Skoči na vsebino

Vectrix Electric Maxi-Scooter


Priporočene objave

Objavljeno

Kratek review električnega maxi-scooterja imenovanega Vectrix.

rossa.jpg

main_Vectrix.JPG

Podjetje je ameriško, design je italijanski, predstavništvo za Evropo je v Rimu, sestavljajo pa jih na Poljskem.

Reklamni filmček si lahko ogledate

tukaj je pa še eden od uporabnika Vectrix-a.

V preteklosti sem vozil kar nekaj motorjev, posedoval pa sem APN6S, Cagivo SST 125 in Yamaho R6. Prodal sem jo zato, ker sem potreboval denar za nakup stanovanja.

Ker pa sem kredit odplačal, motoristov ogenj pa nikoli ne ugasne, vedno sem si želel imeti tudi maksi skuter, pa ker sem tehnološki navdušenec in ekološko naravnan, sem si izbral tale skuter, ki sem ga našel na internetu. Prebiral sem forume in spletne strani review-jev, da sem si ustvaril mnenje.

Problem je nastal, ko se ugotovil, da pri nas ni zastopnika. Najbližji sta mi bila zastopnik na Dunaju in Veroni. Obema sem poslal mail. Dunajski mi ga je ponujal po 10.000 EUR z DDV, Veron-ski pa po 6.400EUR brez DDV-ja. Imel sem tudi to srečo, da so ga ravno za ta čas prodajali po akcijski ceni. Poleg tega so se pa, konec junija, približevali prazniki okoli dneva neodvisnosti. S punco sva vzela še nekaj dopusta in odpotovala na nekaj dnevni izlet v Verono in Gardsko jezero.

Tam sem ga lahko preizkusil in bil sem navdušen.

Vendar je bilo do posedovanja motorja še dolga pot. Najprej sem se moral pozanimati, kaj vse moram narediti za uvoz novega motorja v Slovenijo:

- potreboval sem original račun in COC (Certificate Of Conformity - evropska homologacija) za preizkušno tablico (nalepka) (9 EUR (brez zavarovanja))

- potreboval sem original račun in COC za plačilo DDV-ja

- potreboval sem original račun in COC za slovensko homologacijo na LPP

- z vsem tem pa na registracijo

Ker pa je to vozilo ekološko (električno), sem se obrnil na Eko Sklad, ki je imel v tem času razpis (zdaj je ta razpis že potekel). Ponujali so najem ugodnega posojila, po fiksni obrestni meri 3,8% letno. Po kratkem izračunu sem videl, da če je letna inflacija 6% (pa je itak več), da mi bo inflacija v roku 10 let (toliko je najdaljša doba najema kredita), pojedla 1/3 kredita. Poleg tega je vožnja na elektriko cca. 10x cenejša (še malo več, ampak ok) od mojega Clio-ta, ker pa je mesečna anuiteta 64.50 EUR, toliko pa porabim za bencin pri avtu, se mi bo kredit odplačeval sam od sebe.

Na Eko Skladu sem uredil papirje, kredit mi je bil odobren v 5 dneh, naslednji teden je bila podpisana kreditna pogodba in potem je bil denar nakazan prodajalcu v Verono. Ker pa so se bližale počitnice, smo se zmenili za dostavo (doplačilo 170 EUR) motorja na dom, po počitnicah.

Ker je bil motor po naročilu, se je dostava malenkostno zavleka, tako da sem ga dobil v drugi polovici Septembra, kar pa ni predstavljalo problema, ker je bilo vreme takrat porazno mrzlo.

Po dostavi motorja sem začel urejati papirje. Preizkušnjo tablico sem dobil takoj na AMZS-ju. Pri tem sem se še včlanil v le-tega. Homologacijo sem dobil naslednji dan (ker je moj maxi-scooter prvi in edini v Sloveniji, je bil v bazo MNZ-ja vnešen in pofotkan kot vzorčni). Ko pa sem hotel plačati DDV (20%), se je pa izkazalo, da je motor oproščen DDV-ja in tako sem privarčeval 1300 EUR. Pri zavarovanju imam 45% boniteto, tako da me je obvezno zavarovanje prišlo 25 EUR, kasko pa dosti dražje (cca. 500 EUR s tatvino).

