Skoči na vsebino

BeNciN


Priporočene objave

Objavljeno (popravljeno)

hmmm, tist o nizki kompresiji cvajtaktarjev se nebi glih strinjal... ...kolk js vem majo 1000 cc SS kompresijo nekje med 11,5 in 12,5:1, recimo odblokirana aprilia RS 125 ma pa 14.2:1, konkretno moj pa celo 17:1, in izbira vrste goriva se kr pozna na moci...

edited: pa kaj vsi naprej mecete tistih 10 tolarjev vec, ka zej se bo pa kr svet podrl ce dac 5% vec ko tankas?? ce bi ze tolk gledal na dnar bi si 125 cc 4T choppercka kupu, da bi zrlo 3 litre brez olja! <_< sploh pa ce se hoces PELJAT, tud masina mora dobit svoje, in mi ni zal tankat kak liter vec, pa da se res peljem tak ko men pase, ko pa da bi dal gas pa bi blo isto ko da ga nebi dal. .)

bolj zal mi je denar dat ob registraciji, k od tizga pa res nimam nic. :angry:

Popravljeno . Popravil Zok
Objavljeno
edited: pa kaj vsi naprej mecete tistih 10 tolarjev vec, ka zej se bo pa kr svet podrl ce dac 5% vec ko tankas?? ce bi ze tolk gledal na dnar bi si 125 cc 4T choppercka kupu, da bi zrlo 3 litre brez olja! <_< sploh pa ce se hoces PELJAT, tud masina mora dobit svoje, in mi ni zal tankat kak liter vec, pa da se res peljem tak ko men pase, ko pa da bi dal gas pa bi blo isto ko da ga nebi dal. .)

bolj zal mi je denar dat ob registraciji, k od tizga pa res nimam nic. :angry:

:OK: :OK: :OK:

Objavljeno
Moj pije 5l+ pa je čist original...tank mam za ene 130km <_<

Pač je cvajtakter pa 125 in žre kr precej!

tole se mi pa čudn zdi k jest nrdim 150km brez rezerve :hmm: tko da ne vem koko teb pokur tok. a se vozš do konca dvoriša pa nazaj :?

Objavljeno

velik je odvisn od stila voznje. js lahk spravim porabo na 4,5 do 5 litrov (relacija), lahk pa tud na 15 litrov, ce je treba (spananje po vasi - gas, bremza, gas, bremza, burnout, itd.) :)

Objavljeno
lahk da se motim, ampak men se zdi, da je klenkanje kao trokiranje zarad prevelike kompresije, in nima z ventili kaj dosti veze. ce je kompresija previsoka, prihaja do samovzigov, in masini moc pade, lahko pa pride tudi do vecje okvare.

vglavnem, hotu sm povedat, da je bencin z vecjim oktanskim stevilom bolj odporen proti samovzigu. .)

glede dileme 98/95 - vsaka masina ima svoj bencin (ki je odvisen od nastavitev vziga, ventilov, in pa kompresijskega razmerja, konec koncev pa tudi konstrukcije celotnega pogonskega agregata).

Kar pišeš, deloma drži, vendar klenkanje ni enako trokiranju...

Klenkanje je zvok od ventilov, ki več ne tesnijo, ki so razštelani ali kako drugače zjebani...

Trokiranje pa je, kot si sam pravilno napisal, bodisi posledica samovžiga goriva, ali pa posledica nepravilno nastavljenega vžiga (svečka da iskro preden bat pride preko zgornje mrtve točke).

Kakorkoli že, ne eno, ne drugo pri skuterjih ni odpravljivo z 98 oktanskim gorivom; kompresija dvotaktnikov je sorazmerno majhna, tako da do samovžiga ne bi smelo prihajati niti pri 91 oktanih, kar pa se tiče nastavitve vžiga, pa je jasno, da kvaliteta bencina s temnima nič opraviti.

Zato, dragi (dvotaktni) skuteraši, krepko premislite, če se vam splača že tako skromne proračune obremenjevati še z nabavo dražjega goriva, kot bi bilo potrebno in ne nasedajte raznim teorijam o "kaloričnosti" bencina in podobnih famah.

Lepo vas pozdravlja (nekdanji - in verjetno kmalu spet - vespaš)

Windsurf

Se strinjam s tabo. Skratka, dobro napisano, fajn razloženo ;)

Objavljeno
Moj pije 5l+ pa je čist original...tank mam za ene 130km <_<

Pač je cvajtakter pa 125 in žre kr precej!

tole se mi pa čudn zdi k jest nrdim 150km brez rezerve :hmm: tko da ne vem koko teb pokur tok. a se vozš do konca dvoriša pa nazaj :?

