Skoči na vsebino

Gume - Pnevmatike splošno, dimenzije, legalnost itd..


FalcoR

Priporočene objave

Mene zanima kje menjate pnevmatike in cena za par plus centriranje, če prideš z motorjem. Dejstvo je, da eni vulkanizerji imajo navite cene in mislim, da bi tole znala biti zanimiva informacija.

Tudi jaz kar v domači delavnici :D Za vse ostale pa 15€ za obe kolesi s centriranjem če so kolesa sneta, oz 20€ če je treba še z motorja dol pa gor šraufat. Oz s kolegi itak skompenziramo na kakšen drugačen način :)

Tudi rumenicestak (Pit StoP Moto vulkanizerstvo) je ugoden, pa še gume se da kupit pri njemu. Zelo priporočam!!

Pa tudi Moto šega v Cerknici je super,!

Popravljeno . Popravil Jure
Povezava do komentarja
Delite na drugih straneh

V domači delavnici se tega nisem lotil sem pa snel kolesa in le njih odpeljal:

- do sedaj največkrat pri Juretu Primcu (Yamaha servis Lj Dolgi most, mi je najbližje),

- če je bil dren, sem se zapeljal do Špana na Brezovico.

- zadnje čase pa v Logatec k ta Rumenmu, po novem PitStoP.

Popravljeno . Popravil gsxf750
Povezava do komentarja
Delite na drugih straneh

Tudi jaz kar v domači delavnici :D Za vse ostale pa 15€ za obe kolesi s centriranjem če so kolesa sneta, oz 20€ če je treba še z motorja dol pa gor šraufat. Oz s kolegi itak skompenziramo na kakšen drugačen način :)

Tudi rumenicestak (Pit StoP Moto vulkanizerstvo) je ugoden, pa še gume se da kupit pri njemu. Zelo priporočam!!

Pa tudi Moto šega v Cerknici je super,!

nisi najbolj poceni, če računaš brez davka.... :)

Povezava do komentarja
Delite na drugih straneh

nisi najbolj poceni, če računaš brez davka.... :)

Ni moj namen bit, ker nimam vulkanizerske delavnice in mi vsaka menjava predstavlja dodatno koordinacijo, da je takrat delavnica pri "tastu" kjer je montirka frej, itd.. 5€ na gumo enostavno ni vredno komplikacije in koordinacije.. Pa itak imam ponavadi navado folk preusmerit kar k tarumenmu al pa k šegu, naj se s tem ukvarjajo ljudje, ki jim je to biznis :) Jaz osebno imam raje druga opravila kakor menjavo gum :)

Popravljeno . Popravil Jure
Povezava do komentarja
Delite na drugih straneh

Ni moj namen bit, ker nimam vulkanizerske delavnice in mi vsaka menjava predstavlja dodatno koordinacijo, da je takrat delavnica pri "tastu" kjer je montirka frej, itd.. 5€ na gumo enostavno ni vredno komplikacije in koordinacije.. Pa itak imam ponavadi navado folk preusmerit kar k tarumenmu al pa k šegu, naj se s tem ukvarjajo ljudje, ki jim je to biznis :) Jaz osebno imam raje druga opravila kakor menjavo gum :)

Jure lani mi je padlo na pamet gume menjat v Kopru pri kakem vulkanizerju tako da na grobniku imam že gor ....pa prepričan da bo ceneje ....verjeli ali ne če pripelješ motor in seveda svoje gume (kar je zgleda zabolelo vsakega ki sem vprašal) so se cene gibale med 40 in 48 eur za obe.....in seveda gume ki sem jih hodel dat gor "spiljene smeti" čepraj so bile gp-jke z kakimi 15 krogi....toliko sem bil začuden ko je prvi vstrelil cifro , da sem kar vse dal skozi ker nisem mogel verjet

Povezava do komentarja
Delite na drugih straneh

Jure lani mi je padlo na pamet gume menjat v Kopru pri kakem vulkanizerju tako da na grobniku imam že gor ....pa prepričan da bo ceneje ....verjeli ali ne če pripelješ motor in seveda svoje gume (kar je zgleda zabolelo vsakega ki sem vprašal) so se cene gibale med 40 in 48 eur za obe.....in seveda gume ki sem jih hodel dat gor "spiljene smeti" čepraj so bile gp-jke z kakimi 15 krogi....toliko sem bil začuden ko je prvi vstrelil cifro , da sem kar vse dal skozi ker nisem mogel verjet