Ko sem imel vse, sem šibal v Litijo na registracijo, kjer me je čakala zadnja 15x15 motoristična tablica. Prvi dan, gospo za šalterjem, aplikacija za registracijo ni spustila skozi, ker so na MNZ-ju v šifrant vnesli prazen podatek za kubaturo. Naslednji dan so le-tega popravili na številko 0 in šlo je skozi. Tukaj me je čakalo še eno presenečenje, da je bila taksa za ceste 0 EUR. Na tem mestu lahko povem, da je naša država res ekološko osveščena, toliko ugodnosti še nisem doživel nikjer.

In imel sem ga legalno na cesti.

Motor ima elektro motor z max. močjo 21kW. Ker pa je krivulja navora veliko boljša od bencinskega motorja, vleče vse do 100 km/h konstanto. Od 0-80 ima 6.8 sekunde. Motor je elektronsko omejen na 100km/h, ker se poraba (pač, fizikalni zakoni upora zraka) povečuje s tretjo potenco hitrosti. Po dosedanjih izkušnjah lahko z enim polnjenjem naredim od 60-80 kilometrov, odvisno od načina vožnje. Je zelo vodljiv po cesti, ker ima 90kg NiMH baterij (s kapaciteto 3.7kWh) in so postavljene na optimalen položaj centra gravitacije in ga po review-jih štejejo med najbolj vodljive maxi-skuterje.

Vse žarnice so LED razen glavnega žarometa. Polni se preko kabla in vtikača za 220V, ki se nahaja pod zadnjim sedežem. V dveh urah se napolni cca. 80% baterije.

Sprednje vilice so Marcochi, zadnje vzmetenje je Sachs, zavore so Brembo, gume pa Pirelli. Ohišje je iz aluminija.

Z njim sem v enem tednu naredil 500km. V soboto sem šel do Ribnega pri Bledu (tam sem ga napolnil) na obisk moje mame in popoldne nazaj. V obe smeri mi je še ostalo energije v bateriji.

Motor ima 3 prikazovalnike. Sredinski je za hitrost in kolimetrino motorja, desni prikazuje, koliko je baterija še polna, levi pa, približno kilometrino do prazne baterije, dnevni števec in ostale podatke.

Pri polnjenju se ti števci spremenijo v: desni je zaponjenost baterije, sredinski za hitrost prikazuje tok polnjenja (v A), na kolimetrini prikazuje cut-off napetost, levi pa način polnjenja, trenutna napetost polnjenja in temperatura baterij.

Motor vsebuje tudi regenerativno zaviranje. Z disc zavorami dejansko ne zaviram (le na visečih križiščih na luči za semafor), ker mi regenaritno zavoranje popolnoma zadostuje.

Regenarativno zaviranje je način zaviranja z elektro motorjem, pri čemer se el. energija vrača nazaj v baterije. To deluje tako, da ročko za gas, iz nevtralnega položaja, zavrtiš naprej. kako možno regenerativno zaviraš, je odvisno od tega, kako daleč ročko zavrtiš naprej. Stvar je intuitivna in navdušujoča.

Če pa stojiš na mestu, se pa ta uporabnost ročke spremeni v vožnjo v rikverc, za lažje manevriranje motorja na parkirišču.

Motor ima vsega 9 premikajočih delov. Motor se nahaja direktno na zadnji osi in se vrtenje prenaša na kolo preko planetarnega sistema zobatih koles. Ker nima prestav, gre od 0-100 vse v enem koraku. Cel motor je sestavljen iz 10% delov konvencinonalnega maxi-scooterja. Ker nima filtrov, olja in ostalih vzdrževalnih stvari, je skoraj brez vzdrževanja. No, le gume je potrebno zamenjati. Ker se z ročnimi zavorami skoraj ne bremza, so po 500km še nove in neobrabljene. Motor je brushless DC in se ne obrablja.

To je to. Če koga še kaj zanima, naj me kar vpraša.

Objavljeno

Zanimiva stvarca, samo kratek domet ima. Ko bodo še to odpravili bo pa naravnost odličen :) Čeprou se mi maxi skuterji ne dopadejo, mi je všeč ekološka naravnanost.

Objavljeno
Zanimiva stvarca, samo kratek domet ima. Ko bodo še to odpravili bo pa naravnost odličen :) Čeprou se mi maxi skuterji ne dopadejo, mi je všeč ekološka naravnanost.

