Skoči na vsebino

O krajah koles in ˝ropotulj˝


Priporočene objave

V Ljubljani kradejo zlasti v Centru

Tatovi koles se že ozirajo naokrog - Tri četrtine vseh ukradenih dvokoles je nezaklenjenih

Ljubljana - Še kak dan ali dva oziroma toliko časa, da se zares otopli, pa bo nevarneje stopiti na kolesarsko stezo kot vmes med semaforjema prečkati štiripasovno Dunajsko ob treh popoldne. Kot martinčki bodo na plan prilezli kolesarji in mopedisti in pešec ne bo nikjer varen pred njimi. Še najmanj na pločniku, ki je najbolj priljubljeno "slalomišče" kolesarjev za vijuganje med pešci.

Kolo bo takrat najhitrejše ali skoraj najhitrejše prevozno sredstvo v mestu in veliko prijetnejše se bo peljati z njim kot sedeti v zadušljivem mestnem zelencu ali pregretem štirikolesniku, za katerega ni najti parkirnega prostora.

Skupaj oziroma hkrati s še vedno najšibkejšimi prometnimi udeleženci na kolesih se bodo prikazali tudi zmikavti, ki bodo še kako pozorno spremljali, kaj vse so jim čez zimo pripravili, preuredili in na novo opremili ljubitelji pritiskanja na pedala. Z začetkom kolesarske sezone se namreč začne tudi "tatinska sezona" in marsikateri kolesar se bo bridko kesal, ko bo samo za minutko skočil v trgovino. Za toliko časa se seveda kolesa ne splača zaklepati, saj se navsezadnje s tem izgubi le preveč časa (ali pa kar celo kolo).

Kolikor bolj priljubljena kot prevozno sredstvo so postajala kolesa, toliko bolj so nanje prežali tatovi. Policijski podatki to potrjujejo. Iz leta v leto narašča število tovrstnih tatvin. Za leto 2002 se ve, da so območju ljubljanske policijske uprave ukradli kar 1630 koles, kar je kar za 40 odstotkov več kot leto poprej. K temu moramo dodati nič kaj spodbudni dodatek, da so policisti od vse množice izginulih koles našli in vrnili lastnikom komaj 253 biciklov - le slabih 16 odstotkov vseh ukradenih.

Precej na boljšem so lastniki motoriziranih dvokoles. "Konjski" tatovi so jih na primer leta 2002 odpeljali samo 313 in tudi v primerjavi z letom poprej število tovrstnih tatvin ni tako skokovito naraslo kot pri kolesih. Le za 12 odstotkov. Policija je tudi pri raziskavah teh tatvin precej bolj uspešna. Možje v modrem tako odkrijejo in lastnikom vrnejo skoraj tretjino "ropotulj" na dveh kolesih, verjetno pa bodo statistične številke še lepše, odkar je treba tudi mopede in skuterje registrirati.

In kje ukradejo največ koles in mopedov? Zmikavti najraje oprezajo pred večjimi trgovinami in ustanovami, kjer je kolesarski promet zelo gost, priljubljena so "parkirišča" pred kinematografi, kjer ima tat, ki si je nemalokrat že prej ogledal plen in žrtev, dve uri časa, da opravi tudi s kako bolj zapleteno ključavnico. Pogosto so med oškodovanci "ta žejni" , ki samo za hipec skočijo v gostilno, njihovega kolesa, ki ga niso zaklenili, pa seveda že zdavnaj ni več, ko jih spet prinese na prosto. Tudi šolarjem oziroma dijakom in študentom se pred hrami učenosti kaj rado zgodi, da si v množici povprek in počez nametanih biciklov tat izbere prav njihovega. Nepridipravi radi "obiskujejo" še hišne kleti in skupne prostore v blokih, kjer redkokdo kolo zaklene, češ, saj so vhodna vrata zmeraj zaklenjena, a se kaj rado zgodi, da ostanejo odprta vhodna vrata in tudi ključavnica na kolesu je odklenjena.

Večina okradenih je ponavadi kar sama kriva, da so jim speljali kolo ali moped. Ponavadi gre za čisto navadno lenobo po tistem znanem "pravilu" : le kaj bi se za teh nekaj minut onegavil s ključavnico, hkrati pa za podcenjevanje predrznosti, s katero je "oborožen" tat, ki mu je čisto dovolj, da se človek oddalji samo nekaj metrov, in že bo izkoristil priložnost, skočil na kolo ter pritisnil na pedala. To potrjujejo tudi prijave oškodovancev. Med vsemi ukradenimi dvokolesi je namreč kar tri četrtine nezaklenjenih.