Niso poceni menjave.. špan recimo računa za menjavo + centriranje na eno gumo 14€ če mu prineseš tja sam feltno.. Torej 28€ če sam kolesa prineseš. Če ti morejo pa še šraufat je lahko pa še do +20€ na eno gumo, odvisno od motorja, kako komplicirano je za snet. Tako da pod 40€ pomoje težko prideš skozi. Pa tudi veliko ostalih uradnih je okoli 40€ kolikor sem gledal cene po cenikih..

Jaz sem samo vesel, da imam možnost to delat sam, glede na to, da zaradi raznih Marofov precej pogosto menjam gume..

Povezava do komentarja
Delite na drugih straneh

mah...jaz sem dol padel...za avto mi vzame 20 eur...izpade da je težje menjat 2 gume od motorja kot 4 od mojega Dobloa

Povezava do komentarja
Delite na drugih straneh

Širnik(Radlje) 10eur za kolo(montaža in centriranje).Vsaj tako je bilo lani.

in letos je tud :D

Povezava do komentarja
Delite na drugih straneh

...hmmm.... jest grem za 20€ dva pera spit, pa še dva prjatla s sabo povabim....

10€ po kolesu mi je razumna cena, ampak tisto ...20+ po kolesu je pa že precej huda....

..si je le treba čas uzet, imeti orodje, mašino, voljo in znanje... pa prjatli gor al dol...

..jest imam tudi problem, ko kar naprej nekaj delam, šravfam, rihtam in dobavljam za prjatle in "prjatle", pa imam s tem samo stroške.... pa še pivo moram plačat... ;)

Povezava do komentarja
Delite na drugih straneh

Jaz tudi kupujem nove gume in sem po teh prebiranjih še bolj neodločljiv. No, odločil sem se za Dunlop. Prebiram pa da so Sportsmart kakor tudi Roadsmart zelo OK gume, Kje je tista glavna razlika? Km naredijo enako, v mokrem sta nekje iste, razen oprijem na pisti je boljši pri prvih. Zakaj ne bi vsi kupovali Sportsmart, če je samo v temu razlika?

ker si napačno razumel, Sportsmart je športna guma, ki jo lahko uporabljaš tudi na pisti , Roadsmart II je športno potovalna guma, ki zdrži več kilometrov na cesti kot Sportsmart in ni najbolj primerna za na pisto.

Da si pa dobil vtis da zdržita enako, so pa krive različne navedbe različnih voznikov, glede na tip in namembnost tvojega stroja bi rekel da boš vozil večinoma po cesti? Če je temu tako kupi Roadsmart II, če si nezdravo hiter na cesti in nameravaš poskusiti svoj motor tudi na pisti pa kupi Sportsmart...

Glede nagibov in podobnih izjav si pa ni treba delati skrbi, koliko se lahko motor nagne bosta obe gumi zadostovali, od tipa gume je odvisno kako pade v nagib in koliko oprijema, stabilnosti nudi v polnem nagibu in pri pospeševanju. Za cestno uporabo pa obe več kot preveč.

S Sportsmartom se ti zna zalomit pri nizkih temperaturah in po možnosti v kombinaciji z dežjem, v taki situaciji je Roadsmart II boljša izbira. Sportsmart pravilno deluje pri nekoliko višjih temperaturah kot Roadsmart II, slednja pa začne prej popuščat pri višjih temperaturah, če gumo segrevaš nad 70°C postane nekoliko ne transparentna in podobna žvečilnemu gumiju.

Odločiš se še pa vedno sam.

LP Bajsi

  • Všeč mi je 2
Povezava do komentarja
Delite na drugih straneh

....če si nezdravo hiter na cesti in nameravaš poskusiti svoj motor tudi na pisti pa kupi Sportsmart...

