

če jih pa že maš ali ugodno kupiš pa komot..

Povezava do komentarja
Delite na drugih straneh

Jure, tu se govori o časih 1.35 in manj..

za naše 1.40+ je pa ta varianta ki jo omenjaš več kot dovolj dobra za vse "normalne" temperature..

Nisem mogu prej odpisat ker se mi je mudil nekam ampak načeloma je tko kot je že Biker77 napisu. Drgač pa jest za čase nad 1.40 dost tut zagovarjam Bridgestone slick, ki imajo dober grip in načeloma dolgo "življensk dobo" napram D211.

Povezava do komentarja
Delite na drugih straneh

Sicer pa, dokler se tu govori o časih 1.40+ so medium zadnja in soft sprednja GP RACER od Dunlopa dovolj dobre pnevmatike..

Se ne rabiš zafrkavat z nekimi NTEC..

če jih pa že maš ali ugodno kupiš pa komot..

Sam a nimajo GP ali pa KR pri recimo enakih časih precej daljše življenjske dobe od GP Racerja (predvsem prva)? No jaz itak nisem probal ne enih ne drugih, ampak če se ne motim mi je m1ha enkrat to razlagal. Pa ni to govora zdej za 1.35 čase, ampak pač če voziš npr 1.45?

Nisem mogu prej odpisat ker se mi je mudil nekam ampak načeloma je tko kot je že Biker77 napisu. Drgač pa jest za čase nad 1.40 dost tut zagovarjam Bridgestone slick, ki imajo dober grip in načeloma dolgo "življensk dobo" napram D211.

Aha, no dobro vedet to :) Edino še ena stvar me malo bega. Vsi vedno govorimo, te pa te gume so čist kul za take čase. Ajde to mi je razumljivo v primeru, ko se govori npr. o enih sport gumah v primerjavi z dirkalnimi, kjer je v igri tudi pregrevanje, do katerega lahko pride pri res hudih časih. Ampak ko se pa menimo o GP Racer, GP, Bridgestone slick, ipd, to so pa že vse gume za na pisto in načeloma nimajo problema s tem, da bi se pregrele. Vsaj za GP Racer vem da so enkrat bile na enem testu izmerjene ene nore temperature, pa ni guma še nič popuščala. Pri teh gumah je verjetno razlika v kvaliteti zmesi in gripu, ki ga guma nudi. Kje je torej fora v tem, da se zmer reče, ah če se voziš 1.40 ni treba GP, je GP Racer dovolj. Saj ne dvomim da je, ampak GP je verjetno boljša, če se z njo rekorde postavlja, torej sklepam, da ima več gripa. In če ima več gripa pri 1.33, ga ima veretno več tudi pri 1.40 al pa pri 1.50. In nekdo, ki se pelje 1.45 še prej kej "zajebe", ker ne zna tako čutit motorja, meje, itd.. Preveč odpre pri izhodu, ker ni vajen, kej popravlja vmes, spusti gas v ovinku. Pomoje je v tem primeru najbolje, da imaš pač najboljši material, ker te lahko ravno to reši padca, zaradi tega ker si naredil neumnost. Skratka hočem povedat, da po moji logiki taka oseba še bolj rabi eno res "ziher gumo", čeprav je ne bo izkoriščal v smislu, da bo z njo letel 1.32 :) Ali pač ne?

Povezava do komentarja
Delite na drugih straneh

Sam a nimajo GP ali pa KR pri recimo enakih časih precej daljše življenjske dobe od GP Racerja (predvsem prva)? No jaz itak nisem probal ne enih ne drugih, ampak če se ne motim mi je m1ha enkrat to razlagal. Pa ni to govora zdej za 1.35 čase, ampak pač če voziš npr 1.45?

Aha, no dobro vedet to :) Edino še ena stvar me malo bega. Vsi vedno govorimo, te pa te gume so čist kul za take čase. Ajde to mi je razumljivo v primeru, ko se govori npr. o enih sport gumah v primerjavi z dirkalnimi, kjer je v igri tudi pregrevanje, do katerega lahko pride pri res hudih časih. Ampak ko se pa menimo o GP Racer, GP, Bridgestone slick, ipd, to so pa že vse gume za na pisto in načeloma nimajo problema s tem, da bi se pregrele. Vsaj za GP Racer vem da so enkrat bile na enem testu izmerjene ene nore temperature, pa ni guma še nič popuščala. Pri teh gumah je verjetno razlika v kvaliteti zmesi in gripu, ki ga guma nudi. Kje je torej fora v tem, da se zmer reče, ah če se voziš 1.40 ni treba GP, je GP Racer dovolj. Saj ne dvomim da je, ampak GP je verjetno boljša, če se z njo rekorde postavlja, torej sklepam, da ima več gripa. In če ima več gripa pri 1.33, ga ima veretno več tudi pri 1.40 al pa pri 1.50. In nekdo, ki se pelje 1.45 še prej kej "zajebe", ker ne zna tako čutit motorja, meje, itd.. Preveč odpre pri izhodu, ker ni vajen, kej popravlja vmes, spusti gas v ovinku. Pomoje je v tem primeru najbolje, da imaš pač najboljši material, ker te lahko ravno to reši padca, zaradi tega ker si naredil neumnost. Skratka hočem povedat, da po moji logiki taka oseba še bolj rabi eno res "ziher gumo", čeprav je ne bo izkoriščal v smislu, da bo z njo letel 1.32 :) Ali pač ne?

