Skoči na vsebino

Pobiranje cestnine z ABC


Priporočene objave

Objavljeno

DARS neupraviceno spreminja pogoje uporabe ABC

>

> Spostovani uporabniki sistema ABC in ostali!

>

> Kot si lahko preberete na DARS portalu http://www.dars.si je DARS

> spremenil pogoje placevanja z ABC kartico za avtomatsko placevanje

> cestnine. Povecal je namrec limit dobroimetja iz 8.000 sit na 50.000

> sit s katerim pridobite 10% popust pri placilu cestnine.

>

> DARS je imel s sistemom ABC ze sedaj ogromne dobicke:

> - prodaja ABC kartic (4.000 sit ena)

> - obracanje denarja v dobroimetju (680.000.000 sit)

> - manj zaposlenih zaradi avtomatskega cestninjenja prepustnost kot

> rocno placevanje)

> - manj vstopno izstopnih postaj

>

> In ta dobicek je deloma porazdelil na uporabnike z 10% popustom.

> Ocitno je pa tega dobicka premalo!!

>

> Zato spostovani uporabniki ABC:

> - bojkotirajmo placevanje cestnine z ABC karticami

> - placujmo s tolarskimi kovanci, da bodo zaposleni na CP imeli nekaj

> dela

>

> Posljite naprej ta mail vsem svojim prijateljem in eno kopijo na

upravo

> DARSA na mailto:info@dars.si , da bodo gospoda na DARS-u razumeli, da

> se s postenimi drzavljani ne dela tako. uporabniki

In odgovor DARSA

Spostovani uporabnik sistema ABC,

Hvala za Vase sporocilo, ki je legitimen nacin izrazanja Vasega mnenja.

Sistem ABC smo uvedli leta 1996, med prvimi v Evropi. Z njegovim delovanjem smo lahko zadovoljni, saj deluje z 99,9 odstotno zanesljivostjo, njegova uporaba pa se nenehno siri, saj smo do danes dali v uporabo nekaj manj kot 170.000 elektronskih tablic, kot ugotavljate tudi sami. Zato nam seveda ni vseeno, kako ste s storitvijo sistema ABC zadovoljni uporabniki. Dovolite, da Vam pojasnimo nekatera dejstva v zvezi z ekonomiko delovanja sistema ABC.

Nabavna vrednost ene elektronske tablice sistema ABC je nekaj vec kot 12.000 tolarjev. Zato elektronskih tablic ne prodajamo, saj bi v tem primeru morala cena znasati vsaj 12.000 tolarjev, temvec jih uporabnikom dajemo v uporabo, pri tem pa uporabniki tablico sofinancirajo v visini 4.000 tolarjev. Znesek sofinanciranja se ni spremenil vse od leta 1996, ko smo sistem uvedli. Ogromnega dobicka, ki naj bi ga kovali z domnevno prodajo elektronskih tablic, torej ni, saj smo zgolj v opremo voznikov z elektronskimi tablicami sistema ABC ob upostevanju sofinanciranja s strani uporabnikov v zadnjih osmih letih vlozil skoraj 1,4 milijarde tolarjev.

Vasa ocena o skupni vsoti nalozenega dobroimetja, ki ste jo postavili pri 680 milijonih je zelo blizu znesku, ki ga ocenjujemo tudi sami. Ce prihodke od obresti ocenimo na podlagi veljavnih aktivnih bacnih obresti, bi letni prihodek od obresti znasal skoraj 41 milijonov tolarjev. Ce to razdelimo na vse imetnike elektronskih tablic sistema ABC znese v povprecju 240 tolarjev obresti na leto na enega imetnika elektronske tablice sistema ABC. Neto sedanja vrednost teh obresti v casovnem obdobju 7 let, kolikor je zivljenjska doba elektronske tablice sistema ABC, pri 6 odstotni diskontni stopnji znasa 1.340 tolarjev. V lanskem letu je DARS imetnikom elektronskih tablic sistema ABC na podlagi veljavne cenovne politike odobril okoli 400 milijonov tolarjev popustov, ali v povprecju 2.350 tolarjev na imetnika, torej desetkrat vec, kot znasajo obresti od nalozenega dobroimetja.

