Skoči na vsebino

Priporočene objave

Objavljeno

Ali mi lahko nekdo iz lastnih iskušenj pove kaj več o tako imenovanem Kardan efektu. Negativne posledice,ukrepanje itd. :?

L.P. aco

Objavljeno

Ne vem, kaj bi ti napisal.

Vozim se s kardanom. Prej pa sem se z verigo.

Verjetno vozim tolikanj zanič, da ob prehodu neke bistvene razlike nisem čutil.

Edino, kar lahko rečem, če sem pregrob pri zbijanju prestav navzdol, se kdaj pa kdaj zgodi, da zadnje kolo za hipec zagrabi. Ampak nič pretresljivega. Sem se že navadil oziroma, že vem, kdaj se bo zgodilo. S primernim ravnanjem s sklopko to običajno preprečim ali pa prekinem.

Verjetno bi se mi z verigo dogajalo enako.

Objavljeno (popravljeno)

po moje gre pri temu za to, da zadeva ni tako ¨fleksibilna¨ kot veriga in pri hitri spremembi vrtljajev (primer: sunkovito prestavljanje), ti malce zadeva blokira.. se mi je pa tudi zgodilo, da sem enkrat na mokrem dolgem ovinku šel prestavljat navzdol in se zaradi tega efekta skoraj ni najboljse končalo (razen dveh kapljic na čelu in potencialno polnih gat se ob rahlem zdrsu ni zgodilo nič hujšega)

vendar ni problema.. malce bolj na izi pelješ, pa te zadeve (občutno) sploh ni..

je pa kardan kar se vzdrževanja tiče zakon, mogoče celo ustava..

Popravljeno . Popravil spilferderber
Objavljeno

Ce na mojem mopiju med voznjo v visjih obratih v prvi prestavi ob grobem odvzemu plina zadnje kolo delno zablokira; vrjetno se pri verigi to ne bi zgodilo. Razlika med kardanom in ostalimi prenosi se opazi samo pri grobem ravnanju; po moje; ne vem B)

Objavljeno (popravljeno)

Ola :D

Tudi jaz vozim s kardanom, prej pa z verigo. Najbrž sem podoben letnik kot Brrrm, pa zato ne vozim zelo ostro in praktično ni razlike.

Kardani pri novejših motociklih niso več tako togi kot so bili pri starih BMW.

Če kupuješ kaj novega, nič skrbet.

Je pa fino za čiščenje & vzdrževanje.

LP.

Popravljeno . Popravil cvetoo
Objavljeno

Slaba stran kardana je pri dalšem ostrem pretiravanju, saj se temperatura in pritisk zaprtega sistema mazanja toliko dvigne, da višek začne izginjati iz semering tesnil - vizuelno zoprno.

Ne razumem pa, da pri verigi ne blokira zadnje kolo pri osrem prestavljanju.

Večina vozim z prestavljanjem brez sklopke, osto vozim, zadnji del kolesa pa mi odnaša ... ? pa imam verigo

Objavljeno
Edino, kar lahko rečem, če sem pregrob pri zbijanju prestav navzdol, se kdaj pa kdaj zgodi, da zadnje kolo za hipec zagrabi

To se ti lahka isto z verigo zgodi.

Objavljeno
Verjetno bi se mi z verigo dogajalo enako.

Ha, ha, saj zato pa sem zaključil z zgoraj navedenim stavkom. :)

Objavljeno

Vzrok za blokiranje zadnjega kolesa pri hitrem prestavljanju navzdol ni kardan, zato je kriv velik zavorni moment BMWjevega velikoprostorninskega boxerja. Enako bo se zgodilo, če bi imel na tem motorju verigo, vendar pač z nekim minimalnim časovnim zamikom.

Pri kombinaciji kardana in štirivaljnega motorja do take situacije ne pride.

HOMAR:

BMWjev kardan teče na suhem, ni mazan z oljem, na gibljivih delih je samo namazan s posebno BMWjevo trpežno mastjo imenovano Staburags.