Ja jst če natankam 7-8l(cel tank brez rezerve)nardim če skos do konca tišim po cestah večinoma pa valda tud po travnkih k je pa itak skos gas pa bremza pa nardim mal več kt 110km če si pa full u izi uzamm pa nikol na travnk pa skos idealni obrati(okol 7000rpm)nardim pa tud čez 130km brez rezerve...z rezervo pa še ene 20-30 več.

Sam jst se tko vozm:5km pa se ustavm pa naprej pa se ustavm...nimam tok relacij d bi se pa zdej odloču pa furu 100km brez postanka!

Sam po moje č bi šu na relacijo d bi brez rezerve pršu tud bliz 150km...ka pa vem...grem nasledn let na morje pa sporočim kok je blo treba tankat!Po moje č se nebi velik ustavlu pa da se furam sam pa skos 5.,6. v ideal obratih nebi smel pokurt več k en tank u eno smer(lj-kp) :hmm:

Objavljeno

Najbl na k*rac mi gre pr ditechu to da ma rezerve 2l (1/4 celga tanka-->8l). K sm šou prvič tankat pa natočm 5l :? benzina pa je tank poln!! Men se je zdel ful čudn kuko lohka gre sam tolk mal benza notr (mslu sm da ga bo šlo vsaj ene7l). Seveda tankat sm šov kuj k je začela goret lučka za rezervo (v tanku je blo pa še 2l bencina!! :OK: ), pol sem pa doma pogledu u navodila od motorja pa vidm: tank 8l (2l rezerve) :huh: -pol ti je pa vse jasn!!

Objavljeno

Prednost Runnerc.

Se voziš še dolgo časa potem, ko ti že lučka sveti.

In greš pol tankat, pa samo gledaš kolk litrov gre notr :naughty:

Objavljeno

ja men kur tko k se vozm normaln ene 5l. če je pa ganja po gmajnah pa blat brez poti.... pa nrdim loh tud mn k 100km pa bo prazn (sam na tak način nrdi spredna guma 100km zadna pa 250 ;) ) k sm šu pa na morje je bla pa po hrvaškem tko stalna hitrost 90 sm pa z tankam brez rezerve naredu tud po 210km :)

Objavljeno (popravljeno)

@Zok: Napisal sem ti dolgo in široko razlago, pa sem nekaj zajebal in vse je šlo v tri krasne, zato na kratko:

1. govora je bilo o dvotaktnih skuterjih in ne o superbike-ih, rs 125 ali tvoji Aprilii AF1 Futura 125;

2. pri ML mi boš ob priliki razložil, kako ti je uspelo doseči kompresijsko razmerje 17:1 in s čim si ga izmeril (vem, da z manometrom, ampak - a deluje pravilno?);

3. nikomur nočem solit pameti ali sugerirat, kaj naj tanka in kaj ne... ko pa že vsak tu na skuterskem forumu jamra, kako na tesno mu gre z denarjem, se mi zdi smiselno omeniti, da je 2,67% (in ne 5%) "popusta" pri tankanju na dolgi rok vseeno lepa številka, nenazadnje je to nesmiselno podpiranje Petrola oz. kogarkoli že.

Konec koncev pa je vse skupaj itak NOMFB... Tankajte, kar hočete, denar dajajte, kamor želite, samo ne pol jamrat, da ste nonštop brez in kako je vse drago, ker tam ko bi lahko prihranili (pa magari 35 SIT na tank), se pa zdi vsakemu brezveze. :BUA: :BUA: :BUA:

@Tomozuki: hvala... :OK:

LP

Windsurf

p.s.: da ne bom čisto off-topic... moja 2T Vespa PX200E je pri potovalni hitrosti 80-100 na poti na morje in nazaj pila okoli 5, po mestu in okolici pa 5,5 l/100 km.

LP

Windsurf

Popravljeno . Popravil Windsurf
Objavljeno

pr men komp. razm. ni bilo izmerjeno, ampak izracunano.

pa tunani scooti majo prav tako visoko kompresijo.

ma pr ML se boma itak vse pomenla (ce se mi bo uspel odtrgat od formul :D ).

Objavljeno
pr men komp. razm. ni bilo izmerjeno, ampak izracunano.

...

