Skoči na vsebino

Nastavitev ventilov


Priporočene objave

Objavljeno

Živjo!

NA mojemu KLE-ju je čas da se ventile malce nastavi in sem se odločil da se v ta poseg spustim lastnoročno, vendar tega nisem še nikoli počel (pri 2T zadevah ti je to prihranjeno) :)

Zdaj pa kle nastopi ene par problemo,mam doma servisno knjigo v nemščini ki jo pa hudičevo malo razumem.Edino kar sem do sedaj razumel je Deckel, zylinder in kurbelwellen :D

Zdaj me pa malo bega ker imam ene par vrednosti za katere ne vem kaj točno pomenijo.V poštev pride sledeče

Ventilspiel (Motor kalt)

-Einlass 0,13-0,18

-Auslass 0,18-0,23

Ventilfuhrungsspiel (ohne Bohrungslehre gemessen)

-Einlass 0,02-0,08

-Auslass 0,07-0,14

Ventilsitzflache

-Aussendurchmesser

Einlass 28,3-28,5

Auslass 24,0-24,2

-Breite

Einlass 0,5-1,0

Auslass 0,5-1,0

Tako jasno mi je da je ena vrednost za izpušni, druga za sesalni ventil ampak kaj zdaj ktera cifra pomeni?

Pa še nekaj?

Na levi strani motorja odšraufaš vijak in na rotorju so oznake C in T

ena je za desni cilinder, druga za levi ampak kaj to pomeni?A je to morda oznaka ki pomaga določiti kdaj je bat v zgornjem položaju?

Bi lepo prosil za kratka navodila kako k zadevi pristopiti, kaj paziti predvsem me pa zanima vrstni red dela.

PA ne me prepričevat prosim da če nisem še nikoli kaj takega počel naj raje peljem na servis, ker bi rad pogruntal kak to gre.

Kle mam slikce k otrok v slikanici sam mal je jeba ker je vse nemško, po angleški knjigi sem kompletno mašino od krosle skup sestavu tak da......

Hvala za pomoč.

LP

LEteči

Objavljeno

Sesalni štelaš na 0,15, izpušni na 0,20 (ventilspiel).

Ostali podatki pomenijo: zračnost vodila ventilov, premer sedeža ventilov in globino sedeža ventilov in ti povejo dovoljeno obrabljenost omenjenih delov.

Objavljeno

Ventilspiel (Motor kalt) - zračnost ventilov pri mrzlem motorju

-Einlass 0,13-0,18 - sesalni ventil

-Auslass 0,18-0,23 - izpušni ventil

Ventilfuhrungsspiel (ohne Bohrungslehre gemessen) - zračnost vodil ventilov (merjeno brez kalibra za vrtine) - za samo nastavitev ventilov to ni pomemben podatek - služi za ugotavljanje obrabe

-Einlass 0,02-0,08 - sesalni ventil

-Auslass 0,07-0,14 - izpušni ventil

Ventilsitzflache - naležna (tesnilna) površina ventila - spet ni pomembno za samo nastavite, ampak za ugotavljanje obrabe

-Aussendurchmesser - zunanji premer

Einlass 28,3-28,5 - sesalni

Auslass 24,0-24,2 - izpušni

-Breite - širina

Einlass 0,5-1,0 - sesalni

Auslass 0,5-1,0 - izpušni

Za "C" in "T" pa nisem prepričan - pri moji Transi sta oznaki položaja na rotorju "FT" za zgornjo mrtvo točko bata prednjega cilindra in "RT" za zadnji cilinder, vsi ventili pa morajo biti gibljivi, sicer je treba zasukati motorno gred še za en obrat. Tisti "T" je najbrž "top", vendar bi potem moral biti nekje na rotorju še en "T", nekje zraven pa oznaka cilindra... Kaj pa o tem piše v nemških servisnih navodilih?

Objavljeno

Torej:

Ventilspiel (Motor kalt) (zračnost pri mrzlem motorju)

-Einlass 0,13-0,18 (zračnost sesalni ventili)

-Auslass 0,18-0,23 (zračnost izpušnii ventili)

Kot pravi GUMY so vse drugo samo podatki o maksimalni obrabi sedežev ventila/vodilne puše ventila.

Tiste oznake C, T so skoraj sigurno za ZMT lego bata, ker pa sta cilindra dva ne bi vedel za katerega je katera oznaka. Počasi vrti motorno gred in obenem opazuj premikanje ventilov:

--> npr.:

1. odprejo se izpušni ventili

2. zaprejo se izpušni/odprejo sesalni ventili

3. zaprejo se sesalni ventili

4. malo zatem poglej če se na rotorju pojavi oznaka C ali T (navadno je tako da sta na ohišju dve luknji - skozi eno gledaš kdaj je bat na ZMT skozi drugo pa vrtiš motorno gred).

Če nisi prepričan vtakni skozi luknjo za svečko še kako tanjšo paličico (če imaš merilno urico jo lahko uporabiš) - in nato vrti rotor malo naprej/nazaj - boš takoj ugotovil kje je ZMT.