No ja, ne samo domet, tudi končna bi bila lahko višja. Saj po regionalnih cestah večinoma res ne voziš preko 100, vendar včasih na kakšnem ravnem odseku pa vseeno paše malo odviti plin. Sploh pa, če hočeš koga na brzino prehitet. Pa da ne govorim o avtocesti, tam je pa takšna brzina bolj žalost...

Objavljeno
No ja, ne samo domet, tudi končna bi bila lahko višja. Saj po regionalnih cestah večinoma res ne voziš preko 100, vendar včasih na kakšnem ravnem odseku pa vseeno paše malo odviti plin. Sploh pa, če hočeš koga na brzino prehitet. Pa da ne govorim o avtocesti, tam je pa takšna brzina bolj žalost...

Zato bomo pa še nekaj časa onesnaževali luft :)

Objavljeno

Andy1, videl sem te včeraj ob 21.00 na križišču Linhartove in Dunajske, si z Dunajske zavijal na Linhartovo. Sem že študiral če se zapodim za tabo in če se mi ne bi mudilo, bi verjetno tudi se.

Objavljeno

Ja, tudi jaz sem tam videl motorista, pa nisem vedel, da si ti. Se mi je pa zdelo, da pogleduje proti meni.

Bil je lep večer, cesta suha, pa sem šel na en joyride.

Jutri pičim v Kranj, na pokopališče, od tam pa na Vikrče. Držim pesti, da bo lep dan.

Ko bo lepše vreme, se moramo zmenit, da se kje dobimo, pa naredimo eno vožnjo.

Objavljeno
No ja, ne samo domet, tudi končna bi bila lahko višja. Saj po regionalnih cestah večinoma res ne voziš preko 100, vendar včasih na kakšnem ravnem odseku pa vseeno paše malo odviti plin. Sploh pa, če hočeš koga na brzino prehitet. Pa da ne govorim o avtocesti, tam je pa takšna brzina bolj žalost...

Po avtocesti se tudi z R6 nikoli nisem vozil. Vožnja z motorjem po avtocesti/obvoznici mi je največji dolgčas.

Dejansko pa motor zmore 180km/h končne, vendar je elektronsko omejena na 100km/h.

Do sedaj sem samo enkrat potegnil do 100km/h, ker več ne potrebujem. Večino časa mi je do 90km/h zadosti. Nisem več 20+ letni dirkač. Ta leta sem pustil za sabo :naughty: Počasi postajam stardec :alien1:

  • 2 mesecev pozneje...
Objavljeno (popravljeno)

Sicer malenkostno off-topic ampak vseeno:

Popravljeno . Popravil AndY1
  • 1 mesec pozneje...
Objavljeno

VX-1E verzija je cenejša od originalne, ki jo imam jaz, vendar se nižjo ceno plača tudi s kvaliteto baterijskega sklopa.

Med tem, ko ima VX1 verzija 3.7kWh NiMH baterijo, ki omogoča 1700 ciklov praznenja in polnjenja ima VX-1E verzija svinčen akumulator, ki ima nižjo kapaciteto, posledično ima motor omejitev hitrosti na 80km/h in naredi z enim polnjenjem manjšo razdaljo, ciklov praznenja in polnjenja ima pa le 300.

Res pa je, da s tem Vectrix želi pokriti Value market.

Očitno bi, še prej načrtovana verzija z LiFePo4 baterijami, bila toliko dražja, da bi s tem pokrili le del trga petičnežev, kljub povečani razdalji in zmanjšani teži.

Problem je v tem, ker se velika večina voznikov bencinskih skuterjev ne zavedajo, kako malo je stroškov vzdrževanja Vectrix-a in da se začetni vložek (ki je enak kot pri primerljivem bencinskem motorju (6.400 EUR)) začne hitro vračati, začenši z oprostitvijo plačila cestnine pri registraciji in s kasnejšo (ne)potrebo po vzdrževanju.

Motocikel je čisti Plug&Drive. Polniš ga ponoči, 80km na polno baterijo pa je, za moje osebne potrebe, zadosti. Če/ko bodo slovenska mesta sledila evropskim mestom s postavitvijo električne infrastrukture za polnjenje na javnih parkiriščih oz. garažnih hišah, se bo uporabnost električnih vozil še podvojila.

