Skoči na vsebino

Gume - Pnevmatike splošno, dimenzije, legalnost itd..


FalcoR

Priporočene objave

ti reci totemu tvojemu policaju, da je samo za na mejo dober. aja pomojem je ta ribiški tečaj dokončal 6 mesecni, zdaj pa misli da je boga za jejce potegnil.

http://www.uradni-list.si

naj si ga malce prebere

Zakon določa, da morate na svoj avto zimske gume namestiti vsaj do 15. novembra, nameščene pa morajo ostati vse do 15. marca. Strokovnjaki pa vseeno priporočajo, da zimske gume namestite že ko temperature padejo pod 7 stopinj Celzija. Pri takšnih temperaturah namreč tekalna plast letne pnevmatike otrdi in se slabše oprime cestišča. Tekalna plast zimskih pnevmatik pa je mehkejša in zagotavlja boljši oprijem pri nizkih temperaturah.

Zakon pa ni edina smernica, ki se jo moramo držati pri menjavi pnevmatik. Pomemben faktor, ki ga ne gre zanemariti, je tudi njihova starost. Sčasoma namreč guma postaja trša in s tem dovzetnejša za pokanje ter poškodbe, in je tako tudi vedno manj zanesljiva na vozišču. Življenjska doba pnevmatike naj bi znašala približno pet do šest let.

Pri nakupu novih pnevmatik moramo biti poleg posebnosti, ki veljajo za zimske pnevmatike, to so oznaka M + S (mud+snow), simbol snežinke in zimski indikator obrabe, pozorni predvsem na njihovo predpisano dimenzijo. Vozilo lahko opremite samo s pnevmatikami, ki jih je predpisal proizvajalec vozila, navedene pa so v homologacijskem dokumentu vozila.

Zakonske določbe o uporabi zimskih pnevmatik

  1. Zakon o varnosti cestnega prometa (Ur. list RS št. 30/98) določa v 100. členu, da morajo biti motorna vozila pozimi in v zimskih razmerah opremljena s predpisano zimsko opremo. Zima in zimske razmere so opredeljena v odredbi o omejitvi prometa na cestah v Republiki Sloveniji (Ur. list RS št. 29/04), ki določa, da morajo imeti vozila na cestah v Republiki Sloveniji med 15. novembrom in 15. marcem naslednjega leta (pozimi) in tedaj, ko se ob sneženju sneg oprijema vozišča ali je vozišče zasneženo, zaledenelo (ledna deska) ali poledenelo (poledica), predpisano zimsko opremo.
  2. V skladu z 8. in 9. členom pravilnika o napravah in opremi vozil v cestnem prometu, štejejo za zimsko opremo motornih vozil pri dvoslednih motornih vozilih, katerih največja dovoljena masa ne presega 3.500 kg in priklopnih vozilih, ki jih vlečejo:
    • zimske pnevmatike na vseh kolesih ali
    • poletne pnevmatike in v priboru ustrezno velike snežne verige za pogonska kolesa ali verigam enakovredni pripomočki. Vozila s štirikolesnim pogonom morajo imeti v primeru stalnega pogona snežne verige vsaj za zadnjo os in v primeru priklopljivega pogona vsaj za stalno vklopljeno os.

[*] Kanali dezena pnevmatik, ki štejejo v zimsko opremo, morajo biti globoki najmanj 3 mm.[*]Zimske pnevmatike so tiste pnevmatike, ki imajo na boku proizvajalčevo oznako "M+S".[*]Pnevmatike na vozilih z največjo dovoljeno maso do vključno 3.500 kg, ki dosegajo hitrost nad 40 km/h, morajo biti enake velikosti, vrste (poletne, zimske, terenske) in zgradbe (radialne, diagonalne), na isti osi pa tudi iste nosilnosti, hitrostnega razreda ter istega proizvajalca in dezena (vzorec tekalne površine).[*]Zimske pnevmatike so lahko za največ dva razreda nižjega hitrostna razreda, kot ga zahteva konstrukcijsko določena najvišja hitrost vozila.

