Skoči na vsebino

KARDAN


aco

Priporočene objave

Menjaš samo olje v kotnem prenosu. Ni treba ravno original olje kupovat. Olje za menjalnike je čisto OK. Nekateri zaprisegajo na olje za avtomatske menjalnike. Mah kaj pa vem, ni preveč za komplicirat. Na novejših motorjih kardan ni mazan z oljem. Utorna gred je namazana z mastjo. Če je moped starejši je fajn razdret, spucat in nazaj zložit. Staburaks mast je težko dobit. Imam nek ekvivalent, pa odstopim, če kdo rabi... Čekirat je treba še tisti gumijast meh, da umazanija ne pride do kardana in na oljna tesnila. Aja pa zadnjo gumo je fajn vsake tolko mal "poguncat"

Kardan je fajn stvar... dokler vse dela.

  • Všeč mi je 3
Povezava do komentarja
Delite na drugih straneh

kakšen je ta tvoj BT 1100? :eek:

Gre se za Kawasaki Z 1100 81´.

Menjaš samo olje v kotnem prenosu. Ni treba ravno original olje kupovat. Olje za menjalnike je čisto OK. Nekateri zaprisegajo na olje za avtomatske menjalnike. Mah kaj pa vem, ni preveč za komplicirat. Na novejših motorjih kardan ni mazan z oljem. Utorna gred je namazana z mastjo. Če je moped starejši je fajn razdret, spucat in nazaj zložit. Staburaks mast je težko dobit. Imam nek ekvivalent, pa odstopim, če kdo rabi... Čekirat je treba še tisti gumijast meh, da umazanija ne pride do kardana in na oljna tesnila. Aja pa zadnjo gumo je fajn vsake tolko mal "poguncat"

Kardan je fajn stvar... dokler vse dela.

Hvala za izčrpen odgovor. Se pravi, da menjam samo olje pri zadnjem kolesu?

Kolikor sem bral na netu naj bi ga menjal vsako drugo menjavo olj 10K Km. Je pa problem ker ne dobim servisne knjige. zaenkrat si pomagam z tisto za Z 1000, ki paima verižni prenos.

Povezava do komentarja
Delite na drugih straneh

Sem staknil manual za KZ 1300, ki ima praktično isti kardanski prenos. Menjava olja v sekundarnem prenosu ter mazanje spoja na 30.000. Piše, da je potrebno uporabiti temperaturno odporno mast.Kolikor sem bral po forumih je to mast z dodatkom molibdenum disulfida (v večini service manualov jo piporočajo tudi za mazanje raznih osi itd. v mašini-npr. štarter). NImam pa pojma kje bi jo dobil.

Se pa v Louisu dobi tale zadeva- http://www.google.si...KAcnqznlLsscstQ Sicer litijeva mast ampak po namenu uporabe bi bilo neka to to.

Ufff že spet kompliciram....čene druzga bom pa Ciciban tebe nažical za kako žličko. :)

Popravljeno . Popravil trojan69
Povezava do komentarja
Delite na drugih straneh

Nič bral nazaj. Moje izkušnje pa so sledeče;

Imel tri kardanarje in kup verigarjev.

Kardan ni za sportaka - to je dejstvo. Je preveč tog! Ketnar pa je fajn za šporno vožnjo.

Če boš veliko potoval, ti priporočam kardan! Zakaj? Zato ker;

1) Ne boš imel nobenega dela z mazanjem verige, nabavi ketensprejev itd...

2) Ne boš imel problemov z raztegovanjem verige, štelanjem verige itd...

3) Ne boš imel oljno usranega zadnjega dela motocikla vključno s kufri in prtljago

4) Na doooolgi furi ti ni treba skrbeti z menjavo verižnega kompleta (predvsem, če s sabo nimaš žage ali pile za "preščipniti" verigo)

5) Moraš pa bolj pametno prestavljati z višje v nižjo prestavo pri "polnem" gasu in predvsem na mokrem, gladkem asfaltu itd...

Najde se še kakšna pomembna nepomembnost, ki pa ni tako zelo pomembna.