Če je sistem ventilov narejen na podlagi podložk (dve odmični gredi), najprej odstrani

napenjalec (pred vgradnjo ga moraš "resetirat"), nato odstrani odmične gredi, pazi da ti veriga ne pade v karter/oziroma preskoči kakšen zob (priveži jo).

Objavljeno

ventilspiel (motor kalt) pomeni,da nastavljas ventile,ko je masina mrzla.po izkusnjah je masina mrzla,ce stoji vsaj 12 ur (ne pozimi :wink: ).

einlass = sesalni

auslass = izpusni

drugo so ostali ze napisali.

Objavljeno

Ja sej tist z ZMT in oznakami mi je jasno sem tud razgruntal ktera je za kter cilinder.

Zdej pa sam še v akcijo.Sam še nekaj mi povejte, če pač zračnost ne ustreza predpisani kakšen je postopek pa na kaj je treba pazit.

LP

LEteči

Objavljeno

Tisti cahni so da daš motor v fazo... kar teb ni treba za štelat ventile.

Ti priporočam da maš enga zraven ki se na to spozna, vsaj prvič.

Povej s kod si pa ti povem kdaj mam čas (hahaha)...

Sicer maš pa na www.xs11.com pod tech tips tudi to lepo s slikcami opremljeno in razloženo v angleščini. Zdej ne vem a se ti štelajo s podložkami ali na šraufe... če maš podložke maš dost več dela... nucaš druge, kjer so ventili razštelani, sicer pa mal šraufeke obračaš.

LP

Objavljeno

Kok težko pa je naštelat ventile (gpz 500s) oz. a loh kej hudo zaje...

Objavljeno

lahko uničiš glavo, ventile in bat, mogoče če si priden pa še ojnico. Vidim,da se na to nič ne spoznaš in ti odsvetujem tak podvig, razen če ti ni škoda motorja in bi se rad kaj naučil. :lol: :lol: :lol: :twisted:

Objavljeno
Kok težko pa je naštelat ventile (gpz 500s) oz. a loh kej hudo zaje...

hm..čisto dovisno, kako si kaj z ročnimi spretnostmi in seveda kako si kaj tehničen tip. 8) .pa kakšna dobra navodila v obliki Haw to so seveda dobrodošla(obvezna). Jaz sem na svoji zx9 tudi prvič štelal ventile na kakšen motorju in dela kot urca, samo sem se prej dobro propravil. Je pa tudi res, da bi izurjen serviser porabil za to dobro uro, jaz sem pa kar precej več. A sem vsaj siguren, da je narejeno kot je treba :!: in bom seveda drugič to opravilo naredil hitreje.. :roll:

Objavljeno

Vsekakor ti odsvetujem, da sam nastavljaš ventile zato, ker za to potrebuješ grif. Zraven tega so tukaj tudi postranski dejavniki (odvisno od vrste motorjev), ki vplivajo na to, da stvar ne bo nikakor optimalno nastavljena kot se to spodobi. Predvsem je treba biti pazljiv pri nastavitvi izpušnih ventilov, ker v slučaju, da so preveč "našpanani" (premajhen hod ventila vzdolžno po steblu vodila ventila) lahko skuriš ventil izpuha in poškoduješ njegov sedež. Pri sesalnem se kaj takšnega skoraj ne mora zgodit vendar se v tem primeru valj ne napolni dovolj z mešanico goriva in zraka. Najlažje pa se ventili nastavijo pri hladnem motorju.

Predpogoj pa je seveda tudi to, da veš kdaj same ventile tudi nastavljat, kot temu pravijo mehaniki - kdaj so ventili na vagi.

Zatorej, če stvari resnično ne poznaš ti te stvari okoli nastavitve ventilov tudi odsvetujem. Velja za vse "domače" mehanike.

Seveda je to moj dobronameren nasvet.

Pozdrav izpod vinogradov! ROCKY 8)

Objavljeno

Serviserji pripravite se na popravljanje ventilov in celega agregata :twisted:

Objavljeno
Serviserji pripravite se na popravljanje ventilov in celega agregata :twisted:

nevmesen komentar.

Objavljeno
Serviserji pripravite se na popravljanje ventilov in celega agregata

No ja nisem glih kak nesposobnež kar se tehnike tiče, tak da me ni strah česa takega.

Sem že marsikaj razstavil in sestavil (uspešno) tako da ni hudič da ne bom enih ventilov naštelal.

Za vsako stvar pa si je treba vzet čas in se malce pozanimat kaj in kako če hočeš zrihtat kot treba.

LP

Leteči

Objavljeno
Serviserji pripravite se na popravljanje ventilov in celega agregata

No ja nisem glih kak nesposobnež kar se tehnike tiče, tak da me ni strah česa takega.

Sem že marsikaj razstavil in sestavil (uspešno) tako da ni hudič da ne bom enih ventilov naštelal.

Za vsako stvar pa si je treba vzet čas in se malce pozanimat kaj in kako če hočeš zrihtat kot treba.