Olje je edino v zadnjem prenosu in v menjalniku, to pa ni zaprti sistem, ker imata oba na vrhu oddušnik. Če pride do minimalnega iztekanja olja, je zato kriva okvara semeringov.

Objavljeno

Zdravo...

Jaz sem se leta vozil z verigo, lani pa sem prvič menjal in šel na kardanski prenos. Je mogoče za malenkost bolj togi prenos. Spadata pa oba pod toge prenose!

Mislim da nikoli več veriga....

Prej sem moral stalno mazat verigo. Še posebej je to moteče če se odpraviš na kako turo 4,5,6 tisoč km... Pa vedno je bilo platišče usrano. Zdaj se pa stalno sveti...

Ko sem se pogovarjal z starimi motoristi so mi vedno govorili kako v ovinkih nabija, pa kako je trda vožnja...

Osebno vam povem da novi kardan dela odlično in v primerjavi z verigo ni razlik..

Je pa zelooooo praktičen.

lp

Matej

Objavljeno
Vzrok za blokiranje zadnjega kolesa pri hitrem prestavljanju navzdol ni kardan, zato je kriv velik zavorni moment BMWjevega velikoprostorninskega boxerja. Enako bo se zgodilo, če bi imel na tem motorju verigo, vendar pač z nekim minimalnim časovnim zamikom.

Pri kombinaciji kardana in štirivaljnega motorja do take situacije ne pride.

HOMAR:

BMWjev kardan teče na suhem, ni mazan z oljem, na gibljivih delih je samo namazan s posebno BMWjevo trpežno mastjo imenovano Staburags.

Olje je edino v zadnjem prenosu in v menjalniku, to pa ni zaprti sistem, ker imata oba na vrhu oddušnik. Če pride do minimalnega iztekanja olja, je zato kriva okvara semeringov.

Če je temu tako, (prevelik zavorni moment) domnevam da z ustreznim dodajanjem gasa, ob spuščanju sklopke to težavo odpraviš.

:hmm:

Objavljeno

o "kardan efektu" smo že na veliko modrovali v eni temi, se mi ne da iskat, gre za cukanje v desno (pri bmw-ju) zaradi smeri vrtenja kardana, itd...

glede sunkovitosti in blokiranja pa veriga je vseeno bolj "mehka", se tudi razteza, kardan je "trd". eh pa saj že vse nekje piše.

Objavljeno

Uf, giroskopskega učinka motorne gredi, ki pri BMW R-ih leži vzdolžno in morebiti tudi kardana sploh ne čutim.

Verjetno ga telo podzavestno kompenzira.

Zadevo sem čutil edino enkrat, ko sem na BMWjevih dnevih vozil R-GSja in R-Ra. Sem bil še z dovoljenjem za do 350 ccm in direktni prehod iz Gilerce na litrska stroja, pa sem bolj pazil, da kje ne padem ali česa ne podrsam, kot pa vozil. Takrat sem pri dodajanju plina čutil značilni trzaj vstran.

Že takrat, ko sem peljal kravo iz trgovine domov, nisem več čutil ničesar.

Zame (za moja čutila) ta zadeva, cukanje v stran zaradi pospeševanja/pojemanja vrtenja vrtečih se delov nekje v drobovju motocikla, ne obstaja, pa naj se ji reče kakor koli že.

Objavljeno
o "kardan efektu" smo že na veliko modrovali v eni temi, se mi ne da iskat, gre za cukanje v desno (pri bmw-ju) zaradi smeri vrtenja kardana, itd...

glede sunkovitosti in blokiranja pa veriga je vseeno bolj "mehka", se tudi razteza, kardan je "trd". eh pa saj že vse nekje piše.

Pa kaj je pol če že nekje piše. :?

A pri ženskah tud, a sej to je že en drug ? :D :rolleyes:

Objavljeno
Pa kaj je pol če že nekje piše. :?

A pri ženskah tud, a sej to je že en drug ? :D :rolleyes:

a se ti ne zdi brezveze spet na dolgo in široko to tem razpravljat če je nekje bilo že par strani raznih modrovanj? :hmm:

Objavljeno

Zame (za moja čutila) ta zadeva, cukanje v stran zaradi pospeševanja/pojemanja vrtenja vrtečih se delov nekje v drobovju motocikla, ne obstaja, pa naj se ji reče kakor koli že.