Pomembno pa je, da v kardanu redno menjaš olje in ne šparaj s kvalitetnim oljem!

Jaz sem bil na daljših (turističnih) furah bolj zadovoljen s kardanom, (četudi na nekoliko zahtevnejšem terenu). Za izživljanje je pa veriga... Lahko je tudi ketna... Tako to - nekako. :grim

Popravljeno . Popravil moto rider
Povezava do komentarja
Delite na drugih straneh

Ciciban hvala za ponudbo! Ampak sem že našel zadevo-renolit MO2 (itak jo bom rabu še za CV zglob pri bratovem avtu itd.) Tko da ne boš za brazveze zadeve vlačil v LJ.

Če pa želiš pa lahko ob priliki prideš pogledat mašino :) je pa zaenkrat še deloma razstavljena, ampak čez kak mesec, dva bo že tipi top + prebarvana.

@motorrider-po tvojem opisu je kardan kar pravšnja zadeva. Divjat pa itak nimam namena-preveč :)

Popravljeno . Popravil trojan69
Povezava do komentarja
Delite na drugih straneh

Menjaš samo olje v kotnem prenosu. Ni treba ravno original olje kupovat. Olje za menjalnike je čisto OK. Nekateri zaprisegajo na olje za avtomatske menjalnike. Mah kaj pa vem, ni preveč za komplicirat. Na novejših motorjih kardan ni mazan z oljem. Utorna gred je namazana z mastjo.

Kardan je fajn stvar... dokler vse dela.

V kotni prenos je treba VEDNO dati olje,ki je SAMO za kotne prenose(deglede na znamko olja) in to zato, ker so ta olja za kotne prenose vedno HIPOIDNA kar pomeni, da imajo dodatek ADITIV za dober oprijem in morajo biti BOLJ vizkozna od olj za mašine in menjalnike.Malo si pobrkal namreč ATF olje je ZELO priporočljivo za menjalnike, ker je to rastlinsko olje nespreminja vizkozitete,zelo dobro maže ni ne uničuje gumijastih tesnil (semeringov,o-ringov itd.) !

Za neke masti(grafitne) prvič slišim ! ! to kar si ti našel v BMW-ejevem kotnem prenosu je po vsej verjetnosti toliko staro olje da je že mast postala! Pri BMW-ejih kotnih prenosih se olje sploh ni menjalo do predkratkim, zdaj pa predpisujejo menjavo pri vseh modelih na 20 K kil.ravno tako tudi pri Yamahah za ostale znamke(Guzzi,Kawasaki,itd) nebi vedel !

Povezava do komentarja
Delite na drugih straneh

Recimo MOTUL GEAR 300 al pa kakšna druga podobna zadeva. Ja res piše, da je olje za menjalnike. Če bereš še naprej piše, da je tut za kotne prenose. Aja pa hipoidno je tut. Pa ni to samo pri Motul, da ne bo kdo razumel, da delam reklamo. Treba prebrat kaj na etiketi piše...

In ja v kotnem prenosu je olje in ne mast. Maže se pa "ritzelne" http://www.bmwmoa.org/forum/showthread.php?t=33229

Povezava do komentarja
Delite na drugih straneh

Recimo MOTUL GEAR 300 al pa kakšna druga podobna zadeva. Ja res piše, da je olje za menjalnike. Če bereš še naprej piše, da je tut za kotne prenose. Aja pa hipoidno je tut. Pa ni to samo pri Motul, da ne bo kdo razumel, da delam reklamo. Treba prebrat kaj na etiketi piše...

In ja v kotnem prenosu je olje in ne mast. Maže se pa "ritzelne" http://www.bmwmoa.or...ead.php?t=33229

Eno je KOTNI prenos (tribling - telerrad) se uporablja SAMO hipoidno olje, DRUGO so vzdolžni vtori (ripne) in križni zglob za to pa je GRAFITNA MAST za razne gume kot so; manšete,o-ringi,semeringi,manšete itd. pa SAMO silikonska mast ali silikon sprey !