Povezava do komentarja
Delite na drugih straneh

Glede avto pnevmatik sem bil zadnjič v debati z enim od policistov in mi je rekel,da gume starejše (zimske) od 4leta se obravnavajo kot da nimaš primerne,ne glede na profil....(mislim,če imaš smolo s policistom)...baba čula baba rekla :whistle: ....iz prve roke....

V tole se spuščati brez kakšnega povzetka iz Pravilnika o napravah in opremi vozil v cestnem prometu (Uradni list RS, št. 17/2000), nima smisla.

V tistem delu Pravilnika, ki se navezuje na pravila o pnevmatikah, nikjer ni podane kakršnekoli omejitve glede starosti pnevmatik.

Pnevmatike za motorna in priklopna vozila

4. člen

(1) Pnevmatike na vozilu morajo po velikosti, nosilnosti in hitrostni kategoriji ustrezati pnevmatikam, ki so v izjavi o ustreznosti vozila vpisane v rubriki »dovoljene pnevmatike« ali v drugem ustreznem dokumentu o vozilu. Uporaba drugačnih pnevmatik je mogoča le po dodatni odobritvi vozila.

(2) Na vozilih z največjo dovoljeno maso do vključno 3.500 kg in, ki dosegajo hitrost nad 40 km/h morajo biti, poleg zahtev v prvem odstavku tega člena, vse pnevmatike enake velikosti (če izdelovalec vozila ni predvidel različnih pnevmatik na različnih oseh), vrste (poletne, zimske, terenske) in zgradbe (radialne, diagonalne), na isti osi pa tudi iste nosilnosti, hitrostnega razreda ter istega proizvajalca in dezena (vzorec tekalne površine).

(3) Na vozilih z največjo dovoljeno maso nad 3.500 kg in, ki dosegajo hitrost nad 40 km/h morajo biti, poleg zahtev v prvem odstavku tega člena, pnevmatike na isti osi enake vrste, zgradbe, velikosti, nosilnosti in hitrostne kategorije.

5. člen

(1) Izjema k določilom prvega odstavka 4. člena so pnevmatike na rezervnem kolesu, na katerem je dovoljeno uporabljati pnevmatike, s katerimi so originalno opremljena rezervna kolesa. Pri tem mora voznik upoštevati največjo dovoljeno hitrost uporabljane pnevmatike, njihova uporaba pa omejena le na čas do zamenjave poškodovane pnevmatike.

(2) Rezervno kolo lahko nadomesti ustrezna naprava ali pripomoček, ki ga je predvidel izdelovalec vozila in z njim opremil novo vozilo (prva oprema).

6. člen

(1) Globina kanalov v dezenu (merjena v glavnih kanalih) mora biti po obsegu in širini na pnevmatikah vozil kategorij M1 in N1 ter njihovih priklopnih vozilih najmanj 1,6 mm, na motornih kolesih najmanj 1 mm in na drugih vozilih najmanj 2 mm.

(2) Določilo prvega odstavka tega člena ne velja za vozila muzejske vrednosti, ki so bila originalno opremljena s pnevmatikami, katerih globina kanalov v dezenu je bila pri novih pnevmatikah manjša od 1,6 mm oziroma 1 mm, če se taka vozila ne uporabljajo na javnih cestah. Ne glede na to določilo pa se taka vozila lahko uporabljajo na rallyjih veteranov ali podobnih prireditvah. Ravno tako določilo prvega odstavka tega člena ne velja za traktorje in motokultivatorje ter njihove priklopnike.

(3) Kanali v dezenu se lahko poglabljajo le pri pnevmatikah, ki so za to predvidene in imajo na boku oznako »REGROOVABLE« ali temu ustrezno oznako njihovega proizvajalca.

(4) Pnevmatike za vozila kategorij M1 in N1 ter motorna kolesa (kategorija L) se ne smejo narezovati.