Torej lahko prav kolesarji in mopedisti zoper predrzneže te vrste največ naredijo kar sami. Z doslednim zaklepanjem svojih prevoznih sredstev in to ne s ključavnicami, ki jih z malce spretnosti lahko razklene že skoraj vsak otrok. Neredko namreč vidimo tudi več sto tisočakov vredno kolo, "zaklenjeno" pa je s tako ključavnico in na tak način, da zmikavte dobesedno izziva. V kolesarjevi "pristojnosti" pa niso več javne kolesarnice s čuvaji. Pred davnimi leti so jih v Ljubljani že imeli, vendar so jih izrinila parkirišča za štirikolesnike. Da bi bile nujno potrebne, pove podatek, da prav v središču Ljubljane izgine tretjina vseh ukradenih koles. Tako so lani samo na ožjem območju policijske postaje Center ukradli 592 koles.

Po zmagovitem povratku dvokoles zlasti na mestne ulice bi prav Mesto moralo razmisliti predvsem o dveh stvareh - o zaresnih, varnih kolesarskih stezah in kolesarnicah.

vir: Delo

Povezava do komentarja
Delite na drugih straneh

No, le nekaj pametnega napisano. :D

Upam, da bo kakšen novinar založil tudi besedo za ostrejše ukrepe nad slalomisti med pešci. Sicer bo potrebno kupiti še ščitnike za komolce. Zobje so namreč nevarna zadeva, če se ti v komolec zaletijo. :devil:

In upam, da bo sedanja županja tudi kaj konkretnega naredila glede kolesarskih stez. Prejšnja je samo zbrko skup spacala s tisto paradajz farbo. je bla ta prava, lukarca, navajena po širokih njivah bicikl furat.

Popravljeno . Popravil HHV
Povezava do komentarja
Delite na drugih straneh

Upam, da bo kakšen novinar založil tudi besedo za ostrejše ukrepe nad slalomisti med pešci

Žal sem jaz eden ozmed tistih, kateri slalomera med pešci, ampak slalomeram med tistimi pešci,ki hodijo po kolesarski in to se mi prav pogosto dogaja,Tu če vidim, da je plac, da ga kje prehitim, ga tudi brezpogojno prehitim pa čeprav vidim, da se bom peljal tako, da se mu dvigne pulz :wacko: . njegov problem, če pa vidim, da ni prostora, potem ga pa opozorim, da sem za njem in takrat imam kar nekaj sočnih na zalogi, a se vseeno raje zadržim. Drugo pa je. če ni kolesarske steze in je površina poglavitno namenjejna pešcem, tam pa vozim vseeno slalom, vendar ne tako, da bi koga ogrožal in mu posledično dvignil pulz..

Tudi pešci niso glih nedovžne ovčke. Vidijo te že od daleč, a ti vseeno skočijo pred tabo, da se jim moraš na koncu umikati, to se mi zelo pogosto dogaja na Celovški, ko se jim enostavno ne da čakati na semafor in skačejo sem ter tja, kot kake slepe kure in čakajo na kolesarski stezi, da bi ujeli kako luknjo med avtomobili in prišli skozi.

Povezava do komentarja
Delite na drugih straneh

Dead man, to kar govoriš, je enostavna posledica politike, ki ni sposobna dojeti tega, kar je že en prastari ata povedal dolgo tega. Dve telesi naenkrat na istem mestu - no go!

Kolesarska steza in pločnik na istem mestu - no go!

Bi jaz tisto kuro prejšno županklo lukarco med največjo gužvo na pločnik postavu, pa nobenih redarjev ipd. blizu!

Kar se pa tiče vožnje s kolesom po površinah za pešce, pa četudi jo je del paradajzasto namalan, si obvezen voziti s hitrostjo pešca! Torej tu o kakem posebnem prehitevanju ni govora.

Drugače boš tudi z menoj na "Pas mater", če se srečava v takih okoliščinah.

Kolesa na svoje površine, črevlji pa na svoje!

Povezava do komentarja
Delite na drugih straneh

Ustvarite račun ali se prijavite za komentiranje

Za objavljanje se morate najprej registrirati

Ustvarite račun

Registrirajte se! To je zelo enostavno!

Registriraj nov račun

Prijava

Že imate račun? Prijavite se tukaj.

Vpišite se
  • Zadnji brskalci   0 članov

    • Noben registriran uporabnik, si ne ogleduje to stran.


×
×
  • Ustvari novo...

Pomembne informacije

Z uporabo te strani se strinjate z uporabo piškotkov in se strinjate s pravili o varovanju zasebnosti!