Smem prašat zok kako si zračunu kompresijsko razmerje k to mene za moj motor tud zanima...čeprov mam original pa me zanima kolk je u resnic pa kolk so oni v podatkih zapisal!

ja men kur tko k se vozm normaln ene 5l. če je pa ganja po gmajnah pa blat brez poti.... pa nrdim loh tud mn k 100km pa bo prazn (sam na tak način nrdi spredna guma 100km zadna pa 250  ) k sm šu pa na morje je bla pa po hrvaškem tko stalna hitrost 90 sm pa z tankam brez rezerve naredu tud po 210km

210km=1 tank brez rezerve...težko vrjamm sam možno k si skos furu v idelanih obratih pa brez ustavlanja al pa večiga speljevanja :hmm:

Objavljeno
Smem prašat zok kako si zračunu kompresijsko razmerje k to mene za moj motor tud zanima...čeprov mam original pa me zanima kolk je u resnic pa kolk so oni v podatkih zapisal!

kompresijsko razmerje predelanega motorja izracunas iz originalnega (tovarniskega) podatka o kompresijskem razmerju, podatka o hodu bata, in pa iz podatka, koliko si spustil glavo.

da se pa tudi izmerit - v service manualu Rotax 123 agregata pise natancno kako, ga pa nimam zdajle tukaj, da bi prepisal. rabis olje za dvotaktne motorje, merico (v mililitrih), pol ko je pa bat v ZML, pa ga vlijes skoz luknjo za svecko (ob tem seveda gledas koliko si ga vlil) do roba, tej kolicini odstejes 2 ccm (ce imas svecko z dolgim navojem, za kratkega pa manj, ne vem kolk tocno), pol pa se mal matematike, pa je to to.

lahk pa peljes motor kr k mehaniku, pa ti on izmeri (to smo ze na mojmu bivsemu avtomatiku merili - 8:1 efektivne kompresije, teoreticne pa 9.1:1). .)

Objavljeno

moj pije tam negi okol 7-8l na 100km....sam mislim da bi šlo tud dost manj, če ga nebi non-stop natiraval, pa pol bremzal, pa ....ma pa tud dost rezerve, tko da ko mi zmanka, lep prešaltam na rezervo pa še se en cajt lep vozim :D

Objavljeno

hja, meni tudi zdaj dosti pije.. Kokr sem mel voznje (ene 9 ur) sem pokuril skor celi tank... Oz. sploh nevem kolko ker tisti merilec za bencin na armaturki laze ko pes tece. Not pa ne vidi ravno dobro... Malo ga porukam pa vem kok se mam :OK:

Tak da pomoje pije tam ene 5l na 100km... Stevca za kilometre pa nisem nic gledal tak da ne vem.. Samo ajz ga skos teram po ravninah...

Objavljeno
Samo ajz ga skos teram po ravninah...

:D kdo pa ga ne.....jst ga tiram tud čez ovinke :D

Objavljeno

Čeprav bom spet :topic: , bom vseeno še nekaj napisal.

(na tem mestu lahko neha brat vsak, ki ga strojništvo ne zanima)

Malo sem se poglobil v strojniško literaturo in ugotovil naslednje :

1. Kompresijsko razmerje ni enako kompresiji:

a. Kompresijsko razmerje je (kot že vemo) razmerje med volumnom pravkar vbrizgane zmesi (pri SMT) in volumnom povsem stisnjene zmesi (pri ZMT) - na priloženi sliki glej levi diagram in pod njim legendo ter enačbe. Empirično se ga zmeri z volumometrom (ali oljem - v grobem glej zadnji zokov post pred tem) oz. se matematično izračuna na podlagi tehničnih podatkov.

b. Kompresija je stiskanje, zgoščanje plina, v našem primeru zmesi zraka in razpršenega goriva v cilindru, in se meri v barih (oz. pascalih). Izmeri se jo z manometrom.

2. Kompresija in kompresijsko razmerje nista linearno povezana, kar pomeni, da na motorju, ki ima kompresijsko razmerje npr. 10:1 kompresija zelo verjetno ne bo znašala 10 barov, ampak več ali manj. Na kompresijo vpliva kvaliteta tesnenja batnih obročkov (in ventilov pri Otto motorjih) ter temperatura cilindra.

3. S tem, ko se veča kompresijsko razmerje (beri: manjša Vk ali veča Vs), narašča tudi kompresija, vendar zaradi visokih temperatur, ki so posledica višanja tlaka, zelo hitro pride do samovžiga goriva.

4. Zaradi pod 3. navedenih razlogov imajo goriva dodane inhibitorje vžiga, njihova odpornost proti samovžigu pa je ponazorjena s tolikokrat omenjenim oktanskim številom. Lepo je to razložil Hotschko:

Oktansko število je razmerje med stisljivostjo vplinjenega goriva in oktana (oktan je plin z osmimi ogljikovimi atomi - metan(1), etan(2), propan(3), butan(4),.... oktan(8)).