V tem primeru bi bile dosti boljša izbira GP Racer, ker Sportsmart ni nek pojem dirkaške gume kolikor jaz vem :)

Pa še z GP Racerjem (kljub temu da je primarno track day guma) ni nobenih problemov tako pri nizkih temperaturah, kakor tudi po dežju ne (sicer sklepam jih tut s Sportsmart ne bi smelo bit). Mojega Suzkija sem vedno brez problema na prvo postavil po mokri cesti z GP Racerjem :) Tko da grip je zadovoljiv, ko je vroče zunaj (in na pisti) pa fenomenalen.

Se pa vsekakor strinjam, da so za ST vožnjo najbolj primerne Roadsmart II. S Sportsmartom bi se jaz omejil na športno vožnjo po cesti, medtem ko za biti "nezdravo hiter" in za vložke dirkališča, pa definitivno GP Racer 211!

Popravljeno . Popravil Jure
  • Všeč mi je 2
Povezava do komentarja
Delite na drugih straneh

ker si napačno razumel, Sportsmart je športna guma, ki jo lahko uporabljaš tudi na pisti , Roadsmart II je športno potovalna guma, ki zdrži več kilometrov na cesti kot Sportsmart in ni najbolj primerna za na pisto.

Da si pa dobil vtis da zdržita enako, so pa krive različne navedbe različnih voznikov, glede na tip in namembnost tvojega stroja bi rekel da boš vozil večinoma po cesti? Če je temu tako kupi Roadsmart II, če si nezdravo hiter na cesti in nameravaš poskusiti svoj motor tudi na pisti pa kupi Sportsmart...

Glede nagibov in podobnih izjav si pa ni treba delati skrbi, koliko se lahko motor nagne bosta obe gumi zadostovali, od tipa gume je odvisno kako pade v nagib in koliko oprijema, stabilnosti nudi v polnem nagibu in pri pospeševanju. Za cestno uporabo pa obe več kot preveč.

S Sportsmartom se ti zna zalomit pri nizkih temperaturah in po možnosti v kombinaciji z dežjem, v taki situaciji je Roadsmart II boljša izbira. Sportsmart pravilno deluje pri nekoliko višjih temperaturah kot Roadsmart II, slednja pa začne prej popuščat pri višjih temperaturah, če gumo segrevaš nad 70°C postane nekoliko ne transparentna in podobna žvečilnemu gumiju.

Odločiš se še pa vedno sam.

LP Bajsi

moram povedati, da sem se vozil celo zimo in sem bil nad Sportsmartom pozitivno presenečen, ker je kljub vsemu tudi odlično držala v mrzlem, mokrem, spolzkem. Seveda je malce potrebno biti previden pri navijanju plina. V glavnem, tudi segrela se je dovolj hitro-oziroma, tudi hladna že nudi oprijem.
  • Všeč mi je 3
Povezava do komentarja
Delite na drugih straneh

Pa ni glih pri Sportsmart + to da se hitro segreje in da ima dober oprijem na mokri površini?

Povezava do komentarja
Delite na drugih straneh

Pa ni glih pri Sportsmart + to da se hitro segreje in da ima dober oprijem na mokri površini?

po mojih izkušnjah sodeč ne..te pluse bi dal roadsmart2..

Povezava do komentarja
Delite na drugih straneh

Ja, točno pri sportsmart. Za mene je dokaj univerzalna, bom rekel, da sem pozitivno presenečen.

Povezava do komentarja
Delite na drugih straneh

Na spletni strani Dunlop sem bral o pnevmatikah in (Sportsmart, Qualifier II, Roadsmart) več ali manj so sestavljene iz enakih materialov...in naj bi vse omogočale dober orpijem na mokri površini, hitro segrevanje itd.

"Zmes MultiTread (MT) za krajši čas ogrevanja, daljšo življenjsko dobo in boljši oprijem na mokri in suhi podlagi"

Vse naše cestne pnevmatike Sportmax smo razvili z uporabo računalniško podprte tehnologije (CAD), analize končnih elementov (FEA) in zgradbe z neskončnim pasom (JLB) (sprednje in zadnje pnevmatike). Z uporabo zgradbe z neskončnim pasom smo se izognili prekrivanju pasov, ki se pojavlja pri nekaterih pnevmatikah, in dosegli bolj gladko vožnjo. Prav tako takšna zgradba zmanjšuje dinamično raztezanje osrednjega dela tekalne plasti pri visoki hitrosti, ohranja trdno naležno ploskev, zmanjšuje deformacijo in preprečuje prekomerne segrevanje pnevmatike.

