Skoči na vsebino

Gume - Pnevmatike splošno, dimenzije, legalnost itd..


Priporočene objave

Objavljeno

@Goggy, jaz delam z ST gumami okrog 15k km. Od prvega kilometra naprej, pa vse do zadnjega se guma in njeno obnašanje spreminja, kar je posledica obrabe, saj je gumo praktično nemogoče obrabljati tako enakomerno, da bi skozi vso življenjsko dobo ohranila popolnoma enako obliko kot jo je imela kot nova. V teoriji da, v praksi ne, po moje tudi v nadzorovanih okoliščinah ne, mogoče sterilnih laboratorijskih ampak to ni cestna raba.

 

In če povzamem tvojo kilometrino 8k km in jo primerjam z mojo, je zelo blizu dvakratniku, sprednja celo nekaj več kot dvakratnik, zadnja nekoliko manj.

 

Če Dami34 zvozi 3 komplete gum v eni sezoni in ti na podlagi svojih izkušenj pove da mu ST zdržijo približno 2krat dlje kot SS je zanj zadeva rešena, če ti temu ne verjameš je pa to druga stvar.

 

Kot naslednje pa bi te vprašal ali SS guma od prvega do zadnjega kilometra nudi identičen občutek v vseh situacijah. Mislim da ne, še celo bolj občutljiva je na obrabo, saj je zmes mehkejša, torej se spremembe dogajajo še hitreje kot pri ST gumi. Lahko pa da kji ti bolj zaupaš, kar je stvar subjektivnega občutka in ne objektivnih dejstev.

 

Prav tako ne vem od kod ti teorija o priporočeni menjavi gum enkrat na leto, to je lahko tvoja praksa, ki se praktično pokrije z obrabo pri tvojem motociklu in načinu vožnje. Varnosti na cesti ne dosežeš z letno menjavo pnevmatik ampak z glavo... Vsekakor pa bi bila izjava, da se pri varnosti ne splača šparat na mestu. Ampak dražja guma ni nujno boljša guma oz. najbolj športna guma na turističnem motociklu na cesti nima kaj iskat. Pomisli na delovno temperaturo športnih gum in na temperaturo s katero se v tem trenutku srečuješ na cesti.

 

LP Bajsi

Objavljeno

Kilometrov 2krat več!!...bla bla bla :blink: ...pol pa najbol da si vsi damo železne gor pa bojo za vedno!Guma z več kot 10.000 prevoženimi nima kej več delat na motorju! Tko da

Savina/Mitas ki zdrži za zihr ob zmerni vožnji 8.000km, in ti obenem dovoljuje možnost skrajnih nagibov in "hardcore"vožnje, je za ta denar guma 1.A!

V dežju tudi zelo dobra, že "dezeni" pri Savi logično razporejeni (pri Metzelerki "razmetani" ko gnoj po Katarini) in ogrevanja pri Savi NI bi lohk reku, ampak itak mislm da ni bedaka ki

bi šel z hladnimi gumami takoj na HARD čez ovinke...ali pač :kva1:

SS guma pr men naredi med 3-4kkm, Z ST gumami pa naredim med 7-10kkm

Tule nisem govoril o znamkah ampak o mojem povprečju in verjem, da sem kar nekaj kompletov že zamenjal. (samo lani 3 komplete) Približno enake rezultate majo tudi kolegi na sorodnih motorjih in s podobnim stilom vožnje. 

Veš poznam tut Motosvetovca, ki je s Sportsmart naredil 15kkm....no jaz žal samo 5kkm.

Objavljeno

definitivno jo bom letos zamenju, sam sem jo mislu še prej zvozit  :blush:

ti sam vozi, dok je legalna je čisto ok. Če rata z njo 20kkm, toliko boljše :D

  • Všeč mi je 1
Objavljeno

SS guma pr men naredi med 3-4kkm, Z ST gumami pa naredim med 7-10kkm

Tule nisem govoril o znamkah ampak o mojem povprečju in verjem, da sem kar nekaj kompletov že zamenjal. (samo lani 3 komplete) Približno enake rezultate majo tudi kolegi na sorodnih motorjih in s podobnim stilom vožnje. 