In prosim, da ne nasedate več, da se električna vozila polnijo cele dneve za eno vožnjico. To preprosto ni res. Moj Vectrix se do 80% polne baterije, iz popolnoma prazne, napolni v 2 urah.

Ko bo infrastruktura postavljena, boš šel lahko v mesto, parkiral in priključil polnjenje, šel boš po nakupih, v kino, kosilo, pijačo in se boš odpeljal domov. Seveda, če je tvoja vožnja v eno smer 30km, ti tudi vmesnega polnjenja ni potrebnega.

Objavljeno
VX-1E verzija je cenejša od originalne, ki jo imam jaz, vendar se nižjo ceno plača tudi s kvaliteto baterijskega sklopa.

Med tem, ko ima VX1 verzija 3.7kWh NiMH baterijo, ki omogoča 1700 ciklov praznenja in polnjenja ima VX-1E verzija svinčen akumulator, ki ima nižjo kapaciteto, posledično ima motor omejitev hitrosti na 80km/h in naredi z enim polnjenjem manjšo razdaljo, ciklov praznenja in polnjenja ima pa le 300.

Res pa je, da s tem Vectrix želi pokriti Value market.

Očitno bi, še prej načrtovana verzija z LiFePo4 baterijami, bila toliko dražja, da bi s tem pokrili le del trga petičnežev, kljub povečani razdalji in zmanjšani teži.

Problem je v tem, ker se velika večina voznikov bencinskih skuterjev ne zavedajo, kako malo je stroškov vzdrževanja Vectrix-a in da se začetni vložek (ki je enak kot pri primerljivem bencinskem motorju (6.400 EUR)) začne hitro vračati, začenši z oprostitvijo plačila cestnine pri registraciji in s kasnejšo (ne)potrebo po vzdrževanju.

Motocikel je čisti Plug&Drive. Polniš ga ponoči, 80km na polno baterijo pa je, za moje osebne potrebe, zadosti. Če/ko bodo slovenska mesta sledila evropskim mestom s postavitvijo električne infrastrukture za polnjenje na javnih parkiriščih oz. garažnih hišah, se bo uporabnost električnih vozil še podvojila.

In prosim, da ne nasedate več, da se električna vozila polnijo cele dneve za eno vožnjico. To preprosto ni res. Moj Vectrix se do 80% polne baterije, iz popolnoma prazne, napolni v 2 urah.

Ko bo infrastruktura postavljena, boš šel lahko v mesto, parkiral in priključil polnjenje, šel boš po nakupih, v kino, kosilo, pijačo in se boš odpeljal domov. Seveda, če je tvoja vožnja v eno smer 30km, ti tudi vmesnega polnjenja ni potrebnega.

Ne me narobe razumeti ampak potem rabiš še en skuter ali motor za daljše izlete. Samo za v mesto in okolico pa je tole čisto sprejemljiva zadeva.

Objavljeno (popravljeno)

Tako je. Zato pa moraš vnaprej premisliti, kaj potrebuješ. Če potrebuješ kaj takega, da boš imel tudi za daljše izlete, potem je bencinar, seveda, na prvem mestu.

Če pa Vectrix 'pokrije' tvoje potrebe, je pa boljša izbira kot primerljiv bencinski skuter.

Zato poizkušam v tej temi čim bolj opisati, kaj se z Vectrix-om da oz ne da, da si lahko morebiten kupec novega maxi-skuterja naredi objektivno sliko, ali mu Vectrix pokrije potrebe ali ne.

Npr. nekdo, ki ima male otroke, na izlete ne hodi več z motorjem ampak z družinskim avtomobilom. Motor pa mu pride prav za vožnjo v službo in nazaj in po ostalih opravkih. V tem primeru je Vectrix prava izbira.

Za nekoga, ki pa še nima otrok, ali pa so že tako odrasli, da so samostojni, je pa bencinar (zaenkrat) boljša izbira, ker hodiš z motorjem tudi na daljše izlete.

Popravljeno . Popravil AndY1
Objavljeno
Ne me narobe razumeti ampak potem rabiš še en skuter ali motor za daljše izlete. Samo za v mesto in okolico pa je tole čisto sprejemljiva zadeva.