Povezava do komentarja
Delite na drugih straneh

Predvsem je treba paziti kam olje spada v katero kategorijo .....API GL-3,API GL-4 , API GL-5,itd....treba je malo razumeti oznake na škatlici...

GL-5 olje je v isti gradaciji dosti dražje, kot GL-4. Pri napačni izbiri kategorije bo kotni prenos zelo hitro rekel "pa-pa". Mnogo hitreje kot če bi izbral napačno gradacijo (SAE)....

Povezava do komentarja
Delite na drugih straneh

V kotni prenos je treba VEDNO dati olje,ki je SAMO za kotne prenose(deglede na znamko olja) in to zato, ker so ta olja za kotne prenose vedno HIPOIDNA kar pomeni, da imajo dodatek ADITIV za dober oprijem in morajo biti BOLJ vizkozna od olj za mašine in menjalnike.Malo si pobrkal namreč ATF olje je ZELO priporočljivo za menjalnike, ker je to rastlinsko olje nespreminja vizkozitete,zelo dobro maže ni ne uničuje gumijastih tesnil (semeringov,o-ringov itd.) !

Kolikor vem so menjalniska olja hipoidna olja. Menjalnik je namrec sklop hipoidnih gonil. In olja za rocne menjalnike so zelo viskozna (W75, 80, 85, 90, 95), ATF ki je za avtomatske menjalnike in hidravlicne sisteme - razen zavornih sistemov ker so termalno zelo obremenjeni, pa je redek ko zupa.

Povezava do komentarja
Delite na drugih straneh

  • 1 mesec pozneje...

lep pozdrav jst do smrti ostanem na kardanu, :OK: bi pa še to omenu preveč piva in kardan ne gresta skup :beer1: probal na lastni koži :grrr

Povezava do komentarja
Delite na drugih straneh

Vzrok za blokiranje zadnjega kolesa pri hitrem prestavljanju navzdol ni kardan, zato je kriv velik zavorni moment BMWjevega velikoprostorninskega boxerja. Enako bo se zgodilo, če bi imel na tem motorju verigo, vendar pač z nekim minimalnim časovnim zamikom.

Pri kombinaciji kardana in štirivaljnega motorja do take situacije ne pride.

HOMAR:

BMWjev kardan teče na suhem, ni mazan z oljem, na gibljivih delih je samo namazan s posebno BMWjevo trpežno mastjo imenovano Staburags.

Olje je edino v zadnjem prenosu in v menjalniku, to pa ni zaprti sistem, ker imata oba na vrhu oddušnik. Če pride do minimalnega iztekanja olja, je zato kriva okvara semeringov.

To pa ne bo čist držal!! Meni se to tudi dogaja pri hitrem prestavljanju navzdol, pa imam štirivaljni motor in kardan :surrender: (ne vem, kaj ima tu veze boxer ali vrstni motor, moment je ali pa ga ni na gredi??) :hmm:

Povezava do komentarja
Delite na drugih straneh

  • 2 let pozneje...

Najbolj pogost kardan ni. Mi lahko kdo na šteje modele s kardanom, od recimo letnika 2000 dalje?

Modele boš moral sam poiskat vglavnem kardane se uporablja predvsem za potovalnike: Honde Goldwin,Dewil,Yamaha V-max in nekaj čoperjev Virago 535,750,1100 itd.  zelo veliko modelov od BMW-eja vsi R-ri in K-aji  Moto-guzi uporablja tudi kardan itd.

Povezava do komentarja
Delite na drugih straneh

Ustvarite račun ali se prijavite za komentiranje

Za objavljanje se morate najprej registrirati

Ustvarite račun

Registrirajte se! To je zelo enostavno!

Registriraj nov račun

Prijava

Že imate račun? Prijavite se tukaj.

Vpišite se
  • Zadnji brskalci   0 članov

    • Noben registriran uporabnik, si ne ogleduje to stran.


×
×
  • Ustvari novo...

Pomembne informacije

Z uporabo te strani se strinjate z uporabo piškotkov in se strinjate s pravili o varovanju zasebnosti!