Oprijemna zmes na osrednjem delu se dotika ceste, ko motorno kolo vozi v pokončnem položaju. Gre za žilavo zmes, ki se manj segreva in zagotavlja stabilnost pri vožnji naravnost, oprijem, učinkovitost pri zaviranju ter daljšo življenjsko dobo tekalne plasti.

Pri nagibanju motornega kolesa se cestišča dotika stranska zmes. Zajema gumeno zmes, ki je bila posebej razvita za boljši oprijem pri največjih kotih nagiba.

"Isto sranje, drugo pakovanje" za moje pojme.

Povezava do komentarja
Delite na drugih straneh

... jest grem kar na GP racer...

jih nisem še vozil ( na svojem mopedu), pa kukr sem zadovoljen s Sport Smart, pa kukr pravte, da se na rejsarkah samo še smejiš, ne bom kaj dosti razmišlajl.

Samo vprašam:

Kaka (kolikšna) je razlika v kilometrini med "E" in "M"... tako približno, od oka... procentualno....

Povezava do komentarja
Delite na drugih straneh

Zdravo druzba

Mogoce je ze kje opisano, toda ne da se mi 621 strani pregledovat...

Zanima me namrec, kaksen je pravilen postopek policista pri merjenju profila na pnevmatikah.

Kolegu so koprski policisti slikali vsako meritev, prav tako je popisal serijsko stevilko pnevmatike, poslikal gumo in se in se.

Meni je samo nekaj "saril" s stevcem po gumi in rekel, da je premalo. Nato naredil rdeco crto cez gumo in slikal s cca dveh metrov.

Nikjer ni zapisal koliko je premalo niti povedal mi ni.

Profila je ob strani se dovolj, po sredini pa ga je guma pocasi za zamenjat.

Nimam za kazen pa se za nove gume, ki jih imam mimogrede se narocene, sam se debilu ni dal dopovedat, da se pac pocasi vozim (peljal sem 50km/h v naselju), ker so ceste se polne peska, v sencnih legah se vedno mokre,... in da sem se sel pac mal peljat, da vidm kako je motor zimo prestal...

Da ne govorim, da se je spustil v vsako malenkost, celo preverjal je, ce je vozniska originalna,...no comment.

Ce kdo ve kaj o postopku, naj napise, ker se do petka lahko pritozim.

Hvala

Povezava do komentarja
Delite na drugih straneh

Zdravo druzba

Mogoce je ze kje opisano, toda ne da se mi 621 strani pregledovat...

Zanima me namrec, kaksen je pravilen postopek policista pri merjenju profila na pnevmatikah.

Kolegu so koprski policisti slikali vsako meritev, prav tako je popisal serijsko stevilko pnevmatike, poslikal gumo in se in se.

Meni je samo nekaj "saril" s stevcem po gumi in rekel, da je premalo. Nato naredil rdeco crto cez gumo in slikal s cca dveh metrov.

Nikjer ni zapisal koliko je premalo niti povedal mi ni.

Profila je ob strani se dovolj, po sredini pa ga je guma pocasi za zamenjat.

Nimam za kazen pa se za nove gume, ki jih imam mimogrede se narocene, sam se debilu ni dal dopovedat, da se pac pocasi vozim (peljal sem 50km/h v naselju), ker so ceste se polne peska, v sencnih legah se vedno mokre,... in da sem se sel pac mal peljat, da vidm kako je motor zimo prestal...

Da ne govorim, da se je spustil v vsako malenkost, celo preverjal je, ce je vozniska originalna,...no comment.

Ce kdo ve kaj o postopku, naj napise, ker se do petka lahko pritozim.

Hvala

Zdaj nisem najbolj siguren, ampak mislim da je dovoljena minimalna globina profila na moto pnevmatikah 1 mm, če sem vsekal mimo, me naj prosim kdo popravi. Sicer pa imaš v profilu pnevmatike indikatorje obrabe, tako da ko je pnevmatika toliko obrabljena, da se indikator obrabe poravna s tekalno površino, je gumo po zakonu žal potrebno zamenjat. Tudi če imaš po robovih še gumo kot novo, po obodu pa obrabljeno, je guma žal zanič, tako da boš po moje zelo težko kaj dosegel...