Ja, za v mesto sprejemljiva... in zanimiva... ampak za tak denar dobiš že veeeeelik skuter, tistega za v mesto (250 ccm recimo), pa že za kar nekaj manj... moje mnenje pač (mnenje tistega, ki mu je 12 l rezervoar in dobrih 200 km avtonomije tudi premalo)...

Objavljeno (popravljeno)

Zakaj misliš, da Vectrix ni velik skuter? Je maxi-scooter in je po velikosti enak kateremukoli velikemu (npr. 400cc) maxi-scooterju.

515 lbs (234 kg)

60” (1524mm)

30.5” (775 mm)

Under-seat: 1.41 cu ft (1 full-faced helmet); Glove compartment: .21 cu ft;

Optional top case: up to 1.66 cu ft

2 passengers

Lepo prosim, da preden komentiraš, da si preveriš dejstva. Lahko si pa tudi pogledaš kakšen od zgornjih videov, pa potem komentiraš njegovo velikost.

Popravljeno . Popravil AndY1
Objavljeno
Tako je. Zato pa moraš vnaprej premisliti, kaj potrebuješ. Če potrebuješ kaj takega, da boš imel tudi za daljše izlete, potem je bencinar, seveda, na prvem mestu.

Če pa Vectrix 'pokrije' tvoje potrebe, je pa boljša izbira kot primerljiv bencinski skuter.

Zato poizkušam v tej temi čim bolj opisati, kaj se z Vectrix-om da oz ne da, da si lahko morebiten kupec novega maxi-skuterja naredi objektivno sliko, ali mu Vectrix pokrije potrebe ali ne.

Npr. nekdo, ki ima male otroke, na izlete ne hodi več z motorjem ampak z družinskim avtomobilom. Motor pa mu pride prav za vožnjo v službo in nazaj in po ostalih opravkih. V tem primeru je Vectrix prava izbira.

Za nekoga, ki pa še nima otrok, ali pa so že tako odrasli, da so samostojni, je pa bencinar (zaenkrat) boljša izbira, ker hodiš z motorjem tudi na daljše izlete.

:OK:

Ko bo cena še padla bo sprejemljiv tudi za druge, takrat bom mogoče tudi jaz razmislil o tem :krneki: . Za daljša potovanja pa nekaj "resnega" na bencin :alien1: .

Objavljeno
Zakaj misliš, da Vectrix ni velik skuter? Je maxi-scooter in je po velikosti enak kateremukoli velikemu (npr. 400cc) maxi-scooterju.

Lepo prosim, da preden komentiraš, da si preveriš dejstva. Lahko si pa tudi pogledaš kakšen od zgornjih videov, pa potem komentiraš njegovo velikost.

Neeeeeee, nisem rekel, da ni maksiskuter. Je, je. Ampak za moj okus ima premalo avtonomije (bemti bencinski lobij, prepričan sem, da že obstoja možnost večje avtonomije po dostopni ceni, pa je ne smejo dat ven). Za po mestu pa so takšni skuterji preveliki, manjši (250 ccm) pa so ugodnejši od teh velikih, s katerimi ti primerjaš ceno. Vsekakor pa se ne bom nič branil, če se kje srečava, da vidim to tvojo zverinico v detajle in v akciji.

Em... 1524 mm je dolžina skuterja?

Objavljeno (popravljeno)
Neeeeeee, nisem rekel, da ni maksiskuter. Je, je. Ampak za moj okus ima premalo avtonomije (bemti bencinski lobij, prepričan sem, da že obstoja možnost večje avtonomije po dostopni ceni, pa je ne smejo dat ven). Za po mestu pa so takšni skuterji preveliki, manjši (250 ccm) pa so ugodnejši od teh velikih, s katerimi ti primerjaš ceno. Vsekakor pa se ne bom nič branil, če se kje srečava, da vidim to tvojo zverinico v detajle in v akciji.

Em... 1524 mm je dolžina skuterja?

1524 mm je medosna razdalja.

Kar se baterij tiče; ja, lahko bi bile boljše, že na NiMH osnovi baterij, pa je GM (ki danes propada), tehnologijo NiMH baterij velikih kapacitet (ki jih je proizvajal za električni avto EV1) prodal Chevronu.

http://en.wikipedia.org/w/index.php?title=...oldid=273208200

Zato pa GM danes propada, namesto da bi nadaljeval razvoj električnih avtomobilov, ki jih je odvzel uporabnikom in jih dal stisniti.