(5) Narezane pnevmatike se ne smejo uporabljati na prednjih oseh motornih vozil, na vozilih, ki prevažajo nevarno blago, pa se ne smejo uporabljati v nobenem primeru.

7. člen

(1) Obnovljene pnevmatike se smejo uporabljati na vozilih, če imajo oznake za mero, nosilnost in hitrostno kategorijo ter nedvoumne oznake, da je pnevmatika obnovljena, kdo jo je obnovil in identifikacijsko številko pnevmatike.

(2) Obnovljene pnevmatike se ne smejo uporabljati na motornih kolesih in prednjih oseh avtobusov.

Popravljeno . Popravil Igorr
Povezava do komentarja
Delite na drugih straneh

No to malce spremeni stvar.. Sicer so dobre gume tudi pri avtomobilu enako pomembne kot pri motorju, ampak pri avtu vidiš če je guma crap, probaš malo zavorno pot po suhem/mokrem pa je.. Pri motorju je pa ko pride do zdrsa velikokrat že prepozno, poleg tega pa ima motor 2 gume, ne 4 in je že zato treba bit še malo bolj previden.. Če so gume, res skladiščene, na otip ok in res bistveno cenejše, potem lahko probaš.. Ampak če nimaš ravno nevemkakšnih dimenzij, da bi bile gume full drage, potem tudi frišne zimske niso tako velik strošek, pa si ziher..

Pred leti sem imel Lado Nivo in sem kupil 10 let stare M+S pnevmatike z veliko profila. Dokler ni drselo je šlo super, enkrat pa me je na snegu po obvoznici pri menjavi pasov tako razmetalo levo desno (sem se peljal počez čez prehitevalni, vozni in odstavni pas in nazaj pri cca 80 km/h), da še danes vem kako veliko srečo sem imel, da ni bilo vštric z mano nobenega in da mi je uspelo obvladati avto.

Z gumami se ni za hecati, tako na motorju kot na avtu.

Povezava do komentarja
Delite na drugih straneh

Sej pravim...čvek je čvek...pa čeprav od g.policaja.... :lol1: ....

Je pa res, da že sam opaziš kako se gume obnašajo ob malo manjši agresivi.....

tako, da vsak zase najbolje ve....koliko je sam sebi vreden....in koliko se ima rad... pa ali boš ali ne boš zamenjal gum....???? odvisno....od pacienta

  • Všeč mi je 2
Povezava do komentarja
Delite na drugih straneh

  • 4 tedne pozneje...

Kje v LJ oziroma okolici se splača kupit gume. Majo v tem času kje popuste ali zastonj montažo??

Gume so pa za Jawo 350, 3,25 in 3,50 krat 18

Povezava do komentarja
Delite na drugih straneh

Povprašaj Jureta na Dolgem Mostu. Mogoče ti bo on vedel kaj povedati ali celo prodati, hehe.

LP Robert

Povezava do komentarja
Delite na drugih straneh

Mnenje/pomoč:

Do sedaj imel Q RR- na cesti bil super zadovoljen, na Marofu za moje čase (1:17-1:18) tudi.

Zadnja sem ponucal, kupujem novo zadnjo (sprednja Qrr še ok)-kaj mi priporočaste kot dober kompromis med cesto in pisto(Marof,Panonia)?

Vem da kompromise ni dobro sklepati, ampak če si prisiljen...

Povezava do komentarja
Delite na drugih straneh

Splača se ti menjat obe hkrati, kljub temu da ima sprednja guma še profila, sploh če se misliš po stezah vozit.

Jst bi na tvojem mestu poskusil tole, če se jih dobi kje za primerno ceno. So za kombinacijo cesta/steza, pele se pa pireli zlo fejst :)

Od dunlopa imaš za kombinacijo gp racer, sam za na marof pravijo da niso dobre, Qrr so pa tko, sej se da na njih tud pelat, sam je bolše imeti gumo z malo rezerve, sploh pa ker boš vsak obisk peljal hitreje.