GP pa KR imata na grobniku dalšo življenko dobo od GP Racer, ker je GP Racer guma, ki ima cestno-dirkalno zmes in na grobniku doseže zelo veliko temperaturo hitreje od GP in KR po nekaj zaporednih krogih (5+) potem tudi višjo od GP in KR kar pa še ni pri gumi tako škodljivo tok za grip kokr za obrabo.Sej zato pa je blo zasledit, da je GP Racer guma, ki je občasno mišljena tut za dirkališče za amaterja brez grelcev in taka guma k se tko hitr ogreje gre rada potem tut s teperaturo višje od gum ki so mišljene za grelce in izključno race gume. In. če bi nek novinar testiru GP Racer na grobniku čas pod 1,35, in primerju potem z GP bi bla razlika med tem dvema gumama večja kot po drugih dirkališčih v evropi ( beri zarad Grobniške specifikacije)

Ta tvoj drugi vprašanje je pa tak, da bi spet lohk napisu roman. Uglavnem rangira se te gume glede na čase, motor, temperaturo in "normalenga" pilota, ker če bo voznik delal dost napak ga bo v neki situaciji res neka zmes in guma rešila v dugi pa še bl u "drek potunkala" tko da to je res specifično vprašanje k ma lahko 100 odgovorov.Ker naprimer če bo noro odpiru in imel slab vhod v ovinek mu bo slabša guma prej oddrsela in bo mogoče odnehu, GP N tec mu bo pa parkrat "odobrila" to početje sam k mu ga pa ne bo več bo pa tak katapult doživu da ga tut profi ne reš in tko je pol pr vseh napakah. Dirkalna guma ma višji prag sam pa pol "tok bolj kaznuje" nepravilnosti.

Povezava do komentarja
Delite na drugih straneh

nagradno vprašanje.. mogoče celo za v temo vzmetenje..

20090830182707_DSC02815.JPG

steza novi marof, načeta samo na levi strani..

išče se vzrok za te sledi, guma na tej strani dosti

bolj obrabljena..

segreta je bila z grelci, tlak 2.1 (hladna)

Povezava do komentarja
Delite na drugih straneh

Hola,

@ m@dness: jst bi že na Marofu, takoj ko bi opazil tole, zategnil rebound za en ali dva klika in šel sprobat če je potem bolje... maš sag pravilno nastavljen??

Povezava do komentarja
Delite na drugih straneh

nagradno vprašanje.. mogoče celo za v temo vzmetenje..

20090830182707_DSC02815.JPG

steza novi marof, načeta samo na levi strani..

išče se vzrok za te sledi, guma na tej strani dosti

bolj obrabljena..

segreta je bila z grelci, tlak 2.1 (hladna)

Sigurno se nekaj, da rešit z vzmetenjem samo posledica bolj obrabljene leve strani je verjetno tako kot na grobniku posledica vožnje v nasprotni smeri urinega kazalca ( se pravi levi krog) in na Novem Marofu imaš na delu proge pri boksih 6 zaporednih levih (oster lev pred ciljno, vhod v ciljno, trije zaporedni levi in nato spet oster levi nazaj)in pomoje je dosti k takšni neenakomerni obrabi pripomoglo tut to. Še posebno pride do tega rado, če voziš spredaj trdoto SC1 ali SC0. Sigurno pa bi z pravo nastavitvijo vzmetenja to neenakomerno obrabo dosti zmanjšal.

Povezava do komentarja
Delite na drugih straneh

uff..o tem marofu in pnevmatikah sem skor "pamet si kupil"..

vse sorta probal, dva različna motorja, na koncu pogruntal da pač daš spredaj d211 pa so težave rešene..

nobenih sag-ov, nobenih reboundov..

pač moje izkušnje..