Vasa ugotovitev, da je pretocnost hitrih stez sistema ABC vecja od navadnih cestninskih stez je tocna, vendar pa bi Vas radi opozorili na to, da je oprema hitre steze okoli dvakrat drazja od opreme navadne cestninske steze (priblizno 20 milijonov tolarjev). Ce bi torej namesto hitrih stez sistema ABC v zadnjih osmih letih na obstojecih in novih cestninskih postajah gradili navadne cestninske steze, bi lahko zgradili okoli 60 tovrstnih stez, ki bi ob ustrezni alokaciji na najbolj obremenjene cestninske postaje uspesno prenesle tudi tisti prometni tok, ki se zdaj cestnini s sistemom ABC.

Za delovanje in vzdrzevanje sistema ABC smo v lanskem letu porabili skoraj 100 milijonov tolarjev, s tem denarjem bi lahko pokrili place za 35 redno zaposlenih pobiralcev cestnine. V primeru, da bi sistem ABC ukinili in bi vsi uporabniki avtocest uporabljali navadne cestninske steze, bi morali na vseh cestninskih postajah v Sloveniji zaposliti od 30 do 40 dodatnih pobiralcev cestnine (s pobiralci je potrebno pokriti predvsem prometne konice in ne celotnega delovnega casa cestninske postaje). Prihranki, ki jih omenjate, torej niso toliksni, kot menite, saj pobiranje cestnine s sistemom ABC ni zastonj.

Zdaj pa nam dovolite, da Vam podrobneje pojasnimo se vzroke za zvisanje meje nalaganja dobroimetja, pri kateri odobrimo 10 odstotni popust in uvedbo 5 odstotnega popusta pri nalaganju doborimetja v visini 15.000 tolarjev.

Nove meje za pridobitev popustov je sprejela Vlada Republike Slovenije z Uredbo o placilu cestnine za uporabo dolocenih cest, vendar pa je dejstvo, da smo tak predlog uredbe pristojnemu ministrstvu predlagali v DARS, d.d. Spremembe lahko tudi ustrezno utemeljimo.

Meja potrebnega nalaganja dobroimetja v visini 8.000 za pridobitev 10% popusta je bila kot izredno visok promocijski uvajalni popust uvedena leta 1996, ko smo v Sloveniji uvedli sistem ABC. Takrat je bilo mogoce s toliksno vsoto dobroimetja prevoziti skoraj 1.500 kilometrov avtocest, konec lanskega leta pa je bilo mogoce s toliksnim dobroimetjem prevoziti manj kot polovico razdalje iz leta 1996. Zato smo v DARS, d.d. Ministrstvu za promet predlagali, da bi mejo za pridobitev popusta dvignili na nalaganje doborimetja v visini 15.000 SIT, s cemer bi glede meje za pridobitev popusta vzpostavili enako stanje, kot je bilo leta 1996. Znizanje visine popusta pri meji nalozenega dobroimetja v visini 15.000 SIT iz 10% na 5% smo predlagali zaradi splosnega padca obrestnih mer v Sloveniji. Realne letne obrestne mere so leta 1996 znasale 10,7%, leta 2003 le se 4,1% letno. Znatno vecji padec so dozivele nominalne obrestne mere, ki so padle iz 21,5% letno na 11,6% letno v letu 2003. Zato je po nasem mnenju znizanje popustov iz 10% na 5% za prevozenih 1.500 kilometrov razdalje po avtocesti, utemeljeno.

Najvecjim uporabnikom sistema ABC, ki mesecno porabijo doborimetje v visini 25.000 ali vec (in takih uporabnikov ni malo), pa smo kljub temu zeleli ponuditi se ugodnejse placevanje cestnine, zato smo pri nalaganju dobroimetja v visini 50.000 ali vec (kar bi bila priblizno dvomesecna poraba), vseeno ponudili popust v visini 10%.

Socasno smo vsem uporabnikom sistema ABC ponudili tudi poplacniski nacin placevanja cestnine v povezavi z Diners DARS kartico. V poplacniskem nacinu placevanja cestnine v sistemu ABC se tem uporabnikom zaradi vplacila dobroimetja ni vec potrebno ustavljati na kombiniranih stezah cestninskih postaj, saj se prehodi cestninski postaj zgolj evidentirajo na poplacniske elektronske tablice sistema ABC, placilo cestnine pa se opravi enkrat mesecno za nazaj, v okviru zbirnega racuna vseh nakupov z Diners DARS kartico.