Veš poznam tut Motosvetovca, ki je s Sportsmart naredil 15kkm....no jaz žal samo 5kkm.

Zdej je vse odvisno kateri gumi ti zdej rečeš "SS" guma. Sava verjetno ni, čeprov se v določenih momentih obnaša tako...ampak ne moreš jo primerjat z kakšno GP-jko ali R10, je

pa za ta denar dovolj da ti zdrži 8.000 in vsaj kaže znake SS gume. Vseh je strah obrabe...pri ceni 173eur za komplet si lahko srečen da se pelje toliko kilometrov in ne bom spet ponavlal kako se pelje...

Fržmaga se mi ob misli da bi mogu za ST gumo dat 220eur ali več, če se lahko "mirno" vozim z boljšo gumo in skoraj enako dolžino(slišal sm že da je nekdo naredu 11.000!!!)

ti sam vozi, dok je legalna je čisto ok. Če rata z njo 20kkm, toliko boljše :D

Če maš rad življenje raje ne :P

Objavljeno

Ko bi vsaj bil komplet 220 :P

Objavljeno

@Goggy, jaz delam z ST gumami okrog 15k km. Od prvega kilometra naprej, pa vse do zadnjega se guma in njeno obnašanje spreminja, kar je posledica obrabe, saj je gumo praktično nemogoče obrabljati tako enakomerno, da bi skozi vso življenjsko dobo ohranila popolnoma enako obliko kot jo je imela kot nova. V teoriji da, v praksi ne, po moje tudi v nadzorovanih okoliščinah ne, mogoče sterilnih laboratorijskih ampak to ni cestna raba.

 

In če povzamem tvojo kilometrino 8k km in jo primerjam z mojo, je zelo blizu dvakratniku, sprednja celo nekaj več kot dvakratnik, zadnja nekoliko manj.

 

Če Dami34 zvozi 3 komplete gum v eni sezoni in ti na podlagi svojih izkušenj pove da mu ST zdržijo približno 2krat dlje kot SS je zanj zadeva rešena, če ti temu ne verjameš je pa to druga stvar.

 

Kot naslednje pa bi te vprašal ali SS guma od prvega do zadnjega kilometra nudi identičen občutek v vseh situacijah. Mislim da ne, še celo bolj občutljiva je na obrabo, saj je zmes mehkejša, torej se spremembe dogajajo še hitreje kot pri ST gumi. Lahko pa da kji ti bolj zaupaš, kar je stvar subjektivnega občutka in ne objektivnih dejstev.

 

Prav tako ne vem od kod ti teorija o priporočeni menjavi gum enkrat na leto, to je lahko tvoja praksa, ki se praktično pokrije z obrabo pri tvojem motociklu in načinu vožnje. Varnosti na cesti ne dosežeš z letno menjavo pnevmatik ampak z glavo... Vsekakor pa bi bila izjava, da se pri varnosti ne splača šparat na mestu. Ampak dražja guma ni nujno boljša guma oz. najbolj športna guma na turističnem motociklu na cesti nima kaj iskat. Pomisli na delovno temperaturo športnih gum in na temperaturo s katero se v tem trenutku srečuješ na cesti.

 

LP Bajsi

Če bi bolj spremlju moje besede bi vidu, da sm govoru da me moti, ker govorite o tem kako dolgo zdrži guma in ne o razlikah med ST in SS, hvalu sm Savo ker se mi zdi da nekako najbolje pokriva

oba segmenta, tako ST kot SS.

Ti si zdej sam določu da je Sava SS guma, čepra za moje pojme to ni, je nekaj vmes, verjetno tist kar si vsak voznik motorja že dolgo čas želi. Dober oprijem, nizka obraba, nizka cen!

 Govoriš o dražji gumah...jaz o cenejših tko da ne zastopim zakaj si men povetu zadnji odstavek.Varnost je seveda na prvem mestu in cena nima nič s tem to s strinjam seveda...drgač nebi mel Savinih.

Sm pa seveda proti da ze z gumo dela več kot 10.000(mogoče za čoperiste), in tko bo ostalo pa lahko pametuješ ali pametujete u nedogled.

