Skoči na vsebino

Nastavitev menjalniku na kolesu


Špilferderber

Priporočene objave

Torej.. Zanima me, kako se opravi nastavitev menjalnika na biciklu (sprednje prestave Alivio, zadnje Deore).

Če bi se le dalo, bi prosil za navodila, ki bi jih lahko razumel petleten otrok. :?

MG

(muchos grazias)

Povezava do komentarja
Delite na drugih straneh

Če bi se le dalo, bi prosil za navodila, ki bi jih lahko razumel petleten otrok. :?

težko boš 5-letnika naučil getribe štelat ... :)

PS: kaj pa, če bi šu na servis pa ti tam u nulo zrihtajo?

Povezava do komentarja
Delite na drugih straneh

Ja pa da serviserju 2k SIT pustiš (tolko je meni rekel, da bi mi računal za odmontažo, zamenjavo z novim in štimanje zadnjega Alivio menjalnika), :? :lol1: :lol1: :lol1: .

Za tale denar se pa res ni vredno zaj... in po možnosti še tko naštimat, da ti vse skupaj pade.

Aja, pa še taključna misel, če že štimaš sam, ne pozabi dat na koncu zaščite, da se ti zajla ne cufa, če ne bojo problemi, kmalu.

lp

Rudi

Povezava do komentarja
Delite na drugih straneh

curi, :OK:

Povezava do komentarja
Delite na drugih straneh

Ja pa da serviserju 2k SIT pustiš (tolko je meni rekel, da bi mi računal za odmontažo, zamenjavo z novim in štimanje zadnjega Alivio menjalnika), :? :lol1: :lol1: :lol1: .

Za tale denar se pa res ni vredno zaj... in po možnosti še tko naštimat, da ti vse skupaj pade.

ne vem, mogoče ne znam brat, ampak - kaj zdaj, a priporočaš serviserja, ali odsvetuješ serviserja?

Povezava do komentarja
Delite na drugih straneh

Priporoča, če maš 2k SIT pa če ti je škoda živcev in časa, men na primer se zdi 2k SIT zelo dobra cena za to, kar ti naredi.

lp

Rudi

Povezava do komentarja
Delite na drugih straneh

Pelješ k serviserju,samo je tudi fino, kaj sam zrihtat-kakšno malenkost,če se ti kaj na poti pripeti

Povezava do komentarja
Delite na drugih straneh

Objavljeno (popravljeno)

pripenjam tale PM, poslan s strani prijaznega člana z vzdevkom dead_man (da bostr tudi drugi vedeži):

"Prvo moraš vsekakor zadevo malo sčistiti, da menjalnik lepše potuje, opravi čiščenje menjalnika kolikor se le da. Preveri kako je stanje bovdna žice ali ne že morda za zamenjati. Pri prestavljanju se žica zaradi sile menjalnika usede v bovden in s tem pridobi nekoliko več lufta, pa s časoma se tudi žica še malo raztegne. No če je do zdaj vse uredu, se lahko prepustiš nastavljanju po domače.

Zadnji menjalnik:

Spravi menjalnik k največjemu zobniku, tedaj mora biti zobniček menjalnika poravnan z njem, če ni ga je potrebno uravnati z vijakom ki je na zadnji strani strani menjalnika, kjer piše H-igh ali L-ow. Milsim, da moraš tu uporabiti L vijak, opazuj tedaj kako potuje menjlnik levo ali desno. Če se ne pomika nikamor, uporabi drug vijak.Ko se bo menjalnik pomikal ga nastavi da bosta zobnik in zobniček poravnana. Prva stopnja je rešena. Sedaj pa zadnji menjalnik spravi na najmanši zobnik in zopet preveri ali sta mali zobnik in zobniček menjalnika poravnana, če nista ponoviš vajo le da tokrat z drugim vijakom H. Saj zdi se mi, da bi moral biti ta za nastavitev na najmanšem zobniku. Sedaj bi morala biti zadeva nastavljena. Opozorilo, prej še preveri ohlapnost žice in pred nastavljanjem malo zategni žico, na matici,ki je vpeta tam,kjer žica prihaja v menjalnik.

