Skoči na vsebino

Roland Ratzenberger


majaCRX

Priporočene objave

30. aprila, bo minilo 10 let od smrti Rolanda Ratzenbergerja. Je pač tako, da sta v tistem dirkaškem koncu tedna življenje izgubila dva dirkača. Eden je bil kljub dokaj pozni starosti (le nekaj mesecev je bil mlajši od Senne) začetnik v tem tekmovanju, medtem ko je bil drugi trikratni svetovni prvak in še vedno rekorder po startih s prvega startnega mesta. Pa vendar - ali je zgolj to dovolj velik kriterij, da se vsako leto okrog praznika dela spomnimo zgolj na enega od obeh?? Že iz samega človeškega vidika bi rekela, da ne.

Roland Ratzenberger je bil rojen 4. julija 1960 v avstrijskem Salzburgu. Vendar so običajni podatki o njegovem rojstnem datumu običajno pisani z istim datumom, a letnico 1962. Z dirkanjem je namreč začel skoaj pozno v življenju, in se je bal, da ga marsikateri šef moštva sploh ne bi hotel imeti v svojem moštvu zgolj zaradi starosti. In se je pač 'pomladil' za dve leti. Jasno je, da o dokaj neznanem dirkaču ni nekih podatkov. No, vendarle se najde marsikaj zanimivega. Leta 1986 je Roland slavil na festivalu Formule Ford 1600 v Brands Hatchu, ki velja za neuradno svetovno prvenstvo v tej kategoriji. Naslednjega leta je nastopal v britanski formuli 3 (skupno 12. mesto) ter v evroseriji F3 (5. mesto, 1. in 2. na Nürburgringu), odpeljal je tudi dve dirki za prvenstvo World Touring Cars (BMW), in na obeh dosegel drugo mesto (Jarama in Dijon). Leta 1988 je nastopil v britanski formuli 3000, in si z zmago v Doningtonu privozil skupno tretje mesto v tem tekmovanju. Enak rezultat je dosegel tudi leta 1989, nakar se je naslednjega leta podal na Japonsko, kjer je vozil turne (BMW) in športne (Toyota) avtomobile. V letih 1990 do 1992 je dosegel po eno zmago v športnih vozilih, dvakrat v Suzuki in enkrat v Fujiju. Leta 1992 je prvič nastopil v Le Mansu, in s Toyoto dosegel 9. mesto. Leta 1993 je v Le Mansu (Toyota) dosegel 5. mesto, medtem ko je na japonskem prvenstvu F3000 dosegel šest točk in skupno 12. mesto. Rezultati so bili dovolj dobri, da je Nick Wirth, eden od ustanoviteljev povsem novega moštva F1 Simtek, z njim podpisal pogodbo za 16 dirk leta 1994.

Ironija je hotela, da je Roland nastopil na eni sami dirki. Potem ko se na prvo dirko v Braziliji ni uspel kvalificirati (bil je na 27. mestu, medtem ko jih je startalo 26), je na VN Pacifika uspel priti na dirko (na 26. mesto), bil je ob Frentznu (prav tako debitantu v F1) praktično edini, ki je stezo v Aidi poznal od prej. Dirko je končal na 11. mestu. Nakar je prišla dirka v Imoli...

ratzenberger.jpg

rgrave2.jpg

rgrave.jpg

Na nagrobniku piše 'Živel je svoje sanje'

Pa še ena zanimivost: About bravery : on occasion of Roland Ratzenberger's death , HH Frentzen recalled that RR confronted a knife armed Arab in a Japanese disco to protect a molested local girl (source : Autosprint).

Mogoče res ni bil tip človeka, ki bi kdaj lahko resno konkuriral boju za posamične zmage, še toliko manj za skupne naslove svetovnega prvaka. Kljub temu si pa zasluži -predvsem iz človeškega vidika- da se vsako leto okrog prvega maja ob Ayrtonu Senni spomnimo tudi drugega voznika, ki je umrl na istem tragičnem koncu tedna. Rolanda Ratzenbergerja. Mnogi so ga pozabili, jaz ga nisem.

Pa še tole za zaključek. Potem ko so uradno potrdili Ratzenbergerjevo smrt, je moštvo Simtek jasno hotelo odpovedati nastop na dirki naslednjega dne. Vendar si je moštvo po privatnem pogovoru z Berniejem Eccle$tonom nekako premislilo. Nick Wirth je bil še vrsto let zatem zgrožen nad tistim, kar mu je BE takrat dejal, šlo je skoraj že za ultimat oz. grožnjo z nekakšnimi posledicami, skoraj v smislu 'or else'. Vsekakor ostaja nastop Davida Brabhama na VN San Marina 1994 edini meni znani primer v zgodovini dirkanja sploh, da je neko moštvo po smrti enega svojih voznikov na treningih tudi nastopilo na nedeljski dirki. Tudi Ferrari s eje v Belgiji 1982 odpovedal nastopu (po Villeneuvovi smrti), Simtek se ni smel. Tudi to je (žal) realnost formule 1...

Povezava do komentarja
Delite na drugih straneh

Nick Wirth je bil še vrsto let zatem zgrožen nad tistim, kar mu je BE takrat dejal, šlo je skoraj že za ultimat oz. grožnjo z nekakšnimi posledicami, skoraj v smislu 'or else'. Vsekakor ostaja nastop Davida Brabhama na VN San Marina 1994 edini meni znani primer v zgodovini dirkanja sploh, da je neko moštvo po smrti enega svojih voznikov na treningih tudi nastopilo na nedeljski dirki.

Groza, da denar zasenči smrt človeka... :(

Povezava do komentarja
Delite na drugih straneh

MajaCRX :notworthy:

Res je, da se vsi večinoma spominjamo smrti Senne, Ratzenbergerja pa kar pozabljamo. No naj povem, da se dobro spominjam tistega 30. aprila in tudi dneva prej, ko se je z Jordanom skoraj ubil tudi Rubbens Barrichello. Je pa res, da o Rolandu nisem vedel popolnoma nič, zato tudi nisem odpiral teme. Lepo, da si jo odprla ti :004

Povezava do komentarja
Delite na drugih straneh

Ustvarite račun ali se prijavite za komentiranje

Za objavljanje se morate najprej registrirati

Ustvarite račun

Registrirajte se! To je zelo enostavno!

Registriraj nov račun

Prijava

Že imate račun? Prijavite se tukaj.

Vpišite se
  • Zadnji brskalci   0 članov

    • Noben registriran uporabnik, si ne ogleduje to stran.


×
×
  • Ustvari novo...

Pomembne informacije

Z uporabo te strani se strinjate z uporabo piškotkov in se strinjate s pravili o varovanju zasebnosti!