Objavljeno

Ko bi vsaj bil komplet 220 :P

jih maš tud za 300, ti jst zrihtam :naughty:

  • Všeč mi je 1
Objavljeno (popravljeno)

Savina Sport Force je SS ( Hyper Sport - če gledamo spodnjo tabelo) guma...

... če gledaš po kategorijah cestnih gum.

- Touring

- Sport touring

- Super Sport

- Hyper sport

- Race

- Slick

TyreGuide.jpg

Popravljeno . Popravil Zivnorc
Objavljeno (popravljeno)

Savina Sport Force je SS guma...

... če gledaš po kategorijah cestnih gum.

- Touring

- Sport touring

- Super Sport

- Hyper sport

- Race

- Slick

TyreGuide.jpg

Ja pa pravjo da nej bi se primerjala z SportSmart gumo...se prav bi po tej logiki mogla bit HS guma. :grrr

Popravljeno . Popravil goggy99
Objavljeno

Da.

Objavljeno

@goggy99 in zakaj te moti če mi govorimo o tem koliko nam zdržijo ST gume? Še enkrat ti napišem, 15 000 kilometrov, je podatek iz zadnjih treh kompletov Z6 in RS, kateri del tebe moti? Na koncu ima ravno toliko profila in tako zjebano obliko kot tvoja SS po 8 000. Kaj tukaj ni jasno?

 

Razlika med SS in ST, če voziš tako, da SS dela kot mora delat, izzivaš srečo bolj kot pa jo z 15000 kilometri na ST gumi, če voziš ST tako, da se pokažejo njene pomanjkljivosti napram SS spet izzivaš srečo ali si pa na dirkališču, kjer so pravi naslov HS (če si tam zgolj običajno ali si privoščiš "budget" izlet na dirkališče) ali pa celo Racetrack gume če to počneš redno ali izključno.

 

Ne pametujem, enostavno več izkušenj imam in nisem nestrpen ali nejevoljen, če kdo trdi kaj drugega, kot pa jaz, vsako svojo trditev argumentiram. 

 

še enkrat preberi kaj si zapisal "Kilometrov 2krat več!!...bla bla bla  :blink: ...pol pa najbol da si vsi damo železne gor pa bojo za vedno!Guma z več kot 10.000 prevoženimi nima kej več delat na motorju! Tko da

Savina/Mitas ki zdrži za zihr ob zmerni vožnji 8.000km, in ti obenem dovoljuje možnost skrajnih nagibov in "hardcore"vožnje, je za ta denar guma 1.A!"

 

in povej kaj od tega je argument? Mogoče del z bla, bla, bla, mogoče tista o železnih gumah, tista o tem da Sava zdrži ekstremne nagibe... ostale pa samo zmerne ali kako?

 

Pa ta tvoj post " Itak moraš vsaj enkrat na leto gume menjat na motorju...vsaj jst tko mislm...jst jih dvakrat pa nardim vsega skup 11.000km." a to je samo tvoje priporočilo ali celo mogoče priporočilo vulkanizerjev ali pa bog ne daj proizvajalcev gum?

 

Ali pa ta del "Sm pa seveda proti da ze z gumo dela več kot 10.000(mogoče za čoperiste)", pri kom pa tvoj "proti" šteje. Če ti tako delaš, to še ne pomeni, da je to edino prav ali sploh prav.

 

Če ne zmoreš debate, ker nimaš argumenta ali si ga pa enostavno mimo pihnil se ni treba vsajat in nekomu očitat da naklada (bla bla bla) in pametuje, ker so vsi odgovori, ki si jih dobil bili podkrepljeni z argumenti in kulturni. 