Tudi jaz sem "neobčutljiv" za tovrstne tresljaje in cukanja.

BMW-jevi mojstri so mi razložili da zato, ker je pri novejših modelih to nekako zadušeno. Bo že držalo. :huh:

Glavno da se jaz lepo peljem. .)

Ampak pravi razlog moje neobčutljivosti je v enem drugem topicu lepo opisal kura. :kva2:

Objavljeno
a se ti ne zdi brezveze spet na dolgo in široko to tem razpravljat če je nekje bilo že par strani raznih modrovanj? :hmm:

O tem pravzaprav ne vem, kaj je bolj prav.

Sčasoma bomo že vse rekli in bodo vprašanja novicev vedno končala z odgovori :

išči,

trpi,

dam pejd,

poglej se kakšen si,

v vrsto se postav,

itd.

Dobro mal pretiravam.

:rolleyes:

Dej moderator zadnje moje poste dol vrži ker kvarim resno rubriko. B)

Sorry, se bom poboljšal. :rolleyes:

Objavljeno
o "kardan efektu" smo že na veliko modrovali v eni temi, se mi ne da iskat, gre za cukanje v desno (pri bmw-ju) zaradi smeri vrtenja kardana, itd...

glede sunkovitosti in blokiranja pa veriga je vseeno bolj "mehka", se tudi razteza, kardan je "trd". eh pa saj že vse nekje piše.

a ni to bokser efekt?

Objavljeno

Prebrskal in morda celo našel.

Kardanski efekt = dviganje riti motocikla ob speljevanju.

Pregledati tukaj.

:)

Objavljeno
a ni to bokser efekt?

jap, my mistejka, sem tipkal pred razmišljanjem :hmm: smer vrtenja osi je to :P

PS (malo :topic: ): pri bmw GS je lahko kardan težava če z motorjem skačeš (pa ne malo, bolj paris-dakar uporaba :P ), ko se razbremeni zadnje kolo, lahko kardan oz zobniki dobijo "luft" in preskočijo. prav izboljšava kardana za "hard" uporabo je bila ena pomembnih stvari v preteklosti. za več podrobnosti o tem pa tehnike vprašat .) .

  • 7 let pozneje...
Objavljeno

Obstaja kakšen trik pri vzdrževanju kardana? Ali je dovolj zgolj menjava olja v sprednjem delu pri mašini in pri kolesu? Kakšni so ponavadi intervali manjve olja? Ter kakšno olje je dobro?

še nikol nisem imel kardanskega prenosa, tko da vsi nasveti, pripombe, izkušnje itd. več kot dobrodošli.

Objavljeno

zgolj menjava olja v predpisanem intervalu zadostuje. kardan je res fina zadeva brez vzdrževanja. skoraj... ;)

jaz na mojemu menjam olje v kardanu hkrati z motorjem v agregatu.

obstajajo posebna olja za kardanski prenos, vsaj za yamaho. sigurno imajo tudi drugi proizvajalci svoja priporočljiva olja.

Objavljeno

Ko kupiš rabljen motor, itak zamenjaš vse tekočine -ziher je ziher. Potem pa, kot je ELO napisal, po servisni knjigi.

Objavljeno

Nobenega trika ni, menjaš olja pa je! Voziš in uživaš brez skrbi,da bi pozabil namazat verigo! Pa srečno vožnjo ti želim!

Ustvarite račun ali se prijavite za komentiranje

Za objavljanje se morate najprej registrirati

Ustvarite račun

Registrirajte se! To je zelo enostavno!

Registriraj nov račun

Prijava

Že imate račun? Prijavite se tukaj.

Vpišite se
  • Zadnji brskalci   0 članov

    • Noben registriran uporabnik, si ne ogleduje to stran.


×
×
  • Ustvari novo...

Pomembne informacije

Z uporabo te strani se strinjate z uporabo piškotkov in se strinjate s pravili o varovanju zasebnosti!