Popravljeno . Popravil Dolenc™
  • Všeč mi je 2
Povezava do komentarja
Delite na drugih straneh

Hola,

@ Dolenc: na linku ki si ga dal piše: Available from January 2010 ;) a če lahko sklepam po predhodnici Corsa III, bo tudi tale Rosso Corsa zelo dobra guma

@ Tomazinjo: fajn gumice, ki so se zame več kot spodobno obnašale na cesti, Marofu in Panoniji so BT-002 (oz naslednica BT-003), spredaj Type 3, zadaj Type 2, priporočam!!

Povezava do komentarja
Delite na drugih straneh

Koliko pa pridejo cca. BT 002? Kakšna je razlika v BT 002 PRO, ter BT 002 street (te dve varjante sem zasledil na spletni strani"mojega" vulkanizerja...)

Kot pravim; z Q RR sem bil zadovoljen, ma letos imam v načrtu vsaj enkrat obiskat malo bolj resno dirkališče pa pravijo da Q RR niso za takšna mesta...

Popravljeno . Popravil tomazinjo
Povezava do komentarja
Delite na drugih straneh

Hola mojster,

Street (=cesta) je cestna verzija te gume ;)

jst zagovarjam idejo da je vedno bolje met eno številko boljše gume kot potrebuješ, čist za psiho; BT-002 so se dobile po okoli 280€, razlika v ceni med modeli je zlo majhna, okoli 15€ - vprašaj vulkanizerja ;)

Povezava do komentarja
Delite na drugih straneh

@ tomazinjo

sicer ne vem, kje nabavljaš gume, ampak če si v KP, skoči povprašat Mirota, kakšno ceno ti naredi.

mene je zadnjič presenetil (sicer s ceno za Dunlop).

zgolj informativno.

Popravljeno . Popravil dlicen
  • Všeč mi je 2
Povezava do komentarja
Delite na drugih straneh

Koliko pa pridejo cca. BT 002? Kakšna je razlika v BT 002 PRO, ter BT 002 street (te dve varjante sem zasledil na spletni strani"mojega" vulkanizerja...)

Kot pravim; z Q RR sem bil zadovoljen, ma letos imam v načrtu vsaj enkrat obiskat malo bolj resno dirkališče pa pravijo da Q RR niso za takšna mesta...

Za BT003 PRO sem letos plačeval po 300 EUR/par z montažo vred.

Povezava do komentarja
Delite na drugih straneh

Za BT003 PRO sem letos plačeval po 300 EUR/par z montažo vred.

Kje pa Marko? Na PM drugače zbrišejo"oglaševanje".

Samo,link do testa tudi prosim na PM.

Hvala

Povezava do komentarja
Delite na drugih straneh

Kje pa Marko? Na PM drugače zbrišejo"oglaševanje".

Samo,link do testa tudi prosim na PM.

Hvala

Pa še men prosim!worship.gif

Povezava do komentarja
Delite na drugih straneh

Kje pa Marko? Na PM drugače zbrišejo"oglaševanje".

Samo,link do testa tudi prosim na PM.

Hvala

Tut jz bi prosu za obje :)

Hvala.

Lp.

Povezava do komentarja
Delite na drugih straneh

Ali je kje v Kamniku/okolici vulkanizer, ki bi za male pare montiral in scentriral gumo na feltno?

Ne rabim montaže/premontaže.

Sitar, sam ne vem za kake pare.

Povezava do komentarja
Delite na drugih straneh

Ustvarite račun ali se prijavite za komentiranje

Za objavljanje se morate najprej registrirati

Ustvarite račun

Registrirajte se! To je zelo enostavno!

Registriraj nov račun

Prijava

Že imate račun? Prijavite se tukaj.

Vpišite se
  • Zadnji brskalci   0 članov

    • Noben registriran uporabnik, si ne ogleduje to stran.
×
×
  • Ustvari novo...

Pomembne informacije

Z uporabo te strani se strinjate z uporabo piškotkov in se strinjate s pravili o varovanju zasebnosti!