 

LP Bajsi

  • Všeč mi je 3
Objavljeno (popravljeno)

Ja pa pravjo da nej bi se primerjala z SportSmart gumo...se prav bi po tej logiki mogla bit HS guma. :grrr

Ok ok, glede na to kooook ogromno kmju nardiš z gumo, sem prepričan da čutiš razliko med RACE, supersport in Hypersport gumo, ker zame je vse več al manj isto qurac   :D

Popravljeno . Popravil DAMI34
Objavljeno (popravljeno)

HEhe Goggy,sej dajem 300 :P pa vec k 10k sploh ne zdrzi zadnja

Popravljeno . Popravil DIN
Objavljeno

Pa še nekaj za goggya, in sicer ker predvidevam, da si kafe rejser, postavi se mal tudi v našo kožo, ko včasih otovorjeni in v dvoje prevozimo na kakih dopustih po 3000 in več kmju. V tem primeru bi (in tudi smo) Hypersport gumo uničili po sredini. Medtem, ko "železne" gume mirno zdržijo te fure.

Objavljeno

@goggy99 in zakaj te moti če mi govorimo o tem koliko nam zdržijo ST gume? Še enkrat ti napišem, 15 000 kilometrov, je podatek iz zadnjih treh kompletov Z6 in RS, kateri del tebe moti? Na koncu ima ravno toliko profila in tako zjebano obliko kot tvoja SS po 8 000. Kaj tukaj ni jasno?

 

 

 

Meni sam ni jasno kak se ti da :D

 

Če še ne veš, imet moraš ultra zajeban EU stroj, in nartabolš trackday gume. Vse ostalo je smrtno nevarno. Slišal sem že za primere, da je navadn dunlop Qualifire motorje razbil kar na tački v garaži!!!!

 

 

Jaz lahko samo dunlopke med seboj primerjam. 

 

navadne Qualifire (3kom) top max 4Kkm, platno na soncu,  Qualifire 2 (1 nova ena rabljena) neokusno plešast po cca 5KKm, sreda še skor zdrava,  RS1 (2 kom) 5KKm do indikatorjev, 7Kkm čist slick, SportSmart (1 kom in nikoli več) po 6KKm ni za pred ljudi, ene 6 oglat presek je dobila. Obupno jo je zjebalo. Obupno za vozit. tud nova....Če je šlo zelo na poskok, super. En normalen LS tempo...leseno blesavo. 

 

Meni se zdi da na cesti ST guma dela odlično. 

  • Všeč mi je 2
Objavljeno

Meni sam ni jasno kak se ti da :D

 

Če še ne veš, imet moraš ultra zajeban EU stroj, in nartabolš trackday gume. Vse ostalo je smrtno nevarno. Slišal sem že za primere, da je navadn dunlop Qualifire motorje razbil kar na tački v garaži!!!!

 

 

Jaz lahko samo dunlopke med seboj primerjam. 

 

navadne Qualifire (3kom) top max 4Kkm, platno na soncu,  Qualifire 2 (1 nova ena rabljena) neokusno plešast po cca 5KKm, sreda še skor zdrava,  RS1 (2 kom) 5KKm do indikatorjev, 7Kkm čist slick, SportSmart (1 kom in nikoli več) po 6KKm ni za pred ljudi, ene 6 oglat presek je dobila. Obupno jo je zjebalo. Obupno za vozit. tud nova....Če je šlo zelo na poskok, super. En normalen LS tempo...leseno blesavo. 

 

Meni se zdi da na cesti ST guma dela odlično. 

sem že večx napiso, da mi ni jasno zakaj sportsmart nekateri tako šimfajo. jaz bi jo takoj dal spet gor. kilometrina zadnja cca slabih 5kkmjev prednja še najmanj pol toliko zraven, na litrskem nakedu. ok saj so boljše gume, ampak ne kot dan in noč.

Objavljeno

sem že večx napiso, da mi ni jasno zakaj sportsmart nekateri tako šimfajo. jaz bi jo takoj dal spet gor. kilometrina zadnja cca slabih 5kkmjev prednja še najmanj pol toliko zraven, na litrskem nakedu. ok saj so boljše gume, ampak ne kot dan in noč.

.... pa sej sem bil tudi jaz z njimi zadovoljen...

 

..... dokler nisem probal drugih  :P

Objavljeno (popravljeno)

sem že večx napiso, da mi ni jasno zakaj sportsmart nekateri tako šimfajo. jaz bi jo takoj dal spet gor. kilometrina zadnja cca slabih 5kkmjev prednja še najmanj pol toliko zraven, na litrskem nakedu. ok saj so boljše gume, ampak ne kot dan in noč.