Povezava do komentarja
Delite na drugih straneh

RVT ma kar prav, pri avtu je še bolj zajebano, ker pa npr. na Grobniku trga desne gume. In greš ven iz avta pogledat gume in gledaš leve (ki so ok), ne spomneš se pa it okol avta pogledat še desne. In prideš domov in vidiš, da na desni gumi manjka par kosov, ups :P

Popravljeno . Popravil bass
Povezava do komentarja
Delite na drugih straneh

Hola,

@ m@dness: jst bi že na Marofu, takoj ko bi opazil tole, zategnil rebound za en ali dva klika in šel sprobat če je potem bolje... maš sag pravilno nastavljen??

ja sag je bil nastavljen s strani dančija, bi takoj probal rebound spremenit vendar tega prej nisem opazil

ali pa se je to naredilo čisto proti koncu... lahko da sem začel malo pretiravati?

Sigurno se nekaj, da rešit z vzmetenjem samo posledica bolj obrabljene leve strani je verjetno tako kot na grobniku posledica vožnje v nasprotni smeri urinega kazalca ( se pravi levi krog) in na Novem Marofu imaš na delu proge pri boksih 6 zaporednih levih (oster lev pred ciljno, vhod v ciljno, trije zaporedni levi in nato spet oster levi nazaj)in pomoje je dosti k takšni neenakomerni obrabi pripomoglo tut to. Še posebno pride do tega rado, če voziš spredaj trdoto SC1 ali SC0. Sigurno pa bi z pravo nastavitvijo vzmetenja to neenakomerno obrabo dosti zmanjšal.

res sem vozil spredaj sc1

uff..o tem marofu in pnevmatikah sem skor "pamet si kupil"..

vse sorta probal, dva različna motorja, na koncu pogruntal da pač daš spredaj d211 pa so težave rešene..

nobenih sag-ov, nobenih reboundov..

pač moje izkušnje..

jap, na grobnik gre d211, upam da teh sledi tam ne bo, če ne bomo probali malo ponastavit

rebound.

Povezava do komentarja
Delite na drugih straneh

Nabavu pirelli dragon supercorsa pro pa da vidmo kakšne bodotrance_19_hmm.gif...ja men so včeraj gume (Bt015) kr držale prot brodu pa čeprov skor ni več profila in so ble fino posvalkane...očitno sm mu srečo al pa sm vozu po pametblink.gif...je pa res da mi je do kočevja ml cukala guma ( premal segreta ) ...ja zdej pa sm še zamenjamo preh pa še ena kratka furca če bom utegnu...trance_43_wavetowel2.gif

Povezava do komentarja
Delite na drugih straneh

dajte mi povedat tisti ki sami menjavate gume, ali mažete s čem robove

da se lepše vsede (kot pri avtu) in s čem če jo..

pa vprašal bi še s čem je pametno gumo obrisat če pride gor kaj mastnega

Povezava do komentarja
Delite na drugih straneh

dajte mi povedat tisti ki sami menjavate gume, ali mažete s čem robove

da se lepše vsede (kot pri avtu) in s čem če jo..

pa vprašal bi še s čem je pametno gumo obrisat če pride gor kaj mastnega

Jaz imam doma prav namensko pasto za montažo gum, dobil enkrat pri enem vulkanizerju. Drugače bi verjetno šlo pa tudi s kakšno milnico..

Če je pa guma mastna jo pa jaz ponavadi pošpricam z razmaščevalcem na vodni osnovi, malo podrgnem in sperem z vodo.. Pa prve par kilometrov vožnje postopoma večam nagib, če je bila fajn mastna, ziher je ziher :) Se pa itak takoj zvozi dol..

Povezava do komentarja
Delite na drugih straneh

dajte mi povedat tisti ki sami menjavate gume, ali mažete s čem robove

da se lepše vsede (kot pri avtu) in s čem če jo..

pa vprašal bi še s čem je pametno gumo obrisat če pride gor kaj mastnega

Navadno milo za posodo za 1 EUR(nerazredčeno :))...works like a charm(pa še roke fajn dišijo ;)

Do zdaj če kaj masnega prišlo gor postopoma zvozu-extrem ko mi je je pred časom olje iz mašine(3 l na gumo zmetal ph34r.gif ) zbrisu z navadno krpo in v par 10 km zvozu da je bla ¨čista¨

Povezava do komentarja
Delite na drugih straneh

ne vem če bi navadna milnica delovala na tubeless gumah, ker tista žavba se mi zdi da deluje tudi kot tesnilo.

Dela, bp....se prepričaš v to ko je treba gumo dol vzet ;)

Povezava do komentarja
Delite na drugih straneh

Ustvarite račun ali se prijavite za komentiranje

Za objavljanje se morate najprej registrirati

Ustvarite račun

Registrirajte se! To je zelo enostavno!

Registriraj nov račun

Prijava

Že imate račun? Prijavite se tukaj.

Vpišite se
  • Zadnji brskalci   0 članov

    • Noben registriran uporabnik, si ne ogleduje to stran.
×
×
  • Ustvari novo...

Pomembne informacije

Z uporabo te strani se strinjate z uporabo piškotkov in se strinjate s pravili o varovanju zasebnosti!