Povezava do komentarja
Delite na drugih straneh

Zdaj nisem najbolj siguren, ampak mislim da je dovoljena minimalna globina profila na moto pnevmatikah 1 mm, če sem vsekal mimo, me naj prosim kdo popravi. Sicer pa imaš v profilu pnevmatike indikatorje obrabe, tako da ko je pnevmatika toliko obrabljena, da se indikator obrabe poravna s tekalno površino, je gumo po zakonu žal potrebno zamenjat. Tudi če imaš po robovih še gumo kot novo, po obodu pa obrabljeno, je guma žal zanič, tako da boš po moje zelo težko kaj dosegel...

Ne bom trdil za 100%, ampak precej prepričan sem, da je treba gumo menjat ko ima najman 1mm profila in ne ko pride do indikatorja (slednji so pri različnih gumah različno visoki in se lahko zgodi, da je guma že na indikatorju, ni pa pod zakonsko mejo).

Kar se konkretnega primera tiče, če je guma po sredini gladka, raje plačaj kazen in si za tisti denar, ki bi ga dodatno dal za sodne stroške, privošči novo gumo :)

Popravljeno . Popravil Jure
Povezava do komentarja
Delite na drugih straneh

Nekatere gume so že od novega na sredini gladke (brez profila), če imaš take in če je drugje še zadosten profil pa bi se jaz pritožil.

post-10572-0-86236800-1332159740.jpgpost-10572-0-54537400-1332159725_thumb.jpgpost-10572-0-23941100-1332159714_thumb.jpg

lp

Povezava do komentarja
Delite na drugih straneh

mah.. tud jaz sem imel negativno izkušnjo z policaji glede pnevmatik - mi vzel dol tablico zaradi gum, ki res niso bile več legalne..

ja pa mi nekaj bluzil da guma sploh ni primerna za na cesto ker bi po zakono kao morala imeti po celotni tekalni površini vsaj 1mm profila

kar pa moje supercose itaq že nove nimajo - tako kot večina track day pnevmatik - so po robu slick..

te pa pol dopovej takemu.. pa še motorist je bil

Povezava do komentarja
Delite na drugih straneh

Ja, točno pri sportsmart. Za mene je dokaj univerzalna, bom rekel, da sem pozitivno presenečen.

Kar sportsmartko bom kupil. Včasih, v čudnih nevarno nenadnih situacijah rabiš boljši oprijem tudi na cesti, zato mislim, da bom raskiral tisto malo večjo obrabo (en celo pravijo, da bolj dolgo zdrži). Bom videl in poročam na koncu sezone.

Povezava do komentarja
Delite na drugih straneh

Kar sportsmartko bom kupil. Včasih, v čudnih nevarno nenadnih situacijah rabiš boljši oprijem tudi na cesti, zato mislim, da bom raskiral tisto malo večjo obrabo (en celo pravijo, da bolj dolgo zdrži). Bom videl in poročam na koncu sezone.

Jaz ti lahko opišem samo svoje iskušnje....roadsmart bo vsekakor naredila več km, sploh če boš v dvoje fural, mi pa sportsmart nekako bolj lepo pada v ovinke in se neprimerno bolje počutim na nji. zato raje 3000km manj naredim, samo da se dobro počutim.
  • Všeč mi je 2
Povezava do komentarja
Delite na drugih straneh

Ustvarite račun ali se prijavite za komentiranje

Za objavljanje se morate najprej registrirati

Ustvarite račun

Registrirajte se! To je zelo enostavno!

Registriraj nov račun

Prijava

Že imate račun? Prijavite se tukaj.

Vpišite se
  • Zadnji brskalci   0 članov

    • Noben registriran uporabnik, si ne ogleduje to stran.
×
×
  • Ustvari novo...

Pomembne informacije

Z uporabo te strani se strinjate z uporabo piškotkov in se strinjate s pravili o varovanju zasebnosti!