LP

Leteči

Ojla, sicer sploh ne dvomim v tvoje sposobnosti, ampak za prvic bi ti predlagal, da ti kak avtomehaník cez ramo pogleda. Kako se bos odlocil je tvoja stvar vsekakor pa porocaj o poteku in uspehih.

lp DTW :wink:

Objavljeno

Ali to pomeni, da je bolje, ko se prvič podajaš v tak podvig nekdo, ki je to že počel stoji za tvojim hrbtom in ti pomaga ter svetuje. Svaki slučaj.

Ne bi rad preživel sezone brez motorja, zanima pa me kako se to naredi.

Objavljeno
Serviserji pripravite se na popravljanje ventilov in celega agregata :twisted:

nevmesen komentar.

Nevmesno je to da ga nisi ti ali pa kdo drugi posvaril za mogoče posledice in da so za nastavitve ventilov potrebne izkušnje in ne samo znanje. :wink:

Objavljeno
Ali to pomeni, da je bolje, ko se prvič podajaš v tak podvig nekdo, ki je to že počel stoji za tvojim hrbtom in ti pomaga ter svetuje. Svaki slučaj.

Ne bi rad preživel sezone brez motorja, zanima pa me kako se to naredi.

Ja to sem mislil. Pa menda ja poznas kaksnega avtomehanika.... :roll:

lp DTW :wink:

Objavljeno
posvaril za mogoče posledice in da so za nastavitve ventilov potrebne izkušnje in ne samo znanje. :wink:

Ne strašit začetnikov. Če veš kdaj so ventili zaprti (kar nekaj kotnih stopinj na odmični gredi, tako da je težko sfalit) in imaš podatek o razmaku med ventilom in odmikačem, potem boš že naštelal. Saj je toleranca 5 stotink milimetra. Prvič res ne bo v nulo, motor pa zaradi tega ne crknil.

Seveda je pri motorjih, ki imajo šraufe za štelat, potrebno imet občutek za zategnit kontramatice (najbolj ziher z moment ključem). Zato odsvetujem to delo popolnim začetnikom, kdor pa je že mašino od krosle sestavil, pa se lahko loti dela.

BTW, tudi jaz sem se naučil štelat ventile (in še marsikaj) samo s pomočjo knjig. Mehaniki so žal redkobesedni, kar je po razumljivo, če jim vsaka tretja stranka teži: "Kako bi pa jaz to sam naredu?"

Objavljeno
Serviserji pripravite se na popravljanje ventilov in celega agregata :twisted:

nevmesen komentar.

Nevmesno je to da ga nisi ti ali pa kdo drugi posvaril za mogoče posledice in da so za nastavitve ventilov potrebne izkušnje in ne samo znanje. :wink:

nisi prebral teme.preden spet pljuvas brez veze (izgleda,da je to tvoj hobi tukaj,ker drugega ne znas) vsaj preberi temo; ne je samo preleteti. :x

  • 4 mesecev pozneje...
Objavljeno
Ojla, sicer sploh ne dvomim v tvoje sposobnosti, ampak za prvic bi ti predlagal, da ti kak avtomehaník cez ramo pogleda. Kako se bos odlocil je tvoja stvar vsekakor pa porocaj o poteku in uspehih.

No kot zanimivost vam lahko povem da mi je ventile uspelo naštelat, zraven sem mel enega upokojenega mehanika da mi je malo govoril kaj in kako.

Motor v glavnem laufa kot švicarska urca.

LP

Leteči

  • 7 mesecev pozneje...
Objavljeno

Tehno friki!

Mene pa zanima, kdaj veš da je potrebno naštelati ventile.

Moj Zephyr ima prevoženih 32 tkm, prejšnji lastnik pa trdi da je ventile dal naštelati pri 20 tkm. Motor sicer laufa normalno, ne kadi, ne cuka, dobro vleče, poraba je tudi ok. Ednino štandgas sem moral nastaviti na 1.500 rpm, čeprav v

tehničnem navodilu piše, da bi moral biti na 1.200 rpm.

Tudi nobenih čudnih zvokov ni slišati iz mašine, razen seveda zvoka verige odmične gredi (dokler je mašina mrzla), kar je za Kawla menda normalno.

Objavljeno
Tehno friki!

Mene pa zanima, kdaj veš da je potrebno naštelati ventile.

imaš navodila...piše notr mogoče.....

Objavljeno

bandit ima ~40k km in se nisem stelal ventilov. kontrola da, stelanje ne.

Ustvarite račun ali se prijavite za komentiranje

Za objavljanje se morate najprej registrirati

Ustvarite račun

Registrirajte se! To je zelo enostavno!

Registriraj nov račun

Prijava

Že imate račun? Prijavite se tukaj.

Vpišite se
  • Zadnji brskalci   0 članov

    • Noben registriran uporabnik, si ne ogleduje to stran.



×
×
  • Ustvari novo...

Pomembne informacije

Z uporabo te strani se strinjate z uporabo piškotkov in se strinjate s pravili o varovanju zasebnosti!