Oktansko število 95 pomeni, da je vplinjeno gorivo stisljivo kot mešanica 95% oktana in 5% zraka.

Oktan je referenca, ker je idealen plin, kar se stisljivosti tiče.

Toliko o tem. Če bo kateri od moderatorjev smatral, da to spada kam drugam, se tudi ne bom sekiral.

Vsem pa en lep pozdrav

Windsurf

post-18-1069605907.jpg

Objavljeno

Če koga zanima več, so tu še viri:

- Bojan Kraut: Strojniški priročnik, Tehnična knjiga zagreb, 1973; str. 225;

- www.Motosvet.com forum (neverjetno poučna zadeva, s pomočjo iskalnika se celo najde marsikatero zanimivo informacijo ;) )!!!

LP

Windsurf

Objavljeno
- www.Motosvet.com forum (neverjetno poučna zadeva, s pomočjo iskalnika se celo najde marsikatero zanimivo informacijo ;) )!!!

sploh, če v iskalniku pod Išči po avtorju vpišeš Windsurf, najdeš cel strojniški priročnik, heh :D :rolleyes: B) :yea2:

Objavljeno

kaj pa če je vse to res ? :yea2: :yea2:

Objavljeno

@windsurf: mas prav. js se s temi prirocniki ne ukvarjam kaj dost, tak da sm kompresijo kr preimenoval v efektivno kompresijo, kompresijsko razmerje pa veckrat zamesal s kompresijo (jebiga, ce je pa tak podobn :D ).

sam neki me zanima, k je hotchko reku 95% pa 5% - ka pa tist bencin k ma oktansko stevilo vec k 100?? :blink: recimo dirkalni pa avio bencin, pa men se zdi da ma Total v prosti rpodaji ponekod 101-oktanca... :hmm:

mislim pa, da to spada kr v to temo, k se ji ze rece bencin, glede porabe pa itak ze obstaja ena tema. .)

Objavljeno

Ja pa letalski benz je menda 110 oktanski...to se prav d ma 110% oktana...a ni 100% že celota??????? :?

Objavljeno
sam neki me zanima, k je hotchko reku 95% pa 5% - ka pa tist bencin k ma oktansko stevilo vec k 100?? :blink: recimo dirkalni pa avio bencin, pa men se zdi da ma Total v prosti rpodaji ponekod 101-oktanca...

Ne bo čisto tako komplicirano...

Kot rečeno, oktansko število pri bencinu je samo računska primerjava z referenco, t.j. oktani. Ker gre samo za matematično korelacijo, je lahko toretično kaka stvar tudi bolj stisljiva, kot oktan, zato (spet teoretično) je lahko oktansko število tudi višje - 101, 110... - bolj stisljivo, kot sam oktan.

Če pa zna kdo napisati točno definicijo, bom pa zelo vesel.

LP

Windsurf

Objavljeno

no če še napišem mojo porabo:

če ga španam pride do kakih 7l! ;) ;)

če pa ga špram pa pride tudi do ene 5l! :OK: :OK:

Objavljeno (popravljeno)
bogatejša mešanca? dej mal razlož to ...

nwem mogoc sm jest neumn alpa nekdo drug. Mogoče se boš spomnu ko mi je skutr kšne 8 mescov nazaj ni hotu jt več od 50km/h, pa mi tvoj ati še do dons ni razložu kaj točno je blo, mi je pa takrt reku, da mi priporoča pa nej tankam 98, k nej bi bla bogatejša mešanca in naj na osnovi tega ne bi več prhajal do tistega kar je pač blo.

vem samo da skutr kr naenkrt ugasnmu pr 100km/h (po števcu) sm se ustavu počaku 10sekund, na novo uglopu kontakt pržgov in se odpelu, ampak skutr ni hotu jt vec kpa 50km/h po števcu afkors <_<

Popravljeno . Popravil bOnZy

Ustvarite račun ali se prijavite za komentiranje

Za objavljanje se morate najprej registrirati

Ustvarite račun

Registrirajte se! To je zelo enostavno!

Registriraj nov račun

Prijava

Že imate račun? Prijavite se tukaj.

Vpišite se
  • Zadnji brskalci   0 članov

    • Noben registriran uporabnik, si ne ogleduje to stran.



×
×
  • Ustvari novo...

Pomembne informacije

Z uporabo te strani se strinjate z uporabo piškotkov in se strinjate s pravili o varovanju zasebnosti!