V upanju, da boste naso argumentacijo sprejeli, Vas lepo pozdravljamo

Kaj menite vi o tem :rolleyes:

Objavljeno

Ha, ha, ha, sem tudi jaz tale post pred parimi dnevi dobil, samo, kaj ko tale ideja ne bo pomagala. Me malo spominja na tist vic, ko si je tip žebelj v glavo zabil, samo za to, da bi frizerja zaj... da bi si škarje skrhal. :D

Najbolj sem jih "kaznoval" tako, da sem se celo leto po stari cesti na morje vozil, kar pa dela praktično 80-90% vseh motoristov, bom pa pač še na štajersko po kaki drugi bližnjici vozil.

lp

Rudi

Objavljeno

ma js sm bil do zdej 5x na AC, pa nikol placu (relacija Celje-Dramlje in Dramlje-Celje)... :P

Objavljeno (popravljeno)

Jest na primorsko avtocesto hodim samo če je kriza : dež ali da se mi mudi.

štajerska AC pa je skoraj obvezna, ker je stara prenevarna.

Priporočam pa mojo idejo :

Imam na mopedu ABC veljaven z dobroimetjem, vedar se peljem po sredini voznega pasa, da me talni senzorji metala ( induktivne zanke) ne zaznajo, na displeju se ne pokaže nič, zapornica se ne odpre, odpeljem pa med zapornico in kegli - ravno za motor prostora. Pa me naj ustavijo in kaznujejo, če sem naredil kaj narobe - imam ABC če pa se ne odpre zapornica, pa ni moj problem ...

Popravljeno . Popravil HOMAR
Objavljeno
...

V upanju, da boste naso argumentacijo sprejeli, Vas lepo pozdravljamo

Kaj menite vi o tem :rolleyes:

Razlaga se mi je zdela zanimiva in dobro utemeljena. Zelo pohvalno da na DARSu kultivirajo korekten odnos do strank.

Objavljeno

Zelo na kratko. Kredite za izgradnjo AC je zdaj potrebno začet vračat, kar pomeni da bo DARS iskal nove vire financiranja tud v notranjih rezervah, gradnjah novih cestninskih postaj itd.

Po drugi strani pa se pojavljajo nelogične odločitve. Npr. cestninsko postajo Dramlje bi naj ponovno zgradili, ker so jo pred nekaj leti podrli.

Objavljeno

Gospodje na DARSU pa nej se zamislijo tudi nad tem, da je vožnja po avtocesti predraga in da se vse več ljudi vozi po navadnih cestah.

Tadej

Objavljeno

DARS nima s cenovno politiko prav nič.

Ceno in tudi popuste nastavlja neposredno Vlada.

Saj je čisto jasno, posredi je obdobje vračanja kreditov.

Se že vidi. Na obeh izvozih/uvozih Krtina, kjer beži mimo cestninske postaje največ štajercev, že pripravljajo zemljišče za postavitev cestninskih postaj.

Še bolj ugodnega izvoza/uvoza Lukovica pa sploh odprli niso.

50000 tolarjev in 10 % popusta. To je približno dvoletna inflacija. Še vedno se splača.

Objavljeno

Pred ABCjem so imeli bone.

Bone si lahko kupil pri AMZ.

Popust je bil 20 ali 25 %.

In če si imel same velike (500 ali 1000 tolarjev), na cestninskih postajah običajno bonov v izobilju ni bilo in je potem pobiralec razliko vrnil v navadnih tolarjih tako, da se je prihranek še povečal. :D

Tako, da je bilo zame večje poslabšanje prehod iz bonov na ABC, kot sedaj prehod iz 8000 na 50000.

Objavljeno
DARS nima s cenovno politiko prav nič.

Ceno in tudi popuste nastavlja neposredno Vlada.

Saj je čisto jasno, posredi je obdobje vračanja kreditov.

Se že vidi. Na obeh izvozih/uvozih Krtina, kjer beži mimo cestninske postaje največ štajercev, že pripravljajo zemljišče za postavitev cestninskih postaj.

Še bolj ugodnega izvoza/uvoza Lukovica pa sploh odprli niso.

50000 tolarjev in 10 % popusta. To je približno dvoletna inflacija. Še vedno se splača.

si ziher da postavlja cenovno ipd. politiko vlada in da je vlada zakuhala tole povečanje z 8 k na 50 k SIT? malce dvomim, ker najbi bil DARS glede tega neodvisen???

Objavljeno

Da, čisto zares. Cene in kje se bo pobiralo določa s svojimi odloki Vlada.