 

 

Nič je ne šimfam. to je utemeljena subjektivna ocena. Predna  je po 6Kkm še kot nova. Zadnja pa zjebana do amena. Kupil sem jih, ker na RS1 zelo hitro prideš do roba, pa sm si želel mal več boka. Žal se na njej večino časa počutim slabše, kot na Q2 ali RS1.  

 

 

Ne vem a tvegam še s savo, al kupim Q2 za katere vem da so mi všeč, se lepo obrabljajo in imajo solidno kilometrino.

 

Časa je še na pretek.

Popravljeno . Popravil Cartman
Objavljeno

Zanima me, v čem je bistvena razlika pri vožnji z zadnjo gumo npr. 190/50/17 in 190/55/17.  Sicer imam v homologaciji višino 50. Kaj bi bilo, če bi dal višino 55?

Objavljeno

Moja naslednja bo sportsmart2..

@honda2000..če daš 55 namesto 50 bo samo bolje ;)

Objavljeno

Moja naslednja bo sportsmart2..

@honda2000..če daš 55 namesto 50 bo samo bolje ;)

 

No kolk sem sam pri sebi gruntal, je verjetno najbolj razlika v nagibu. Višina 55 je verjetno bolj zaobljena. Je slučajno kdo meril kdaj, koliko je pa dejansko razlika v višini med 50 in 55?

Objavljeno

No kolk sem sam pri sebi gruntal, je verjetno najbolj razlika v nagibu. Višina 55 je verjetno bolj zaobljena. Je slučajno kdo meril kdaj, koliko je pa dejansko razlika v višini med 50 in 55?

Razliko, ki jo boš občutil pri vožnji se ne da izmeriti, moraš jo občutiti, pa boš dobil vse odgovore na tvoja vprašanja.

Objavljeno

@honda2000 če ti kaj pomaga informacija, da so na predstavitvi nove CBR 1000 SP homologirane in za na cesto nameščene s presekom 50, takšne so tudi novinarji testirali, ko so jim pa dali motorje za na pisti sprobat pa so imele gor presek 55. Novinarji so bili navdušeni.

 

Na kratko, 50 ima večjo naležno površino pri vožnji naravnost in prenese več moči na asfalt, zaradi oblike na platišču rabi nekaj več sile da jo spraviš v nagib, 55 lepše "pade" v nagib, zaradi manjše naležne površine pri vožnji naravnost pa zato prej zdrsne kot 50.

 

Tak na kratko.

 

LP Bajsi

Objavljeno

@honda2000 če ti kaj pomaga informacija, da so na predstavitvi nove CBR 1000 SP homologirane in za na cesto nameščene s presekom 50, takšne so tudi novinarji testirali, ko so jim pa dali motorje za na pisti sprobat pa so imele gor presek 55. Novinarji so bili navdušeni.

 

Na kratko, 50 ima večjo naležno površino pri vožnji naravnost in prenese več moči na asfalt, zaradi oblike na platišču rabi nekaj več sile da jo spraviš v nagib, 55 lepše "pade" v nagib, zaradi manjše naležne površine pri vožnji naravnost pa zato prej zdrsne kot 50.

 

Tak na kratko.

 

LP Bajsi

 

Hvala za info. Pribl. nekako tako sem si pri sebi zamišljal, ampak ker nimam tolk izkušenj, oziroma še nisem tolk gum zamenjal, pač vprašam.

Ustvarite račun ali se prijavite za komentiranje

Za objavljanje se morate najprej registrirati

Ustvarite račun

Registrirajte se! To je zelo enostavno!

Registriraj nov račun

Prijava

Že imate račun? Prijavite se tukaj.

Vpišite se
  • Zadnji brskalci   0 članov

    • Noben registriran uporabnik, si ne ogleduje to stran.
×
×
  • Ustvari novo...

Pomembne informacije

Z uporabo te strani se strinjate z uporabo piškotkov in se strinjate s pravili o varovanju zasebnosti!