Več o EV1, ki je bil na cesti že 15 let nazaj:

Z veseljem ti pokažem Vectrix-a. Tale vikend kaže, da bo lep, tako da bom sigurno na cesti. Pošlji mi PM, če boš kaj v bližini Domžal ali pa Lj. To velja tudi za vsakega, ki bi si Vectrix-a želel ogledati pobliže.

Če pa bo organiziran kakšen (maxi) scooter zbor, se pa lahko tudi tam vidimo.

Popravljeno . Popravil AndY1
Objavljeno
Z veseljem ti pokažem Vectrix-a. Tale vikend kaže, da bo lep, tako da bom sigurno na cesti. Pošlji mi PM, če boš kaj v bližini Domžal ali pa Lj. To velja tudi za vsakega, ki bi si Vectrix-a želel ogledati pobliže.

E, vidiš, pa smo tam... S @Skuteristom se ravno pogovarjava, če bi se čez vikend dobili na kaki kavici na pol poti med Ptujem in Celjem... Če si ti zaželiš samo tako kratko pot, si že brez župe na poti nazaj, na to, da bi iz LJ/Domžal prišel do sem, pa itak niti v sanjah ne pomisliš... prekleti bencinski lobij, bi se spet lahko reklo...

Objavljeno

Ni to. Samo pač zavedam se omejitve dosega. Lahko pa pridem do Celja, pa mi tisti od vaju, ki živi v Celju, za par uric posodi vtičnico :evilgrin: za nazaj, hehe.

Objavljeno
Ni to. Samo pač zavedam se omejitve dosega. Lahko pa pridem do Celja, pa mi tisti od vaju, ki živi v Celju, za par uric posodi vtičnico :evilgrin: za nazaj, hehe.

Ni problema, če prideš do CE ti ga jaz "natankam" (sem cca 3 km iz mesta). Drugače se lahko dobimo na Trojanah pa dam za krofe in :kava: . Če ne drugače se Ti oglasim na PM ko bo malo bolj toplo in pridem mimo.

Objavljeno (popravljeno)
Ni to. Samo pač zavedam se omejitve dosega. ...

Me pa zanima koliko kilometrov lahko "realno" narediš s enim polnenjem, se pravi da se normalno pelješ (ne varčuješ)? Se ti je sedaj ko so akumolatorji dali nekaj "ciklov" skozi kaj povečal "domet"?

Sorry :blush: , tole se mi zadnje čase prepogosto dogaja.

Popravljeno . Popravil skuterist
Objavljeno

Ni panike. Z veseljem podajam podatke.

Povprečje vožnje do službe in nazaj (relacija Domžale-po trzinki- proti rondoju Tomačevo-po Vojkovi (cca.11,5km)) je 70km z enim polnjenjem. Na tej poti vozim:

- Domžale: 50km/h

- med Domžalam in Trzinom: 90km/h

- po trzinki: 70km/h

- od Brnčičeve proti rondoju: 90-100km/h

- Vojkova: 40-50km/h

S konstantno vožnjo 40-50km/h naredim 80km.

Po avtocesti 100km/h naredim 60km.

S punco zadaj na relaciji naredim 45km.

S punco zadaj na avtocesti naredim 40km.

Za srečanje ti pa pošljem PM, da ne bova smetila teme :-)

Objavljeno

Amm... za tale mali m33t bi bil pa tudi jaz, pa da vidim tega Vectrix-a. :)

Objavljeno

Ti pošljem PM.

Ustvarite račun ali se prijavite za komentiranje

Za objavljanje se morate najprej registrirati

Ustvarite račun

Registrirajte se! To je zelo enostavno!

Registriraj nov račun

Prijava

Že imate račun? Prijavite se tukaj.

Vpišite se
  • Zadnji brskalci   0 članov

    • Noben registriran uporabnik, si ne ogleduje to stran.


×
×
  • Ustvari novo...

Pomembne informacije

Z uporabo te strani se strinjate z uporabo piškotkov in se strinjate s pravili o varovanju zasebnosti!