No, seveda, toliko naivni pa zopet ne smemo biti, da ne bi vedeli, da pa Vladi predloge dobrohotno pripravi DARS, verjetno v dogovoru s Prometnim in s Finančnim ministrstvom.

Ampak končna instanca je vsekakor Vlada, ona odloči, to bo raja še požrla ali pa, to je pa preveč, bo šla raja na ulice.

Objavljeno

Kakorkoli že....tisti ki se veliko vozi po avtocestah, se mu splača kupit ABC in reskrat 4k, ker mu potem ni potrebno čakat na cestninski postaji, sploh v prometnih konicah. Tisti pa ki se malo vozimo po avtocestah, pa se za 4k, peljemo dvakrat na morje pa nazaj...če je nujno, drugače pa kr po tastari! :D

Je pa varianta tud Dars kartica (ne rabiš vedno sproti odpirat denarnico), za katero plačaš 5k in je na njej enak znesek dobrioimetja.... Slabost: čakanje na cestninski postaji in enako obračunavanje popustov, kot pri ABC.

Objavljeno

Vse razumem, samo tega ne, da stane ureditev ene ABC pobiralne proge 20 milijonov tolarjev. Pa kaj so tiste rampe zlate, ali kaj?

Saj to je cena enega stanovanjca v LJ in na Obali in stanovanja povsod drugod. :cry:

Objavljeno
...50000 tolarjev in 10 % popusta. To je približno dvoletna inflacija. Še vedno se splača.

...če prašaš g. Ropa ... realno pa prej enoletna :mellow:

Objavljeno

Z vineto za 1.800sit se lahko po Avstriji vozim 1 teden, v Sloveniji pa še od Maribora do Kopra ne pridem s 2.000sit skoz. Mislim, da to pove vse o DARSu! Svije!!!

Objavljeno

Mene pa moti to da vedno ko se peljem iz MB proti LJ tam nekaj delajo.In tako za polno placano cestnino cesta nikoli ni polno usposobljena in je treba nekaj kilometrov peljat 80, ce ne se manj.Zakaj takrat ne prilagodijo cen dejanskemu stanju ceste saj ni velike razlike v casu ce se peljem po stari cesti ali AC.

lp.

Objavljeno
Mene pa moti to da vedno ko se peljem iz MB proti LJ tam nekaj delajo.In tako za polno placano cestnino cesta nikoli ni polno usposobljena in je treba nekaj kilometrov peljat 80, ce ne se manj.Zakaj takrat ne prilagodijo cen dejanskemu stanju ceste saj ni velike razlike v casu ce se peljem po stari cesti ali AC.

lp.

Tudi to se strinjam. Ko bomo prišli v EU se bo mogo DARS pošteno zamislit nad nategovanjem predvsem turistov, ki nas majo že polhn kuraz.

Objavljeno
Tudi to se strinjam. Ko bomo prišli v EU se bo mogo DARS pošteno zamislit nad nategovanjem predvsem turistov, ki nas majo že polhn kuraz.

Jebe se DARSu za Eu, za turiste in vse ostale, ki čakajo v kolonah. Važno je samo, da pobirajo denar, saj to počenjajo z blagoslovom države oz. vlade.

Objavljeno

fantje ... a hočte avtocestni križ al ne ... meni bo prišel kar prav, da bo na ostalih cestah manj gužve ;) ... :)

Objavljeno

Danes zasledil novičko na radiu, da se gre naš prevozniški minister Presečnik dogovarjati o uvajanju Eurovinjete.

Naj bi EZ dobila enotno vinjeto.

Prvenstveno za kamione.

Pa še rekli so, da bo težka, ker imajo različne države različne pristope do tega.

Pa šele uvodni pregovori so.

Tako, da bo trajalo.

Bo kar treba pripraviti tistih 50000 tolerjev za -10% ABC. :P

Ustvarite račun ali se prijavite za komentiranje

Za objavljanje se morate najprej registrirati

Ustvarite račun

Registrirajte se! To je zelo enostavno!

Registriraj nov račun

Prijava

Že imate račun? Prijavite se tukaj.

Vpišite se
  • Zadnji brskalci   0 članov

    • Noben registriran uporabnik, si ne ogleduje to stran.


×
×
  • Ustvari novo...

Pomembne informacije

Z uporabo te strani se strinjate z uporabo piškotkov in se strinjate s pravili o varovanju zasebnosti!