Sprednji menjalnik:

Preveri stanje menjalnika ali ima kaj lufta ko ga s prsti malo potreseš, če ga ima je najbolje, da ga menjaš. Saj jaz bi ga. No ponovno tu menjalnik spraviš v skrajne lege, torej gremo prvo na mali zobnik spredaj, zadnji menjalnik daj v skrajno lego na velik zobnik. Tu zopet uporabiš tista magična vijaka H in L. Mislim, da je tu potrebno uporabiti zopet H vijak, sicer pa opazuj, če se menjalnik kaj premika. Menjalnik z vijakom usmeri proti cevi okvirja toliko, da bo veriga tekla mimo nemoteno, lahko gleda približno 1 mm bolj not,saj ko pristisneš na pedala opravi svoje delo tvoja moč nog, ki pokrivi celotno zadevo. V tej točki bi moral menjalnik biti nastavljen. Zdaj pa zadnji menjalnik spravi na mali zobnik in sprednjega na največji zobnik. Tu zopet pogledaš kako menjalnik leži, tokrat ga moraš z drugim vijakom L, malo odmakniti od okvirja, ampak le toliko, da veriga zopet teče mimo,le da bo 1 mm prostorčka.

Ok zadeva bi mogla sedaj načeloma delovati, a kaj je z srednjim zobnikom je pa drugo, vozi se in ugotoviš morda da malo škrta, torej to škrtanje lahko odpraviš z matico ki je na izhodu menjalnika, po večini to samo malo napne menjalnik oz, ga prisili, da potuje v levo ali desno, opazuj menjalnik.

No to bi blo vse. Drgač pa upam, da ne bo vseeno potrebni kakšen večji servis.

LP"

Popravljeno . Popravil spilferderber
Povezava do komentarja
Delite na drugih straneh

Ejh, zdaj pa vemo! Bomo vsi sami menjalnike stelali in ne rabimo vec serviserjev :naughty:

Bi se jaz imel eno vprasanje!

Zelim natancen postopek menjave lezajev prvih vilic na okvirju. Ze v naprej lepa hvala! :naughty:

Povezava do komentarja
Delite na drugih straneh

Ejh, zdaj pa vemo! Bomo vsi sami menjalnike stelali in ne rabimo vec serviserjev :naughty:

Bi se jaz imel eno vprasanje!

Zelim natancen postopek menjave lezajev prvih vilic na okvirju. Ze v naprej lepa hvala!  :naughty:

Heh za nastavitev menjalnika, rabiš kar nekaj časa za to sem tu malo pomagal, drgač pa za razdiranje vilic, se pa lahko zmeniva za kak servis, nekako pa tudi jaz moram zaslužit dinarčke za motor :D .

Povezava do komentarja
Delite na drugih straneh

 

Bi se jaz imel eno vprasanje!

Zelim natancen postopek menjave lezajev prvih vilic na okvirju. Ze v naprej lepa hvala!  :naughty:

Odvisno od krmilnega sistema.

Povprečen novejši sistem: Odvijačiš imbus vijak na vrhu stebla vilice. Odvijačiš imbus vijak(a) na strani opore krmila. Potegneš vilico ven in na vilici ali šalčki na okvirju bo spodnji ležaj, zgornji ležaj pa bo v zgornji šalčki na okvirju. Oba ležaja odstraniš, dobro očistiš, namestiš nova dva ležaja ki jih predhodno namastiš in sestaviš nazaj.(Če so šalčke zanič zamenjaš še te). Sestaviš tako da najprej zategneš tisti vijak ki si ga prvega odvijačil in nato še stranskega(dva).

Popravljeno . Popravil seemon
Povezava do komentarja
Delite na drugih straneh

Sestaviš tako da najprej zategneš tisti vijak ki si ga prvega odvijačil in nato še stranskega(dva).

Pazi, torej da zgornjega vijaka ne zategneš preveč, ker z tem lahko poškoduješ zvezdico, ki je vsajena v cev vilice. Načeloma si to opisal za sistem kjer je integriran ležaj, oz. če imaš sistem vpetja ahead, če pa imaš drugačnega, je pa zadeva vseeno male drugačna, le da moraš tiste matice losat in potem zopet pravilno zategnit.

Pri menjavi ležajev, ti vsekakor priporočam še menjavo šalčk.

No pa vseeno obilico veselja pri šraufanju.

Povezava do komentarja
Delite na drugih straneh

Ustvarite račun ali se prijavite za komentiranje

Za objavljanje se morate najprej registrirati

Ustvarite račun

Registrirajte se! To je zelo enostavno!

Registriraj nov račun

Prijava

Že imate račun? Prijavite se tukaj.

Vpišite se
  • Zadnji brskalci   0 članov

    • Noben registriran uporabnik, si ne ogleduje to stran.


×
×
  • Ustvari novo...

Pomembne informacije

Z uporabo te strani se strinjate z uporabo piškotkov in se strinjate s pravili o varovanju zasebnosti!